X

بایگانی آذر 4, 1399

دفتر سینمایی

«اپاتان» اولین تجربه من در عرصه کارهای دفاع مقدس بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر سینما و تلویزیون از اولین تجربه خود در بازی در یک فیلم دفاع مقدس و احساسش نسبت به سال‌های جنگ می‌گوید.

به گزارش سینماپرس، شراره رخام در گفتگو با آنا درباره آخرین فعالیت‌های خود گفت: تابستان امسال، فیلم «هولیا» به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم را کار کردم که یک کار کمدی بود و الان در مرحله پس از تولید است.   هفته گذشته هم  فیلمبرداری فیلم تلویزیونی «اُپاتان» به کارگردانی حمیدرضا لوّافی به پایان رسید. برای بازی در یک سریال هم صحبت‌هایی شده که چون هنوز در مراحل مقدماتی است و قطعی نشده، ترجیح می‌دهم فعلاً درباره آن صحبت نکنم.

وی درباره حضورش در فیلم «اُپاتان» اظهار کرد: من در این فیلم نقش یک دختر عراقی را بازی کرده‌ام که لهجه عراقی ـ فارسی دارد. هم از حیث مضمون فیلم که در حوزه کارهای جنگی و دفاع مقدس تعریف می‌شود و هم از لحاظ ویژگی‌های نقش برایم تجربه جدیدی بود. نوع پوشش و گریمم نیز با کارهای قبلی کاملاً متفاوت است.   لوکیشن ضبط این فیلم هم در شهرهای آبادان و خرمشهر بود.

 حس قدردانی از حماسه دفاع در اولین تجربه حضور در یک فیلم جنگی

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: این فیلم برایم چالش خوبی بود تا برای اولین بار خودم را در یک نقش با لهجه محک بزنم. یک جاهایی عربی با لهجه عراقی صحبت می‌کردم، جاهایی از فیلم هم زبان فارسی با لحن عربی دارم و به هر حال برایم جالب بود. از طرف دیگر، چون اتفاقات این فیلم در ارتباط با دوران جنگ تحمیلی بود، حس خوبی در من ایجاد کرد. به‌واسطه اینکه از نزدیک حس کردم که در سال‌های جنگ چه اتفاقاتی برای یک شهر و اهالی آن رخ می‌دهد.

رخام گفت: «اپاتان» اولین تجربه من در عرصه کارهای دفاع مقدس بود. با حضور در این فیلم تا اندازه‌ای در حال و هوای روزهای جنگ و جانفشانی مدافعان وطن در مقابل دشمن متجاوز  قرار گرفتم. یک حس قدردانی در من نسبت به این رزمندگان و مردم خوب خوزستان ایجاد شد.

وی با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌کند «اپاتان» یک کار دیدنی و جذاب شود افزود: به نظر من بعد از  فیلمنامه و کارگردانی، تهیه‌کننده قلب تپنده گروه سازنده یک فیلم است. وقتی که گروه تشکیل می‌شود و آدم‌ها دور همدیگر جمع می‌شوند، تهیه‌کننده تأثیر زیادی در فضای کار و حال و هوای گروه دارد. ما یک تهیه‌کننده بسیار خوب به نام آقای سعید مرادی داشتیم که بسیار خوش اخلاق و انسان بزرگ‌منشی بودند و انرژی مثبت بسیاری داشتند. همین‌طور کارگردان کار آقای لوّافی و همه بچه‌های تیم خیلی خوب بودند. من مطمئنم که فیلم خیلی خوبی از آب درمی‌آید.

بازیگرانی که با تئاتر آچارکشی می‌شوند!

رخام با تأکید براین‌که در ادامه فعالیت‌های تئاتری سال‌های اخیر خود، حضور در صحنه اجرا را نیز با جدیت دنبال می‌کند افزود: من تئاتر را واقعاً دوست دارم و همیشه گفته‌ام حضور تئاتر برای هر بازیگری واجب است. اصطلاحی هم که به کار می‌برم این است که تئاتر برای بازیگر حکم آچارکشی را دارد. یعنی  مؤلفه‌هایی مثل صدا، حس، خلاقیت و زندگی‌کردن با  نقش را در بازیگر تقویت می‌کند. برای من تئاتر، نوعی زندگی است.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال‌های گذشته و پس از پایان اجرای نمایش‌هایی مثل «قهوه برزیلی» و «سیاست سوختن شربت‌خانه» من تا یکی دو ماه واقعاً درگیر بودم. در شب‌های اول پس از پایان اجرا احساس می‌کردم که بخشی از وجودم را روی صحنه جا گذاشته‌ام. تئاتر احساس خوبی به من می‌دهد و از نظر من بازی در تئاتر برای هر بازیگری یک فرصت بسیار باارزش است.

پیشنهاد خوب باشد، از نقش‌های سخت و سنگین استقبال می‌کنم

رخام در پاسخ به این پرسش  که چرا در  ۲۵ سالی که از حضورش در سینما و تلویزیون می‌گذرد، از پذیرش نقش‌های متفاوت و یا با گریم‌های سنگین و یا متفاوت پرهیز کرده است نیز گفت: من این موضوع را اصلاً قبول ندارم. اگر پیشنهاد خوبی باشد، چرا کار نکنم؟ اتفاقاً من دوست دارم نقش‌های خاص  را کار کنم، متأسفانه شاید شرایطش فراهم نشده، اما این طور  نیست که خودم تمایل نداشته باشم. من کارها و نقش‌های خاص و موقعیت‌های چالش‌برانگیز را واقعاً دوست دارم.

وی افزود: به عنوان نمونه، من در سال۱۳۸۰ در مجموعه‌ای  به نام «سرزمین آرزوها» به کارگردانی مشترک مصطفی راور و حسین پهلوان‌نشان بازی کردم که محصول سیما فیلمبود  و برای مخاطب کودک ساخته شده بود. در این اثر بازیگرانی مثل  مهدی فقیه، زهره مجابی، مجید مشیری، شیوار بلوریان  و زنده‌یاد  محمود بنفشه‌خواه هم در آن بازی داشتند. تصویربرداری این سریال به شیوه ۳۵ میلی‌متری در شهرک سینمایی غزالی انجام شد و این تصاویر در نهایت با انیمیشن سه‌بعدی تلفیق شد تا اثر نهایی خلق شود. طراح صحنه و لباس آن هم آقای ایرج رامین فر بود. خلاصه این‌که پروداکشن بزرگی داشت.

رخام عنوان کرد: من در آن سریال نقش یک ملکه فضایی بدجنس را بازی می‌کردم که با مدال هیولای آتش و تاریکی قدرتی برای تسخیر ذهن‌هادر مسیر نیات پلید خودش پیدا می‌کند. آقای سعید ملکان گریمور «سرزمین  آرزوها» بودند. برای این نقش ابروها و مژه‌ایم را کاملاً از ته تراشیدند و گریم سنگینی داشتم. این آدم فضایی، فرد خبیثی بود و با یک صدای عجیب و غریبی حرف می‌زدم؛ یعنی حنجره من تا مدت‌ها بعد از آن کار آسیب دیده بود، به خاطر اینکه باید با یک صدای عجیبی دیالوگ‌هایم را می‌گفتم.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر نقشی خوب باشد و فیلمنامه هم نظرم را جلب کند با کمال میل نقش‌های متفاوت را  بازی می‌کنم. این وظیفه و تخصص بازیگر است که بتواند کاراکترهای مختلف و حتی متناقض با شخصیت و فیزیک و چهره‌اش را بازی کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهرزادیان: جلیلوند از مدیران دوبلاژ جوان خسته و دلزده بود/ او جایگاه بسیار رفیعی در عرصه هنر دوبله دارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تورج مهرزادیان دوبلور پیشکسوت سینما در پی درگذشت زنده یاد چنگیز جلیلوند اظهار داشت: آخرین بار حدود یک ماه قبل چنگیز را در راه پله های یک استودیو دیدم که به من گفت: «تورج فیلمی دست بگیر تا کمی با هم حال کنیم»؛ چرا که او از مدیران دوبلاژ جوان که بعضاً کار خود را بلد نیستند خسته و دلزده بود و دوست داشت با همکاران قدیمی اش کار کند اما افسوس که اجل این مهلت را به او و ما نداد.

مدیر دوبلاژ فیلم های سینمایی «ون هلسینگ» و «آخر خط» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جلیلوند بی تردید استاد بزرگ هنر دوبلاژ بود و جایگاه بسیار رفیعی در عرصه هنر دوبله دارد و من بسیار خوشحالم که بیش از ۴۵ سال با وی در این عرصه همکاری داشتم.

وی خاطرنشان کرد: بی شک هر کدام از گویندگان قدیمی جایگاه خاصی دارند. هر کدام سبک کار مخصوص خودشان را دارند و در جایگاه خودشان آدم های بزرگی هستند که برخی دوبلارهای جوان امروزی حتی ادای آن ها را هم نمی توانند دربیاورند.

مهرزادیان در خاتمه این گفتگو با ابراز تأسف و تأثر برای از دست دادن زنده یاد جلیلوند اظهار داشت: متأسفانه ما وقتی گوهرهای نابی مانند زنده یاد جلیلوند را در اختیار داریم قدر آن ها را به درستی نمی دانیم و زمانی که این دردانه گوهرهای ناب را از دست می دهیم تازه می فهمیم که چه متاع ارزشمندی را از دست داده ایم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فخوری: وعده های مسئولان برای جبران خسارت ناشی از تعطیلی سالن های سینما همه تو خالی بود!/ چرا اهالی سینما بیمه بیکاری ندارند؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهدی فخوری مدیر سینما اریکه ایرانیان در خصوص لزوم آینده نگری مدیران و سیاست گذاران فرهنگی کشور برای حفظ سینما در روزهای کرونایی گفت: وعده های مسئولان برای جبران خسارت ناشی از تعطیلی سالن های سینما همه تو خالی بود و متأسفانه ما هیچ اقدام موثری از سوی آن ها برای برون رفت از بحران وحشتناکی که گریبان همه ما را گرفته است شاهد نبودیم!

این سینمادار در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدام وعده های شیرینی به ما می دادند که هیچ کدام از این وعده ها محقق نشد! ما سینماداران رسماً از برج ۱۱ سال گذشته تا همین حالا بیکار هستیم و زندگی های خودمان و همه پرسنل مان با مخاطره جدی مواجه شده است.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی قرار بود به ما وام های ۴ درصدی بدهد اما تا همین لحظه هیچ خبری از این وام نیست. ما از سال ۹۸ به برخی دفاتر پخش بدهکاری داشتیم که می خواستیم با این وام ۴ درصدی بخشی از بدهی های خود را به آن ها بپردازیم که در این خصوص هم ما را یاری نکردند. آیا ما تا چه زمانی باید صبر کنیم؟ اصلاً معلوم است که ویروس منحوس کرونا تا چه زمانی ادامه حیات می دهد؟ شاید تا سال ها این ویروس وجود داشته باشد، تکلیف ما در این وانفسا چه خواهد شد؟

فخوری در پاسخ به این سوأل که آیا انجمن سینماداران در این مدت هیچ کمکی به شما داشته یا خیر اظهار داشت: به ما فقط ۶۰۰ عدد ماسک و ۱۰۰ عدد ژل دست دادند که آن هم به کارمان نیامد چرا که سینماها از ابتدای تیرماه به مدت ۲۸ روز بازگشایی شدند و مجدد با گسترش ویروس بسته شدند و در این مدت هم مردم هیچ استقبالی از فیلم ها نکردند.

این سینمادار تأکید کرد: همه پرسنل زحمتکش ما که سال ها همکاری خوبی با هم داشتیم تسویه حساب کردند و این روزها با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و از مجوعه بزرگ اریکه ایرانیان با ۴ سالن سینما تنها یک انتظامات باقی مانده که با حقوق ماهانه یک میلیون و پانصد هزار تومان کار می کند!

وی با طرح این پرسش که چرا اهالی سینما بیمه بیکاری ندارند تصریح کرد: متأسفانه بدیهی ترین و دم دستی ترین اقداماتی که وظیفه ذاتی هر دستگاه و نهادی است در خصوص سینما انجام نمی شود و واقعاً این روزها ما با این مشکل در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم که بتوانیم بخشی از مشکلات شخصی زندگی مان را برطرف کنیم در صورتی که اگر بیمه بیکاری وجود داشت اهالی فرهنگ و هنر تا این حد زندگی های شان دچار مخاطره نمی شد.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جایزه «کلاس رانندگی» از «هبدن بریج» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «کلاس رانندگی» به کارگردانی مرضیه ریاحی جایزه دوم بخش فیلم کوتاه جشنواره «هبدن بریج» انگلیس را دریافت کرد.

به گزارش سینماپرس، «کلاس رانندگی» به کارگردانی مرضیه ریاحی از دومین جشنواره جهانی فیلم کوتاه «هبدن بریج» انگلستان جایزه گرفت. در این دوره ۹ فیلم کوتاه فینالیست جشنواره بودند و «کلاس رانندگی» تنها نماینده ایران در این جشنواره بود.

جایزه دوم بخش فیلم کوتاه این جشنواره به «کلاس رانندگی» به کارگردانی مرضیه ریاحی به نمایندگی از ایران اهدا شد.

«کلاس رانندگی» پیش از این جایزه زردآلوی طلایی شانزدهمین جشنواره فیلم «زردآلوی طلایی» ارمنستان، جایزه بهترین فیلم کوتاه بیست و دومین جشنواره جهانی فیلم «مذهب امروز» ایتالیا، جایزه هیات داوران هجدهمین جشنواره جهانی فیلم‌های زنان «توپاز» آمریکا، جایزه بهترین فیلم کوتاه بیستمین جشنواره جهانی فیلم «اوهای» آمریکا، جایزه بهترین فیلم کوتاه چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم‌های مستقل Big Muddy آمریکا، جایزه بهترین فیلم کوتاه بیست و یکمین جشنواره جهانی فیلم Through Women’s Eyes آمریکا، جایزه بهترین فیلم به انتخاب تماشاگران بیست و پنجمین جشنواره جهانی فیلم‌های زنان «آیچی» ژاپن، جایزه بهترین فیلم کوتاه بخش بین‌الملل ششمین جشنواره جهانی فیلم‌های زنان دوبلین ایرلند، جایزه بهترین فیلم کوتاه درام سیزدهمین جشنواره جهانی فیلم I will tell انگلستان، جایزه بهترین بازیگر زن برای لیندا کیانی از دوازدهمین جشنواره‌ فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو آمریکا، جایزه ویژه هیات داوران سیزدهمین جشنواره جهانی فیلم‌های زنان سئول کره جنوبی، جایزه دوم بخش فیلم کوتاه دوازدهمین جشنواره جهانی فیلم SiciliAmbiente ایتالیا، جایزه بهترین فیلمنامه فیلم کوتاه جشنواره جهانی فیلم‌های زنان «بیروت» لبنان برای مرجان ریاحی و دیپلم افتخار هفتمین جشنواره LIFE AFTER OIL ایتالیا را به دست آورده است.

دومین جشنواره جهانی فیلم کوتاه «هبدن بریج» انگلستان ۱۹ نوامبر مصادف با ۲۹ آبان ماه برگزیدگانش را معرفی کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کارگردان «زیرخاکی» از ادامه کار انصراف داد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جلیل سامان کارگردان سریال «زیرخاکی» به دلیل سانسور در بازپخش این سریال اعلام کرد که از ادامه ساخت این مجموعه منصرف شده است.

به گزارش سینماپرس، این روزها سریال «زیرخاکی» که در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری روی آنتن شبکه یک سیما رفت از این شبکه بازپخش می‌شود.

جلیل سامان چندی پیش از تدارک تصویربرداری فصل جدید این سریال خبر داد و حالا امروز دوشنبه سوم آذرماه پست جدیدی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نسبت به بازپخش این سریال واکنش نشان داده است.

سامان در صفحه خود نوشته است: «با پوزش از مخاطبین دوست داشتنی سریال زیرخاکی، به علت سانسور بی دلیل آن در بازپخش، و سیاست‌های دوگانه و متناقض تلویزیون از ادامه ساخت آن انصراف می‌دهم.»

سریال «زیرخاکی» جزو سریال‌های محبوب اخیر در ابتدای سال بوده است که توانست با زبانی مفرح و طنازانه برخی واقعیت‌های تاریخ قبل انقلاب را به تصویر بکشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم / تیزر سریال تلویزیونی «شرم» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس : تیزر سریال تلویزیونی «شرم» به تهیه کنندگی امیرپوروزیری و کارگردانی احمد کاوری و با بازی مرحوم سیروس گرجستانی، ابوالفضل پورعرب، فاطمه گودرزی، فریبا متخصص، نسیم ادبی، سید مهرداد ضیایی، آشا محرابی و سیاوش طهمورث منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

صدور مجوز تولید برای «محله قدیمی فرخ» ابوالفضل جلیلی و «سودا» مهرداد فرید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «محله قدیمی فرخ» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل جلیلی، کارگردانی و نویسندگی مشترک حسن و حسین صید خانی و نویسندگی مریم اشرفی پروانه ساخت گرفت.

به گزارش سینماپرس، فیلم نامه های “محله قدیمی فرخ” به تهیه کنندگی ابوالفضل جلیلی، کارگردانی و نویسندگی مشترک حسن و حسین صید خانی و نویسندگی مریم اشرفی، “سودا” به تهیه کنندگی وکارگردانی مهرداد فرید و نویسندگی امید آقایی جلیانی و” فسیل” به تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان، کارگردانی کریم امینی و نویسندگی مشترک آرمین طهماسبی، کریم امینی وعلی باطنی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

   

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کرونا صنایع دستی را در سراشیبی قرار داد


یک فعال حوزه صنایع‌دستی با اعتقاد بر اینکه شیوع ویروس کرونا باعث افزایش چشمگیر قیمت محصولات صنایع‌دستی شده است، اظهار کرد: تا زمانی که این ویروس از بین نرود، وضعیت بازار صنایع دستی تغییر چندانی نخواهد کرد. 

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اکران آنلاین قرار است بیاید و بازار نمایش فیلم را گسترش دهد و قرار نیست جایگزین اکران سینما شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اطیابی گفت: ما باید قوانین نوشته شده‌ای هر چند بد داشته باشیمف اشکال ما اینجاست که هیچ چیز نوشته و تعریف نمی‌شود و هیچ کاری قاعده‌مند نیست.

به گزارش سینماپرس، سید مسعود اطیابی کارگردان سینما درباره  کمرنگ شدن اکران آنلاین در صورتی که حجم تبلیغات و حمایت برای آن در ابتدا زیاد بود و یا همزمانی با اکران در سینماها به خبرنگاران جوان، گفت: اشتباه ما این بود که  اکران آنلاین را برای بحران کرونا تعریف کردیم در حالی که تعریف اکران آنلاین در بحران نیست و این باعث می‌شود فیلم‌های اصلی به میدان نمی‌آیند و دلیلی هم ندارد که بیایند، چون در بهترین حالت یک تا دو میلیارد می‌فروشند، وقتی برای یک فیلم هفت تا هشت میلیارد هزینه شده و امید به فروش چهل میلیاردی دارد چرا باید به دو میلیارد اکران آنلاین راضی باشد!؟

وی افزود: اکران آنلاین باید برای کلیت سینمای ایران باشد. اکران آنلاین قرار است بیاید و بازار نمایش فیلم را گسترش دهد و قرار نیست جایگزین اکران سینما شود بلکه مکمل اکران است و برای کسانی که بنا به هر دلیلی به سینما نمی‌روند.

کارگردان «تگزاس» ادامه داد: چون در اکران آنلاین فیلم‌ها قاچاق می‌شود اکران همزمان آن با سینما وجود ندارد، اما می‌توانیم کار دیگری انجام دهیم یعنی از آنجایی که در سینمای ما قاچاق فوری داریم، بهتر است فیلم در ابتدا در سینما اکران شود و هفته‌های آخر به صورت همزمان اکران آنلاین هم انجام بشود و پس از آن به نمایش خانگی خواهد رفت.

او اضافه کرد: وقتی از اکران آنلاین حرف می‌زنیم  حتما انحصار در یک پلتفرم هم نیست یعنی همه پلتفرم‌های موجود حتی خارج از کشور، بلیت فروشی کنند و یک مدت محدودی فیلم را نمایش دهند و پلتفرمی که مالک نمایش خانگی است مالکیت نهایی را برای خودش نگه دارد و آن را عرضه کند.

اطیابی بیان کرد: به نظرم این شیوه بهتری است و می‌توان برای آن برنامه ریزی و شرایط و قواعد اکران را تنظیم کرد و همه را ملزم به اجرا کنیم یعنی آزادی صد در صد  به پلتفرم‌ها از یک طرف خوب نیست از طرفی محدود کردن آن‌ها به قواعد خیلی بسته و محدود هم خوب نخواهد بود، اشکال ما این است که همه چیز را در یک صفر و صد می‌بینیم یعنی به نظارت که می‌رسیم صد در صد می‌خواهیم نظارت کنیم و به آزادی هم که می‌رسیم آن را صد در صدی می‌خواهیم انجام دهیم که درست نیست، باید آزادی هایمان به اندازه کافی باشد و محدودیت هایمان هم در حد لزوم پیش برود.

کارگردان «دینامیت» اظهار کرد: به هر حال ما باید قوانین نوشته شده‌ای هر چند بد داشته باشیم اشکال ما اینجاست که هیچ چیز نوشته و تعریف نمی‌شود و هیچ کاری قاعده‌مند نیست برای همین یک نفر می‌آید دستوری عمل می‌کند و یا یک نفر دیگر می‌آید کار را رها کرده و می‌رود و این‌ها در کل شرایط خوبی را به وجود نمی‌آورد.

این کارگردان تصریح کرد: از طرفی از فرصت‌ها هم به خوبی استفاده نمی‌کنیم، به هر حال مدیران در این شرایط حقوقشان را می‌گیرند و فیزیکی یا آنلاین پشت میزشان نشسته اند آن‌ها می‌توانند از این فرصت تعطیلی به خوبی بهره ببرند و نقشه راه منطقی و درستی برای آینده کاری بکشند. بالاخره کرونا می‌رود و در این زمینه شرکت‌های مختلفی یا هدف تولید واکسن در حال فعالیت هستند و تا کنون ثابت نشده که ویروسی تا ابد بوده و یا اگر بوده مردم نتوانستند با آن زیست کنند پس سینما باز می‌شود و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی گفت: فکر کردن به برگزاری اجتماعات تاثیر گذار، یکی از کارهای مهم مسئولان است، چون اگر نداشته باشیم بیماری‌های روحی و روانی دیگری برای مردم ایجاد می‌شود سینما از آن دست اجتماعاتی است که قدرت جمع کردن افسردگی‌ها را دارد، اما آیا کسی به فکر سینما است!؟ در صورتی که باید به فکر چند ماهه آینده سینما بود که محصول آن به سود مردم باشد. نقشه محیطی و دیگر جزییات آن، از جمله کارهای مهمی است که باید برای چند ماه آینده در نظر گرفت این حجم پول در حال هدر رفتن است در صورتی که می‌توان با آن نقشه و اجرای برنامه‌هایی برای جذاب‌تر کردن سالن‌ها در زمان بازگشایی داشته باشیم تا مردم با نشستن روی صندلی حس کنند می‌توانند غم و غصه هایشان را فراموش کنند و چند ساعتی با ماندن در یک جمع، بخندند، گریه کرده و یا به فکر فرو بروند.

اطیابی در پایان عنوان کرد: ایجاد انگیزه در شرایطی مطمئن، جذاب و مناسب برای مردم آن هم در فضای جمعی از مهمترین کار مسئولان خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سینما آفریقا» به حوزه هنری واگذار شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «سینما آفریقا» که تحت پوشش بنیاد مستضعفان بود، به حوزه هنری واگذار شد و به زودی بازسازی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، سید مصطفی حسینی، مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» با اعلام خبر واگذاری «سینما آفریقا» تهران به حوزه هنری گفت: پیروی ابلاغیه دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری سینماهای تحت پوشش بنیاد مستضعفان به حوزه هنری و پیگیری‌های انجام شده، سرانجام امروز (دوشنبه ۳ آذرماه) این سینما رسما تحویل موسسه «بهمن سبز» شد تا به زودی به پردیس مجهز چندساله تبدیل شود

وی افزود: موسسه «بهمن سبز» در راستای طرح تحول سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور، به زودی پروژه بازسازی و توسعه این سینمای باسابقه و ماندگار ایران را طراحی و آغاز خواهد کرد.

حسینی درباره جزئیات این طرح گفت: در این طرح، «سینما آفریقا» به پردیس مجهزی با بیش از ۱۰ سالن نمایش شامل کافه سینمای روباز، سالن ویژه کودک، سالن سینمای سه‌بعدی، سالن VIP و استودیوهای تخصصی با برخورداری از استانداردهای روز دنیا تبدیل و وارد چرخه اکران خواهد شد.

این مدیر سینمایی بیان داشت: حفظ، احیا و بازگشت دوباره سینماهای خاطره‌انگیز و ماندگار به چرخه فرهنگ و هنر، از اهداف اصلی موسسه «بهمن سبز» در طرح تحول سینماهاست که پیش از این با بازسازی و توسعه سینماهایی نظیر پردیس سینمایی «ساحل» و «چهارباغ» اصفهان، پردیس سینمایی «عصرجدید» گرگان، پردیس سینمایی «بهمن» شهرکرد، پردیس سینمایی «بهمن» تهران، پردیس سینمایی «اکسین» اهواز و… رخ داده است.

سینما آفریقا در سال ۱۳۴۳ ساخته شده و در خیابان ولی‌عصر بالاتر از میدان ولی‌عصر قرار دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع