X

بایگانی آبان 20, 1399

دفتر سینمایی

کارگردان سومین فیلم «مکان ساکت» مشخص شد


جف نیکولز به عنوان کارگردان و نویسنده سومین فیلم «مکان ساکت» انتخاب شده و بازیگر قسمت نخست این فیلم نیز تهیه کننده خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم / رونمایی از تیزر جدید «آبادان یازده۶۰ » – اخبار سینمای ایران و جهان

با ادامه اکران آنلاین فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» در پلتفرم‌های اینترنتی از تازه‌ترین تیزر این فیلم رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، اکران آنلاین فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶٠» در حالی ادامه دارد که در ۵ روز نخست اکران، بیش از ۵۰ هزار مخاطب برای تماشای این فیلم به سامانه‌های اینترنتی مراجعه کرده اند.

این فیلم پس از اکران محدود در سینماهای کشور با توجه به فراگیری ویروس کرونا، از روز دوشنبه ۱۲ آبان اکران آنلاین خود را آغاز کرد.

اکران آنلاین این فیلم در حالی ادامه دارد که در ۵ روز نخست اکران، بیش از ۵۰ هزار مخاطب برای تماشای این فیلم به سامانه‌های اینترنتی مراجعه کرده اند.

علیرضا کمالی، حسن معجونی، ویدا جوان، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی و نادر سلیمانی در «آبادان یازده ۶۰» ایفای نقش می‌کنند.

اکران آنلاین این فیلم از طریق پلتفرم‌های اینترنتی «فیلمگردی»، «لنز» و «تماشاخانه» و با تخفیف ویژه انجام می شود.

تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج، روایتی متفاوت از غیرتِ مردم آبادان در شکست حصر این شهر در ابتدای جنگ با عراق است.

این فیلم موفق به دریافت سیمرغ مقاومت از جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر شد و در میان ۵ فیلم برتر آرای تماشاگران این دوره از جشنواره قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«حسین عاطفی» ازعضویت در«خانه تئاتر» و«صندوق اعتباری هنر» انصراف داد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسین عاطفی بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر ایران طی یادداشتی گلایه‌آمیز از عضویت در «خانه تئاتر» و «صندوق اعتباری هنر» انصراف داد.

به گزارش سینماپرس، حسین عاطفی هرچند در سال‌های اخیر کمتر نامش شنیده می‌شد اما از جمله هنرمندان باسابقه و موفق تئاتر ایران است که تحصیلات آکادمیک خود را در دانشکده هنرهای دراماتیک سپری کرده و از اعضای گروه تئاتر «بازی» بوده که در مقام کارگردان و بازیگر فعالیت‌های مستمر و تأثیرگذاری داشته است.

عاطفی در دوران فعالیت خود در عرصه تئاتر در تالار محراب و انجمن نمایش حضور داشته و در زمینه حمایت از تئاتر و هنرمندان جوان تئاتر در استان تهران تلاش‌های بسیاری داشته است.

وی چند سالی است که در عرصه تئاتر فعالیت نمی‌کند اما برای هنرمندانی که در تئاتر سابقه بالایی دارند چهره‌ای فراموش نشدنی است. این هنرمند باسابقه طی یادداشتی که در اختیار مهر قرار داده، از عضویت در خانه تئاتر و صندوق اعتباری هنر انصراف داد.

در این یادداشت درباره دلایل این تصمیم نیز اشاره‌ای کوتاه و انتقادی شده است.

عاطفی در یادداشت خود خطاب به مدیرعامل خانه تئاتر چنین نوشته است:

«خدای مهربان

هنرمند گرامی جناب آقای گیل آبادی

مدیرعامل محترم خانه تئاتر

با سلام

سال‌هاست کار تئاتر نمی‌کنم و در گوشه‌ای از این مملکت روزگار می‌گذرانم و لزومی برای عضویت در خانه تئاتر نمی‌بینم و همچنین عضویت در صندوق اعتباری هنر.

بر خود لازم می‌دانم جهت اطلاع دوستان شریف تئاتری خودم که برای دریافت کمک بسیاربسیار ناچیزی باید در خانه تئاتر به صف بایستند و در صندوق اعتباری هنر مظلومانه در مقابل بی‌هنران قرار بگیرند تا حقوق به حق خود را دریافت کنند بگویم که: بنده عضو این دو مجموعه نیستم.

از این پس قرار گرفتن نام اینجانب در عضویت این دو مجموعه کاری ناپسند و غیراخلاقی است. با سکوت اعلام می‌کنم عدم عضویت در این دو مکان باعث آرامش اینجانب و خانواده‌ام می‌شود. خوش باشید.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تئاتر و سینما در کشور ما مرده اند/برای دولت اهمیتی ندارد هنرمندان از کجا درآمد دارند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: قطب‌الدین صادقی کارگردان تئاتر گفت: بازیگر تئاتری را می‌شناسم که این روزها به دلیل بیکاری در این عرصه، برای کارگری به خانه مردم می‌رود!

به گزارش سینماپرس، تعطیلی‌ مکرر نمایش‌ها در پی شیوع ویروس کرونا، مشکلات زیادی را برای اهالی تئاتر به وجود آورده است. این تعطیلی‌ها از یک سو و گرانی و تورم از سوی دیگر امان اهالی تئاتر را بریده است. اگر درد دل بسیاری از خانواده های هنر مظلوم را بشنوید، برایتان این سوال پیش می‌آید که با این مشکلات اقتصادی آنان چگونه و از چه راهی پول در می‌آورند. غم نان برخی از آنان را مجبور کرده که کارگر خانه‌ مردم شوند تا به رزق و روزی حلال برسند. در این باره با دو تن از پیشکسوتان تئاتر گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

قطب الدین صادقی نویسنده، مترجم و کارگردان تئاتر درباره اوضاع این روزهای تئاتر کشورمان گفت: تئاتری وجود ندارد؛ تئاتر در این کشور مرده است و در حال حاضر در قبرستان است. تئاتر و سینما در کشور ما مرده اند و همه کارها بی کیفیت شده اند و ملودرام‌های بی کیفیت با موضوع عاطفی و بی سر و ته را در نمایش خانگی می‌سازند. این بسیار فلاکت بار است و هیچ کس خود را صاحب این هنرها نمی‌داند. دولت خود را به کوچه علی چپ زده و برایش اهمیتی ندارد هنرمندان از کجا درآمد دارند، پول اجاره خانه را از کجا تامین می‌کنند و هزینه زندگی زن و بچه را از کجا به دست می‌آورند.

وی افزود: من اسم نمی‌برم، ولی یک بازیگر تئاتر که دارای مدرک فوق لیسانس تئاتر است از من خواست برایش کار پیدا کنم و من به او گفتم که کاری نیست. او گفت که یک هفته است در خانه خانمی کارگری می‌کند!

در خصوص اینکه چرا سالن‌های تئاتر بسته هستند و وسایل حمل و نقل عمومی که کانون شیوع ویروس کرونا هستند از فعالیتشان کاسته نمی‌شود، گفت: دولت نمی‌تواند مترو و بعضی مراکز درآمدی مردم را تعطیل کند؛ چون اقتصادمان روزمره است و اگر مردم امروز کار نکنند فردا چیزی برای خوردن نخواهند داشت. من به اهالی تئاتر حق می‌دهم از تعطیلی‌ها گلایه داشته باشند، ولی بسته شدن تنها مربوط به مراکز هنری نبوده و حتی مراکز مذهبی مانند مسجد و زیارتگاه را هم بسته اند و این یعنی محل تجمع را بسته اند. در همه دنیا اینگونه است؛ در فرانسه و اسپانیا مقررات منع عبور و مرور وضع کرده اند که ارتباطات را قطع کنند.

برخی هنرمندان تئاتر کارگر خانه‌ مردم شده‌اند

دولت آلمان به هنرمندانش نفری ۵ هزار یورو داد

صادقی از اعمال نفوذ دولت روی فرهنگ و هنر گفت: دولت می تواند روی کنسرت‌ها، آموزشگاه‌ها و مراکز هنری اعمال نفوذ کند ولی روی سایر قشرها و صنف‌ها  به دلیل تامین هزینه‌های زندگی قادر به اعمال نفوذ نیست. هنر و فرهنگ، هنوز به شکل ضرورت در کشور ما در نیامده و اولین خاکریزی است که فتح می‌شود و تاوانش را ما هنرمندان می‌دهیم؛ در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که فرهنگ به اندازه نان اهمیت ندارد.

وی افزود: روز اولی که آلمان به دلیل شیوع کرونا قرنطینه شد، دولتش به هر هنرمند ۵ هزار یورو داد. در اینجا به مردم یک میلیون وام چهاردرصدی می دهند!

وی درباره لزوم سرمشق گرفتن از بزرگان در دوران سخت بیان کرد: زمانی که گالیله روی نظریه نجومی اش در فلورانس کار می‌کرد،   طاعون آنجا را فرا گرفته و در کوچه‌ها از کشته‌ پشته ساخته بود. گالیله در چنین شرایطی حتی یک ساعت خانه و کارش را رها نکرد. مثال دیگر، داستایوفسکی است که مغروض بود و از روسیه به سوئیس رفت و در غربت و بی پول بود. او مرتب به سنت پترزبورگ می‌رفت تا برایش پول بفرستند. بعد از ۱۵ روز که توانایی پرداخت پول صاحب هتل را نداشت، صرعش هم برگشته بود. هر یک از این موارد می‌تواند ما را تا یک ماه فلج کند اما درست داستایوفسکی در این شرایط شاهکار دیگری را نوشت. بنابراین ما باید در شرایط سخت کار کنیم؛ اگر نکنیم همین گونه می‌مانیم. در دربار سلطان محمود غزنوی هم چهارصد شاعر ریزه خوار سفره سلطان بودند و از او طلا و نقره می‌گرفتند. اما شاهنامه فردوسی به ۱۰۴ زبان زنده دنیا ترجمه شد. شکسپیر هم در دوره‌ای که لیرشاه را می‌نوشت همه در زندان شورش کرده بودند. پس همه بزرگان در سختی بوده و کار کرده اند و دلیل ماندگاریشان این بود که بزرگ‌تر از مشکلاتشان ظاهر شدند.

عروسک گردانی که ساختمان تمیز می‌کند!

محمد دشتگلی نویسنده و کارگردان تئاتر نیز درباره روی آوردن اهالی تئاتر به شغل‌های کاذب گفت: من یکی از عروسک گردانان تئاتر را می‌شناسم که با داشتن مدرک فوق لیسانس تئاتر، پس از تعطیلی اجراهای نمایشی، برای گذران زندگی کارگر خدماتی شده است. وقتی از دستمزدش پرسیدم به من گفت دستمزد چهار طبقه تمیز کردن راه پله‌های منزل مسکونی هفتاد هزار تومان است. این بسیار دردناک است که فوق لیسانس تئاتر کارگر منازل مسکونی شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در چنین شرایطی فیلم را اکران نخواهیم کرد و منتظر فرصت بهتر و وضعیت مناسب تری می مانیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کیوان علیمحمدی به بیان آخرین وضعیت دریافت پروانه نمایش و اکران فیلمش اشاره کرد.

به گزارش سینماپرس، کیوان علیمحمدی کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت دریافت پروانه نمایش و اکران «سینما شهر قصه»، در گفت و گو با خبرنگاران جوان، گفت: فعلاً منتظر دریافت پروانه نمایش این اثر هستیم و پس از آن برای اکرانش برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بازگشایی سینماها از بیستم آبان، فیلم را اکران می کنید یا خیر، بیان کرد: در چنین شرایطی فیلم را اکران نخواهیم کرد و منتظر فرصت بهتر و وضعیت مناسب تری می مانیم.

فیلم سینمایی «سینما شهر قصه» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری و تهیه کنندگی کیوان علیمحمدی و محمدرضا مصباح است.

حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، فرخ نعمتی، سیاوش مفیدی و رویا میرعلمی با حضور حمیدرضا پگاه، علی اوجی با یاری افشین هاشمی و هنرمندی هدیه تهرانی و جمشید مشایخی در این اثر نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: داود تعمیرکار آپارات سینما که دلباخته سینمای فیلم فارسی است، پس از انقلاب عاشق دختری می‌شود که پدر او مخالف سرسخت سینماست و …

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«انگاشته» بالاخره ۳۵۰ میلیون دلاری شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «بگذار برود» با بازی داین لین و کوین کاستنر، اخیراً بیشترین فروش افتتاحیه را در گیشه آمریکا به دست آورد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «بگذار برود» محصول کمپانی فوکوس پیکچرز، با فروش ۴ میلیون دلاری از ۲۴۵۴ سینمایی که در حال اکران بود، به رتبه نخست گیشه آمریکا رسید تا در هفته‌هایی که کرونا هنوز مشکل ساز است، بیشترین فروش ۶ هفته اخیر را رقم بزند.

«بگذار برود» توسط توماس بزوچا (خانواده استون) کارگردانی و بر اساس کتاب پرفروش لری واتسون به همین نام ساخته شده است. در این درام پر تعلیق کوین کاستنر و داین لین با یکدیگر همبازی هستند.

کوین کانستر در این فیلم نقش یک کلانتر بازنشسته را دارد و داین لین همسر اوست. این زوج برای نجات نوه جوانشان از چنگ یک خانواده خطرناک که در داکوتا زندگی می‌کنند، محل زندگیشان را ترک می‌کنند. لسلی منویل، کسی که برای بازی در فیلم سینمایی «رشته خیال» نامزد اسکار شده بود، نیز در این فیلم بازی می‌کند.

فیلم سینمایی «بیا بازی» محصول دیگر کمپانی فوکوس  هم که هفته گذشته با ۳.۲ میلیون دلار کار خود را آغاز کرد، این هفته ۱.۷ میلیون دلار دیگر فروخت تا در نهایت عملکرد ده روزه آن در گیشه داخلی آمریکا به ۵.۶ میلیون دلار برسد.

در گیشه جهانی هم «انگاشته» کریستوفر نولان توانست از مرز ۳۵۰ میلیون دلار در بلیت فروشی عبور کند. این فیلم که به کمپانی برادران وارنر تعلق دارد، مجموعاً در گیشه داخلی آمریکا ۵۵ میلیون دلار و در گیشه بین المللی ۲۹۵.۶ میلیون دلار فروخته است. این هفته انیمیشن «داستان اسباب بازی» هم ۵۰۵ هزار دلار فروخت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

توکلی: چرا باید اجازه دهیم جان هنرمندان فرهیخته از بین برود؟/ مسئولان فرهنگی به فکر گرسنگی و بیکاری هنرمندان باشند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رضا توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: چرا باید اجازه دهیم جان هنرمندان فرهیخته برای تولید یک سری پروژه از بین برود؟ گویا جان اهالی سینما برای هیچ کس مهم نیست و به همین علت هم ما شاهد تولید پروژه های سینمایی و تلویزیونی و شیوع و گسترش ویروس کرونا در پشت صحنه این آثار هستیم!

بازیگر فیلم های سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «آخرین شناسایی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: گویا برای عده ای از مسئولان و مدیران و افراد صاحب سرمایه درک شرایط موجود به خوبی اتفاق نیفتاده و به همین علت هم می بینیم که مثل گذشته رفتار می کنند و سعی دارند به غلط همه چیز را عادی جلوه دهند. این در حالی است که کرونا با کسی شوخی ندارد و با جان انسان ها معامله می کند.

این سینماگر با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تا همین حالا برای حدود ۴-۵ پروژه از شهرستان های مختلف با بنده تماس گرفتند اظهار داشت: نکته قابل تأمل آنجا است که همه عزیزانی که تماس می گیرند تأکید دارند که پروتکل های بهداشتی در پشت صحنه فیلم ها و سریال ها رعایت می شود. اما آیا چنین چیزی امکان دارد؟ بی تردید آنچه باید در پروژه ها اتفاق بیفتد انجام نمی شود و به همین علت هم بسیاری از هنرمندان پروژه ها را در این ایام کرونایی قبول نمی کنند.

توکلی تصریح کرد: آنچه جای بحث، تعمق و تفکر دارد این است که چرا در این بحران کرونا پروژه ها همچنان مانند ایام عادی می توانند تولید شوند؟ بی تردید همه ما می دانیم که شرایط روز به روز بحرانی تر و سخت تر می شود و به قیمت از بین رفتن انسان های شریف نباید اجازه داد که این پروژه ها تولید شوند. آنچه همه هنرمندان انتظار دارند این است که مسئولان فرهنگی برخورد قاطعانه تری با تهیه کنندگان پروژه ها داشته باشند چرا که خبرهایی که از پشت صحنه پروژه های مختلف سینمایی و تلویزیونی به گوش می رسد اصلاً خوب نیست و نشان از وخیم بودن اوضاع دارد.

وی متذکر شد: از خانه سینما گرفته تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مراکز و نهادهای فرهنگی برای ارزش نهادن به جان هنرمندان و اهمیت دادن به حوزه فرهنگ باید تصمیمی قاطع راجع به تعطیلی پروژه های سینمایی و تلویزیونی بگیرند و نباید اجازه دهند بیش از این همه چیز به صورت باری به هر جهت پیش برود.

توکلی در خاتمه این گفتگو با تأکید بر اینکه مسئولان فرهنگی در این روزهای کرونایی به فکر گرسنگی و بیکاری هنرمندان باشند خاطرنشان کرد: اگر هنرمندان غم نان نداشته باشند مجبور نمی شوند در این ایام کرونایی به خواسته غلط برخی افراد تن در بدهند و جان خودشان و عزیزان شان را در خطر انداخته و مشغول به کار شوند. بنده امیدوارم مسئولان فرهنگی در این ایام کرونایی به فکر بیکاری و گرسنگی گسترده هنرمندان باشند و بخشی از دردها و آلام زندگی آن ها را تسکین دهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

این نحوه بازگشایی سینماها یک تصمیم پوچ است/دولت می‌خواهد با چنین طرح‌هایی از خودش سلب مسئولیت کند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده سینما درباره ادامه فعالیت سینما به شکل روزانه تا عصر گفت: امکان بازگشت حتی یک درصد از سرمایه صاحبان فیلم در این طرح وجود ندارد. در دوران کرونا، سینما حتی اگر تا ۱۲ شب هم باز باشد، جوابگو نخواهد بود.

به گزارش سینماپرس، فعالیت مراکز هنری و فرهنگی از جمله سالن‌های سینما قرار است از ۲۰ آبان و البته به شکلی خاص و این‌بار تا ساعت ۱۸ هر روز آغاز به کار کند.

اما همین نحوه بازگشایی و اکران فیلم‌ها آن‌هم در سینماهایی که طبیعتاً عمده فروششان متوجه ساعات شب است، مورد اقبال اهالی سینما قرار نگرفته و سر و صداهایی را نسبت به این تصمیم‌گیری درپی داشته است. علاوه بر فیلمسازان که مثل چند ماه اخیر مایل نیستند آثارشان را به سالن‌ها بیاورند، پخش‌کنندگان و سینماداران نیز به نظر توافقی بر این ماجرا نشان نمی‌دهند.

داریوش بابائیان که از تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان سینماست در این‌باره به آنا گفت: به نظرم این نحوه بازگشایی سینماها یک تصمیم پوچ است که لرزه بدتری به بدنه سینما نیز وارد می‌کند.

دولتی‌ها می‌خواهند از خودشان سلب مسئولیت کنند

وی ضمن اشاره به فعالیت چند ماه گذشته سینما در دوران کرونا یادآور شد: حتی در بازه زمانی اخیر نیز خانواده‌ها حاضر نبودند سری به سالن‌ها بزنند چه برسد به الان؛ حتی اگر سالن‌هایی هم باز بود مخاطبش نهایتا جوان بیکار یا سربازی و دختر پسری بود که سعی می‌کردند برای گذران وقتشان سری به سینما بزنند وگرنه کسی  به سالن‌ها نمی‌رود.

اکران تعطیلی در سینما

مدیر سابق سینما صحرا اضافه کرد: الان هم اعلام می‌کنند که سینماها اجازه دارند روزانه تا ساعت ۱۸ به اکران فیلم‌ها بپردازند، درحالیکه در حالت عادی نیز سینما در صبح و روز رونقی ندارد و اوج کاری همه سینماها به ساعات پایانی و شب برمی‌گردد.

وی همچنین اعتقاد داشت: لابد دولت می‌خواهد با اعلام چنین طرح‌هایی از خودش برای حمایت احتمالی از سینماها سلب مسئولیت کند تا با این ایده‌ها مدعی شود که حقوق و این همه مخارج سینما را خود ما تأمین کنیم.

شما بگو ۱۲ شب؛ باز هم خبری از بازگشت سینما نیست

مدیرعامل دفتر پخش شکوفافیلم با اشاره به اینکه چنین طرح‌هایی اشتباه است و مورد اقبال هم قرار نمی‌گیرد، گفت: برخی الکی طرح می‌گذارند! درحالیکه امکان بازگشت یک درصد سرمایه صاحبان فیلم در این طرح وجود ندارد. من اینطور بگویم که در دوران کرونا، سینما حتی اگر تا ۱۲ شب هم باز باشد، جوابگو نخواهد بود.

تهیه‌کننده «چهار اصفهانی در بغداد» درباره تمایل صاحبان آثار سینمایی برای اکران عمومی فیلم‌هایشان نیز یادآور شد: بخش خصوصی سراغ نمایش فیلمش نمی‌رود چون مطمئن است که در این دوران به شدت ضربه خواهد خورد و هیچ عایدی نصیبش نمی‌شود.

سینما؛ خانه

بابائیان ادامه داد: ما فیلم‌ها و نهادهای دولتی داریم که همین الان آثار بسیاری دارند که آماده اکران است اما آیا حاضر می‌شوند آنها را وارد اکران کند؟ خیر! چون می‌داند به ضررشان است و به قول معروف در این وضعیت جوری به زمین می‌خورند که دیگر نمی‌توانند از جا بلند شوند.

خروجی امروز اکران سینما هزینه است و نه برگشت مالی

وی اضافه کرد: حتی فیلم‌هایی که سر و شکل هنروتجربه و یا تله‌فیلم دارند نیز اگر تصمیم به اکران در همین طرح جدید بازگشایی سینماها بگیرند، به روزهای خوشی گرفتار نخواهند شد. بنابراین من اعتقادی به این جور بازگشایی ندارم.

بابائیان در عین حال در مورد مشکلات سینمای آنلاین نیز یادآور شد: مگر قاچاق فیلم و دانلودهای غیرقانونی می‌گذارد که این طرح به سرانجامی برسد. متأسفانه عمده فیلم‌هایی که وارد پلتفرم‌های اینترنتی شده‌اند حداکثر در روز دوم قاچاق و به طور گسترده توزیع می‌شوند. اینطور هم به راحتی فیلم و سرمایه فیلمساز نابود می‌شود.

این تهیه‌کننده در نهایت با رد فعالیت سینماها در شرایط بدون مخاطب کرونایی گفت: فعلاً اکران سینما به  جز ضرر برای صاحبان فیلم و سینماداران عایدی نخواهد داشت. سینمادار چطور می‌تواند با این همه خرج، اقدام بازگشایی سالن‌ها کند درحالیکه شاهد عدم رجوع مخاطب باشد. خروجی امروز اکران سینما هزینه است و نه برگشت مالی.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

داستان یک عکس


در طول تاریخ جنگ‌های بسیاری در جهان رخ داد و زندگی‌ بسیاری را دستخوش تغییر کرد. یکی از فاجعه‌بارترین آن‌ها جنگ ویتنام است؛ واقعه‌ای که پس از جنگ جهانی دوم قربانیان زیادی گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هیات انتخاب دو بخش از جشنواره فیلم مقاومت معرفی شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اسامی هیت‌انتخاب دو بخش «روایت قلم» و «نقد، پژوهش و تحلیل» شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اسامی هیئت انتخاب بخش «روایت قلم» این رویداد سینمایی را اعلام کرد.  

برهمین اساس، سید جواد حسینی، ابوالفضل همراه، محمدرضا رحمانی، مالک حدپور سراج، محمدجواد لسانی و سید سعید هاشم‌زاده در بخش «کوتاه داستانی»، عباس نادری، محمود غلامی، سید ناصر هاشم‌زاده، حسین خورشیدی، سید مسعود اطیابی و محمدرضا حاجی مولاعلی در بخش «سینمایی»،  علیرضا رستگاران، عباس رافعی و محمد دیندار در بخش «تله فیلم» و سعید مستغاثی، جعفر حسنی و سید محمد حسینی در بخش «اقتباسی» اعضای هیئت‌انتخاب بخش «روایت قلم» را تشکیل می‌دهند.  

b063d20e-ba12-4e8c-ba22-cfad36183cde

اسامی هیئت‌انتخاب و داوری بخش «نقد، پژوهش و تحلیل»

همچنین دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اسامی هیئت‌انتخاب و داوری بخش «نقد، پژوهش، تحلیل» این رویداد سینمایی را اعلام کرد.

برهمین اساس، نورالله قیصری، رضا رسولی، محمدرضا قائدی، مجید شیخ انصاری، مجید شاه‌حسینی اعضای هیئت‌انتخاب و داوری و آرش فهیم، علی‌اصغر فهیمی‌فر و علیرضا عاقل‌زاده، هیئت‌انتخاب بخش «نقد پژوهش، تحلیل» را تشکیل می‌دهند.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع