X

بایگانی آذر 21, 1399

دفتر سینمایی

همین که یک هنرمند بتواند کار کند، برای خودش نقطه اوج است و همین به او امید زندگی می دهد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اولین حرفی که مردم در برخوردهایشان می‌گویند این است که از صدایم تعریف می‌کنند. حتی یک بار یک خانم و آقایی من را در خیابان دیدند و گفتند آقای محبوب همه کارهایت یک طرف، صدایت یک طرف!

به گزارش سینماپرس، «عباس محبوب» این روزها وارد هشتمین دهه زندگی خود شده است. او هفت دهه را پشت سر گذاشته و حالا با ۴۷ سال سابقه بازیگری و گویندگی در جایگاهی ایستاده است که سرشار از تجربه است. او هم مانند اغلب بازیگران قدیمی کار حرفه ای خود را در شرایطی سخت و با مخالفت خانواده آغاز کرده است.  

در این گفت و گو فارس پای صحبت ها و لحن جذاب «محبوب» نشستیم و او از خاطرات کودکی خود تا همین الان و فعالیتش در سینما و تلویزیون برایمان گفت.  

** آقای محبوب از چه سالی کار خود را شروع کردید و چند سال است که در سینما و تلویزیون مشغول بازی هستید؟

-من از دوران ابتدایی کار تئاتر را از مدرسه شروع کردم و در ادامه تئاتر را با گروه های دیگری ادامه دادم تا اینکه این علاقه به تحصیلم در دانشگاه هنرهای دراماتیک ختم شد و وقتی وارد دانشگاه شدم فعالیتم در بیرون از دانشگاه هم ادامه داشت.

** اولین کارهای سینمایی و تلویزیونی تان را به خاطر دارید؟

-اولین کار تلویزیونی ام تله تئاتری به نام «مردی با دو دل» به کارگردانی پرویز کیمیاوی بود که در سال ۱۳۴۶ بازی کردم. اولین فیلم سینمایی ام دیوار شیشه ای نام داشت که در سال ۵۰ با زنده یاد ساموئل خاچیکیان کار کردم. در ادامه در مرکز هنرهای نمایشی استخدام شدم و از سال ۸۴ نیز بازنشسته شدم و کار سینما و تلویزیون و تئاتر را از همان روز اول ادامه دادم و در این سالها ۱۴۰ سریال تا امروز کار کردم و ۷۵ تله فیلم و ۳۸ فیلم سینمایی و ۱۲۰ تئاتر کار کردم.

** آن زمان که کارتان را شروع کردید ورود به عرصه های هنری خیلی مرسوم نبود. خانواده شما با این موضوع موافق بودند؟

-واقعیت این است که ما در جنوب شهر بزرگ شدیم و آن زمان برای خانواده ها خیلی خوشایند نبود که فرزندانشان در کارهای هنری فعالیت کنند. اما من روی حساب علاقه ای که به این حرفه داشتم با تمام مخالفت های پدر و مادرم سعی کردم متقاعدشان کنم.

** متقاعد کردن پدر و مادر برای شما راحت بود؟

-اگر خودشان هم راضی بودند اطرافیان دوست نداشتند تا بستگانشان در این حرفه مشغول باشند چونکه شرایط آن زمان اینطور بود. یادم هست اولین فیلم سینمایی که دیدم ۶ سالم بود و بعد از آن فیلم آنقدر جلوی آینه بازی بازیگرهای آن فیلم را تقلید می کردم که مادرم را عصبانی می کردم.   

** چه اتفاقی افتاد متوجه شدید استعداد بازیگری دارید؟

-در همان دوران ۶ سالگی برنامه ای از رادیو پخش می شد که شبیه به صبح جمعه با شما بود و یکسری از پیشکسوت های رادیو در آن برنامه حضور داشتند و چند سال بعد من با این عزیزان همکار شدم. مثل مرحوم مقبلی، قنبری و … در همان سن و سال کودکی وقتی برنامه هایشان را گوش می کردم تقلید صدای این افراد را انجام می دادم و برای اقوام و بستگان اجرا می کردم که دیگر به نوعی برایشان سرگرمی شده بود. یکی از دایی هایم که فوت شده خیلی مشوقم بود و مدام به مادرم می گفت اجازه دهید عباس بازیگر و گوینده رادیو شود چون استعداد خوبی دارد.

** یعنی می خواهید بگویید دایی شما واسطه شدند که خانواده ورودتان به هنر را بپذیرند؟

-بله اما از قدیم هم گفتند که خواستن توانستن است و مهمترین مسئله در هر کاری خود شخص است و من خیلی پیگیر بازیگری بودم. یادم است یک زمانی منزلمان نزدیک به میدان امام حسین (ع) بود و شب ها تئاتری را تمرین می کردم و تا ساعت ۶ طول می کشید و ما هم موظف بودیم قبل از تاریکی هوا به خانه برگردیم و من هم بعد از اجرای تئاتر همه مسیر تا خانه را می دویم چون تئاتر را دوست داشتم و می خواستم خانواده را راضی نگه دارم

** چطور شد که به صورت حرفه ای وارد هنر شدید؟

-آن زمان بیشتر دنبال صدا و بازی بودم و فکر نمی کردم یک روزی بازیگری شغلم شود اما روی همین حساب ادامه دادم و با تمرین های تئاتر روز به روز تجربه ام بیشتر شد تا اینکه وارد دانشگاه شدم و در دانشگاه هنرهای دراماتیک زیر نظر استاد حمید سمندریان، اسماعیل شنگله و … تحصیل کردم، درس خواند، تجربه کردم و آموختم.

** همانطور که گفتید در زمان قدیم ورود به عرصه هنر خیلی سخت تر از الان بوده است.

-شرایط آن زمان ما و جوان های الان خیلی فرق می کند. الان هر فردی وارد بازیگری می شود اول از همه به درآمدش فکر می کند اما ما اصلا اینطوری نبودیم و به درآمد فکر نمی کردیم. چون که آن زمان بازیگری درآمدی نداشت و ما فقط دلمان به این خوش بود که کار هنری انجام دهیم و به آنچه دوست داشتیم برسیم.

** منهای بُعد مالی، این روزها در بین جوان هایی که به تازگی وارد این عرصه شدند استعدادهای خوبی دیدید؟

-بله. بعضی اوقات سر صحنه کارهای تلویزیونی و سینمایی کودکان خردسال و بازیگرانی حضور پیدا می کنند. همیشه می گویم در این کار همه می توانند وارد شوند فقط دو مسئله خیلی مهم است. یکی اینکه پشتکار داشته باشید و دیگری اینکه هنر به صورت ذاتی در وجود خودتان باشد. حالا مسئله دانش و آموزه های آکادمیک بازیگری یکی از مسئله های مهم است. همان زمان که ما در اداره تئاتر مشغول بودیم برخی افراد بودند دکترای بازیگری داشتند اما تا به حال یکبار هم روی صحنه تئاتر نرفته بودند و برعکس عده ای بودند تحصیلات آکادمیک نداشتند اما آنقدر به صورت تجربی فعالیت هایی داشتند که به نظرم می توانستیم دکترای تئاتر به آنها بدهیم.

** توصیه شما به افرادی که دوست دارند به سمت بازیگری بیایند چیست؟

-اگر دانش این کار را نداشته باشند به نظرم بازیگری به دردشان نمی خورد. حرفه بازیگری حرفه ای است که به گفته بزرگان، آموختن در آن حد و حدودی ندارد و هر چه شخص بیشتر بداند، کمتر دانسته است. چراکه وسعت دانش هنر خیلی زیاد است و هر چه بخوانی انگار کمتر دانستی. اما معتقدم مدرک و تحصیلات آکادمیک خیلی هم مهم نیست، ممکن است فردی به دلیل علاقه ای که دارد کتاب های زیادی بخواند و روی بازیگری مسلط شود. برای مثال وقتی بازیگری می خواهد نقش یک پزشک یا پلیس را بازی کند باید در مورد آن مطالعه کند و به خوبی همه ابعاد وجودی او را بشناسد تا بتواند آن نقش را به خوبی بازی کند.

** در ابتدای گفت و گو به اولین کار تصویری خود به عنوان تله تئاتر اشاره کردید. فکر می کنید چرا این روزها تله تئاترها در تلویزیون کم فروغ شده است.

­-تله تئاتر «مردی با دو دل» نمایشی بود و در آن با مرحوم رضا ژیان و فریبز سمندرپور و منوچهر لاریجانی همکاری می کردم و آن تئاتر تئاتری بود که قبل از افتتاح تلویزیون ملی پخش می شد. از چند سال بعد طوری شد که تله تئاترها در تلویزیون به صورت روتین پخش شد و آقای انتظامی، نصریان و مشایخی در گروه ملی کارگردانی می کردند و آن کارها را به صورت تلویزیونی و هفتگی اجرا می کردند. برخی اوقات دیدم شبکه چهار تله تئاترهایی پخش می کند اما الان را نمی دانم که آیا هنوز هم تله تئاترها در تلویزیون بروی آنتن می رود یا نه؟ این روزها تلویزیون آنقدر از نظر مالی مشکل دارد که همین سریال ها هم به سختی ساخته می شود و اگر کار هم انجام شود اغلب دستمزدها به درستی پرداخت نمی شود و بازیگران در مضیقه مالی هستند.

** گفتید استخدام اداره تئاتر بودید اما این روزها دیگر کمتر ارگانی نیرویی را استخدام می کنند و این مخصوص دوره شما بود.

-متولیان هنر در کشور ما وزارت ارشاد و صداوسیما هستند و هر دو اعتقاد دارند که بازیگر بابت هر کاری دستمزد می گیرد و این دلیل نمی شود که مستمری ماهیانه داشته باشد، اما همان حقوق خیلی به ما کمک می کرد و در کنار آن دور هم جمع بودن همه ما در یک فضا از نظر روحی به ما کمک می کرد. ورودم به اداره تئاتر را مدیون مرحوم هادی اسلامی هستم و علاوه بر من مرحوم خسرو شکیبایی، سیروس گرجستانی و … را آقای اسلامی به اداره تئاتر آورد.

** در گذشته سریال های طنز موفقی برای تلویزیون ساخته می شد. اما مدتی است اگر همین سریال ها هم ساخته شود مثل گذشته محبوب نیست. فکر می کنید دلیلش چه می تواند باشد؟

-افرادی که برای ساخت این سریال ها تصمیم می گیرند دلشان آنچنان شاد و آرام نیست که بخواهند برای مردم کارهای شاد بسازند. از سویی پیشرفت یک جامعه به دو اصل فرهنگ و اقتصاد جامعه مرتبط است. فرهنگ جامعه ما سر جایش هست و اقتصاد که باید پیشبرنده فرهنگ باشد اوضاع خوبی ندارد. وقتی فردی نان شب ندارد بخورد چطور می خواهد پای برنامه شاد تلویزیون بنشیند؟ می گویند زمانی می توانی خوش باشی که دلت هم خوش باشد اما با این حال امیدوارم شرایط جامعه ما بهتر شود.

** شما سالها پیش برنامه ای به نام «سیمای اقتصاد» داشتید و در همان زمان برنامه موفق و محبوبی بود. فکر می کنید دلیل موفقیت این برنامه چه بود؟

-همان زمان که برنامه سیمای اقتصاد پخش می شد، خیابان ها خلوت می شد. دو دلیل داشت ما فضای نقد اقتصادی داشتیم و همین باب میل مردم بود. بزرگترین مسئله همان طنز انتقادی بود که از شرایط کشور در آن زمان داشتیم و کسی هم ناراحت نمی شد یا اگر هم ناراحت می شدند کمتر از الان بود. از طرفی انتقادهایی که می شد سازنده بود. یادم است همان زمان وقتی به خیابان می آمدیم مردم ما را دوره می کردند و تشکر می کردند که شما حرف دل ما را زدید.

** در این برنامه با چه افرادی همکاری می کردید؟

-من، محمد شیری، شاپور شهیدی، نیاز سلیمی. محمدرضا پاسدار تهیه کنندگی این برنامه را به عهده داشت.

** آقای محبوب در این سالها شاخص ترین نقشی که تا به حال بازی کردید کدام یک از نقش هایتان بوده است؟

-بدون تعارف می گویم هر نقشی که بازی می کنم سعی می کنم طوری باشد که  به دل  مردم بنشیند و این برایم مهم نیست که یک سکانس باشد یا نقش اصلی آن کار باشد. در همه نقش هایم چون دلی کار می کنم و از جان مایه می گذارم همه نقش هایم برایم به یک اندازه دلچسب و دلنشین است.

** تا به حال نقشی داشتید که مردم خیلی دوستش داشته باشند یا از آن بدشان بیاید؟

-نه اینطور نبوده که نقش هایم را دوست نداشته باشند و همیشه مردم چه نقش های منفی و چه مثبتم را دوست داشتند و با من ارتباط برقرار کردند. اولین حرفی که در برخوردهایشان دارند تعریف کردن از صدایم است. حتی یک بار یک خانم و آقایی من را در خیابان دیدند و گفتند آقای محبوب همه کارهایت یک طرف، صدایت یک طرف!

** شما همان سال های ابتدایی فعالیت تان در رادیو هم کار کردید. چطور شد که در رادیو مشغول شدید و چرا این روزها حضورتان در رادیو کمرنگ شده است؟

-دلیل اینکه من به رادیو نمی روم دستمزدهای بسیار پایین آن است و هر فردی که در کار گویندگی و رادیو فعالیت می کند واقعا کار دلی انجام می دهد.

** گویا شما دو هفته در میان در برنامه «کوی نشاط» اجرا دارید؟

-بله، ۱۵ روز یکبار برای ضبط برنامه کوی نشاط به رادیو می روم. یک زمانی نقش نانوا را بازی می کردم که هنوز به اسم من هست اما به دلیل اینکه من زیاد نمی روم یکی از دوستان این نقش را بازی می کند و نقش دیگری به نام ملک الشعرا را بازی می کنم. این برنامه پنج شنبه ها از رادیو ایران پخش می شود.

** تا به حال نقشی بوده که دوست داشته باشید در قالب آن قرار بگیرید اما پیشنهاد نشده باشد؟

-بله پیش آمده است. نقش خودم را هنوز بازی نکردم چون هنوز دارم بازیش می کنم (خنده)

** آقای محبوب فکر می کنید یک هنرمند تا چه زمانی می تواند در اوج بماند؟

-همین که یک هنرمند بتواند کار کند، برای خودش نقطه اوج است و همین به او امید زندگی می دهد. وقتی به یک هنرمند بگویند تو از فردا نمی توانی کار کنی انگار که آن روز، روز مرگش است و امیدوارم برای هیچ هنرمندی چنین شرایطی بوجود نیاید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آثار بخش مهمان «جشنواره تئاتر مقاومت» معرفی شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با انتخاب حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت آثار مهمان این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، به انتخاب حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، آثار بخش مهمان جشنواره هفدهم تئاتر مقاومت معرفی شدند.

اسامی این نمایش ها که در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی در جشنواره هفدهم حضور دارند به این شرح ذیل است:

بخش صحنه‌ای

۱. نمایش «خون‌رقصه» نویسنده و کارگردان: رضا صابری
۲. نمایش «برگشتن» نویسنده: خیراله تقیانی‌پور، کارگردان: حسین مسافرآستانه
۳. نمایش «رگ» نویسنده و کارگردان: ایوب آقاخانی
۴. نمایش «زیپ» نویسنده: علی دل‌پیشه، کارگردان: کیانوش ایازی

بخش خیابانی

۵. «دریاقلی» نویسنده و کارگردان: مالک آبسالان
۶. «مجلس حماسه‌خوانی نفر ششم» نویسنده: امیر دهقانی، کارگردان: حسین برفی‌نژاد

علاقمندان می توانند برای دیدن آثار جشنواره تئاتر مقاومت در بخش های نمایش های صحنه ای، دانشجویی، میهمان و کودک و نوجوان به قسمت ویژه و اختصاصی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در سایت تیوال مراجعه کنند.

آثار خیابانی و محیطی جشنواره نیز از روز جمعه ۲۸ آذر تا اول دی‌ ضمن اجرای اختصاصی زنده در محوطه تالار وحدت برای داوران از طریق سایت تیوال به طور همزمان نمایش داده خواهد شد.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت به همت انجمن  تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی از ۲۵ آذر تا ۲ دی ماه ۹۹ به صورت زنده و آنلاین برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ویدئو / موسیقی فیلم؛ «امپراتوری خورشید»


«امپراتوری خورشید» فیلمی تاریخی و درام به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» است که بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شد. موسیقی متن این اثر را «جان ویلیامز» موسیقیدان و آهنگساز و رهبر ارکستر نامدار آمریکایی ساخته است. ویلیامز ۸۸ ساله تا امروز برای بیش از یکصد اثر سینمایی موسیقی متن نوشته و پنج اسکار، چهار گلدن‌گلوب و ۲۳ گرَمی، بخشی از جوایز او است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جامعه تئاتری ما در این ایام خیلی آسیب دیده است/هنرمندان و خانواده‌هایشان درگیر معیشت روزانه هستند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر و کارگردان تئاتر معتقد است آمفی‌تئاترهای روباز تنها برای فصل‌های خاص سال و اجراهای خاص این گونه فضاها مناسب است.

به گزارش سینماپرس، مدیرعامل خانه تئاتر اخیراً از  تفاهم این نهاد با شهرداری تهران برای واگذاری آمفی‌تئاترهای روباز به خانه تئاتر خبر داده است.

شهرام گیل‌آبادی از این اتفاق به عنوان «بازگشت نفس به تماشاخانه‌های روباز تهران» یاد کرد و با اشاره به اینکه در مرحله اول این مذاکرات، هفت آمفی‌تئاتر به‌عنوان نمونه آزمایشی پیشنهاد داده شده افزود: بر همین اساس، آمفی‌تئاتر روباز پارک ساعی، به‌عنوان اولین نمونه در اختیار ما قرار گرفته است. در این مورد، تفاهمی با شهرداری منطقه ۶ داشتیم که تفاهم‌نامه امضا شده و آمفی‌تئاتر در اختیار خانه تئاتر قرار گرفته اما هنوز مراحل امضای قرارداد در حال انجام است».

گیل‌آبادی در مورد چشم‌انداز این طرح توضیح داد: «پیش‌بینی‌ ما این است که با چنین فضاهایی، گروه‌های مختلف تئاتری مشغول به کار شده و این آمفی‌تئاترها، فضایی شوند برای اجراهای متعدد. حتی در همین وضعیت کرونا، در این آمفی‌تئاترها، امکان اجرا با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها به شکل کامل وجود دارد».

ایراداتی که رفع آنها زمان‌بر است

در همین ارتباط،   شکرخدا گودرزی، بازیگر و کارگردان تئاتر در گفتگو با آنا عنوان کرد: البته چنین اقدامی در جای خود  قابل‌تقدیر و تحسین است، اما نباید اولویت‌ها را فراموش کنیم. من بسیاری از این اماکن را که در سطح تهران و در پارک‌ها و مجموعه‌های فرهنگی وجود دارند را می شناسم؛ مثل همین پارک ساعی که اعلام کرده‌اند، بوستان گفتگو، پارک جمشیدیه، فرهنگسرای سرو، بوستان ولایت، بوستان جوانمردان و…

وی اظهار کرد: خود من سال‌ها در فرهنگسرای سرو کار کرده‌ام و فضای آن را می‌شناسم. معمولاً این آمفی‌تئاترهای روباز برای اجرای تئاتر استاندارد نیستند و برای برگزاری جشن‌های مناسبتی و جُنگ‌ها استفاده می‌شود. از نظر نور، سن اجرا، سیستم صدا، پارکینگ و سرویس بهداشتی و… و. ایرادات زیادی دارند.

این بازیگر و کارگردان تئاتر افزود: البته دوستان گفته‌اند که قرار است این فضاها بازسازی و تجهیز شود. اگر این اقدام برای دوران کرونا و کمک به فعالیت‌های اهالی تئاتر طراحی شده، بعید است که تأثیر چندانی داشته باشد. این فرایند  در خوشبینانه‌ترین حالت دو سه ماه طول می‌کشد. با توجه به شواهد و قرائن، ان‌شاالله در سال جدید شاهد فروکش کردن این بیماری خواهیم بود. یعنی اگر با اجرای تئاتر در این سالن‌های روباز، به دنبال اجرای فاصله اجتماعی هنگام تماشای تئاتر هستیم، باید از قبل این فضاها آماده می‌شد.

تمرکز را روی  احداث سالن بگذاریم

 بازیگر نقش امام خمینی (ره) در سریال «معمای شاه» گفت: از سوی دیگر اگر بخواهیم به این جریان بازسازی و تحویل گرفتن آمفی تئاترها به عنوان یک برنامه بلندمدت نگاه کنیم، باید بگویم بیش از این‌گونه اماکن، نیازمند ساخت سالن‌های اجرا هستیم؛ یعنی چیزی شبیه همین بلک‌باکس‌هایی که در سال‌های اخیر ساخته شده و تماشاخانه ایرانشهر نمونه بسیارخوبی از آن است. بناهای سوله‌مانندی که طبق استاندارد ساخته شود و مجهز هم باشد.

گودرزی افزود: سالن‌های روباز برای فصل‌های خاص و اجراهای خاصی است و هیچ‌گاه نمی‌تواند به عنوان مکان اصلی اجرای تئاتر درنظر گرفته شود. البته باز هم می‌گویم که اصل این اقدام کار خوبی است، اما اولویت ندارد. باید یک ارزیابی کارشناسی داشته باشیم تا هزینه‌ای که می‌کنیم با خروجی آن همخوانی داشته باشد.

وی عنوان کرد: به هر حال فراموش نکنیم که جامعه تئاتری ما در این ایام خیلی آسیب دیده است. هنرمندان  و خانواده‌هایشان درگیر معیشت روزانه هستند. هم خانه تئاتر و هم نهادهای دیگر باید یک اقدام اورژانسی در این‌باره انجام دهند و ان شاءالله وقتی شرایط مهیا شد و اوضاع به ثبات رسید، بحث‌هایی مثل آمفی‌تئاتر روباز را هم دنبال کنند. البته اقداماتی برای حمایت از اهالی تئاتر انجام شده که واقعاً ناچیز است و تأثیری در روند زندگی هنرمندان و فعالان این عرصه ندارد.

*آنا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح درگذشت استاد «احمدعلی راغب» را تسلیت گفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح طی پیامی درگذشت زنده یاد احمدعلی راغب را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح طی پیامی درگذشت احمدعلی راغب هنرمند متعهد و پیشکسوت حوزه شعر و موسیقی انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.
در متن پیام سید محمد یاشار نادری آمده است:
«احمدعلی راغب را می بایست یکی از مفاخر مهم و جریان ساز شعر و موسیقی انقلاب برشمرد، هنرمندی که به حق مرد «هزار آهنگ انقلاب» لقب گرفت و تعهد و ارزش مداری را در شعر و موسیقی به معنای واقعی کلمه، معنا کرد، راغب نه اهل شعار بود نه علاقه ی به روشنفکر بازی های مرسوم بلکه صادقانه و خالصانه به هر آنچه برآمده از ایمان و اعتقادش بود جامعه عمل پوشاند و با شور و شعور پای در طریقتی گذاشت که مرام و معرفتش جز خلق بی شمار آثار ماندگار و فاخر در سپهر شعر و موسیقی هنر ایران زمین نیست و هرگز نیز نخواهد بود.
فقدان احمدعلی راغب، هنرمند ارزشمند را به جامعه فرهیخته و متعهد هنر انقلاب به خصوص عزیزان و هنرمندان حوزه شعر و موسیقی تسلیت عرض کرده و امیدوارم راه و منشش پررنگ تر مستحکم تر از همیشه در بدنه فرهنگ و هنر کشور ساری و جاری گردد.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

قطعه هم‌خوانی ۴۰ خواننده واقعاً لو رفت؟/فقط ویروس‌ها مسری نیستند!


انتشار نسخه‌ای غیررسمی از پروژه موسیقایی «منو بشناس» که در قالب هم‌خوانی ۴۰ خواننده پاپ ایرانی در دست تولید قرار دارد، حاشیه‌هایی را در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها برای این قطعه رقم زد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تلویزیون خانه مستند شده است/ رضایتمندی معاون سیما از جایگاه تولیدات مستندی بین مردم


آئین اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند با حضور رئیس رسانه ملی و چند تن از مدیران صدا و سیما برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روزبه حصاری از «بچه مهندس ۴» کنار گذاشته شد


تهیه‌کننده سریال در حال تولید «بچه مهندس» از قطع همکاری این پروژه با روزبه حصاری خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مستندسازان اهل اندیشه هستند/ تولید مستند در تراز جهانی را در دستور کار قرار دهید


دکتر علی عسکری از مستندسازان خواست با توجه به تغییرات در هیئت حاکمه آمریکا، بدعهدی این کشور با ایران را به‌درستی تبیین کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سنگلج» راوی زندگی سردار شهید تهرانی مقدم در «خط مقدم»


برنامه «سنگلج» رادیو تهران در ۵ قسمت، به بازخوانی کتاب «خط مقدم» نوشته فائضه غفار حدادی می‌پردازد.

مشاهده خبر از سایت منبع