X

بایگانی آذر 15, 1399

دفتر سینمایی

طباطبایی‌نژاد: همه آثار متقاضی در بخش سودای سیمرغ داوری می‌شوند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در نشستی مجازی به تشریح جزییات برگزاری این رویداد پرداخت.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه‌ای سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، عصر امروز شنبه ۱۵ آذرماه با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر جشنواره و مسعود نجفی مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی برگزار شد.

طباطبایی‌نژاد در ابتدای این نشست که به‌صورت مجازی و با کیفیت نه‌چندان مناسب برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد هنرمندان درگذشته سینمای ایران به‌واسطه ابتلا به کرونا و دیگر پیشکسوتان درگذشته صحبت‌های خود را آغاز کرد.

وی افزود: به‌واسطه همه‌گیری کرونا رویدادهای سینمایی در همه دنیا با چالش‌های بسیاری همراه بود. ستاد جشنواره فجر هم مثل همه جای دنیا با این محدودیت‌ها مواجه بود و رایزنی‌های بسیاری درباره گزینه‌های پیش رو با فعالان حوزه سلامت و هنرمندان فعال سینما مطرح شد.

دبیر جشنواره ادامه داد: استحضار دارید زمانی که بیماری کرونا در دنیا شروع شد، جشنواره‌ها به اعتبار تصمیمات‌شان رویکردهای متفاوتی داشتند. برخی شکل آنلاین رو انتخاب کردند که در کشور ما هم جشنواره کودک و یا فیلم کودک تهران و سینما حقیقت بخشی به‌صورت آنلاین برگزار کردند.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: انتخاب بهترین گزینه برای فجر انتخاب دشواری بود. از طرفی اولویت ما حفظ سلامت و عافیت همکاران سینما بود و از سویی جشنواره فجر نقطه امید است. ما به مردم می‌گوییم در خانه بمانید. محصول مصرفی او را هنرمندان باید تولید کنند. خیلی از فیلم‌های در دست تولید، به دلیل کرونا به تعویق افتادند و برخی متوقف شدند و با چالش‌های مالی روبه‌رو شد. این شرایط همه دست به دست هم داد تا تصمیم نهایی گرفته شود.

ساده‌ترین تصمیم تعطیلی جشنواره بود

وی افزود: ساده‌ترین تصمیم تعطیلی این جشنواره بود اما نمی‌دانستیم آیا این تصمیم بهترین تصمیم هم هست؟

دبیر جشنواره فجر تأکید کرد: گفتگوهای متعدد شد و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم. ما در مرحله اول جشنواره را به دلیل رعایت سلامت همکاران، فقط برای داوران بخش‌های مختلف برگزار خواهیم کرد. یعنی اگر امروز تصمیم به برگزاری اختتامیه بگیریم جشنواره هیچ اکرانی نخواهد داشت و فقط داوران فیلم‌های داوری می‌کنند و سیمرغ‌ها اهدا خواهد شد.

وی افزود: اگر در روزهای پیش رو وضعیت سلامت رو به بهبودی برود، اولین گزینه ما این است که آثار کاندیدای هیأت داوران به عنوان فیلم‌های برگزیده برای مخاطب اهالی سینما و اصحاب رسانه و در مراحل بعد در صورت بهبود در سینماهای مردمی و با رعایت پروتکل‌ها اکران شود.

طباطبایی‌نژاد گفت: خیلی از جشنواره‌های جهانی هم که امروز فراخوان داده‌اند شکل دقیق برگزاری را موکول به آینده کرده‌اند مثل جشنواره برلین. چاره‌ای هم جز این نیست و ما هم مثل باقی رویدادها عمل کردیم. جشنواره در موعد مقرر برگزار می‌شود و در روز ۲۲ بهمن همه برگزیده‌ها اعلام می‌شوند. اگر تا ۱۲ بهمن شرایط برای اکران اهالی سینما و اصحاب رسانه فراهم شد، در شکل کاملاً رعایت شده فیلم‌های برگزیده و منتخب اکران خواهد شد. اگر شرایط بهتر شد، عموم مردم هم با رعایت‌های بهداشتی می‌توانند فیلم‌ها را ببینند.

همه آثار متقاضی در بخش سودای سیمرغ داوری می‌شوند

سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در ادامه این نشست با اشاره به ویژگی‌های این دوره جشنواره بر اساس فراخوان جشنواره به حضور فیلم‌های اول فیلمسازان در بخش سودای سیمرغ اشاره کرد و گفت: بر اساساً فراخوان هیات داوران تمام آثار واجد شرایط حضور در جشنواره اعم از فیلم‌های حرفه‌ای و فیلم اول کارگردانان را در همه بخش‌ها مورد داوری قرار می‌دهد.

وی همچنین اظهار داشت: در این دوره هیات داوران این بخش از میان فیلم‌های مستند بلند (بالای ۷۰ دقیقه) حاضر در چهاردهمین جشنواره فیلم مستند سینماحقیقت، یک فیلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد و همچنین هیات داوران بخش فیلم‌های کوتاه از میان فیلم‌های کوتاه حائز شرایط (۳ تا ۱۵ دقیقه) حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، یک فیلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد.

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ضرورت آموزش هنر خلاق در مدارس


معاون هنری می‌گوید که آموزش مناسب هنر، می‌تواند کودکان و نوجوانان را از مدارس با هنر و آثار هنری حرفه‌ای و مبتنی بر فرهنگ و اندیشه آشنا کند، سلیقه هنری آنان را پرورش دهد و به تشخیص سره از ناسره در هنر کمک کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهمترین چیزی که تلویزیون مدت‌ها به آن اهمیت نداده، تخصص است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ببازگشت تله‌تئاتر، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون را امیدوار کرده و اعتقاد دارد دوران طلایی سریال‌سازی تکرار می‌شود اگر”تخصص” درنظر گرفته شود.

به گزارش سینماپرس، یکی از خلأهای مهم در تلویزیون که مدتی به سراغ آن نمی‌رفت و تئاتری‌های اصیل بارها انتقاد می‌کردند بحث پخش تله‌تئاتر بود. در هفته‌های اخیر شبکه چهار جمعه‌ها ساعت ۱۵ تئاتر تلویزیونی برگزیده‌ای را روانه آنتن پخش می‌کند. اصغر همت یکی از آن بازیگران و کاربلدهای این حوزه است که هم در عرصه مدیریتی و هم در عرصه هنرمندی، حرف‌های بسیاری روی صحنه نمایش داشته و دارد.  

سریال، تلویزیون، صدا و سیما، تئاتر، سینما،

او درباره بازگشت تله‌تئاتر و توجه تلویزیون به حوزه تئاتر، به تسنیم گفت: سال‌ها جای این موقعیت خوب نمایشی در سبدِ کنداکتوری تلویزیون خالی بوده و امیدوارم این شروع مجدد همراه با رونق و شکوه باشد و با این هنر ارزنده مثل گذشته رفتار نکنند؛ ساخت تئاتر تلویزیونی را مثل گزارش نبینند و طبقات پایین بودجه‌بندی را به آن اختصاص ندهند. بسیاری از کاربلدهای این حوزه همان موقع به خاطر شرایط مالی ضعیفِ تئاترهای تلویزیونی، نمی‌پذیرفتند با تله‌تئاترها همکاری کنند.  

همت در خصوص  حضورش در تله تئاتر “کسب و کار آقای فابریزی” به کارگردانی محمدرضا خاکی، تأکید کرد: من معمولاً به خاطر شرایط ضعیف پشتیبانی این کارها کمتر می‌پذیرفتم در تله تئاترهای تلویزیونی نقش‌آفرینی کنم اما یکی از کارهای شاخصی که حضور داشتم به “کسب و کار آقای فابریزی” برمی‌گردد و حتی تئاتر تلویزیونی بود که با عباس شادروان کار می‌کردیم ۱۳ قصه شاهنامه‌ را روایت می‌کرد اما با تغییر مدیریت باعث شد تنها همان داستان “ایرج” ساخته و پخش شود و مابقی روایت‌های نمایشی ابتر باقی بماند.

بازیگر سریال‌های ماندگار تلویزیون درباره برخورد رسانه ملّی با تئاتر، خاطرنشان کرد: شناساندن هنر ارزنده تئاتر به مردم با ساخت تئاترهای تلویزیونی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است به شرط آنکه حرمت آن نگه داشته شود و مثل گذشته با آن برخورد نشود. تعیین برآوردها توهین‌آمیز نباشد؛ گرچه این روزها به دلیل شرایط کرونا، ساخت این نوع کارها با سختی‌هایی همراه است اما بهتر از هیچ‌چیز است. وقتی دولت سر سوزنی به فکر هنرمندان به خصوص تئاتری‌ها نیست، حتی کسانی که روی صحنه بوده‌اند حق و حقوق‌شان را دریافت نکرده‌اند، باید خطرِ شرایط کرونا را هم هنرمند به جان بخرد و جلوی دوربین برود.  

همت درباره حضورش در سریال “پس از آزادی” محمدعلی باشه آهنگر، توضیح داد: بعد از ۹ سال مقابل دوربین سریال‌های تلویزیون قرار گرفتم کاری که محمدعلی باشه‌آهنگر به نام “پس از آزادی” ساخت و من در آن کار حضور دارم. قرار بود قبل از سریال “زمین گرم” پخش شود،  امیدوارم در زمان مناسبی پخش شود. اما در “زمین گرم” علاوه بر فیلمنامه و کار خوبِ سعید نعمت‌الله که بسیاری از هنرمندان این کار به خاطر او جلوی دوربین این سریال رفتند، با سختی دوران کرونا روبرو شدیم و بی‌تعهدی‌های آقای تهیه‌کننده، شاید دیگر در سن ۶۸ سالگی روا نباشد به خاطر دوستی یکسری شرایطی را بپذیریم.

همت با اشاره به دوران سریال‌سازی موفق و طلایی تلویزیون، خاطرنشان کرد: جالب است این سریال‌های تک و توک موفقی که روی آنتن می‌رود هم خودشان در نظرسنجی‌هایشان می‌گویند ۳۷ درصد یا ۲۸ درصد، چرا که مردم امروز به این سادگی‌ها کار نمایشی را نمی‌پذیرند، خیلی باید به ظرافت‌ها توجه کرد و فیلمنامه‌ها و سوژه‌های نابی را انتخاب کرد تا مورد توجه مخاطب قرار بگیرد. حالا چطور تلویزیون می‌تواند به دوران طلایی سریال‌سازی‌اش برگردد؟ در درجه اول به کاربلدهایش اعتماد کند و حتماً “تخصص” را جزو اولویت ویژه‌اش قرار دهد. چون به نظرمن تمام متخصص‌ها، متعهد هم هستند.  

وی افزود: ما تهیه‌کنندگانی داشتیم مثل بهروز خوش‌رزم و اسماعیل عفیفه که این‌ها خودشان هنرشناس‌اند و به خاطر ارتباطات نیامدند و کارنامه امثال این‌ها نشان می‌دهد. واقعاً حوزه تهیه‌کنندگی بسیار اهمیت دارد؛ تلویزیون با توجه زیاد به حوزه تهیه‌کنندگی‌اش باید کارگردان‌های مهم و کاربلد سینما و تلویزیون را گردهم بیاورد و از آن‌ها استفاده کند. ممیزی‌ها را از دایره سلیقه‌اش به اصول برسانند که اتفاقات اظهر من‌الشمس را گرفتار ممیزی نکنند. یک دفعه می‌بینیم به واسطه عدم رعایت اصول‌های ممیزی، قصه سریال و یا کاری به طور کل تغییر می‌کند.  

همت با اشاره به اینکه تلویزیون برای برون رفت از این مشکلات فقط باید “تخصص” را در اولویت اصلی خودش قرار دهد، گفت: مهمترین چیزی که تلویزیون مدت‌ها به آن اهمیت نداده، تخصص است و اگر این رویه را تکرار کند همین‌طور در این سردرگمی و چمبره باقی خواهد ماند. این روزها آشتی دادن مخاطب و جذب آن‌ها خیلی سخت‌تر از زمانی است که تلویزیون در دهه‌های ۱۳۶۰، ۱۳۷۰ و حتی تا مقداری در دهه ۱۳۸۰، قاعده‌ای داشت. البته شاید آقای شاه‌آبادی به عنوان معاون جدید سیما با آن تجربه حضور در کنار تئاتری‌ها و انسی که با هنرمندان این حوزه دارد بتواند کارگردان‌های تئاتر، بازیگران و دست‌اندرکاران کاربلد را دوباره گردهم بیاورد.  

او در پاسخ به این سؤال که نقشی وجود داشته و یا دارد که خیلی به آن علاقه‌مند است و یا بابتِ بازی نکردنش حسرت خورده، تصریح کرد: وقتی ۲۰ ساله بودم در دوران دانشجویی،  با خودم می‌گفتم ۷۵ ساله شدم لیر شاه را بازی کنم. یعنی در واقع برای خودم تا پخته شدن و رسیدن به آن نقش، سِیرِ ۵۵ ساله‌ای را درنظر گرفتم. با همه این اوصاف همیشه افقم تئاتر و صحنه نمایش بوده و هست. سعی کردم در این سال‌ها کارهایی را هم به یادگار بگذارم؛ از نمایش اتللو تا خرس (چخوف) و سهرودی. تئاتری هم که این آخری‌ها روی صحنه بردم به کارگردانی، ابراهیم پشت کوهی جوان و مبتکر، که متأسفانه به خاطر شرایط کرونا، ابتر ماند.  امیدوارم شرایطی فراهم شود در درجه اول تئاتر کار کنم و در کنار آن کارهای سینمایی خوبی مثل “زشت و زیبا” و “یک حبه قند” تجربه کنم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری مسابقه عکس با موضوع پاییز تهران


فراخوان نخستین مسابقه عکس «برگ‌ریزان تهران» منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

قطعه شهرداد روحانی آماده پخش شد/تیتراژ سریال «گیسو» را گلزار خواند


دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته گذشته مجوز ۱۶۷ تک آهنگ و یک آلبوم را صادر کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خانه سینما مثل حزبی عمل می کند که فقط می خواهد ببیند چقدر می تواند کرونا را سیاسی کند و از آن سوءاستفاده کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بهروز افخمی که اخیرا ۲ نامه درباره کرونا نوشته است، در برنامه «نمای نقره ای» رادیو توضیحاتی نسبت به سخنان خود ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، بهروز افخمی کارگردان سینما ومحسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، میهمان «نمای نقره ای» رادیو نمایش شدند.

در ابتدای این برنامه محمدرضا مقدسیان مجری برنامه و محمد صابری کارشناس برنامه درباره نامه های اخیر بهروز افخمی به وزیر بهداشت و مصطفی جلالی فخر پزشک و منتقد سخن گفتند.

صابری در این باره اظهار کرد: نامه بهروز افخمی خیلی بلند است و خیلی مشروح و از سر درد دل مبتنی بر آمار است و مدعی است که آمار جهانی را استخراج کرده است و به این نتایج رسیده است. خلاصه موضع بهروز افخمی در نامه خطاب به وزیر بهداشت این است که چرا دارید ایجاد وحشت در دل مردم می کنید و اینکه این مدل محدودیت اعمال کردن از هراس کرونا می تواند معایب و مضراتی داشته باشد که می تواند سنگین تر از ابتلا به کرونا باشد. کما اینکه بیماری کرونا را بارها در نامه تاکید می کند که جزو بیماری های ویرووسی است و طبق آماری که به آن استناد می کند می گوید که خطر مرگ در آن پایین است.

ماجرای نامه جنجالی افخمی به وزیر بهداشت

افخمی در این برنامه در پاسخ به پرسشی درباره نامه خود بیان کرد: در این نامه چکیده آمار worldometer، دانشگاه هاپکینز و سازمان بهداشت جهان را که در حدود ۳ الی ۴ ماه اخیر بررسی کردم. کمتر از ۱ درصد سالمندانی که مبتلا به کرونا می شوند می میرند و بقیه یعنی بیشتر از ۹۹ درصد بیماران با علائم های شدید بهبود میابند. این را من از روی آمار امریکا می گویم که فکر می کنم آمار قابل اعتمادی است به این دلیل که در آن جا دموکرات ها سعی می کردند که از کشته های کرونا علیه ترامپ استفاده کنند و نمی گذاشتند هیچ جسدی از قلم بیافتد و اگر شما در آن جا آمار را بررسی کنید متوجه می شوید که در فصل تابستان و زمستان البته فرق می کند، آخرین روز کشته ها به حدود ۳ هزار نفر رسیده است بیش از ۲۰۰ هزار نفر با علائم شدید تشخیص داده شدند بنابراین حتی امروز هم کشته از یک و نیم درصد کمتر است و البته کسانی که امروز کشته شدند برای بستری های یک هفته یا ۱۰ روز گذشته اند. ولی آن آمار را مقایسه کنید با تاخیر ده روزه متوجه خواهید شد که چه تعدادی هر روز تشخیص با علائم شدید می شوند و چه تعدادی می میرند. در پزشکی امریکا در تابستان حدود نیم درصد کسانی بودند که علائم شدید داشتند و الان که موج دوم کرونا است و فصل سرد است کمتر از یک و نیم درصد است و مجموعا می توان گفت که کمتر از ۱ درصد سالمندانی که مبتلا به کرونا می شوند می میرند و بقیه یعنی بیش از ۹۹ درصد اشخاصی که اغلب سالمند هستند بهبود پیدا می کنند.

وی در ادامه درباره خطر کرونا عنوان کرد: کرونا یک آنفولانزایی است که احتمال خطر مرگ در آن کمتر از سایر آنفولانزاها است یعنی اگر شما آنفولانزا مرس را در نظر بگیرید، یک سوم کسانی که مرس می گیرند می میرند. ۱۲ درصد کسانی که سارس می گیرند می میرند و آنفولانزاهای دیگر نیز ۲ تا ۴ درصد خطر مرگ دارند اما کرونا کمتر از ۱ درصد خطر مرگ دارد و به این معنا واقعی است و یک آنفولانزا است. البته به آن معنا که سرعت شیوع آن خیلی زیاد است یعنی اینکه هر کاری می خواهد بکند در طول حداکثر  ۲ فصل سرد انجام می دهد و این را از آن آمارها می شود تخمین زد. در حالی که سایر آنفولانزها که بیشتر از کرونا می توانند کشته داشته باشند هر کدام در طول ۱۰ سال یا ۵ سال به دلیل سرعت کم شیوع، تلفاتی بیشتر از کرونا به بار آورند.

برای ما یک فوتی هم زیاد است

فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز در سخنانی بیان کرد: خوشبختانه آمار مرگ و میر ویروس کرونا نسبت به سایر ویروس ها کمتر است ولی گیرایی آن خیلی بیشتر است به طوری که آخرین بررسی هایی که نشان داده شده اگر شما در کناریک فرد مبتلا به کووید ۱۹ قرار گیرید پانزده دقیقه زمان لازم است تا شما حتما مبتلا شوید  که آن مبتلا شدن نیز پارامترهای مختلفی دارد. درست است که ما می گوییم مرگ و میر کمتری دارد ولی ما در کشوری قرار داریم که بیمارستان ها و داروهای ما مشخص است، به اضافه اینکه شاید در بعضی از قسمتها رعایت فاصله گذاری ها و مسائل مربوط به بهداشت فردی و زدن ماسکمان از خیلی از کشورهای دیگر بهتر باشد و در برخی از پارامترهای دیگر شاید کمبودهایی را داریم. من نمی خواهم از موضع آقای افخمی صحبت کنم بلکه از موضع وزارت بهداشت صحبت می کنم، در موضع وزارت بهداشت حتی اگر ما یک نفر مرگ و میر داشته باشیم باز هم برای ما زیاد است، خصوصا اگر آن فرد سالمند باشد، چون از نظر فرهنگی ما کشوری نیستیم که سالمندان خودمان را به سرای سالمندان ببریم و آنها را بیرون از خانواده نگه داریم، ضمن اینکه در همین مدتی که ما درگیر کووید ۱۹ در کشور بودیم افراد ارزشمندی را از دست دادیم که سالمند و جزء اساتید دانشگاه بودند، از طیف هنرمندان خودمان شادروان پرویز پورحسینی که یکی از هنرمندان بسیار با ارزش ما بود را از دست دادیم و من فکر می کنم همین پارامترها کافی است که ما ویرووس کرونا را جدی بگیریم و پیشگیری کنیم تا راهمان به بیمارستان نیفتد.

افخمی در ادامه با اشاره به نامه اول خود یاداور شد: من نامه اول را به دکتر نمکی نوشتم و موضوع آن این بود که در ۶ ماه اول شروع کرونا سیاست های شما درست بوده و تمام کارهایی که کردید را باید می کردید چون با یک بیماری ناشناخته مواجه بودیم و این آماری که الان در اختیار من است اصلا نبود و اصلا نمی شد از آن آمار نتیجه گیری کرد که سرعت شیوع چقدر است یا شیوع کامل چه زمانی اتفاق می افتد، هیچ نتیجه گیری روشن و با تخمین درستی نمی شد انجام داد اما الان ۳ ماه است که بیماری بالا و پایین خودش را نشان داده و نشان داده که قابل جلوگیری نیست و الان بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران کرونا گرفته اند و رد کرده اند و ایمنی دارند و این افسانه ایمنی موقت هم دروغ بود و برای این پخش شده بود که مردم را وحشت زده کند و الان چون واکسن آن آماده شده است دیگر فراموش شده است چون اگر قرار باشد ایمنی کرونا موقت باشد طبیعتا هیچ آدمی به دنبال ساخت واکسن نمی رفت چون ایمنی واکسن نسبت به ایمنی خود بیماری کوتاه مدت تر است.

 خانه سینما فقط می خواهد ببیند چقدر می تواند کرونا را سیاسی کند

وی در بخش دیگر در پاسخ به پرسشی درباره موضع خود نسبت به سینما و مسائل صنفی سینما عنوان کرد: زمانی که من می بینم سیاست های کلی دارد به همه مردم صدمه می زند(خصوصا در چند ماه اخیر)، اگر بخواهم در مورد صنف خودم صحبت کنم یکجوری صنفی و جناحی عمل کرده ام و نمی خواهم این کار را کنم، این وظیفه خانه سینما است و وظیفه کسانی است که اتفاقا می خواستند همه را بیکار کنند آن هم به قیمت اینکه مثلا یک پیرمردی در یک پروژه ای که بیماری های زمینه ای هم داشته فوت کرده است، لذا دائما درخواست می کردند که همه کارها تعطیل شود که البته آنها باید پاسخگوی اعمال خودشان باشند. من نمی خواهم وظایفی که خانه سینما انجام نمی دهد را انجام دهم.

افخمی اضافه کرد: خانه سینما مثل حزبی عمل می کند که فقط می خواهد ببیند چقدر می تواند کرونا را سیاسی کند و از آن سوءاستفاده کند. ما اینجا با یک سیاست های کلی مواجه هستیم که مربوط به وزارت بهداشت است و همانطور که گفتم من در ۶ الی ۷ ماه اول یعنی از اسفند تا شهریور ماه هیچ نقدی ندارم چون خودم هم نمی توانستم با آن اطلاعاتی که آن موقع در دست بود کار دیگری کنم و می ترسیدم که بگویم مثلا ایمنی جمعی باید اتفاق بیفتد یا می ترسیدم سیاست های سوئد را توصیه کنم تا اعمال شود.

وی درباره سریال خود و اینکه چقدر تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است توضیح داد: ما هیچ وقت خودمان نخواستیم که ملاحظات را اینگونه اعمال کنیم البته بخاطر اینکه تلوزیون صلاح نمی دید کار ما ۳ ماه تعطیل شد، یعنی از عید تا آخر بهار کار نکردیم. من می خواهم بگویم که به تشخیص شخص خودم فهمیدم که کرونا در تابستان خیلی کم اثرتر است و در همان تابستان هم خودم کرونا گرفتم و رد کردم. من الان بیماری را می شناسم و تجربه شحصی دارم ولی نمی توانم بگویم خوب بود وزرات بهداشت همان موقع می گفت الان هرکسی که می تواند بیماری را بگیرد چون بهتر است و ویروس ضعیف است. من نمی خواهم کسی را به خاطر کارهایی که سیاستمداران خیلی محتاطانه تر باید در مورد آن تصمیم بگیرند سرزنش کنم اما الان ۳ الی ۴ ماه است که می شود فهمید که از نیمه شیوع کرونا گذشته و به شیوع کامل نزدیک شده است. این واکسن ها هم مسائل مشکوکی است که معلوم نیست می خواستند از آن پول در آورند یا یک جنجال و هیاهوی جهانی بوده یا خیر! من فکر می کنم اگر قرار است در مورد این موضوع دقیق تر صحبت شود اول دکتر فرهادی باید آن نامه ۸ صفحه ای و بعد نامه دوم که فشرده همان نامه ۸ صفحه ای است را بخوانند و بعد من در خدمت شما هستم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ریخت و پاش‌ها را کنترل کنیم اوضاع بهتر می‌شود/ مشکل بودجه کجاست؟


یک پژوهشگر و نویسنده حوزه موسیقی معتقد است نقطه ضعف موجود حوزه فرهنگ و هنر قبل از افزایش بودجه به برخی ریخت و پاش‌ها و هزینه‌های بیهوده‌ای است که در این بخش انجام می‌گیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازنشر افسانه‌ای که در کانون انیمیشن و تئاتر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «افسانه‌ی کچل کفترباز» به نویسندگی و تصویرگری لیسا جمیله‌برجسته برای چهارمین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

به گزارش سینماپرس، این کتاب که اولین بار در سال ۱۳۸۵ برای مخاطبان ۹ سال به بالا (نونهال) منتشر شده بود اکنون به چهارمین مرحله چاپ رسیده است.
در خلاصه کتاب «افسانه‌ی کچل کفترباز» آمده است: حاکمی بود که همه‌چیز داشت اما خوشبخت نبود. دنیا برای او که همسرش را از دست داده بود تیره و تار شده بود. بنابراین، نه خودش شاد بود و نه به دیگران اجازه شادی و بازی را می‌داد. در کنار قصر حاکم، کلبه کوچکی بود که در آن پسرکی کچل با مادرش زندگی می‌کرد. دل‌خوشی او، کفترهایش بودند. آن‌ها را بغل می‌کرد و دانه می‌داد. نوازش می‌کرد و به بال‌های خسته آن‌ها جان می‌داد. دم غروب پرشان می‌داد. می‌نشست رو به بام و نگاهشان می‌کرد. از دیدنشان سیر نمی‌شد. برایشان نی می‌زد…
این کتاب ۱۶ صفحه‌ای در قطع رحلی با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده تا شمارگان آن در مجموع به ۲۷هزار نسخه برسد.
کتاب «افسانه‌ی کچل کفترباز» با قیمت ۷هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی shop.kfp.ir و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
یادآوری می‌شود کتاب «افسانه‌ی کچل کفترباز» در سال ۱۳۸۷ با خط بریل ویژه نابینایان منتشر شد و بر اساس آن انیمیشنی به کارگردانی صادق جوادی و تئاتری نیز با کارگردانی آزاده انصاری از سوی کانون تولید شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعلام جزییات تفاهم نامه هنری ارشاد با آموزش و پرورش


معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جزییات امضای تفاهم نامه هنری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پخش مینی سریال خارجی آرزوهای بزرگ از شبکه چهار – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مینی سریال ۴ قسمتی خارجی آرزوهای بزرگ از ۱۶ آذرماه از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، سریال آرزوهای بزرگ با نام اصلی Great Expectations به کارگردانی   Brian Kirk محصول ۲۰۱۱ انگلستان و آمریکا است. این سریال در چهار قسمت از یکشنبه ۱۶ آذرماه هر شب ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه چهار سیما پخش می شود.
“آرزوهای بزرگ ” یک درام اقتباسی تلویزیونی از “سارا فِلپس”، بر اساس رمان “آرزوهای بزرگ”، اثر “چارلز دیکنز” است. “ری وینستون” در نقش “مگویچ”، “جیلیان اندرسون” در نقش “خانوم هاویشام”، “داگلاس بوث” در نقش “پیپ”، “ونسا کوربی” در نقش “اِستِلا” و “دیوید ساچت” در نقش “جاگرز” در آن به ایفای نقش میپردازند.
این سریال داستانِ پسربچه ی یتیمی بنام “پیپ” را روایت میکند که پدر و مادرش را از دست داده و با خواهر بداخلاق و شوهر خواهرش “جو” زندگی میکند. “جو” که شغلش آهنگری هست، “پیپ” را مثل پسرش دوست دارد. “پیپ” هم با وجود بد خلقی های خواهر بزرگش از زندگیش احساس رضایت میکند و آرزوی کودکیش این هست که روزی بتواند مثل “جو” یک آهنگر ماهر و توانا بشود …
«آرزوهای بزرگ» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما هر شب ۳۰ دقیقه بامداد پخش و ساعت ۱۸ عصر بازپخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع