X

بایگانی آذر 14, 1399

دفتر سینمایی

رد پای «خاموش» بر دیوارهای شهر


دیده شدن کارهایش بیشتر از خودش برایش اهمیت دارد. می‌گوید سنت گرافیتی این است و من هم ذات را بر ظاهر ترجیح می‌دهم. انتظار خاصی از گرافیتی و مردمی که کارهایش را هر از گاهی روی دیوارها می‌بینند، ندارد. روی دیوارها نقاشی می‌کشد تا از میان هر ۱۰ نفری که رد می‌شوند، حداقل نظر یکی را جلب کند و همین برایش کافی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اظهار نظر هنرمندان پیشکسوت درباره ترور شهید فخری زاده


این‌که به عنوان یکی از ۵۰۰ شخصیت قدرتمند جهان شناخته شوی کار کمی نیست. قدرتی علمی که تو را به عنوان یکی از دانشمندان برتر علوم موشکی و هسته‌ای که کمتر کسی در ایران اسم و رسمی دولتی‌ات را به یاد می‌آورد، ثبت کند کار کسانی مانند فخری‌ها زاده‌هاست و بس.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کدام شبکه‌ها در تابستان ۹۹ پرمخاطب شدند؟/ مخاطبان ۶۷ درصدی اخبار سیما


طبق اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در تابستان ۹۹، شبکه‌های سه، یک و خبر پرمخاطب‌ شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

به نام شجریان، به کام دیگران


یک آهنگساز و پژوهشگر موسیقی با اشاره به جریان اصرار بر انتخاب زادروز محمدرضا شجریان به عنوان روز ملی موسیقی، اظهار کرد که «شگفتا از اینکه شما اعضای محترم خانه موسیقی چطور بین این‌همه استاد و موسیقیدان فقط یک تن را می‌بینید و لحظه‌ای نمی‌اندیشید که پیشنهاد روز موسیقی به نام یکی از آنها ستم به دیگران است؟!»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درخواست برای خروج «راه ناتمام» از بخش مسابقه «سینماحقیقت» – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مصطفی رزاق کریمی کارگردان مستند «راه ناتمام» از محمد حمیدی مقدم دبیر چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» درخواست کرد که این فیلم را از بخش فیلم‌های نیمه‌بلند مسابقه ملی خارج کند و این اثر تنها در بخش کارآفرینی مورد داوری قرار گیرد.

مصطفی رزاق کریمی در توضیح درخواست خود از دبیر جشنواره «سینماحقیقت» درباره خروج فیلمش از بخش مسابقه ملی و داوری آن تنها در بخش کارآفرینی گفت: حدود یک سال قبل چند جلد کتاب از سوی اتاق بازرگانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره کارآفرینانی که در ایران حضور داشته‌اند در اختیار من و دیگر فیلمسازان قرار داده شد تا سوژه‌ای برای ساخت مستند از میان آنها انتخاب کنیم.

وی افزود: زندگی اصغر قندچی به عنوان آهنگری که از میدان قزوین آغاز به کار کرده برای من جالب بود. پیشنهاد ساخت مستندی درباره این فرد را دادم و گفتند که پیش از این مستندی از زندگی قندچی ساخته شده است من هم توضیح دادم که جای خوشنودی است که دوستان به زندگی این شخص اهمیت داده‌اند من هم می‌خواهم از زاویه خود به این قصه نگاه کنم.

این مستندساز با اشاره به شرایط دشوار ساخت «راه ناتمام» اظهار کرد: این فیلم طی یک سال در شرایطی سخت ساخته شد و آدرس من برای ساخت آن، کارآفرینی بود. زمانی که در جشنواره اعلام کردند که این فیلم در بخش مسابقه ملی و کارآفرینی انتخاب شده است من بدون هرگونه تردید تصمیم گرفتم این فیلم تنها در بخش کارآفرینی حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: این موضوع که هیات انتخاب هر دو بخش فیلم را دیده و برای حضور در بخش مسابقه ملی هم انتخاب کرده‌اند باعث خرسندی است اما دغدغه من پرداختن به مشکلات و موانع رشد اقتصادی و کارآفرینی بوده و به همین دلیل می‌خواستم «راه ناتمام» تنها در بخش کارآفرینی که از ابتدا مدنظر من بوده حضور داشته باشد.

رزاق کریمی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های اخیر سینمای مستند برای تمامی مستندسازان آرزوی موفقیت کرد.

وی درباره هدفش از ساخت این مستند گفت: اصغر قندچی در مجموعه معاصر ما فرد مهمی است و قصد داشتم در «راه ناتمام» نگاهی به دوران کارآفرینی معاصر و نقد آن داشته باشم که در آنچه اتفاقاتی رخ داده است. موضوع مهم برای من تماشای این فیلم توسط مسئولان است نه به عنوان یک فیلم صنعتی بلکه به عنوان فیلمی که مشکلات حوزه کارآفرینی در آن بیان شده است. در این مستند هشدارهایی داده می‌شود که دوستان بدانند کارآفرینی چه اهمیتی دارد و چه نگرانی‌هایی در آن وجود دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع