X

بایگانی آذر 23, 1399

دفتر سینمایی

امیدوارم که سال آینده با فرارسیدن بهار بتوانیم بار دیگر دور یکدیگر جمع شده و شاهد اجراهای زنده و کنسرتهای زنده باشیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رهبر ارکستر ملی ایران گفت: خوشبختانه در حال حاضر حالم خوب است، سعی کردم با بیرون نرفتن و در خانه ماندن خودم را از بیماری کرونا دور نگه دارم، تمام سعی من رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی بود تا بتوانم این بحران را پشت سر بگذارم.

لوریس چکناواریان در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین وضعیت جسمانی خود در ایام کرونا گفت: خوشبختانه در حال حاضر حالم خوب است، سعی کردم با بیرون نرفتن و در خانه ماندن خودم را از بیماری کرونا دور نگه دارم، تمام سعی من رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی بود تا بتوانم این بحران را پشت سر بگذارم.  

وی در همین راستا ادامه داد: در شرایط فعلی رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی توسط شخص بنده اتفاقی فردی نیست، بیش از یک حرکت فردی رعایت پروتکلهای بهداشتی می‌تواند به عنوان یک رفتار اجتماعی شناخته شود زیرا ما با این نوع از رفتار می‌توانیم علاوه بر حفظ جان خود در حفظ جان عزیزان خود نیز کوشا باشیم.  

رهبر ارکستر ملی ایران با اشاره پیش بینی خود نسبت به آینده موسیقی در سال جاری ادامه داد: در حال حاضر شنیده‌ام که اوضاع کرونا نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است، تعطیلات اخیر و محدودیت های فراوان اعمال شده بدون شک در کاهش این آمار تاثیر گذاشته و امیدوارم این روند به از بین رفتن کامل بیماری بینجامد.  

وی در همین رابطه ادامه داد: شرایط فعلی به نحوی پیش رفته که به شخصه امیدوارم در ابتدای سال آینده شاهد بازگشت وضعیت عادی باشیم، البته طبیعتا اگر بخواهیم امید به آینده را حفظ کنیم باید تا آنجا که ممکن است در ادامه سال به حفظ و رعایت پروتکلهای بهداشتی پایبند باشیم و نگذاریم شرایط فعلی بار دیگر از دست برود.  

این پیشکسوت عرصه موسیقی با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت اجراهای زنده در سال آینده اضافه کرد: به شخصه امیدوارم که سال آینده با فرارسیدن بهار بتوانیم بار دیگر دور یکدیگر جمع شده و شاهد اجراهای زنده و کنسرتهای زنده باشیم، شخصا امیدوار هستم که این اتفاق را در بهار ٩٩ تجربه کنیم.  

وی درباره مجموعه فعالیت‌های خود در دوران کرونا افزود: به تازگی نگارش قطعه «در ستایش زندگی» را به پایان رسانده ام، امیدوارم روزی فرا برسد که بتوانم این قطعه و تمامی قطعاتی که در دوران کرونا آنها را نوشته ام را روی صحنه ببرم.  

چکناواریان خاطرنشان کرد: دوران کرونا برای همه مردم ایران و سراسر جهان دوران سخت و آزاردهنده‌ای بود اما این دوران چیزهای زیادی را به ما یاد داد و باعث شد قدر کوچک‌ترین داشته‌هایمان را بدانیم، اتفاقاتی که پیش از این شاید برایمان عادی به نظر می رسیدند و حال از داشتن همان‌ها محروم شده ایم، کرونا باعث شد تا قدر یکدیگر را بیش از پیش بدانیم. باعث شد کنار خانواده باشیم و گاها در خلوت خود بیشتر فکر کنیم.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از پخش آگهی‌هایی که با اعصاب و روانِ مخاطب بازی می کند تا جولانِ کمدین‌های خندوانه بر اعتبارِ رسانه ملّی! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کمدین‌هایی که “خندوانه” آن‌ها را معرفی کرد امروز برای تلویزیون حاشیه‌ درست می‌کنند که البته به جولانِ “پایتختی‌ها” نمی‌رسد که آن‌ها از مدار خارج شده‌اند.

به گزارش سینماپرس، این روزها چند حاشیه و شایعه زیاد مطرح می‌شود، اولین درخواستِ مخاطب از تلویزیون، به سامان شدن وضعیت آگهی‌های بازرگانی‌اش است. آگهی‌هایی که برخی اوقات با اعصاب و روانِ مخاطب بازی می‌کنند. مخصوصاً این روزها که بیشترِ تلویزیون را همان تبلیغی گرفته که سیامک انصاری را بیش از همیشه روی آنتن می‌آورد.  

برنامه تلویزیونی خندوانه، صدا و سیما، تلویزیون، سریال پایتخت،

اول: ابهام در تبلیغِ روی اعصابِ تلویزیون

یکی از مهمترین ابهاماتی که در حال حاضر در خصوص فعالیت این شبکه خرید و فروش مطرح است،  جمع‌آوری اطلاعات تولیدکنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات در سراسر کشور است، به طوری که از جزئی‌ترین اطلاعات مالکان تا کلی‌ترین اطلاعات کسب و کارها را جمع‌آوری می‌کند.

سوال جدّی دیگری که در خصوص تبلیغات پر حجم این وب سایت فروش مطرح است اینکه آیا شرکتی که به صورت مسئولیت محدود ثبت شده و تابع قوانین آن است نسبت به بازپرداخت دیون و خسارات احتمالی به مردم پاسخگو باشد؟   لازم است مدیران صداوسیما نیز برای در اختیار قراردادن ظرفیت رسانه ملّی، ابتدا آسیب‌ها و ابهامات چنین قراردادهایی را پیش از رسیدن به نقطه غیرقابل بازگشت و جبران‌ناپذیر، بررسی و تمهیدات مؤثری بیندیشند.

البته برای این آگهی تبلیغاتی که با آمدنش، بیشتر دقیقه و لحظات تبلیغاتی تلویزیون را به خودش اختصاص داد مبالغ هنگفتی از طریق برخی رسانه‌ها اعلام شده که به رقم میلیاردی قابل تأملی می‌رسند؛ حال این سؤال پیش می‌آید اولاً چه کسانی در پشتِ این شبکه خرید و فروشند و ثانیاً با چه درآمدی این شبکه می‌تواند هزینه آگهی‌هایش را به تلویزیون بپردازد؟  

برنامه تلویزیونی خندوانه، صدا و سیما، تلویزیون، سریال پایتخت،

دوم: بچه‌مهندس نامتعارف است یا “پایتخت”؟

چند روزی از کنار گذاشتن روزبه حصاری با کلیدواژه درخواستِ نامتعارف، می‌گذرد. بسیاری از رسانه‌ها هم به مبالغ هنگفتی همچون ۷۰ میلیون و حتی ۲۰۰ میلیون در ماه اشاره کردند. البته هیچ‌کسی نه این مبالغ را تأیید و نه تکذیب نکرد؛ در سکوتِ جوادی فصل سوم، جوادی فصل چهارم آمد و همه تهیه‌کننده سریال را تحسین کردند که جلویِ دستمزد نجومی و نامتعارف ایستاد. اما اگر به خبرسازی‌های این دو سال اخیر توجه کنید شاید بیش از حصاری، بازیگرانِ “پایتخت” سهم بیشتری در این نامتعارف‌ترین دستمزدها و رفتارها دارند.

وقتی هواپیمای اوکراینی و آن حوادثِ تلخ بوجود آمد چند مجری انگشت‌شمار در رادیو و تلویزیون که اصلاً جایگاه قابل قبولی هم نداشتند، اعلام کردند ما دیگر با رسانه ملّی کار نمی‌کنیم. این اتفاق برای دو تن از بازیگران “پایتخت” هم افتاد؛ اول محسن تنابنده موضع‌گیری کرد و سپس احمد مهران‌فر. این دو بازیگر به رسانه‌ها می‌گفتند بعد از پایان “پایتخت۶” دیگر با تلویزیون کار نخواهیم کرد و الان ناگزیریم براساس تعهد قبلی کار را به پایان برسانیم.  

پایتخت ۶ البته آمد و مثل همیشه‌اش نبود و خاطره تلخی از خودش به جا گذاشت. تا جایی که اگر خبرسازی‌ها را کنار بگذاریم و اشتیاقِ برخی از مدیران تلویزیون که ضعف‌های سریال‌سازی‌شان را می‌خواهند با “پایتخت” جدید به هر قیمتی جبران کنند، کسی خیلی منتظر این سریال نیست. نِق و نوق‌های “پایتختی‌ها” خیلی زودتر از موعِد شروع شده است. خودشان به تلفنِ هیچ رسانه‌ای پاسخ نمی‌دهند اما کار را به خبررسانی‌های غیرشفاف رسانده‌اند.

روزی در محافل رسانه‌ای اعلام می‌شود براساس “اشتیاق معاون سیما”، فصل جدید “پایتخت” ساخته خواهد شد، روزی از انصراف مهران احمدی حرف زده می‌شود، روزی بازگشت علیرضا خمسه و حالا هم تمامِ وقت مخاطب را در فضای‌مجازی دو دختری گرفته‌اند که تنها با “پایتخت” بزرگ شدند. حالا چقدر هنرمند بودند و می‌توانستند هنرمندان خوبی بشوند این در چارچوب قضاوت مخاطب و هنرمندان کاربلد صاحب‌نظر است.

در هر حال این روندِ خبررسانی نه تنها دردی از تلویزیون دوا نمی‌کند بلکه نرخِ “پایتختی‌ها” را هر روز بالاتر می‌برد که انگار مردم ثانیه‌شماری می‌کنند تا شاهدِ قالتاق‌شدن “پایتختی‌ها” باشند. خانواده‌ای که بسیار ساده و بی‌آلایش بودند اما طراحی‌های غلط و نویسنده کارنابلد چه بر سر این خانواده خاطرانگیزِ تلویزیون آورد. البته از طرفی عدم پاسخگویی برخی از مدیران و دست‌اندرکاران ساخت سریال در تلویزیون هم این نکته را یادآوری می‌کند، “پایتخت” به همان روالِ فصل ششم، در بازرگانی صداوسیما اموراتش پیگیری می‌شود.  

سؤال اینجاست مدیرانی که خودشان منتقدِ دستمزدِ نجومی‌اند و اعتقاد دارند باید مقابلِ این درخواست‌های نامتعارف ایستادگی کرد، آیا “پایتخت” را استثنا قرار می‌دهند؟ نِق و نوق‌های مجازی و رسانه‌ای‌شان را تحمل می‌کنند که به خاطر احتمالاً حذف دختران دوقولوی داستان، از هر راهی برای زیر سؤال بردن تلویزیون استفاده می‌کنند!؟

برنامه تلویزیونی خندوانه، صدا و سیما، تلویزیون، سریال پایتخت،

سوم: جولانِ کمدین‌های خندوانه

این روزها کاری به نام “استندآپ” در تلویزیون مرسوم شده، شاید قبل از همه این‌ها رامبد جوان این کار را با کمدین‌هایش و بعدها مسابقه “خنداننده‌شو” در تلویزیون باب کرد. در این میان برخی از این کمدین‌های جوان بازیگر شدند، برخی در فضای‌مجازی یکّه‌تازی می‌کنند و برخی هم به اجرا و حتی رفتارهای خارج از عرف در تلویزیون روی آوردند. در هفته اخیر، هنوز شاهدِ دست به دست شدن ویدئویی از رفتارِ کمدین جوان در برنامه “طبیب” است. جایی که او به خاطرِ خنداندن مخاطب و بامزه جلوه دادن خودش، حتی از خط قرمزها هم می‌گذرد و به نوعی مصرف الکل را تبلیغ می‌کند.  

این در حالی است که از شبِ گذشته با حضور همین کمدین، مسابقه “چند درجه” در شبکه نسیم آغاز شده است. چقدر این کمدین‌ها که بارها با اعتبارِ رسانه ملّی بازی کرده‌اند قرار است جولان بدهند؟ آیا بازیگران کاربلدِ جوان که هنرنمایی‌هایشان در صحنه تئاتر، شهره خاص و عام است تا چه زمانی از جلوی دوربینِ تلویزیون دور باشند که این تازه‌واردها به علاوه شاخ‌های اینستاگرامی در صحنه سریال‌سازی و برنامه‌سازی حضور فعال‌تری داشته باشند.  

چهارم: بی‌نظمی‌های مشهود در شبکه‌ای تلویزیونی

این روزها خیلی صحبت از کلیدواژه “از مدار خارج شده” می‌شود. اما در حقیقت سال‌ها است خود تلویزیون از مدار خارج شده، به این معنا که با فاصله گرفتن از نظر، سلیقه و دیدگاه‌های مردم و محدود شدن به یکسری دیدگاه‌های سلیقه‌ای مدیران، صداوسیما مسیری را در پیش گرفته که این مسیر نمی‌تواند در جهت فرهنگسازی جامعه نقش‌آفرین باشد. مدیر شبکه‌ای بعد از مدت‌ها ویدئو می‌گذارد و ماجرای غیبت طولانی مجری ورزشی معروفی را با ادبیاتی توجیه می‌کند که خیلی در فضای‌رسانه‌ای مرسوم نیست.  

در همین حال ما خیلی رفتارهای خارج از چارچوب و به اصطلاح “از مدار خارج شده” می‌بینیم. از طرفی برنامه تخصصی “طبیب” با یک کمدین، به تبلیغ الکل در تلویزیون محکوم می‌شود. از طرفی کپی‌سازی از روی برنامه‌های خارجی هر روز بیشتر در این شبکه تلویزیونی اوج می‌گیرد. حتی در سریال‌سازی با هنرمندان صاحب‌نام هم نتوانسته آن موفقیتی که باید را کسب کند. هرچند سریالی با کارگردان جوان از این شبکه پخش شد که بیشتر به دلِ مخاطب نشست.  

 آنچه که برخلاف ادعاهای مسئولان این شبکه دیده می‌شود در زمینه‌های مختلف چه تولید آثار اجتماعی، آثار فرهنگی و ورزشی و به ویژه تولید سریال‌های مختلف شاهدِ ضعف فراوان محتوایی، مضمونی و ساختاری این آثاریم. گرچه می‌تواند با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و هنرمندان طراز اول، نقش‌آفرین باشد اما فرار رو به جلو را بیشتر ترجیح می‌دهد.  

شاید مصداقِ بارز ضعف‌های سریالی شبکه سه در “سرباز” و “۰۲۱” بیشتر باشد. البته “شرم” هم این روزها از حاشیه و انتقاد سازمان نظام مهندسی در امان نبوده است. به نظر می‌رسد در این راستا باید شبکه راه دیگری را در پیش بگیرد تا بتواند توقع و انتظار مردم را برآورده کند. چرا که همیشه مخاطبین از سومین شبکه تلویزیون در سریال‌سازی و برنامه‌سازی بیش از دیگر شبکه‌های تلویزیونی انتظار دارند. ماه رمضان هرساله منتظر بهترین کارهای تلویزیون در شبکه سه سیما بوده‌اند و کماکان هم این توقع را دارند.  

“شرم” روی آنتن است اما نمی‌توان خیلی زود درباره تمام ابعادِ آن قضاوت کرد و باید منتظر بمانیم و ببینیم حاصلِ کار احمد کاوری می‌تواند قدری دامنه انتقادهای رسانه‌ها و مخاطبین را نسبت به عرصه سریال‌سازی شبکه سه را کاهش دهد یا خیر؟

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

باتوجه به مشکلات مالی و معیشتی حال حاضر مردم و هنرمندان اهدای جوایز مالی ضرورتی ندارد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: روح الله برادری تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به مشکلات بیمه هنرمندان می‌گوید که باتوجه به کوچک شدن جشنواره فیلم فجر انتظار این است که مدیران آن فاکتور و بیلان مالی سنگین بعد از جشنواره ارائه نکنند.

به گزارش سینماپرس، طبق اطلاعاتی که به تسنیم رسیده است مشکلات بیمه‌ای هنرمندان هنوز حل نشده است و مانند قبل هنرمندان سینما با مسائل بیمه‌ای خود دست به گریبان‌اند.

اینطور که برخی از اعضای خانه سینما به ما گفته‌اند صندوق اعتباری هنر با وجود اینکه مدارک پزشکی را از ایشان دریافت می‌کند اما واریزهای لازم را صورت نمی‌دهد و بیشتر هنرمندان به نوعی سرگردان می‌شوند.

درباره موارد مراجعه هنرمندان به صندوق و عدم پاسخ مناسب و واریزی‌های لازم، چهره‌های زیادی‌اند که گلایه‌مندند و در این باره دردِدل دارند.

در این باره روح الله برادری به تسنیم گفت که من نیز خود تجربه تلخی دارم. من برای هزینه درمانی دندانپزشکی که غالباً هم سنگین است بعد از مراجعه به صندوق اعتباری هنر، تنها مبلغ ۸۰۰ هزار تومان را گفتند که پرداخت می‌کنند. باوجود اینکه نسبت به هزینه صورت گرفته توسط خودم این مبلغ بسیار پایین بود و چند درصد را شامل می‌شود قبول کردم و مدارک را بهشان تحویل دادم.

بعد از آن مدتی منتظر ماندم تا این مبلغ را پرداخت کنند اما باوجود اینکه چندبار تماس گرفتم هنوز هزینه اعلام شده را پرداخت نکردند. این در حالی است که طبق آمارهایی که  به تازگی منتشر شده است مبالغ میلیاردی دولت در اختیار ارشاد و خانه سینما قرار می‌دهد اما در بیمه مشکلات بیشمار است.برای همین در یک کلام باید بگویم که بیمه صندوق اعتباری هنر بیمه سرگردانی است و من دیگر عطای آن را به لقایش بخشیدم.

بعد از این برادری در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز گفت که واقعیت امر من نیز با حضور مردم در این شرایط همه‌گیری کرونایی موافق نیستم. البته با تعطیلی کامل آن نیز مخالفم زیرا در هر حال جشن فیلم فجر با جشن پیروزی انقلاب همراه است اما انتظار این است که بیلان مالی و فاکتوری که مدیران جشنواره بعد از برگزاری آن می‌دهند باید با این برگزاری مختصر همخوانی داشته باشد نه اینکه یکباره بعد از اتمام جشنواره با فاکتوری ۳ میلیاردی روبرو شویم.

سال‌های قبل که ساخت سیمرغ را به کشورهای همسایه سفارش می‌دادیم همواره برای من سؤال بود که کشوری که موشک می‌سازد و از نظر فناوری جزو کشورهای رده بالا است چرا باید برای ساخت یک شیشه بلورین به کشورهای دیگر دست دارزی کند؟ البته سال قبل اینطور که گفته شد در داخل سیمرغ‌ها را تولید کردند که در صرفه‌جویی هزینه‌ها فایده داشت و امیدوارم امسال نیز همین منوال پیش گرفته شود.

تهیه‌کننده سجاده آتش نیز بیان کرد که به نظرم باتوجه به مشکلات مالی و معیشتی حال حاضر مردم و هنرمندان اهدای جوایز مالی ضرورتی ندارد و می‌توان این جوایز را به محرومین اختصاص داد تا نشانه همدردی مدیران و هنرمندان با مردم باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم‌ها در جشنواره فجر لااقل برای اهالی رسانه و سینماگران اکران شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده «رمانتیسم عماد و طوبا» اعتقاد داشت: نبود هیئت انتخاب نکته مثبتی برای دوره جدید جشنواره فجر خواهد بود تا همه فیلم‌ها و فیلمسازان بتوانند در این رویداد حضور یابند. ضمن اینکه در اکران عمومی سال آینده، مردم می‌توانند با بسته‌ای از فیلم‌های بکر و تازه روبه‌رو شوند.

به گزارش سینماپرس، صاحبان فیلم‌های سینمایی در کمتر از دو ماه مانده به جشنواره فجر عمدتاً در تلاشند تا آثار خود را به این رویداد برسانند؛ جشنواره‌ای که به هر شکل ممکن و حتی در حداقل آن به سرانجام می‌رسد تا آثار ساخته شده در روزهای کرونا در اما و اگر نمانند.

جشنواره فجر سی‌ونهم در ایام سخت کنونی می‌تواند شاهد فیلم‌های باکیفیت نیز باشد، همچنان که برخی با توجه به تیم بازیگری و فیلمسازی چنین نویدی را به مخاطب می‌دهد. مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده «رمانتیسم عماد و طوبا» با اعلام اینکه فرم حضور در جشنواره را پر کرده به آنا گفت: یک سری کارهای فنی این فیلم باقی مانده که این نیز به‌زودی تمام می‌شود و به نسخه نهایی از فیلم خواهیم رسید.

هیچ‌دلیلی برای عدم برپایی جشنواره فجر نمی‌بینم

وی تأکید کرد: من با رضایت کامل فیلمم را به جشنواره فجر می‌دهم حتی اگر در شرایط محدود برپا شود چرا که این اتفاقی است که بر سر همه جشنواره‌های دنیا سایه انداخته و همین‌طور هم که یا به شکل آنلاین و یا شمایل محدود و خاص‌تری در دست برپایی هستند.

فیلم بلند سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا»

این تهیه‌کننده خاطرنشان ساخت: من معتقدم که این نحوه برگزاری جمع‌وجور در تمام دنیا درحال رخ دادن است؛ کرونا بسیاری از جشنواره را آنلاین کرده است و خب چاره‌ای هم نیست. برگزاری جشنواره فجر را در این شرایط بازهم به نفع سینمای ایران می‌دانم.

صباغ‌زاده با اشاره به احتمال نبود اکران مردمی اضافه کرد: اگر فیلم‌ها لااقل برای اهالی رسانه و سینماگران اکران شود که چه بهتر وگرنه شاید خود مردم نیز از سالن‌های سینما در وضعیت شیوع کرونا چندان استقبالی نکنند.

این وجه مثبت جشنواره فجر ۳۹ را ببیند

تهیه‌کننده «ایتالیا ایتالیا» همچنین گفت: در دوره‌های قبل عموم مردم هم فیلم‌ها را می‌دیدند اما فیلمی که تبلیغ نداشت یا شاید کمی ضعیف‌تر بود، اتفاقاً برای اکران عمومی دچار لطمه می‌شد. این وجه مثبت را نیز باید دید که در اکران عمومی سال آینده، مردم می‌توانند با بسته‌ای از فیلم‌های بکر و تازه روبرو شوند که اولین بار در سالن‌ها رونمایی می‌شوند.

فیلم بلند سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا»

عضو هیئت انتخاب دوره‌های پیشین جشنواره فجر اضافه کرد: شاید تنها تفاوتی که دوره سی و نهم با سال‌های اخیر دارد، در این است که مبلغی از فروش فیلم‌ها در سالن‌های تهران و شهرستان‌ها به مردم می‌رسید وگرنه به نظرم حتی اگر جشنواره امسال نیز حالت عمومی بگیرد، مردم به سالن‌ها نمی‌روند و خالی بودن صندلی‌ها توی ذوق می‌زند.

نبود هیئت انتخاب، شانس بیشتری برای فیلم‌ها فراهم می‌کند

وی در عین حال نبود هیئت انتخاب را نکته مثبتی برای دوره جدید فیلم فجر عنوان کرد و گفت: این ماجرا را اتفاق خوبی می‌دانم تا همه فیلم‌ها و فیلمسازان بتوانند در این رویداد وارد شوند. اینجا دیگر دسته‌بندی میان ژانرها دیده نخواهد شد و می‌توان از کمدی گرفته تا اجتماعی و غیره را دور هم دید.

کارگردان فیلم‌هایی همچون «خانه کاغذی» اعتقاد داشت: در این دوره اگر فیلمی باکیفیت باشد دیده خواهد شد. پس نبود هیئت انتخاب، شانس بیشتری برای فیلم‌ها فراهم می‌کند.

فیلم بلند سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا»

همه فیلمسازان از جشنواره امسال استقبال می‌کنند

مهدی صباغ‌زاده گفت: همه فیلمسازان از دوره سی و نهم جشنواره فجر استقبال خواهند کرد یعنی تا به الان که من غیر از این را نشنیده‌ام. اصلا دلیلی وجود ندارد کسی فیلمش را به جشنواره ندهد. در زمانی که همه دنیا درگیر ویروس کروناست، جشنواره‌ها هم شکل خاصی به خود می‌گیرند و من فیلمساز نیز باید خودم را با این شرایط وفق بدهم.

گفتنی است فیلم بلند سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» به تهیه‌کنندگی مهدی صباغ‌زاده، دومین فیلم سینمایی کاوه صباغ‌زاده در مقام کارگردان است. در خلاصه داستان این فیلم آمده: وقتی سرنوشت برای اولین بار عماد و طوبا را روبه‌روی هم قرار داد، هر دو خوب می‌دانستند که عشق بیشتر یک مهارت است تا هیجان و تپش قلب و خارش پوست… .

 در «رمانتیسم عماد و طوبا» بازیگرانی مانند حسام محمودی، الناز حبیبی، علی انصاریان، مرتضی علی عباس میرزایی، ستایش تارانی، سانیا رمضانی و سام ولی پور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«تهران عاشق» محمد معتمدی منتشر شد/ آلبوم رایگان برای شب یلدا


«تهران عاشق» عنوان تازه‌ترین آلبوم محمد معتمدی خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی است که به بهانه فرا رسیدن شب یلدا به آهنگسازی محمدرضا چراغعلی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آئین مجازی «بازخوانی آرای فارابی در باب موسیقی» برگزار می شود


از سوی معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران دومین پیش‌همایش «بازخوانی آرای فارابی در باب موسیقی» ۲۵ آذرماه برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ساخت «شب‌های کازابلانکا» به تعویق افتاد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سید جلال الدین دری به طور موقت از ساخت جدیدترین فیلم بلند سینمایی خود منصرف شده است.

به گزارش سینماپرس، سیدجلال الدین دری کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت تولید «شب‌های کازابلانکا» در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، گفت: «شیوع ویروس کرونا و مشکلات مالی دست به دست هم داده است که فعلا از ساخت این فیلم سینمایی منصرف شویم. ساخت این اثر را به زمان دیگری که شرایط مساعد شد، موکول کرده‌ام.»

گفتنی است فیلمنامه کمدی «شب‌های کازابلانکا» به نویسندگی و کارگردانی سید جلال الدین دری است. بخش عمده لوکیشن‌های این فیلم در تهران خواهد بود. بازیگران کمی در این اثر نقش آفرینی کرده‌اند.  

قصه این فیلم در خصوص معضلات کارگردانی است که قصد دارد، فیلمی بسازد، اما در روند تولید اتفاقات دیگری می‌افتد و بازی عوض می‌شود.

آخرین فیلم بلند سینمایی که دری کارگردانی کرد، «نرگس مست» بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رونمایی پوستر هفدهمین سالانه حروف نگاری اسماء‌الحسنی


پوستر هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی با طراحی مازیار علی‌یاری منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«هومن برق نورد» به فصل دوم «زیرخاکی» پیوست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هومن برق نورد به فصل دوم سریال «زیرخاکی» با نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری نیا پیوست.

به گزارش سینماپرس، «زیرخاکی» که در آستانه ساخت فصل دوم قرار دارد، بازیگران تازه ای خواهد داشت. هومن برق نورد برای نخستین بار با جلیل سامان همکاری می کند.

ابن بازیگر تئاتر که اواخر دهه ۸۰ با سریال «اشکها و لبخندها» در تلویزیون شناخته شد، در یک دهه اخیر تجربیات مختلفی را در کارنامه کاری اش ثبت و در نزدیک به ۴۰ سریال و فیلم سینمایی نقش آفرینی کرده است. همچنین قرارداد سایر بازیگران نیز در حال انعقاد است و به زودی رسانه ای می شود.

فصل اول «زیرخاکی» با پخش در رمضان سال جاری توانست عنوان پربیننده ترین سریال رمضانی را از آن خود کند و حالا با فراهم شدن شرایط، ساخت ماجراهای فریبرز باغبیشه در کنار کاراکترهای جدید ادامه پیدا می کند.

پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، امید روحانی و اصغر نقی زاده بازیگران اصلی و رایان سرلک بازیگر خردسال این مجموعه تولید سیما فیلم هستند.

همچنین تاکنون حضور این عوامل پشت صحنه نیز در «زیرخاکی» قطعی شده است: مدیر فیلمبرداری: داوود محمدی، مدیر برنامه ریزی: فرزاد رحمانی، طراح صحنه: حسین کرمی، طراح لباس: آزاده قوام، طراح گریم: عباس عباسی، دستیار یک کارگردان: میثم نجفی، مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراحی و ترکیب صدا: محمد کشفی، آهنگساز: آرش بادپا، منشی صحنه: مرجان تاجیک، مدیران تدارکات: مهران مداحیان، حسین لنجابی، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آرای فارابی در باب موسیقی بازخوانی می شود


همزمان با روز پژوهش، آیین مجازی دومین پیش‌همایش «بازخوانی آرای فارابی در باب موسیقی» به‌صورت برخط برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع