X

بایگانی آبان 20, 1399

دفتر سینمایی

دومین سمپوزیوم «مجسمه و طبیعت» به پایان رسید


سید محمدهادی ایازی در مراسم پایانی دومین سمپوزیوم «مجسمه و طبیعت» که در کیش برگزار شد، آثار تجسمی را هویت‌بخش شهر دانست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ادامه تصویربرداری «نون.خ» در تهران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تصویربرداری فصل سوم سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی در تهران با حفظ پروتکل های بهداشتی ادامه دارد.

به گزارش سینماپرس، تصویربرداری فصل سوم سریال «نون. خ» از اواسط مهر ماه در تهران آغاز شده و همچنان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.

هر روز قبل از آغاز تصویربرداری عوامل و بازیگران با حضور پزشک و با دستگاه‌های پزشکی تب و میزان اکسیژن خون آنها بررسی می‌شود و همچنین همه عوامل پشت دوربین باید در هنگام حضور در لوکیشن از ماسک استفاده کنند.

تاکنون ۲۵ درصد از سریال تصویربرداری شده است.

سعید آقاخانی، اکبر عبدی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، ماشاالله وروایی، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، سیروس سپهری، صهبا شرافتی، شیدا یوسفی، سیروس حسینی‌فر، یوسف کرمی، سیدحسین موسوی، آتنا مهیاری، علی اخوان، شقایق فتاحی و نارین ایوبی بازیگران این سریال هستند.

فصل سوم سریال «نون. خ» در ۱۶ قسمت برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه اول سیما ساخته می‌شود.

عوامل این سریال عبارتند از کارگردان: سعید آقاخانی، تهیه‌کننده: مهدی فرجی، نویسنده: امیر وفایی، مدیر تولید: منصور غضنفری، دستیار یک کارگردان: محمد غفاری، مجری طرح: علی کریمی، مدیر برنامه‌ریزی: ساناز بصیر، مدیر تصویربرداری: سجاد حیدری، طراح گریم: بابک اسکندری، صدابردار: امیر عاشق حسینی، تدوینگر: امیرشیبان خاقانی، آهنگساز: صادق آزمند، منشی صحنه: سارا عبداللهی، طراح صحنه: حسین عالی‌نژاد، طراح لباس: پگاه ترکی، مدیر روابط عمومی: علی زادمهر، عکاس: میثم محمدی، جلوه‌های ویژه بصری: امین پهلوان‌زاده، جلوه‌های ویژه میدانی: رسول کهنسال، مدیران تدارکات: محمد محمدنیا و مسعود یوسفی.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سرتیپی» با کسب ۲۸ میلیارد و «منوچهر محمدی» با ۲۴ میلیارد ریال در صدر فهرست برخورداران! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بنابر اطلاع رسانی سازمان سینمایی ۳۰ سینما برای دریافت وام جهت پرداخت بدهی دفاتر پخش از اکران ۹۸ امروز سه شنبه ۲۰ آبان به صندوق کارآفرین امید معرفی می شوند.

به گزارش سینماپرس، فهرست این سینماها که مدارک خود را بصورت کامل در فرصت اعلام شده تحویل صندوق اعتباری هنر داده اند برای دریافت وام ۴ درصدی مجموعا به مبلغ ۱۳۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به صندوق امید معرفی می شوند.

بدیهی است سایر سینماهای متقاضی نیز با رفع نقص و ارائه مدارک و وثایق معرفی می شوند.

در آخرین فهرست منتشر شده از سوی سازمان سینمایی بدهی سینماهای کشور به دفاتر پخش از اکران ۹۸ مبلغ ۲۹۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال اعلام و در قالب سه جدول با ذکر جزییات منتشر شد.  

اسامی سینماهایی که امروز (سه شنبه) ۹۹/۸/۲۰ جهت دریافت وام معرفی می شوند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

متاسفانه وی‌اودی‌ها در معرض انحصار یک عده آدم خاص که احتمالاً به دنبال رانت هستند، قرار دارند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سید ضیاء هاشمی تهیه‌کننده باسابقه سینما ضمن مخالفت با بازگشایی سینماها به هر قیمتی، تأکید کرد در شرایط کرونایی بهترین بستر عرضه فیلم نمایش در وی‌اودی‌هاست؛ به شرط رفع انحصار!

به گزارش سینماپرس، سید ضیاء هاشمی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با مهر با اشاره به پروژه‌های سینمایی خود گفت: در حال حاضر فیلم سینمایی «آینده» به کارگردانی امیر پورکیان را آماده نمایش دارم که هنوز برنامه‌ای برای اکران آن ندارم. همچنین فیلم سینمایی «موافقت اصولی» به کارگردانی امیر پورکیان در دست دارم که در مرحله تدوین است، البته این را هم باید بگویم که تا پایان سال هیچکدام از این فیلم‌ها را اکران عمومی نمی‌کنم.

وی درباره دلیل این تصمیم توضیح داد: متاسفانه شرایط فعلی شرایط مناسبی برای اکران فیلم نیست، برخی از دوستان معتقدند که نباید سینماها حتی یک روز هم تعطیل شود و باید به هر قیمتی سینماها را باز نگه داشت، من چندان به این طرز فکر اعتقادی ندارم. ما در شرایط ویژه‌ای هستیم و باید به خاطر داشته باشیم که جان مردم عزیزتر از کل سینمای ایران است و نباید جان مردم را به خطر بیاندازیم.

این تهیه‌کننده سینما بیان کرد: درست است که می‌گویند رستوران‌ها باز است و مردم از آن استقبال می‌کنند، اما باید این را به خاطر داشته باشیم که درصد مرگ بر اثر کرونا افزایش پیدا کرده و این مساله بسیار مهم است. به همین دلیل نباید بیشتر از این جان مردم را به خطر اندازیم.

هاشمی ادامه داد: اقتصاد سینمای ایران از راه گیشه تأمین می‌شود و به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از اهالی سینما بیکار شده‌اند و حتی برخی از آن‌ها برای امرار معاش سراغ مسافرکشی رفته‌اند! دولت باید فکری برای این شرایط ویژه داشته باشد، البته این دولت برایش کلیت «هنر» به خصوص سینما و تئاتر در اولویت قرار ندارد و این نگاه در بین مدیران فعلی نیز دیده می‌شود.

وی ادامه داد: نگاهی به آمار و ارقام فروش سینماها نشان می‌دهد امسال هیچکدام از فیلم‌ها فروش چندان مناسبی نداشته‌اند چرا که تبلیغات مناسبی هم در این زمینه صورت نگرفت. البته این مساله هم بیشتر به دلیل دشمنی دیرینه تلویزیون با سینما است و سال‌ها است تلویزیون و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر تبلیغات فیلم‌های در حال اکران با هم مشکل دارند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شوکران» بیان کرد: در حال حاضر صلاح نمی‌دانم که فیلم‌ها در سینماها اکران شوند، چرا که جز فیلم‌سوزی نتیجه دیگری ندارد، البته برخی از دوستان می‌گویند که باید فیلم مخاطب‌پسندی را در سینما اکران کنیم تا مخاطب به سینما کشیده شود، شخصاً معتقدم این نوع نگاه هم اشتباه است و نباید چنین کاری کرد. فیلم پرفروش یعنی حضور مردم در سینما و حضور مردم در سینما در چنین شرایطی تنها جان مردم را بیشتر به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: اگر فیلم‌ها در سینماها اکران نشوند، می‌توانند اکران آنلاین در وی‌اودی‌ها داشته باشند که این مساله نیز خود با مشکلاتی مواجه است. مثل اینکه با نمایش فیلم در این پلتفرم‌ها به سرعت در شبکه‌های ماهواره‌ای نمایش داده می‌شود.

این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: متاسفانه وی‌اودی‌ها در معرض انحصار یک عده آدم خاص که احتمالاً به دنبال رانت هستند، قرار دارند. اما در صورتی که شرایط مناسبی فراهم شود می‌توان از این پلتفرم‌ها استفاده کرد. اگر نتوانستیم از وی‌اودی‌های داخلی استفاده کنیم، می‌توانیم فیلم خود را سایت‌های خارجی نیز نمایش دهیم.

هاشمی در پایان گفت: برای حمایت مردم، حاضر هستیم که فیلم‌ها را در وی‌اودی‌ها نمایش دهیم تا جان مردم به خطر نیفتد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری جشنواره کشوری کرونا و آسیب‌های اجتماعی


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از برگزاری جشنواره کشوری کرونا و آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کارگاه‌های رایگان در دومین جایزه سال «استیکر» برگزار می‌شود


کارگاه‌های بخش جنبی دومین جایزه سال «استیکر» به صورت رایگان و از طریق سایت جشنواره در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خانه امن» متعلق به وزارت اطلاعات است/سبک قصه گویی «خانه امن» را نمی پسندم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کمتر کسی است که سریال «خواب و بیدار» را ندیده باشد یا «کارآگاه علوی» و «ناوارا» را به یاد نیاورد. شکی نیست که سریال های پلیسی-امنیتی جذاب هستند و اگر اصولی و درست ساخته شوند با استقبال و همراهی مردم مواجه می شوند.

به گزارش سینماپرس، بهانه نوشتن این جملات، پخش سریال امنیتی «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی از شبکه یک سیماست. سریالی که مسائل مختلف سال های اخیر از جمله اهداف شوم داعش و فعالیت های تروریستی آن ها در خاک ایران را بررسی می کند و به طور مبسوط به خانواده ماموران امنیتی می پردازد. در این سریال، پرویز فلاحی پور نقش عباس، قاضی عدالتخواه قوه قضاییه را بازی می کند که در هر شرایطی وظیفه انسانی و حرفه ای اش حرف اول را می زند.    
این بازیگر فارق التحصیل رشته زبان انگلیسی است و فعالیت هنری اش را با بازی در تئاتر آغاز نمود. او در گفت و گو با جام جم آنلاین در مورد حضورش در سریال «خانه امن» و حواشی سریال «شهرزاد» صحبت کرد که در ادامه می خوانید.

شما در سریال «خانه امن» نقش قاضی قوه قضاییه را بازی می کنید که تاکید زیادی بر اجرای عدالت تحت هر شرایطی دارد. این ویژگی از ابتدا برای این نقش در نظر گرفته شده بود یا بعد از صحبت هایی که با کارگردان داشتید به این نتیجه رسیدید؟
طبق عادت برای هر نقشی که قرار است بازی کنم، تحقیق می کنم. در این سریال هم در کنار فیلمنامه خوب و اصولی آقای تراب نژاد، خودم هم برای این نقش سراغ چند قاضی عالی رتبه قوه قضاییه رفتم و تمام دریافت هایم را با آقای تراب نژاد در میان گذاشتم و بر همین اساس بود که فیلمنامه یک بار دیگر بازنویسی شد. نمی خواستم مردم قاضی ای را ببینند که نمونه رفتار و حرکاتش را در فیلم ها و سریال های ایرانی و خارجی بارها دیده اند. به هیچ وجه الگوبرداری نکردم و قاضی ایرانی ای را به نمایش گذاشتم که با مسائل روز جامعه درگیر است.    
شما خودتان سعی کرده اید کدام ویژگی این قاضی را برجسته تر از دیگر خصوصیاتش به نمایش بگذارید؟
خودتان هم اشاره کردید این قاضی به شدت عدالتخواه است، به کار و وظیفه اش بسیار مومن است و با فساد مبارزه می کند. من با توجه به فیلمنامه و تحقیقاتم نقش قاضی ای را بازی کردم که شاید به لحاظ خلق و خو نمونه عینی آن در جامعه بسیار باشد و شاید هم با خیلی از قاضی ها متفاوت باشد، اما در هر صورت تمام سعی ام را کردم که به قول استادمان داود دانشور که می گوید؛ «ما به عنوان یک هنرمند موظف هستیم آنچه که باید را به نمایش بگذاریم، نه آنچه که هست»، من هم آنچه باید را به نمایش بگذارم.
مسلما چهره واقعی شما با چهره گریم شده در این نقش تفاوت هایی دارد. زمانی که چهره گریم شده خودتان را دیدید، اولین واکنش تان چه بود و چه کار کردید؟
خوشبختانه از گریمم خیلی راضی بودم. البته اوایل کار کمی نسبت به این موضوع وسواس داشتم، اما بعد که دیدم گریم روی نقش نشسته حساسیتم برطرف شد.
برخی نسبت به ریتم کند این سریال گلایه دارند، شما به عنوان بازیگر آن چه نظری در این باره دارید؟
من خودم هم از قسمت های اول سریال راضی نبودم. البته این نظر من است و ممکن است خیلی ها قبول نداشته باشد. به نظرم یک سریال باید از قسمت اول تا چهارم مردم را درگیر قصه اش کند تا سرنوشت شخصیت های آن را دنبال کنند، منتها در اینجا در قسمت های ابتدایی داستان قصه شکل نمی گیرد! مردم دیگر خیلی منتظر نمی مانند که ببینند سریالی در ادامه جذاب می شود یا نه، به همین خاطر باید در همان قسمت های اول جذب شان کرد.

با توجه به صبقه بازی تان در سریال های امنیتی-پلیسی، فکر می کنید این سریال ها چه شاخصه‌هایی باید داشته باشند که مردم را علاقه‌مند به تماشا کند؟ و «خانه امن» چقدر به این مؤلفه‌ها نزدیک شده؟
سریال پلیسی-امنیتی باید در همان قسمت اول قلاب را برای جذب مخاطب بیاندازد و اگر غیر از این باشد مردم سردرگم می شوند. در سریال «خانه امن» اما، می بینیم که بدون شکل گیری قصه یکدفعه در قسمت سوم خانمی که رئیس باند است به تصور اینکه نامزدش خیانت کرده، او را می کشد! در حقیقت هنوز بیننده، قصه اصلی را نمی داند و به یکباره وارد اتفاقی می شود که اصلا به قصه اصلی ربطی ندارد! در حالیکه باید در ابتدا به قصه اصلی سر و شکل مناسبی داد و بعد روی قصه های فرعی اش مانور داد. واقعیت اش را بخواهید، من این سبک قصه گویی را نمی پسندم.
در دهه شصت و هفتاد سریال‌های پلیسی انگلیسی، فرانسوی و آلمانی از تلویزیون پخش می‌شد که مورد استقبال مردم قرار می‌گرفت؛ سریال‌هایی مانند «ناوارو»، «کاراگاه درک»، «خانم مارپل»، «پوآرو» و در همان روزها بود که نخستین سری از سریال‌های پلیسی ایرانی مانند «مزد ترس» ساخته شد که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. بنابراین این آثار همیشه از ژانرهای پر مخاطب بوده و هستند، اما در عمل می بینیم که توجه چندانی به ساخت اینگونه آثار نمی شود! این اتفاق به دلیل حساسیت های ویژه کار در این ژانر است یا کلا ارزشی برای آن قائل نیستند؟
به دلیل حساسیت های ویژه کار در این ژانر است. مثلا سریال «خانه امن» متعلق به وزارت اطلاعات است و وزارت اطلاعات سعی کرده در آن زحمات دوستانی که در این وزارتخانه شبانه روز فعالیت می کنند را به مردم نشان دهد و ما هم از سویی دیگر به عنوان هنرمند وظیفه داریم چنین واقعیت هایی را دراماتیزه و نمایشی کنیم که مردم مشتاق به تماشای آن شوند.
در این روزهای کرونایی چه می کنید؟
برای بازی در سریال «سودا» که در شبکه نمایش خانگی تولید می شود قرارداد بستم. این سریال قصه و تیم خوبی دارد که امیدوارم در اجرا هم درست از آب در بیاید و چون سرمایه گذار خصوصی است، قطعا همه تلاش شان را می کنند که سریال خوبی را تولید کنند. چون اگر خوب نشود بازگشت سرمایه ندارد و پولشان به هدر می رود.
به سرمایه گذار خصوصی اشاره کردید یاد محمد امامی از تهیه کنندگان و سرمایه گذاران سریال «شهرزاد» افتادم. آنزمان که مشخص شد منابع مالی سریال «شهرزاد» پاک نیست، خیلی ها از بازیگران این مجموعه می پرسیدند که چرا در سریالی بازی کردید که اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان و پولشویی پشت آن است و شما هم یکی از بازیگران این سریال بودید. در پاسخ به چنین سوالی، شما چه جوابی داشتید؟
زمانی که این جریان مطرح شد فصل دوم سریال «شهرزاد» بین مردم در حال پخش بود و ما در حال فیلمبرداری سری سوم این مجموعه بودیم. آنزمان ما شنیدیم که یک همچین جریانی پیرامون تهیه کننده و سرمایه گذار این مجموعه وجود دارد، اما تمام ما بازیگران قرارداد بسته بودیم. الان دادگاه های آقای امامی انجام می شود و برای مردم یکسری چیزها مشخص شده، اما آنزمان همه چیز مبهم بود و هنوز قطعیتی وجود نداشت. اتفاقا من هم وقتی دادگاههای ایشان را می بینم برایم جای تعجب است که چرا زودتر جلوی این قضیه گرفته نشد که امثال من عذاب وجدان نداشته باشند! البته شاید مسوولان هم در حال تحقیق و موشکافی روی این پرونده بودند و نمی خواستند بی گدار به آب بزنند، اما انقدر این مراحل طول کشید تا رسید به فصل سوم این سریال و صدای چند منتقد درآمد! قطعا هیچکدام از ما راضی نبودیم در سریالی حضور داشته باشیم که بعدا متوجه بشویم، تهیه کننده اش حق مردم را خورده و پولشویی کرده. ما حقیقت را نمی دانستیم و آنزمان به قدری در برخوردهایی که با آقای امامی داشتیم، ایشان را موجه با چهره و شخصیتی مثبت دیده بودیم که حتی در برابر این صحبت ها از ایشان حمایت هم می کردیم! امیدوارم دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم. چرا که هر چقدر یک سریال پرمخاطب و حرفه ای ساخته شود، اما وقتی در ساخت آن پولی به ناحق دخیل باشد که دل مردم ایران را بشکند، ارزش ندارد.   

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«جف نیکولز» کارگردان و نویسنده «مکان ساکت» شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جف نیکولز به عنوان کارگردان و نویسنده سومین فیلم «مکان ساکت» انتخاب شده و بازیگر قسمت نخست این فیلم نیز تهیه کننده خواهد بود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، دنیای فیلم سینمایی «مکان ساکت» در حال گسترش است. جف نیکولز، برای کارگردانی و نویسندگی سومین فیلم این مجموعه سینمایی انتخاب شده که بر اساس ایده جان کراسینسکی ساخته خواهد شد. این قسمت جدید با اعلام کمپانی پارامونت، سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود. اطلاعات داستانی این فیلم هنوز اعلام نشده است.

نیکولز که برای فیلم‌های درام مثل «لاوینگ» که در بخش بازیگری نامزد اسکار شد و در کن حضور داشت، «پناه بگیر»، «ماد» با بازی متیو مک کانهی و «ویژه نیمه شب» شناخته می‌شود، مسئولیت ساخت این فیلم را از کراسینسکی گرفته که دو قسمت قبلی را نوشته و کارگردانی کرده است. کراسینسک البته تهیه کننده این فیلم جدید خواهد بود.

اولین قسمت از مجموعه سینمایی «یک مکان ساکت» در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و کراسینسکی و امیلی بلانت در آن نقش آفرینی می‌کردند که فروشی موفقیت آمیز داشت و با بودجه‌ای کمتر از ۲۰ میلیون دلار در گیشه جهانی ۳۴۰ میلیون دلاری شد. این فیلم رکورد بیشترین افتتاحیه برای یک فیلم ترسناک را به خود اختصاص داد. همچنین یک نامزدی نیز در بخش بهترین تدوین صدای اسکار کسب کرد.

قسمت دوم فیلم قرار بود در ماه مارس اکران شود که البته بعد از تعطیلی سینماها به خاطر ویروس کرونا اکران این فیلم نیز تا ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ به عقب افتاد. این فیلم داستان خانواده ابات را روایت می‌کند که برای بقا در دنیایی پسا آخرالزمانی تلاش می‌کنند که توسط جانورانی خطرناک که به صدا حساس هستند احاطه شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ورود به صنعت نشر در شرایط کنونی مقرون به صرفه نیست


اگر کسی در شرایط کنونی بخواهد به صنعت نشر وارد شود و با عنوان ناشر فعالیت کند انجام آن برایش مقرون به صرفه نخواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«نغمه چنگ» شنیدنی شد/ آلبومی با مرور یادگاری‌های فرامرز پایور


«نغمه چنگ» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشرشده عرصه موسیقی است که به آهنگسازی سعید ثابت، همراهی گروه «پایور» و خوانندگی شهرام آبرومند در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

مشاهده خبر از سایت منبع