X

بایگانی شهریور 27, 1399

دفتر سینمایی

چهره های بازیگری روایتگر «علمدار» شدند/ از پرستویی تا حجازی فر


چهره های بازیگری روایتگر «علمدار» شدند/ از پرستویی تا حجازی فر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پرستویی، پاکدل، سلطانی، قائمیان و حجازی‌فر؛ دیگر روایتگران  «علمدار»


پرستویی، پاکدل، سلطانی، قائمیان و حجازی‌فر؛ دیگر روایتگران  «علمدار»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«دختری با لباس ارغوانی» در انتظار پروانه ساخت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: خداداد جلالی درباره تولید جدیدترین فیلمش و اکران عمومی و آنلاین دو فیلم دیگرش توضیحاتی داد.

به گزارش سینماپرس، خداداد جلالی کارگردان سینما، درباره زمان شروع پیش تولید فیلم سینمایی «دختری با لباس ارغوانی» به خبرنگاران جوان، گفت: این هفته برای دریافت پروانه ساخت این فیلم اقدام می‌کنیم و پس از آن بلافاصله پیش تولید را آغاز خواهیم کرد.

این کارگردان همچنین درباره چگونگی اکران «بچه‌ای با جوراب قرمز» بیان کرد: برای اکران آنلاین این فیلم با فیلیمو صحبت کردیم و منتظر اعلام نتیجه هستیم. جلالی در پایان عنوان کرد: برای اکران «زنی با ارابه چوبی» هم منتظر هستیم شرایط اکران در سینماها پیش بیاید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گزیده شعرهای شمس لنگرودی ویژه نوجوانان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: گزیده شعرهای محمد شمس ‌لنگرودی از مجموعه کتاب‌های «شعر ما» به‌زودی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ می‌رسد.

به گزارش سینماپرس، مجموعه‌ی ۱۰ جلدی «شعر ما» با هدف آشنایی نوجوانان با شاعران بزرگ‌سال و پیش‌کسوت در قالب‌های کلاسیک، نیمایی، سپید و… و با تنوع طیف‌ها، نگاه‌ها و سبک‌های مختلف شعری به زودی وارد بازار کتاب می‌شود.

اشعار محمد شمس لنگرودی یکی از کتاب‌های این مجموعه به شمار می‌رود که در ۹۰ صفحه برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ خواهد رسید.
این کتاب دربردارنده ۱۸۳ قطعه شعر از شمس لنگرودی هم‌چون «رفتارِ تشنگی»، «در مهتابیِ دنیا»، «خاکستر و بانو»، «جشنِ ناپیدا»، «چترِ سوراخ»، «نت‌هایی برای بلبل چوبی»، «پنجاه و سه ترانه عاشقانه»، «باغبانِ جهنم» و «لب ‌خوانی‌های قزل‌آلای من» و… است.
در شعر «آدمک برفی» می‌خوانیم: آدمک برفی/ می‌دانم سردت است/ همین حالا/ جلوی بخاری گرمت می‌کنم/ اول دست‌ها/ بعد شانه، شکم، پا/ نمی‌دانم گرمت شده یا نه/ کجایی؟ / آدمک برفی کجایی؟
این مجموعه در قطع پالتویی به‌زودی در مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری توزیع خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

صدای بازیگر هندی در هوش مصنوعی کمپانی آمازون شنیده می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کمپانی آمازون از صدای آمیتاب باچان در دستیار مجازی خود که به الکسا مشهور است، استفاده خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، کمپانی آمازون اعلام کرده است که از صدای آمیتاب باچان ستاره بالیوودی در دستیار مجازی این کمپانی به نام الکسا استفاده خواهد کرد. این اولین باری است که از صدای یک بازیگر هندی در هوش مصنوعی کمپانی آمازون استفاده می شود.

کمپانی آمازون در وب سایت مربوط به کاربران هندی خود اعلام کرد که این قابلیت برای کاربران هندی در دسترس خواهد بود. همچنین گفته شده سیستم جدید این هوش مصنوعی از قابلیت به روزرسانی‌ وضعیت آب و هوا و همین طور گفتن جملات انگیزشی برخوردار خواهد بود.

باچان، اولین ستاره هندی است که صداپیشه این دستیار مجازی می‌شود؛ این فرصت به او اجازه می‌دهد چیزهای جدیدی را جست و جو و تجربه کند.

او  در این باره گفت: تکنولوژی همیشه به من این فرصت را می‌دهد که با شکل‌های جدید تطبیق پیدا کنم. در فیلم ها، برنامه‌های تلویزیونی و پادکست‌ها بوده ام، اما حالا هیجان زده هستم که زمینه جدیدی را در همکاری با آمازون و الکسا تجربه می‌کنم. با این فناوری صوتی فرصت این را دارم که با مخاطبان بیشتر ارتباط داشته باشم.

این سوپراستار ۷۷ ساله هندی، کارنامه بلند بالایی در زمینه فیلم‌های سینمایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به «زنجیر» و «شعله» اشاره کرد. او با همکاری با آمازون به جمع ستارگانی می‌پیوندد که از صدای آن‌ها در وسایل تکنولوژی استفاده شده است.

در سال ۲۰۱۹ ساموئل جکسون با آمازون و الکسا همکاری کرده بود و مورگان فریمن هم در سال ۲۰۱۶ با یک برنامه مسیریابی همکاری‌ داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدیریت تخم مرغی و ناله بنفش اهالی سینما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیریت تخم مرغی در عرصه فرهنگ و بالاخص سینمایی کشور یعنی آنکه متولیان امر ندانند و یا آنکه نخواهند که بدانند! و متوجه شوند که بودجه فرهنگی کشور میراث پدری ایشان نیست که هرجور بخواهند آن را به مصرف برسانند. یعنی آنکه متولیان امر ندانند و یا آنکه نخواهند که بدانند! و متوجه شوند که سینمای ایران، سوای نظر از جماعت سلبریتی درگیر جماعتی به اسم اشباح المدیر است!

حسین پورقادری/ «دولت حرف» شاید برازنده ترین و البته معتبر ترین عنوانی باشد که تاریخ برای نامیدن دولت های یازدهم و دوازدهم می تواند از آن استفاده کند. دولتی که رسما روزگار ملت ایران را به رنگ بنفش مزین ساخته است. رنگی که اصالتا نماد غم و اندوه و بی اعتنایی است و امروزه این ماهیت نمادین خود را به سبب عملکرد هفت سال اخیر دولت به خوبی توانسته تا در زندگی آحاد ملت ایران عُریان نماید و طیف های مختلف اجتماعی را درگیر و دار چه کنم! چه کنم! ویژه ای سازد.



چه کنم! چه کنم! ویژه ای که تنها محدود به دلار ۲۸ هزار تومانی و سکه ۱۲ میلیونی و پراید ۱۰۰ میلیونی و … نمانده و به سبب ولنگاری در مدیریت اجرایی کشور؛ به ارزاق عمومی جامعه، از شیر و ماست و کره گرفته تا گوشت و مرغ و … تسری پیدا کرده است و در این میان شاید تخم مرغ را بتوان جدید ترین شاهکار مدیریتی ایشان قلمداد نمود. آن هم با شانه ای ۴۰ هزارتومان فروش در سوپرمارکت های تهران!


تاریخ خواهد نوشت که در دوران ژنرال های پُرمدعا و در عصر دولت تدبیر و امید، تخم مرغ شانه ای ۴۰ هزارتومان شده است! البته تخم مرغی که در سبد غذایی مردم است و خبرنگاران صدا و سیما مجبور به تهیه آن برای خود و خانواده هستند. وگرنه تخم مرغی که به سبب فشار دولت و در گزارش های خبری به آن اشاره می شود و … همچنان از قیمت عادی برخوردار است!




با این همه
ژنرال های بنفش آنقدر این موضوعات برایشان عادی شده که قطعا فردای روز بجای عذرخواهی از مردم، اعلام خواهند کرد که اصل وجود
تخم مرغ و یافت شدن آن در اقصی نقاط کشور، نعمتی است که جامعه ایران به وساطه حضور و مدیریت ایشان بر عرصه اجرایی کشور از آن برخوردرا شده اند و … اما واقعیت آن است که دیگر
تخم مرغ همچون خود
مرغ از سبد غذایی خیل گسترده ای از مردم حذف خواهد شد و این یعنی مقدمه شیوع بیماری های ویژهای که در آینده با آن روبرو خواهیم بود. بیماری هایی نشات گرفته از
سوء تغذیه  مردم ایران!



پُرواضح است که جوانب عملکرد «دولت حرف» تنها محدود به ناکارآمدی ایشان در پهنه اقتصادی نبوده و حاکمیت این قِسم از مدیریت اجرایی در عرصه های مختلف فرهنگی و سیاسی است که اسباب نگرانی عمیقی را برای آینده ایران اسلامی پدید می آورد. نگرانی ویژه ای که امید است تا با سپری شدن دوران حاکمیت ژنرال های بنفش و با حضور طیف مدیران جوان حزب‌اللّهی برطرف شود و قطعا تا آن زمان نیز هوشمندی مجلس شورای اسلامی و حضور به موقع قوه قضائیه  می تواند از جوانب تخریبی آن تا حد ویژه ای بکاهد. انشالله




البته
سوء تغذیه  مردم ایران در
عرصه اقتصادی می تواند با یک برنامه منسجم و نهایتا طی دوسال فعالیت شبانه روزی نهادهای مختلف اقتصادی در کشور مرتفع گردد و اوضاع معیشتی مردم تا حد قابل قبولی به سامان برسد. اما در این میان باید توجه داشت که اعمال همین گونه از مدیریت
تخم مرغی در سایر عرصه های اجرایی کشور و بالاخص
عرصه فرهنگی است که عملا در مدت زمان کوتاه قابل جبران نمی باشد و اساسا
سوء تغذیه  مردم ایران در
عرصه فرهنگی موضوعی بین نسلی است و تبعات آن را می بایست در دهه های مختلف مشاهده نمود.


پس سوای نظر از آنکه تخم مرغ و مُدل تخم مرغی از جایگاه و موضوعیتی خاص در طرح ریزی استراتژیک برخوردار است و یکی از کارکردهای عادی آن در قرینه سازی از لایه‌های سه‌گانه تخم‌مرغ برای آموزش مدیریت استراتژیک به اهالی این رشته می باشد و …؛ مُدل تخم مرغی می تواند به عنوان شاخصه ای از برای معرفی نوع عملکرد و مدیریت ژنرال های بنفش در عرصه اجرایی کشور معرفی شود. نوع مدیریتی که به صورت ویژه موجب سوء تغذیه  مردم ایران و ایجاد بیماری های گسترده فردی و اجتماعی در جامعه می شود.




پس باید به این نکته توجه ویژه نمود که
سوء تغذیه  مردم ایران در
عرصه فرهنگی یعنی آمادگی برای
پذیرش نفوذ بیگانگان و آن چیزی است که یا اسباب
براندازی نظام جمهوری اسلامی را فراهم می سازد و یا آنکه
استحاله جامعه از باورهای ایرانی و اسلامی را موجب می شود و این همه به سبب مدیریت
تخم مرغی در عرصه فرهنگ و هنر کشور پدید خواهد آمد.



مدیریت تخم مرغی در عرصه فرهنگ و بالاخص سینمایی کشور یعنی آنکه متولیان امر ندانند و یا آنکه نخواهند که بدانند! و متوجه شوند که طیف گسترده ای از اهالی سینمای ایران، درگیر معیشت حداقلی خود می باشند و اکثریت شاغلان در بخش های مختلف صنعت-هنر-رسانه سینما برای برآورده نمودن نیازهای حداقلی زندگی خود یا مجبور به ترک این عرصه فرهنگی و انتخاب شغلی دیگر بوده و یا آنکه مجبورند تا اعتقادات خود را به کنجی وانهاده و هر پیشنهادی را برای فعالیت و کسب درآمد بپذیرند. که این آخری یا به حاکمیت تفکرات سرمایه داری در عرصه فرهنگی کشور و تولید فیلم های مبتذل و سخیفی همچون بسیاری از تولیدات معروف به گیشه محور منجر می شود و یا آنکه اسباب حضور پول های کثیف و بودجه های سفارتی را بیش از پیش موجه ساخته و موجب فربه شدن بیش از پیش تولیدات مجعولی با عنوان سینمای اجتماعی می شود. تولیداتی سراسر سیاه و مایوس کننده ای که عموما با عارق های روشنفکرانه و با عناوین پُرطمطراقی همچون سینمای هنر و تجربه در فضای رسانه ای کشور همراه می شوند.



حال اگر در شرایط کرونایی کشور و دقیقا در دورانی که شاهکارهای تخم مرغی دولت روز به روز سفره اقتصادی عموم مردم را متاثر از خویش می سازد و معیشت طیف گسترده ای از اهالی سینما را با مخاطره جدی مواجه و حتی برخی از ایشان را مستحق دریافت سبد کالا ساخته و …؛ اگر جشنی با عنوان مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی برگزار شود؛ این اقدام می تواند چه نام بگیرد!؟




مدیریت
تخم مرغی در عرصه فرهنگ و بالاخص سینمایی کشور یعنی آنکه متولیان امر
ندانند و یا آنکه
نخواهند که بدانند! و متوجه شوند که امر تولید مقدم بر هر چیز دیگری است در
صنعت-هنر-رسانه سینما است و اساسا اختصاص بودجه و پیگیری برای تولید آثار سینمایی است که می تواند علاوه بر پاسخگویی به نیاز مخاطبان، سایر تولیدات سینمایی را نیز مدیریت نموده و به سامان برساند.



حال اگر در شرایط کرونایی کشور و دقیقا در دورانی که شاهکارهای تخم مرغی دولت در رسانه های غربی از پوشش وسیعی برخوردار گردیده و با عناوینی همچون و بلاهت و ناتوانی ژنرال های بنفش به اسم ناکارآمدی کلیت نظام جمهوری اسلامی گذاشته و به جامعه جهانی معرفی می شود و …؛ اگر جشنی با عنوان مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی برگزار شود و طی آن به تجلیل از آثار و تولیداتی سیاه و سراسر تاریکی به اسم سینمای اجتماعی پرداخته شود؛ تولیداتی که برخی شان با بودجه های مشکوک و صرفا برای جلب نظر جماعت فرنگی در جشنواره های خارجی ساخته و پرداخته شده اند. تولیداتی که عمده کارکردشان در سیاه نمایی و ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی است؛ حال این اقدام می تواند چه نام بگیرد!؟




مدیریت تخم مرغی در عرصه فرهنگ و بالاخص سینمایی کشور یعنی آنکه متولیان امر ندانند و یا آنکه نخواهند که بدانند! و متوجه شوند که بودجه فرهنگی کشور میراث پدری ایشان نیست که هرجور بخواهند آن را به مصرف برسانند. بلکه بودجه فرهنگی کشور یعنی اموال عمومی که متعلّق به همه‌ی مسلمانان ایران است و از این جهت صرفا می بایست صرف اموری شود که برای تمام جامعه مفید است و عایدی آن نصیب عموم جامعه اسلامی ایران می شود. پس اگر قرار به تقدیر از فعالی فرهنگی وهنری شد؛ لزوما می بایست فعالیت ایشان عایدی مناسب و مفیدی از برای مسلمانان ایران به همراه داشته باشد.



حال اگر در شرایط کرونایی کشور و دقیقا در دورانی که شاهکارهای تخم مرغی دولت شرایط معیشتی جامعه را تحت الشعاع قرار داده؛ اگر جشنی با عنوان مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی برگزار شود و طی آن به تجلیل از آثار و تولیدات سینمایی خاصی پرداخته شود که تنها به واسطه سیاه نمایی و با سوژه های روشنفکرمآبانه خود موفق به کسب جوایز جشنواره های خارجی شده اند و در عینن حال اسباب آبروریزی از کرامت انسان ایرانی را در منظر جهانیان رقم زده اند و اقدام به تصویرسازی از ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی در مدیریت جامعه نموده اند و …؛ و حال اتفاقا مدیریت فرهنگی کشور نیز در چنین مراسمی حاضر شود و به تجلیل از اینگونه آثار مبادرت ورزد که ابتدایی ترین اصول دیپلماسی عمومی و دیپلماسی فرهنگی در آثار آن رعایت نشده است و …؛ این اقدام می تواند چه نام بگیرد!؟




مدیریت
تخم مرغی در عرصه فرهنگ و بالاخص سینمایی کشور یعنی آنکه متولیان امر
ندانند و یا آنکه
نخواهند که بدانند! و متوجه شوند که سینمای ایران درگیر
جماعتی سلبریتی است که به اسم بازیگر در جلوی دوربین راه می روند و با به نمایش گذاشتن تناقضات زندگی خود، از کفش و لباس گرفته تا جراحی گونه و بینی و … و در نهایت طلاق و ازدواج از یک سو خبرساز می شوند و از سوی دیگر پول های هنگفت و بی حساب و کتابی را در پروژه های مختلف به جیب می زنند. معدود افرادی که تعدادشان در میان خیل عظیم اهالی سینمای کشور ناچیز است و در عین حال از بیشترین امکانات و معتبرترین جایگاه در عرصه مدیریت فرهنگی کشور برخوردار می باشند.



حال اگر در شرایط کرونایی کشور و دقیقا در دورانی که شاهکارهای تخم مرغی دولت به عنوان محصول بذری که توسط جماعت سلبریتی در موعد انتخابات سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ هجری شمسی کشت شده و به بار نشسته و امروز معیشت عمومی جامعه را درگیر خود ساخته و …؛ اگر جشنی با عنوان مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی برگزار شود و طی آن یک سلبریتی را به روی سن بیاورند و از بیت المال مسلمین به او جایزه دهند و او نیز در کمال وقاحت و بجای عذرخواهی از بی سوادی خود برای هدایت جامعه؛ از موقعیت استفاده کند و ضمن حمایت از یک قاتل جانی به کلیت نظام جمهوری اسلامی بتازد و قوه قضاییه را محکوم کند و …؛ این اقدام می تواند چه نام بگیرد!؟




مدیریت
تخم مرغی در عرصه فرهنگ و بالاخص سینمایی کشور یعنی آنکه متولیان امر
ندانند و یا آنکه
نخواهند که بدانند! و متوجه شوند که سینمای ایران، سوای نظر از
جماعت سلبریتی درگیر جماعتی به اسم
اشباح المدیر است. جماعتی نامرئی و البته بسیار ذی نفوذ و قدرتمند که به نوعی می توان گفت مافیای سینمای کشور را شکل می دهند. به نحوی که اگر چه مدیرت سازمان سینمایی کشور در دوران ژنرال های بنفش، سه مرتبه جابجا شد و یا آنکه وزارت ارشاد در این ایام سه وزیر را به خود دید؛ اما مع الاسف در تمام این ایام آنچه که باقی ماند، حضور همین
اشباح المدیر است که همچون شاه کلید به هر مدیری می خورند و ایشان را به سیطره و تحت نفوذ خود در می آورند! جالب آن است که این قبیل از
اشباح المدیر در صورت های مختلف با ریش و گاها بی  ریش و ریشه سکاندار بسیاری از جشن ها و جشنواره های سینمایی کشور می شوند. جشن ها و جشنواره هایی که به سبب ارتزاق از بودجه فرهنگی کشور و توزیع رایگان بیت المال مسلمین در میان اهالی سینما، می تواند به خوبی ایشان را
مدیون مردم ایران سازد. اما با این وجود، چمبره جماعت
اشباح المدیر در کم و کیف برگزاری این جشن ها و جشنواره ها و اعمال نفوذ ویژه ایشان در تقسیم غنایم سبب می شود تا اهالی سینما بیش از هر چیز نمک گیر این جماعت شوند و شاید همین موضوع است که اسباب ماندگاری جماعت
اشباح المدیر را در جامعه سینمایی موجب شده است.



حال اگر در شرایط کرونایی کشور و دقیقا در دورانی که شاهکارهای تخم مرغی دولت به عنوان محصول عملکرد همین جماعت اشباح المدیر ارزیابی می شود و …؛ اگر جشنی با عنوان مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی برگزار شود و طی آن اشباح المدیر از نادانی و یا بی اطلاعی و اعتماد بی جای مدیران فرهنگی کشور استفاده کنند و بجای آنکه به محتوای تولیدات سینمایی بپردازند و نقش تولیدات را در افزایش و یا کاهش قدرت و توان دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی در جهان معرفی کنند و …؛ به توجیه فرنگستان رفتن خود و رفقا بپردازند و چیزی شبیه دید و بازدید های  به سبک جشنواره های جهانی را عامل فربه شدن دیپلماسی فرهنگی معرفی سازند؛ این اقدام می تواند چه نام بگیرد!؟




در پایان باید باردیگر یادآور شد که در شرایط کرونایی کشور و دقیقا در دورانی که
شاهکارهای تخم مرغی دولت یکی پس از دیگری رونمایی می شود؛ لازم است تا برای
سوء تغذیه  مردم ایران در
عرصه فرهنگی چاره ای اندیشیده شود و همچنین ملتماسانه از
قوه قضاییه و بالاخص
مجلس شورای اسلامی خواست تا نظارت خود را متمرکز بر عرصه فرهنگی و بالاخص سینمایی کشور نمایند. بویژه آنکه هنوز معین نشده که قرار است تا بودجه ۲۱۰ میلیارد تومانی
سازمان سینمایی که در مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ هجری شمسی معین گردیده، صرف هزینه کرد در چه اموری شود! بودجه ای قابل توجه از بیت المال که بعید نیست تا در قالب فاکتورهایی همچون
مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی به خرج رسیده و با
ژست شفافیت به انتشار آن در قالب
سلسله گزارش عملکرد مالی هایی بی در و پیکر منجر گردد!



مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سریال خارجی «جنایت و مکافات» در شبکه چهار – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال خارجی «جنایت و مکافات» به کارگردانی دمیتری سوتزارف از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، سریال ۸ قسمتی «جنایت و مکافات» محصول سال ۲۰۰۷ روسیه است که توسط دمیتری سوتزارف کارگردانی شده است، این سریال از بامداد پنج‌شنبه، ۲۷ شهریور، هر روز ۳۰ دقیقه بامداد پخش و ۱۸ عصر بازپخش می‌شود.

سریال داستان دانشجویی به نام «راسکولْنیکُف» را روایت می‌کند که به خاطر اصول مرتکب قتل می‌شود. بنابر انگیزه‌های پیچیده‌ای که حتی خود او از تحلیلشان عاجز است؛ زن رباخواری را همراه با خواهرش که غیر منتظره به هنگام وقوع قتل در صحنه حاضر می‌شوند، می‌کشد و پس از قتل خود را ناتوان از خرج کردن پول و جواهراتی که برداشته می بیند…
این سریال اقتباسی زیبا از جنایت و مکافات نوشتهٔ فیودور داستایوسکی نویسنده پرآوازه روسی است.
«جنایت و مکافات» هر شب سی دقیقه بامداد به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما پخش می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پنجمین نشست «فصل شعر» با حضور شاعرانِ کانون برگزار شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: به مناسبت روز شعر و ادب فارسی، پنجمین نشست «فصل شعر» با حضور شاعران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در پنجمین نشست «فصل شعر» که در آستانه بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار و روز شعر و ادب فارسی برگزار شد، ۳۷ شاعرِ کانون پرورش فکری از ۱۴ استان کشور به صورت آنلاین به شعرخوانی پرداختند.

بر همین اساس، شاعرانی از استان‌های ایلام، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان و مازندران در پنجمین نشست فصلی شاعران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت داشتند.
در این نشست مجازی که روز ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ برگزار شد، کارشناسان و مربیان توانمند و شاعران حوزه‌های کودک، نوجوان و بزرگ‌سال کانون به خوانش آثار خود پرداختند.
در پنجمین نشست «فصل شعر» شاعرانی همچون حسین تولایی، محمدعلی مقیمی، سجاد رشیدی‌پور، افسون امینی، حسین دهلوی، انسیه موسویان، مریم اسلامی، ‌محمدرضا رستم‌پور، مهرنوش قربانعلی، کبری بابایی، وحید کیانی، زهرا پردل، مهدی مردانی، سیدمحدثه حسینی، علیرضا حکمتی و… حضور داشتند.
یادآوری می‌شود نشست‌های قبلی «فصل شعر» به صورت حضوری در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معیشت و زندگی تمامی بازیگران در ماه‌های اخیر با چالش روبرو شده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر فیلم «چهارراه استانبول» گفت: معیشت و زندگی تمامی بازیگران در ماه‌های اخیر با چالش روبرو شده است، وضعیت معیشت بازیگران در دوران کرونا وحشتناک است، البته این وضعیت به بازیگران ختم نمی‌شود، خودمان می‌بینیم که کرونا تمامی مشاغل را با بحران روبرو کرده است.

به گزارش سینماپرس، بابک بهشاد در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: متاسفانه کرونا تاثیر بسیاری بدی بر تولیدات گذاشته است، چندین پیشنهاد قطعی داشته‌ام منتها با وجود بیماری کرونا تمامی این پروژه‌ها فعلا متوقف شده‌اند، البته هیچ گلایه‌ای نمی‌توان داشت، چون تولیدکنندگان آثار هم در فشار این بیماری هستند و تنها باید انتظار کشید تا اوضاع به حالت عادی برگردد.

وی در همین رابطه ادامه داد: شرایط بازیگری در دوران کرونا بسیار سخت است، کار ما به صورتی است که اگر تمامی پروتکل‌ها هم رعایت کنیم در نهایت جلوی دوربین باید ماسک از صورت برداریم. بازیگری در شرایط فعلی اوج خطر است. به شخصه نه برای بازیگری بلکه برای بازگشت به شرایط عادی زندگی تمام مردم امیدوارم هرچه سریعتر راهی برای خروج از بحران کرونا در تمامی جهان پیدا شود.

بازیگر فیلم سینمایی «خط ویژه» با اشاره به کاهش تولیدات، زندگی بازیگران در دوران کرونا را سخت توصیف کرد و ادامه داد: معیشت و زندگی تمامی بازیگران در ماه‌های اخیر با چالش روبرو شده است، وضعیت معیشت بازیگران در دوران کرونا وحشتناک است، البته این وضعیت به بازیگران ختم نمی‌شود، خودمان می‌بینیم که کرونا تمامی مشاغل را با بحران روبرو کرده است.

وی در همین راستا تاکید کرد: از نظر من مردم باید با صبر، رعایت، تلاش و توکل بیشتر به خدا از بحران فعلی عبور کنند، به شخصه با تمام وجودم امیدوارم بار دیگر چهره نشاط را بر جامعه ببینم و روزی برسد که دیگر هیچکداممان هراسی از بیماری کرونا نداشته باشیم.

بازیگر فیلم «چهارراه استانبول» درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: من اطلاع چندانی از نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر ندارم، اما باید دید اگر قرار بر برگزاری این رویداد سینمایی باشد، چه تدابیری برای برگزاری ایمن آن لحاظ می‌شود، در هر صورت جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور است که زنده نگه داشتن آن به سینما کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر دارای قدمت و پشتوانه فرهنگی بالایی است، این جشنواره محلی برای ظهور و بروز چهره‌های تازه در سینمای کشور است و برگزاری آن همواره تاثیرات مثبتی به همراه داشته است. مسلما اگر تحت شرایط ایمن این جشنواره برگزار شود اتفاقی خوبی است.

این بازیگر سینما و تئاتر درباره وضعیت اکران سینماها در دوران کرونا تاکید کرد: در حال حاضر یک فیلم با هزینه‌های میلیاردی ساخته می‌شود، اما در چرخه اکران با فروش چند میلیونی روبرو می‌شود، از طرفی اکران آنلاین ناامید کننده پیش رفته است، این اتفاق دردآور است که فیلمی در چرخه اکران به نمایش در می‌آید و در فاصله دو ساعت بعد نسخه قاچاقش در اینترنت پخش می‌شود.

وی در همین رابطه افزود: شرایط کنونی اکران در سالن‌های سینما و اکران آنلاین به نحوی است که من به تهیه کنندگانی که فیلمشان را اکران نمی‌کنند یا فیلمبرداری کاری تازه را شروع نمی‌کنند حق می‌دهم، من می‌فهمم که اکران و تولید در شرایط کنونی بیماری کرونا چقدر عمل پر ریسکی است.

بهشاد درباره احتمال استقبال مخاطبان از جشنواره فیلم فجر اذعان کرد: اگر جشنواره فیلم فجر با تدابیر کامل بهداشتی برگزار شود مردم از آن استقبال می‌کنند، چون مقوله جشنواره همیشه برای مخاطبان سینما جذابتر از چرخه اکران است و همواره استقبال از آن میلیونی بوده است. سال گذشته هم شاهد آن بودیم که با وجود حواشی به وجود آمده مردم به جشنواره فیلم فجر آمدند. از نظر من اگر قرار بر برگزاری جشنواره فیلم فجر باشد باید در شرایطی رخ دهد که جان هیچ فردی تهدید نشود.

وی در همین راستا تصریح کرد: برگزاری بی برنامه جشنواره فیلم فجر به هیچ وجه قابل قبول نیست، فکر کنید که جشنواره برگزار شود و خدایی ناکرده اتفاقات ناگواری در آن بیفتد و عده‌ای به بیماری کرونا مبتلا شوند، این اتفاق وحشتناک و غیرقابل خواهد بود و طبیعتا منتقدان بی نهایتی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل فجر امسال باید بسیار سفت و سخت برگزار شود و اگر این شرایط ممکن نبود عدم برگزاری آن بهتر است.

بهشاد خاطرنشان کرد: به شخصه معتقدم ما در برگزاری جشنواره فیلم فجر نیازمند برنامه ریزی درست هستیم، اگر این برنامه ریزی به درستی صورت گیرد و تمامی پروتکل‌ها بسیار سختگیرانه اعمال شود، شک نکنید که برگزاری این رویداد امید تازه‌ای در جامعه به وجود می‌آورد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ضعف اصلی تئاتر در حوزه تصمیم گیری‌های کلان است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من با برگزاری جشنواره تئاتر فجر مخالف نیستم منتها باید شیوه برگزاری این رویداد نمایشی بنا به وضعیت موجود اتخاذ شود. جشنواره تئاتر فجر نباید گسترده برگزار شود.

به گزارش سینماپرس، هوشنگ توکلی در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر به دلیل سن و سالم و همچنین شیوع بیماری کرونا ریسک حضور در آثار را نمی‌پذیرم چراکه شرایط به نحوی نیست که بتوانم در اثری بازی کنم، زیرا در نهایت به عنوان بازیگر نمی‌توانم جلوی دوربین پروتکلی را رعایت کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: ماه‌های گذشته در خانه بودم و روی متن نمایشنامه‌ام کار کردم، طبق قرار قبلی می‌خواستم این نمایش را آبان امسال روی صحنه ببرم، اما کرونا همه چیز را تغییر داده و ترجیح می‌دهم تا پایان این بیماری صبر کنم و تمام وقتم را روی بازنویسی نمایشنامه بگذارم.

بازیگر سریال «زیر تیغ» درباره برگزاری جشنواره تئاتر فجر طی سال جاری تاکید کرد: من با برگزاری جشنواره تئاتر فجر مخالف نیستم منتها باید شیوه برگزاری این رویداد نمایشی بنا به وضعیت موجود اتخاذ شود. جشنواره تئاتر فجر نباید گسترده برگزار شود، اما می‌تواند با رعایت نکات بهداشتی در اشل کوچک‌تر برگزار شود، بالاخره بسیاری از گروه‌های جوان امیدشان طی یکسال تئاتر به این جشنواره است و طبیعتا برگزاری آن می‌تواند انگیزه فراوانی به آن‌ها بدهد.

توکلی با اشاره به وضعیت تئاتر در ماه‌های گذشته ابراز کرد: هرچند به صورت طبیعی بیماری کرونا تاثیر سویی بر تئاتر گذاشته، اما در قالب کلی به نظر من تئاتر مشکل مخاطب و یا تولید ندارد، ضعف اصلی تئاتر در حوزه تصمیم گیری‌های کلان است. متاسفانه تصمیمات مسئولین تئاتری بدون مشاوره با تئاتری‌ها صورت می‌گیرد، آن‌ها بنا به سلیقه و تفکر خود تصمیم می‌گیرند طبیعتا نبود مشورت باعث شده تا تئاتر مخاطب فعلی خود را از دست بدهد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره مضمون نمایش خود اظهار کرد: نمایش من بیشتر پیرامون اتفاقاتی است که برای پدرها و مادرها می‌افتد، اثر درباره دغدغه‌ها و چالش‌های زندگی بزرگان یک خانواده است، در این نمایش به نوعی برای میانسالان و کهنسالان تولید می‌شود و اکثر بازیگران ما بالای ۵۰ سال هستند. به امید خدا اگر همه چیز خوب پیش برود اعتقاد دارم که این اثر می‌تواند تاثیرات خوبی بر نسل گذشته و جوان بگذارد.

وی درباره نام نمایش جدید خود خاطرنشان کرد: اسم نهایی نمایشنامه‌ای که قرار است روی صحنه ببرم «من عشرت نیستم» است، نمایشی که به شخصه آن را بسیار دوست دارم و تمام سعی ام را انجام می‌دهم تا در بهترین حالت روی صحنه برود و در نهایت به مخاطب خود احترام بگذارد. در این نمایش ترجیحم بر کارگردانی است و بازی نمی‌کنم، می‌خواهم در این نمایش تمام تمرکزم را روی کارگردانی اثر بگذارم.

مشاهده خبر از سایت منبع