X

بایگانی اسفند 19, 1399

دفتر سینمایی

ضعف فیلمنامه خرافه‌ای است که باورش آسان است/کسی توجهی به کارگردانی یا فیلمبرداری یا دیگر قسمت‌های فنی سینما ندارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با توجه به مطرح شدن چندباره فقر فیلمنامه در سینما، به بررسی این موضوع با یک فیلمنامه نویس و یک کارشناس سینما پرداختیم.

به گزارش سینماپرس، گفته می‌شود علت اینکه مردم در حال حاضر سینما نمی‌روند کروناست و ضعف آثار در آن دخیل نیست،   اما برخی ضعف فیلمنامه را معضل نرفتن مردم به سینما و عدم استقبال آنها از فیلم های حاضر میدانند.

مهدی سجاده چی، فیلمنامه نویس در گفت وگو با خبرنگاران جوان، در خصوص فقر فیلمنامه در سینمای ایران گفت: خیلی واضح و روشن است که اگر ما بخواهیم مزیتی نسبت به سینمای جهان داشته باشیم، تکنیکی نیست بلکه مزیت فرهنگی است. مزیت فرهنگی به بازیگران، کارگردانی و یا سایر عوامل فنی سینما مربوط نیست و به فیلمنامه بستگی دارد.

وی اظهار کرد: ضعف فیلمنامه خرافه‌ای است که باورش آسان است؛ چون که همه می‌توانند درباره قصه و متن صحبت کنند، اما کسی توجهی به کارگردانی یا فیلمبرداری یا دیگر قسمت‌های فنی سینما ندارد. این اظهار نظر هم بیشتر از طرف مسئولین و خود سینماگران است.

سجاده چی تصریح کرد: مشکلی اصلی در بخش فیلمنامه نویسی این است که از تمام ظرفیت‌ و توانایی‌های فیلمنامه نویس به درستی استفاده نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: فیلمنامه سر صحنه‌های فیلمبرداری توسط کارگردان، بازیگران و یا حتی دیگر عوامل دچار تغییرات می‌شود و آنها فیلمنامه را طبق درک خود از سینما تغییر می‌دهند؛ این مسئله نشان می‌دهد که شان فیلمنامه نویس در سینما تثبیت شده نیست؛ در واقع آن چیزی که مخاطب روی پرده سینما می‌بیند، چیزی نیست که فیلمنامه نویس نوشته است.

این نویسنده بیان کرد: فیلمنامه‌ها بالاتر از ظرفیت سینمای ایران نوشته می‌شود و اعتقادی به ضعف فیلمنامه نویسی ندارم؛ همچنین سازندگان اغلب دنبال ایده‌های درخشان و چشمگیر هستند، اما به تعادل فیلمنامه توجهی نمی‌شود و آن چیزی که زیبایی را درست می‌کند، تعادل در فیلمنامه است که فقط خود فیلمنامه نویس درباره تمام جزئیات آن میداند و تیم سازنده به این مسئله توجه نمی‌کنند.

ضعف فیلمنامه در فیلم‌ها ملموس‌تر است

آرش خوشخو منتقد و کارشناس سینما  به خبرنگاران جوان، گفت: ضعف در تمام بخش‌ها وجود دارد، اما فیلمنامه بیشتر به چشم می‌آید و نقش کلیدی تری را ایفا می‌کند.

وی اظهار داشت: بداعت و جذابیت در فیلمنامه‌ها وجود ندارد و همه از یک فرمول تکراری برای گره گشایی و قصه گویی استفاده می‌کنند برای همین داستان‌های تکراری مدام به پرده نمایش می‌آیند.

خوشخو تصریح کرد: باید تلاشی برای خلق شخصیت‌های جذاب بشود؛ به عنوان مثال در فیلم سینمایی «زیر درختان زیتون»، حسن رضایی که نقش یک کارگر را بازی می‌کند یک شخصیت خاص است و حتما یک کارگر معمولی مثل بقیه را نشان مخاطب نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود: البته باید خلق این نوع شخصیت‌ها باور پذیر نیز باشد که امسال در فیلم سینمایی «تی تی» اتفاق افتاد و برای همین موفق عمل کرد.

خوشخو در پایان یادآور شد: ما در ایران داستان‌های واقعی و تاریخی زیادی داریم که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم، ولی متاسفانه از این ظرفیت استفاده نمی‌شود. فیلمنامه نویس‌ها باید سعی کنند داستان‌ها و شخصیت‌ها را واقعی بنویسند و از جذابیت ماجراهای واقعی و تاریخی بهره گیرند؛ در حال حاضر بسیاری از فیلم‌ها در دقیقه ۲۰ داستانشان قابل حدس است و در ادامه فیلم‌ها هیچ فراز و فرودی ندارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران معرفی شد


علی نیکنام انزابی از سوی هیات امنای انجمن موسیقی ایران به‌عنوان مدیرعامل این انجمن معرفی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«وجدان درد» کلید خورد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تصویربرداری مجموعه نمایشی «وجدان درد» به تهیه کنندگی مهران رسام و کارگردانی مجید پرکار به سفارش شبکه سلامت سیما کلید خورد.

به گزارش سینماپرس، تصویربرداری مجموعه نمایشی «وجدان درد» به کارگردانی مجید پرکار در لوکیشنی واقع در سعادت آباد تهران کلید خورد.

«وجدان درد» یک روایت فانتزی است که در آن آدم های مختلف به واسطه اشتباهات به ظاهر ساده ای  که دارند به محکمه ذهنی خود آورده میشوند و این تازه آغاز ماجراست…

بهنوش بختیاری، مهدی سلوکی، سامان گوران، بهراد خرازی و وحید اسمی خانی بازیگران اصلی این مجموعه نمایشی هستند و رامین راستاد، مهدی امینی خواه و وحید شیخ زاده نیز به عنوان بازیگر مهمان در آن ایفای نقش می کنند.

این مجموعه نمایشی در ۳۵ قسمت برای پخش در ایام نوروز از شبکه سلامت سیما ساخته می شود.

عوامل و دست اندرکاران «وجدان درد» عبارتند از: جانشین تهیه کننده: سید مهدی قائم مقام، سرپرست گروه کارگردانی: محسن حسن پور، سرپرست نویسندگان: مجید پرکار، نویسندگان: احسان منصف خوش حساب، الهام غلام زاده، لیلا کوت آبادی، پریا رها، مشاور حقوقی: محمد جعفری، مدیرتولید: مصطفی کشتگر، دستیار کارگردان و دستیار برنامه ریز : سمیرا بائی، پرنیا کربلایی، تدوین: مهدی اسدی، دستیار تدوین: امیرحسین امانی فراهانی و نیلوفر نورآذر، مدیرتصویربرداری: کامران حامدی، تصویر برداران: علی غلامی و حمیدرضا عبدی، صدابردار: امیر عباس زاهدی، طراح گریم: سیده سحر موسوی، اجرای گریم: امین قربانی و ثمین احمدی، طراح دکور: محمد خائف، طراح صحنه و لباس: سعید عسگری، دستیار صحنه ولباس: لیلی علی، خیاط: مریم غلامی، دستیاران تصویر و نور :احسان منفرد، محمد گلمحمدی، امیر مسعود آرادمتین، مدیر تدارکات: مصطفی غضنوی، منشی صحنه: زهرا محبی، مشاور رسانه‌ای: محمدحسین سرو.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

یکی معروف و دیگری گمنام


هنرمندان اگر کمی دغدغه ثبت و ضبط اجراهای خودشان را به خصوص اجراهای خصوصی داشته باشند، هم از خود آثاری درخشان به یادگار می‌گذارند و هم آن که جامعه موسیقی را از این اجراها به التذاذ روحی می‌رسانند.‌ آنگاه ما می‌توانستیم امروز از دو ابوعطای تاریخی سخن بگوییم؛ ابوعطایی که استاد شجریان با استاد لطفی در سفارت ایتالیا خواندند و ابوعطایی که استاد ناظری در محفلی خصوصی در سال ۱۳۶۰ خواندند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعلام برنامه‌های سال ۱۴۰۰ ارکستر ملی ایران


ارکستر ملی ایران جدول برنامه‌های سالیانه‌ خود را برای سال ۱۴۰۰ منتشر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بختیاری: از ۲۵۳ اثر دریافت شده، ۶۸ اثر به مرحله داوری راه پیدا کرده‌اند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد رحمتی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در آخرین جلسه شورای سیاستگذاری جایزه پژوهشی سال بیان کرد که امروز با وجود تامین بودجه رغبتی برای پژوهش وجود ندارد.

به گزارش سینماپرس، آخرین جلسه شورای سیاستگذاری چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمایی عصر دیروز دوشنبه ۱۸ اسفندماه در سازمان سینمایی برگزار شد.

در ابتدا محمد رحمتی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی گفت: متاسفانه پژوهش غربت خاصی در کشور ما دارد و اگر زمانی گفته می‌شد بودجه‌ای برای پژوهش وجود ندارد، امروز با وجود تامین بودجه، رغبت چندانی از سوی دانشگاهیان و پژوهشگران، برای پژوهش وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد، معمولاً سطح کیفی پژوهش‌ها، رضایت بخش نیست. متقابلاً نیز در تولید آثار سینمایی و سمعی بصری، آن‌طور که باید و شاید به پژوهش اهمیت داده نمی‌شود و این مساله بغرنجی است.

وی ادامه داد: ما از خلال این جایزه، برای اولین مرتبه، شروع به تدوین و تالیف کتاب مجموعه مقالاتی به زبان انگلیسی در مورد سینمای ایران با یک انتشارات معتبر بین المللی کرده‌ایم که علاوه بر اینکه پژوهشگرانی مطرح در آن همکاری می‌کنند، داوری آن نیز در داخل کشور انجام می‌شود. بنای ما این بوده که به امید خدا، این کار آغازی برای گفتمان سازی علمی در مورد سینمای ایران در فضای بین الملل شود.

بهروز محمودی بختیاری دبیر جایزه بیان کرد: یکی از تفاوت‌هایی که امسال در بخش آثار داشتیم این بود که از مقالات جدیدی که در جایی منتشر نشده‌اند نیز داشته باشیم و به بخش بین الملل هم نگاه جدی داشتیم. در پی این نگاه شاهد مقالاتی از پژوهشگران برجسته کشورهای مختلف بودیم.

بختیاری با بیان اینکه استقبال در بخش مقاله و پایان نامه بیشتر بود، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد حضور مقالات و پایان نامه‌های خوب و متعددی هم از کشور خودمان و هم از کشورهای دیگر بودیم که تا به حال در جایی منتشر نشده‌اند.
وی با بیان اینکه ۲۰ مقاله خارجی دریافت شده است، توضیح داد: از ۲۵۳ اثر دریافت شده، ۶۸ اثر به مرحله داوری راه پیدا کرده‌اند.

در ادامه محمدرضا اصلانی کارگردان سینمای مستند و عضو شورای سیاستگذاری جایزه پژوهش سال سینمایی مطرح کرد: اقدامات خیلی خوبی در این دوره انجام شده که نشانگر تلاش دست اندرکاران جایزه است. خوب است برای پژوهش‌هایمان تاریخ ایجاد کنیم زیرا تاریخ هر جریانی، تفکر پشت آن را مشخص می‌کند. موضوع مهم دیگر این است که از پژوهشگران بزرگمان بخواهیم تا اثر جدید به ما ارائه دهند، دانشجویان و صاحب نظران این حوزه بتوانند از این پژوهش‌ها بهره ببرند و بدین شکل نباشد که خلاصه‌ای از نظرات یک نظریه‌پرداز خارجی را انتخاب کنیم و چند مصداق ایرانی را نیز کنار آن قرار دهیم.

فرشاد فرشته حکمت دیگر کارگردان سینمای مستند و عضو شورای سیاستگذاری جایزه عنوان کرد: در برگزاری جایزه پژوهش سینمایی باید به این نکته توجه داشته باشیم تا مقالاتی که جنبه کاربردی دارند و به رشد سینمای ایران کمک کنند انتخاب کنیم. محصول پژوهش باید به نوعی مورد استفاده تهیه کنندگان و کارگردان‌ها قرار گیرد. جایزه پژوهش سینمایی باید با جشنواره‌های سینمایی دیگر (فجر، کودک، مستند و …) در ارتباط باشد و به واسطه پژوهش‌های کاربردی در سینمای ایران یک گام برداشته شود.

در ادامه محمدباقر قهرمانی از اعضای این شورا بیان کرد: من معتقدم پژوهش‌ها باید به شناخت سینمای ایران و همچنین جریان فیلمسازی کمک کند و تنها به صرف نوشته شدن یک مقاله پژوهشی نباشد.

محمدعلی نجفی کارگردان و دیگر عضو این شورا که در این جلسه حضور داشت توضیح داد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که بین تحقیقات و سینمای ایران ارتباطی به‌وجود آید زیرا من معتقدم برخی از تحقیقات و پژوهش‌ها را می‌توان در فیلم‌های سینمایی ببینیم. قطعاً اگر تحقیقات را در بدنه سینما ببینیم نتیجه خوبی به همراه خواهد داشت.

در ادامه احمد الستی پژوهشگر و استاد دانشگاه گفت: همانطور که اشاره شد در این دوره جایزه پژوهش سینمایی، مقالات خارجی از کشورهای مختلفی ارسال شده که خوب است این مقالات ترجمه شود و در اختیار دانشجویان نیز قرار گیرد زیرا پژوهش‌های سینمایی در دانشجویان سینمایی بُرد کمی پیدا می‌کند بنابراین باید تدبیری اندیشیده شود تا این مقالات و پژوهش‌ها در اختیار آنها قرار گیرد.

روح الله حسینی از اعضای شورای سیاستگذاری چهارمین جایزه پژوهش سال سینمایی نیز با اشاره به اینکه هنوز سوالات زیادی در سینما بی پاسخ مانده است، بیان کرد: هنوز پاسخ‌های این سوال مهم و اساسی درباره اینکه مهمترین مشکل سینمای ایران چیست در اختیار پژوهشگران و دانشجویان قرار نگرفته است در حالی که حاصل جمع بندی این سوال می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: یادداشت‌های تحلیلی که در این دوره طراحی شد با دعوت از پژوهشگران و بزرگان سینما به نگارش درآمد، با این هدف طراحی شده است.

در پایان پوستر چهارمین دوره جایزه پژوهش سینمایی با طرحی از مهدی مهدی سبحانی رونمایی شد.

اختتامیه چهارمین دوره جایزه پژوهش سال ایران در فروردین ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فروش نقاشی کرونایی «بنکسی» به نفع سرویس سلامت همگانی


اثر هنری از «بنکسی» که یک پرستار را به عنوان ابرقهرمان مورد علاقه یک پسربچه به تصویر کشیده است به نفع «سرویس سلامت همگانی» به مزایده گذاشته می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از تأکید بر تفکر دلال گونه حاکم در سازمان سینمایی تا انتقاد از عملکرد ضدفرهنگی مدیران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعدادی از سینماگران و اهالی رسانه در پی ادامه رکود سینماها و تعطیلی گسترده سالن های قدیمی و نوستالژیک از جمله سینماهای «عصر جدید»، «بولوار»، «گلریز» و… متذکر شدند: سینما برای عده ای بدل به یک ابزار برای کاسبکاری و تجارت شده و تفکر دلال گونه باعث شده تا سالن های قدیمی یک به یک تعطیل شوند! سینمای کشور امروزه محلی برای رانت خواران شده؛ سینماداری که رانت دارد سالن خود را سرپا نگه می دارد و کسی که رانت ندارد چاره ای جز تعطیلی نخواهد داشت!؛ این افراد همچنین تأکید کردند: دولت و شهرداری وظیفه خودشان را برای حمایت از سالن های سینما به طور کل فراموش کرده اند.

به گزارش سینماپرس سینمای کشور مدت ها است به حال خود رها شده و مدیران فرهنگی و سینمایی هیچ تدبیری برای برون رفت هنرهفتم از این شرایط بحرانی ندارند! مدیران سینمایی همانطور که رسما توجهی به وضعیت بغرنج معیشتی سینماگران ندارند حتی تعطیلی پشت سر هم سالن های سینما هم برایشان خالی از اهمیت است و در یک حرکت انفعالی تمام عیار تنها نظاره گر این اتفاقات دردآور هستند!

نکته قابل تأمل آنجا است که بهانه تمامی این اتفاقات را به گردن ویروس کرونا می اندازند، در حالی که سینمای ایران پیش از شیوع و گسترش ویروس کرونا هم چندان حال خوشی نداشت و به سختی نفس می کشید!

طی حدود یک ماه اخیر خبر تعطیلی سالن های نوستالژیک و خاطره انگیز سینمایی از جمله سینماهای «عصر جدید»، «بولوار»، «گلریز» به گوش رسید و دل بسیاری از سینماگران، اهالی رسانه و سینمادوستان را به درد آورد. به تازگی مرتضی شایسته تهیه کننده با سابقه سینما که مالک سینما «پارس» است نیز در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها از امکان قریب الوقوع بودن تعطیلی این سینما سخن گفته است و  با توجه به بی برنامگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس شنیده ها قریب به ۵۰ سینمای تک سالنه در سراسر کشور در نوبت تعطیلی قرار دارند.

سینماپرس در همین رابطه با ۴ تن از سینماگران و اهالی رسانه آقایان: رضا سخایی شاهرودی، منوچهر اکبرلو و یدالله شهیدی و سرکار خانم: سعیده خدابخش گفتگو کرده که ماحصل نظرات ایشان برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

رضا سخایی شاهرودی عضو انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان در پی ادامه رکود سینماها و تعطیلی گسترده سالن های قدیمی و نوستالژیک در کشور گفت: تعطیلی سینماهای قدیمی طی ۴ سال اخیر سرعت زیادی گرفته چرا که تشخص سالن های سینما دیگر از بین رفته، وقتی سینما به سمتی می رود که بخش کوچکی از یک مجموعه تجاری می شود بسیاری از سینماداران به صرافت می افتند که سالن های شان را به پاساژ تبدیل کنند و سینما برایشان بدل به یک ابزار برای کاسبکاری و تجارت می شود از این رو می توان گفت تفکر دلال گونه باعث شده تا سالن های قدیمی یک به یک تعطیل شوند! یکی دیگر از اتفاقاتی که با تبدیل سالن های بزرگ سینما به پاساژ می افتد این است که این اماکن مختص حضور اقشار مرفه جامعه می شود و طبقه ضعیف تر نمی توانند در آن جایگاهی داشته باشند.

منوچهر اکبرلو مدرس دانشگاه و منتقد سینما گفت: امروزه در تمامی کشورهای دنیا سینماهای تک منظوره برای اکران آثار هنری، کلاسیک و یا مرور آثار فیلمسازان مورد استفاده قرار می گیرند و دولت ها و شهرداری ها حمایت ویژه ای از این سالن ها دارند اما در کشور ما دولت و شهرداری وظیفه خودشان را برای حمایت از سالن های سینما به طور کل فراموش کرده اند. مدیران سینمایی همیشه دوست دارند بگویند دوره ما بهترین بوده و دوره های دیگر بدترین دوره بوده اند! اما همین مدیران هیچ وقت کار مهمی در سینما انجام نداده اند. نه جریان سینمای هنری و متفکر را حمایت کرده اند نه وضعیت اکران را سر و سامان داده اند نه به سینمای کودک و نوجوان توجه کرده اند و نه به معیشت سینماگران! ما با این مدیران همواره درگیر بوده و خواهیم بود و قطعا تا چنین مدیرانی در رأس امور هستند مشکلات بسیار در سینما وجود خواهد داشت.

سعیده خدابخش روزنامه نگار و منتقد سینما در پی ادامه رکود سینماها و تعطیلی گسترده سالن های قدیمی و نوستالژیک در کشور گفت: سینمای ایران مدت ها است از بین رفته و رکود عجیبی در عرصه فرهنگ و هنر کشور به وجود آمده است. متأسفانه امروزه سینمای کشور محلی برای رانت خواران شده؛ سینماداری که رانت دارد سالن خود را سرپا نگه می دارد، فیلمسازی که به بودجه های دولتی متصل است مرتبا فیلم تولید می کند و فیلمسازی که وصل نیست بیکار و خانه نشین شده و نمی تواند فعالیتی در سینما داشته باشد.

یدالله شهیدی تهیه کننده سینما نیز در این باره به سینماپرس گفت: همه ما به خوبی می دانیم که سینمای ایران رسما ورشکسته است و مدیران هم هیچ دغدغه ای برای رفع معضلات سینما و سینماگران ندارند؛ دیگر ما به اندازه کافی طی این سال ها تجربه کسب کرده ایم و دیده ایم که هرچه ما می گوییم، درخواست می کنیم، انتقاد می کنیم اصلا مورد توجه مدیران قرار نمی گیرد و آن ها هیچ گونه رسیدگی به وضعیت بغرنج ما نمی کنند! وضعیت سینما به وضعیت تولید سایر بخش ها در کشور بی شباهت نیست! ‌ همانطور که وضعیت تولید در کشور فاجعه آمیز است و خبری از رونق اقتصادی و تولید نیست و ما حتی دم دستی ترین اجناس را از کشورهای خارجی وارد می کنیم و در اختیار مردم قرار می دهیم، وضعیت فرهنگ و هنرمان نیز به همین گونه است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برنامه‌های ارکستر ملی در سال ۱۴۰۰ اعلام شد


بنیاد فرهنگی هنری رودکی با انتشار اطلاعیه ای برنامه اجراهای ارکستر ملی ایران تا پایان سال ۱۴۰۰ را معرفی کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تصویربرداری فصل چهارم «از سرنوشت» به‌زودی آغاز می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تصویربرداری فصل چهارم سریال «از سرنوشت» با رویکرد موانع تولید داخلی برای جوانان به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش سینماپرس، علی‌اکبر تحویلیان تهیه‌کننده سریال «از سرنوشت» گفت: مراحل پیش‌تولید را سپری کردیم و به‌زودی تصویربرداری را آغاز خواهیم کرد.

وی درباره رویکرد جدید سریال در فصل چهارم بیان کرد: در این فصل تلاش داریم تا موانع تولید داخلی بر سر راه جوانان را به تصویر بکشیم. در این بخش به مشکلات استعدادهای جوان و خلاق در تولید توجه داریم و جوانان در این بخش تشکیل خانواده می‌دهند.

این تهیه‌کننده درباره بازیگران مجموعه توضیح داد: بازیگران قدیمی سریال مثل آقایان پاکدل و واشقانی در گروه حضور دارند و به فراخور داستان، بازیگرانی به گروه اضافه خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که قصه فصل چهارم چگونه طراحی شده و چقدر به فصل‌های قبل مرتبط است گفت: ارتباط قصه با فصل‌های پیشین جزء لاینفک سریال است، اما اگر بیننده‌ای نتوانسته باشد فصل‌های پیشین را ببیند و تنها به دیدن فصل چهارم بنشیند دچار سردرگمی نمی‌شود، زیرا قصه‌ای مستقل برای کار طراحی شده است

وی افزود: اما بهتر است شبکه زمانی را قبل از پخش فصل چهارم به خلاصه قسمت‌های فصل‌های قبل اختصاص دهد تا بیننده با روند داستان همراه شود؛ بنابراین گزارش، فصل چهارم «از سرنوشت» در ۳۰ قسمت آماده می‌شود و توسط محمد محمود سلطانی و روح الله صدیقی به نگارش درآمده است. این فصل را محمدرضا خردمندان کارگردانی می‌کند.

گفتنی است زمان آماده‌سازی سریال ۶ ماه خواهد بود. محور اصلی سریال «از سرنوشت» در فصل چهارم خودباوری، تعامل و اعتماد به استعدادهای جوان است. بازیگرانی همچون مسعود پاکدل، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطمه بهارمست، مجید واشقانی، لیلا بلوکات، مائده طهماسبی در فصل چهارم این سریال حضور خواهند داشت.

سریال «از سرنوشت» به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تولید می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع