قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دو رویداد هنری
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به بهانه برگزاری دو رویداد جایزه ملی موسیقی «عارف» و «نشان ملی دبیر سیاقی» پیامی را منتشر کرد.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به بهانه برگزاری دو رویداد جایزه ملی موسیقی «عارف» و «نشان ملی دبیر سیاقی» پیامی را منتشر کرد.
سینماپرس: قربان محمدپور از آغاز پیش تولید سریال شبکه نمایش خانگی «سلام بمبئی» بهعنوان اولین سریال تولید مشترک ایران و هند، بعد از نوروز ۱۴۰۰ خبرداد.
به گزارش سینماپرس، قربان محمدپور تهیهکننده و کارگردان سینما درباره پروژههایی که در دست دارد، به مهر گفت: در حال حاضر مشغول آمادهسازی فیلمنامه اولین سریال نمایش خانگی خود با نام «سلام بمبئی» هستم که تولید مشترک ایران و هند خواهد بود.
وی ادامه داد: این پروژه اولین سریال برای پلتفرمهای ایران و هندوستان است که در ۲۰ قسمت ساخته میشود.
این کارگردان سینما تاکید کرد: منتظر هستیم تا مجوز ساخت این پروژه صادر شود که هرچه سریعتر آن را جلوی دوربین ببریم. در حال حاضر فیلمنامه ۱۵ قسمت از این سریال شبکه نمایش خانگی به وزارت ارشاد ارائه شده است و به زودی ۵ قسمت آخر نیز تحویل داده میشود تا هرچه سریعتر پروانه ساخت این پروژه را دریافت کنیم.
وی بیان کرد: فکر میکنم با دریافت پروانه ساخت، بعد از عید نوروز ۱۴۰۰ این پروژه را جلوی دوربین ببرم، البته این را هم باید بگویم که ۷ قسمت در بمبئی و ۱۳ قسمت در تهران ساخته میشود.
این کارگردان سینما توضیح داد: همچنین با تعدادی از بازیگران هندی رایزنی کردیم که بلافاصله بعد از دریافت مجوز، با آنها قرارداد میبندیم، با برخی از بازیگران ایرانی نیز صحبت کردهایم و به زودی با آنها نیز قرارداد میبندیم.
وی ادامه داد: تاکید میکنم که این سریال که تهیه کنندگی آن را جواد نوروزبیگی برعهده دارد، هیچ ربطی به نسخه سینمایی «سلام بمبئی» ندارد و یک پروژه کاملاً متفاوت است.
محمدپور در پایان گفت: پروژه سینمایی «عاشقی در هانوی» را نیز در دست دارم، اما با توجه به اینکه این فیلم قرار بود در ویتنام فیلمبرداری شود، این کشور با شیوع ویروس کرونا، مرزهای خود را بسته است و در حال حاضر برای آغاز ساخت این فیلم نمیتوانیم به ویتنام سفر کنیم.
کتاب مصوری که با همکاری «کیانو ریوز» بازیگر هالیوودی نوشته شده است در تیراژ بالا منتشر شد.
سینماپرس: مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما به پیشنهاد معاون برون مرزی رسانه ملی، ماهرو یوسفی را به سرپرستی روابط عمومی این معاونت منصوب کرد.
به گزارش سینماپرس، مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما به پیشنهاد معاون برون مرزی رسانه ملی، در حکمی ماهرو یوسفی را به سرپرستی روابط عمومی این معاونت منصوب کرد.
محمد حسین رنجبران در این حکم برنامه ریزی و زمینه سازی برای تحقق اهداف کلان رسانه ملی و اداره کل روابط عمومی در حوزه بین الملل، اطلاع رسانی به موقع از فعالیت شبکههای مختلف رادیویی و تلویزیونی معاونت برون مرزی، برقراری ارتباط موثر با واحدهای ستادی اداره کل روابط عمومی و مدیران و کارکنان معاونت برون مرزی، طراحی و تدوین برنامهای دقیق برای تقویت تعاملات و ارتباط با مخاطبان و انعکاس آن، برنامه ریزی برای حضور موثر و به موقع در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی، نظارت بر مصاحبه با مدیران و برنامه سازان معاونت برون مرزی و فعالیت آنها بعنوان شخص حقوقی در فضای مجازی با هماهنگی معاون محترم و اداره کل روابط عمومی و ارائه گزارشهای ادواری از فعالیتهای انجام شده در حوزه ماموریتی را از جمله وظایف و مأموریتهای یوسفی در این عرصه مهم دانسته است.
مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی همچنین با بیان اینکه کارکنان خدوم معاونت برون مرزی همواره در گمنامی خدمات ویژهای در معرفی انقلاب و نظام اسلامی و حمایت از جبهه مقاومت ارائه کرده اند، تأکید کرده است این خدمات و تلاشها باید بیش از پیش به افکار عمومی معرفی شود و این، مسئولیت سنگین روابط عمومی معاونت برون مرزی را سنگینتر میکند.
وی در این حکم از تلاشها و زحمات خالصانه شیدا اسلامی مدیر پیشین روابط عمومی معاونت برون مرزی در دو سال و هفت ماه تصدی این سمت قدردانی کرده است.
ماهرو یوسفی دانش آموخته مقطع کارشناسی خبرنگاری با گرایش خبرنگاری سیاسی و مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل است. او عضویت در شورای تخصصی و سیاست گذاری کودک و نوجوان سازمان، شورای کارشناسی طرح و برنامه شبکه امید و اتاق فکر و شورای طرح گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما؛ مدیریت گروه کودک و نوجوان شبکه جهانی الکوثر، مشاور مدیرشبکه جهانی الکوثر و مسئول راه اندازی کانال عربی کودک و نوجوان را در کارنامه فعالیتش در رسانه ملی دارد.
همزمان با افتتاح مجموعه فرهنگی هنری «عمارت خط سوم» از تازهترین اثر ایران درّودی رونمایی میشود.
سینماپرس: فیلم سینمایی «کونگ فو یوگا» به کارگردانی استنلی تانگ پنجشنبه از شبکه پنج پخش میشود.
به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «کونگ فو یوگا» به کارگردانی استنلی تانگ پنجشنبه ۱۴ اسفندماه ساعت ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج پخش میشود.
فیلم Kung Fu Yoga محصول ۲۰۱۷ کشور چین در ژانر اکشن، خانوادگی است و جکی چان، دیشا پاتانی و امیرا دستار در آن به ایفای نقش پرداختهاند.
در این فیلم جکی چان (پروفسور باستان شناس چینی) به همراه پروفسوری از هند و دستیارش در جستجوی گنجینهای به نام ماگدها هستند اما هنگام جستجو که نشانههایی از گنجینه را در غار تبت پیدا میکنند، متوجه میشوند که گنجینه ناپدید شدهاست و …
یکی از شاعران آثار حماسی و آیینی کشورمان با اشاره به انتشار آلبوم سرود «تا قله» از فراز و نشیبهای ساخت آثار موسیقایی مرتبط با با سرود و آهنگهای انقلابی سخن گفت.
سینماپرس: محسن روزبهانی طراح جلوه های ویژه میدانی پیشکسوت سینما در خصوص مشکلات معیشتی و رفاهی سینماگران در آستانه سال نو گفت: دولت باید تا پایان کرونا برای اهالی سینما حقوق در نظر بگیرد؛ مسئولان دولت ما دست روی دست گذاشته و تنها نظاره گر وضعیت فاجعه بار زندگی هنرمندان و سایر اقشار جامعه هستند!
طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های سینمایی «به وقت شام» و «تنگه ابوقریب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: زندگی امروزه برای سینماگران بسیار سخت شده چرا که بیکاری سینماگران در بحران کرونا بیش از پیش خودنمایی می کند و کسی هم نیست که اندک تدبیری برای برون رفت از این شرایط بغرنج داشته باشد.
این سینماگر با بیان اینکه قبل از کرونا هم سینماگران مشکلات زیادی داشتند یادآور شد: باند و باندبازی در سینمای ایران بیداد می کند. چند سالی است که برخی اهالی سینما وقت سر خاراندن ندارند و مرتب سر کار هستند و برخی دیگر در بیکاری مطلق به سر می برند و کارها به صورت عادلانه تقسیم نمی شود.
وی سپس خاطرنشان کرد: بنده خودم در یک سال گذشته اغلب بیکار و تنها ۱۰ روز سر کار بودم، خوب هزینه زندگی بنده نوعی باید از کجا تأمین شود؟ چه کسی باید برای زندگی ما فکر اساسی کند؟ ما دنبال مسکن های موقتی نیستیم و مدیران سینمایی باید تدبیری برای بهبود وضعیت زندگی ما به صورت دائمی داشته باشند.
روزبهانی ادامه داد: پیشنهادی که بنده چند باری آن را به مدیران مطرح کرده ام این است که با دولتمردان رایزنی کنند و برای سینماگران سهامی در نظر بگیرند تا آن ها بتوانند از طریق بورس و سهام زندگی شان را بگذارنند.
وی تأکید کرد: همه مدیران سینمایی باید آگاه باشند که یک فرد درجه یک سینما باید سطح زندگی در شأن و جایگاه خودش باشد. باید درآمد از جای مناسبی داشته باشد باشد و مدیران موظفند حداقل ها را برای آن ها تأمین نمایند.
طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های سینمایی «یتیم خانه ایران» و «سرو زیر آب» در پایان این گفتگو با بیان اینکه هنرمندان در تمامی دنیا ارج و قرب دارند اما مدیران سینمایی ما ارزشی برای مان قائل نمی شوند تصریح کرد: بنده این مورد را چند روز قبل به یکی از مسئولان بنیاد سینمایی فارابی گفتم که اگر ما هرجای دنیا برویم کشورهای دیگر روی سرشان می گذارند اما اینجا حتی وقتی بیمار می شویم کسی به عیادت مان نمی آید و حالی از ما نمی پرسد. همین چند وقت قبل بنده برای یک جراحی ساده زندگی ام را فروختم. زمین و طلای اعضای خانواده را فروختم تا بتوانم هزینه درمانم را مهیا کنم، کسی که چیزی برای فروش ندارد چه باید بکند؟
سینماپرس: آکادمی تلویزیون اعلام کرد جوایز امی امسال ۱۹ سپتامبر از شبکه سیبیاس روی آنتن میرود.
به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، هفتاد و سومین دوره اهدای جوایز امی اعلام کرد برنامه اهدای مراسم ۲۰۲۱ به صورت زنده یکشنبه ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور ۱۴۰۰) پخش میشود.
هنوز مجری یا مجریان این مراسم و تهیهکنندگان آن تعیین نشدهاند و اسامی آنها بعداً به اطلاع عموم میرسد.
آکادمی تلویزیون که جوایز امی را برای تجلیل از بهترین آثار تلویزیونی اهدا میکند در سال ۲۰۲۰ این جوایز را در چند شب به صورت مجازی برگزار کرد و جیمی کیمل مجری آن بود.
امی امسال به برنامههایی که از یکم ژوئن ۲۰۲۰ تا ۳۱ می ۲۰۲۱ روی آنتن رفتهاند، تعلق میگیرد. از ۱۱ فوریه نیز روند پذیرش شرکتکنندگان شروع شده و ۳۱ مارس زمانی است که رای دهندگان و اعضا باید حضور خود را برای رای دادن به آکادمی اعلام کنند.
از ۱۷ ژوئن دور رای گیری شروع میشود که تا ۲۸ ژوئن ادامه مییابد و سهشنبه ۱۳ جولای اسامی نامزدها اعلام میشود. تا ۳۰ آگوست نیز دور نهایی رایگیری انجام میشود تا برندگان انتخاب شوند.
سینماپرس: سعیده خدابخش روزنامه نگار و منتقد سینما در پی ادامه رکود سینماها و تعطیلی گسترده سالن های قدیمی و نوستالژیک در کشور گفت: سینمای ایران مدت ها است از بین رفته و رکود عجیبی در عرصه فرهنگ و هنر کشور به وجود آمده است.
این عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: البته تنها بخش اندکی از این اتفاقات به کرونا ارتباط دارد و بخش اعظمی از این اتفاقات هم دلایل متعدد دیگری دارد که یکی از مهمترین آن ها تنزل سطح کیفی محصولات سینمایی است که دیگر نمی تواند مخاطب را به سوی خود جذب کند اما نکته مهمتر این است که سرپا نگه داشتن سالن های سینما، هیچ گاه دغدغه هیچ مدیر و مسئولی نبوده و ما همواره شاهد موج گسترده انتقادات سینماداران نسبت به اینکه حتی از پس تأمین پول آب و برق شان برنمی آیند، بوده ایم! خطر نابودی سالن های خاطره انگیز سینما از مدت ها قبل احساس می شد؛ برخی از سالن ها چاره ای جز نابودی، تعطیلی و تغییر کابری نداشتند. متأسفانه ما وقتی چیزی را نابود می کنیم و از دست می دهیم تازه یاد آن می افتیم و این بسیار بد است.
وی ادامه داد: بنده معتقدم ما همین حالا هم نیازمند آن هستیم تا افق دیدمان را کمی گسترش دهیم؛ ما از همین حالا باید به این فکر کنیم که اگر کرونا همچنان بخواهد ادامه پیدا کند ما در سال جدید دیگر صنعت فیلمسازی نخواهیم داشت و این ویروس می تواند فیلم و سینما را برای همیشه نابود کند.
خدابخش خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه سینمای کشور محلی برای رانت خواران شده؛ سینماداری که رانت دارد سالن خود را سرپا نگه می دارد، فیلمسازی که به بودجه های دولتی متصل است مرتبا فیلم تولید می کند و فیلمسازی که وصل نیست بیکار و خانه نشین شده و نمی تواند فعالیتی در سینما داشته باشد.
این روزنامه نگار با بیان اینکه در ماه های پیش رو شاهد تعطیلی سالن های بیشتری خواهیم بود تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که تضاد میان حرف و عمل مدیران زیاد است. مدیران همیشه شعارها و وعده های زیبایی می دهند که حامی فرهنگ و هنر و سینما هستند اما در عمل تدبیری برای رفع معضلات در سینما ندارند.
وی تأکید کرد: دولت باید به سینما نگاه حمایتی داشته باشد اما وقتی اصل سینما برای دولت ها مسأله نیست و نگاه شان به سینما و به طور کل عرصه فرهنگ و هنر غلط است ما شاهد همین اوضاع و اتفاقات در سینمای کشورمان خواهیم بود.
خدابخش در خاتمه اظهاراتش افزود: حال سینمای ایران این روزها اصلا خوب نیست؛ یک نمونه این اتفاق را در جشنواره فیلم فجر شاهد بودیم. سال ها است شنیده ایم که جشنواره فیلم فجر ویترین پیش روی سینمای کشور برای اکران سال آینده است، حالا به کدامیک از این فیلم هایی که در جشنواره حضور داشتند و با انتقاد جدی از سوی اهالی نقد و رسانه روبرو شدند می توان دلخوش کرد؟