X

بایگانی بهمن 9, 1399

دفتر سینمایی

صالحی: فکر نمی‌کردیم در سینما به خروجی تولید ۶۰ فیلم در دوران کرونا برسیم/برگزاری جشنواره در این دوران قدرت افزودگی دارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از ستاد برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر گفت: امکان ضبط حرفه‌ای اجراهای سالنی بستر و فرصت جدیدی برای تقویت اقتصاد تئاتر و گسترش مخاطبان آن ایجاد می‌کند.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز(پنجشنبه ۹ بهمن) از ستاد برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بازدید و با معاون امور هنری، مدیرکل هنرهای نمایشی، دبیر و جمعی از مدیران جشنواره دیدار کرد.

در ابتدای این جلسه قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی ضمن خیر مقدم و تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد:  خدا را شاکریم که امسال با توجه به شرایط پیچیده‌ای که بود، توانستیم با درایت آقای مسافرآستانه و همکاران ستادی ایشان تا این لحظه رویداد فجر را درست مدیریت کنیم.

قادر آشنا ضمن ارائه کلیاتی از جشنواره و شرایط سنی هنرمندان حاضر در جشنواره عنوان کرد: اگر همت هنرمندان خصوصاً دوستان جوان نبود، تلاش همکاران بنده هم به نتیجه نمی‌رسید و این غیرت و پشتکار در شرایط خاص امسال قابل ستایش است.

در ادامه حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دبیرخانه را موجب دلگرمی دانست و گفت: از چند ماه گذشته تاکنون جلسات متعددی تشکیل شد تا از تجربه صاحبنظران استفاده و فراخوان را با توجه با شرایط موجود تنظیم کنیم و به همین دلیل فراخوان را بخش به بخش ارائه دادیم.

 مسافر آستانه در ارتباط با بخش «سرباز انقلاب» در جشنواره امسال گفت: ما می توانستیم همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی این بخش را برگزار کنیم اما به دلیل اهمیت این موضوع و جدیت پرداختن به این موضوع این بخش ویژه را در جشنواره فجر قرار دادیم.

وی در همین زمینه ادامه داد: امسال برای اجرای دو نمایش ویژه شهدای هسته‌ای برنامه ریزی شده است که محملی باشد تا برای نگاه به این موضوع هم در جشنواره فجر راهی باز شود.

دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در ارتباط با بخش تله تئاتر و گزارش صحنه‌ای هم گفت: این بخش غیررقابتی بعد از ۱۰ سال به جشنواره اضافه شد و علت آن هم ضرورت ضبط آثار نمایشی و قابلیت ارائه آن در شرایط خاص امسال است.

وی ادامه داد: همه آثار جشنواره به صورت حرفه ای ضبط می شود که قابلیت ارایه حرفه ای در پلتفرم ها را داشته باشد.

مسافرآستانه در پایان صحبت‌هایش نیز به همکاری مناسب با صداوسیما با درایت معاون سیما و همچنین بخش وبینار جشنواره اشاره کرد و گزارشی نیز ارائه داد.

جشنواره سی و نهم از نظر کمی و کیفی کم از دوره‌های گذشته ندارد

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: مهم ترین دغدغه ما در ابتدای برنامه ریزی در شرایط کرونا، برگزار شدن یا نشدن جشنواره ها بود. جشنواره‌های فجر از مهم‌ترین رویدادهای ما هستند و حیف بود که سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر برگزار نشود. در ابتدا فکر می‌کردیم که این دوره از جشنواره به لحاظ کمی و کیفی محدودتر از قبل برگزار شود اما حضور مرد میدانی نظیر حسین مسافر آستانه با بهره بردن از همتی عالی نشان داد که جشنواره علاوه بر کیفیت از نظر کمیت نیز چیزی از دوره‌های گذشته کم ندارد.

وی افزود: برگزاری همزمان جشنواره تئاتر فجر با ایام دهه فجر نیز طبق روال سال‌های گذشته اتفاق مبارک و خوشی است که در این دوره شاهدش هستیم.

جامعه ایرانی جامعه‌ای پویا و غیرقابل پیش بینی است

در ادامه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: شاید برای ما در ابتدای همه گیری کرونا تصمیم بر عدم برگزاری رویدادهایی که تاریخچه مختصری دارند، ساده‌تر بود و می‌شد با حذف موقت‌شان در این دوران، با ریسک کمتری عمل کرد اما برگزار نشدن جشنواره تئاتر فجر که تقریبا عمری به قدمت انقلاب اسلامی ایران دارد، وقفه‌ ایجاد می‌کرد و ممکن بود اهالی هنر و تئاتر رفته رفته مناسبات خود را با این هنر از دست بدهند. از سویی نبودن چنین رویدادی خود پرهزینه بود و از سویی دیگر اگر هم قرار بر این بود که با برگزاری اش تنها کالبدی از آن باقی بماند و با کیفیت کمتری برگزار شده و سابقه و پیشینه خود را تخطئه کند، تصمیم‌گیری سخت می‌شد.

وی افزود: در این شرایط با نگاه به انرژی و سرمایه هنری و فرهنگی کشور در ارتباط با جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر به عنایات الهی اتکا کردیم و از سرمایه‌های هنری که در ایام کرونا هم حتی می‌تواند قابل توجه و سرزنده باشد، بهره بردیم. فکر نمی‌کردیم برای مثال در سینما به خروجی تولید ۶۰ فیلم در دوران کرونا برسیم. این در حالی بود که در ابتدا برایمان سوال که آیا می‌توانیم به حداقلی از تولیدات سینمایی برای برخورداری از یک استاندارد در برگزاری برسیم یا نه!؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: وضعیت مشابهی هم در تئاتر وجود داشت اما انرژی و شور حرکت و پویایی در جامعه ایرانی تاکید می‌کند که کار هنر تعطیلی بردار نیست. دوران کرونا شباهت‌هایی به دفاع مقدس و جنگ داشت. چراکه ما در دوران دفاع مقدس هم تجربه‌های هنری را پشت سر گذاشتیم. جامعه ایرانی علیرغم نقدهایی که بر آن بعضا هم وارد است جامعه خاص و غیر قابل پیش بینی و پویا است و شرایط ثانوی آن را در حالت ایستا قرار نمی‌دهد.

اقتصاد تئاتر در گروی افزایش مخاطبان

صالحی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه ممکن بود تولیدات تئاتری و سینمایی در جشنواره‌های فجر امسال کمتر داشته باشیم اما همچنان امید داشتیم که رویدادهای مرتبط با سینما و تئاتر و موسیقی بتوانند فعالیت و حیات خود را ادامه دهند. خوشبختانه هرچه کار پیش رفت، علیرغم تعلیق یکساله در ارتباط با فعالیت این حوزه‌ها شاهد تولیداتی بودیم. همچنین نسبت ۵۴ درصدی حضور استان‌ها در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر نیز نشان می‌دهد که این گروه‌های نمایشی چه سختی‌هایی را برای حضور در جشنواره سپری کرده اند. به ویژه این که در موج سوم شیوع کرونا که تقریبا همه شهرها در وضعیت قرمزی داشتند، کنترل اوضاع  سخت و چشم‌انداز تیره بود و نمایش‌ها نیاز به تمرین و رسیدن به استانداردی برای داوری داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: این که کمیت آثار با شرکت ۱۰۷ گروه نمایشی در جشنواره سی و نهم به حد قابل قبولی از رقابت رسیده است، جای خوشحالی دارد. باید به نیمه پر لیوان در این وضعیت نگاه کرد. برگزاری جشنواره تئاتر فجر در این دوران قدرت افزودگی دارد و می‌تواند در شرایط ناامید کننده ما را همچنان امیدوار نگه دارد. از سویی شرایط سخت خود فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کند و اکنون تبدیل تهدید به فرصت را در جامعه ایرانی شاهد هستیم.

وی افزود: وضعیت فعلی قدرت گسترش مخاطب تئاتر را به دست می‌دهد. تئاتر از گذشته تاکنون همواره مخاطبانی خاص برخلاف موسیقی و سینما داشته است و با گسترش مخاطبانش باید اقتصاد خود را تقویت کند و خوشبختانه اتفاق سازمان یافته‌ای که در این دوره از جشنواره مبنی بر ضبط حرفه‌ای آثار دنبال می‌شود اتفاق خوبی است که می‌تواند این بعد را تقویت کند. این که هنرمندان بدانند صرفا برای حاضران در سالن اجرا نمی‌کنند. این چشم انداز و بستری برای ارتقای ذائقه‌های تئاتری ایجاد می‌کند و آن‌ها با تماشای تله تئاترها ذائقه مصرف تئاتر را ارتقا می‌دهند. جامعه ایرانی خیلی کم به سالن تئاتر می‌رود. در حالی که تئاتر ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و امتیازات آن را در سینما نمی‌توان یافت کرد.

صالحی با بیان این که امکان ضبط حرفه‌ای اجراهای سالنی بستر و فرصت جدیدی برای تئاتر ایجاد می‌کند، عنوان کرد: با گزارش‌های ارائه شده از کمیت و کیفیت آثار به نظر می‌رسد توجه به مسائل روز نظیر موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامی درخور توجه در جشنواره است. او نمادی ملی است از این که چطور یک شخصیت می‌تواند پیشانی یک ملت در امر مقاومت از منافع ملی باشد.

وی در پایان گفت: به سهم خودم از همه عزیزانی که تلاش کردند در شرایط پر مخاطره در استان‌ها و مرکز، با برپایی جشنواره تئاتر فجر مانع از توقف رودخانه جاری تئاتر شوند و تلاش کردند بر نقاط قوت آن بیافزایند تشکر می‌کنم. انشالله بتوانیم جشنواره قابل دفاعی به ملت ایران و هنر ارائه کنیم.

گفتنی است در این دیدار جمعی از مدیران سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر نیز حضور داشتند.

سی  و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه ۱۱ تا ۲۰ بهمن ۹۹ برگزار می‌شود. آدرس سایت جشنواره www.fitf.ir  است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

افتتاح جشنواره با «رمانتیسم عماد و طوبی»/بازپخش فیلم‌های منتخب در چهار سئانس دو روز پایانی جشنواره! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آیین قرعه‌کشی ترتیب اکران فیلم‌های نامزدشده در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر برای نمایش در سالن ویژه اصحاب رسانه، در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آیین قرعه‌کشی ترتیب اکران ۱۶ فیلم راه‌یافته به جدول اکران این دوره برای نمایش در سالن ویژه اصحاب رسانه، بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۹ بهمن‌ماه در برج میلاد تهران برگزار شد.

این مراسم که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور حداقلی اصحاب رسانه برگزار شد، به‌صورت زنده از طریق بسترهای ارتباطی جشنواره در فضای مجازی نیز پخش شد.

نمایندگان ۱۶ فیلم نامزدشده در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر که در جدول اکران این دوره قرار گرفته‌اند، در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم رأس ساعت ۱۵:۲۰ با قرائت قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد. اجرای این مراسم را محمدرضا مقدسیان برعهده داشت.

امیدواریم «فجر ۳۹» آغاز رونق دوباره سینمای ایران باشد

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در آغاز این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران در مراسم گفت: خداقوت می‌گویم به همه عزیزانی که در سال سخت کرونا درگیر تولید در سینمای ایران بودند. به عوامل همه ۵۷ اثری که برای داوری به داوران جشنواره سپرده شدند خداقوت می‌گویم. همه فیلم‌ها شایسته داوری بودند و این ۱۶ اثر حاصل نگاه دوستانی است که این آثار را شایسته نامزدی سیمرغ تشخیص دادند.

وی ادامه داد: تا به اینجا همه چیز به خوبی پیش رفت و از خدای متعال می‌خواهیم ادامه مسیر هم به بهترین شکل پیش برود. امید داریم سال پیش رو برای همه مردم ما سال آرام و ایمنی باشد و سینمای ایران هم به رونق گذشته بازگردد. امیدوارم جشنواره فجر امسال شروع این رونق مجدد باشد.

قرعه‌کشی اکران فیلم‌ها در سالن رسانه‌ها

فیلم سینمایی «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ اولین فیلم جدول بود که در سئانس دوم روز پنجشنبه ۱۶ بهمن قرار گرفت.

فیلم سینمایی «گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی هم در سئانس دوم روز شنبه ۱۸ بهمن قرار گرفت.

قرعه اکران فیلم سینمایی «مامان» به کارگردانی آرش انیسی هم به سئانس اول روز جمعه ۱۷ بهمن افتاد.

فیلم سینمایی «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان هم طبق قرعه در سئانس دوم روز دوشنبه ۱۳ بهمن اکران می‌شود.

فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری هم در سئانس دوم روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن در سال اصحاب رسانه روی پرده خواهد رفت.

فیلم سینمایی «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی هم سئانس اول روز شنبه ۱۸ بهمن را به نام خود ثبت کرد.

فیلم سینمایی «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی با سئانس اول روز دوشنبه ۱۳ بهمن در جدول اکران قرار گرفت.

فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده هم سئانس اول روز نخست جشنواره ۱۲ بهمن‌ماه را از آن خود کرد.

مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده باسابقه سینما حین قرعه‌کشی برای اکران فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» برای علی انصاریان بازیگر این فیلم که در گیر عوارض کرونا است، آرزوی سلامتی کرد.

فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار فیلم بعدی بود که قرعه زمان اکرانش برای سئانس اول روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه درآمد.

فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در سئانس اول روز چهارشنبه ۱۵ بهمن در سالن رسانه‌ها روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی هم طبق قرعه در سئانس دوم روز جمعه ۱۷ بهمن اکران می‌شود.

فیلم سینمایی «روشن» به کارگردانی روح‌الله حجازی هم در سئانس اول روز پنجشنبه ۱۶ بهمن اکران می‌شود.

فیلم سینمایی «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده در سئانس دوم روز یکشنبه ۱۹ بهمن اکران می‌شود.

فیلم سینمایی «بی‌همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی هم براساس قرعه در سئانس دوم روز یکشنبه ۱۲ بهمن روی پرده می‌رود.

قرعه فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی هم برای اکران در سئانس دوم روز چهارشنبه ۱۵ بهمن درآمد.

فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری هم در سئانس اول روز یکشنبه ۱۹ بهمن روی پرده خواهد رفت.

براساس جدول رسمی منتشرشده در این آیین، چهار سئانس دو روز پایانی جشنواره ۲۰ و ۲۱ بهمن‌ماه به بازپخش فیلم‌های منتخب اختصاص خواهد داشت.

آیین قرعه‌کشی جدول نمایش فیلم‌های جشنواره سی‌ونهم در سینمای رسانه‌ها در ساعت ۱۶ به پایان رسید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شورای صنفی نمایش موظف است حداکثر تلاش لازم را برای ورود فیلم‌های جذاب ایرانی به چرخه اکران به عمل آورد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما با موضوع توجه به ضرورت ادامه حیات و استمرار اکران فیلم سینمایی در سینماها برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، این جلسه که به ریاست حسین انتظامی برگزار شد؛ با توجه به ضرورت ادامه حیات و استمرار اکران فیلم سینمایی در سینماها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا و به استناد پیشنهاد شورای صنفی نمایش در خصوص حمایت از سینماها و اکران فیلم‌های ایرانی جدید در کشور، ستاد مدیریت آسیب‌های کرونا در سینما، در جلسه مورخ هفتم بهمن‌ماه حمایت‌های زیر را تصویب کرد:

۱- اکران جدید فیلم‌های ایرانی دارای پروانه نمایش ۱۳۹۸ به بعد برای عملکرد آذر تا اسفند ماه ۱۳۹۹ مشمول حمایت‌های موضوع این مصوبه خواهند بود.

۲- نحوه محاسبه کمک هزینه اکران (سینما و فیلم) بر مبنای قیمت خالص بلیت هر سینما و به روش زیر خواهد بود:

الف – سینماهای ۱ و ۲ سالن معادل ۲% ظرفیت سالن‌های فعال

ب – سینماهای ۳ و ۴ سالن معادل ۳% ظرفیت سالن‌های فعال

ج – سینماهای ۵ سالن به بالا معادل ۵% ظرفیت سالن‌های فعال (حداکثر ۵ سالن فعال به ترتیب ظرفیت)

۳- ظرفیت مذکور تا ۳ سانس فعال در روز محاسبه می‌شود.

۴- از مجموع کمک هزینه ماهانه معادل ۵۰% به سینماها و ۵۰% دیگر به فیلم سینمایی اختصاص خواهد یافت.

۵- کمک هزینه ماهانه نباید بیشتر از متوسط فروش ماهانه سینما در سال قبل باشد.

۶- فیلم‌هایی که به تشخیص شورای صنفی نمایش دارای فروش پایین هستند، سالن و فیلم حداکثر ۳ هفته و سایر سالن و فیلم‌ها حداکثر ۶ هفته از حمایت موضوع این مصوبه برخوردار خواهند بود.

۷- حمایت‌های موضوع این مصوبه صرفاً شامل سینماهای بخش خصوصی یا با بهره‌بردار خصوصی یا غیردولتی است.

۸- از آنجا که اعتبارات حمایتی هنر و تجربه، مستقیماً و قبلاً از طریق اجاره سالن‌ها لحاظ شده است، فیلم‌های این گروه از شمول این مصوبه خارج است.

۹- نحوه محاسبه کمک هزینه مذکور به صورت ماهانه بر اساس گزارش عملکرد سمفا، از سوی معاونت ارزشیابی و نظارت اعلام و حداکثر تا دهم ماه بعد مستقیماً به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود.

۱۰- شورای صنفی نمایش موظف است حداکثر تلاش لازم را برای ورود فیلم‌های جذاب ایرانی به چرخه اکران به عمل آورد.

۱۱- حمایت‌های موضوع این مصوبه مشمول فیلم‌ها و سینماهای جشنواره فیلم فجر نمی‌شود.

۱۲- مقرر شد کمک هزینه بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرمایان (۲۳%) به موسسات پخش سینمایی فعال معادل و مطابق لیست تامین اجتماعی فروردین ماه ۱۳۹۹ و برای مدت سه ماه محاسبه و پرداخت شود.

۱۳- اعتبار مصوبات قبلی ستاد مدیریت آسیب‌های کرونا در سینما حداکثر تا پایان آبان ماه ۱۳۹۹ بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در آغاز سال نوای موسیقی ایران چه گذشت؟


ششمین سال نوای موسیقی ایران با پیام احمد پژمان، رونمایی از تمبرهای دو پیشکسوت موسیقی ایران توسط حسین علیزاده و اجرای چند برنامه در قالب یک رویداد مجازی آغاز شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معمولا فیلمسازان پس از دریافت بازخورد جشنواره‌ای فیلم‌هایشان نسخه متفاوتی را به شورای بازبینی ارائه می‌دهند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با بیان اینکه بحز «قاتل و وحشی» هیچ فیلم دیگری نبوده که به دلیل مجوز به داوری نرسیده باشد، رفع مشکل فیلم حمید نعمت‌الله را منوط به تقاضای تهیه‌کننده و اراده و تمایل او به رفع مشکل موجود برای اکران عمومی دانست.

به گزارش سینماپرس، سعید رجبی فروتن در گفت‌وگویی مکتوب با ایسنا درباره اینکه جشنواره فیلم فجر همیشه محلی برای نمایش فیلم‌ها پیش از هر توقیف قطعی یا ممیزی‌های زیاد بوده، چرا این اتفاق برای فیلم «قاتل و وحشی» رخ نداد و آیا این امکان هست که در یکی از روزهای جشنواره اجازه نمایش فیلم در بخش خارج از مسابقه داده شود، بیان کرد:‌ نوع اصلاحات احتمالی شورای پروانه نمایش به فیلم‌های داوطلب حضور در جشنواره ممکن است متفاوت با اکران عمومی آن‌ها باشد، زیرا معمولا فیلمسازان پس از دریافت بازخورد جشنواره‌ای فیلم‌هایشان نسخه متفاوتی را به شورای بازبینی ارائه می‌دهند. همچنین شورای پروانه نمایش اصلاحات جزیی را حسب مورد به زمان اکران عمومی فیلم‌ها موکول می‌کند. در مورد فیلم «قاتل و وحشی» شورای پروانه نمایش در نسخه ارائه شده صحنه‌هایی را مغایر با احکام شرعی دانسته است و متاسفانه در مهلت داده شده اصلاحات مورد انتظار محقق نشد.

او در پاسخ به اینکه چرا فیلم «قاتل و وحشی» با وجود درخواست داوران برای آن‌ها به نمایش درنیامد تا شاید آن‌ها هم به عنوان متخصصان این حوزه می‌توانستند راهکار و کمکی برای حل مشکل فیلم ارائه کنند، گفت:‌ هیات داوران اصولا برای فیلم «قاتل و وحشی» و هیچ فیلم دیگری تقاضای نمایش نکرده است، زیرا به موجب مقررات و گردش کار تعریف شده فیلم‌هایی که با نمایش آن‌ها در جشنواره ولو با اصلاحات موافقت به عمل می‌آمد، برای داوران ارسال می شد. وظیفه هیات داوران ارائه راهکار برای حل مشکل احتمالی بضی از فیلم‌ها نیست.

رجبی فروتن در پاسخ به اینکه آیا عدم صدور مجوز نمایش برای فیلم «قاتل و وحشی» در اکران عمومی قطعی است‌ و این فیلم را باید توقیف شده دانست، تاکید کرد: بررسی دوباره فیلم «قاتل و وحشی» برای اکران عمومی به تقاضای تهیه‌کننده و اراده و تمایل او به رفع مشکل موجود وابسته است.

وی همچنین درباره اینکه چرا سختگیری‌های شورای پروانه نمایش در جشنواره‌ای که امسال بسیار محدود برگزار می‌شود زیاد بوده (طبق اظهارات برخی صاحبان فیلم) بویژه ممیزی‌هایی که مصداق آن‌ها به وفور در جامعه دیده می‌شود، گفت: اشاره شما به کدام سخت گیری شورای پروانه نمایش است؟ آیا به جز ایراد کلی به فیلم «قاتل و وحشی» از اصلاحات سایر فیلم‌ها اطلاع دارید؟ آیا جز این است که اگر به معدودی از فیلم‌ها اصلاحاتی ابلاغ شده است با استقبال تهیه‌کنندگان آن‌ها روبرو شده و نام آن‌ها در بین فیلم‌های منتخب هیات داوران به چشم می‌خورد؟

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در پایان در پاسخ به اینکه آیا فیلم‌های دیگری بوده‌اند که برای جشنواره متقاضی بودند و موفق به دریافت پروانه نمایش نشدند، گفت: بجز فیلم یاد شده هیچ فیلم دیگری به خاطر نداشتن پروانه نمایش از فهرست فیلم‌های منتخب هیات داوران حذف نشده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ششمین سال نوای موسیقی آغاز شد/ روایت حسین علیزاده از استادانش


ششمین سال نوای موسیقی ایران شامگاه چهارشنبه هشتم بهمن سال ۱۳۹۹ با پیام احمد پژمان، رونمایی از تمبرهای دو پیشکسوت موسیقی توسط حسین علیزاده و اجرای چند برنامه در قالب یک رویداد مجازی آغاز شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مراسم پایانی جشنواره سرود «رفیق خوشبخت ما» برگزار شد


آیین اختتامیه اولین جشنواره سرود «رفیق خوشبخت ما» با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران و مادر شهیدان طارمی برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تاریخ جدید برگزاری جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جشنواره فیلم کن اعلام کرد این جشنواره از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن تاریخ برگزاری این جشنواره را امسال هم به دلیل پاندمی عقب انداختند.

طبق برنامه قبلی قرار بود این جشنواره از ۱۱ تا ۲۲ مه (۲۱ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود، اما به دلیل وضع محدودیت‌های جدید در فرانسه برای ممانعت از گسترش کرونا، اکنون سه‌شنبه ۶ جولای تا شنبه ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) به عنوان زمان برگزاری این جشنواره تعیین شده است.

ورایتی همین هفته خبر داده بود که برگزارکنندگان این جشنواره در نظر دارند آن را در فاصله ۵ تا ۲۵ جولای (۱۴ تیر تا ۳ مرداد ۱۴۰۰) برگزار کنند.

انتظار هم می‌رفت که جشنواره فیلم کن پس از برگزاری «شیرهای کن» که بازار کن است برگزار شود. این رویداد هنوز قرار است از ۲۱ تا ۲۳ ژوئن (۳۱ خرداد تا ۴ تیر) برگزار شود.

تصور این است که اسپایک لی که سال پیش به‌عنوان رییس هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن انتخاب شده بود اما به دلیل برگزار نشدن جشنواره هرگز نتوانست به این عنوان خدمت کند، ریاست داوران جشنواره ۲۰۲۱ را برعهده بگیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مناظره «غیر محرمانه» به تلویزیون باز می‌گردد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مناظره غیر محرمانه با هدف بررسی موضوعات روز جامعه و گفتگو پیرامون مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مناظره غیرمحرمانه با هدف بررسی موضوعات روز جامعه و گفتگو پیرامون مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و … از جمعه ۱۰ بهمن روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

غیر محرمانه در تلاش است تا دغدغه‌های روز جامعه را در تعامل با مردم به قاب تلویزیون بیاورد.

در این برنامه با بهره‌گیری از استودیو مجازی، خروجی تصویری در ابعاد نزدیک به ۸۵٠ متر مربع و بالغ بر ٨٠ دوربین مجازی و واقعی برای اولین بار به آنتن تلویزیون ایران خواهد آمد.

طراحی دکور این برنامه تلویزیونی نیز کاملاً به صورت سه‌بعدی طراحی شده و با پردازش تصاویر دوربین‌های حاضر در استودیو و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی شبیه‌سازی سه‌بعدی از فضای برنامه را انجام داده است.

غیرمحرمانه با استفاده از تکنولوژی روز و فن آوری ویژوال (سه بعدی مجازی) گام بزرگ و مهمی را در حوزه برنامه سازی نوین برداشته است و می‌تواند به عنوان یک الگو در حوزه تولید برنامه‌های تلویزیونی قرار گیرد.

گفتنی است استودیوهای مجازی هم از نظر جلوه‌های بصری زنده و هم قابلیت‌هایی که دستیابی به آن گاها در دنیای واقعی غیرممکن است، تنوع و کیفیت برنامه‌های تلویزیونی را در چندسال اخیر تحت تاثیر قرار داده اند.

غیرمحرمانه کاری است از گروه اقتصاد و دانش به تهیه کنندگی و کارگردانی علیرضا عاصم یوسفی و اجرای محمدجعفر خسروی که جمعه بعد از اذان مغرب روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فصل دوم سریال «تهران» به‌زودی کلید خواهد خورد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فصل دوم سریال «تهران»، محصول ضدایرانی رژیم صهیونیستی به‌زودی کلید خواهد خورد.

به گزارش سینماپرس، ورایتی خبر داد که سریال جاسوسی «تهران» ساخته موشه زوندر به تهیه‌کنندگی رژیم صهیونیستی، ادامه خواهد داشت و با ساخت فصل دوم از اپل‌تی‌وی پلاس پخش می‌شود.

پیشتر گفته شده بود که این سریال در دو فصل دیگر ادامه می‌یابد و حالا خبر ساخت فصل دوم رسماً اعلام شده است.

«تهران» اولین سریال غیرانگلیسی زبان بود که در ماه سپتامبر از سرویس استریم اپل پخش شد. این سریال ژوئن ۲۰۲۰ در اسراییل روی آنتن رفت و حقوق بین‌المللی آن پس از آن به فروش رسید.

این سریال که با همکاری چند کمپانی بزرگ فیلمسازی در رژیم صهیونیستی و با کمک‌های فراوان دولتی ساخته شده، اولین تلاش این رژیم است که قصد دارد از طریق رسانه سیاست‌هایش را گسترش دهد و با تمرکز بر وجهه‌ای فرهنگی و سیاسی، ساختار ایدئولوژیک مبتنی بر نظامی‌گری و مناسبات امنیتی خود را پنهان کند.

«تهران» داستان یک مامور موساد به نام تامار رابینیان با بازی نیو سلطان را روایت می‌کند که تحت پوشش به تهران فرستاده می‌شود. حضور این جاسوس سایبری در ایران برای از کار انداختن رادارهای ایرانی و پدافند موشکی است و ماموریت وی نمایشی از تلاش نهادهای نظامی – امنیتی اسراییل است که قصد دارند تا تاسیسات هسته‌ای ایران را بمباران کنند، اما در نهایت موفق نمی‌شوند.

در برابر آن یک مامور ایرانی که از سوی سازمان اطلاعات سپاه، در قلب موساد نفوذ کرده، بر روند تمامی عملیات‌های بزرگ موساد تسلط دارد.

هرچند در ظاهر در این سریال نیروهای امنیتی اسراییل در نهایت شکست می‌خورند، اما توییتر رسمی وزارت خارجه اسراییل بارها این سریال را تبلیغ کرده است که نشان از اهداف پشت‌پرده تولید و پخش این سریال دارد.

شون توب، نوید نگهبان، شروین آل‌نبی، لیراز چاره‌ی و مناشه نوی بازیگران این سریال هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع