بازخوانی تصنیف قدیمی «خاطر آسوده» + صوت
تصنیف قدیمی «خاطر آسوده» با همراهی خوانندگان صادق میرزا و آرمینا عبدی و تنظیم برای سنتور و آواز محسن غلامی، بازخوانی و منتشر شده است.
تصنیف قدیمی «خاطر آسوده» با همراهی خوانندگان صادق میرزا و آرمینا عبدی و تنظیم برای سنتور و آواز محسن غلامی، بازخوانی و منتشر شده است.
سینماپرس: در پی وصول شکایت از سوی کاربران مبنی بر محاسبه ترافیک برخی از سرویسهای داخلی بر مبنای تعرفه بینالمللی، معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا نسبت به آن واکنش نشان داد.
به گزارش سینماپرس، در پی وصول شکایت از سوی کاربران مبنی بر محاسبه ترافیک برخی از سرویسهای داخلی بر مبنای تعرفه بینالمللی، معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا نسبت به آن واکنش نشان داد.
طبق گزارشهای واصله به معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار، برخی اپراتورها که طبق دستورالعملهای ابلاغی ملزم به محاسبه ترافیک رسانههای صوت و تصویر داخلی با تعرفه نیمبها بودند، با تبلیغات اغواکننده مبنی بر مشاهده رایگان سریال، بدون اطلاع دادن به کاربر تعرفه ترافیک اینترنت آنها را به نرخ بینالملل محاسبه میکردند. بر این اساس این معاونت پیگیری موضوع را برای احقاق حقوق کاربران در دستور کار قرار میدهد.
بنا بر اعلام معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا، مطابق مصوبه شماره ۲۳۷ و ۲۴۸ کمیسیون تنظیم مقرارت ارتباطات و همچنین مصوبه شماره ۲۵۱ این کمیسیون، اپراتورهای تلفن همراه ملزم به اعمال تعرفه نیمبها و سرعت متفاوت و بستههای ترجیحی برای تولیدکنندگان محتوای داخلی هستند و کلیه اپراتورهای داخلی موظفاند امکان تفکیک ترافیک داخل از بینالملل را اعمال و تعرفه مصرف دیتای محتواهای داخلی را به صورتی ترجیحی و به میزان حداکثر ۵۰ درصد تعرفه دیتای بینالملل محاسبه کنند.
این معاونت اعلام کرد پرونده جهت بررسی و صدور حکم به کمیته رسیدگی به تخلفات ساترا ارجاع شده است. در صورت تأیید این شکایت، رسانههای صوت و تصویر ملزم خواهند شد ضمن شفافسازی، نسبت به اصلاح قراردادهای خود و نحوه قیمتگذاری حق اشتراک و ترافیک به نفع استفادهکنندگان اقدام کنند. همچنین انتظار میرود بر اساس حکم صادره ساترا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات نیز نسبت به اصلاح این شیوه نامطلوب درآمدزایی توسط اپراتورهای تلفن همراه، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.
شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاههای آزاد موسیقی به منظور رعایت پروتکلهای بهداشتی، به صورت آنلاین برگزار میشود.
ششمین سال نوای موسیقی ایران با برپایی آیین مجازی نکوداشت محمدرضا شجریان در حضور حسین علیزاده، فریدون شهبازیان و مدیران این رویداد به کار خود پایان داد.
سینماپرس: مجریان نشست پرسش و پاسخ فیلمهای سودای سیمرغ در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.
به گزارش سینماپرس، طبق اعلام ستاد اطلاعرسانی جشنواره فیلم فجر، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره در جریان نشست خبری محمد مهدی طباطبایینژاد اسامی چهار مجری و منتقد نشست نقد و بررسی فیلمها در فجر ۳۹ را اعلام کرد.
حمیدرضا مدقق، محمدرضا مقدسیان، محمود گبرلو و علیرضا غفاری چهار مجری/منتقدی هستند که اجرای نشستهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را برعهده دارند.
بر اساس جدول برنامههای جشنواره هر روز، ساعت ۱۴ اولین فیلم اکران خواهد شد و بعد از خروج اهالی رسانه از سالن، اولین نشست در ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.
در روز نخست جشنواره حمیدرضا مدقق، روز دوم محمدرضا مقدسیان، روز سوم محمود گبرلو، روز چهارم علیرضا غفاری، روز پنجم محمدرضا مقدسیان، روز ششم حمیدرضا مدقق، روز هفتم علیرضا غفاری و روز آخر محمود گبرلو اجرای نشستها را بر عهده خواهند داشت.
آخرین نشست نقد و بررسی فیلمها هر شب ساعت ۱۹ برگزار میشود تا خروج اهالی رسانه از برج میلاد قبل از ساعت ۲۰ میسر باشد.
سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۹۹ همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری سید محمد مهدی طباطبایینژاد برگزار خواهد شد.
نمایشگاه نقاشی روزهای پیروزی صبح یکشنبه و همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر در گالری مصطفی عالی حوزه هنری تهران افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه، سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به صورت رسمی با نمایش ۲ فیلم سینمایی کار خود را آغاز میکند. در دورههای قبل هر روز ۴ سانس سینمایی برای برنامههای روزانه تعریف شده بود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط برگزاری جشنواره با تغییراتی همراه شده و بر همین اساس تنها در ۲ سانس فیلمهای سینمایی راه یافته به جشنواره برای اهالی رسانه و منتقدان نمایش داده میشود.
براساس جدول قرعهکشیشده برای این دوره از جشنواره فیلم فجر ۲ فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» و «بی همه چیز» در برج میلاد و پردیس سینمایی ملت نمایش داده میشود.
«رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده اولین فیلمی است که در این دوره از جشنواره نمایش داده میشود، کاوه صباغ زاده پیش از این با فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته است و باید دید دومین فیلم این کارگردان تا چه اندازه نسبت به فیلم اول وی متفاوت است. تهیه کنندگی این فیلم را مهدی صباغ زاده پدر کاوه صباغ زاده برعهده داشته است.
فیلمنامه این فیلم سینمایی در ژانر کمدی، رمانتیک، فانتزی است و اقتباسی آزاد از کتابی نوشته آلن دوباتن است که توسط کاوه صباغ زاده به نگارش درآمده است.
در خلاصه داستان «رمانتیسم عماد و طوبا» آمده است: «عماد: عاشق دندون خرگوشیاتم. طوبا: تازه هنوز مسواکشون نزدم.»
الناز حبیبی، حسام محمودی و علی انصاریان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
دومین فیلم سینمایی که امروز در سالن رسانهها رونمایی میشود، «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی است، با احتساب کارگردانی مشترک با افشین هاشمی در فیلم «خسته نباشید» این فیلم سومین اثر سینمایی این کارگردان به شمار میآید.
قرایی پیش از این با فیلم سینمایی «سد معبر» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته است. یکی از نکات جالب این فیلم سینمایی تغییر نام آن است، در ابتدا نام این پروژه سینمایی «بی همه چیز» بود که بعد از مدتی به «بدون همه چیز» تغییر نام داد، اما در نهایت دوباره به «بیهمه چیز» تغییر نام داد.
«بیهمهچیز» اقتباسی از نمایشنامه «ملاقات با بانوی سالخورده» است و از این نظر یکی از فیلمهای کنجکاویبرانگیز جشنواره امسال است، بهخصوص که فیلمنامه آن را محسن قرایی با همراهی محمد داوودی به نگارش درآورده است؛ زوجی که سال گذشته برای فیلمنامه «قصر شیرین» سیمرغ بهترین فیلمنامه را از آن خود کردند.
فیلم تازه محسن قرایی کم حاشیه نبود و حواشی آن تنها به تغییر نام خلاصه نشد، بلکه در ابتدا قرار بود بازیگرانی چون علی مصفا و شهاب حسینی در این پروژه حضور داشته باشند که هرکدام از این ۲ بازیگر از حضور در این پروژه سینمایی انصراف دادند.
در این فیلم سینمایی بازیگران دیگری چون پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، زهیر یاری، عیسی یوسفی پور، خسرو پسیانی، مهدی صباغی، عرفان ناصری، محسن نوری، مهران وثوقی، رویا بختیاری، اسدالله منجزی، آسیه سلطانی، نسیم فروغ، سارا افشار، امیر شاه علی، محمدمهدی حضور دارند.
تهیه کنندگی این فیلم را جواد نوروزبیگی برعهده دارد.
ششمین سال نوای موسیقی ایران با برپایی آیین مجازی نکوداشت استاد محمدرضا شجریان در حضور حسین علیزاده، فریدون شهبازیان و مدیران این رویداد به کار خود پایان داد.
خبرگزاری مهر – گروه هنر: «مهر سیمرغ» عنوان بسته خبری-تحلیلی روزانهای است که به مرور متن و حاشیه سیونهمین جشنواره فیلم فجر میپردازد. هر روز میتوانید با «مهر سیمرغ ۳۹» در جریان آخرین تحولات بزرگترین رویداد سینمایی کشور، در متفاوتترین دوره برگزاری قرار بگیرید.
سال گذشته و در قالب «مهر سیمرغ ۳۸» روایتگر متن و حاشیه سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر بودیم.
امروز یکشنبه ۱۲ بهمنماه و همزمان با اولین روز اکران فیلمهای سیونهمین جشنواره فیلم فجر، در سینمای رسانه و سینماهای مردمی با اولین شماره از «مهر سیمرغ ۳۹» همراه شوید.
چهره روز؛ علی انصاریان
جشنواره فیلم فجر در حالی متفاوتترین دوره خود را در سایه تهدید «کرونا» آغاز میکند که یکی از بازیگران فیلم افتتاحیه این رویداد، درگیر مبارزه با این ویروس منحوس است و احتمال مهمترین غایب جشنواره در روز رونمایی از فیلمش محسوب میشود. علی انصاریان فوتبالیست باسابقهای که چند سالی است به عرصه سینما ورود کرده و بازیگری را هم تجربه میکند، در یکی از جدیترین تجربههای بازیگریاش در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» به ایفای نقش پرداخته است؛ فیلمی که امروز بهعنوان فیلم افتتاحیه جشنواره سیونهم در برج میلاد روی پرده میرود.
علی انصاریان در همان دوران اوج حضورش در میدان فوتبال، اولینبار بهعنوان بازیگر در سریال طنز «زیر آسمان شهر» به کارگردانی مهران غفوریان مقابل دوربین ظاهر شد و بعد از آن در چندین سریال کمدی دیگر هم نقش خود بهعنوان یک فوتبالیست مشهور را ایفا کرد. اولین پیشنهاد جدی برای بازیگری در یک فیلم را اما شهرام شاهحسینی برای فیلمی ویدئویی به نام «کلاف» به او داد.
از سال ۹۱ و با ایفای نقش اصلی در فیلم «کلاف» علی انصاریان رسماً وارد دنیای بازیگری شد و در ادامه مسیر هم تجربههای متفاوتی را در قالب سریال، تلهفیلم و فیلم سینمایی در کارنامه خود ثبت کرد.
فیلمهای «اژدر» و «کلوب همسران» واپسین تجربههای انصاریان بر پرده سینما بود که هر دو از آثار گیشهای محسوب میشدند. در این شرایط پیشنهاد نقشآفرینی در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» از سوی کاوه صباغزاده میتوانست نقطه عطفی برای هنرنمایی انصاریان در مقام یک بازیگر محسوب شود.
«رمانتیسم عماد و طوبا» یک کمدی فانتزی در سبک و سیاق فیلم اول کاوه صباغزاده یعنی «ایتالیا ایتالیا» است و همین ایفای نقش در آن را برای بازیگران به چالشی جدیتر بدل کرده است.
حالا اما در حالی قرار است نقشآفرینی علی انصاریان در «رمانتیسم عماد و طوبا» بر پرده مهمترین رویداد سینمایی کشور رونمایی شود که او خود پنجه در پنجه ویروس منحوس کرونا، در بستر بیماری است. طبق آخرین اعلام پزشکان معالج او وضعیت وخیم اولیه را پشتسر گذاشته و امیدها برای غلبه او بر ویروس کرونا بیش از گذشته است.
به امید آنکه او تا پایان ده روز جشنواره فرصت پیدا کند و حتی به اندازه یک سئانس مخاطبان جشنواره را در تماشای «رمانتیسم عماد و طوبا» همراهی کند.
حاشیه روز؛ چالش بلیتفروشی در آغاز راه
جشنواره فیلم فجر، بدون حاشیه انگار چیزی کم دارد. این سنت هر ساله است. حالا و در شرایطی که جشنواره سیونهم در مواجهه با تهدید کرونا بخشی از فرآیندهای اجرایی خود را به فضای مجازی منتقل کرده است، اولین حاشیه جدی این رویداد هم بهصورت «برخط» رقم خورد!
جشنواره امسال به همان اندازه که در بخش انتخاب و داوری آثار، فرآیندی ویژه و متفاوت را تجربه کرد، در زمینه میزبانی از مخاطبان هم تبدیل به یکی از متفاوتترین دورهها شده است؛ سینماهای مردمی جشنواره نزدیک به دو برابر سینماهای دورههای گذشته هستند و در هر سالن تنها برای ۳۰ درصد ظرفیت بلیتفروشی میشود. بلیتها هم تنها بهصورت اینترنتی عرضه میشود و دیگر خبری از فروش گیشهای و صفهای مقابل سینماها نیست.
در چنین شرایطی وقتی روز گذشته و از ساعت ۱۴ فروش اینترنتی بلیت آغاز شد، همه منتظر رصد میزان استقبال از جشنواره بودند؛ اینکه مخاطبان نگران کرونا تا چه اندازه علاقمند به همراهی با جشنواره فیلم فجر در شرایط فعلی دارند، سوالی بود که کمیت فروش روزانه بلیتها میتوانست به آن پاسخ دهد.
رصد استقبال مخاطبان اما در کمتر از یک ساعت به مخابره اولین حاشیه جدی فجر سیونهم در رسانهها شد؛ مختل شدن سامانههای فروش بلیت و بلاتکلیفی مخاطبان!
علیالظاهر میزان استقبال مردمی از جشنواره فجر امسال هر چند به اندازه دورههای قبل نبوده اما فراتر از ظرفیت قابل تحمل سامانههای برخط بوده و همین عامل سبب اختلال در فرآیند ثبت بلیت و ارسال کد مربوطه به مخاطبان جشنواره شد.
نکته جالبتر اینکه همزمان با مخابره این اختلال در رسانههای رسمی، روابط عمومی جشنواره بدون هیچ توضیحی، صرفاً به انتشار آمار بلیتهای فروخته شده اکتفا کرد.
براساس آخرین آمار منتشرشده تا ساعت ۲۴ دیشب، مجموعاً ۴۴ هزار و ۳۱۲ قطعه بلیت در سینماهای مردمی به فروش رسیده است که این آمار مربوط به اکران امروز فیلمها در سینماهای مردمی میشود.
نکته روز؛ جشنواره بدون افتتاحیه
افتتاحیه و اختتامیه براساس یک عادت همیشگی، بخشی جداییناپذیر از جشنوارهها و رویدادها محسوب میشود. جشنواره فیلم فجر هم هر ساله بخشی از برنامههای اجرایی خود را در آیین افتتاحیه پیگیری میکرد؛ از اهدای جوایز بخش مواد تبلیغی گرفته تا برگزاری آیین نکوداشتها.
با احتساب امسال اما حالا دو سالی میشود که جشنواره فیلم فجر از سنت سابق برگزاری افتتاحیه پیروی نمیکند. ابراهیم داروغهزاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر سال گذشته علت برگزار نشدن این مراسم را حوادث تلخ روزهای منتهی به آبان و دی ماه اعلام و عنوان کرد هزینه برگزاری مراسم افتتاحیه به سیل زدگان سیستان و بلوچستان اهدا میشود.
تبعات فراگیری ویروس کرونا و تغییرات تحمیلیاش به جشنواره فجر، حالا این دوره از جشنواره را هم از آیین افتتاحیه بینصیب کرده است.
از همان ابتدا که خبرهای برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم مخابره شد، مسعود نجفی اعلام کرد که به سنت سال قبل امسال هم افتتاحیهای برگزار نمیشود و تنها قرار است دو نکوداشت در آیین پایانی جشنواره فیلم فجر برگزار شود، مراسمی که پیش از این در افتتاحیه این رویداد سینمایی شاهدش بودیم.
برگزاری جشنواره بدون افتتاحیه حالا در دو سال پیاپی تجربه شده و باید دید برای سالهای آتی این تجربه میتواند به بازنگری در هزینهها و برنامهریزیهای این رویداد منجر شود؛ سوال کلیدی این است که مبتنیبر تجربه دو سال اخیر آیا الزامی به برگزاری هرساله آیین افتتاحیه وجود دارد؟
پیشنهاد ویژه؛ فیلم «بیهمه چیز»
در میان فیلمهای راهیافته به جدول اکران جشنواره سیونهم یکی از فیلمهای کنجکاویبرانگیز تازهترین ساخته سینمایی محسن قرایی است. فیلمی که اقتباس از نمایشنامه معروف «ملاقات با بانوی سالخورده» است و مهمترین نکته درباره آن ترکیب بازیگران اصلی است؛ حضور پرویز پرستویی، هدیه تهرانی و هادی حجازیفر در کنار باران کوثری و پدرام شریفی «بیهمه چیز» را تبدیل به فیلمی جذاب برای ویترین جشنواره کرده است.
محسن قرایی در آغاز راه «خسته نباشید» را بهطور مشترک با افشین هاشمی کارگردانی کرد. فیلم سرحال و متفاوت به تهیهکنندگی سیدرضا میرکریمی که برای قرایی بهترین نقطه عزیمت برای ورود به عرصه کارگردانی بود.
«سد معبر» اما دورخیز مستقل قرایی برای رسیدن به قله کارگردانی بود. فیلمی که فیلمنامه آن را «سعید روستایی» استعداد نوظهور سینمای ایران نوشته بود و به همین دلیل بسیاری در جشنواره سیوپنجم فجر برای رونمایی از آن کنجکاو بودند. فیلم با بازی تحسین شده حامد بهداد توانست در چرخه اکران عمومی هم به خوبی دیده شود.
همکاری در نگارش فیلمنامه «قصر شیرین» که سیمرغ بهترین فیلمنامه جشنواره فجر را هم از آن خود کرد، توفیقی دیگر در کارنامه محسن قرایی بود، کارنامهای که حالا به استناد آن بسیاری از فیلمبازها در انتظار رونمایی از «بیهمه چیز» هستند. فیلمی که نویسندگی و کارگردانیاش را محسن قرایی برعهده دارد و امروز در سئانس دوم قرار است در سینمای اصحاب رسانه روی پرده برود.
سینماپرس: برنامه «هفت» در روزهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با دعوت از عوامل فیلمهای حاضر در جشنواره به بررسی آثار آنها خواهد پرداخت.
به گزارش سینماپرس، همزمان با آغاز سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر، برنامه «هفت» از نیمهشب گذشته (شنبه ۱۱ بهمنماه) پخش خود را از شبکه سه سیما آغاز کرد؛ برنامهای که قرار است به مدت ۱۲ شب همزمان با جشنواره ملی فیلم فجر روی آنتن برود.
در همین ارتباط، تهیهکننده این برنامه تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا عنوان کرد: امسال هم با توجه به سیاستهای سازمان صداوسیما، برنامه هفت به صورت ضبطشده و تولیدی روی آنتن خواهد رفت. با توجه به شرایط کرونایی و محدودیتهای ناشی از آن بر خلاف سالهای قبل در کاخ جشنواره مستقر نیستیم، بلکه برنامه در استودیوی همیشگی برنامه «هفت» ضبط خواهد شد. فقط آیتمهای برنامه و گزارشهای روزانه را در محل سینمای رسانه و سینماهای مردمی تولید میکنیم.
مجتبی امینی گفت: سعی ما این است که همه فیلمهای حاضر در بخش سودای سیمرغ امکان معرفی و نقد را داشته باشند. البته به خاطر رعایت شیوهنامههای بهداشتی دستمان برای دعوت از مهمانان و عوامل سازنده بسته است. اما سعی میکنیم که چتر محتوایی برنامه همه آثار را دربربگیرد.
وی افزود: اجرای برنامه امسال هم به عهده محمدحسین لطیفی خواهد بود. محمدرضا مقدسیان به عنوان کارشناس میز فیلم های کوتاه، رامتین شهبازی به عنوان کارشناس میز مستند و مسعود فراستی هم کارشناس میز نقد فیلمهای بلند است.
تهیهکننده برنامه تلویزیونی هفت اظهار کرد: سالی که پشت سر گذاشتیم سال عجیب و غریبی برای همه و به تبع آن اهالی سینما بود. تلاش ما این بود که در شرایطی که سینماها تعطیل هستند و اکران ندارند با تولید و پخش «هفت» چراغ امید سینما روشن بماند.
امینی در پاسخ به این موضوع که در سال های قبل گاهی حضور ثابت مسعود فراستی در ویژهبرنامه جشنواره فجر با انتقاد برخی کارشناسان و مخاطبان همراه بود نیز گفت: ما امسال کارشناسان متعدد و متنوعی را در این ویژهبرنامه خواهیم داشت. به هرحال آقای فراستی مجریکارشناس ثابت برنامه هستند، اما فضا برای حضور این کارشناسان مهمان مهیا و باز است و میتوانند نقطهنظرات خود را مطرح کنند.
لازم به یادآوری است، سیونهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۹۹ همزمان با چهلودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد برگزار خواهد شد.