X

بایگانی تیر 19, 1399

دفتر سینمایی

بدرقه مجازی «موریکونه» با ایموجی‌های گریان!/«امید»را فراموش نکنیم


بدرقه مجازی «موریکونه» با ایموجی‌های گریان!/«امید»را فراموش نکنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گران‌فروشی «وی‌اودی»‌ها به مردم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یک ایرانی برای خرید یک اکانت یک ساله «وی‌اودی»‌های ایرانی باید بیش از ۱۰‌درصد از درآمد ماهانه خود را هزینه کند، این در حالی است که یک آلمانی فقط ۴‌درصد برای خرید اشتراک «دیزنی» هزینه پرداخت می‌کند! چرا مردم ایران باید گران‌فروشی «وی‌اودی»‌ها را تحمل کنند؟!

به گزارش سینماپرس، به رغم اینکه سینماها باز شده است، اوج‌گیری مجدد کرونا باعث شده تا استقبال از فیلم‌های در حال اکران برخلاف ادعاها و تبلیغات اولیه چندان هم چشمگیر نباشد، در این شرایط هنوز هم فضای مجازی و «وی‌اودی» ‌ها حرف اول را در نمایش فیلم‌ها می‌زنند؛ اتفاقی که نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهایی که بیشترین میزان درگیری با کرونا را دارند، دیده می‌شود ولی تفاوت شهروندان ایرانی با افرادی که در اروپا یا امریکا از «وی‌اودی» برای سرگرمی استفاده می‌کنند این است که ایرانی‌ها باید خیلی بیشتر از دیگران برای خرید اشتراک وی‌اودی‌های ایرانی هزینه پرداخت کنند!

خرید اشتراک چند!؟

بخش عمده‌ای از بازار وی‌اودی در ایران در اختیار دو سامانه «فیلیمو» و «نماوا» است. در بخش خرید اشتراک این دو سامانه، انواع اشتراک‌های زمانی دیده می‌شود. فیلیمو قیمت اکانت یک ماهه را ۲۵‌هزار تومان، سه ماهه را ۷۵‌هزار تومان (با تخفیف ۳۰ هزار تومان) و اشتراک شش ماهه را ۱۱۰‌هزار تومان اعلام کرده است. نماوا هم اکانت دو روزه را ۱۲‌هزار تومان (با تخفیف ۹ هزارو ۹۰۰ تومان)، یک ماهه را ۳۰‌هزار تومان (با تخفیف ۲۵‌هزار تومان)، سه ماهه را ۷۵‌هزار تومان (با تخفیف ۶۰‌هزار تومان)، شش ماهه را ۱۴۰‌هزار تومان (با تخفیف ۱۱۰‌هزار تومان) و ۱۲ ماهه را ۲۵۰‌هزار تومان (با تخفیف ۱۹۰‌هزار تومان) می‌فروشد. این رقم‌ها البته مبلغ قطعی نیست و خریدار باید برای خرید آن‌ها ۹‌درصد اضافه‌تر بابت مالیات بر ارزش افزوده نیز بپردازد.

در مقابل این دو سامانه مشهور ایرانی که حرف اول را در بازار وی‌اودی‌های ایرانی می‌زنند، نمونه‌های خارجی برای مقایسه آورده می‌شود. مشهورترین سامانه تماشای آنلاین فیلم و سریال در سراسر جهان، «نتفلیکس» است.

شرکت امریکایی «نتفلیکس» که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیاست، از قبال شیوع کرونا در جهان کاسبی‌اش سکه شده و تنها در سه ماهه اول سال میلادی ۲۰۲۰، ۱۵ میلیون نفر بر مشترکان آن افزوده است. نتفلیکس که بیش از ۱۸۲ میلیون مشترک از سراسر جهان دارد، برای فروش اشتراک یک ماهه خود مبلغ ۹۹/ ۷ یورو در حد پایه تا ۹۹/ ۱۳ یورو دریافت می‌کند. این دریافت برخلاف وی‌اودی ایرانی شامل هیچ گونه پرداخت اضافه نخواهد شد.

از آنجایی که «یورو» پول واحد منطقه اتحادیه اروپاست، درآمد را در دو کشور آلمان و فرانسه بررسی می‌کنیم. بر اساس آمار رسمی سایت «Eurostat» وابسته به اتحادیه اروپا که آمارهای مربوط به کشورهای عضو این اتحادیه را منتشر می‌کند، حداقل دستمزد ماهانه در آلمان مبلغ یک‌هزار ۵۵۷ یورو و در فرانسه یک‌هزار و ۵۲۱ یورو و ۲۲ سنت است. بر مبنای این آمار، یک فرد آلمانی برای خرید اشتراک یک ماهه نتفلیکس در کف قیمت شکل ممکن، تنها ۵/ ۰ درصد از درآمد یک ماهه خود را هزینه می‌کند. در فرانسه این مبلغ کمی بیشتر می‌شود و به ۵۲/ ۰ درصد می‌رسد.
در ایران، اما حداقل دریافتی یک کارگر در سال ۱۳۹۹، مبلغ یک‌میلیون‌و ۹۱۱‌هزار تومان است. حالا یک کارگر ایرانی با چنین دستمزدی برای خرید اکانت یک ماهه فیلیمو باید ۳ /۱ درصد از حقوقش را پرداخت کند.

این رقم در خرید اشتراک برای بازه‌های زمانی بالاتر بیشتر خود را نشان می‌دهد. برای نمونه یکی از رقبای نتفلیکس، «دیزنی» است. سامانه دیزنی که در آن کاربر می‌تواند آثار دیزنی، پیکسار، نشنال جئوگرافی و مارول را تماشا کند، اکانت یک ماهه را ۹۹/ ۶ یورو و اشتراک یک ساله را ۹/ ۶۹ یورو می‌فروشد.

به این ترتیب یک آلمانی برای خرید اکانت یک ساله دیزنی باید ۴/۴ درصد از درآمد یک ماه خود را هزینه کند و یک فرانسوی ۵/۴ درصد درآمد ماهانه‌اش را پرداخت کند. در عوض اکانت یک ساله نماوا برای یک ایرانی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۲۰۷‌هزار تومان تمام می‌شود. این رقم یعنی بیش از ۱۰‌درصد از درآمد ماهانه وی!

به عبارت ساده، یک ایرانی باید بیش از دو برابر شهروندان اروپایی برای استفاده از «وی‌اودی‌ها» حق اشتراک پرداخت کند. این مسئله وقتی حساس‌تر می‌شود که پای حق رایت خرید محصولات پیش کشیده می‌شود.

سود از بازار بدون هزینه!

نتفلیکس و دیگر سامانه‌های ارائه‌کننده فیلم و سریال در سراسر جهان برای پخش محتوا باید حق مؤلف یا همان کپی رایت را پرداخت کنند. در عوض «وی‌اودی» ‌های ایرانی عملاً برای محصولات خارجی که بخش عظیمی از ویترین و آرشیو را تشکیل می‌دهد، چیزی به عنوان حق رایت و خرید کپی رایت پرداخت نمی‌کنند.

توضیحات محمدجواد شکوری‌مقدم، مالک فیلیمو درباره خرید رایت محصولات خارجی که می‌گوید: «با توجه به اینکه ایران در شرایط تحریم و خلأ قانونی متعهد نبودن به «کنوانسیون جهانی برن» به سر می‌برد، ما سریال‌هایی که فروش آن‌ها در منطقه خاورمیانه آزاد است را از طریق واسطه‌های فروش در ترکیه، لبنان و امارات خریداری می‌کنیم و کپی رایت همه آن‌ها موجود است.» در عمل خرید رایت نیست بلکه طرف ایرانی صرفاً «میجر» را تهیه می‌کند که خرید آن سال‌هاست از سوی وزارت ارشاد ممنوع شده است.

حال باید پرسید چرا برای محتوایی که خرید رایت آن به صورت مستقیم انجام نشده و دریافت «میجر» آن نیز از طریق واسطه و با مبالغ نامشخص بوده است، باید در نهایت به مبلغی برسد که گران‌تر از حق اشتراکی باشد که کمپانی جهانی با پرداخت همه حقوق در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد!

اکنون که بنا به تصمیمات بالادستی، خلع ید دولت از تصدی‌گری در مورد پخش فراگیر صوت و تصویر در حال به انجام رسیدن است، باید از متولیان جدید پرسید که آیا برای نظارت بر میزان حق اشتراک سامانه‌های اشتراک فیلم و سریال برنامه‌ای دارند!؟

*جوان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی اختلاف سنی زیاد در ازدواج به یکباره مقبول سلبریتی‌ها می افتد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عدم اعتراض به ازدواج پیمان قاسمخانی با دختری که ۲۲سال از او کوچکتر است بار دیگر اثبات نمود که عموم سلبریتی ها نه تنها از سواد لازم در اعتراض ها برخوردار نمی باشند، بلکه گویی طیف قابل توجهی از ایشان در موضع گیری های اعتراضی خود از جای دیگر کوک می شوند!

به گزارش سینماپرس، مشرق به نقل از یک‌ کاربر فضای مجازی در توییترش نوشت: پیمان قاسمخانی۵۴ساله با یکی از خودش۲۲سال کوچکتر ازدواج کرد. دو تاسوال تو ذهنمه. ۱.این دختر معیار ازدواجش با کسی اینهمه بزرگتر چی میتونسته باشه جز سر زبونا افتادن و برعکس برای شوهرش هم؟ ۲.اگر همین ازدواج توسط یک شخص معروف مخالف تفکر این جماعت رخ میداد چند نامه اعتراضی مینوشتن؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

لزوم تشکیل سازمان فرهنگی قوه قضاییه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: صراحت بیان در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و معرفی غفلت متولیان فرهنگی به عنوان عامل اصلی هجمه به نظام جمهوری اسلامی توسط معظم له از ابعاد دیگری نیز برخوردار بود و آن ناظر بر تحرک فرهنگی قوه قضاییه و توجه ویژه این قوه به موضوع فرهنگ و هنر می‌باشد.

محمدرضا مهدوی پور/ صراحت بیان در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و معرفی غفلت متولیان فرهنگی به عنوان عامل اصلی هجمه به نظام جمهوری اسلامی توسط معظم له از ابعاد دیگری نیز برخوردار بود و آن ناظر بر تحرک فرهنگی قوه قضاییه و توجه ویژه این قوه به موضوع فرهنگ و هنر می‌باشد. موضوعی که اهمیت تذکر و یادآوری مواردی چند را به حضرات آقایان قوه قضاییه و بالاخص ریاست فهیم و انقلابی این مجموعه مهم حاکمیتی را ضرورت می‌بخشد:

۱. در شرایط فعلی که به سبب ناکارآمدی ویژه حاکم بر بخش های مختلف اجرایی کشور، مردم در مشکلات اقتصادی متعدد و متنوع به سر می برند؛ شاید اصلی ترین و ضروری ترین حوزه ی پاسداری از انقلاب اسلامی را می بایست در عرصه ی فرهنگ و بالاخص هُنر مشاهده نمود؛ عرصه ای که تقویت و یا تضعیف آن در رابطه ای مُستقیم با قدرت نَرم (Soft power) نظام جمهوری اسلامی بوده و عاملی تعیین کننده از برای تداوم حرکت انقلاب اسلامی محسوب می گردد.



۲. تنها چندماه دیگر از عمر ژنرال های بنفش باقی نمانده و روزگار بنفش ملت ایران به سر خواهد رسید و انشالله با استقار دولت جوان حزب‌اللهی بسیاری از مشکلات اقتصادی با اجرای طرح های کوتاه مدت و یا میان مدت برطرف خواهد شد؛ اما در این میان یادمان باشد که حوزه فرهنگ از کاشت و داشتی مختص به خود برخوردار بوده و اساسا جبران ولنگاری فرهنگی حاصل از حضور ژنرال های بنفش سال ها زمان خواهد برد.



۳. مطالبه اخیر مقام معظم رهبری از قوه قضاییه دایر بر اقدام و عمل فرهنگی است و این امر محقق نخواهد شد مگر آنکه مَنظر فرهنگی در دستگاه قضایی اصلاح گردد و این اصلاح در سند تحول سیستمی بروز داده شده و در قالب ساختاری نظامند و با جایگاهی توانمند در چارت سازمانی قوه قضاییه ظهور نماید.!



دشمنانِ حرکت عمومی نظام جمهوری اسلامی از همه‌ی راه‌های ممکن برای دشمنی استفاده می کنند و به هر نقطه‌ای از نقاط نظام جمهوری اسلامی که بتوانند، از همین طرق مختلف ضربه می زنند که از جمله‌ی آنها مسائل قضائی است. حالا خارجی‌ها را کار ندارم، امّا متأسّفانه در داخل هم حتّی با غفلت بعضی از مسئولینِ مربوط به این مسائل کارهایی می کنند، فیلم‌هایی می سازند که اساس و مبانی قضائی جمهوری اسلامی را زیر سؤال می برد و متأسّفانه این فیلم‌ها در بازبینی‌های این نشست‌های عمومی هنری و مانند اینها مورد توجّه قرار نمی گیرد و اینها اکران هم می شود، روی پرده هم می‌آید و پخش هم می شود؛ این خیلی چیز بدی است. قوّه‌ی قضائیّه باید به این مسئله توجّه کند، صرفاً کار تبلیغاتی و رسانه‌ای این نیست که شما بیایید آمار بدهید؛ خب بله، سخنگوی محترم قوّه‌ی قضائیّه می‌آید توضیحاتی می دهد، آماری می دهد، خیلی هم خوب است، اینها لازم هم هست، امّا کافی نیست. این کافی نیست که ما بگوییم آقا ما این کارها را کرده‌ایم؛ نه، برای اینکه ذهن مردم به معنای واقعی کلمه متوجّه به این قضایا بشود، کار هنری لازم است، کار رسانه‌ای به معنای هنری لازم است؛ این را جزو کارهای اساسی باید به حساب آورد.

(امام خامنه ای در ارتباط تصویری با همایش سراسری قوه قضائیه- ۱۳۹۹/۰۴/۰۷)




۴. فرهنگ به عنوان شکل‌دهنده‌ی به ذهن و رفتار عمومی جامعه است. حرکت جامعه براساس فرهنگ آن جامعه است. اندیشیدن و تصمیم گیری جامعه بر اساس فرهنگی است که بر ذهن آنها حاکم است و … و این چنین است که
مدیریت فرهنگی یکی از پیچیده ترین سطوح مدیریت در جوامع مختلف محسوب و از تمایزات ویژه ای با سایر اشکال
مدیریت (
Management
) در دیگر حوزه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی برخودار می باشد و تصدی این مُهم، ظرایف بسیاری را در تمایز میان
مدیریت فرهنگی و تفاوت عملکرد مدیران در این حوزه طلب می نماید. از این جهت است که
امام امت به صراحت می فرمایند:
اگر جامعه ای ثروتمند هم باشد، ‌ اما عقل درستی نداشته باشد، این ثروت را به باد خواهد داد، یا در جای بدی مصرف خواهد کرد. فرهنگ، به جای عقلیت یک جامعه است؛ لذاست که هرچه بر روی فرهنگ سرمایه گذاری بشود، زیاد نیست. خوب، حالا من از این حرف که مورد قبول و تصدیق همه است، می خواهم استنتاجی بکنم؛ و آن این که به این معنا، مدیریت فرهنگی در جامعه، امری لازم و البته ممکن است. (امام خامنه ای در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی (۱۵/۱۰/۱۳۷۷))



۵. پُرواضح است که عملکرد معاونت فرهنگی قوه قضاییه در هیچ یک از بخش‌های سابق خود قابل دفاع نبوده و نیست. ناتوانی و عدم دغدغه لازم فرهنگی سبب شد تا جایگاه و نقش فرهنگ و کار فرهنگی در ساختار قضایی جمهوری اسلامی به حداقل ممکن برسد و حتی به نوعی معکوس عمل نماید. یادمان نرفته که حضور طیفی خاص حاکم بر معاونت فرهنگی، در طی یک دهه گذشته سبب شد تا قوه قضاییه نه تنها خروجی مناسبی از خود ارایه ندهد؛ بلکه به عنوان یک ناظر تایید کننده در تثبیت ولنگاری فرهنگی عمل نموده و این همه را می‌توان در مرور کارنامه این معاونت در عرصه سینمایی کشور مشاهده نمود. کارنامه ای که با مرور سوابق حضور قوه قضاییه در موعدهایی همچون نشست‌های عمومی هنری می‌توان به عمق ابتذال کارشناسی در این معاونت پی برد.



شاید نمونه ای بسیار کوچک از تسری غفلت فرهنگی به مجموعه معاونت فرهنگی قوه قضاییه را بتوان در سال ۱۳۹۷ هجری شمسی مشاهده نمود. آن هنگام که برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند و در این میان معاونت فرهنگی قوه قضاییه با انتخاب دو فیلم «یلدا» و «جمشیدیه» اسباب تحیر و تعجب عموم دغدغه مندان فرهنگی و سینمایی را برانگیخت و اهدای تندیس تجلی اراده ملی توسط مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی قوه قضاییه به این دو اثر ضد قصاص و به نوعی تخریب کننده چهره نظام قضایی جهوری اسلامی سبب شد تا برخی را بر این باور برساند که جریان نفوذ فرهنگی در عمق جان قوه قضاییه نیز نفوذ کرده و چمبره زده است.




۶. شاید فقرِ اندیشه ورزی و کوته نظری و نبود اندیشه توانمند از برای اصلاح وضع موجود و فکر صحیح سیستمی در طیف حاکم بر
معاونت فرهنگی قوه قضاییه (سابق) و در مقابل عقب ماندگی و ضعف سیستماتیک این مجموعه  و … سبب گرید تا اساس حضور چنین معاونتی در
چارت سازمانی جدید قوه، با بی هویتی و پوچ انگاری همراه شود و در این میان رغبت همان طیف معلوم الحال،
معاونت فرهنگی را به وادی انحلال مجموعه و ادغام سیستم مدیریتی خود در مجموعه ای جدید با ساختاری تازه  کشاند. کاری که در نخستین گام خود موجب
زوال فرهنگ و هنر در
ساحت وجودی
قوه قضاییه می شود.



یادمان باشد که علاج ناکارآمدی یک سیستم در حذف بدون جایگزین آن نمی‌باشد خواه آنکه این حذف در صورت وضعیت بسیار مضحکی در قاعده یکی از زیرمجموعه های ادارات کل معاونت منابع انسانی تعریف گردد. به عبارت دیگر وقتی که معاونتی حذف می‌شود قاعدتا ماموریت‌های محوله به آن به معاونت های دیگر واگذار می شود اما یادمان نرود موضوع بحث ما معاونت فرهنگی است نه معاونت‌هایی که ماموریت‌هایی درون ساختاری همچون نیروی انسانی دارند. به عبارتی دیگر شاید حذف معاونت فرهنگی در یک مجموعه کلان و ارتقای آن به سطح سازمانی فرهنگی امری محتمل باشد اما قطعا حذف یک‌ معاونت آن هم معاونتی با شان فرهنگی و تنزل آن در سطح سه میز در اداره کلی زیر مجموعه معاونت نیروی انسانی منطقی به نظر نمی رسد. موضوعی که باعث کمرگ شدن اولویت فرهنگی در منظر مدیریت کلان قوه قضاییه شده و ساختارهای انقلاب اسلامی را در مقطع حساس و مهم گام دوم انقلاب با چالش جدی مواجه می‌سازد.




۷. صراحت بیان
امام خامنه ای طلب می کند تا
قوه قضاییه به سرعت چارت سازمانی خود را ارتقاء بخشیده و با تفکیک
فرهنگ از قرار گرفتن در ذیل ساختاری
معاونت منابع انسانی اقدام به تاسیس و تشکیل
سازمان فرهنگی در مجموعه
قوه قضاییه نماید. سازمانی ارتقاء داده شده از
سطح معاونت و البته با تزریق
جوانان حزب ‌اللهی که با اشراف مستقیم
ریاست قوه و یا
دادستان کل کشور بتواند مطالبه رهبری را در
اقدام و
عمل فرهنگی محقق سازد.



۸. تاسیس و تشکیل سازمان فرهنگی قوه قضاییه در شرایطی که معاونت فرهنگی به سبب ناکارآمدی موجود در ساختارهای خود حذف گردیده و به عنوان فرعی در ذیل معاونت منابع انسانی قوه قضاییه مبدل گردیده و … می تواند از صورت ‌وضعیتی مطلوب برخوردار شود و با رویکردی استراتژیک ضمن زدودن بدنه کارشناسی غیر انقلابی و دغدغه مند از این مجموعه، به تشکیل نهادی چابک و چالاک با وظایف مشخص و ارتقاع یافته در قوه قضاییه منجر شود. نهادی که در قالب و تحت عنوان سازمان و نه در سطح معاونت تعریف شده و می تواند برکات بسیاری را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.



۹. تشکیل سازمان فرهنگی قوه قضاییه در چارچوبی اصولی و با حفظ قواره های تعریف شده در مدیریت استراتژیک می تواند ضمن مواجهه با ضربات فرهنگی دشمنان به بدنه نظام جمهوری اسلامی، به نادیده انگاشتن امر فرهنگ و هنر و بالاخص ضعف نظارت قوه قضاییه بر تولیدات فرهنگی و بالاخص سینمایی کشور پایان ببخشد و شانی قانونی به حضور قوه قضاییه در بخش‌های مختلف نظارتی و بالاخص در شوراهای عالی و شوراهای کلان دهد و در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی بتواند ضمن صیانت از حقوق فرهنگی مردم به پیشگیری از وقوع جُرم فرهنگی مبادرت نموده و به عنوان نیرویی بازدارنده عمل نماید از برای غفلت بعضی از مسئولینِ مربوط به این مسائل!



۱۰. البته تشکیل سازمان فرهنگی قوه قضاییه برکات بسیاری خواهد داشت که از آن جمله  حضور قدرتمند یکی از سه قوه اصلی کشور در امر تولیدات هنری است. از این جهت تحقق فرمایش امام خامنه ای در انجام کار هنری لازم توسط قوه قضاییه می تواند در صورت وضعیت رسالت و ماموریت های (Mission) گوناگون و بر بستر این سازمان فرهنگی تعریف شود.



۱۱. سازمان فرهنگی قوه قضاییه با تنظیم ساختاری حرفه ای می تواند کار رسانه‌ای به معنای هنری لازم را در قواره سازمانی خود تعریف نموده و با اتخار رویکردی واحد به خوبی می تواند رسالت و ماموریت های مختلفی را بر بستر چشم‌اندازی (Vision) هماهنگ با مبانی تفکری انقلاب اسلامی تعریف نماید. رسالت و ماموریت های مختلفی که به منظور پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی منطبق با منظر و سویه نگاه قوه قضاییه تعریف می شود و در مجموع کار تبلیغاتی و رسانه‌ای را در قوه قضاییه سامان می بخشد.



من البتّه طرف‌دار این نیستم که ما بر خلاف واقع، چیزی را آرایش بدهیم؛ نخیر، امّا همان واقع قضیّه را، آن کاری را که شما دارید انجام می دهید، مشخّص کنید، بیان کنید که متأسّفانه عکسش وجود دارد؛ یعنی گاهی اوقات در کشور ما فیلم‌هایی در مورد مسائل قضائی و آنچه مربوط به مسائل قضائی است ساخته می شود که درست عکس واقعیّت است، یعنی ضدّ واقعیّت است که من دیگر حالا اسم نمی‌آورم. اینها راجع‌ به مسائل تحوّل …

(امام خامنه ای در ارتباط تصویری با همایش سراسری قوه قضائیه- ۱۳۹۹/۰۴/۰۷)




۱۲. در پایان خوب است تا یادمان بماند که
دولت نهم به عنوان
دولتی عملگرا و
پراگماتیسم (
Pragmatisme
) به سبب فقدان توجه به موضوع
فرهنگ و در اولویت قرار ندادن
کارفرهنگی بود که دچار آسیب گردید و شاید همین فقدان توجه سبب شد تا کشور با
فتنه ۸۸ مواجه شود. جالب آن بود که بارها
امام خامنه ای خُسران کشور در عدم توجه به موضوع
فرهنگ را به
دولت نهم تذکر داده و موکدا
سفارش فرموده بودند تا
دولت نهم از بخش فرهنگ رفع مظلومیت کند. اما مع الاسف اولویت های دولت تغییر نکرد و همچنان
فرهنگ در مظلومیت ماند. تا آنجایی که تمامی تلاش های دولت به عنوان  
قوه مجریه در سایر بخش ها نیز تحت تاثیر اقدامات رسانه ای معاندان خارجی و داخلی به صورت وارونه نشان داده شد و در نهایت
جنگ نرم تمام عیاری را بر علیه
نظام جمهوری اسلامی موجب گردید. حال امید است تا
ریاست هوشمند قوه قضاییه به ارکان زیر مجموعه خود  سرگذشت
دولت نهم در عدم توجه به موضوع
فرهنگ را یادآوری نموده و اجرایی شدن هرچه سریعتر فرمایشات
امام امت را در در ارتباط تصویری با رئیس و مسئولان عالی قضائی و همچنین رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور را در قالب ساختاری نوین
سازمان فرهنگی
قوه قضاییه مطالبه نماید. انشالله



نکته‌ی بعدی که می خواهم سفارش کنم، این است که از بخش فرهنگ رفع مظلومیت کنید. بخش فرهنگ انصافاً بخش مظلومی است. الان در گزارش آقای رئیس‌جمهور، اصلاً اسمی از فرهنگ نیامد؛ یا در اولویت‌بندیها این اولویت فدای اولویتهای دیگر شد و آنها تقدم پیدا کرد که در کوتاهی وقت، بیان بشود! این مظلومیت است دیگر. واقعاً مسأله‌ی فرهنگ را دست کم نگیرید. خیلی از مشکلات جامعه‌ی ما با فرهنگ‌سازی حل می شود. توجه بکنید که امروز، عمده‌قوای دشمنان ما در جبهه‌ی فرهنگی دارد کار می کند. این جنگهای روانی، این فعالیت های فرهنگی، این بودجه‌های پنهان و آشکاری که برای منحرف کردن ذهن ها می گذارند، همه‌اش مربوط به مسئله‌ی فرهنگ است. فرهنگ مثل هواست که انسان وقتیکه این هوا را استنشاق کرد، با هوایی که استنشاق کرده و با آن جانی که گرفته، می تواند دو قدم بردارد و جلو برود؛ بقیه‌ی کارها همه برخاسته‌ی از آن‌چیزی است که شما استنشاق کرده‌اید. اگر چنانچه یک جایی، هوای مسمومی تزریق بشود، نتیجه‌ای که در اندامها دیده خواهد شد تابع آن مسمومیتی است که در این هواست. اگر فضا را با دود یا مخدری تخدیر کنند، وقتی شما آن را استنشاق کردید، رفتار شما متناسب با آن چیزی خواهد شد که استنشاق کرده‌اید؛ فرهنگ یک چنین حالتی دارد. فرهنگ را دست کم نگیرید؛ خیلی مهم است. بنابراین صرف وقت کنید و در بودجه هم برایش پول و فصول قابل توجهی بگذارید تا جهتِ ارزشی به فرهنگ بدهید. از جمله‌ی کارهایی که مسؤولین فرهنگی دولت خیلی باید به آن بپردازند و واقعاً یک دقیقه را در آن فروگذار نکنند، این است که به فرهنگ عمومی جامعه و ابزارها و وسائل فرهنگی، جهت ارزشی بدهند. چون تلاش زیادی شده تا جریانهای فرهنگی و عاملهای فرهنگی – هنر و ادبیات و شعر و سینما و بقیه – در جهت غیر ارزشی حرکت کنند و راه بیفتند. شما باید کمک کنید و همه‌ی تلاشتان را بکنید که به تحرکات فرهنگی کشور در جهت ارزشی جهت بدهید.

(امام خامنه ای در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت نهم- ۱۳۸۶/۰۶/۰۴)



مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در این شرایط باید شبکه های برون مرزی را توسعه داد نه اینکه تعطیل کرد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز تاسف از قطع شبکه های برون مرزی الکوثر و سحر اردو به سبب انباشت بدهی رسانه ملی به ماهواره یوتل ست و پاک ست، علت این امر را عدم درک مسئولان از اهمیت این شبکه ها به عنوان ابزار مهم و مؤثر دیپلماسی ذکر کرد.

به گزارش سینماپرس، «سیدمحمد حسینی»  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با تاکید بر اینکه شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی از جمله العالم، الکوثر، پرس تی وی و… و. صدای مردم مظلوم منطقه هستند، گفت: این شبکه‌ها ظلم و ستم  آمریکا، صهیونیست ها و مرتجعین منطقه را به خوبی بازتاب می دهند و از ملت‌های ستمدیده  به طور منطقی و به حق دفاع می کنند. این حمایت های رسانه ای از جبهه مقاومت در مقابل غول رسانه ای دنیا صورت می گیرد، در واقع شبکه‌های برون مرزی صدای حق طلبی ملت ایران و مردم منطقه هستند، لذا  خاموش شدن صدای الکوثر باعث تاسف و تاثر است.

این استاد دانشگاه تهران افزود: از برخی مدیران که در داخل همراهی و همکاری لازم را ندارند باید پرسید آیا  متوجه اهمیت موضوع نیستند که رویارویی ما با قدرت های جهانی صرفا نظامی نیست، بلکه بخش مهمی از تقابل ما رسانه ای، جنگ روانی و تبلیغاتی است که دشمن در این خصوص سرمایه گداری سنگینی کرده است، در برابر روایت نادرستی که از وقایع ارائه داده و شبهاتی که القا می کنند، ضرورت دارد شبکه هایی از جانب ما باشند که  روایت درست و مطابق با واقع را به گوش مردم دنیا برسانند، بر این اساس قطع پخش ماهواره ای و هرگونه خلل در این مسیرا در شرایط فعلی به هیچ وجه مصلحت نیست، بلکه باید به سمت تکثر و تنوع شبکه ها و خنثی کردن ترفندهای رسانه ای دشمن برویم. دشمن ما در جنگ نرم هم سرمایه و امکانات فراوان دارد و هم از تمامی  ابزاهای مشروع و نامشروع  استفاده می کند، به عبارتی در این کارزار دست آنها در استخدام دروغ، بهتان، افترا، تحریف، تقطیع مطالب، جعل، فریب، بایکوت و… و. باز است که این مسئله کار رسانه های پاک و سالم را دشوار می‌سازد. در چنین شرایطی کمترین انتظار این رسانه ها آن است که بدون داشتن دغدغه امکانات و سخت افزار تمام توان خود را مصروف اقدامات نرم افزاری نمایند تا بر رقیب قدرتمند خود غلبه یابند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پاسخ به این سوال که هراس غرب از شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی نشات گرفته از چه تفکری است، گفت: آن ها چهره پلید خود را بزک کرده و حق جلوه می دهند، و در مقابل تصویری تیره و تار از مردم ما، مردم مظلوم فلسطین و سایر مردم مقاوم و آزاده ارائه می دهند و با همین تبلیغات افکار عمومی دنیا را مهندسی می کنند حال وقتی واقعیت ها بیان و در شبکه های برون مرزی منعکس شود، ترفندها و شگرد های رسانه ای آنها تا حدودی بر ملا می شود، و با ارتقای سواد رسانه‌ای ملت ها، کار قدرت های جهانی با مشکل مواجه می شود؛ و حتی در افکار عمومی ملت خودشان با سوالات جدی مواجه می شوند لذا همه تلاش خود را به کار می گیرند تا صدای مخالفشان شنیده نشود.

حسینی گفت: در مقابل ما باید از همه امکانات و ظرفیت هایی که در سطح دنیا هست استفاده کنیم، بعد از ۴ دهه مبارزه بی وقفه، هر گاه و هرجا بحث جمهوری اسلامی مطرح می شود همگان می‌دانند مواضع ما حق طلبانه و به نفع ملت ها است، برای نمونه ارسال مواد سوختی به ونزوئلا و مبادلات تجاری  در شرایط تحریم دو کشور، موجب خرسندی و تحسین آزادگان دنیا شد، زیرا در کمال شگفتی دیدند جمهوری اسلامی  سیطره  و هیمنه آمریکا را در هم شکست و به شوکت و قدرت پوشالی آمریکا آسیب جدی وارد کرد.

 وزیر ارشاد دولت دهم در واکنش به قطع شبکه الکوثر از ماهواره یوتل ست به علت انباشت بدهی گفت: قطعا باید در سیاست خارجی و در تبلیغات خارج از کشور و تداوم فعالیت‌ها و تقویت شبکه های برون مرزی، شاهد انسجام و حمایت دست اندرکاران باشیم، هر چند که در داخل کشور در موضوعات مختلف با یکدیگر اختلاف نظر داریم، اما در مواضع و موضوعات مربوط به خارج از کشور همه باید ید واحده و یکپارچه باشند، اینکه دولت در ماه ها بلکه سال های اخیر وظیفه همراهی و حمایتی خود را انجام نداده و سبب انباشت بدهی‌ها به ماهواره و در نتیجه قطع شبکه شده مایه تأسف است؛ به ویژه در حال حاضر که شرایط و تحولات منطقه و جهانی ایجاب می کند که حضور پر رنگ تری در رویدادها داشته باشیم و نگاه درست خود را تبیین کنیم و عطش مردم دنیا را که مشتاق شنیدن صدای حق هستند، سیراب کنیم، حتی این روزها در تظاهرات امریکا شاهدیم که بعضا تی‌شرت و  تصویر حاج قاسم سلیمانی را به همراه دارند که نشان می‌دهد  پیام انقلاب اسلامی تا دورترین نقاط و تا اطراف کاخ سفید هم گسترش پیدا کرده و این اتفاقات نیازمند اطلاع رسانی، روایت و تحلیل درست و به هنگام است.

حسینی افزود: اگر غربی ها می توانستند قطعا همه این اعتراض‌ها و فریادها را بایکوت و خاموش می کردند، اما چون رسانه های مستقلی در جهان وجود دارد ناچار اند که به این موضوعات بپردازند، یقینا نگاه خیلی ها در دنیا به اخبار، گزارش‌ها و تحلیل های رسانه‌های جمهوری اسلامی است که مورد وثوق و اعتماد آنان است. از این جهت و در این شرایط سرنوشت‌ساز شایسته نیست که دولتمردان به ویژه دست‌اندرکاران برنامه و بودجه نگاه تنگ نظرانه و جناحی خود را اعمال کنند  و اختلاف نظرهای داخلی را به مسائل برون مرزی بکشند. مسلما ما باید این مطالبه به حق و نقد جدی را  مطرح کنیم و به ویژه انتظار داریم نمایندگان مجلس در چنین قضایایی ورود پیدا کنند اگر چه در آغاز کار هستند بخاطر اهمیت خاص موضوع آن را در اولویت رسیدگی قرار دهند، دولت هم که به مجلس جدید قول همکاری داده است یکی از همکاری‌ها به این موضوع اختصاص یابد نه اینکه اعتبارات را در امور دیگر صرف کنند و وقتی نوبت به این فعالیت های مهم و اساسی می رسد کار را تعطیل کنند. مثلا در سالگرد ارتحال امام خمینی ضرورت دارد پیام‌ها و بیانات امام بیش از گذشته به دنیا معرفی شود و اتفاقات آمریکا به درستی تحلیل شود. بنابراین هیچ توجیهی ندارد که دولت حمایت لازم را انجام ندهد.

استاد دانشگاه تهران در مورد مشکلاتی مثل انباشت بدهی که باعث حذف شبکه های برون مرزی از ماهواره می شود، گفت: به نظر من مسئولان سازمان باید در این زمینه به هنگام روشنگری و اطلاع رسانی کنند در جلسات سران سه قوه باید این موضوع مطرح شود، نه اینکه ناظران سه قوه فقط به ضعف‌ها و ایرادات خود نسبت به صدا و سیما بها دهند و جنبه حمایتی از سازمان نداشته باشند، خلاصه از صدا وسیما به عنوان رسانه ملی و  نظام همه باید حمایت کنند نه اینکه کارشکنی کنند!

سید محمد حسینی در پایان گفت: در این شرایط باید شبکه های برون مرزی را توسعه داد نه اینکه  تعطیل کرد یا ساعات برنامه ها را کاهش داد، ساخت فیلم و سریال، برنامه های ترکیبی و حتی خرید فیلم و سریال از کشورهای دیگر هزینه قابل توجهی نیاز دارد و همه دنیا هم روی رسانه ها سرمایه گذاری می کنند، در حال حاضر شبکه های گوناگون از جمله فارسی زبان توسط سعودی، امریکا و انگلیس حمایت می شوند تا بر افکار عمومی ملت ما  و مردم منطقه تاثیر بگذارند و القائات خود را داشته باشند، مدیران دولتی نباید فکر کنند هزینه کردن در رسانه هدر دادن اموال عمومی است بلکه باید اعتقاد داشته باشند این هزینه‌ها در واقع سرمایه‌گذاری برای صیانت از منافع ملی کشور و تضمین مصالح مسلمانان و جبهه مقاومت است. به هر حال مسئولان باید وظیفه قانونی خود را انجام دهند، به خصوص سازمان برنامه بودجه باید اهتمام لازم را داشته باشد، رسانه ها هم باید در این زمینه روشنگری و اطلاع رسانی کنند، همه افراد دلسوز و صاحب نظری که درک درستی از رسانه و فهم صحیح از قدرت تاثیرگذاری آنها دارند،   باید یاری گر اقدامات مثبت برون مرزی باشند زیرا بدون اهرم رسانه هر مقدار در حوزه‌های دیگر تلاش کنیم اگر نتوانیم واقعیت ها را به گوش مردم دنیا برسانیم نتیجه چندانی عایدمان نخواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدیر سینما آزادی: در صورت تعطیلی سینماها، تا آخر ماه صفر بازگشایی نمی‌کنیم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر سینما آزادی در واکنش به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر بسته شدن مجدد سینماهای کشور از اتفاقات احتمالی بعدی که رخ خواهد داد خبر داد.

به گزارش سینماپرس، با بسته شدن سینماهای شهرهایی که وضعیت فوق‌العاده دارند، احتمالاتی برای بسته شدن سینماهای شهر تهران به عنوان پرسالن‌ترین شهر کشور به گوش رسیده است.

در این چهار ماه سینماهای کشور با ضرر بسیار هنگفتی مواجه شدند که در تاریخ سینمایی کشور بی‌سابقه است. رسانه‌ها نیز در حال تهیه گزارشاتی در این زمینه‌اند و نظرات سینماداران، تهیه‌کنندگان و دفاتر پخش را جویا می‌شوند.

سجاد نوروزی مدیر سینما آزادی نیز در گفت‌وگوی کوتاه خود با خبرنگار تسنیم در این باره به بیان دیدگاه خود پرداخت.

نوروزی با اشاره به جایگاه و نسبت سینما با مسأله کرونا و خیزش دوباره آن بیان کرد: بخشی از خیزش دوباره کرونا برمی‌گردد به رفتارهای پرخطر مردم در این یک ماه گذشته که همزمان بود با از سرگیری برخی از مشاغل و فعالیت‌ها. در آن دوره سینماها بسته بودند و در افزایش این خطر هیچ نقشی نداشتند.

نوروزی ادامه داد: نکته دیگر اینکه نه تنها سینماها در افزایش بیماری نقشی نداشتند که حتی به جرأت می‌گویم که هیچ صنفی از میان صنوف این کشور و مشاغل آن به اندازه سینما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی موفق عمل نمی‌کردند. تمام مفاد بهداشتی و پزشکی پروتکل‌های توسط سینماداران رعایت شده است.

در هر صورت ما  تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کروناییم و اگر این ستاد دستور به تعطیلی سینماها بدهد ما نیز سینمای خود را می‌بندیم. اما باید به این نکته هم اشاره کنم که ستاد ملی به دو مورد قبلی که گفته شد توجه کند یعنی اولاً در نظر داشته باشد که سینماها در افزایش این خطر نقشی نداشتد و دیگر اینکه سینماها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمره قبولی می‌گیرند.

مدیر سینما آزادی در ادامه با درنظر گرفتن تعطیلی سینماهای کشور، به وضعیت وخیمی که نصیب سینماهای کشور می‌شود اشاره کرد و گفت: اگر سینماها بسته شدند ما تا آخر ماه صفر سینماها را بازگشایی نخواهیم کرد چرا که اساساً ادامه کار دیگر موضوعیتی ندارد. اگر در این دو سه ماه فرضی تعطیلی سینما فکر عاجلی برای صنعت سینما نشود به نظرم یک نابودی مطلق برای سینمای ایران اتفاق خواهد افتاد و قطعاً  حداقل سه سال زمان خواهد برد تا این صنعت دوباره راه‌اندازی شود و جان بگیرد.

نوروزی در پایان درباره اکران آنلاین در این مدت بیان کرد که این مقوله نیز کمک خاصی به سینمای ایران در این مدت نخواهد کرد. اگر مجموعه دولت سینما برایش مهم است بداند که اکران آنلاین تنها بخش بسیار کوچکی از صنعت سینما است. کارکنان سینمای ایران مانند چند سلبریتی پول‌ساز نیستند که درآمد بالایی داشته باشند. از مجموعه ۱۰ هزار نفری سینماگران کشور که با اعضای خانواده خود نزدیک به ۵۰ هزار نفر از این کشور را شامل می‌شوند، در این مدت چگونه معیشت خود را سامان دهند؟

تکلیف کارگران خدماتی سینما و دیگر کارکنان بخش تولید سینمای کشور در این مدت چه خواهد شد؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ماجرای برخورد حاشیه‌ساز مجری تلویزیون با یک کارآفرین چه بود؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سید امیر سیاح مدیرگروه اقتصاد شبکه یک سیما در واکنش به انتقادات مطرح‌شده در فضای مجازی نسبت به بریده فیلم برخورد مجری این شبکه با یک کارآفرین، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، شبکه یک برنامه‌ای با عنوان «جشنواره کارآفرینی» دارد که همانطور که از نامش پیداست به کارآفرینی و مسائل مرتبط با تولید و کسب و کار می‌پردازد. به تازگی اما فیلمی کوتاه از این برنامه در فضای مجازی منتشر شد که کیاداوود اسفندیاری مجری برنامه به چالش با شرکت‌کننده برنامه که کسب و کارش در حوزه تولید دستگاه تلفن همراه بود، می‌پرداخت. فیلم به گونه‌ای است که اسفندیاری دائم در سوال و جواب‌های کوتاه از مهمان می‌خواهد عددهایی مرتبط با تولید، سودآوری و… را بگوید و به نوعی بدون زمان دادن به او تلاش در اثبات شکست این کارآفرین در کارش دارد.

سیدامیر سیاح مدیر گروه اقتصاد شبکه یک سیما و همچنین مسئول برنامه جشنواره کارآفرینی درباره این ویدئوی کوتاه یادداشتی نوشته که برای انتشار در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

متن این یادداشت با عنوان «توضیح درباره فیلم تقطیع شده برنامه جشنواره کارآفرینی» را در زیر می‌خوانید:

برنامه جشنواره کارآفرینی هر ماه ۴۰ کارآفرین و فرصت تولیدی را به طور رایگان به مردم معرفی کرده و از بینندگان تلویزیون دعوت می‌کند نقدینگی خود را به جای فعالیت‌های سوداگرانه ای چون بازار سکه و دلار، در کسب و کارهای نوپا و مولد سرمایه گذاری کنند. با کمک این برنامه صدها واحد تولیدی توانستند سرمایه گذار، شریک تجاری یا نمایندگی فروش جذب کرده و برخی حتی از خطر ورشکستگی نجات پیدا کنند.

در مجموع این سال‌ها نزدیک به ۲ هزار کارآفرین مهمان برنامه بودند. تیم تهیه و تولید ماموریت دارند طی فرآیندی حرفه‌ای، بی تعارف و شفاف از کارآفرینان خواهان سرمایه گذاری مردمی، پرسش‌هایی درباره سود و زیان مطرح کنند تا بینندگان دچار اشتباه و خطا در سرمایه گذاری نشوند.

قطعاً لازم است گروه برنامه ساز و مجری در نقش وکیل مدافع مردمی که خواهان سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا هستند، سود و زیان کار را مشخص کنند و از فعالیت‌های تولیدی معرفی شده، چهره سود آور کاذب و غیرواقعی ارائه ندهند. البته در کنار شفافیت مهمان، سعه‌صدر و متانت مجری از الزامات اجرای برنامه است و وی موظف است شئون مهمان را در آداب گفتگوی تلویزیونی رعایت کند.

اخیراً فیلمی تقطیع شده از یک قسمت در فضای مجازی منتشر شد که ناراحت کننده و محل پوزش است، اما با توجه به رسالت برنامه برای ایجاد شفافیت مالی برای مردم و متقاضیان سرمایه گذاری، در برنامه مذکور تلاش شده از تبلیغ کاذب برای هدر رفت سرمایه مردم پیشگیری شود.

اگر مخاطبان عزیز همه برنامه جشنواره کارآفرینی را ببینند، شاهد خواهند بود که صدها کارآفرین واقعی و صادق در این برنامه حاضر شده و بابت پیدا کردن سرمایه‌گذار یا مشتری با حال خوب از برنامه خارج شدند و چهره آنان به عنوان قهرمانان تولید بر قاب شبکه ملی نقش بسته است. به عرق جبین کارآفرینان واقعی ایران می‌بالیم و در راه خدمت به اقتصاد کشور ثابت قدم و متعهد هستیم. تمام تجربه و هنر برنامه سازان اقتصادی تلویزیون را چون فرشی در زیر گام‌های استوار قهرمانان اقتصادی کشور می‌دانیم.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سنگربانان وطن» به پخش رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد رفیعی کارگردان مستند «سنگربانان وطن» گفت: حضور در شرایطی که هر لحظه اش امکان ابتلا به ویروس کرونا را دارد استرس زاست و این استرس گاهاً در مراحل تولید، روند کار را سخت میکند.

به گزارش سینماپرس، مستند «سنگربانان وطن» کاری از گروه مستند روایت فتح، روایتی است از نیروهای که حتی شاید تا به حال‌گذرشان به تهران هم نیافتاده ولی بعلت وضعیت قرمز و آمار بالای مبتلایان کمک های خود را ارسال کرده و موجبات همدلی با کادر درمان را فراهم‌کردند.

محمد رفیعی کارگردان مستند «سنگربانان وطن» گفت: هر مستندساز دغدغه حضور در شرایط بحرانی و ثبت حماسه ها، از خود گذشتگی ها و بازخوردهای مربوط به شرایط و موقعیت های حساس زمان خود را دارد با وجود این پاندمی و درگیری تمام مردم با ویروس کرونا، نمی توان بی تفاوت از تلاش بی وقفه و ازخودگذشتگی کادر درمان گذشت.

وی افزود: حضور نیروهای جهادی در غالب نیروهای خدماتی برای بیمارانی که به علت وخامت حالشان اجازه داشتن همراه را ندارند نقطه قوتی بود. و برای ما فرصتی تا از این گذشت و همدلی در کنار کادر درمانی که با وجود آگاهی به سختی ها، مشقت ها و تمام آسیب های پیش رو با جان و دل به خدمت رسانی به مردم و جنگ در برابر این ویروس تمام قد ایستادن تصاویری در غالب مستند با روایت از خودگذشتگی ها ثبت کنیم تا برای آیندگان و بازماندگان از این نبرد به یادگار ‌بماند.

روایتی متفاوت از جهاد کادر درمانی در مبارزه با کرونا

وی در ارتباط با شرایط ساخت این مستند گفت: حضور در شرایطی که هر لحظه اش امکان ابتلا به ویروس کرونا را دارد استرس زاست و این استرس گاهاً در مراحل تولید، روند کار  را سخت میکند و ما با توجه به تجربه های قبلی که در این زمینه داشتیم به ناچار باید گروه تولید را به حداقل نفرات می رساندیم و همین امر سختی کار و مشقت آن را بیشتر می کرد.

کارگردان مستند «سنگربانان وطن» افزود: قبل تر نیز برای تولید مستند «همه برای هم» و مستند «وضعیت قرمز» این شرایط را تجربه کرده بودیم همین امر در کنترل و مدیریت گروه تولید کمک‌ شایانی به ما کرد به هر حال مستندسازان در شرایط بحرانی در خط اول و سر ستون حوادث و اتفاقات بوده اند و خواهند بود.

رفیعی با اشاره به اینکه مستند سنگربانان در اوایل سال ۹۹ به پیشنهاد گروه مستند روایت فتح تهیه و تولید شد، گفت: داستان سنگربانان وطن روایتی از طلاب جهادی است که به صورت داوطلبانه برای انجام ‌امور خدماتی به کادر درمان اضافه شده اند و  پابه پای آنان در حال نبرد با این ویروس هستند.

مستند «سنگربانان وطن» به کارگردانی محمد رفیعی و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح روز پنجشنبه ۱۹ تیر حدود ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه یک سیما پخش میشود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گالری‌گردی در روزهای کرونایی


گالری‌گردی در روزهای کرونایی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«لئوناردو» در شبکه چهارسیما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال خارجی « لئوناردو» در ۶ قسمت از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما که هر شب ساعت ۱۲ بامداد یک سریال جذاب ایرانی و خارجی را پخش می‌کند، با پایان یافتن سریال ایرانی «خورشید شب» از امروز چهارشنبه ۱۸ تیر، سریال خارجی «لئوناردو» به کارگردانی بریل ریچارد (BERYL RICHARDS )را روی آنتن می‌برد.
داستان این سریال درباره اتفاقاتی است که برای لئوناردو داوینچی و دوستانش اتفاق می‌افتد، در این سریال لئوناردو، مخترع و هنرمند جوانی است که در کارگاه نقاشی کار می‌کند و توماسو، ماکیا ولی و لورنزو از دوستان او هستند. توماسو دختری است علاقه‌مند به هنر که باتوجه به سنت‌های حاکم بر جامعه و عدم پذیرش زنان در فعالیت‌های هنری با هیبت پسرانه در کارگاه نقاشی فعالیت می‌کند. لورنزو پسر بانکداری است که در یک انجمن سری فعالیت می‌کند و لئوناردو را زیر نظر گرفته تا از اختراعات او مطلع باشد و امتیازات آن را بگیرد.
این سریال که محصول ۲۰۱۱ انگلستان است در آن فلورا اسپنسر، جاناتان بیلی، آکمندجی نکفرنیان در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
سریال خارجی «لئوناردو» هر بامداد ساعت ۱۲ پخش و ساعت ۱۸ بازپخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع