X

بایگانی آذر 4, 1399

دفتر سینمایی

در حال برنامه ریزی برای نمایش مستند «آواز باد» در جشنواره‌های خارجی هستیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سید امیر سیدزاده درباره آخرین وضعیت نمایش فیلم مستند «آواز باد» و تلاش برای اکران در سینماهای هنر و تجربه توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، سید امیر سیدزاده تهیه کننده مستند «آواز باد» که به تازگی پروانه نمایش آن صادر شده است درباره نمایش این اثر به خبرنگاران جوان، گفت: در حال برنامه ریزی برای نمایش این فیلم در جشنواره‌های خارجی هستیم از سویی امیدواریم تا سال آینده وضعیت کرونا بهتر شود تا بتوانیم در سینماهای هنر و تجربه اکران کنیم.

وی با اشاره به مخاطب هدف این مستند، بیان کرد: این فیلم در مورد موسیقی و کنکاش در زندگی موسیقیدانی است که دختری وارد زندگی او می‌شود و یک تضادهایی از زندگی را به تصویر می‌کشد و… بنابراین مخاطبش می‌تواند عام باشد و مخاطب خاصی ندارد.

فیلم مستند «آواز باد» با کنکاش در زندگی طاهر یارویسی یکی از مقام نوازان ِتنبور در شهر گهواره استان کرمانشاه، به واکاوی انسان ِمدرن امروز و مواجهه با خلاءهای عاطفی و روحی‌اش می‌پردازد.

فیلم مستند «آواز باد» به تهیه کنندگی سید امیر سیدزاده و کارگردانی سودابه بیضایی است.

گفتنی است تهیه کنندگی «آواز باد» را سید امیر سیدزاده انجام داده که در آخرین خبری که منتشر شد نام این تهیه کننده به عنوان مشاور تهیه کننده درج شده بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جزئیات پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به اعضای صندوق اعتباری هنر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در گفتگویی با اشاره به پرداخت یارانه یکصد هزار تومانی ویژه اعضای صندوق اعتباری هنر، درباره شیوه پرداخت آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، سیدحسین سیدزاده (مدیرعامل صندوق اعتباری هنری) با اشاره به اعطای یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به اهالی فرهنگ و هنر گفت: روز گذشته آقای صالحی با آقای نوبخت مکاتبه کردند و آقای نوبخت دستور آنی دادند که این یارانه برای اعضای صندوق اعتباری هنر انجام شود. وقتی این دستور آنی آمد ما لیست اعضای صندوق را برای سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم تا هر وقت به همه ایرانیان پرداخت شد به اعضای صندوق هم پرداخت شود. این یارانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان است. یعنی یک خانواده چهار نفری ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. روش دریافت از سوی مسئولان مربوطه و دستگاه‌های ذیربط اطلاع‌رسانی خواهد شد.  

وی در ادامه گفت: تمامی اهالی فرهنگ و هنر که عضو صندوق هستند در این مرحله یارانه را دریافت خواهند کرد. این یارانه ربطی به مبلغی که از طریق هنرکارت به حساب اعضای صندوق واریز شد، ندارد. من تلاشم این هست که بتوانیم این مبلغ را از طریق هنر کارت برای اعضا واریز کنیم که سهولت بیشتری برای اعضا دارد. امیدوارم این اتفاق در آینده بیفتد.  

سیدزاده در ادامه گفت: این مبلغ برای مدت سه ماه به حساب اعضای صندوق واریز می‌شود. من به شخصه دوست ندارم به اصحاب فرهنگ و هنر از این جنس کمک‌ها شود. برای اینکه این کمک‌ها خیلی کوچک است که درشان اهالی فرهنگ و هنر نیست. اما شرایط اقتصادی جامعه به حدی بد است که هر کمکی که بتواند کمی از بار مشکلات را کم کند را باید انجام دهیم. گاهی در فضای مجازی صحبت از این می‌شود که این کمک‌هاشان هنرمندان را پایین می‌آورد. شما منطقه یک تهران را نگاه نکنید. ما در شهرستان‌های مختلف نویسنده‌ها و شاعرها و نقاش و نگارگرهایی داریم که واقعا از لحاظ معیشتی در شرایط سختی هستند و همین رقم‌های کم هم می‌تواند به آن‌ها کمک کند. امیدوارم شرایط جامعه در آینده به سمت بهبودی پیش برود و هیچ شهروندی نیازمند کمک‌های یارانه‌ای نباشد.  

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان مجدد عضوگیری برای پیوستن اعضای جدید و دریافت تسهیلات و یارانه کمک معیشتی وجود دارد، گفت: در شرایط فعلی امکانش نیست چراکه فرآیند عضوگیری در صندوق اعتباری هنر یک شبه نیست و باید یکسری فرآیندهایی طی شود و معرفی‌نامه‌ها صادر شود و شرایط حرفه‌ای فرد احراز شود. البته خبرنگاران می‌توانند با مراجعه به سامانه e-rasaneh.ir و در آنجا ثبت‌نام کنند و ذیل خبرنگاران معاونت مطبوعاتی قرار بگیرند. در همین مرحله اعطای مبلغ ۱.۵ میلیون تومانی هم نزدیک به ۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که من فکر می‌کنم این تعداد واقعی نیست و اهالی فرهنگ و هنر درون آن‌ها کمتر هستند. فکر می‌کنم باید در مرحله بعدی عضوگیری شرایطی را فراهم کنیم تا اهالی فرهنگ و هنر عضو شوند ولی در حال حاضر این امکان وجود ندارد. در حال حاضر صندوق اعتباری هنر ۸۰ هزار عضو دارد.

وی در پایان درباره اینکه آیا یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به افرادی که سرپرست خانواده نیستند و عضو صندوق هستند هم به خانواده‌شان تعلق می‌گیرد، گفت: این موضوع تابع سیاست‌های دولت در اعطای این یارانه‌هاست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

میزِهای مجلل صبحانه و یخچال پر از غذا و میوه و … در خانه کدام طیف از مخاطبِان تلویزیون‌ یافت می شود!؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هر شبکه‌ای را می‌زنیم سیامک انصاری را می‌بینیم نه با سریال بلکه با آگهی‌ بازرگانی؛ در روزهایی که صدا و سیما از هر راهی برای کسب درآمد استفاده می‌کند.

به گزارش سینماپرس، آگهی‌های بازرگانی تلویزیون در این چند روز مخاطب ایرانی را با شعارهایی مثل “سیستم امینی بدنتو قوی کن با…” یا … میشه همه‌چیز زندگیمون” در این بحران سلامت و معیشت مورد هدف قرار داده‌اند.  

شعارهایی که در آن عنصر اغواگری به وضوح مشاهده می­‌شود و به نظر می­‌رسد تنها عامل تعیین‌کننده در میزان اغواگری تبلیغات تلویزیونی و رادیویی میزان پولی است که به صداوسیما پرداخت می­‌شود.

اینجاست که مشخص می­‌شود، دیدگاه حاکم بر آگهی‌­های بازرگانی را  صاحبان سرمایه و کانون­‌های تبلیغاتی دارای رتبه اولی نزد بازرگانی صداوسیما  رقم می‌­زنند؛ این دیدگاه­ ریشه بسیاری از باورها و اعتمادهای اجتماعی را از بین می‌برد. رسانه ملّی سلامت و معیشت مخاطب خود را فدای منافع کانون­‌های تبلیغاتی و برخی از صاحبان کالا و خدمات می­‌کند.

آگهی‌های بازرگانی، تلویزیون، صدا و سیما،

صاحبان کالا و خدمات برای اقناع مخاطبان و نیز برای پیشبرد اهداف خود، یعنی افزایش فروش محصولات تولیدی و توسعه بازار از هـر ابـزار و روشی (گاه نادرست و غیر اخلاقی) استفاده می‌­کنند که ایـن موضـوع خواسـته یـا ناخواسته اثرات نـامطلوبی بـر جامعه مـی‌­گـذارد.

در این نوع شعارها جایگاه اخلاق بیش از همه قابل تآمل است و مورد سؤال قرار می­‌گیرد، به عبارتی دیگر، اداره کل بازرگانی صدا وسیما  در فعالیت­‌های پذیرش آگهی چه جایگاهی را بـرای اخـلاق در امـر تبلیغـات، درنظـر گرفته است؟ آیا دست اندرکاران بازرگانی صدا و سیما  می­‌دانند، اخلاق تبلیغات بازرگانی نقطه تلاقی علم اخلاق و عمـلِ رسانه است؟

شاید در نگاه اول و با توجه به واژه فایده­‌گرایی، چنین تصور شود که در تبلیغات بازرگـانی صرفاً باید به فایده‌ای که عاید صاحب ­آگهی می­‌شود، تمرکز کرد و دیگر نیازی بـه بحـث و جدل در این باب نیست؛ چرا که هدف ما در تبلیغات بازرگانی دستیابی بـه فایـده اسـت و فایده­‌گرایی هم صرفاً به بیشینه‌­سازی فایده و سود بنگاه تبلیغ کننده تکیه می‌­کند؛ بنابراین این دیدگاه، هر روشی را که در راستای رسیدن به این هدف باشد، تجویز می‌­کند.  

این گونه تصور می‌­شود که فایده­‌گرایی در جهت افزایش فروش محصولات تنهـا بـه فایـده حاصـل بـرای صاحب آگهی  توجه دارد و در این راه هیچ مانعی برای تبلیغ، به وسیله هر ابزار و هـر شیوه­‌ای، نمی‌­بیند. به همین خاطر برخی در فضای مجازی به شوخی می‌نویسند و در کوچه و خیابان مطرح می‌کنند؛ “آنقدری که ما این روزها سیامک انصاری را می‌بینیم خانواده‌اش او را نمی‌بینند! ” چراکه او هم به جمعِ بازیگرانی پیوسته که محبوبیت و معروفیت هنری‌شان را به خطر انداخته‌اند تا مردم به واسطه اعتماد به آن‌ها، با ابعادِ مختلف محصول و کالایی که در تلویزیون تبلیغ می‌شود،  آشنا شوند و منافع صاحب آگهی و سرمایه‌گذار آن کالا و خدمات تأمین شود.  

این روزها آگهی در تلویزیون تبلیغ می‌شود و بازیگری در آن حضور دارد که پیش از این خودش جزو منتقدین آگهی‌های تبلیغاتی بود. حالا در صحنه‌ای ایفای نقش می‌کند و ابزار و لوازمی را به مخاطب نشان می‌دهد که زرق و برق و رنگ و لعابش بیشتر برای مخاطب حسرت‌آور است. یکی از اصولِ تبلیغات، آزرده نکردن مخاطب  آن محصول تبلیغی است اما آنقدر صاحبان آگهی‌ها از فقدان نظارت بر آگهی‌های تبلیغاتی، سوء استفاده می‌کنند که مخاطب در این شرایط اقتصادی و معیشتی، از اینکه نمی‌تواند آن کالا و محصول را برای خانواده‌اش تأمین کند، آهِ حسرت بکشد.  

آگهی‌های بازرگانی، تلویزیون، صدا و سیما،

واقعا این میزِ صبحانه و یخچال پر از غذا و میوه و لوازم را در خانه کدام قشر متوسطی که عمدتاً مخاطبِ تلویزیون‌اند پیدا می‌کنید؟

امروز به آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیون نگاه می‌کنیم بازیگرانی را می‌بینیم که مثلِ گذشته در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی حضور فعالی ندارند؛ انگار که صحنه بازی تبلیغاتی صداوسیما بیش از صحنه‌های دیگر برایشان سودآوری دارد. متأسفانه صاحبان کالا و خدمات و به تعبیری اسپانسرها، از انتخاب آن‌ها به عنوان مجری مسابقه و یا شوی تلویزیونی به سمتِ استفاده از آن‌ها به عنوان مبلغان آگهی‌های بازرگانی تلویزیون رفته‌اند و از این ابزار برای تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان استفاده می‌کنند.  

آگهی‌های بازرگانی، تلویزیون، صدا و سیما،

هنرمندان و ورزشکاران مشهور،   بـه دلیـل مـوقعیتی کـه در اجتمـاع بدست آورده­‌اند، الگو به شمار رفتـه و بیان شعارهای اغواگرایانه از زبان آن‌ها می­‌تواند هواداران و نیز عده زیادی از مردم دنباله­‌رو را به سـمت آن کالا بکشاند. در تبلیغ یک کالا می­‌توان محاسبه کـرد کـه تبلیغـات بازرگـانی چقـدر در افـزایش فروش محصولات کارآمد بوده است، اما محاسبه تمام تأثیراتی که یک تبلیغ مـی­‌توانـد داشـته باشد، کار آسانی نیست.

چه کسی می­‌تواند حساب کند در اثر یک تبلیغ، اغواگرایانه در بحران کنونی معیشت و سلامت روان چنـد انسـان آسیب می­‌بیند یا چند انسان در اثر آن سرخورده می­‌شوند؟ اصلاً این ناراحتی و آزردگی را می‌توان در فضای مجازی به خوبی پیدا کرد و یا در گپ و گفتی با مردم در کوچه و خیابان به این نتیجه رسید. همان‌طور که این روزها به پخش بی‌رویه تبلیغ شبکه هوشمندی در تلویزیون، انتقاد دارند؛ از طنزهایی که درست کرده‌اند تا ناراحتی که از خودِ سیامک انصاری مبلغِّ این آگهی تبلیغاتی دارند.  

آگهی‌های بازرگانی، تلویزیون، صدا و سیما،

کاربری سیامک انصاری را با شخصیت او در سریال “شب‌های برره” مقایسه کرده  نوشته است: “انصاری را که در… می‌بینم یاد سریال “شب‌هایبرره” می‌افتم که کسی به حرفش گوش نمی‌داد. ” یکی از مخاطبین در صفحه شخصی‌اش نوشت: فکر می‌کنم محبوبیت چندین ساله سیامک انصاری در همین چند روزه به خاطر تبلیغ وقت و بی‌وقت از دست رفت.  

انتقادها از طرفی هم به سمتِ تبلیغ کالاهایی است که با ادعای پزشکی و سلامت مردم روی آنتن می‌رود. وقتی در روزگار کرونایی از میهمان و کارشناس تلویزیونی تا آگهی‌های تلویزیونی همه مسیرهای غلطی را به مخاطب نشان می‌دهند. رسانه ملّی نباید آنقدر به صاحبان کالا و خدمات و سرمایه‌دارها، اجازه جولان بدهد که اعتبار رسانه ملّی را در نزد مخاطب به خطر بیندازند.

واقعاً چه کسی می‌توانـد نتـایج سـوء فرهنگی حاصل از یک آگهی سودجویانه­ کـه هـدف آن تنهـا افـزایش فـروش محصـولات بازرگانی است را برآورد کند؟ آیا رسانه ملّی می‌­داند که اعتبار رسانه‌­ای خود را به پای این نوع شعارها ریخته و متضرر اول این نوع تبلیغات خود اوست؟ چرا که دیدگاه حاکم بر اداره کل بازرگانی صدا وسیما هنوز دیدگاه پخش آگهی کرم حلزون است.

این بنای غلط را عده‌ای تاجرِ صرف در تلویزیون جمهوری اسلامی گذاشته‌اند؛ آن خانه، میز صبحانه و غذا و لباس همچون کاراکترهای تبلیغی شبکه‌های خارجی و یخچالِ پُر از میوه! مگرنه بسیاری از ثروتمندان ایرانی همچنین فضای در زندگی‌شان ندارند. وقتی تجمل و ترویج نامناسب اشرافی‌گری به مدل تبلیغی در تلویزیون تبدیل می‌شود، آن وقت، سبک زندگی ایرانی اسلامی به خطر می‌افتد.

مخاطب صداوسیما را می‌شناسد و هر مطلب و گفته‌ای و تصویری و اتفاقی که از طریق شبکه‌های تلویزیونی در معرضِ چشم و گوشِ‌ مخاطب قرار می‌گیرد، هزاران هزینه برای تلویزیون دارد و مخاطب به اعتبار این رسانه، حتی بیننده آگهی‌های بازرگانی و تبلیغاتش می‌شود و بعضاً چیزهایی که می‌بیند را باور می‌کند.  

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حسن ناهید از کما خارج شد/ بهبودی نسبی اوضاع جسمانی


ستاره ناهید فرزند حسن ناهید استاد پیشکسوت موسیقی ایرانی تازه‌ترین اوضاع جسمانی پدرش بعد از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

باید تلاش زیادی کنیم تا به اهداف هنر انقلاب دست پیدا کنیم


سینماپرس: رئیس انجمن آواها و نواهای سازمان بسیج هنرمندان کشورمعتقد است: در حال حاضر در رشته‌های هنری مانند تعزیه، تئاتر و بخش‌هایی از سینما آثار خیلی خوبی توسط هنرمندان بسیجی خلق شده است، اما کافی نیست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درگذشت عکاس سرشناس ارمنستانی


زاون سارکسیان از عکاسان سرشناس ارمنستان درگذشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«شب‌های مافیا» رکورد شبکه نمایش خانگی را جا به جا کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئالیتی‌شو «شب‌های مافیا»، در مقایسه با قسمت‌های نخست سریال‌ها، رکورد دقیقه تماشا جدیدی را در پلتفرم فیلیمو ثبت کرد.

به گزارش سینماپرس، برای اولین بار پس از بررسی آماری دقایق تماشا سریال‌ها و رئالیتی‌شوها در هفته اول انتشار، «شب‌های مافیا» سعید ابوطالب؛ تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه سوم آذرماه به رکورد شگفت انگیز ۱۹ میلیون دقیقه تماشا دست یافت و این رکورد، رفتار متفاوتی را در «فیلیمو» ثبت کرد.

این استقبال نشان می‌دهد قسمت اول «شب‌های مافیا» با رکورد ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دقیقه تماشا بالاتر از سریال‌های «هم‌گناه»، «دل»، «هیولا» و «مانکن» قرار گرفته و این سریال ها به ترتیب۱۱  میلیون و ۷۲۲ هزار و ۲۴ دقیقه،   ۱۷ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۸۶۱ دقیقه، ۸ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۹۹۳ دقیقه و  ۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۹۱۸ دقیقه در هفته اول انتشار تماشا شده‌اند.

همچنین قسمت اول این برنامه بالاتر از «شام ایرانی» و «رالی ایرانی» قرار گرفت؛ تا شاهد تفاوت چشم‌گیر دقیقه تماشا «شب‌های مافیا» نسبت به قسمت اول «شام ایرانی» با یک میلیون و ۹۴۷ هزار ۸۷۳ دقیقه  و «رالی ایرانی» با یک میلیون و ۴۰ هزار و ۷۶۶ دقیقه در دسته بندی برنامه های رئالیتی‌شو باشیم.

در هر فصل از «شب‌های مافیا» یکی از بازیگران سینما و تلویزیون، ۱۲ نفر از دوستانش را برای بازی مافیا دعوت می کند و آنها به اتفاق محمدرضا علیمردانی که در بازی به او لیدر یا برگزار کننده می گویند بازی را کاملا رئال و بدون دخالت گروه کارگردانی انجام می دهند و در قسمت اول این برنامه که روزهای سه‌شنبه ساعت ۸ صبح از فیلیمو پخش می‌شود سیدجواد هاشمی، هادی کاظمی، بیژن بنفشه خواه، محمدرضا هدایتی، حامد آهنگی، رضا شفیعی جم، کاوه خداشناس، هومن حاج عبدالهی، عماد طالب زاده، مجید واشقانی، میرطاهر مظلومی و بهرنگ علوی جلوی دوربین ابوطالب رفتند.

سعید ابوطالب  پیش از «شب‌های مافیا»، «رالی ایرانی ۱و ۲»، «سرزمین دانایی»، «هفت روز و هفت ساعت»، «دستم را بگیر» و «شام ایرانی» را در قالب رئالیتی‌شو در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی کارگردانی و تهیه کنندگی کرده است.

در پایان گقتنی است رکورد قسمت نخست در اختیار سریال «آقازاده»   با ۲۷ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۹۲۰  دقیقه تماشا به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی حامد عنقا است که روزهای جمعه ساعت ۱۲ از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تنفس حسن ناهید به حالت طبیعی بازگشت


حسن ناهید ـ نوازنده سرشناس نی ـ که از یکشنبه به علت ایست تنفسی به بیمارستان منتقل شده بود، اکنون بدون نیاز به دستگاه‌ و به صورت طبیعی تنفس می‌کند و مشکل قلبی ندارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مرد حنجره طلایی» صبح فردا در «قطعه هنرمندان» آرام خواهد گرفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پیکر زنده‌یاد چنگیز جلیلوند فردا چهارشنبه پنجم آذر ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، عباس یاری نویسنده و منتقد سینما درباره زمان تشییع چنگیز جلیلوند گوینده و دوبلور مطرح سینما و تلویزیون بیان کرد: شب گذشته سوم آذرماه دختر زنده‌یاد چنگیز جلیلوند به تهران رسید و فردا پیکر زنده یاد جلیلوند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: پیکر وی قرار است بعد از ساعت ۱۲ ظهر به بعد تشییع و خاکسپاری شود و این مراسم با حضور خانواده و بستگان وی خواهد بود و عمومی نیست.

یاری همچنین درباره مکان تدفین این دوبلور و گوینده باسابقه و مطرح سینما و تلویزیون عنوان کرد: تلاش شده در موقعیتی خاکسپاری شود که نزدیک‌ترین مکان به مزار محمدعلی فردین باشد.

خانواده زنده‌یاد جلیلوند به دلیل محدودیت‌های خاکسپاری در شرایط کرونا در بیانیه‌ای اعلام کردند: «ضمن سپاس و قدردانی از همه آشنایان و هنردوستان که علاقه مند به حضور در مراسم بدرقه استاد چنگیز جلیلوند هستند، به اطلاع می‌رساند، به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی شما عزیزان، مراسم خاکسپاری فردا چهارشنبه در قطعه هنرمندان به‌صورت محدود و خانوادگی برگزار می‌گردد. امیدواریم در این ایام پرخطر یکایکتان در سلامت کامل باشید و خداوند به همه شما پاداش خیر عنایت فرماید.»

چنگیز جلیلوند صدای ماندگار و گوینده مطرح فیلم و سریال دو روز پیش بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بی‌توجهی فرهنگی و هنری به بمباران اندیمشک


هر چند جنگ با تمام زشتی‌های ذاتی‌اش برای ما زیبایی یک دفاع را به همراه داشت، اما تراژدی بمباران شهر اندیمشک کمتر مورد توجه بوده است. نه نهادهای فرهنگی و هنری، نه نویسندگان و هنرمندان و نه متولیان فرهنگ و هنر کشور، هیچ کدام در ۳۴سالی که از این حادثه تلخ می‌گذرد، در هیچ دوره‌ای مسئولان احساس نکرده‌اند. جای مقاومت مردم اندیمشک در تقویم خالی است؛ شاید نیست و ما اشتباه می‌کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع