X

بایگانی دی 5, 1399

دفتر سینمایی

حادثه‌ای مانند شهادت سردار سلیمانی، می‌تواند به عنوان محور برنامه‌سازی و جریان‌سازی در سطح بین‌الملل و برای مخاطب جهانی باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجری ویژه برنامه نخستین یادواره رسانه ای مکتب سلیمانی، معتقد است حادثه‌ای مانند شهادت سردار سلیمانی، می‌تواند به عنوان محور برنامه‌سازی و جریان‌سازی در سطح بین‌الملل و برای مخاطب جهانی باشد.

به گزارش سینماپرس، محمود گبرلو مجری ویژه برنامه نخستین یادواره رسانه‌ای مکتب سلیمانی در گفتگو با مهر درباره این ویژه برنامه‌ها که در دی ماه روی آنتن شبکه شما می‌رود، اظهار کرد: برنامه «هدهد» به یکی از شاخه‌های اتاق اندیشه‌ورزی برنامه‌ها یا جشنواره‌ها و یادواره‌هایی تبدیل شده که در مجموعه رسانه ملی برگزار می‌شوند.

وی افزود: نخستین یادواره رسانه‌ای مکتب سلیمانی از ابتدای دی ماه با ارتباط تصویری مرکز خوزستان با مزار سردار شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در کرمان آغاز شده و تا ۱۶ دی ماه سالروز شهادت سردار شهید علم الهدی ادامه دارد بر این اساس ویژه برنامه «هدهد» به مدت ۱۰ شب با محوریت پوشش رویدادهای مختلف این یادواره روی آنتن شبکه «شما» می‌رود.

مجری برنامه «هدهد» گفت: این ویژه برنامه در گفتگو با صاحب نظران، اعضای شورای سیاست گذاری و هیأت داوران و همچنین صاحبان آثار تلاش می‌کند جدیدترین اخبار یادواره و همچنین نحوه فعالیت هیأت داوران را به اطلاع مخاطبان برساند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای تبیین افق آینده یادواره، نظریه‌ها و تئوری‌های گوناگون رسانه‌ای هم گردآوری می‌شود که در این مسیر از بینندگان و علاقمندان به این حوزه هم دعوت به همراهی می‌کنیم.

گبرلو بیان کرد: صدا و سیما با طیف گسترده مخاطبین خود و همچنین تنوع فعالیت و مشغله شبانه روزی پرسنل و هنرمندان، نیاز به این دارد که شبکه نیروی انسانی خود را از طریق یک برنامه تلویزیونی توسعه دهد و آگاهی‌بخشی در این حوزه را در اولویت قرار دهد به خصوص در شرایط همه‌گیری کرونا که ارتباطات انسانی محدود شده‌اند و شبکه‌های مجازی جایگزین آن شده‌اند.

مجری برنامه «هدهد» با بیان اینکه این برنامه رسالتی عظیم یعنی آگاهی‌بخشی به طیف گسترده‌ای از متخصصان در ۳۳ مرکز استانی را هم بر عهده دارد گفت: از سوی دیگر به خاطر طیف گسترده شرکت‌کنندگان در این یادواره که از اقصی نقاط کشور هستند، اطلاع‌رسانی در سطح وسیع از دیگر اهداف برنامه به شمار می‌رود.

وی درباره اینکه تلویزیون چقدر می‌تواند در رسانه‌ای کردن فعالیت‌های سردار سلیمانی پیشگام باشد، تصریح کرد: در عصر امروز که مردم ارتباط تنگاتنگی با شبکه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی دارند، ضروری به نظر می‌رسد که رسانه ملی بعد از رخدادی غیر معمول یا موضوعی که همه مردم در سراسر کشور و حتی برخی کشورهای همسایه با آن مرتبط هستند به شیوه‌های مختلف در برنامه‌های متنوع به انعکاس آن رویداد و تحلیل‌ها و تفسیرهای مربوط به آن بکوشد، رخدادی مانند شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که برنامه‌ها و رویدادهای حول این محور، مخاطبانی در ایران، کشورهای همسایه و حتی اروپا دارد.

وی با اشاره به جنبش‌های رسانه‌ای تحت تأثیر یک قهرمان ملی عنوان کرد: حادثه‌ای مانند شهادت سردار سلیمانی، می‌تواند به عنوان محور برنامه‌سازی و جریان‌سازی در سطح بین‌الملل و برای مخاطب جهانی باشد.

گبرلو در پایان گفت: لازم است از زمان شروع جریان رسانه‌ای مربوط به شخصیت و راه و مرام شهید سلیمانی، برنامه‌سازان، تهیه‌کنندگان رادیویی و تلویزیونی و مستندسازان به بهانه برگزاری یادواره دور هم جمع شوند و به ارتقا اهداف و برنامه‌های مربوط به موضوع بپردازند. برنامه «هدهد» هم به عنوان یک ابزار برای انتقال مفاهیم می‌تواند بازوی قوی برای این جمع متخصص و هنرمند باشد.

«هدهد» ویژه نخستین یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب سلیمانی، هر شب ساعت ۲۱ به مدت یک ساعت از شبکه شما پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«محسن سوهانی» سرپرست مرکز نمایش های رادیو شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با تصمیم معاون صدا، «حمیدرضا افتخاری» که پیش از این مدیر اداره کل نمایش های رادیو بود، به رادیو صبا رفت.

به گزارش سینماپرس، چندی پیش و در زمان حضور حمید شاه آبادی معاون صدای وقت، «سعید یوسف نیا» که از خردادماه سال ۹۶ و با حکم نسرین آبروانی معاون صدای وقت به سمت مدیریت شبکه رادیویی صبا منصوب شده بود، رفت و تا زمان حضور شاه آبادی، خود سرپرستی این شبکه را برعهده داشت.

به گزارش فارس، پس از و با آمدن «علی بخشی زاده» به عنوان معاون صدا، حمیدرضا افتخاری مدیر اداره کل نمایش های رادیو به رادیو صبا رفت. پس از این جابه جایی «محسن سوهانی» عنوان سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش منصوب شد.

در حکم بخشی زاده خطاب به سوهانی آمده است:

با عنایت به تعهد و سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی با این حکم به عنوان سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش منصوب می شوید. انتظار دارم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای آن مجموعه و توانایی ها و تجربه های حرفه‌ای هنرمندان و برنامه سازان و کارکنان اهداف و مأموریت‌های زیر را محقق سازید:

-توجه لازم به سیاست‌های رسانه‌ای در عرصه تولیدات نمایش رادیو تولید و گسترش برنامه هایی با موضوع طنز بر پایه حفظ احترام به کرامت انسانی و فرهنگ ملی و قومی ایران

-ساخت برنامه های با کیفیت نمایشی جذاب و اثرگذار و امید بخش و خلاقانه و نوآورانه با رویکرد دوگانه پخش از شبکه ها و نیز رادیو نمایش

-شناسایی و استفاده از طنزپردازان و هنرمندان با تجربه و آموزش نسل جوان در حوزه طنز شنیداری

-واکاوی پیوسته ظرفیت ها و ساختارهای نوین برای جذب مخاطبین بیشتر با هدف مدیریت موثر پیام

-بهره مندی از ظرفیت های مختلف به ویژه فناوری های نوین بر پایه فضای مجازی برای جذب مخاطبین جدید

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

غرش۹۰ ساله شیر فرهنگی آمریکا در جهان خاموش می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: استودیوی هالیوود MGM (مترو گلدین مایر) با قیمت ۵ میلیارد دلار به فروش می رسد.

به گزارش سینماپرس، به نقل از گاردین،  استودیوی هالیوود MGM (مترو گلدین مایر) با قیمت ۵ میلیارد دلار (۳.۷۵ میلیارد پوند) به فروش می رسد.

به نظر می رسد استودیوی خالق فیلم هایی چون «جیمز باند»، در این روزهای رونق پخش تلویزیونهای اینترنتی،   می خواهد با قیمتی سرسام آور این رقابت را جبران کند.

این استودیو طی چند سال گذشته چندین بار موقعیت و شرایط فروش داشته است. اخیراً در ماه ژانویه مذاکراتی مقدماتی با نتفلیکس و اپل انجام شد که در نهایت بر سر قیمت به توافق نرسیدند.

به هر حال، جنگ رسانه های فضای مجازی چون نتفلیکس، اپل و آمازون بر سر خرید محتواهای سینمایی باعث تداوم ایجاد تورم های نجومی و سرعت رشد قیمت ها شده است.

«MGM»(مترو گلدوین مایر) صاحب آرشیوی با ۴۰۰۰ عنوان فیلم و ۱۷۰۰۰ ساعت برنامه تلویزیونی از «بر باد رفته» و «هابیت» گرفته تا پربازدیدترین سریال های تلویزیونی چون «سرگذشت ندیمه» است. این کمپانی در سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرد در حالی که یک دهه پیش پس از پرداخت ۴ میلیارد دلار (۲.۵ میلیارد پوند) بدهی مجبور به اعلام ورشکستگی شد و فرنچایز جدیدی مانند «کرید» را با بازی «مایکل بی جردن» تولید کرد با این وجود، مجموعه فیلم های «جیمز باند» ۵۸ ساله، همچنان جواهر تاج  این استودیوی بزرگ هالیوودی محسوب می شود.

«جیمز باند» با داشتن ۲۴ فیلم تاکنون بیش از ۷ میلیارد دلار برای «مترو گلدوین مایر» درآمد کسب کرده و تنها پشت سر فیلم های مارول، «جنگ ستارگان»، «هری پاتر» و «مرد عنکبوتی»، پنجمین تولید با ارزش این کمپانی محسوب می شود و می توان با اعتماد به پایگاه جهانی هوادارانش، همچنان در حدود ۱ میلیارد دلار در گیشه جهانی درآمد کسب کرد. تاریخ اکران فیلم بعدی باند، «No Time To Die»(زمانی برای مردن نیست)، آخرین حضور «دنیل کریگ» با عنوان «۰۰۷»، دو بار به تعویق افتاده است که اکران آن در ماه آوریل برنامه ریزی شده به این امید که طرفداران فیلم بتوانند به طور دسته جمعی به سینماها برگردند.

کمپانی «مترو گلدوین مایر» در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد و در طول سال ها با فیلم هایی مانند «جادوگر شهر آز»، «بن هور» و «آواز در باران» موفقیت بزرگی را به ثبت رسانده است، بارها و بارها در این سالها تغییر دست داده است.

«ادگار برافمن» «کرک کرکوریان» و «تد ترنر» (بنیان گذار سی ان ان) مالکان اصلی کمپانی فیلمسازی «مترو گلدوین مایر» هستند.

مترو گلدوین مایر (Metro-Goldwyn-Mayer) و به اختصار ام‌جی‌ام، یک شرکت رسانه‌ای بزرگ آمریکاییست که به شکل عمده در زمینه تهیه و توزیع فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی فعالیت می‌کند.
ساختمان مرکزی این مجموعه در شهر بِوِرلی هیلز، کلیفرنیا قرار دارد.

این شرکت بزرگ، در هشت دسامبر ۲۰۰۵ از سوی گروهی شامل شرکت‌های سونی،  کامکست و تگزاس پسیفیک خریداری شد و یک سال پس از آن قراردادی را با شرکت کلمبیا پیکچرز برای تولید محصولات مشترک سینمایی به امضا رساند. این شرکت در سال‌های گذشته و از زمان جنگ جهانی دوم یکی از بزرگترین استودیوها در هالیوود بوده‌ است.

خبرگزاری سینماپرس پیش از این در مطلبی با عنوان «غرش۹۰ساله شیر فرهنگی آمریکا در جهان/ نگاهی تحلیلی به نقش«متروگلدین مایر» در سبک زندگی آمریکایی» به ارزیابی نقش این کمپانی مهم فیلمسازی پرداخته بود

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

این مستند چالش‌های تحقق وعده‌ «انتقام سخت» و اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه را روایت می‌کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه کننده مستند «اخراج» گفت: این مستند جدیدترین اثر مرکز سفیرفیلم است که همزمان با ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی منتشر خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، محمد فریدونی در گفت وگو با فارس گفت: این مستند چالش‌های تحقق وعده‌ «انتقام سخت» و اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه را روایت می‌کند. ما در این مستند تلاش کرده‌ایم ابعاد مختلف تحقق این وعده را واکاوی کنیم و از جنبه‌های گوناگون، زمینه‌های اخراج امریکا از منطقه را مورد بررسی قرار دهیم.

تهیه‌کننده مستند «اخراج» ادامه داد: آقایان دکتر فواد ایزدی، دکتر سعدالله زارعی و حسن شمشادی از جمله کارشناسانی هستند که در تهیه و تولید این مستند ۳۰ دقیقه‌ای به ما کمک کردند.

فریدونی درباره زمان انتشار مستند اخراج گفت: به امید خدا این مستند در ایام نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی منتشر خواهدشد و از روز هفتم دی ماه در سامانه‌های فیلمگردی و سینمامارکت در دسترس علاقمندان است. همچنین در تلاش هستیم مقدمات پخش تلویزیونی این مستند را فراهم کنیم و مذاکرات مثبتی با شبکه۵ سیما داشته‌ایم. امیدواریم این مستند از شبکه۵ نیز نمایش داده شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بودجه ای که متعلق به هنر و تجربه است به مرکز ربط ندارد/بعضی خبرسازی‌ها و شایعات خارج از تقوا و اخلاق است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» عدالت نمایشی را یکی از بزرگترین دستاوردهای این دوره دانست.

به گزارش سینماپرس، محمد حمیدی‌مقدم دبیر چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» یک روز پس از پایان این رویداد در شبکه خبر و در برنامه «شهر فرنگ» با اجرای حمیدرضا مدقق درباره ویژگی‌های این دوره، سینمای مستند، مشکلات و چشم‌اندازهایش صحبت کرد.

محمد حمیدی‌مقدم در آغاز این گفتگو که عنوان «سینمای مستند، چشم واقعیت» داشت گفت: عدالت نمایشی و فرهنگی بزرگترین دستاورد چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» و عاملی بود که ما را برآن داشت با وجود مشکلات جشنواره را برگزار کنیم. با همه گیری ویروس کرونا در همه جهان، اغلب جشنواره‌ها یا تعطیل شدند یا در برگزاری‌شان وقفه افتاد. در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان متولی برگزاری این رویداد، از ابتدا درباره برگزاری یا عدم برگزاری جشنواره امسال بسیار بحث کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به این که چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» قرار بود آذرماه برگزار شود، وقت داشتیم تا جشنواره‌ها و شرایط را رصد کنیم. از اوایل تابستان برای این کار، برنامه ریزی کردیم. شورای سیاست‌گذاری پویا و همراهی داشتیم و جامعه مستندسازان، دوستانمان در انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند، انجمن کارگردانان سینمای مستند و پژوهشگران کنارمان بودند و از همراهی آنها استفاده می‌کردیم.

دبیر «حقیقت آنلاین» گفت: پس از بررسی‌های مختلف، زمانی که هدف معین شد که جشنواره برگزار شود، شروع کردیم به بررسی موارد بعدی. ابتدا احتمال می‌دادیم بیماری تا آذرماه فروکش کند و بخشی از برنامه‌ها را به شکل محدود در قالب فیزیکی برگزار کنیم. اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که تصمیم گرفتیم جشنواره را به صورت برخط (آنلاین) برگزار کنیم.

حمیدی مقدم درباره ضرورت برگزاری جشنواره در این شرایط گفت: جامعه در ماههای اخیر درگیر سکون و کمی یاس بود، برگزاری جشنواره‌ها می تواند شور، شوق و امید را در جامعه جاری کند. نکته بعد این است که تولید در سینمای مستند ادامه داشت، البته ما مطمئن نبودیم که روند تولید چه مسیری طی می کند اما بعد از فراخوان متوجه شدیم که آثار زیادی تولید شده است. نکته ای که نباید از یاد برد این است که نمی‌خواستیم دچار انباشت اثر بشویم. برگزار نکردن جشنواره انبوهی فیلم را در وضعیت مبهمی قرار می‌داد. بیشترین جایی که آثار مستند در آن دیده می‌شوند جشنواره است و اگر جشنواره برگزار نمی‌شد مشخص نبود سرنوشت این فیلم‌ها تا جشنواره بعد چه خواهد شد؟

وی ادامه داد: پس از پایان مهلت ارسال اثر به دبیرخانه ۸۹۴ فیلم به دبیرخانه جشنواره رسید که ما را شوکه کرد. آنجا تصمیم گرفتیم که باید کاری انجام بدهیم و برای برگزاری چهاردهمین دوره مصمم‌تر شدیم.

دبیر چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: فکر می‌کنم باید پیشنهادی برای آینده داشته باشیم، صرف تعطیل کردن رویدادها به خاطر ویروس کرونا نمی‌تواند مفید باشد، می‌دانستیم در این حرکت به موانع برمی‌خوریم، اما برایمان مهم بود که تولیدات بایگانی نشوند. می‌دانستیم اگر جشنواره برگزار نشود بعضی آثار هیچ شانسی برای ورود به درگاهی جز جشنواره برای دیده شدن ندارند.

حمیدی مقدم در بخش دیگری از برنامه «شهر فرنگ» گفت: رصد جشنواره‌های بین‌المللی یک دستاورد بزرگ داشت، متوجه شدیم خوشبختانه در این شرایط موفق‌ترین جشنواره‌هایی که برگزار شده، جشنواره‌های مستند هستند. سعی کردیم از آن تجربیات استفاده کنیم. به تقویت زیرساخت‌ها و همکاری با پلتفرم‌ها برای نمایش آثار رسیدیم.

مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پاسخ به این سوال حمیدرضا مدقق که فیلمی در این دوره سرقت شده؟ گفت: اولین نکته‌ای که ما را در برگزاری جشنواره چهاردهم دلگرم و در این مسیر موفق کرد، همراهی و اعتماد صنوف مختلف بود. ما همراهی کامل خانواده سینمای مستند را داشتیم. در اختتامیه هم از این همراهی قدردانی کردیم، همچنین از حوزه‌های موثر در تولید مستند، در بخش خصوصی و دولتی. همان اول هم به مستندسازان گفتیم که در شکل آنلاین امکان رخنه و رسوخ وجود دارد. مربوط به ایران هم نمی‌شود این معضل درهمه جای دنیا وجود دارد و شامل همه پلتفرم‌ها می‌شود. اما هدف ما این بود که مستند باید وارد حوزه گسترش مخاطب بشود.

حمیدی‌مقدم ادامه داد: مستندسازان به ما اعتماد کردند، ما هم تلاش کردیم که فضایی امن به وجود بیاوریم. آی پی های خارجی را بستیم. زیر ساخت‌ها را تقویت کردیم. سینمای مستند، اقتصاد کوچکی دارد که باید محترم شمرده شود. بلیت فروشی را که از سال گذشته شروع کرده بودیم، امسال هم ادامه دادیم.

دبیر «حقیقت آنلاین» گفت: کپی شدن یک فیلم، زمانی مسئله به وجود می‌آورد که آن فیلم در سایتی منتشر بشود و آینده فیلم به خطر بیفتد. خوشبختانه در چهار سامانه‌ای که همراه جشنواره بودند امنیت کامل برقرار بود. ممکن است در حداقل‌ترین شکل ممکن اتفاقی رخ داده، اما کلیت فضا امن بوده است. ما تمهیدی اندیشیده بودیم که اگر اتفاقی افتاد در ۲۴ ساعت، فیلم از هر سایتی برداشته شود.

محمد حمیدی‌مقدم در بخش دیگری از برنامه «شهر فرهنگ» با اشاره به ویژگی‌های این دوره جشنواره گفت: در ادوار قبلی محل اصلی جشنواره پردیس «چارسو» بود، امسال و در شیوه برخط یک خانه جشنواره وجود داشت که همه محتواها در آن عرضه می‌شد. قبلا به تعدادی از اهالی رسانه و متخصصان حوزه سینمای مستند کارت می‌دادیم که رایگان فیلم‌ها را می‌دیدند و از پارسال برای نخستین بار بلیت فروشی هم داشتیم. افرادی که کارت داشتند حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ نفر بودند.

امسال در مرحله اول چیزی حدود ۲ هزار نفر ثبت نام کردند. دایره ثبت نام را برای اهالی فرهنگ گسترش دادیم. در نهایت به ۳۷۰۰ نفر رسیدیم که به صورت رایگان می‌توانستند از خانه جشنواره استفاده کنند.

وی ادامه داد: روز اول از خانه جشنواره ۴هزار بازدید داشتیم، هر روز در هر سامانه ۱۵ فیلم بارگذاری می‌شد. در کمال شگفتی هر روز که از جشنواره گذشت، آمار بینندگان بیشتر شد. روز آخر این رقم از مرز ۵۰ هزار بازدید گذشت. روز اختتامیه و در مراسم پایانی ما با درخواست‌های بی‌شماری مواجه بودیم که فیلم‌ها را دوباره نمایش بدهید. گویی تازه مسیر ورود به جشنواره کشف شده بود.

حمیدی‌مقدم گفت: خوشبختانه در دو روز بعد از اختتامیه پر بیننده‌ترین و پر مخاطب‌ترین‌های جشنواره دوباره نمایش داده می‌شوند. در سامانه خانه جشنواره استفاده از همه محتواها رایگان بود. همه کارگاه‌های آموزشی، مسترکلاس‌ها، مراسم نکوداشت و بزرگداشت و اتفاق های جشنواره را می شد در خانه جشنواره دید. به اضافه تلویزیون تعاملی. یک امکان دیگر برای افراد دیگری که مخاطب عمومی بودند و می‌خواستند آثار جشنواره را ببیند، فراهم شد. آنها با تهیه بلیت می‌توانستند مستندها را ببینند. در ۴ سامانه امکان خرید بلیت برای همه افراد وجود داشت.

دبیر جشنواره «سینماحقیقت» درباره بهای بلیت‌ها گفت: برای فیلم بلند ۱۰ هزارتومان، نیمه بلند ۷ هزار تومان و فیلم کوتاه ۵ هزار تومان در نظر گرفته شد. سال گذشته در برگزاری فیزیکی شاهد جهش بودیم، در بلیت فروشی ۷۵ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان درآمد داشتیم. این رقم در این دوره به مرز ۹۰ میلیون تومان رسید. در این دوره ما تعدادی بلیت رایگان هم به فیلمسازان می‌دادیم که در اختیار عوامل و همکارانشان قرار بدهند. تقریبا به هر فیلمساز ۲۰ تا ۳۰ بلیت رایگان دادیم.

مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بخش دیگری از این برنامه در پاسخ به سوالی درباره تعداد تماشاگران بعضی برنامه‌های زنده جشنواره امسال گفت: اعتراضی به خبرهای منفی ندارم، گروهی همیشه مخالفند، مخالف هر حرکتی که انجام می‌شود. ما با سند و آمار صحبت می‌کنیم. در فضای مجازی نمی‌شود آمار را دستکاری کرد. در کارگاههای دو ساعته بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هنرجو حضور داشت که برای سینمای مستند رقم بالایی است. ضمن این که مخاطبان ما در پلتفرم‌ها و سامانه‌های مختلف برنامه‌ها را دنبال می کردند و باید همه آمار را تجمیع کرد. مراسم بزرگداشت و مراسم نکوداشت ۵۰۰ بیننده ثابت داشت، به همین دلیل می‌گویم ما به افزایش مخاطب رسیدیم.

در بخش دیگری از برنامه «شهر فرنگ» مدقق گفت گروهی معتقدند سینمای مستند در ایران جدی نیست، حمیدی مقدم پاسخ داد:  این هم نظری قابل احترام و قابل اعتناست. اما من باور دارم سینمای مستند ظرفیت بیشتری دارد، هم در فروش و هم در عرضه. باید از حوزه جشنواره‌ها عبور کنیم. برگزاری برخط می‌تواند گستردگی مخاطب و رونق اقتصادی به همراه بیاورد. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای این موضوع برنامه دارد. راه اندازی سامانه برخط برای معرفی و فروش محصولات خودمان و مننتخبان جشنواره‌ها بخشی از این برنامه است.

وی ادامه داد: هدف مرکز گسترش، درآمد و فروش نیست. اما این سامانه بلیت‌فروشی خواهد داشت. ما مرکزی حمایتی و فرهنگی هستیم. برایمان مخاطب و ارزش کیفی مخاطب مهم است. اما بستر را باید مهیا کنیم تا از نظر اقتصادی هم موفق شویم.

حمیدی مقدم درباره فراموش شدن اکران عمومی مستندها با رونق نمایش آنلاین گفت: ماهیت سینما حفظ می‌شود، حتی اگر روش های دیگری برای دیده شدن فیلم‌ها وجود داشته باشد. هر اثری جذاب باشد توده بیشتری جذب می کند. همین امسال آثاری در جشنواره حضور داشتند که کیفیت بصری، طراحی صدا و کیفیت بالایی داشتند، حتی بالاتر از آثار سینمایی. پرمخاطب‌ترین فیلم جشنواره «کودتای ۵۳» این امتیازها را داشت. فکر می‌کنم در آینده امکان استفاده از بسترهای فیزیکی و آنلاین اتفاق بیفتد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مستندسازان ما پیشتاز و پیشرو هستند، در حوزه کرونا چه  کسانی پیشقدم شده و به دل حادثه رفتند تا این روزها را ثبت سندی کنند؟ روزهای دفاع مقدس را چه کسانی ثبت کردند؟ جز مستندسازان «روایت فتح» که آثار درخشانشان هنوز ماندگار و قابل رجوع است؟ مستندسازان در تولید و نمایش باید خطر کنند و به عرصه های تازه وارد شوند.

مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مرکز گسترش به عنوان موسسه عامل از سال ۹۸ موظف شد از «هنر و تجربه» پشتیبانی مالی کند. بودجه ای که متعلق به هنر و تجربه است به مرکز ربط ندارد. اگر آنها اکران و برنامه‌ای داشته باشند این هزینه به آنها تعلق می‌گیرد. بعضی خبرسازی‌ها و شایعات خارج از تقوا و اخلاق است. با توجه به سیستم شفاف سازی که مد نظر آقای دکتر انتظامی رئیس محترم سازمان سینمایی است، همه موارد با دقت محاسبه می‌شود.

وی گفت: کاش همه نهادها و موسساتی که گاهی موازی کاری می‌کنند شفافیت مالی داشتند. این شفافیت مالی فعلا در سازمان سینمایی و زیر مجموعه‌هایش وجود دارد. می شود درباره عملکرد سازمان صدا و سیما یا موسسات بی‌شماری که  در حوزه فیلم کار می کنند خواستار شفافیت شد.

مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره روابط خانوادگی در مرکز و تولید پروژه‌ها گفت: آیا شما می‌توانید فردی را از فعالیت در حوزه‌ای که در آن تخصص دارد منع کنید چون با کسی در مرکز ارتباط دارد؟ درباره آن فرد خاص و پروژه‌ای که در اتاق بازرگانی تولید شده باید گفت معمولا تهیه‌کننده یا سفارش دهنده پیشنهاد می‌دهد کدام کارگردان پروژه را انجام بدهد. آقای مصطفی رزاق کریمی پیشنهاد اتاق بازرگانی بودند. البته ایشان کارگردان به نامی هم هستند و سوابقشان ربطی به مرکز ندارد. ما در مرکز با تهیه‌کننده قرارداد می‌بندیم، نه با کارگردان. این‌ها خبرسازی است. دوستانی نسنجیده، بدون ورود به عمق مسائل، حاشیه درست می‌کنند که نتیجه‌ای هم ندارد.

حمیدی مقدم در بخش دیگری از برنامه «شهر فرنگ» که از شبکه خبر پخش می‌شد به شایعات دیگر هم پاسخ داد: ما انیمیشنی داشتیم به نام «کووید ۱۹» این گروه خبرساز، همان موقع گفتند برای این پروژه ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد بسته شده در حالی که رقم واقعی ۴۵ میلیون تومان است. خبرسازی و ایجاد شبهه راحت است.

وی درباره همکاری معاون مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پروژه‌های تولیدی گفت: از اوایل زمستان گذشته می‌خواستم که ایشان در این جایگاه کنار ما باشند، اما به دلیل مشغله کاری این روند طولانی شد و به امسال رسید. تمام قراردادهای ایشان با مرکز به تهیه کننده دیگری واگذار شده است.

دبیر «حقیقت آنلاین» درباره مشکلات پژوهش در سینمای مستند گفت: هزینه‌ها نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. عدد تولید در سینمای مستند پایین و سفره هم کوچک‌تر است. مستندسازان ماهها و گاهی سال‌ها رنج می برند تا کاری درخشان تولید کنند. این ارقام و جنس کار را با  اعداد و ارقام سینمای داستانی و دستمزد سوپراستارها مقایسه کنید. با توجه به این بودجه کم و زمانی که صرف تولید مستند می‌شود، طبیعی است که مستندساز نتواند دو سال درگیر یک پروژه بماند و درگیر کار جانبی برای امرار معاش نشود.

وی ادامه داد: مستندسازان با عشق و عرق کار می‌کنند. اما نیاز به حمایت مادی و معنوی بیشتری دارند. تا سال گذشته مرکز گسترش برای هر مستند میانگین ۷۰ تومان تا ۱۳۰ میلیون تومان مشارکت داشت و امسال این رقم به ۲۰۰ میلیون  تومان رسیده در حالی که برای یک تیزر تبلیغاتی ساده، ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

دبیر چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» با اشاره به کم بودن تولیدات تاریخی، علمی، ورزشی و سیاسی گفت: نگاه عمومی به مستند در ایران اجتماعی است. من به عنوان متولی در مرکز گسترش از سال گذشته از همکارانم خواستم ریل‌گذاری را عوض کنیم  و زمینه را برای تولید مستندهای حیات وحش، ورزشی، تاریخی و پرتره که می‌تواند جذاب باشد فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در برنامه «شهرفرنگ» گفت: مستند سفارشی لزوما بد نیست. در دنیا، مستندهای خوب محصول حمایت و سفارش یک نهاد یا ارگان هستند. البته که نگاه و خلاقیت فیلمساز در ساخت اثر باید متبلور شود.

حمیدی‌مقدم تاکید کرد موفقیت مستندساز نباید به جشنواره ختم شود و باید مخاطب را گسترش داد: مستند نباید محدود شود به حلقه‌های روشنفکری یا مخاطبان محدود. نباید به جشنواره‌ها ختم و پس از آن بایگانی شود. هدف ما این است که مستند جریان ایجاد کند، موثر باشد. باید از این جغرافیا عبور کرد و به فضاهای بزرگتری رسید.

وی ادامه داد: جشنواره‌های خارجی نگاه مشخص و معینی در سینمای مستند و داستانی دنبال می‌کنند و معمولا برای یک نقطه از پازلشان اثری را انتخاب می‌کنند که سوژه اجتماعی داغ و خارج از قاعده از خاورمیانه داشته باشد، آن تصویری که آنها نیاز دارند. اما این اثر که موفق شده جایزه بگیرد در کدام شبکه تلویزیونی معتبر دنیا نمایش داده می‌شود؟ برنامه ما این است که در حوزه اقتصاد ابتدا به خانه‌های مردم ورود کنیم و بعد بتوانیم مسائل اقلیمی و جغرافیایی‌مان را جهانی کنیم.

محمد حمیدی مقدم دبیر چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» در پایان این برنامه گفت: سینمای مستند برای کشور مهم است. این سینما نیازمند حمایت است. نیازمند سعه صدر مدیران و سیاستمداران. مستندسازان دلسوز هستند. نکاتی را می‌گویند که معمولا از آنها غفلت کرده‌ایم. آنها از تاریکی و سایه روشن می‌گویند، برای آینده روشن باید به آنها اعتماد کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رسانه ملی‌ را آیینه تمام نمای اعتقادات، باورها و اندیشه‌های مردم می‌دانیم/آنچه را که مردم انتخاب کردند، باید رسانه ملی به درستی پوشش دهد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون سیمای رسانه ملی بیان کرد که دبیرخانه دائمی ستاد رسانه‌ای حاج قاسم در شبکه سه تشکیل و مستقر شده و بنای ما بر این است که از همه ظرفیت هایی که به تبیین این راه کمک می کند، استفاده کنیم.

به گزارش سینماپرس، حمید شاه آبادی معاون سیمای رسانه ملی و رئیس ستاد رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی در برنامه «عصر مقاومت» درباره برنامه‌های رسانه ملی برای تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی که مقام معظم رهبری آن را به یک افق مطرح کردند، گفت: ابتدا از آقای بخشی زاده معاون جدید صدا برای راه اندازی رادیو مقاومت تشکر می‌کنم. حقیقت این است که حضرت آقا کمتر درباره شخصیتی چنین تعبیر و تعاریفی داشتند و آنچه که امروز باید به طور ویژه به آن توجه داشته باشیم این است که راه حاج قاسم و مکتب ایشان در کشور جاری باشد.

وی ادامه داد: مردم خوب کشورمان سختی‌های زیادی کشیدند، برای مقاومت هزینه‌های زیادی دادند و امروز با گذشت یک سال از شهادت علمدار انقلاب اسلامی بیشتر از گذشته روشن شده که راه مقاومت، راه صحیح، درست و ماندگار است.

معاون سیما افزود: امروز قاتل حاج قاسم با سرافکندگی و خواری و خفت کاخ سفید را ترک می‌کند در حالی که عمق استراتژیک امنیتی کشور ما بیرون مرزها و در منطقه خاورمیانه گسترده، واقعیت این است که اگر امروز در دنیا قدرت این را داریم تا سخن از مقاومت بگوییم به پشتوانه ایثار و گذشت‌های سرداران رشید اسلام و پای کار بودن مردم‌مان است و این مردم بزرگترین سرمایه برای کشور هستند.

شاه آبادی همچنین بیان کرد: جا دارد نگاهی به اطرافمان بیندازیم و ببینیم که امروز در دنیا جایگاه ایران چه جایگاهی است و امروز سخن حق و حقیقت حامی و مدافعی مثل انقلاب اسلامی و در تراز انقلاب اسلامی دارد و اگر آزاداندیشان در دنیا جرات حرف زدن دارند به پشتوانه چنین مکتب و اندیشه‌ای است.

وی ادامه داد: وضعیت امروز کشور، قدرت دفاعی کشور و جایگاه ما در مقاومت نشان می‌دهد این راه اصیل و ماندگاری است و در برابر دوگانه‌هایی که برای ما ایجاد کردند و غفلت‌هایی که گاهی اوقات صورت می‌گیرد باید بدانیم راه اصیل را چگونه دنبال کرده و چگونه باید حرکت کنیم؟

معاون سیما درباره اینکه برنامه رسانه ملی برای تبیین مکتب سردار سلیمانی، چیست؟ گفت: طبیعی است همه بخش‌های رسانه‌ای باید برای حرکت‌های روشنگرانه تصویری از رفتار ملت باشد. ما رسانه ملی‌مان را آیینه تمام نمای اعتقادات، باورها و اندیشه‌های مردم می‌دانیم. بنابراین آنچه را که مردم انتخاب کردند، باید رسانه ملی به درستی پوشش دهد.

وی با بیان برنامه‌های تلویزیون برای سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تلاش ما بر این است که با تولید مستندهای گوناگون در شبکه‌ها، ویژه برنامه‌هایی که اندیشه و مکتب حاج قاسم را تبیین می‌کند و همچنین با ضبط و انتشار تصاویری از خاطرات تمام شخصیت‌های جهانی در مورد حاج قاسم در این رابطه برنامه سازی کنیم.

شاه آبادی افزود: اگر امروز در اولین سالگرد حاج قاسم ستاد رسانه‌ای حاج قاسم در رسانه ملی تشکیل شده است فقط برای گرامیداشت سالگرد شهید نیست که تا ۱۳ دی ماه کارش را پایان دهد، بلکه به دنبال مسیری هستیم که این مکتب و این راه به طور مداوم در رسانه ملی تبیین شود. بنابراین هم در قالب برنامه‌های کوتاه و پر تکرار کلمات و جمله‌های حاج قاسم را در رسانه ملی خواهیم داشت و هم در قالب مستندهای متنوع که به فراز و فرودهای دوران دهه اخیری که حاج قاسم منطقه را از وجود عناصر ناپاک، پاک کرد می‌پردازیم.

معاون سیما با بیان اینکه وظیفه رسانه ملی این است که یک بار دیگر مرور کند دشمن تا کجا آمده بود؟ افزود: به فرموده حضرت آقا دشمن به فاصله نزدیک به کربلا رسیده بودند و اگر اینها به حرمین شریفه دست پیدا می‌کردند در این حوزه چه جنایت‌هایی که نمی‌کردند! ما داشته‌های ارزشمندمان و میوه شیرین مقاومت که پرچمداری اش در عرصه نظامی و فرهنگی به عهده شخصیت‌هایی مثل حاج قاسم بود را باید با برنامه‌های مختلفی معرفی کنیم.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های تلویزیون تا ۱۳ دی ماه نیز گفت: «روایت حبیب» بیان خاطره‌ها و سرگذشت زندگی و مبارزه‌های حاج قاسم از زبان شخصیت‌های بین المللی از شبکه سه و مستندهای گوناگونی از شبکه مستند و شبکه یک پخش خواهند شد. حتی مرکز صبا نیز برنامه‌های پویانمایی برای تبیین زندگی حاج قاسم برای کودکان را تدارک دیده است. کار اصلی رسانه، روشنگری است و انشاله بتوانیم به درستی روایت گری کنیم.

معاون سیما در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب توجه رهبری به جوان‌ها در اروپا و آمریکا بود. به نظر می‌رسد مکتب سردار سلیمانی باید در قالب این بیانیه بیاید و در طول سال منتشر شود. ستاد تولیدات رسانه‌ای مکتب سردار سلیمانی در این زمینه برنامه ریزی دارد؟ گفت: شورای سیاستگذاری ستاد، متشکل از چهره‌های شاخص فرهنگی، نهادهای موثر از قوای مقننه، مجریه، قضائیه، فرهنگی سپاه و … تصمیم شان بر این است آن چیزی که به اندیشه و راه حاج قاسم مربوط می‌شود به ویژه در خارج از کشور و با همکاری برون مرزی را به طور مداوم در دستور کار قرار دهند و سیاست ما این است که این شورا پس از سالگرد شهادت همچنان فعالیت خود را داشته باشد. دبیرخانه دائمی ستاد رسانه‌ای حاج قاسم در شبکه سه تشکیل و مستقر شده و بنای ما بر این است که از همه ظرفیت‌هایی که به تبیین این راه کمک می‌کند استفاده کنیم.

وی در همین زمینه ادامه داد: ما امروز صدای انقلاب اسلامی را در جای جای جهان می‌شنویم و طرفداران این فرهنگ و اندیشه مقاومت امروز در اقصی نقاط جهان حضور دارند و حتماً باید رسانه بتواند این جریان فکری را به درستی گزارش کند و بتواند مثل نخ تسبیح همه این عناصر را پیوند دهد و در دستور کار ستاد هست که به طور دائمی این مکتب و این راه و این اندیشه و چهره‌های این حوزه به ویژه در خارج از کشور و به ویژه در نقاطی که دولت‌های استکباری سرمایه گذاری بیشتری کردند، راه اندازی کند و ما هم انشاله بتوانیم گزارش‌های صحیحی روایت کنیم.

شاه آبادی در پایان درباره شهید حاج قاسم سلیمانی نیز گفت: واقعاً حاج قاسم سردار دل‌ها و مرد میدان بود و عنصر به خاطر ماندنی برای همه ملت است. راه و روش و منش او و سلوک فردی و حرکت اجتماعی او در ذهن همه مردم است و امیدواریم رسانه در معرفی این شخصیت کم نظیر به تکلیف خودش بپردازد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلمبرداری سریال «ارباب حلقه‌ها» به پایان رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان سازنده سریال «ارباب حلقه‌ها» از پایان فیلمبرداری آن در نیوزیلند خبر داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایندپندنت، فیلمبرداری فصل اول سریال «ارباب حلقه‌ها» برای آمازون تی‌وی در نیوزیلند به پایان رسید.

تولید این پروژه اوایل امسال آغاز شده بود اما این سریال به دلیل شیوع کرونا مجبور شد تا در حالی که تنها یک ماه از آغاز کار گذشته بود همه چیز را متوقف کند. گروه فیلمبرداری توانستند در سپتامبر به محل فیلمبرداری برگردند و کار را دوباره شروع کنند.

حالا با انتشار تصویری که جی‌ای بایونا کارگردان سریال، سه‌شنبه ۲۲ دسامبر در اختیار دیگران گذاشته گفته است که فیلمبرداری این سریال را اوایل این ماه به پایان برده است.

این کارگردان اسپانیایی که برای ساخت فیلم‌هایی چون «غیرممکن» و «یک هیولا صدا می‌زند» شناخته می‌شود تصویری از پای برهنه‌اش منتشر کرده و نوشته است: هیچ کلامی برای تشکر از این سرزمین فوق‌العاده و مردم عزیزش که پذیرای من در یک سال و نیم گذشته بودند ندارم. نمی‌توانم صبر کنم تا دوباره به آنجا برگردم.

جد بروفی از بازیگران این سریال هم نوشته است: انسان به اینجا آمدی و هابیت می‌روی. پیش می‌آید. همیشه از بازگشت تو استقبال خواهد شد.

انتظار می‌رود سریال «ارباب حلقه‌ها» سال ۲۰۲۱ در آمازون پرایم ویدیو در دسترس قرار بگیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

یاد او و زلزله‌ بم شجریان را روی صحنه برد


۱۷ سال از فاجعه زلزله بم می‌گذرد؛ در همان بحبوحه بود که زمین ایرج بسطامی ـ خالق اثر «گلپونه‌ها» ـ را هم در آغوش کشید. بسطامی از شاگردان محمدرضا شجریان بود و استاد در سوگ شاگردش و برای کمک به زلزله زده‌ها، دو هفته بعد از این اتفاق دردناک، به روی صحنه رفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در شرایط کنونی ناشی از کرونا، صداوسیما مجبور است به عمد چند پروژه مختلف را برای ایام عید در دست ساخت قرار دهد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده سریال نوروزی «هشت آباد» گفت: نام سریال اشاره به یکی از محله‌های قدیمی مشهد دارد که درعالم واقع نیز وجود خارجی داشته است. فکر می‌کنم تا ۲ ماه دیگر نیز عوامل در لوکیشن‌های مختلف مشغول کار باشند.

به گزارش سینماپرس، چندین سریال تلویزیونی طی روزها و ماه‌های اخیر برای رسیدن به کنداکتور سیمای نوروزی تلویزیون در دست ساخت قرار گرفته‌اند. حضور برخی از این سریال‌ها در آنتن نوروز ۱۴۰۰ به قطعیت رسیده اما تعداد این مجموعه‌ها فعلا بیش از تعداد شبکه‌هاست!

با این وجود سریال‌های مذکور همچنان با اعلام اینکه سریالی ویژه نوروز هستند، روزهای تصویربرداری را سپری می‌کنند تا احتمالاً تلویزیون بنا بر شرایط کرونایی برای ایام عید دست خالی نماند. «هشت‌آباد» با نام قبلی «نوروز رنگی» از مجموعه‌هایی است که برای نوروز در دست ساخت است و از چند ماه پیش ضبط خود را به کارگردانی علی مسعودی (مشهدی) در دستور کار گذاشته تا دومین تجربه سریال‌سازی مسعودی در مقام کارگردان باشد.

دست من نیست؛ خودشان باید تعیین تکلیف کنند

این روزها گروه تولید در شهر مشهد مستقر هستند و ضبط فیلمنامه را ادامه می‌دهند؛ همچنان اکبر تحویلیان در گفتگو با خبرنگار آنا و درباره تکلیف «هشت‌آباد» برای پخش از شبکه سه یا شبکه‌های جایگزین در نوروز ۱۴۰۰ توضیح داد: ما سریال را برای سیمافیلم می‌سازیم و خب من تولیدکننده نمی‌توانم مشخص کنم که کار را به کدام شبکه بدهند. الان هم مشخص نیست که «هشت‌آباد» در کنداکتور کدام شبکه قرار گیرد. خود سیمافیلم و صداوسیماست که به انتخاب مشترکی خواهند رسید.

وی افزود: بنابراین نمی‌توان با قطعیت بگویم که شبکه سه آن را پخش می‌کند یا به شبکه دیگری خواهد سپرد، ولی ما سریال را برای نوروز می‌سازیم. «هشت آباد» را در ۲۰ قسمت آماده می‌کنیم هرچند من امیدوارم که در کنداکتور عیدانه ۱۴۰۰ تلویزیون قرار گیرد.

«هشت‌آباد» کجاست؟

تحویلیان در عین حال خبر داد؛ با توجه به شرایط کرونایی که داریم تا به الان ۵۰ درصد از سریال را تصویربرداری کرده‌ایم. وقفه‌ای هم این روزها در کار نیست و گروه مشغول ضبط قصه سریال هستند.

وی همچنین افزود: فکر می‌کنم تا ۲ ماه دیگر نیز عوامل و بازیگران در لوکیشن‌های مختلف مشغول کار باشند. تمام لوکیشن‌ها نیز همچنان در شهر مشهد در نظر گرفته شده و البته در جاهای مختلف شهر در حال تغییر است.

سریال هشت آباد

این تهیه‌کننده با اشاره به نام «هشت‌آباد» برای این سریال تلویزیونی توضیح داد: این نام درواقع اشاره به یکی از محله‌های قدیمی مشهد دارد که در عالم واقع نیز وجود خارجی داشته است. قصه ما نیز با توجه به اینکه برگرفته از سالیانی از دهه شصت در این شهر است و این گونه در این محله‌ها روایت می‌شود.

سریال‌های جایگزینی که درحال ساخت است

تحویلیان با اشاره به سختی‌های کار و تصویربرداری در شرایط کرونایی یادآور شد: کرونا همه مناسبات را به هم زده و نمی‌توان روی هرچیزی برنامه‌ریزی قطعی داشت. همه درگیر این بیماری هستیم و تولیدات سریالی نیز جدا از این ماجرا نیست.

تهیه‌کننده سریال نوروزی «هشت‌آباد» تأکید کرد: با توجه حساسیت‌های تولید در شرایط کنونی ناشی از کرونا، صداوسیما مجبور است به عمد چند پروژه مختلف را برای ایام عید در دست ساخت قرار دهد. الان هم همزمان چند سریال را جلوی انداخته تا بنابر اتفاق و نرسیدن‌های احتمالی، آنتن نوروز خالی از سریال‌های نمایشی نباشد.

سریال هشت آباد

گفتنی است؛ «هشت‌آباد» روایتگر قصه‌های طنز در اسفند ۶۶ تا ۱۴ فروردین ۶۷ و برگرفته از تجارب شخصی و خاطرات نوجوانی علی مسعودی است.

در این مجموعه جواد خواجوی، بازیگر مشهدی و چهره معروف فضای مجازی نقش اصلی آن را برعهده دارد. در کنار جمعی از هنرمندان بومی مشهد بازیگرانی همچون رابعه اسکویی، یوسف تیموری، داریوش سلیمی، هادی عامل هاشمی و نیز در این سریال جلوی دوربین رفته‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خرمگس» در وی‌اودی‌ها دیدنی می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در هفدهمین هفته نمایش اینترنتی گزیده فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران ۴ فیلم در وی‌اودی‌ها به نمایش درمی آید.

به گزارش سینماپرس، در هفدهمین هفته نمایش اینترنتی گزیده فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران با عنوان «چهار ایده، چهار فیلم» فیلم‌های «خرمگس» به کارگردانی شهرام جوادخانی، «اس» ساخته حامد اصلانی، «ترجمه افول» به کارگردانی جواد عبدالله‌زاده و «چله‌نشین» ساخته امید میرزایی، از ۴ دی از طریق سرویس‌های نمایش اینترنتی «وُدیو» و «هاشور» به نمایش در می‌آید.

تعدادی از فیلم‌های موفق انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تا پایان سال به صورت هفتگی از طریق این دو سرویس نمایش اینترنتی ودیو و هاشور به نمایش درخواهند آمد.

نمایش اینترنتی فیلم‌های کوتاه با هدف دسترسی آسان‌تر فیلمسازان جوان به فیلم‌های کوتاهِ باکیفیت، آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان عام با فیلم کوتاه و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت پلت‌فرم‌ها در زمینه انتشار و نمایش فیلم‌های کوتاه، در دستورکار انجمن سینمای جوانان ایران قرار گرفته است.

این فیلم‌ها پس از یک هفته همچنان در آرشیو این وب‌سایت‌ها قرار دارد و علاقه‌مندان در هر زمان به آن‌ها دسترسی خواهند داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع