رضا افضلی شاعر، مدرس دانشگاه و پژوهشگر معاصر صبح امروز بر اثر سکته مغزی در مشهد درگذشت.
چهار جشنواره مهم پائیزی سینمایی جهان شامل ونیز، تورنتو، تلیوراید و نیویورک تصمیم گرفتندامسال و به دلیل شیوع کرونا به جای رقابت با هم همکاری داشته باشند.
کتاب «رئالیسم عرفانی» به بررسی رئالیسم جادویی و عرفانی و تفاوت آنها و همچنین نقد داستانهای کلمبیایی و داستانهای عرفانی میپردازد.
علی ابراهیمی کارگردان فیلم سینمایی «عطر داغ» که این روزها روی پرده سینماهاست، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این فیلم گفت: این فیلم ۳۰ بهمن اکران شد اما با ورود کرونا به ایران و تعطیلی فعالیت های هنری، اکران آن هم متوقف اما مجددا اول تیر با بازگشایی سینماها، نمایش «عطر داغ» از سر گرفته شد. در آغاز کار اکران دوم، استقبال خوبی از این فیلم صورت گرفت چون با توجه به تعطیلی چند ماهه سینماها، مردم دوست داشتند به تماشای فیلم در سالن ها بنشینند از همین رو در چند روز اول وضعیت خوبی به لحاظ استقبال داشتیم اما رفته به رفته وضعیت کرونا بحرانی تر و استقبال از آثار سینمایی کمتر شد. این موضوع آسیب زیادی به همه فیلم ها به ویژه به فیلم ما زد، چون «عطر داغ» با هزینه شخصی ساخته شده است و این مساله آسیب زیادی به ما زد.
وی افزود: در حال حاضر همه فیلم ها دچار مشکل اکران شده اند حتی فیلم هایی که پیش از این سر و صدای زیادی کرده بودند نیز به این وضع دچار شدند ضمن اینکه برخلاف مطالبی که درباره استقبال مردم از آثار می شنویم وقتی به سینماها می رویم چنین چیزی را نمی بینیم. درباره فیلم من هم همینطور است و تعداد کسانی که به تماشای آن می نشینند متاسفانه زیاد نیستند.
ابراهیمی بیان کرد: قبل از اینکه فیلم سینمایی «خروج» اکران آنلاین شود، از سوی ارشاد با من تماس گرفتند و گفتند آیا تمایل به اکران «عطر داغ» دارید یا نه. با توجه به اینکه آن زمان برای اولین بار می خواست این اتفاق بیفتد، ترسیدم. بعد که اکران های آنلاین شروع و استقبال خوبی شد، دوست داشتم به صورت اینترنتی اکران کنم و برای این امر اقدام کردم اما دیدم که در آن بستر هم در صف اکران باقی می مانم و این امر زیاد به صلاح نبود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم «عطر داغ» را روی پرده ببریم با این وجود پیش بینی من هم این بود که فیلمم شکست می خورد چون شرایط خوبی نداریم. البته نمی شود به این مساله خرده گرفت چون بحث جان و سلامتی آدم ها در میان است که مهمتر از هر چیزی است.
این کارگردان درباره تبلیغات فیلم اظهار کرد: ما ۳۰ بهمن فیلم را اکران و همان زمان بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه تبلیغات کردیم، همان موقع تلویزیون هم تبلیغات زیادی کرد و در فضاهای فیزیکال تبلیغات گسترده ای کردیم اما به یکباره سینماها تعطیل شد و همه این پول ها به هدر رفت. با بازگشایی سینماها قرار بود ۶۰ میلیون کمک هزینه تبلیغاتی به ما بدهند ولی تا الان این پول به حساب ما واریز نشده است البته اگر الان هم واریز شود دیگر فایده ای ندارد چون ۲۵ تیر زمان اکران ما به پایان می رسد. فقط به نظرم این پول می تواند کمی از آن ضرر و زیان ها را جبران کند. اگر قبل از اکران مجدد، این پول ها به صاحبان فیلم ها داده می شد، وضع بهتر بود چون تبلیغات گسترده تر می شد.
وی در پایان گفت: بنایی که ریخته می شود، ساختن دوباره اش خیلی سخت است. «عطر داغ» هم دچار همین وضعیت شد.
سینماپرس: تصاویری از نشست دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با طراحان لباسهای مبتذل در رسانهها منتشر شده است!
به گزارش سینماپرس، روزنامه کیهان نوشت: مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیرا با طراحان لباسهای هنجارشکن و مسئلهدار (در حوزه عفاف و حجاب) در رستورانی مجلل، جلسه برگزار کرده است.
این افراد به ترویج بیحجابی و بدحجابی در فضای مجازی مشغول هستند و اکثر لباسهای طراحی شده توسط آنان از مصادیق پوششهای نامناسب و هنجارشکنانه در جامعه است. سؤال اینجاست که چرا این مسئول مربوطه در وزارت ارشاد در اقدامی ناهمسو با شرح وظایفش بهجای ارتباط با فعالان حوزه حجاب و پوششهای اسلامی با مروجان بدحجابی گعده و جلسه خصوصی دوستانه برقرار کرده است؟
هنوز مشخص نشده که کارگروه ساماندهی مد و لباس، چه کارکرد مفیدی دارد و چه تأثیر مثبتی در جهت ارتقای وضعیت پوشش در جامعه داشته است و بودجه این بخش در چه زمینهای هزینه شده است؟
سینماپرس: بهتازگی ویدیویی از یک کارگردان تئاتر و همسرش که بازیگر کمتر شناختهشده تئاتر بوده در فضای مجازی تحت عنوان کلاسهای بازیگری آنلاین منتشر شده است.
به گزارش سینماپرس، این ویدئو بدون رعایت قوانین رسمی کشور محتوایی هنجارشکنانه دارد. اما جای تأسف است که نهتنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی هیچگونه واکنشی نسبت به آن نشان ندادهاند که بعضاً در چند سال گذشته علیرغم فعالیتهای متعدد و گفتوگوهای مکرر این فرد با رسانههای معاند علیه نظام به کرات مورد حمایت نیز قرارگرفته است تا جایی که حتی برای او تدارک اجرا در یکی از سالنهای اصلی و معتبر تئاتری کشور نیز مهیا شد اما بهدلیل شاکی خصوصی و بازداشت او به محض ورود به کشور اجرای او لغو گردیده است.
*کیهان