X

بایگانی خرداد 5, 1399

دفتر سینمایی

اگر سازمان سینمایی اعتبار ندارد چرا وعده داد؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر سینما ابریشم گرمسار از مسئولان سازمان سینمایی خواست اگر اعتباری برای وام ۱۰ میلیون تومانی این سازمان به سینماداران وجود داشته، آن را شفاف‌سازی کنند تا مشخص شود به کدام سینماها تعلق گرفته است.

به گزارش سینماپرس، علی‌اصغر جلیلی که مالک یکی از شش سینمای استان سمنان است و تا به حال موفق نشده وام ۱۰ میلیون تومانی را که اسفندماه سال گذشته برای کمک به سینماداران اختصاص یافت دریافت کند، در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: در استان سمنان تا جایی که اطلاع دارم از شش سالن سینما، هیچ‌کدام این وام را نگرفته‌اند و خودم هم که پیگیری کردم اول گفتند جزء لیست ارسال‌شده از طرف اداره کل ارشاد نیستم، ولی بعد متوجه شدم ظاهرا به‌خاطر نبود اعتبار است، یعنی این‌طور پاسخ گرفتم. همچنین مطلع شده‌ام در استان‌های دیگر هم وضع به همین شکل است و به خیلی‌ها به بهانه‌های مختلف از جمله داشتن چک برگشتی در چند سال قبل وامی تعلق نگرفته است.  

او در ادامه گفت: برای ما سوال است که اگر اعتباری نبوده،  چرا آن را رسانه‌ای کردند؟ چرا وعده دادند؟ چون ما هم بنا به همان وعده نیروهای خود را حفظ کردیم و حالا بعد از چند ماه مجبور به تعدیل آن‌ها هستیم. اگر اعتباری برای وام بوده پس کجا خرج شده است؟ ای کاش برای شفاف‌سازی هم که شده، وزارت ارشاد اعلام می‌کرد آیا اعتباری وجود داشته یا خیر؟ و اگر بوده به چه کسانی داده شده است.

جلیلی افزود: ما در این مدت واقعا بی‌پناه  بودیم و کسی نبود که  ذره‌ای امید به ما بدهد، بعید می‌دانم بعد از کرونا هم بتوانم سینما فرهنگ را سرپا نگه دارم. الان هم تمام نگرانی‌ام از این است که سینماهایی این وام را گرفته باشند که همیشه برخوردار بوده‌اند و سینماهای محروم شهرستان به نوعی حذف شده‌ باشند. بعضی‌ها می‌گویند چون فروش سینماها بیشتر برای تهران است پس پول هم برای آن‌هاست. آیا عدالت این است؟ وقتی دولت اعتباری می‌دهد برای همه گذاشته و من ندیده‌ام جایی اعلام کرده باشند که این وام برای همه سینماهاست به استثنای سینماهای کم‌فروش.  

او ادامه داد: اگر گردش مالی سینما کم است، با این حال ما در این چند سال زیانش را هم پرداخت کرده‌ایم. اصلا ممکن است  کسی بگوید با این ضررها چرا باز هم کار می‌کنیم؟  فرض کنید عادت کرده‌ایم و اصلا کار دیگری از دست ما برنمی‌آید. آیا هر جایی که محروم بود باید محروم‌تر شود؟  مردم گرمسار حق ندارند سینما داشته باشند؟ با همه این شرایط و سختی‌ها،  همین حداقل‌ها را نیز از سینما دریغ کردند. به نظرم دستگاه‌های دیگر نسبت به ارشاد فعال‌تر بودند و سینمایی که مریض‌احوال بود، الان مریض‌تر شده است.

این سینمادار در پایان گفت: درباره بازگشایی سینماها نیز چندان خوش‌بین نیستم، چون هنوز هراس زیادی وجود دارد و از آن‌جایی که سینما رفتن جزء اولویت خانواده‌ها نیست و آن را در سبد هزینه‌ای خود نمی‌بینند،  بعید می‌دانم حداقل تا چند ماه آینده اتفاقی برای سینماها بیفتد. با این حال باز هم امیدوارم چون سال‌هاست مشغول همین کاریم. درِ این سینما را به دلخوشی خودمان و عده‌ای دیگر باز نگه داشته‌ایم و شاید فروش سینمای ما در گرمسار در کل فروش سینما تاثیرگذار نباشد، ولی در شهر خودمان بسیار تاثیر دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سامان احتشامی در روزهای کرونایی چه می‌کند؟


سامان احتشامی در روزهای کرونایی چه می‌کند؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بعد از ماجرای عین‌الاسد کسی جرات دست‌ درازی به خاک ما را ندارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهران رجبی بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون می‌گوید، بعد از ماجرای عین‌الاسد کسی جرات دست‌ درازی به خاک ما را ندارد.

به گزارش سینماپرس، مهران رجبی بازیگر کشورمان در گفتگو با برنامه تلویزیونی «رادیو فتح» با اشاره به خاطره‌انگیز بودن دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: من بسیجی بودم و به صورت داوطلبانه و از سوی لشکر ده سیدالشهدای کرج به جبهه رفتم. الان هم بسیجی و به اصطلاح پا در رکاب هستم. در دوران جنگ غواص بودم و در عملیات فتح جزیره مجنون شرکت داشتم. ما اهالی سد کرج از همان دوران کودکی شنا کردن را یاد می‌گیریم. من هم مانند قورباغه دوزیست بودم و نصف دوران کودکی و نوجوانی‌ام در آب گذشت(می‌خندد). در دوران جنگ هم غواصی کردم و هم قایقران بودم و با قایق مهمات و مجروح جابجا می‌کردیم. البته اولین حضورم در جبهه در گروه خط شکن عملیات طریق‌القدس یا فتح شهر بستان بود. درواقع اوایل جنگ هنوز گروه‌ها سازماندهی نشده بودند و هرکسی داوطلب کاری می‌شد.

رجبی در ادامه گفت: در احادیث روایت شده است که نبرد و جهاد آبی ده برابر نبرد خاکی اجر و پاداش دارد. چراکه نبرد آبی بسیار سخت‌تر از جنگ خاکی است. وقتی به یاد شهدای غواص میفتم صدای قلبم را می‌شنوم.

بازیگر فیلم «معراجی‌ها» با بیان اینکه جوانان امروز دست کمی از جوانان دوران جنگ ندارند، اظهار داشت: با قدرتی که ایران پیدا کرده و نمونه از آنرا در قضیه عین‌الاسد دیدیم کسی جرات دست درازی به خاک مارا ندارد اما اگر خدای ناکرده چنین شود جوانان امروز هم مانند جوانان دوران جنگ در صف اول خط مقدم دفاع از کشور صف خواهند بست.

او افزود: کشورمان پاره‌ای از تن ماست و این باور در وجود همه مان نهادینه شده است. کشور ما قله جهان اسلام است و همه آزادی‌خواهان کره زمین می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران نوک پیکان شعارهای اسلام در جهان است. راحت هم به این قله نرسیده‌ایم و کلی بابتش هزینه داده‌ایم و برای حفظش نیز چنین خواهیم کرد.

رجبی گفت: رفقای بسیاری را در جنگ از دست دادم. کسانی که با هم در روزهای ابتدایی جنگ به جبهه رفته بودیم. اما این راه همچنان ادامه دارد و بهترین رفیقی که همه‌مان از دست دادیم حاج قاسم سلیمانی بود. ایشان با همه رفیق بودند. من یکبار ایشان را در هواپیمایی که از اهواز به تهران میامد دیدم. یادم هست به پسرم گفتم که حاج قاسم را در میان مسافران دیدم. پسرم در ابتدا باور نکرد اما وقتی از هواپیما پیاده شدیم ایشان را از نزدیک دیدیم و مشغول سلام و احوالپرسی شدیم. وقتی از فرودگاه بیرون آمدیم از ایشان پرسیدم که ماشین دارند؟ و جواب دادند که با تاکسی به خانه میروند. هرچقدر اصرار کردم که همراه ما شوند قبول نکردند و خیلی فرز و چابک سوار یک تاکسی شدند و رفتند. نکته جالب این بود که ایشان به عنوان یک فرمانده ارشد نظامی هیچ همراه یا محافظی نداشتند.

او در ادامه گفت: یادم هست به شوخی به ایشان گفتم که حاج قاسم اگر شما را به خانه برسانم برای دوران سربازی پسرم علیرضا خوب خواهد شد؟ و ایشان در جواب با خنده به من گفتند «خودت می‌دانی اما اینطوری سربازی پسرت حومه ادلب می‌افتد»

رجبی که جزو اولین داوطلبان برای عیادت بیماران کرونایی بود گفت: اوایل که کرونا وارد کشور شده بود به همراه برخی از همکاران به بیمارستان رفتیم و از هموطنان عیادت کردیم. باید خیلی مراعات کنیم اما نباید از کرونا وحشت داشت و هدف من و سایر دوستان این بود که به مردم بگوییم باید رعایت بهداشت را بکنند اما دچار وحشت نشوند.

او افزود: روزی که به همراه همکاران برای عیادت این عزیزان رفته بودیم برخی از آنها از ما می‌خواستند که عکس یادگاری بگیریم. خب عکس را هم که نمی‌شود با رعایت فاصله اجتماعی گرفت(می‌خندد) به همین خاطر من پیشنهاد دادم هم من و هم بیمار ماسک‌مان را برداریم و نفس‌مان را حبس کنیم و سریع عکس بگیریم. البته این کار را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنم(با خنده)

رجبی در پایان گفتگویش با رادیو فتح اظهار داشت: این‌رزوها جنگ در بیمارستان‌ها در جریان است و رزمندگان خط مقدم این جنگ کادر درمان هستند. برای همه این عزیزان سلامتی آرزو می‌کنم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازگشت حق اشتراک کسانی که موفق به مشاهدۀ کنسرت همایون شجریان نشدند


بازگشت حق اشتراک کسانی که موفق به مشاهدۀ کنسرت همایون شجریان نشدند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برپایی جشنواره فجر در اولویت است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرکل هنرهای نمایشی عنوان کرد: در صورتی که وزارت بهداشت در فصل پاییز برای ما منعی برای برپایی جشنواره قرار ندهد ما هم با رعایت یک سری پروتکل ها و حذف و اضافات جشنواره فجر را برگزار می کنیم.

به گزارش سینماپرس، این روزها به دستور ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار است از دهم خرداد ماه همه صنوف بازگشایی شوند و به نوعی روال زندگی با رعایت بهداشت به حالت عادی بازگردد اما هنوز تعیین تکلیفی برای مراکز فرهنگی و هنری صورت نگرفته است.

گروه های نمایشی همچنان پس از سه ماه چشم انتظار بازگشایی سالن ها هستند و گروه های تئاتر خیابانی و برخی نیز به صورت آن لاین فعالیت هایی را رقم زده و منتظر هستند. چند روز پیش نیز سیدعباس صالحی از ارائه پروتکل هایی برای برپایی و بازگشایی سالن ها خبر داد اما همچنان خبری نیست و منتظر هستیم تا ببینیم آیا پس ازدهم خرداد ماه که قرار است همه صنوف به حالت عادی بازگردند، سالن های نمایشی و سینما و سایر مراکز هنری نیز به همین منوال خواهند بود یا خیر. آشنا پس از نزدیک به سه ماه از فعالیت مدیریتی خود در مرکز هنرهای نمایشی تلاش زیادی برای پرداخت معوقات هنرمندان در سال گذشته و همینطور برخی چالش های تئاتر داشته است که البته هنوز با آغاز مدیریتش، سالن های نمایشی بازگشایی نشده است.

در حال حاضر چالش هایی برای بازگشایی سالن ها، اجراهای نمایش های آن لاین و مجوز فیلم ـ تئاترها تا اجراهای خیابانی و وضعیت زندگی گروه های نمایشی و هنرمندان وجود دارد که اذهان را درگیر خود کرده است.

درباره برخی پروتکل ها و موارد اجرایی پس از بازگشایی سالن های نمایش، سیاست برای برپایی فجر و اجرای نمایش های آن لاین و تئاترهای خیابانی با قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی به گفت وگو نشستیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید:

*آقای آشنا با توجه به بازگشایی صنوف از دهم خرداد ماه فکر میکنید آیا این اتفاق به زودی برای بازگشایی سالن های تئاتر هم بیافتد؟

-همانطور که دکتر عباس صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اعلام کردند، نظرات جمع بندی شده و به ستاد مبارزه با کرونا داده شده است و ستاد هم قرار شده راجع به موضوع برنامه ریزی و دستورالعمل ها را به ما ابلاغ کنند ما همچنان منتظر دستورالعمل ها هستیم تا متناسب با آن فعالیت ها را از سر بگیریم.

*در صورت ابلاغ دستورالعمل سالن ها آیا پروتکل ها از سوی شما اعلام می شود یا خیر و اینکه آیا آمادگی برای اجرای نمایش ها و آماده سازی سالن ها وجود دارد؟

-ببینید؛ بخشی از برنامه ریزی ما به دستورالعملی که به ما ابلاغ می کنند، باز می گردد اینکه به ما بگویند چطور قرار است سالن ها بازگشایی شوند و با چه شرایطی قرار است باشد. اما بخشی که دست ما است اینکه ما برای استانهای سفید که احتمالا بازگشایی خواهند شد، یک نوع آمادگی در ارتباط با استان ها و گروه ها پیدا کردیم و در شهرهای دیگر شرایط به صورت دیگری است.

در استان تهران خصوصا شهر تهران ما با مدیران سالن ها تا به حال چند جلسه داشتیم و نظرات تشکل ها و صنف های تئاتر را هم گرفتیم، منتظریم ببینیم چطور باید کار را شروع کنیم و دولت چه کمکی خواهد کرد و هنرمندان چه وظیفه ای بر عهده دارند و چطور می توانند کار کنند تا بعد کارمان را شروع کنیم. به هرحال در مجموعه ما سناریوهای متعددی مطرح شده و ما هم این روزها آمادگی کامل را داریم تا ببینیم دولت هر سطحی را که ابلاغ کند و توقع از ما برای بازگشایی یا عدم بازگشایی داشته باشد بنابراین از سوی ما نباید زمان زیادی ببرد تا کارها را پیش ببریم و به سرعت به تصمیم برسیم.

این روزها آمادگی کامل داریم با ابلاغیه دولت در هر سطحی و توقعی بازگشایی سالن ها را صورت دهیم و از زمانی که اعلام کنند، پس از ۱۰ روز می توانیم اجراها و گروه ها را هماهنگ کنیم

همچنین مسئولان وزارت بهداشت نظرات ما را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه سطوح خواستند،   ما هم نظراتمان را اعلام کردیم هم به صورت حضوری مطرح کردیم و هم مکتوب ارائه کردیم و الان منتظریم ببینیم آنها چه تصمیمی به لحاظ تخصص در عرصه بهداشت می گیرند.

*برای آمادگی شروع اجراها فکر میکنید سالن ها چقدر زمان دارند؟

-ببینید ما مدعی عرصه هنرهای نمایشی هستیم اما وزارت بهداشت تصمیم گیر نهایی است و نظر آنها فصل الخطاب است، اما از زمانی که نظرات آنها در مرکز هنرهای نمایشی به ما ابلاغ شود، فکر میکنم می بایست در طول ۱۰ روز ما بتوانیم به آن چیزی که می خواهیم برسیم و کارها را شروع کنیم. چرا که ما در این مدت با استان ها و بخش های مختلف به نتایجی رسیدیم.

*آقای آشنا در ارتباط با فعالیت تئاترهای خیابانی و طرح اجرای یک پروژه بزرگ نمایشی در این رابطه چه برنامه ای دارید؟

-طرح پروژه تئاتر خیابانی را من خودم از دوستان خواستم که دنبال  و شروع کنند با توجه به شرایط فعلی کرونایی و رکودی که در عرصه تئاتر به وجود آورد و یأس و ناامیدی و نگرانی شاید اگر احیانا دستور بازگشایی را پیدا کردیم، بتوانیم شادی و نشاطی را برای جامعه در حد توان خود ایجاد کنیم. برای همین اسامی گروه ها و موضوعات و برآوردهای دوستان در کانون تئاتر خیابانی الان نزد من هست و اگر هم اینها انجام نشود قطعا بخشی از آن انجام می شود و اگر دولت هم کمک نکند از منابع داخلی خود تخصص می دهیم.  

این آمادگی در اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری شهرداری تهران وجود دارد که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به اجراهای خیابانی بازگردیم

اما همه اینها بسته به دستورالعمل وزارت بهداشت دارد چرا که مثلا برای همین تهران ما پیش بینی کردیم نزدیک تئاتر شهر در پارک دانشجو گفتیم جمعیت را با فاصله گذاری اجتماعی برای اجراهای خیابانی داشته باشیم، حتی با شهرداری منطقه صحبت کردیم و خوشبختانه آنها هم همراهی میکنند تا ما صندلی قرار دهیم و یک استیجی با قدری ارتفاع هم ایجاد کنیم که قابل دیدن باشد، بنابراین این آمادگی الان برای ما وجود دارد که با همکاری شهرداری چنین فعالیتی را شروع کنیم و از این بابت هم نگرانی نداریم.

*درباره جشنواره فجر می دانیم که نظر شما بر برگزاری است اما به نظر شما اگر یک پیک کرونا را در پاییز شاهد باشیم باز هم تصمیم دارید جشنواره را برگزار کنید یا خیر؟ چقدر فجر برایتان اولویت دارد؟

– اگر شدت ویروس به حدی باشد که منعی از سوی وزارت بهداشت ایجاد شود، قطعا ما به نظر آنها عمل می کنیم اما اگر وزارت بهداشت منعی برای ما قرار ندهد و ما را به برگزاری جشنواره محتاطانه دعوت کند، ما هم با رعایت پروتکل ها قطعا نظرمان این است که جشنواره فجر را برگزار کنیم.

 به شیوه های متفاوتی می توان فجر را برگزار کرد الان برای خیلی نمایشگاه های کتاب دنیا وقتی نمی توان نمایشگاه حضوری برگزار کرد، به صورت آنلاین می خواهند نمایشگاه برگزار کنند من سه روز پیش متوجه شدم که نمایشگاه کتاب سئول که ما هم هر سال شرکت می کردیم به صورت مجازی جشنواره را برگزار کردند یا نمایشگاه بولونیا که تخصصی ترین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان جهان است، در ایتالیا به سوی برگزاری جشنواره مجازی پیش رفته اند.

*به نظرتان تئاتر می تواند در چند ماه چنین زیرساختی را ایجاد کند؟

-بالاخره نمیتوانم الان بگویم که یک نسخه پیچیدیم و آماده است اما می توان یک بستری فراهم کرد که با کم کردن و محدود کردن افراد در مکان های نمایشی و در نظر گرفتن سالن های بزرگتر زیرساخت را فراهم کرد مثلا اگر تا به حال صد سالن را برای فجر در نظر می گرفتیم می توان تعداد سالن ها را کمتر کرد فقط سالن های بزرگ را مدنظر قرار داد و همان ها هم با پروتکل های مشخص صورت داد.

 جمع و جور کردن جشنواره ها و برپایی شان یکی از سیاست هایی است که ما درباره اش صحبت کردیم و حتما هم بدان پایبند هستیم که البته این هم با نظر متخصصین و صاحب نظران تئاتر، خبرنگاران و گروه های مختلف از منتقد تا دبیران چند دوره جشنواره گفت وگو و نظراتشان را گرفتیم.  

برپایی جشنواره فجر با رعایت پروتکل های حساب شده امسال شدنی است مگر اینکه از سوی وزارت بهداشت منعی برای پاییز امسال صورت بگیرد

 منتها می خواهم بگویم که چنین چیزی شدنی است مگر اینکه وزارت بهداشت برایمان منعی قرار دهد وگرنه که در این زمینه حتما کارهایی انجام خواهیم داد و ما هم به سمت برپایی جشنواره ها خواهیم رفت و اگر تنها قرار باشد یک جشنواره امسال پایدار باقی بماند آن هم حتما جشنواره بین المللی تئاتر فجر خواهد بود.

*پس ممکن است بخشی از جشنواره به صورت مجازی برگزار شود؟

-بله چرا که نه، راه های جایگزین زیاد است می توان بخشی از جشنواره را به صورت مجازی برگزار کرد، بخش هایی را کوچک کرد و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی تعدادی از سالن ها را حذف و تعدادی بخش ها را زیاد میکنیم که همه اینها با برنامه ریزی شدنی است و می توان درباره آن فکر کرد و براساس شرایط آن دوره باید بسنجیم.

اینکه الان بگوییم جشنواره را تعطیل میکنیم راحت ترین راه ممکن است شاید آن دوره شرایط متفاوت شود، ورق برگردد و بتوان با شرایط خوبی جشنواره را برگزار یا اینکه با برخی محدودیت ها آن را برگزار کرد.

*در ارتباط با توافقاتتان با سازمان سینمایی برایمان بگویید این دوره پخش کارهای آن لاین نمایشی یک چالش هایی را ایجاد کرد که در نهایت رفع و رجوع شد.

-بله،   ببینید ما با سازمان سینمایی و دکتر انتظامی به جمع بندی رسیدیم، اصلا گفت وگوهای من با دکتر انتظامی ریاست سینمایی هیچ ربطی به امضای نامه از سوی هنرمندان نداشت، از قبلش این اتفاق در حال رخ دادن بود، من نمیخواهم آن نامه را تحلیل کنم اما این را می گویم که ما از چند روز قبل دیدیم مصاحبه ای آقای انتظامی انجام داده بود، من هم صحبت هایی کردم که بگویم قانوناً پخش فیلم باید با مجوز سازمان سینمایی باشد.

بعد هم ما با سازمان سینمایی در زمینه تئاترها به جمع بندی رسیدیم که تاییدیه ها انجام و به کار سرعت بخشیم، دکتر انتظامی هم با همکاران جلسه گذاشتند و گفتند که اگر ما تایید کنیم دیگر نیاز به رفتن به شورا و منتظر چیزهای دیگر شدن، نیست. این گفت وگوهای ما یک ده روزی به طور انجامید اما آنچه ما پیگیری کردیم این بود که گفت وگوهای اولیه ای صورت گرفت آنها هم با کارشناسانشان جلسه و به جمع بندی رسیدند و این مسئولیت اضافه برای ما شد چرا که ما وظیفه قانونی در این عرصه نداشتیم.

با مذاکراتی که سازمان سینمایی داشتیم قرار شد بخش ملاحظات پخش تئاتر در فضای مجازی را ما مدیریت کنیم که البته این هم با سرعت و دقت صورت  خواهد پذیرفت

ما برای اینکه کار هنرمندان راحت تر جلو برود، این مسئولیت را پذیرفتیم. ترافیک کاری الان برای ما زیاد نیست اما برای سازمان سینمایی فیلم و سینمای خانگی و تئاتر زیاد می شد، ما هم گفتیم کمک می کنیم تا راحت تر کارها در شرایط کنونی به اجرای آن لاین برسد و مسئولیت چک کردن کارها را پذیرفتیم. البته من عرض کنم حتما ملاحظات پخش تئاتر در فضای مجازی با فضای سالن تئاتر متفاوت است و هر کدام قوانین خاص خود را دارد و ما هم تلاش می کنیم با همه همکاران سرعت و دقت را در کنار هم در این عرصه قرار دهیم.

در نهایت این نکته را بگویم که من روز گذشته تلاش کردم با دکتر جنیدی مسئول آیین نامه های وزارت بهداشت صحبت کنم که نشد حتما سه شنبه با آنها تماس خواهم داشت و به شدت پیگیر بازگشایی سالن های تئاتر خواهم بود.

*فارس

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ناگفته‌های سودجویانه‌ترین کنسرت دوران کرونا/مردم منتظر توییت جدید وزیر ارتباطات


ناگفته‌های سودجویانه‌ترین کنسرت دوران کرونا/مردم منتظر توییت جدید وزیر ارتباطات

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کار با «ابراهیم حاتمی‌کیا» ارزش سختی کشیدن را دارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر سریال «مختارنامه» گفت: فیلم سینمایی خروج خوشبختانه بدعت تازه ای در سینمای بعد از انقلاب اسلامی ایران بنا نهاد، اکران آنلاین و پس از آن اکران سینما ماشین اتفاقات تازه ای بود که به خوبی توانست مخاطبان را با شیوه های تازه اکران آشنا کند.

به گزارش سینماپرس، محمد فیلی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون علایق خود نسبت به آثار سینمایی و حضورش در آنها گفت: برای شخص من کیفیت اثر، فیلمنامه و تجربه کارگردان اهمیت بالایی دارد، گاها کارگردان کم سابقه است اما به حدی ایده های نویی در کار دارد که حتی با وجود نبود تجربه حاضرم با وی کار کنم.
وی در همین راستا ادامه داد: من حاضرم برای نقش خوب و جاندار و همچنین ایده‌های نو در سینما هر نوع سختی را در مقام بازیگر تجربه کنم، زیرا مخاطب امروز نیازمند این نوآوری در بازی، فیلمنامه، کارگردانی و کلیت اثر است، به عنوان مثال فیلم سینمایی خروج از آن دسته آثاری بود که تولیدش بی‌نهایت سخت بود اما فیلمنامه و خود شخصی حاتمی‌کیا ارزش سختی کشیدن را داشت. 

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» با اشاره به سانحه خود در این فیلم سینمایی اضافه کرد: به عنوان مثال خطر به این معنا که در فیلم خروج من و جهانگیر الماسی تصادف خطرناکی را با دو تراکتور تجربه کردیم اما هر دو بلند شده و برای اثر جنگیدیم و ادامه دادیم زیرا محصول نهایی از هر چیزی برایمان مهمتر بود. 

وی با اشاره به همکاری مشترک با ابراهیم حاتمی‌کیا و تفاوت آن با کارگردانی بیژن میرباقری اضافه کرد: سبک هر دو عزیز در کارگردانی زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارد منتها آن چیزی که در آنها مشترک است نگاه انسانی آنها به چالشها، دغدغه‌ها و مشکلات جامعه است.

بازیگر سریال «مختارنامه» درباره اکران آنلاین فیلم خروج اظهار کرد: فیلم سینمایی خروج خوشبختانه بدعت تازه ای در سینمای بعد از انقلاب اسلامی ایران بنا نهاد، اکران آنلاین و پس از آن اکران سینما ماشین اتفاقات تازه ای بود که به خوبی توانست مخاطبان را با شیوه های تازه اکران آشنا کند.

فیلی با اشاره به استقبال بالای مردمی از شیوه‌های تازه اکران در سینما خاطرنشان کرد: شیوه هایی جدید اکران همچون سینماماشین و اکران آنلاین خوشبختانه مورد استقبال تماشاگران قرار گرفتند و باعث شدند تا بعد از بسیاری از کارگردانان که از اکران آنلاین اثرشان واهمه داشتند به راحتی پا در این راه بگذارند و فیلم را در بستری تازه در ایام قرنطینه اکران کنند، تا مهمتر از گیشه به رسالت فرهنگی خود عمل کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری نمایشگاه مجازی آثار هنری/۲۲ گالری و ۱۰هنرمند مشارکت کردند


برگزاری نمایشگاه مجازی آثار هنری/۲۲ گالری و ۱۰هنرمند مشارکت کردند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کنسرت‌های آنلاین ۴ شب میهمان خانه‌های شهروندان


کنسرت‌های آنلاین ۴ شب میهمان خانه‌های شهروندان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فراخوان فیلم نامه با موضوع مبارزه با ویروس کرونا – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهدی عظیمی میرآبادی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس خبر از اعلام فراخوان فیلم نامه و طرح مینی سریال‌ با موضوع کمک مومنانه و حضور همدلانه مردم و بسیجیان در مبارزه با ویروس کرونا داد.

به گزارش سینماپرس، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ضمن اعلام این خبر گفت: انجمن قصد دارد با حمایت و پشتیبانی بنیاد فرهنگی روایت فتح، مینی سریال‌هایی داستانی با موضوع کمک مومنانه و حضور همدلانه مردم و بسیجیان عزیز در مبارزه با ویروس کرونا تولید کند از این رو تصمیم گرفته شد تا  از طریق فراخوانی مبنی بر ارسال طرح و فیلنامه آثار تولید و در رسانه های تلویزیونی و VOD به نمایش گذاشته شوند.

مهدی عظیمی همچنین با اشاره به زمان محدود و شاخص‌های انتخاب آثار نیز گفت: زمان بسیار محدود است و حداکثر تا تاریخ ۱۲ خردادماه نویسندگان، کارگردانان و تهیه‌کنندگان محترم فیلم و سینما فرصت دارند تا طرح و یا فیلم‌نامه های خود را  برای انجمن به آدرس تهران، میدان آرژانتین، خیابان بخارست، خیابان هشتم، پلاک ۱۶ طبقه سوم و یا در فضای مجازی به شماره ۰۹۱۲۵۴۳۶۳۰۶ و آدرس [email protected] ارسال کنند تا اقدامات لازم صورت بگیرد همچنین توصیه فراگیری، محتوا، کیفیت فنی و هنری و جذابیت بی‌تردید از شاخصه‌های مهم و تأثیرگذار انتخاب آثار خواهد بود.در آخر هم توصیه میکنم همکاران و دوستان ارجمند پیش از ارسال، آثارشان را ثبت کرده تا با خیال راحت تر در این فراخوان شرکت کنند.
 

مشاهده خبر از سایت منبع