دلایل توقف یک فستیوال موسیقی بهدنبال مصاحبه معاون وزیر بهداشت
یکی از تهیهکنندگان موسیقی با اشاره به توضیحات چند روز گذشته معاون کل وزیر بهداشت مبنیبر عدم صدور مجوز برگزاری کنسرت در شهرهای وضعیت زرد و سفید توضیحاتی را درباره یک رویداد لغوشده داد.
یکی از تهیهکنندگان موسیقی با اشاره به توضیحات چند روز گذشته معاون کل وزیر بهداشت مبنیبر عدم صدور مجوز برگزاری کنسرت در شهرهای وضعیت زرد و سفید توضیحاتی را درباره یک رویداد لغوشده داد.
سینماپرس: داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما گفت: مراجعی مانند وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا که مرتب به مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی تذکر می دهند باید توجه ویژه به برگزاری تجمعات داشته باشند؛ بی تردید این مراجع هستند که باید در این بحران کرونا اجازه برگزاری تجمعات را صادر نکنند و از این رو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر باید تجدید نظر کند.
بازیگر فیلم های سینمایی «سگ کشی» و «راه آبی ابریشم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما اطلاع دقیقی از آمار مبتلایان و درگذشتگان ویروس کرونا نداریم به خصوص نمی دانیم که با ورود کرونای انگلیسی وضعیت چه خواهد شد؟ بنده اگر اطلاع دقیقی از این آمار داشتم بی تردید می توانستم نظرم را به صورت قطعی تر عرض کنم.
وی ادامه داد: ما که دوست داریم اوضاع روبراه باشد، سینماها باز شود و زندگی اهالی سینما روی روال افتاده و وضعیت عادی داشته باشد اما متأسفم که در این بحران کرونا و بیکاری و خانه نشینی بخش اعظمی از هنرمندان، مدیران سینمایی هیچ تهمیدی برای رفع مشکلات معیشتی سینماگران اندیشه نکرده اند؛ مدیران سینمایی می بایست به جای کارهای حاشیه ای نظیر برگزاری جشنواره ها در قدم اول فکری برای رفع بحران از زندگی اهالی سینما داشته باشند.
ارجمند خاطرنشان کرد: مدیران سینمایی باید آگاه باشند که اوضاع اهالی سینما با یکدیگر تفاوت های فاحشی دارد؛ یکی در پول غرق است و دیگری گرسنه!؛ برخی افراد چه جشنواره باشد چه نباشد، پول های میلیاردی شان را می بردند. از تلویزیون پول های میلیاردی می گیرند. از تبلیغات پول های میلیاردی در می آورند. آن ها در واقع مرده شورهایی هستند که به هیچ چیز دیگر کاری ندارند و فقط به فکر پول هستند، از سوی دیگر عده ای هم در وضعیت بحرانی معیشتی روزگار می گذرانند و باید تدبیری برای زندگی شان اندیشه شود.
این سینماگر تأکید کرد: در هر صورت من امیدوارم اگر اصرار به برگزاری جشنواره فیلم فجر در این روزهای بحرانی کرونا است به دور از هرگونه شعارزدگی پروتکل های بهداشتی با وسواس و دقت رعایت شوند تا خدای ناکرده برگزاری جشنواره باعث گسترش این ویروس منحوس نشود.
سینماپرس: بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» گفت: خوشبختانه چندین منتقد فیلم «ابلق» را تحسین کرده اند، تا آنجایی که من در اثر حضور داشتم فیلمی شسته رفته ساخته شد و من برای دریافت سیمرغ بلورین کارگردانی و بهترین فیلم از جشنواره فیلم فجر برای ابلق شانس بالایی میبینم.
به گزارش سینماپرس، گیتی معینی در گفتوگو با میزان، درباره فعالیتهای اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: طی یکسال گذشته به سختی سر پروژهها حضور یافتم، خوشحالم که یکی از پرکارترین سالهای خود را پشت سر می گذارم اما از سویی کرونا شرایط را برایم بسیار سخت کرده است.
وی در همین راستا ادامه داد: امسال در آثار متنوعی بازی کردم که به نظر خودم بهترینش تا اینجا حضور در فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار است، سعی کردم تا در تمامی پروژه ها بهداشت را رعایت کنم تا مبادا در این سن به کرونا مبتلا شوم.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضورش در فیلم «ابلق» اضافه کرد: در فیلم نرگس آبیار نقش مادر «هوتن شکیبا» را بازی می کنم، این نقش یکی از سخت ترین و در عین حال شیرین ترین نقشهایی بود که ایفا کردم و در آن با بازیگران خوبی مثل بهرام رادان، هوتن شکیبا و الناز شاکردوست همبازی شدم.
وی در همین رابطه تصریح کرد: نقشم در فیلم ابلق را بسیار دوست دارم اما گریم به شدت سنگینی را تحمل کردم، به خاطر گریم طولانی و سخت حتی سه بار کارم به بیمارستان کشید، اما آنچه شیرین بود اینکه خود نرگس آبیار کنارم بود و همیشه حتی در بیمارستان هم مرا تنها نگذاشت. گریم من در فیلم ابلق سخت ترین و طولانیترین تجربه گریمی بود که طی تمامی سالهای بازیگری تجربه کرده بودم.
بازیگر فیلم سینمایی «ابلق» نرگس آبیار را کارگردانی کاربلد دانست و اضافه کرد: آبیار کار خودش را بلد است، سینما را می شناسد و به خوبی با بازیگرانش ارتباط برقرار می کند، وی به خوبی در ساخت فضا و اتمسفر بازیگران را راهنمایی می کند و از سویی همیشه جوی آرام، دوستانه و پر از احترام را برای بازیگران فراهم می کند. وی علاوه بر کارگردان بودن، انسان درستی است و همیشه با من با مهربانی رفتار کرد.
وی درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: همه چیز خوب است وقتی که خدا برای انسان درست کند، من زیاد در قید و بند سیمرغ گرفتن نیستم و دوست دارم در کار خوب بازی کنم. امیدوارم اگر لیاقت داشته باشم این جایزه را بگیرم اما بیشتر دوست دارم که سایر دوستانم در ابلق سیمرغ ببرند.
معینی با اشاره به حادثهای که در فیلمبرداری ابلق برایش رخ داده افزود: سر فیلمبرداری بودیم که براثر یک اتفاق پای من شکست، باور کنید تمامی بازیگران و نرگس آبیار نگذاشتند آب در دل من تکان بخورد، به نحوی که گاها یادم می رفت که پایم شکسته است و حتی برخی صحنه ها را نشسته و با پای شکسته بازی کردم.
وی درباره فضای داستان فیلم ابلق اضافه کرد: «ابلق» روایت داستانی تلخ است، نمی توانم بیشتر از این بگویم اما داستانی غم انگیز را دنبال می کند، با این وجود از این فیلم بهترین خاطرات در ذهن من به یادگار مانده است.
معینی با اشاره به احتمال استقبال از فیلم ابلق خاطرنشان کرد: خوشبختانه چندین منتقد فیلم را تحسین کرده اند، تا آنجایی که من در اثر حضور داشتم فیلمی شسته رفته ساخته شد و من برای دریافت سیمرغ بلورین کارگردانی و بهترین فیلم از جشنواره فیلم فجر برای ابلق شانس بالایی قائل هستم.
سینماپرس: نشست رسانهای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر صبح امروز چهارشنبه ۸ بهمن در تالار رودکی آغاز شد.
به گزارش سینماپرس، نشست رسانهای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با حضور حسین مسافرآستانه دبیر و تعدادی از مدیران این دوره از جشنواره، صبح امروز چهارشنبه ۸ بهمن در تالار رودکی برگزار شد.
این نشست رسانهای با قرائت کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و با حضور حسین مسافر آستانه دبیر سیونهمین جشنواره تئاتر فجر، سیدوحید فخر موسوی رئیس شورای ارزشیابی و نظارت ادارهکل هنرهای نمایشی و تعدادی از مدیران ستادی جشنواره شروع شد.
حسین مسافرآستانه در ابتدای سخنان خود گفت: اهمیت، ضرورت و نقش هنر، خاصه هنر تئاتر در جریانهای مختلف بشری تأثیرگذار بوده و از گذشتههای دور تاکنون تئاتر و موسیقی برای آرامش بخشیدن به جامعه مؤثر بوده و هستند. امروز با شرایط سخت و طاقتفرسایی مواجهیم. در این وضعیت که تئاتر در کشور ما نتوانسته اجرای عمومی داشته باشد و به التیام روحی و روانی مردم کمک کند، اما بازهم دست از کار نکشیده است.
گروههای تئاتری در شرایط سخت در صحنه ماندند
وی افزود: در این شرایط گروههای تئاتری به عنوان ایثارگران فرهنگی دست از همراهی و امیدبخشی به مردم نکشیدند و در صحنه حضور داشتند.
مسافرآستانه تأکید کرد: جشنواره تئاتر فجر فرصتی است که ایثارگران فرهنگی نتیجه فعالیت و عملکرد خود را روی صحنه ببینند.
در این بخش از نشست به دلیل ارتباط و پخش زنده از طریق شبکه خبر، دبیر جشنواره به ارائه گزارشی آماری درباره روند برگزاری مدنظر و بخشهای مختلف جشنواره پرداخت.
دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در ادامه با بیان اینکه ما در شرایط خیلیخیلی سختی هستیم، یادآور شد: تجربه برگزاری دورههای گذشته جشنواره برای ما کارایی نداشت و گویی از صفر کار را شروع کردیم. وقتی برگزاری جشنواره را پذیرفتیم گمان نمیکردیم که چه مسیر سخت و غیرقابل پیشبینی پیشرو داریم. گمان میکردیم فقط اجراهای گروههای مقیم شهرستان به صورت آنلاین پخش میشود ولی وقتی بحث اجرای حضوری پیش آمد هم به لحاظ بودجه و هم فراهم کردن شرایط، همه چیز سخت شد.
تست کرونای رایگان همه گروههای شهرستانی
وی تصریح کرد: با همکاری وزارت بهداشت تمام گروههای تئاتری شهرستان که قرار است در جشنواره حضور پیدا کنند، تست رایگان کرونا شدهاند تا با آرامش خاطر جشنواره را برگزار کنیم. ۲۰۰ نفر اعضای ستادی جشنواره در تهران نیز تست کرونا دادهاند. البته باید پروتکلها را رعایت کنیم و در سالنهای کوچک میزبان تماشاگر نخواهیم بود.
مسافرآستانه در بخش دیگری از نشست اظهار کرد: بخش «سرباز انقلاب» با محوریت موضوع شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با مشارکت و حمایت معاونت فرهنگی بنیاد شهید برگزار میشود و این موضوع بسیار مهم است زیرا باید به قهرمانها و چهرههای ملی به درستی پرداخته شود. امیدوارم این جریان از جشنواره سی و نهم و با بخش «سرباز انقلاب» آغاز شود.
هیچ کارت مهمانی صادر نکردهایم
در ادامه محسن حسنزاده مدیر روابط عمومی جشنواره سی و نهم تأکید کرد: در این دوره به دلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی هیچ کارت مهمان و وی آی پی صادر نکردیم. حضور در سالنها تنها با ارائه بلیت امکانپذیر است. در سالن اصلی تئاتر شهر، تالار وحدت، ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر و تالار حافظ به تعداد محدود پذیرای تماشاگران و فروش گیشه حضوری خواهیم بود.
وی افزود: پخش مجازی آثار جشنواره از ۱۴ بهمن و با ۳ روز تأخیر از آغاز جشنواره انجام میشود. تیوال، نمایش نت و تلویزیون تئاتر ایران ۳ پلتفرم پخش مجازی اجراهای حاضر در جشنواره هستند.
سپس مسافرآستانه با بیان اینکه برای انتخاب آثار هر بخش از چهرههای مطرح تئاتر هر استان و شهرستان بهره بردیم، افزود: این کار را انجام دادیم تا بگوییم فقط تمرکزمان بر تهران نیست.
همایون علیآبادی از منتقدان تئاتر، اختر تاجیک از عکاسان با سابقه، بهرام ابراهیمی از بازیگران با سابقه تئاتر و جمشید داورپناه از خراسان شمالی به عنوان هنرمند پیشکسوت، چهرههایی هستند که طبق گفته مسافرآستانه در مراسم اختتامیه جشنواره سی و نهم مورد تجلیل قرار میگیرند.
بودجه «تئاتر فجر ۳۹» پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مصوب شده است
دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در ادامه درباره بودجه جشنواره یادآور شد: بودجه جشنواره ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مصوب شد و بر این اساس فعالیتها برنامهریزی میشود.
وی درباره امنیت آثار جشنواره در فضای مجازی گفت: آثار تا ۲۴ ساعت حق پخش دارند و بعد از آن از روی پلتفرمهای مجازی پخش نمیشوند. این ۲۴ ساعت پخش در فضای مجازی فرصتی تبلیغاتی برای گروهها و ما است.
مسافرآستانه با بیان اینکه تمام تمهیدات بهداشتی را رعایت میکنیم تا مشکلی پیش نیاید، متذکر شد: اگر در گروه یا اجرایی بیماری رخ دهد و مشکلی پیش بیاید حتماً با نظر متخصصان وزارت بهداشت درباره وضعیت پیش آمده تصمیمگیری خواهیم کرد.
این گزارش در حال بهروز رسانی است…
سینماپرس: مدیر شبکه رادیویی ایران در تشریح برنامههای دهه فجر بیان کرد که مهمترین برنامهای که به جدول پخش رادیو ایران اضافه میشود «چهل و دو سالگی انقلاب» است.
به گزارش سینماپرس، محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران برنامههای این شبکه در ایام فجر را عنوان کرد و گفت: مهمترین برنامهای که به جدول پخش رادیو ایران اضافه میشود «چهل و دو سالگی انقلاب» است که در گروه تاریخ و دفاع مقدس تولید و زمان پخش آن هر روز از ساعت ۱۲:۴۰ خواهد بود.
مدیر رادیو ایران بیان کرد: در دهه فجر، ویژه برنامه «صبح انقلاب» جایگزین «سلام صبح بخیر» میشود که هر روز از ابتدای دهه مبارک فجر از ساعت ۶:۳۵ پخش میشود. این ویژه برنامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۲ سال اخیر میپردازد و سعی میکند در قالب یک برنامه صبحگاهی با نشاط، گوشه هایی از پیشرفتهای کشور را در عرصههای مختلف به گوش شنوندگان برساند.
محمدزاده با اشاره به تغییر محتوای برنامه خانواده در این روزها گفت: «خانواده ای به نام ایران» جایگزین برنامه «خانه و خانواده» می شود که از آغاز ایام دهه فجر از رادیو ایران پخش خواهد شد. این برنامه هر روز به مرورِ سهم شهرهای مختلف ایران در پیروزی انقلاب می پردازد.
وی درباره سایر برنامههای این رادیو در دهه فجر گفت: «دستاورد» ویژه برنامهای از گروه دانش و اقتصاد است که به مرور دستاوردهای علمی و اقتصادی انقلاب میپردازد. «کافه هنر» برنامه پرمخاطب گروه فرهنگ و ادب به صورت ویژه، جشنواره های فجر را پوشش خواهد داد و «حوض نقره» هم به صورت اختصاصی به رویدادهای سینمایی و جشنواره فیلم فجر می پردازد.
مدیر رادیو ایران درباره برنامه های گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران اظهار کرد: رویکرد برنامهسازی در این دهه ایجاد نشاط و برگزاری جشنهای رادیویی است که علاوه بر برنامههای «صبح جمعه با شما»، «کوی نشاط» و «یک دو صدا»، «ساعت خنده» نیز از روز ۱۲ بهمن به جدول پخش رادیو ایران اضافه می شود.
محمدجعفر محمدزاده درباره ویژه برنامههای روز ۲۲ بهمن هم گفت: ویژه برنامههای «گلبانگ پیروزی» و «روز خوب پیروزی» از ساعت ۹ صبح به پوشش زنده جشنهای این روز خواهند پرداخت.
وی با توجه به شرایط کرونایی همچنین افزود: یکی از مسائل برنامهسازی امسال، رعایت شیوهنامه های بهداشتی به مخاطبان و توصیههای لازم به مردم است که شرایط برنامه سازی ویژه را می طلبد.
محمدزاده تصریح کرد: از ماه ها قبل تدارک لازم دیده شده تا امسال با توجه به شرایط کشور که از یک طرف وجود ویروس کرونا در سطح جامعه را داریم و از طرف دیگر شوق و اشتیاق مردم برای حضور در جشن ها و نیز لزوم تزریق نشاط و شادمانی به مردم برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ حس می شود، برنامه ها به گونه ای طراحی شود که رضایت مخاطب را به همراه داشته باشد. بنابراین همه گروههای برنامه ساز برنامه های خود را به سمت پوشش این ایام اختصاص خواهند داد.
وی در پایان بیان کرد: رادیو ایران امروز یک رسانه تعاملی و چندرسانه ای است و تلاش میکنیم که صدای انقلاب و صدای تمام ایران از آن شنیده شود.
سینماپرس: اسامی فیلمهای راهیافته به بخش مسابقه بینالملل چهارمین جشنواره فیلم «موج» کیش اعلام شد.
به گزارش سینماپرس، اسامی آثار راه یافته به بخش بینالملل چهارمین جشنواره فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری شامل ۲ بخش فیلمهای کوتاه داستانی و مستند اعلام شد، ۶ فیلم ایرانی نیز در این بخش داوری خواهند شد.
جشنواره فیلم «موج» کیش در حالی چهارمین دوره خود را بهصورت بینالمللی برگزار میکند که در مجموع ۵ هزار و ۳۲۲ فیلم از ۱۲۰ کشور به دبیرخانه ارسال شده است.
در نهایت از بین آثار ارسالی بعد از بازبینی، ۶۱ فیلم داستانی و مستند برای ۲ بخش مسابقه «ملی» و «بینالملل» انتخاب شدند. در این بین ۴۱ فیلم در بخش «ملی» پذیرفته شدهاند که اسامی آنها پیش از این اعلام شده است.
۲۰ فیلم منتخب بخش بینالملل جشنواره از کشورهای سوئد، عراق، مراکش، اسپانیا، تانزانیا، اوکراین، آمریکا، فرانسه، لبنان، کلمبیا، غنا، اتریش، سوریه، پرو، هند، مکزیک، یونان و نروژ هستند.
لیست فیلمهای داستانی منتخب رقابت در بخش مسابقه بینالملل
«ال اسپینو» به کارگردانی خورخه آندرس ابریل مارتینز از کلمبیا
«بافته ها» به کارگردانی اسماعیل دایرکی از جمهوری عربی سوریه
«درست مثل آب» به کارگردانی مانوس تریانتافیلاسیس از یونان
«آخرین موج» به کارگردانی مصطفی فرمتی از مراکش
«آخرین سفر» به کارگردانی خوان مسیگور از اسپانیا
«تی. ای. آر. دی (T.E.R.D)» به کارگردانی حسین جابکجی از لبنان
«نیروانا» به کارگردانی ریچارد فرماندار اووسو از غنا
«جزیره کاپری» به کارگردانی مانس برتاس از سوئد
«راه خانه» به کارگردانس ییران ژو از ایالات متحده
«سفر عرفانی» به کارگردانی الکساندر بالدریچ از اتریش
«اسب سپید بالدار» به کارگردانی مهیار ماندگار از ایران
«دابر» به کارگردانی سعید نجاتی از ایران
«جبرئیل» به کارگردانی یوسف کارگر از ایران
لیست فیلمهای مستند منتخب رقابت در بخش مسابقه بینالملل
«نادیر» به کارگردانی الکساندر آسگ از نروژ
«لا ترافیوکا یک نمایش سه گانه ١.۵ میلییارد دلاری» به کارگردانی آرتورو پولیدو گارسیا از مکزیک
«طاهره» به کارگردانی افضل صوفی از هند
«مادر باران» به کارگردانی آلبرتو فلورس ویلکا از پرو
«داستان هایی از جذام و امید» به کارگردانی آلبرتو پلا مونفورت از اسپانیا
«سفر به درون» به کارگردانی یوهان گریگنو از فرانسه
«کهکشان من» به کارگردانی مشترک ناتاشا تزلیوبا و یولییا اپن از اوکراین
«زنگبار، دریای خود را نجات می دهد» به کارگردانی ریچارد مگومبا از تانزانیا
«پیرمرد و کوهستان» به کارگردانی محمد ریدا گوزنای از مراکش
«او تنها نبود» به کارگردانی حسین اسدی از عراق
«ترال» به کارگردانی حجت عدالت پناه از ایران
«کوز» به کارگردانی رضا اکبریان از ایران
«لنه، ۱۹۲۷ بندر عباس» به کارگردانی بهروز عباسی از ایران
چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ مصادف با ۲۸ بهمن لغایت ۱ اسفند در جزیره کیش برگزار خواهد شد.
سینماپرس: بیش از ۶۵ هزار مخاطب در ایام برگزاری سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران به تماشای آثار نمایش داده شده در سامانههای برخط نشستند
به گزارش سینماپرس، بیش از ۶۵ هزار بازدید در روزهای برگزاری سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران، از آثار به نمایش درآمده در سامانههای برخط هاشور(خانه جشنواره)، ودیو و تیوال به ثبت رسید.
این آمار صرفا مربوط به فیلمهایی است که با موافقت صاحبانشان در بستر آنلاین در بازه زمانی یکم تا ششم بهمن نمایش داده شدند.
سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی یکم تا ششم بهمن به صورت حضوری در پردیس سینمایی ایران مال و به صورت آنلاین در سامانههای برخط نمایش فیلم و اینستاگرام انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد
سینماپرس : نشست رسانهای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با حضور حسین مسافرآستانه دبیر و تعدادی از مدیران این دوره از جشنواره، صبح امروز چهارشنبه ۸ بهمن در تالار رودکی برگزار شد.
سینماپرس: اسامی برترینهای سال ۲۰۲۰ از نظر هیات ملی نقد اعلام شد.
به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، هیات ملی نقد اسامی برندگانش را اعلام کرد و «۵ قطره خون» ساخته اسپایک لی را به عنوان بهترین فیلم برگزید. لی همچنین جایزه بهترین کارگردانی را هم از آن خود کرد و دومین کارگردان سیاهپوستی شد که این افتخار نصیبش میشود. بری جنکینز در سال ۲۰۱۶ با «مهتاب» این جایزه را برده بود.
در سه دهه اخیر برنده جایزه بهترین فیلم این هیات حتماً نامزدی اسکار در بخش بهترین فیلم را کسب کرده و تنها در هر دهه یک بار اتفافی خلاف این افتاد که شامل «خشنترین سال» در ۲۰۱۴، «قلمپرها» در سال ۲۰۰۰ و «خدایان و هیولاها» در سال ۱۹۹۸ بوده است.
این هیات سال پیش «ایرلندی» مارتین اسکورسیزی را بهعنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرده بود.
فهرست برندگان جوایز امسال هیات ملی نقد چنین است:
بهترین فیلم: «۵ قطره خون» ساخته اسپایک لی از نتفلیکس
بهترین کارگردان: اسپایک لی برای «۵ قطرهخون»
بهترین بازیگر مرد: ریز احمد برای «صدای فلز»
بهترین بازیگر زن: کری مولیگان برای «زن جوان امیدوارکننده»
بهترین بازیگر مرد مکمل: پل ریسی برای «صدای فلز»
بهترین بازیگر زن مکمل: یون یو-جانگ برای «میناری»
بهترین فیلمنامه اقتباسی: پل گرینگرس و لوک دیویز برای «خبرهای جهان»
بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: لی آیزاک چانگ برای «میناری»
بهترین بازیگر نوظهور: سیدنی فلانیگان برای «هرگز، بهندرت، گاهی اوقات، همیشه»
بهترین کارگردان اول: چانینگ گادفری پیپلز برای «میس جونتنت»
بهترین انیمیشن بلند: «روح» از پیکسار
بهترین فیلم خارجیزبان: «زن گریان» از گواتمالا
بهترین مستند: «زمان»
جایزه نماد هیات ملی نقد: چادویک بوزمن
جایزه آزادی بیان: «یک شب در میامی»
جایزه اسپاتلایت: رادا بلنک برای نویسندگی، کارگردانی، تهیهکنندگی و بازی در «نسخه چهل ساله»
بهترین گروه بازیگران فیلم: «۵ قطره خون»
دستاورد چشمگیر در فیلمبرداری: جاشوا جیمز ریچاردز برای «سرزمین آوارگان»
این هیات همچنین ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ را نیز انتخاب کرده که بدون اولویت معرفی شدهاند و عبارتند از:
«اولین گاو»، «نسخه چهل ساله»، «یهودا و مسیح سیاه»، «آسمان نیمهشب»، «میناری»، «خبرهای جهان»، «سرزمین آوارگان»، «زن جوان امیدوارکننده»، «روح»، «صدای فلز»
۵ فیلم خارجیزبان برتر سال ۲۰۲۰ هم عبارتند از:
«سیبها» از یونان، «گروهی» از رومانی، «رفقای عزیز» از روسیه، «مأمور نفوذی» از شیلی و «شب شاهان» از ساحل عاج
سینماپرس: در شرایطی که فیلم تازه محسن قرایی با نام ثانویه «بدون همه چیز» برای حضور جشنواره فیلم فجر آماده میشود، نام این فیلم به نام اولیهاش یعنی «بی همه چیز» بازگشت.
به گزارش سینماپرس، در شرایطی که فیلم تازه محسن قرایی با نام ثانویه «بدون همه چیز» برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده میشود، نام این فیلم به نام اولیهاش یعنی «بی همه چیز» بازگشت.
«بی همه چیز» به نویسندگی محسن قرایی و محمد داودی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رونمایی میشود. تازهترین ساخته قرایی پس از فیلم «سد معبر» از جمله تولیدات پر بازیگر و پر لوکیشن امسال سینمای ایران است که در تهران، کُندر و گرمسار جلوی دوربین رفت.
پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، زهیر یاری، عیسی یوسفی پور، خسرو پسیانی، مهدی صباغی، عرفان ناصری، محسن نوری، مهران وثوقی، رویا بختیاری، اسدالله منجزی، آسیه سلطانی، نسیم فروغ، سارا افشار، امیر شاه علی، محمدمهدی بخشی گروه بازیگران «بی همه چیز» را تشکیل میدهند.
فهرست کامل عوامل فیلم عبارتند از کارگردان: محسن قرایی، نویسندگان: محسن قرایی، محمد داودی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، تدوین: عماد خدابخش، موسیقی: حامد ثابت، طراح چهره پردازی: محمود دهقانی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، صدابردار: امین میرشکاری، طراح صحنه: امیرحسین قدسی، طراح لباس: مارال جیرانی، جلوههای ویژه بصری: جواد مطوری، مدیر برنامه ریزی: مانفرد اسماعیلی، دستیار اول کارگردان: امید جزینی، منشی صحنه: محسن بهاری، عکاس: نوشین جعفری، دستیار اول فیلمبردار: همایون قربانی، جلوههای ویژه میدانی: آرش آقابیک، مشاور رسانهای: سعید حسینی، مدیر تبلیغات: میثم میرزائی، آریان امیرخان، فیلم پشت صحنه: گئو اسدیان، جانشین تولید: آرش صالحی، دستیار تهیه کننده: امیرحسین نوروزبیگی، مجری طرح و مدیر تولید: مهدی بدرلو، تهیه کننده: جواد نوروزبیگی، سرمایه گذار: امید اخباراتی