X

بایگانی بهمن 29, 1399

دفتر سینمایی

اعلام آمار مخاطبان کنسرت‌های جشنواره موسیقی فجر در روز اول


ستاد برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر آمار مخاطبان کنسرت های اینترنتی این رویداد موسیقایی در روز اول را منتشر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چند مجوز موسیقی در هفته سوم بهمن صادر شد؟


دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته سوم بهمن ماه مجوز ۱۵۲ تک آهنگ و ۲۵ آلبوم را صادر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بیانیه «ساترا » در واکنش به اظهار بی‌اطلاعی وزیر ارتباطات نسبت به تخلفات اپراتورهای تلفن همراه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بیانیه ساترا در واکنش به اظهار بی‌اطلاعی وزیر ارتباطات نسبت به تخلفات ترافیک اپراتورهای همراه در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر.

به گزارش سینماپرس، پیرو اظهارنظر وزیر محترم ارتباطات در خصوص ورود ساترا به محاسبه غیرقانونی هزینه ترافیک رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر توسط اپراتورهای همراه به اطلاع می‌رساند:
۱. ضمن استقبال از ورود دیرهنگام وزیر محترم ارتباطات به موضوع تخلفات ترافیکی اپراتورها، ورود ساترا به این حوزه بر اساس شکایات متعدد کاربران برخی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به این سازمان مبنی بر محاسبه غیرقانونی هزینه ترافیک بین‌الملل در رسانه‌های داخلی بوده است و ساترا به عنوان تنظیم‌گر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، احقاق حقوق کاربران این رسانه‌ها را جزو مسئولیت ذاتی خود می‌داند. بدیهی است همانطور که بارهای در نامه‌ها و بیانیه‌های قبلی ساترا اعلام شده است، حوزه ورود قانونی این سازمان به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر محدود می‌شود و اصل این تخلف در سمت اپراتورها اتفاق افتاده است که همین مسئولیت قانونی علت ارجاع و نامه‌نگاری ساترا با وزیر محترم و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
۲. پس از نامه‌نگاری معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و عدم دریافت این موضوع، در جلسه مرکز ملی فضای مجازی مورخ ۲۰ بهمن ۹۹ که با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات برگزار شده بود، به صورت مبسوط مطرح شد ولی همچنان در انتظار ورود قاطع آن سازمان محترم و شاهد تداوم این تخلف از سوی اپراتورهای تلفن همراه و برداشت غیرقانونی هزینه از جیب کاربران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر هستیم.
۳. ساترا به منظور مستند کردن تخلفات برای پیگیری‌های بیشتر، اقدام به راه‌اندازی سامانه دریافت شکایات کاربران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در خصوص محاسبه غیرقانونی ترافیک آنها کرد که تا کنون گزارش‌های واصله حاکی از گستردگی این تخلف و اکتساب هزینه‌های قابل توجه غیرقانونی توسط اپراتورهای تلفن همراه بوده است.
۴. با توجه به اینکه پیگیری‌های ساترا نشان می‌دهد این شیوه درآمدزایی اپراتورهای همراه حداقل به مدت دو سال انجام شده، همانگونه که پیش از این مطرح شد انتظار از وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیگیری هر چه سریع‌تر این تخلف و عودت تمام مبالغ کسرشده از حساب کاربران به آنهاست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بایدها و نبایدهای ترانه در موسیقی امروز/ مشکل کار کجاست؟


نخستین نشست بخش پژوهش سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با موضوع «سیر تطور ترانه» سه شنبه ۲۸ بهمن از رادیو گفتگو پخش شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خرازی ها: فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تصویری سیاه و فقرزده از ایران معاصر پیش چشم گذاشتند/ جلوی جریان انحرافی در سینما باید فورا گرفته شود! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شهرام خرازی ها کارشناس ارشد مدیریت رسانه و منتقد سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تصویری سیاه و فقرزده از ایران معاصر پیش چشم گذاشتند.باعث تاسف است که سینمای ایران در آخرین سال از دهه نود و در آستانه قرنی جدید به جای پیشرفت دچار عقبگرد آشکاری شده است.جشنواره فیلم فجر از اول هم یک جشنواره سیاسی بود نه یک جشنواره سینمایی.سینما در این جشنواره محملی است برای جلوه نمایی «سیاست» نه تبلور «هنر»؛ فیلمسازان ایرانی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با بردن دوربین های خود به مناطق حاشیه نشین و روستاها، در پی ارائه کاریکاتوری سیاه نما از انسان جهان سومی بودند.

این عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در فیلم «ابلق»  دوربین عامدانه از نشان دادن مستقیم مظاهر مدرنیته می گریزد و روی محله ای فقیرنشین زوم می کند که اهالی اش بیشتر از آن که به مردم ایران شباهت داشته باشند شبیه هندی ها و پاکستانی ها هستند! فیلمساز فقط یک بار دوربینش را تا پای یک مرکز خرید مدرن داخل شهر می برد و خیلی سریع دوباره به همان محله فقیرنشین باز می گردد. تم اصلی فیلم برقراری رابطه جنسی مرد متاهل با زن شوهردار است.

وی ادامه داد: در فیلم «شیشلیک»  باز هم دوربین در حاشیه شهر در پی ضبط تصاویری سیاه از زندگی مردمی است که مناسبات و روابط شان  بیش از آن که به ایرانی ها شباهت داشته باشد به مردم کره شمالی شباهت دارد. فیلمساز در انتهای فیلم فقط یک بار دوربینش را به داخل رستورانی مجلل در داخل شهر می برد تا قهرمانش به سبک قهرمان فیلم «کندو»  با تخریب رستوران اعتراض خود را فریاد کند.

خرازی ها خاطرنشان کرد: «شیشلیک»  کپی دست هشتمی است از فیلم های ایدئولوژی زده ای که محسن مخملباف در دهه شصت می ساخت. مهدویان در «شیشلیک» چریکی است که کوله پشتی اش را سر سجاده نمازش جا گذاشته و تسبیحش را گم کرده است. «شیشلیک»  یک فیلم کمونیستی و مبلغ و مروج ایدئولوژی مارکسیسم است.

این کارشناس فرهنگی در ادامه این گفتگو متذکر شد: «روشن»  نقد تصویری پروژه مسکن مهر است. فیلمی که مشخصا بر ضد محمود احمدی نژاد ساخته شده است. دولت تدبیر و امید در فیلم «روشن»  صاحب میراث شومی است که دولت قبلی برایش به ارث گذاشته است. «روشن»  یک فیلم کمونیستی است که جانمایه داستانش فاصله طبقاتی و فساد اقتصادی است.

وی ادامه داد: ضدقهرمان فیلم وقتی می فهمد که سرمایه اش به باد رفته و سالها طول می کشد تا صاحب مسکن شود، اقدام به خودسوزی می کند. «روشن»  آن روی سکه «شیشلیک»  است. این جا هم تاثیرپذیری فیلمساز از فیلم های کمونیستی محسن مخملباف کاملا محسوس است. روح الله حجازی در «روشن»  چریک روشنفکری است که به سبک دکتر علی شریعتی در لفافه سخن می گوید و ضدقهرمانش را تا لحظه آخر به سکوت دعوت می کند.

خرازی ها سپس به یکی دیگر از فیلم های حاضر در این رویداد سینمایی اشاره کرد و اظهار داشت: دوربین کارگردان فیلم «بی همه چیز»  از روستایی که محل رخدادهای فیلم است بیرون نمی آید. اهالی روستا آدم هایی هستند که می توان‌براحتی با پول خریدشان. «بی همه چیز»  در ستایش و مدح لی لی امیر ارجمند، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشهور به فساد اخلاقی ساخته شده و در پی تطهیر اوست.

وی ادامه داد: قهرمان فیلم زن آلامدی است به نام لی لی که لباس های شیک می پوشد، مجله «زن روز»  می خواند و مثل ریگ پول خرج می کند. او پرچمدار مدرنیسم در بطن روستایی است عقب افتاده. «بی همه چیز»  فقط ترانه «یک نفر میاد که من منتظر دیدنشم»  را کم دارد! محسن قرایی با نگاهی حسرت خوار و سرشار از ستایش به لی لی، نوید قیام قهرمان مونثی را می دهد که روزی از راه خواهد رسید و روستایی عقب افتاده به نام ایران را نجات خواهد بخشید! او «زن روز»  است!

این منتقد سینما در پایان این گفتگو افزود: سینمای ایران در حال بازسازی فیلم های دهه شصت مخملباف است. نه فقط در این چهار فیلم بلکه در تعداد قابل توجهی از فیلم های دیگر جشنواره هم می توان رد پای مخملباف را تعقیب کرد. تعلقات دینی و مذهبی در حال رخت بر بستن از سینمای ایران است. سینمای ایران در آخرین سال از دهه نود دیگر یک سینمای ارزشی نیست. این سینما دیگر در پی تحقق و تبلور آرمان ها نیست. تفکر چپ در سینمای ایران رسوخ کرده است. ساخت فیلم های داس و چکشی مد امسال سینمای ایران است. جلوی این جریان انحرافی باید به سرعت گرفته شود …قطار از ریل خارج شده سینمای ایران را دوباره به صراط مستقیم باز گردانید.  نگذارید فیلم های «شیشلیک» و «روشن» اکران عمومی شوند. این فیلم ها برای جامعه ما حکم سم را دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری کنسرت‌ها فقط مجازی / مجوزی برای اجرا در کیش ندادیم


معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه از این پس باید کنسرت‌ها به شکل مجازی برگزار شود، گفت: در مورد برگزاری کنسرت‌های جزیره کیش مجوزی از سوی وزارت بهداشت صادر نشده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزیدگان جشنواره «رشد» تقدیر شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد» با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف، ملی و بین‌المللی به کار خود پایان داد.

به گزارش سینماپرس، پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد» با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف، ملی و بین‌المللی، عصر روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینما فلسطین به کار خود پایان داد.

جوایز برگزیدگان با حضور حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سعید پوراسماعیلی داور جشنواره، علیرضا دهقان داور جشنواره، محمود امانی تهرانی رئیس شورای عالی آموزش و پرورش، سیدامیر هاشمی دبیر سابق جشنواره فیلم «رشد»، حجت الاسلام حمید محمدی مشاور عالی ریاست سازمان پژوهش، علیرضا گلپایگانی داور بخش پویانمایی، علیرضا کاویان راد داور جشنواره اهدا شد.

برگزیدگان بخش دانش آموزی

دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه اول بخش دانش آموزی به فیلم داستانی «خاطره می‌سازیم» به کارگردانی ملیکا آقایی، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه دوم به فیلم مستند «ازدواج‌های مرده» به کارگردانی نگین نجاری، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه سوم به فیلم پویانمایی «ترس» به کارگردانی محمد سهیل انصاری، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه سوم به فیلم پویانمایی «انتخاب» به کارگردانی زهرا (مبینا) حمزه اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی نیز به فیلم مستند «عبای زرین» به کارگردانی پریا حسین‌زاده و فیلم پویانمایی «نبض» به کارگردانی مریم کریمی اهدا شد.

برگزیدگان بخش معلمان فیلمساز

در بخش ملی معلمان فیلمساز، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم مستند «مهمان» به کارگردانی میلاد اسماعیلیان و دانیال اسماعیلیان اهدا شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی نیز به فیلم داستانی «مثقال» اثر جواد مولانیا و فیلم پویانمایی «زیست شناسان کوچک» به کارگردانی فهیمه ذبیحی سلطانی اهدا شد.

در بخش دانشجو معلمان، نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم مستند «موج اول» به کارگردانی زهرا مسلمی‌پور، لوح تقدیر و جایزه نقدی به فیلم مستند «پیر فرهنگ آذربایجان» به کارگردانی فرامرز مهدی‌زاده و فیلم مستند «سه روز و یک قرن» به کارگردانی لطیف فتاحی اهدا شد.

برگزیدگان فیلم‌های بلند داستانی

تندیس زرین و جایزه نقدی در این بخش به فیلم داستانی بلند «پیله و پروانه» به کارگردانی محمد صالحی‌نژاد از ایران اهدا شد.

تندیس سیمین به فیلم داستانی بلند «دوچرخه» به کارگردانی کانجان کیشور نات از هندوستان و دیپلم افتخار به فیلم پویانمایی «مأموریت آب» به کارگردانی اَلوارو کَسِرِس از ونزوئلا اهدا شد.

برندگان بخش پویانمایی بین‌الملل

در بخش پویانمایی بین‌المللی تندیس زرین و جایزه نقدی به فیلم «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا از ایران، تندیس سیمین و جایزه نقدی فیلم «بادهای پائیزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» اثر صادق جوادی از ایران اهدا شد. همچنین دیپلم افتخار مشترکا به فیلم‌های «جوجه آشیانه» به کارگردانی مارات والریویچ ناریمانوف از روسیه و «ایان، یک داستان ت اثر برانگیز» به کارگردانی اَبِل گولد فَرب از آرژانتین اهدا شد.

برندگان فیلم‌های داستانی کوتاه

در بخش فیلم کوتاه داستانی تندیس زرین به فیلم «سرآغاز» اثر ساندیپ کومار ورما از هندوستان، تندیس سیمین و جایزه نقدی به فیلم «وضعیت اورژانسی» به کارگردانی مریم اسمی‌خانی از ایران و دیپلم افتخار و جایزه نقدی «سفیدپوش» اثر رضا فهیمی تعلق گرفت.

در ادامه هیات داوران بخش داستانی کوتاه دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به بازیگر نقش اصلی فیلم «سفیدپوش»، دانش‌آموز امیرعلی رزاقی اهدا کرد.

برگزیدگان بخش مستند کوتاه

تندیس زرین و جایزه نقدی به فیلم مستند کوتاه «نادره‌کار» به کارگردانی منوچهر مشیری اهدا شد.

تندیس سیمین و جایزه نقدی به فیلم مستند کوتاه «کاک ئیرج» به کارگردانی جمشید فرجوند فردا اهدا شد.

هیات داوران ضمن تقدیر از فیلم «فقط یک روز دیگر» به کارگردانی ایوژنی یولیکوف از روسیه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را مشترک به فیلم‌های «سارِوُ» به کارگردانی محمد عبدالهی، «خانجان» به کارگردانی بابک طاهری اهدا کرد. همچنین هیات داوران بخش مستند کوتاه دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به دانش‌آموز بهدیس سوری نسب شخصیت اصلی فیلم مستند «نازگل» تقدیم کرد.

برندگان بخش مستند بلند

تندیس زرین و جایزه نقدی به فیلم مستند بلند «یک کاج، صد گنجشک» به کارگردانی سید هاشم مرتضویان، اهدا شد.

در ادامه جایزه نقدی به فیلم مستند بلند «مسافر فوکوشیما» اثر معصومه نورمحمدی از ایران و دیپلم افتخار به فیلم مستند بلند «ماهی کپور» به کارگردانی لورنتسو اسکوارچا از کشور ایتالیا اهدا شد.

هیات داوران، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش پژوهش را نیز رضا مجلسی برای فیلم مستند «طلارودان» اهدا کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۴ سایت به پخش کننده اجراهای جشنواره موسیقی فجر اضافه شد


سایت‌های پخش اجراهای سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر همزمان با آغاز جشنواره افزایش یافت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دردل‌های هنرمند پیشکسوت موسیقی درباره برگزاری کنسرت‌های مجازی


یکی از هنرمندان شرکت‌کننده در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از تجربه گروهش برای برگزاری کنسرت آنلاین در جشنواره مجازی موسیقی سخن گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم تلخ «درخت گردو» چرا و با کدام منطق در فصل شادی و سرور به سر درب سینماها می‌آید؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران از تصمیم‌گیری اولیه برای اکران ۳ فیلم «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی، «چپ، راست» ساخته حامد محمدی و «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت فعالیت سینماها در کشور گفت: خوشبختانه با برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، بخش مردمی با استقبال بسیار خوبی همراه بود. مخاطبان سینما وقتی می‌دیدند که به بهترین شکل پروتکل‌های بهداشتی در سینماها رعایت می‌شود، استقبال بهتری از فیلم‌ها داشتند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بلیت‌های مردمی جشنواره فیلم فجر به صورت سری فروخته نشده بود و مخاطب بعد از خرید تک بلیت برای هر فیلمی که علاقه مند به آن بود، به سینما می‌آمد، اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شد حتماً دیگر تمایلی به حضور در سینماها پیدا نمی‌کرد.

دبیر انجمن سینماداران تاکید کرد: خوشبختانه در این دوره از جشنواره که نسبت به گذشته متفاوت برگزار شد، هرچه قدر جلوتر می‌رفتیم استقبال مخاطب از فیلم‌ها بیشتر می‌شد و به ظرفیت ۳۰ درصد سینماها می‌رسیدیم. در این دوره مخاطب ثابت کرد که هر زمانی که فیلم خوب اکران شود، استقبال‌ها از فیلم‌ها بیشتر می‌شود.

فیلم خوب اکران شود، مردم می‌آیند

وی ادامه داد: مساله دیگر این بود که سانس فوق‌العاده سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ساعت ۹ صبح در سینماها برگزار می‌شد و این سانس‌ها باز هم مورد استقبال قرار می‌گرفت. خوشبختانه مردم با آگاهی از اینکه در سینماها به خوبی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود از جشنواره استقبال کردند و این نشان می‌دهد که اگر فیلم خوبی در سینماها اکران شود، مردم به سینما می‌آیند.

برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای مدیران سینمایی و کارکنان سینما کلاس‌های آموزشی را برگزار کردیم تا به بهترین نحو در حوزه حفظ پروتکل‌های بهداشتی ورود پیدا کنیم صابری گفت: ما برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای مدیران سینمایی و کارکنان سینما کلاس‌های آموزشی را برگزار کردیم تا به بهترین نحو در حوزه حفظ پروتکل‌های بهداشتی ورود پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در جلسات متعددی که در سازمان سینمایی داشتیم امیدوار بودیم که بعد از جشنواره مردم باز هم از سینماها استقبال کنند، در واقع چراغ سینما یک بار دیگر توسط جشنواره فیلم فجر روشن شد، برای ادامه این راه تنها می‌توانیم با اکران فیلم‌های خوب به جلو برویم. سازمان سینمایی به ما پیشنهاد اکران فیلم «لاله» را داد، این فیلم از ابتدای سال ۹۹ قرار بود اکران شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران نشد، البته متأسفانه تا امروز این فیلم را برای اکران در اختیار سینماها قرار نداده‌اند.

سخنگوی انجمن سینماداران توضیح داد: خوشبختانه با آقای انتظامی رئیس سازمان سینمایی جلسه‌ای داشتیم که برای تشویق صاحبان فیلم‌ها برای اکران آثار خود، قرار شد که بسته حمایتی از فیلم‌ها ارائه شود که این مساله خود در جلب اعتماد صاحبان فیلم‌ها بسیار تأثیرگذار بود.

فروش ۳۵۰ میلیونی «شنای پروانه» در ۲ روز

وی ادامه داد: متأسفانه بعد از جشنواره فیلم فجر، با قاچاق فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت صاحبان این فیلم تصمیم گرفتند که آن را اکران کنند، که البته نمایش این فیلم با استقبال خوبی همراه بود و در ۲ روز اول بیش از ۳۵۰ میلیون تومان در سینماها فروخته شده است. البته این را هم باید بگویم که آخرین سانس سینماها به دلیل منع تردد ساعت ۱۸ در نظر گرفته شده است که این مساله خود می‌تواند در کاهش مخاطب تأثیرگذار باشد.

صابری بیان کرد: همچنین به شرکت‌های پخش فراخوان داده‌ایم تا فیلم‌های نوروزی خود را معرفی کنند، خواهش ما از دوستان تهیه کننده این بود که فیلم‌های خود را برای اکران ارائه کنند، در همین راستا روز دوشنبه ۲۷ بهمن ماه جلسه‌ای برگزار شد و به یک جمع‌بندی برای اکران نورزی رسیدیم. طی توافقی که بین سینماداران و پخش‌کنندگان حاصل شد، سینماها از فیلم‌های موردنظر حمایت می‌کنند تا فروش خوبی داشته باشد.

«دینامیت»، «چپ، راست» و «درخت گردو» گزینه‌های اکران نوروزی

وی توضیح داد: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا ۵ فیلم برای اکران نوروزی انتخاب شوند که سه تا از این فیلم‌ها شامل «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، «چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی، «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان است.

سخنگوی سینماداران تاکید کرد: البته شنبه هفته آینده جلسه نهایی انجمن سینماداران و پخش کنندگان برگزار شود تا در این زمینه به جمع‌بندی نهایی دست پیدا کنیم و در صورت توافق این فیلم‌ها از هفته آینده به عنوان فیلم‌های نوروز ۱۴۰۰ روی پرده سینماها بروند.

صابری در پایان گفت: قرار است جلسه‌ای با آقای انتظامی داشته باشیم تا برای حمایت بیشتر از فیلم‌ها بسته حمایتی از فیلم‌ها برای فیلم‌های اکران نوروزی نیز در نظر گرفته شود، چرا که بسته حمایتی مورد نظر تا پایان اسفندماه در نظر گرفته شده بود.

مشاهده خبر از سایت منبع