X

بایگانی بهمن 1, 1399

دفتر سینمایی

بررسی آثار بانوی برنده جایزه نوبل در «هزارتوی داستان» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش به بررسی آثار پرل باک بانویی که جایزه نوبل را از آن خود کرد، می پردازد.

به گزارش سینماپرس، پرل باک مبلغ مذهبی، نویسنده، ویراستار، استاد دانشگاه، سخنران بین‌المللی، فعال سیاسی و همسر و مادری فداکار بود. این نویسنده‌ آمریکایی در کودکی با والدینش که مبلغان مذهبی بودند به چین آمد و حدود ۴۰ سال در چین زندگی کرد و به دلیل علاقه ای که به این سرزمین پیدا کرد، هنر و نبوغش صرف نوشتن درباره دهقانان و مردم فقیر چین شد تا آن ها را به شایستگی به جهان معرفی کند.

جمعه سوم بهمن، در برنامه «هزارتوی داستان»، بهناز بستاندوست داستان «اهریمن پیر» نوشته پرل باک را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت. زندگینامه را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی برنامه بر عهده ژاله محمدعلی است.

«هزارتوی داستان» جمعه ها ساعت ۲۱ از رادیو نمایش پخش می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«صداوسیما» همچنان در رأس اعتماد مردم قرار دارد/در جنگ نابرابر رسانه‌ای و نرم، خود را آماده مبارزه کرده‌ایم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس رسانه ملی گفت: باوجود هجمه‌های فرهنگی و عملیات روانی دشمن، صداوسیما همچنان در رأس اعتماد مردم قرار دارد.

به گزارش سینماپرس، رئیس رسانه ملی در نخستین جلسه مشترک با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم گفت: باوجود هجمه‌های فرهنگی و عملیات روانی دشمن، صداوسیما همچنان در رأس اعتماد مردم قرار دارد و در میدان مبارزه جنگ نرم، پایدار و استوار به راهش ادامه می‌دهد.

علی عسکری در این نشست که به‌منظور تعامل بیشتر رسانه ملی و نمایندگان ملت برگزار شد، این دیدار را در راستای رسالت صداوسیما در مقام دانشگاه عمومی و ارتباط با دستگاه‌های ذی‌ربط در امر آموزش عالی و آموزش‌وپرورش ارزیابی کرد و گفت: شاید در ظاهر رسانه ملی در جنگ نظامی حضور ندارد، اما شرایط به‌گونه‌ای است که ما خود را در صلح مسلح می‌بینیم و در جنگ نابرابر رسانه‌ای و نرم، خود را آماده مبارزه کرده‌ایم و دائم در این میدان در حال رویارویی هستیم.

وی افزود: باوجود هجمه‌های فرهنگی و عملیات روانی دشمن، صداوسیما همچنان در رأس اعتماد مردم قرار دارد و در میدان مبارزه جنگ نرم، پایدار و استوار به راهش ادامه می‌دهد.

رئیس رسانه ملی، فضای کنونی رسانه‌ای جهان را فضایی بدون مرز دانست و گفت: سازمان صداوسیما در فضای رسانه‌های برودکست همواره با هجوم شبکه‌های ماهواره‌ای مواجه است و درحالی‌که هیچ کشوری حتی با دو شبکه معاند در بیرون مرزهایش مواجه نیست، ۲۷۰ شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی و قومیتی (۱۴۰ شبکه قومیتی و ۱۳۰ شبکه فارسی‌زبان) با تکیه‌بر حمایت‌های مالی علیه نظام اسلامی، محتوا تولید می‌کنند و صداوسیما در این جنگ نابرابر رسانه‌ای، یک‌تنه ایستاده است.

دکتر علی عسکری تصریح کرد: طراحی آمریکایی‌ها برای زمین زدن رسانه ملی، تلاش برای پیشبرد راهبرد فروپاشی از درون و جنگ فرهنگی و قومیتی است، اما همان‌طور که موشک‌های ایران در مقابل ناوگان عظیم دریایی آمریکایی‌ها رعب‌آورند، ایستادگی ما نیز در مقابل این‌همه هجمه، نتیجه‌بخش بوده است.

رئیس رسانه ملی حفظ مرجعیت صداوسیما نزد مخاطبان را ارزشمند خواند و گفت: رسانه‌های معاند به کمتر از حذف ما رضایت نمی‌دهند و اکنون برای کوچک‌ترین موضوع روی آنتن و حداقل خطای رسانه‌ای، موج سازی می‌کنند و به دنبال ضربه زدن به مرجعیت رسانه ملی هستند.

وی صداوسیما را همچنان پایدار و هوشیار توصیف کرد و گفت: ما با دشمنانی در خارج و غفلت‌کنندگان و غرض‌ورزانی در داخل روبرو هستیم، حتی برخی از دوستان در داخل هم دانسته یا نادانسته در این جنگ رسانه‌ای پیچیده، مقابل رسانه ملی قرار می‌گیرند و خستگی به تن ما می‌گذارند؛ اما در نهایت پیام این جنگ بزرگ رسانه‌ای برای ما تحمل و صبوری است و با بصیرت، تحمل و تلاش مضاعف، این مرحله را پشت سر خواهیم گذاشت.

دکتر علی عسکری با اشاره به محتوای ۶۶ شبکه تلویزیونی و ۹۹ شبکه رادیویی رسانه ملی که موردتوجه مخاطبان است، گفت: با وجود ناکافی بودن بودجه، سعی کرده‌ایم با تمام وجود خدمتگزار مردم و همه دستگاه‌ها باشیم، اما اگر رسانه ملی به‌اندازه کافی بودجه داشته باشد، می‌تواند به همه نهادها و دستگاه‌های دولتی خدمت مؤثر کند؛ چنانچه در ایام کرونا توانست با راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی ایران، باری را از دوش دولت و نظام آموزش‌وپرورش بردارد.

رئیس رسانه ملی به قدردانی روسای قوه از اطلاع‌رسانی رسانه ملی برای مهار و کنترل ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: خدا را شاکرم که با وجود همه مشکلات، سعی کرده‌ایم در کنار مسئولان کشور در خدمتگزاری به مردم پیشگام باشیم و در عرصه‌های مختلف، مؤثر قدم برداریم.

دکتر علی عسکری با اشاره به توصیه عده‌ای مبنی بر درآمدزایی سازمان صداوسیما گفت: عده‌ای می‌گفتند صداوسیما باید مستقل شود و از راه‌های مختلف هزینه‌هایش را تأمین کند؛ هرچند موظفیم امسال ۲۷۰۰ میلیارد تومان از محل آگهی‌ها درآمد کسب کنیم تا بتوانیم برنامه بسازیم، اما ما خودمان را رسانه توسعه‌محور و پیشرفت‌مدار می‌دانیم و مبنایمان کسب درآمد نیست؛ بلکه کارهای کلان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در دستور کار ماست.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه ما باید در سکوت و به‌دوراز هیاهو کار خود را جلو ببریم گفت: مظلومیت ما در این است که باید وانمود کنیم در شرایط خوبی هستیم، اما باید در سکوت کار خود را بکنیم و مراقب باشیم تا جامعه در آرامش و امنیت به سر ببرد.

رئیس رسانه ملی در ادامه در پاسخ به پرسش نمایندگان در زمینه سرعت خبررسانی در سازمان گفت: ما در تولید خبر، نگاه کاملاً شفافی داریم و سعی می‌کنیم هر بحرانی را در کمترین زمان ممکن پوشش دهیم. البته در انتشار اخباری که باید مراجع بالاتر نظر دهند، این حرکت کند می‌شود.

وی همچنین درباره لزوم جوان‌گرایی در رسانه ملی گفت: صداوسیما از موفق‌ترین نهادها در توجه به جوان‌گرایی بوده است؛ البته این امر پیچیدگی خاص خود را دارد، بااین‌حال در این زمینه همچنان فعال هستیم.

۹ هزار کلاس درس تا پایان سال تحصیلی روی آنتن رسانه ملی

در ادامه این نشست، حسن گروسی، معاون حقوقی و امور مجلس صداوسیما با ارائه گزارشی درباره برنامه‌های آموزشی که روی آنتن رسانه ملی می‌رود، گفت: تعداد ۱۵ هزار و ۷۴۵ برنامه آموزشی در قالب ۶۵۷۵ ساعت در ۱۰ ماه گذشته از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش شده است.

وی با اشاره به حضور موفق مدرسه تلویزیونی ایران که تولیداتش در چندین شبکه تلویزیونی روی آنتن می‌رود، گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰۰ کلاس درس روی آنتن رفته است و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال تحصیلی به ۹ هزار کلاس برسد.

نقش مهم رسانه ملی در آموزش همگانی

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نیز در ابتدای این نشست پایش فرهنگی کشور را مهم‌ترین وظیفه این کمیسیون دانست و گفت: رصد رسانه ملی یکی از دغدغه‌های مهم ما است و حمایت از فضای برنامه‌سازی آن برایمان اهمیت دارد.

منادی سفیدان حضور رسانه ملی در عرصه آموزش ابتدایی و متوسطه اول و دوم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در فضایی که برخی از دانش‌آموزان به دلیل نداشتن رایانه و تلفن همراه به فضای مجازی دسترسی ندارند، مدرسه تلویزیونی ایران این وظیفه را به عهده گرفت و بخشی از بار آموزشی در نظام آموزشی کشور را پذیرفت که جای قدردانی دارد.

در این نشست همچنین دیگر اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به بیان دیدگاه‌های خود درباره فضای آموزشی کشور و مطالبات مجلس از سازمان صداوسیما پرداختند. توجه به اقوام و گویش‌های مختلف در تولیدات تلویزیونی، اهمیت آنتن‌دهی جاده‌ای و سیگنال‌رسانی در مناطق محروم برای فراهم شدن آموزش از طریق تلویزیون، حفظ مرجعیت صداوسیما و اعتمادآفرینی در فضای خبر، مراقبت از بیان مجریان برای به حداقل رساندن خطاهای برنامه‌سازی، پرداختن عادلانه به موضوعات معیشتی مردم و پرهیز از پخش آگهی‌های بازرگانی با محتوایی دور از زندگی طبقه متوسط جامعه، ازجمله موضوعاتی بود نمایندگان در این نشست بیان کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انصراف «پسر دلفینی» از جشنواره فیلم فجر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

به گزارش سینماپرس، انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج به کارگردانی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمد امین همدانی از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر انصراف داد.  

روابط عمومی فیلم «پسر دلفینی» با اعلام این خبر نوشت: با توجه به اینکه «پسر دلفینی» تنها انیمیشن حاضر در جشنواره سی و نهم فیلم فجر است و طبق آیین نامه جشنواره طبیعتاً در رقابت و مسابقه قرار نمی‌گیرد، با احترام به هیئت داوران و اعضای جشنواره از شرکت در این جشنواره انصراف می‌دهد.  

«پسر دلفینی» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که پس از طی حدود ۲ سال از تولید آماده نمایش شد.  

«پسر دلفینی» تاکنون با استقبال شرکت‌های خارجی از کشورهای مختلف برای مشارکت و پیش خرید این اثر سینمایی روبرو گردیده است.  

عوامل ساخت این انیمیشن عبارت است از: نویسنده و کارگردان: محمد خیراندیش، تهیه کننده: محمد همدانی، کارگردان هنری: مهدی فارسی، کارگردان فنی: مصطفی شاهمردانی، مدیرتولید: علیرضا اسماعیلی، داود اسدالهی، سرپرست رندر و کامپوزیت: سعید گرمابدری، سرپرست جلوه‌های ویژه: رضا قربانی، سرپرست انیمیت: جلال رهبری، آهنگساز: بهزاد عبدی، مجری طرح: آسمان خیال

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیش فروش آلبوم «هزار هیچ» حامد بهداد آغاز شد


پیش فروش آلبوم «هزار هیچ» به خوانندگی حامد بهداد بازیگر مطرح سینما از روز اول بهمن در سامانه‌های فروش اینترنتی آثار موسیقایی آغاز شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اختتامیه دومین جایزه سال استیکر برگزار شد/ اعلام برگزیدگان


مراسم اختتامیه دومین جایزه سال استیکر شامگاه سه‌شنبه ۳۰ دی ماه با حضور دبیر، رئیس و اعضای هیات داوران این رویداد به صورت آنلاین از صفحه اینستاگرام و سایت این پیام‌رسان پخش شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سیدمسعود شجاعی طباطبایی: امسال سطح کمی و کیفی آثار بسیار بالا بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراسم اختتامیه دومین جایزه سال استیکر شامگاه سه‌شنبه ۳۰ دی ماه با حضور دبیر، رئیس و اعضای هیات داوران این رویداد به صورت آنلاین از صفحه اینستاگرام و سایت این پیام‌رسان پخش شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم اختتامیه دومین جایزه سال استیکر شامگاه سه‌شنبه ۳۰ دی ماه با حضور دبیر، رئیس و اعضای هیات داوران این رویداد به صورت آنلاین از صفحه اینستاگرام و سایت این پیام‌رسان پخش شد.  

در ابتدای مراسم اختتامیه دومین جایزه سال استیکر که در بخش اول به صورت میزگرد برگزار شد، ویدئو کلیپی از اختتامیه دوره اول جایزه سال استیکر پخش شد.  

بهرام عظیمی رئیس هیأت داوران دومین جایزه سال استیکر که اجرای این برنامه را نیز بر عهده داشت، با اشاره به اینکه این جشنواره به همت پیام‌رسان آی گپ برگزار شده از میثم عسگری رئیس جشنواره خواست که درباره این جشنواره توضیح دهد.  

عسگری ضمن ابراز تأسف از اینکه نتوانستند مراسم اختتامیه را به صورت حضوری برگزار کنند از مخاطبان خواست که ویدئویی را تماشا کنند.  

وی در این ویدئو ضمن تشریح نحوه ارتباط بشر از ابتدا تا به امروز گفت: سرعت ارتباطات بیان احساسات را سخت کرده بود و در اینجا بود که استیکرها پا به دنیای چت‌ها و پیام‌ها گذاشتند. استیکرها به مرور تبدیل به استیکرهای متحرک شدند و به تازگی نیز استیکرهای صدادار طراحی شده است. استیکرها راحت‌تر، شفاف‌تر و حقیقی‌تر می‌توانند احساسات مخاطبان شبکه‌های اجتماعی را بیان کنند.  

عسگری ادامه داد: استیکرها علاوه بر بیان احساسات راه کم‌هزینه‌ای برای تبلیغات و باعث ماندگاری برندها هستند. طراحی استیکر برای کسب و کارهای اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. خلاقیت و هنر ابزاری برای خلق استیکر است. در آینده حجم مالی در بازار دیجیتال بسیار گسترده خواهد شد و استیکرها سهم بزرگی از این بازار را خواهند داشت. جایزه سال استیکر با رویکرد حمایت وارد این بازار شده است.  

پس از آن عظیمی ضمن تشکر از عسگری برای توضیحات مفید و تشریح خوب فواید و کاربردهای استیکر در این ویدئو ازعدم حمایت مسئولین از این رویداد انتقاد کرد.  

در ادامه عسگری در این باره بیان کرد: مدیران بالادستی تصمیم‌گیرنده هستند که برخی از آن‌ها اهمیت استیکر را نمی‌دانند و برخی هم می‌دانند اما کاری نمی‌کنند که جای تأسف دارد. ما باید از فعالان این عرصه حمایت کنیم تا در پنج سال آینده از دنیا عقب نمانیم.  

وی افزود: ما به این دلیل به سراغ جایزه سال استیکر رفتیم که می‌خواهیم کاراکترهای ایرانی و بومی داشته باشیم. بعد از تحقیق و مطالعه در هر کاری باید کمک مالی و حمایتی صورت گیرد و دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگ هستند، باید کمک کنند تا بتوان از این فضای گسترده به‌عنوان فرهنگسازی استفاده و شغل ایجاد کرد.  

پس از آن عظیمی گفت: در انیمیشن از ما می‌خواهند انیمیشن‌های سینمایی خوب بسازیم که بچه‌ها طرفدار آن باشند اما تا به حال این اتفاق نیفتاده یا خیلی کم افتاده است به این دلیل که شرکت‌های بزرگ تولید انیمیشن در بیان گفتار و ارتباط با کودکان از ما جلوتر بوده‌اند.  

وی افزود: اتفاق درستی که در این جشنواره رخ داده، این است که ما از کسی نمی‌خواهیم استیکرهای خارجی را دور بریزد. فقط می‌خواهیم استیکرهای ایرانی را ببیند تا در یک رقابت درست با استیکرهای خارجی قرار گیرند.  

رئیس هیأت داوران دومین جایزه سال استیکر گفت: امسال ما ۷۹ شرکت‌کننده داشتیم که در این بین ۵۰ کار دارای استانداردهای بالا بودند. امیدواریم مردم از این استیکرها استفاده کنند و مورد قبولشان باشد.  

در ادامه مدیرعامل آی گپ در پاسخ به پرسش بهرام عظیمی درباره اینکه آی گپ به جز اهدای جوایز چه کاری برای برگزیده‌های این رویداد انجام می‌دهد، گفت: ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و تا حدی توانایی مالی داریم و باید حواسمان به کارمان باشد. ما در سال گذشته ۷۰ درصد استیکرهای حاضر در جشنواره را به صورت متحرک درآوردیم و اولین سری استیکرهای موشن ایرانی را به بازار عرضه کردیم.  

وی افزود: ما به عنوان واسط بین بازار و طراحان و هنرمندان عرصه استیکر حضور داریم و به عنوان یک قلاب از این زنجیره هستیم که سعی می‌کنیم کیفیت‌ها را ارتقا دهیم و فضاسازی کنیم تا استیکرها بهتر از این استفاده شود. ما می‌خواهیم استیکرها و فعالان این حوزه به برندهای تجاری معرفی شوند.  

پس از آن عظیمی ضمن بیان این موضوع که سال گذشته آثار جشنواره در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده اما این نمایشگاه در این دوره به دلیل کرونا به صورت مجازی برگزار شده از مخاطبان خواست تا ویدئوی مربوط به نمایشگاه را ببینند.  

پس از پخش ویدئو اعضای هیأت داوران توسط بهرام عظیمی معرفی شدند.  

امیر یاسمنی عضو هیأت داوران گفت: من بر این باورم که جهش خوبی نسبت به سال گذشته داشتیم و هنرمندان شناخت خوبی از این جشنواره داشتند. امیدوارم با برگزاری دوره بعد نخبه‌های بیشتری را در این رشته ببینیم. لازم به ذکر است که در این دوره استیکر متحرک کم داشتیم.  

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر دومین جایزه سال استیکر نیز گفت: امسال کارگاه‌های آموزشی آنلاین خیلی خوبی داشتیم و کتاب این دوره از جشنواره نیز در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفته است. امسال سطح کمی و کیفی آثار بسیار بالا بود.  

علی رادمند دیگر عضو هیأت داوران گفت: به قدری کارها خوب بود که ۱۰ اثر آخر برای ما مثل ضربات پنالتی شده بود و خیلی سخت توانستیم سه کار را انتخاب کنیم. به راحتی می‌توانستیم پنج جایزه اول داشته باشیم. همه ۱۲ انتخاب آخر ما می‌توانستند نفر اول باشند.  

امیرحسین ایماغیان یکی دیگر از اعضای هیأت داوران دومین جایزه سال استیکر بیان کرد: برای دوره بعد اگر به شرکت‌کننده‌ها سر نخ و الگویی ارائه دهیم آثار رسیده می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.  

در ادامه عظیمی گفت: آی گپ با این رویداد جریان حرفه‌ای را در این زمینه راه‌اندازی کرده است. هنر کاریکاتور ایران در دنیا حرف اول را می‌زند، همچنین در انیمیشن کوتاه جشنواره‌ای نیز جایگاه بسیار خوبی در سطح جهان داریم. با استعدادی که در این دو سال در جشنواره دیدم می‌توانم بگویم تا چند سال آینده می‌توانیم جز اولین‌های دنیا در حوزه طراحی استیکر باشیم.  

در این بخش از میزگرد عسگری کتاب جشنواره را رونمایی کرد و عظیمی درباره این کتاب گفت: این کتاب می‌تواند با هر آدمی در هر سن و سطح سوادی ارتباط برقرار کند. من کتاب سال گذشته را به مدارس بردم و به دانش‌آموزان هدیه دادم؛ خیلی از کسانی که در این دوره از جایزه سال استیکر شرکت کردند از میان همان دانش‌آموزانی بودند که کتاب سال پیش را دیده بودند.  

عسگری گفت: پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند همزمان با آی گپ از این استکرها استفاده کنند و پس از مدت کوتاهی این استیکرها قابلیت استفاده در تمامی پیام‌رسان‌ها را دارد.  

وی درباره کارگاه‌های آموزشی این دوره از جایزه سال استیکر اظهار کرد: دوست داشتیم این کارگاه‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم اما به دلیل شیوع بیماری کرونا آنلاین برگزار شد. کلاس‌های آنلاین جذابی داشتیم که برای استفاده علاقه‌مندان بسیار مناسب بود. کرونا برخی شرایط را به ما تحمیل کرد اما موجب شد با کمترین هزینه بهترین خروجی را از کلاس‌ها داشته باشیم.  

در ادامه برنامه ویدئوی کوتاهی از کلاس‌های آنلاین آموزش طراحی استیکر ثابت و متحرک علی رادمند و پدرام اعتمادی به نمایش در آمد.  

مدیرعامل آی گپ گفت: در سال گذشته ۳۰ استیکر از مجموعه ۵۰ استیکری که وارد داوری شدند را متحرک‌سازی کردیم و امسال قصد داریم این کار را از طریق شرکت‌کننده‌ها انجام دهیم. اخیراً استیکرهای متحرک صدادار وارد بازار شده‌اند که قصد داریم تا چند ماه آینده این استیکرها را در آیگپ بارگذاری کنیم.  

در بخش بعدی این مراسم برگزیدگان دومین جایزه سال استیکر به شرح زیر معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.  

تقدیر ویژه آی گپ

بهرام ارجمندنیا: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریال

تقدیر هیأت داوران

فریناز سلیمانی: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریال

حسین سلوکی: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریال

محسن سپاهی: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریال

نفرات برتر بخش استیکر متحرک

نفر سوم شهاب جعفرنژاد: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۷۰ میلیون ریال

نفر دوم مهناز یزدانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریال

نفر اول فریناز سلیمانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۳۰ میلیون ریال

نفرات برتر استیکر ثابت

نفر سوم مهناز یزدانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۷۰ میلیون ریال

نفر دوم شیوا گل محمدی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریال

نفر اول حسین زارعی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۳۰ میلیون ریال

همچنین به تمامی راه‌یافتگان به بخش نهایی استیکر ثابت مبلغ ۲۰ میلیون ریال و راه‌یافتگان به بخش نهایی استیکر متحرک مبلغ ۳۰ میلیون ریال اهدا شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«اوسیا» به کاما می‌آید


نمایشگاه نقاشی «اوسیا» با نمایش آثار نقاشی فرنوش قربانی از ۳ تا ۸ بهمن در گالری کاما برپا می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«ناهید امیریان» امشب به «دورهمی» می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ناهید امیریان امشب مهمان مهران مدیری در برنامه «دورهمی» خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، ناهید امیریان دوبلور پیشکسوت، امشب ساعت ۲۳ مهمان مهران مدیری در برنامه دورهمی است.

ناهید امیریان گوینده پیشکسوت و دوبلور شخصیت‌هایی خاطره‌انگیز مثل «سندباد»، «هاچ»، «بامزی»، «میشکا» و «خرس مهربون» است.

مهمان امشب دورهمی

گفتنی است بازپخش برنامه «دورهمی» ساعت ۶، ١١ صبح و ١۷ روز بعد است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جزییات ششمین دوره «سال‌نوای موسیقی ایران» اعلام شد


ششمین دوره آیین «سال‌نوای موسیقی ایران» با همراهی بیش از ۲۶۰ هنرمند و حمایت تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی هنریِ خصوصی کشور از هفتم بهمن ۱۳۹۹ در قالب یک رویداد مجازی برگزار می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدیران ما بیش از هر چیز به میزشان وصل هستند/هیچ برنامه‌ای برای ۵ یا ۶ سال آینده در برنامه‌ریزی‌های مدیریتی‌مان وجود ندارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مسعود بهبهانی‌نیا معتقد است محوریت تولید در ایران بازیگران و کارگردان‌ هستند و به همین دلیل در حق و حقوق نویسندگان اجحاف می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مسعود بهبهانی‌نیا فیلمنامه‌نویس تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در عرصه تولید آثار نمایشی در قالب فیلم و سریال دو مرجع سینما و تلویزیون وجود دارد که در هیچ یک از آن‌ها ضابطه‌ای مشخص و مدون برای تعیین دستمزد عوامل و به خصوص فیلمنامه‌نویس وجود ندارد. در این بین صداوسیما در تلاش است تا کمترین رقم را پرداخت کند و تنها در صورتی که کار خاص یا فرد خاصی نویسنده اثر باشد مبلغ دستمزد افزایش پیدا می‌کند.

بهبهانی‌نیا خاطرنشان کرد: خانه سینما معمولاً هر سال ارقامی را به عنوان دستمزد یا قیمت فیلمنامه تعیین می‌کند که تناسب بیشتری با دستمزدهای حرفه‌ای دارد و معمولاً افراد حرفه‌ای آن را مبنا قرار می‌دهند اما همیشه امکان مبنا قرار دادن یک میزان دستمزد فراهم نیست.

او افزود: در مجموع به دلیل نقش و تأثیر فیلمنامه در فرآیند تولید که تمام عوامل بر اساس آن کار می‌کنند باید به این عنصر بسیار مهم توجه ویژه‌ای شود اما در سینمای ما این توجه چندان وجود ندارد و درصد هزینه‌ای که برای فیلمنامه در نظر گرفته می‌شود نسبت به بودجه فیلم یا سریال بسیار ناچیز است چرا که محوریت تولید در ایران به بازیگران و بعد کارگردان مربوط می‌شود و به همین دلیل در حق و حقوق فیلمنامه‌نویس‌ها اجحاف می‌شود. این فیلمنامه‌نویس در ادامه گفت: در کشور ما حتی رایت و حق تألیف فیلمنامه‌نویس نیز محفوظ نمی‌ماند و در حالیکه همه جای دنیا در قراردادها نسبت به میزان استقبال مخاطبان قید می‌شود که با هر بار پخش یک اثر باید مبلغی به فیلمنامه‌نویس پرداخت شود این شرایط در ایران وجود ندارد و تنها همان دستمزد ناچیز است که در بسیاری مواقع به دلیل مشکلات بسیار کند و به سختی پرداخت می‌شود.

نویسنده مجموعه تلویزیونی «خاک سرخ» در ادامه تأکید کرد: پروژه‌های تلویزیونی به رده‌های الف ویژه، الف، ب و… تقسیم می‌شوند و قاعدتاً در سریال‌های الف ویژه برای تولید سقفی تعیین نمی‌شود و چون کارها زمانبر است و گاه تحقیقات برای فیلمنامه عنصر بسیار مهمی است و بازنویسی‌های متعدد لازم است برای فیلمنامه‌نویس در این پروژه‌ها بودجه‌ بهتری تعیین می‌شود و در عین حال برخی فیلمنامه‌نویس‌ها که آثارشان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است توجه ویژه‌ای به دستمزدشان می‌شود اما در کل اکثریت مجبور به پذیرش و تحمل شرایطی هستند که تلویزیون و در واقع تهیه‌کننده‌ها تعیین می‌کنند.

بهبهانی‌نیا در ادامه اظهاراتش گفت: افراد خاصی که معمولاً فیلمنامه‌نویس و کارگردان اثر هستند و به نوعی امتحان پس داده‌اند دستمزد بیشتری دریافت می‌کنند اما در این بین باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که فیلمنامه‌نویس‌ها به طور مستقیم با صداوسیما قرارداد نمی‌بندند و قراردادها با تهیه‌کننده‌ها بسته می‌شود و برخی مواقع تهیه‌کننده‌ها برای جلب رضایت نویسنده دستمزد بیشتری را هم در نظر می‌گیرند.

او افزود: تولید در کشور ما آنقدر معدود و محدود است که هنوز نمی‌توان گفت سینمای ما به صنعت رسیده است و همه چیز به توافقات عوامل بستگی دارد. به عنوان مثال کارهای طولانی مشمول مرور زمان و تورم می‌شود معمولاً تنها در صورتی مسائلی مثل تورم در نظر گرفته می‌شوند که نویسنده و تهیه‌کننده به توافق رسیده باشند. قطعاً حرفه‌ای نبودن دستمزدها بر کیفیت آثار تأثیر می‌گذارد وقتی دستمزدها بسیار اندک هستند قطعاً نویسنده کمتر به سمت تحقیق می‌رود؛ به هر حال هر اثری به تحقیق نیاز دارد اما معمولاً این موضوع در آثار تاریخی جدی گرفته می‌شود و دستمزد پایین باعث می‌شود که نویسنده تحقیق را جدی نگیرد و حتی در برخی مواقع نگارش دو یا چند اثر را بر عهده گرفته و این عدم تمرکز باعث می‌شود آثار در نازل‌ترین کیفیت ممکن نوشته شوند.

بهبهانی‌نیا در پایان گفت: متأسفانه ما دورنمایی داریم و هیچ برنامه‌ای برای ۵ یا ۶ سال آینده در برنامه‌ریزی‌های مدیریتی‌مان وجود ندارد چرا که مدیران ما بیش از هر چیز به میزشان وصل هستند و اصلاً به کارهای طولانی که در دوره‌ای خارج از دوره مدیریت‌شان نتیجه می‌دهد علاقه‌ای ندارند و بیش از هر چیز به دنبال ساخت آثاری جمع و جور در زمانی محدود دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع