X

بایگانی بهمن 12, 1399

دفتر سینمایی

قرایی: ۱۰ سال تصمیم به ساخت این فیلم داشتم/ کوثری: از مامان یاد گرفتم به جایزه فکر نکنم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی با اجرای حمیدرضا مدقق در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس محسن قرایی در خصوص اقتباس اثرش از نمایشنامه «ملاقات با بانوی سالخورده» گفت: ۱۰ سال تصمیم به ساخت این فیلم داشتم اما به دلیل پروداکشن سنگین و سخت بودن کار امکانش فراهم نشد.

پرستویی نیز در خصوص شخصیت امیر در این فیلم گفت: من تا کاری را دوست نداشته باشم در آن حضور پیدا نمی کنم. وقتی سناریو را خواندم جزو شرح وظایفم دانستم که در این اثر حضور داشته باشم.

کوثری نیز خاطرنشان کرد: این فیلمی بود که دوست داشتم و معتقدم این تجربه ای است که شاید برای هر بازیگر فقط یک بار پیش بیاید. من  از مامان یاد گرفتم به جایزه فکر نکنم؛ دو بار جایزه گرفتن جزو بهترین لحظات زندگی ام بوده؛ اینکه چنین نقشی به من پیشنهاد شده خودش جایزه است.  

قرایی در ادامه جلسه گفت: من اساسا خودم را کارگردان می دانم و اصرار ندارم حتما فیلمنامه هایم را خودم بنویسم. من اعتقاد دارم هر فیلم تجربه متفاوتی است و برایم جذاب است در ژانرهای مختلف کار کنم. اعتقادم این است در فضای مختلف باید کار کرد.  

وی ادامه داد: من چیزی را که در اطرافم می بینم و از آن تأثیر می گیرم را به تصویر می کشم. من به هر نظر و سلیقه ای راجع به فیلم احترام می گذارم و این فیلم بیانگر نظرات من هست.

پرستویی سپس با بیا اینکه از یکایک هنرورها تشکر می کنم اظهار داشت: به خصوص هنرورهایی که ۴ ماه تمام در این فیلم پوست انداختند. من بارها فکر کردم همه این ها آموزش دیدند. این ها در لحظات احساسی به من کمک کردند. من احساسم را از آدم های مقابلم گرفتم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جزییاتی از جشنواره عکس «آیات»/ «عکس‌نوشت» چالشی برای عکاسان است


دبیر هنری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات که با شعار «قرآن، معنای زندگی» برگزار می‌شود، توضیحاتی درباره معیارهای داوری و بخش‌های مختلف این جشنواره ارائه کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پرده‌دری به سبک «رمانتیسم عماد و طوبا» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کاوه صباغ‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» در نشست خبری این فیلم در جشنواره فیلم فجر درباره دشواری‌های ساخت این فیلم توضیحاتی ارائه کرد. این در حالی ست که فیلمی پر از صحنه‌های اروتیک شاهد بودیم. شاید به تصویر کشیدن خصوصی‌ترین موضوعات بین زن‌و شوهر در پرده سینما و خلق شیوه‌ای بدیع از هتاکی و پرده‌دری روی پرده سینما سختی کار آقای کارگردان محسوب می‌شود.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده عصر امروز یکشنبه دوازده بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد.

حمیدرضا مدقق کارشناس مجری نشست، در ابتدا برای علی انصاریان بازیگر این فیلم سینمایی آرزوی سلامتی کرد.

در ادامه کاوه صباغ‌زاده بیان کرد: این فیلم، فیلم سختی بود بر عکس «ایتالیا ایتالیا» که در چهار شبانه روز روایت می‌شد، این فیلم درباره همه زندگی بود به لحاظ اجرا و فضاسازی بسیار سخت و پیچیده بود بعد از فیلمبرداری کار پس تولید به دلیل کرونا خیلی طول کشید.

الناز حبیبی بازیگر اصلی فیلم هم اظهار کرد: از نظر فضاسازی برای من کار سختی بود و چنین تجربه‌ای را پیش از این نداشتم.

مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده فیلم بیان کرد: به نظرم این فیلم با مخاطب خود تا اینجا ارتباط برقرار کرده، حداقل این است که گفته‌اند حال ما بعد از تماشای فیلم خوب است، این فیلم درباره تحکیم خانواده است، برای آقای انصاریان هم آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم فیلم در اکران عمومی هم موفق باشد.

شهرام نجاریان توضیح داد: برای سلامتی علی انصاریان دعا می‌کنم. رنگ این فیلم ماحصل جلسات گروهی ما بود. فضای فانتزی و رنگارنگ در همه سکانس‌ها دیده می‌شد و این کار خوب نتیجه همکاری همه ماست.

محسن دارسنج گریمور این اثر هم بیان کرد: روند زمانی را در گریم همه بازیگران می‌دیدم. آقای انصاریان چون جا افتاده تر هستند، گریمشان بیشتر در فیلم دیده شد.

محمدرضا میرزامحمدی طراح صحنه و لباس گفت: ما باید تغییرات زمان را نشان می‌دادیم و چون کار فانتزی بود خیلی راحت نمی‌شد این کار را کرد. اما طبق صحبت‌هایی که با هم داشتیم، سعی کردیم از پسش بربیایم.

پگاه احمدی تدوینگر این فیلم هم بیان کرد: این ژانر تقریباً در سینمای ایران نیست و تدوینش سخت بود. پروسه کار به خاطر کرونا طولانی شد و من سعی کردم در راستای فیلمنامه و ذهنیت کارگردان پیش بروم.

کاوه صباغ‌زاده درباره حذف بخش نگاه نو از جشنواره فجر گفت: دوره سی و چهارم تجربه خوبی بود تبعیض از بین رفته بود و همه با هم داوری و دیده می‌شدند. حذف این بخش در سال جاری هم اتفاق خوبی است، بخش نگاه نوع یک بخش زائد است.

این کارگردان درباره وجود صحنه‌های کمتر دیده شده در سینمای ایران در این فیلم بیان کرد: فضاسازی اصولاً کار سختی است.

میرزا محمدی هم در این زمینه توضیح داد: هر پلانی سخت بود چون پلان به پلان تغییر لوکیشن داشتیم. ما کمی روی مرز ریسک بودیم تا جوابگوی خواسته فیلم باشیم. صحنه‌های داشتیم که چالش برانگیز بود. این اولین باری که کار فانتزی انجام می‌دادم برای چنین کاری باید تماماً خلاقیت به خرج می‌دادیم از این جهت کار بیشتری از ما برد.

کاوه صباغ‌زاده گفت: فیلم من بیشتر از اینکه کمدی باشد فیلم شادی است کمدی مرسومی نیست. فیلم بعدی من نه کمدی نه فانتزی است بلکه یک کار درام عاشقانه است.

مهدی صباغ‌زاده در ادامه عنوان کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم پیچیدگی فیلمنامه برایم جذاب بود، احساس کردم مخارج سنگینی دارد و همینطور هم شد. ساختن همان کلبه در جنگل مخارج داشت، طراحی خانه و لباس خرج زیادی روی دست ما گذاشت و…. فیلمبرداری ما سه ماه زمان برد اما با همه سختی‌ها و گرفتاری‌ها از نتیجه کار راضی هستم. جدای از اینکه پدر کاوه هستم، فکر می‌کنم این نوع موضوعات و این نوع فضاها در سینمای ایران کم است. این روزها سینمای ایران حال خوبی ندارد اما حالا می‌شود با ماسک و فاصله به سینما رفت. به سینما بیایم، فیلم ببینیم و… هیچ مکانی بهتر از سینما نیست.

وی ادامه داد: الناز حبیبی زحمت زیادی برای فیلم کشید و بازی خوبی ارایه داد.

حبیبی هم اظهار کرد: ما خیلی با آقای کاوه صحبت کردیم و نشست زیادی داشتیم که آیا می‌شود چند سن مختلف را کار کرد یا نه. این فیلم کار سختی برای همه بود. جای علی انصاریان خالی است او انرژی گروه بود، ای‌کاش حالا اینجا کنارمان بود.

کاوه صباغ‌زاده گفت: واقعیت این است که این چیزی که روی پرده می‌بینیم بهترین کاری بوده که از دست گروه برمی‌آمده است فکر نمی‌کنم فیلم را تغییر بدهیم.

وی درباره بخش‌های فانتزی فیلمش گفت: نمی‌شود فیلم فانتزی ساخت اما هیچ بخش رئالی در آن نگذاشت. این دو کنار هم باید باشند.

در ادامه نجاریان توضیح داد: کاری هنری یک پروسه خلاقه است. چیزی که به هر کسی کمک می‌کند این است که با چالش جدید مواجه شویم. اندازه تمام سختی‌ها برایم ارزش داشت. در عصر جدید این جسارت بسیار وجود دارد، گاهی نگاه جسورانه در برخی فیلم‌ها به رغم پروداکشن عظیم وجود ندارد. به نظرم خوب است فیلمی ببینیم که آن فانتزی و آن داستان ساده زندگی را دارد. هرکسی این فیلم را ببیند بخش‌های از آن را با زندگی خود تطبیق می‌دهد و از این جهت به نظرم با آن ارتباط برقرار می‌شود.

مهدی صباغ‌زاده با اشاره تجربه همکاری قبلی خود با پسرش گفت: با بخش‌هایی از «ایتالیا ایتالیا» موافق نبودم در این فیلم هم با فیلمبرداری کمی اختلاف نظر داشتم ولی وقتی نتیجه را روی پرده دیدم، متوجه شدم کار خوب پیش رفته است، تدوین و… و. امروز نوبت نسل جدید است که سینما را به دست بگیرند تا از این موقعیت تلخ جامعه خارج شویم و به جایی برسیم که کمی به سینما تنوع بدهیم.

کاوه صباغ‌زاده هم اظهار کرد: من تدوین «ایتالیا ایتالیا» را خیلی دوست دارم. فیلم‌هایی که در سینمای ما تولید می‌شود آنقدر شبیه به هم هستند که سینمای ما یکنواخت شده، ذهنیت فیلمسازان و عوامل پشت صحنه و صحنه یک شکل شده احساس می‌کنم آدم‌ها اهل ریسک نیستند. ما سر این فیلم گزینه‌های دیگری هم داشتیم اما گاهی بازیگران آنقدر نقش‌های یکسان بازی می‌کنند که وقتی نقش جدید به آنها پیشنهاد می‌دهند نمی‌پذیرند ریسک کنند اما بازیگران ما پذیرفتند، ویژگی نترس بودن و ریسک کردن در سینمای ما کم است. سر «ایتالیا ایتالیا» مشکلاتی داشتم و وقتی ساخته شد فکر کردم در این فیلم کمتر مشکل خواهیم داشت ولی دیدم هنوز شک و تردیدها وجود داد.

الناز حبیبی در پایان گفت: در این دنیای مدرن که همه چیز به سمت مدرن بودن پیش رفته به نظرم «رمانتیسم عماد و طوبا» رویا و رویاپردازی را به تماشاچی هدیه می‌دهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری نکوداشت نوازنده برجسته نی جفتی بوشهر


آیین نکوداشت نوازنده برجسته نی جفتی بوشهر، زنده یاد «رجب سپهری» برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«دموکراسی سفارشی» در تئاتر فجر ۹۹ رونمایی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایش «دموکراسی سفارشی» از ۱۱ تا ۱۹ بهمن ماه در بخش دیگر گونه‌های اجرایی جشنواره تئاتر فجر اجرا خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، حسین عالم بخش رییس پردیس تئاتر تهران درباره اجرای نمایش «دموکراسی سفارشی» عنوان کرد: کانون تئاتر کاربردی موزه از کانون های تخصصی نمایش پردیس تئاتر تهران و موسسه هنری نقاره خانه نمایش «دموکراسی سفارشی» را از تاریخ ۱۱ تا ۳۰ بهمن ماه اجرا می کند. این نمایش که به بخش نهایی سی ونهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش دیگر گونه ها راه یافته از ۱۱ تا ۱۹ بهمن ماه در قالب جشنواره در باغ موزه قصر اجرا می‌شود.

وی افزود: «دموکراسی سفارشی» با موضوع صداقت و عدالت در پی بیداری و حقیقت است. بازیگران این اثر نمایشی ۲۱ نفر هستند که به کارگردانی و نویسندگی میلاد جباری مولانا اجرا می شود.

وی یادآور شد: با برگزاری نمایش «خلیل» که برداشتی از زندگی شهید خلیل شیرازی بود به صورت عملی نشان دادیم، تلاش می‌کنیم نقشی هر چند کوچک در باز نشان دادن اهداف و ارزش های انقلاب و شهدای والامقام داشته باشیم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

رییس پردیس تئاتر تهران ضمن ارائه توضیحاتی درباره نمایش «دموکراسی سفارشی» و شیوه اجرای آن اذعان داشت: این نمایش در حقیقت نشانگر تصمیم گیری در مسیر بین حق و باطل است، همانند شخصی که یک پا در قایق و یک پا در خشکی دارد و به لحظه تصمیم می رسد.

عالم بخش یادآور شد: این نمایش از جهاتی منحصر به فرد است و با دیدی روانشناسانه به درون انسان های درگیر حوادث پرداخته و می کوشد دوراهی های تصمیم گیری را به شکلی عامه پسند نشان دهد. محل برگزاری این نمایش باغ موزه قصر ساختمان زندانیان سیاسی است و در قالب نمایشی کاربردی و تاملی اجرا می شود.

وی در پایان پردیس تئاتر تهران را مرکز حرفه ای تئاتر برای مردم دانست و تاکید کرد: در ایام کرونا و قرنطینه تلاش کردیم به هر نحو ممکن و به یاری خدا چراغ پردیس تئاتر تهران را روشن نگه داریم که حجم تولیدات رادیویی ما در این دوران گواه بر موفقیت مسیر ماست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش ۲۵ عکس‌ خاطره‌انگیز از انقلاب


در ادامه برنامه‌های فرهنگسرای امام (ره) ویژه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه عکس «امتداد» که به مرور خاطره انگیز وقایع آن سال‌ها می‌پردازد، شامل عکس‌ها و تصاویر انقلاب و امام راحل است که از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به صورت مجازی و فیزیکی در این فرهنگسرا برپا می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در «لوور» چه خبر است؟


با تعطیل شدن موزه لوور به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا حالا مسوولان این موزه یک پروژه بزرگ بازسازی را آغاز کرده‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر در «کافه رادیو» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه «کافه رادیو» با محور جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن روی آنتن رادیو جوان می رود.

به گزارش سینماپرس، مهدی شاهرضایی تهیه‌کننده برنامه هنری فرهنگی «کافه رادیو» درباره رویکرد و فعالیت این برنامه در ایام جشنواره فیلم و تئاتر فجر به خبرنگار مهر بیان کرد: هم‌زمان با سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، «کافه رادیو» در رادیو جوان در محل برج میلاد تهران برپا می‌شود و هر روز از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در میزهای مختلف این کافه به اتفاقات روز جشنواره فیلم و تئاتر فجر خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این برنامه رادیویی به صورت زنده، در روزهای جشنواره از ساعت ۱۵ روی آنتن رادیو جوان می‌رود، افزود: این رویداد بزرگ سینمایی امسال به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا زمان‌بندی و اجرا می‌شود؛ البته شبکه رادیویی جوان مانند هر سال و به صورت ویژه در محل کاخ جشنواره حضوری پررنگ دارد تا خبرهای لحظه به لحظه این رویداد مهم را منعکس کند.

شاهرضایی حضور و گفتگو با کارشناسان و منتقدین مطرح کشور را از اهداف مهم «کافه رادیو» دانست و گفت: در این کافه رادیویی چندین میز داریم؛ میز ویژه «کافه رادیو» امسال با اجرای زهره عبدالرحیم است که با هنرمندان و سینماگرانی که فیلم شان در جشنواره فجر حضور دارد، ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی گفتگو می‌کند. در یک میز دیگر هر روز تاریخچه جشنواره فجر از ابتدای برگزاری را مرور می‌کنیم.

تهیه‌کننده برنامه «کافه رادیو» عنوان کرد: شاهین شجری کهن، مریم جلالی و حسن لطفی منتقدان و چهره‌های ثابت برنامه هستند که هر روز در استودیوی سیار در برج میلاد میزبان آنها هستیم و علیرضا کنگرلو مجری برنامه درباره فیلم‌های اکران شده همان روز با آنها به گفتگو می‌پردازد.

برنامه هنری فرهنگی «کافه رادیو» کاری از گروه اندیشه رادیوجوان به تهیه‌کنندگی مهدی شاهرضایی و سیروس رجبی هر روز ساعت ۱۵ به مدت ۴۵ از شبکه رادیویی جوان روی موج FM ردیف ۸۸ مگاهرتز پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نوجوانان با آثار عکاسان مطرح انقلاب آشنا می‌شوند


انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری هم‌زمان با چهل‌ودومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آثار پنج عکاس مطرح انقلاب را معرفی می‌کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روز پخش «شام ایرانی» تغییر کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «شام ایرانی» که از این به بعد یکشنبه شب ها به فیلیمو و نماوا می آید، فصل نهم خود را با حضور بازیگران محبوب طنز از امشب آغاز می کند.

به گزارش سینماپرس، «شام ایرانی» که از این به بعد یکشنبه شب ها به فیلیمو و نماوا می آید، فصل نهم خود را با حضور بازیگران محبوب طنز از امشب آغاز می کند.

فصل نهم «شام ایرانی» به کارگردانی سعید ابوطالب با حضور هومن برق نورد، بهنام تشکر، نصرالله رادش و شهاب عباسی ساخته شده است.

به جز رادش دیگر شرکت کننده های این فصل جزو رقبای «شبهای مافیا» ابوطالب نیز بوده اند و حالا حضور در کنار یکدیگر را در فضایی دوستانه و البته سرشار از طنز و شوخی تجربه می کنند.

میزبان شب اول «شام ایرانی» هومن برق نورد است و مهمانی خانه او از ساعت ۲۰ امروز یکشنبه ۱۲ بهمن در فیلیمو و نماوا پخش می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع