X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

شاهمرادی زاده: طی سال های گذشته فراماسونرها در همه حوزه ها از جمله سینما نفوذ کردند/ امکان ساخت برای فیلمنامه های استراتژیک طی این سال ها فراهم نشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: متأسفانه طی سال های گذشته فراماسونرها در همه حوزه ها از جمله سینما نفوذ کردند؛ در واقع آن ها هستند که برای همه امور و حوزه ها از جمله سینما خط دهی می کنند و به نوعی اداره عرصه فرهنگ و هنر در دست آن ها است و مدیران فرهنگی و هنری رسماً هیچ کاری جز آنچه فراماسونرها به آن ها دیکته می کنند نمی توانند انجام دهند.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: از سینمای ارزشی، ملی، انقلابی و دفاع مقدس هیچ وقت حمایت درستی نشده و به دلیل فقدان دغدغه از سوی اکثریت مدیران سینمایی این سینمای استراتژیک همیشه به محاق رفته و متأسفانه امکان ساخت برای فیلمنامه های استراتژیک و ارزشی طی این سال های اخیر فراهم نشد.

وی ادامه داد: بی مهری و بی توجهی مدیران سینمایی و فرهنگی به سینمای استراتژیک و ملی در حالی است که آن ها باید پرچمدار حمایت از این سینما باشند؛ آن ها هستند که باید فرمان دهند تا از سینماگران جنگ حمایت شود اما متأسفانه چنین اتفاقی نمی افتد و این اتفاق در سینمای جمهوری اسلامی ایران بسیار تلخ و دردآور است.

شاهمرادی زاده سپس خطاب به مدیران سینمایی اظهار داشت: آقایان بیایید پاسخ بدهید چرا ما نمی توانیم فیلمنامه های ارزشی مان را در حوزه های مختلف از جمله مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و… بسازیم؟ چرا به جای حمایت از این سینمای ارزشمند از فیلم هایی حمایت می کنید که بنیان خانواده و ارزش های دینی و ملی را زیر سوأل می برند؟ چرا سینمای جمهوری اسلامی ایران باید سرشار از فیلم های مهوعی شود که در آن شوخی های رکیک جنسی و… وجود دارد؟

این سینماگر تأکید کرد: هنرمندان بی شماری هستند که دغدغه پرداختن به موضوعات ملی، انقلابی و دینی را دارند و با تمام جان شان برای تقویت پایه های سینمای استراتژیک ایستاده اند اما هیچ مدیر فرهنگی از آن ها حمایت نمی کند و هیچ بودجه ای به آن ها اختصاص پیدا نمی کند.

وی سپس این نوع حرکت ها در سینما را تعمدی برشمرد و تصریح کرد: بی تردید دست هایی در کار است و برخی اشخاص عمداً می خواهند سینمای استراتژیک را به نابودی مطلق بکشانند. به همین علت است که ما در فیلم های سینمایی هیچ نشانی از ارزش ها و انسانیت نمی بینیم، هیچ اثری از نماز و مسجد و تولد و فرزندآوری و شادی در خانواده ها و… نمی بینیم و همه چیز یا به سیاهی مطلق منجر شده و یا شوخی های زننده کلامی و رفتاری جنسی!

شاهمرادی زاده در پایان این گفتگو افزود: متأسفانه کوتاهی در همه حوزه ها زیاد است. دولت رسماً همه چیز را به حال خود رها کرده و به همین علت است که ما شاهدیم کلی خانه خالی در کشور احتکار شده. مشکلات شدید اقتصادی گریبان مردم را گرفته و خلاصه هیچ چیز سر جای خود قرار ندارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اثری که در دوسالانه مجسمه‌سازی دیده نشد!/ دلایل نصب در تالار حافظ


محمد پیریایی خالق اثر «به آسمان نگاه کن» ارائه شده در هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران، درباره نصب این اثر در تالار حافظ توضیحاتی ارائه کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اکران فیلم‌تئاترهای کانون در فضای مجازی از اول بهمن – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آغاز گام دوم طرح «نمایش نما» از اول بهمن ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش سینماپرس، امیر مشهدی‌عباس مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: «نمایش‌نما» طرح اکران فیلم‌تئاترهای کودک و نوجوان در فضای مجازی از مرداد امسال آغاز شد و تاکنون بیش از ۴۰ فیلم‌تئاتر ویژه کودکان و نوجوانان در سایت th.kpf.ir در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به ادامه‌ تعطیلی سالن‌های تئاتر به دلیل شیوع بیماری کرونا و استقبال مخاطبان از طرح «نمایش‌نما»، مرحله‌ دوم این طرح با اکران ۹ فیلم‌تئاتر از اول بهمن و در روزهای پرخاطره دهه‌ مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.

به گفته مشهدی‌عباس این طرح تا پایان سال جاری ادامه دارد و در روزهای چهارشنبه هر هفته، یک فیلم‌تئاتر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون گفت: فیلم تئاترهای «خداحافظ راکون پیر»، «لافکادیو»، «دختر کدو تنبل»، «افسانه ماردوش»، «استخوان ماهی جادویی»، «گنجشکک اشی مشی»، «خاله مرجان و خروس»، «میهمان غار» و «آی تک» عنوان نمایش‌هایی است که در پایگاه th.kpf.ir بارگذاری می‌شود و در اختیار کودکان و نوجوانان کشور و فارسی‌زبانان سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.

مشهدی‌عباس تجربه تماشای تئاتر در سالن‌های تئاتر را برای بچه‌ها ضروری دانست و افزود: کودکان در این سالن‌ها و در کنار همسالان‌شان به تجربیات ارزشمندی دست پیدا می‌کنند. آنها از هم می‌آموزند که چگونه احساسات خود را در زمان مناسب بروز بدهند، کجا با صدای بلند بخندند، کجا اندیشه کنند و کجا پاسخ بدهند. مهارت‌های زندگی، روابط سازگارانه اجتماعی و مسئولیت‌پذیری از دیگر موارد مهمی است که با حضور بچه‌ها در کنار هم ‌کسب می‌شود.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون در ادامه با بیان اینکه تئاتر یک کالای فرهنگی مؤثر در ارتقای فرهنگ جامعه است، افزود: تئاتر هنری اندیشه‌ساز و مؤثر در حوزه آموزش، پرورش و تربیت برای کودکان و نوجوانان به‌شمار می‌رود و اثر آن در طولانی‌ مدت مشاهده می‌شود.

وی اضافه کرد: حذف تئاتر از سبد کالای فرهنگی خانواده‌ها می‌تواند در درازمدت اثرهای نامطلوب خود را نشان دهد. از این‌رو ما با اجرای این طرح از اواسط تابستان، تئاتر را به خانه‌ بچه‌ها بردیم تا این فعالیت فرهنگی از سبد کالای خانواده‌ها حذف نشود.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۵۰ آغاز به کار کرده است و با استفاده از شیوه‌های عروسکی، زنده و ترکیبی به تولید آثار نمایشی برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد. اجرای تئاتر در مناطق روستایی و محروم بر روی تماشاخانه سیار از فعالیت‌های قابل‌توجه این مرکز از بدو تأسیس است تا کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف کشور نیز امکان تماشای تئاتر برای‌شان فراهم شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سوزنبان» جایزه بهترین انیمیشن یک جشنواره هلندی را از آن خود کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم انیمیشن «سوزنبان» ساخته مهدی خرمیان برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره هلندی شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم انیمیشن «سوزنبان» ساخته مهدی خرمیان که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره FluXus هلند شد.

در جشنواره بین‌المللی انیمیشن FluXus هلند که امسال به دلیل پاندمی کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، فیلم انیمیشن «سوزنبان» به کارگردانی مهدی خرمیان موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم بخش بین‌المللی این رویداد شد.

در وب‌سایت FAFF درباره این فیلم انیمیشن آمده است: «سوزنبان» فیلمی با یک فرم هنری و جزئیات عالی است؛ یک فیلم جهانی که همه می‌توانند حس کنند که چگونه و به شکلی زیبا، با کاراکتر اصلی فیلم که هنوز به عشق زندگی‌اش پایبند است، همراه شوند …

انیمیشن «خورده شده» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محسن رضاپور هم یکی دیگر از ۱۸ فیلم بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره تخصصی انیمیشن بود.

جشنواره FluXus مختص فیلم‌های کوتاه انیمیشن کودکان و بزرگسالان است که همه‌ساله صدها فیلم به این جشنواره ارائه می‌شود و آثار منتخب به سه بخش رقابتی بین‌الملل، بنلوکس (هلند، بلژیک، لوکزامبورگ) و تمام سنین راه یافته و در نهایت بهترین فیلم‌ها توسط تماشاگران آنلاین جشنواره انتخاب می‌شوند.

این جشنواره به تکنیک‌های مختلف انیمیشن هنری توجه کرده و اولویت انتخاب، فیلم‌های خلاقانه‌ای است که از نظر تکنیک و داستان، از کیفیت هنری بالایی برخوردار هستند.

لیندا ویلمزون دبیر جشنواره FluXus هلند است، یورن لیوورینک مدیر هنری و آن میجر هماهنگ‌کننده تولید این رویداد است.

انیمیشن «سوزنبان» درباره سوزنبان پیری است که سال‌ها به انتظار زنی در یک ایستگاه نشسته است تا اینکه متوجه می‌شود این زن در تخیل اوست …

این فیلم پیشتر برنده جایزه «آقای رُوسی» Signor Rossi Award از سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی «کارتون کلاب» ایتالیا شده است. آقای رُوسی مشهورترین کاراکتر خلق شده توسط انیماتور مشهور ایتالیایی برونو بوزتو است.

«سوزنبان» همچنین برنده جایزه بهترین انیمیشن جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو نیز شده است ضمن اینکه این فیلم منتخب بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی کارتون و انیمیشن سئول کره‌جنوبی (SICAF) بوده و به مرحله فینال یازدهمین جشنواره فیلم‌های شهری و معماری استانبول ترکیه هم راه یافته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«امیر مردانه» دبیر سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی دبیر سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی را معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، طی حکمی از سوی محمد اله یاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر مردانه دبیر سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی شد.

امیر مردانه که پیش از این دبیر دوره اول و دوم جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی بوده طی حکمی از سوی مدیرکل دفتر موسیقی و رئیس سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به‌عنوان دبیر دوره سوم معرفی شد.

در حکم  امیر مردانه آمده است:

«نظر به تعهد، تجارب هنری و سوابق جنابعالی، به موجب این ابلاغ به‌عنوان دبیر سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی منصوب می‌شوید.

امید است با اتکا به عنایات خداوند متعال و همراهی شورای محترم  سیاستگذاری جشنواره، شاهد برگزاری جشنواره ای ارزشمند باشیم.»

سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به میزبانی استان بوشهر با همراهی دفتر موسیقی و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تجلیل از زنده یاد مرحوم «کریم اکبری مبارکه» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با تقدیر از برگزیدگان مسابقه نمایشنامه نویسی در «تئاتر صاحبدلان» مراسم تجلیل از زنده یاد کریم اکبری مبارکه نیز برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، محمود فرهنگ مدیر کانون تئاتر دینی از انتخاب برگزیدگان بخش مسابقه نمایشنامه نویسی دهمین دوره «تئاتر صاحبدلان» و تجلیل از مرحوم کریم اکبری مبارکه طی یک مراسم خبر داد.

فرهنگ ضمن بیان خبر فوق گفت: در مراسمی که روز چهارشنبه اول بهمن در تالار مشاهیر برگزار می‌شود ضمن اهدای جوایز برگزیدگان نمایشنامه نویسی «تئاتر صاحبدلان» از زنده یاد کریم اکبری مبارکه با حضور خانواده این هنرمند تجلیل خواهد شد.

فرهنگ افزود: هیات انتخاب مسابقه نمایشنامه نویسی متشکل از محمدرضا الوند، کاوه مهدوی و ندا ثابتی از میان ۱۵۸ اثر رسیده به دبیرخانه سه نمایشنامه را به عنوان آثار برتر این دوره از «تئاتر صاحبدلان» انتخاب کردند که مراسم اهدای جوایز و تجلیل از زنده یاد کریم اکبری مبارکه در روز چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

برگزیدگان دهمین دوره «تئاتر صاحبدلان» عبارتند از:

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نوشته محمدرضا آریان فر – جایزه مقام اول

«مردی که خواب کسوف می دید» نوشته حمید نامق – جایزه مقام دوم

«قلندر» نوشته روزبه حسینی- جایزه مقام سوم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ارزیابی چهار هزار ترانه در موسیقی فجر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست شورای داوران جایزه ترانه جشنواره موسیقی فجر برگزار شد

به گزارش سینماپرس،  نشست شورای داوران «جایزه ترانه» سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمد اله یاری (مدیرکل دفتر موسیقی)، مسلم نادعلی زاده دبیر این جایزه و داوران این بخش متشکل از اسماعیل امینی، مجید افشاری، محمدعلی بهمنی، محمدمهدی سیار، حمیدرضا شکارسری، ناصر فیض و عبدالجبار کاکایی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی گفت: در شورای شعر ترانه و کلام  دفتر موسیقی، در بررسی ترانه ها حداقل ها مدنظر قرار می گیرد و بررسی موارد کیفی و  حرفه ای در ترانه سرایی معمولا در جایزه ها و جشنواره ها مدنظر قرار می گیرد.  

مدیرکل دفتر موسیقی افزود: سال گذشته در جایزه ترانه، ترانه های یک سال بررسی شد و  پس از یک بررسی اولیه، تعدادی ترانه را هیات داوران در مرحله دوم و سوم ارزیابی کرد.  

امسال نیز ترانه های یکسال اخیر که به دفتر موسیقی رسیده توسط هیات داوران ارزیابی می شود. هدف این جایزه توجه به کیفیت و شناسایی ترانه های خوب و کار ایجابی در حوزه ترانه است.  
 مسلم نادعلی زاده، دبیر جایزه ترانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر گفت: بیش از چهار هزار پرونده ترانه های مهر ۱۳۹۸ تا مهرماه ۱۳۹۹ توسط هیات داوران  جایزه ترانه ارزیابی شده که پس از ارزیابی اولیه هیات داوران، حدود ۱۰۰ ترانه برای ارزیابی نهایی انتخاب شد و پس از ارزیابی نهایی برگزیدگان معرفی می شوند.  

نادعلی زاده در ادامه گفت: متأسفانه بیشتر ترانه ها سطحی شده اند و دستیابی به ترانه‌هایی که شاخص‌هایی را از لحاظ حرفه ای و فنی و محتوایی داشته باشند، کار دشواری است. با همت دوستان و همکاران ارجمند امیدواریم که بتوان آثار شاخص و حرفه ای را معرفی کرد.  
در ادامه این جلسه داوران جایزه ترانه نظرات خود را درباره جایزه ترانه بیان کردند.  

همچنین به پیشنهاد هیات داوران مقرر شد دبیرخانه جایزه  در نامه‌ای به شرکت‌های موسیقی از آنها دعوت کند تا ترانه های برتر یکسال اخیرشان را به انتخاب خود، به دبیرخانه جایزه ترانه ارائه کنند.  

 جایزه ترانه با هدف تجلیل و تشویق ترانه‌سرایان برتر، ترویج مفاهیم نو و ارزشمند در ترانه، حمایت و معرفی ترانه های برتر، به دبیری مسلم نادعلی‌زاده در سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود.  

در این جایزه، متن ترانه‌هایی که از مهرماه ۱۳۹۸ تا مهرماه ۱۳۹۹ به‌صورت تک آهنگ یا در قالب آلبوم موسیقی از سوی مؤسسات یا اشخاص حقیقی پس از دریافت مجوز از دفتر موسیقی تولید و منتشر شده‌اند، توسط هیات داوران بررسی و ترانه‌های برگزیده معرفی می‌شوند.

دربازه زمانی مشخص شده بیش از چهار هزار قطعه متن ترانه با مجوز دفتر موسیقی به‌صورت تک آهنگ یا در قالب آلبوم منتشر شده‌اند، که مرحله نخست انتخاب این ترانه‌ها  انجام شده است و در مرحله نهایی ترانه‌های برگزیده در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر معرفی می‌شوند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه سال جاری به دبیری حسن ریاحی برگزار می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حضور «اکبر عبدی» در «نون خ ۳» منتفی شد/خودشان دوست نداشتند که در کار حضور داشته باشند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سعید آقاخانی از پایان تصویربرداری فصل سوم سریال «نون خ ۳» تا دو هفته دیگر خبر داد.

به گزارش سینماپرس، ساعت ۱۰ و نیم صبح امروز به روستای سنجریان، لوکیشن فعلی فصل سوم سریال «نون خ ۳» رسیدیم. بازیگران این مجموعه که ندا قاسمی، سیروس میمنت، سعید اقاخانی، مهدی فرجی، کاظم نور بخش، صهبا شرافتی، شقایق دهقان و شقایق فتحی هستند در لوکیشن حضور داشتند و جلوی دوربین سیزدهمین قسمت این سریال پرطرفدار رفتند.

سکانسی که امروز ضبط شد، درباره سلمان پسر عاشق پیشه‌ای است که برای به دست آوردن شیرین، خودش را به آب و آتش می‌زند و امروز هم همچنان با خانواده شیرین در حال جر و بحث بود. پدرخانواده هم در کنار دخترانش در حال صحبت کردن با سلمان بود که دست از سر دخترش بردارد و این ماجرا را تمام کند.

در آن سوی لوکیشن هم دیگر بازیگران در حال تمرین و دورخوانی بودند.

سعید آقاخانی در خصوص محوریت سری سوم «نون خ ۳» به خبرنگار ما گفت: در این فصل به محوریت و ظرفیت گیاهان دارویی که در این منطقه وجود دارد، پرداختیم و تلاش می‌کنیم به منظور آگاهی بخشی به مخاطبان سریال پرباری از خطه و رسم و رسوم این منطقه بسازیم.

وی درمورد درصد طنز این فصل اظهار کرد: «نون خ ۳» از ابتدا برای جاری شدن لبخند بر لبان مردم ساخته شد و در فصل سوم هم قطعا لحظات شاد و فرح بخشی برای مردم دارد که ثانیه‌های خوشی را در نوروز ۱۴۰۰ تجربه کنند. سعی من هم نشاندن لبخند بر صورت مردم است و معتقدم اگر روزی مردم با دیدن آثارم شاد نشوند، بی شک روز مرگم خواهد بود.

آقاخانی ادامه داد: کرونا و سرمای محیط به شدت کار ما را سخت کرده است، مخصوصا در برخورد با بازیگران که نمی‌توانیم به هم دست بزنیم و این یکی از پیامدهای محدودیت برای ماست. البته باتوجه به شرایط بیماری کرونا در این فصل، تمام بازیگران با ماسک بازی می‌کنند و فقط در مواقع دیالوگ گفتن ماسک را از روی چهره هایشان بر می‌دارند. حتی در خود سریال هم کاراکتر کرونایی داریم.

وی در ادامه با اشاره به بازی اکبر عبدی در این فصل سریال گفت: اکبر عبدی هم قرار بود در این فصل کنارمان باشد، اما به دلیل مشکلاتی که پیش آمد، خودشان دوست نداشتند که در کار حضور داشته باشند.

کارگردان سریال «نون خ ۳» گفت: طنزهای بسیاری را در این سریال به کار بردیم که البته با حواشی متعددی هم همراه بود. البته خیلی‌ها هم ما را شرمنده خودشان کردند.

وی افزود: این فصل همچون گذشته در لوکیشن‌های متفاوتی در استان‌های اطراف کرمانشاه مهاباد و آذربایجان غربی تصویربرداری شده که از لوکیشن‌های خانگی فاصله بگیرد و تصاویر شاد و سرسبزی را برای مردم به تصویر بکشد. سریالی که در این دوره بار طنزش را افزایش داده و بازی‌ها هم به نسبت گذشته، جا افتاده‌تر شده است.

این بازیگر و طنزپرداز درباره اتمام فیلمبرداری و آغاز مراحل آماده سازی فنی توضیح داد: دو هفته تا پایان فیلمبرداری و اتمام کارمان مانده و همزمان تدوین کار هم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این سریال ظرفیت ساخت فصل ۴ را هم دارد، ادامه داد: هنوز به صورت جدی به آن فکر نکرده ایم، اما گروه دوست داشتنی مان، شوق تولید را در دلم زنده می‌کند و بینندگان هم با بازخوردهایی که داشتند دلمان را به تولید گرم می‌کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

باید به مخاطبان این اطمینان را داد که به علت رعایت موارد بهداشتی، سینماها جای خطرناکی نیستند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد احمدی راهکارهایی برای رونق گرفتن هرچه سریعتر سینماها پس از بحران کرونا را مطرح کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد احمدی تهیه کننده سینما، در پاسخ به این سوال که چند فیلم آماده اکران دارد و آیا آن‌ها را برای نمایش ارائه می‌دهد یا  خیر، به خبرنگاران جوان، گفت: دو فیلم سینمایی «بعد از تو» و «تهران شهر عشق» را آماده اکران دارم. البته که آنها را اکران می‌کنیم؛ در ابتدا «تهران شهر عشق» را نمایش می‌دهیم و برای «بعد از تو» هم برنامه ریزی اکران آنلاین کرده ایم.

وی افزود: به نظرم هرکسی به نوبه خود باید از سینما پس از یکسال تعطیلی، حمایت کند تا سینما زنده نگه داشته شود. ما هم تلاشمان این است که با اکران فیلم خود این کار را انجام دهیم.

او با اشاره به راهکارهایی برای رونق گرفتن سینماها اظهار کرد: باید تبلیغات مناسب صورت بگیرد. باید دقت شود فیلم‌هایی که اکران می‌شوند مخاطب پسند و جذاب باشند؛ اگر فیلم نباشد و تبلیغات هم نشود، سینما به این زودی‌ها به جایگاهی که می‌خواهیم نمی‌رسد.

احمدی در پایان عنوان کرد: موضوع تبلیغات در این زمینه به شدت مهم خواهد بود؛ چون خیلی‌ها نمی‌دانند سینماها باز هستند یا نه. باید به مخاطبان این اطمینان را داد که به علت رعایت موارد بهداشتی، سینماها جای خطرناکی نیستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خوانندگان جوانی که به ساز تهیه‌کننده‌ها می‌رقصند!


صدیق تعریف می‌گوید، «تاریخ نشان داده است که اگر تعداد انگشت شماری از هنرمندان عاشق موسیقی نبودند، وضعیت موسیقی ایرانی از این هم بدتر بود؛ برای ادامه حیات موسیقی ایرانی نیاز به جانفشانی است؛ ولی پرواضح است که این امر از همه انتظار نمی رود؛ اگرچه در طول تاریخ این جانفشانی‌ها باعث نجات هنر و فرهنگ شده است.»

مشاهده خبر از سایت منبع