X

بایگانی اسفند 19, 1399

دفتر سینمایی

نکوداشت «کامبوزیا پرتوی» در اختتامیه «مهر سلامت» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نکوداشت کامبوزیا پرتوی هنرمند فقید سینمای ایران در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، نکوداشت کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلمنامه‌نویس سرشناس سینمای ایران و داور دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» در مراسم اختتامیه این رویداد برگزار می‌شود.

پرتوی متولد ۱۸ اسفند ۱۳۳۴ ساخت فیلم‌های «افسانه دو خواهر»، «گربه آوازه خوان»، «گلنار»، «کافه ترانزیت»، «کامیون» را در مقام کارگردان بر عهده داشته و از او فیلمنامه آثاری چون سریال «گل پامچال» و فیلم‌های «ایستگاه متروک»، «خیابان های آرام»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «فراری» و فیلمنامه فیلم سینمایی «محمد (ص)» و … به یادگار مانده است.

برنده چهار سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های «من ترانه ۱۵ سال دارم»، «کافه ترانزیت»، «فراری» و «کامیون» در سن ۶۵ سالگی به دلیل ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» امروز سه‌شنبه ۱۹ اسفندماه ساعت ۲۰:۳۰ در سالن ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره به صورت آنلاین از سایت جشنواره به آدرس msff.ir و اینستاگرام جشنواره به آدرس @mehresalamatfilm قابل مشاهده است، همچنین با همکاری صداوسیما، این مراسم از شبکه سلامت و شبکه استانی اصفهان پخش خواهد شد.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقای فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سرانجام «بهمن نامورمطلق» به ریاست «فرهنگستان هنر» منصوب شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بهمن نامورمطلق با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست فرهنگستان هنر منصوب شد.

به گزارش سینماپرس، در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که عصر سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزار شد، بهمن نامورمطلق به عضویت پیوسته فرهنگستان هنر درآمد و به مدت ۴ سال به ریاست این فرهنگستان منصوب شد.

بهمن نامورمطلق دارای مدرک کارشناسی‌ارشد در رشته زبان‌شناسی و رایانه، و دکتری در رشته ادبیات تطبیقی از دانشگاه بلزپاسکال در کلرمون فرانسه است. او دانشیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی است و مقالات و کتاب‌های متعددی در زمینه‌های بینامتنی، اسطوره‌شناسی، دانش‌های تطبیقی، نقد تکوینی هنر و ادبیات و… تألیف کرده است.

نامورمطلق پیش‌تر در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۸ به‌عنوان دبیر و معاون پژوهشی فرهنگستان هنر فعالیت داشته است. او همچنین سِمت معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستیِ سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، و معاونت پژوهشی خانه هنرمندان را در کارنامه خود دارد.

نامورمطلق در حال حاضر سرپرستی دانشگاه هنرهای اسلامی‌ایرانی استاد فرشچیان را بر عهده دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بهمن نامورمطلق به ریاست فرهنگستان هنر منصوب شد


بهمن نامورمطلق با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست فرهنگستان هنر منصوب شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

باید حرمت تئاتر شهر و پارک دانشجو حفظ شود و در عین حال حرمت مردم نیز باید حفظ شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرعامل خانه تئاتر با انتقاد از برخی مسئولان که هنرمندان را در مقابل مردم قرار می دهند، تصریح کرد بی حرمتی به تئاتر شهر و حریم نداشتن آن بی حرمتی به فرهنگ است.

به گزارش سینماپرس، شهرام گیل آبادی یکی از نمایشنامه نویسان و کارگردان های تئاتر ایران است که علاوه بر فعالیت در عرصه تئاتر، سابقه مدیریت فرهنگی و هنری را هم در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

وی که در حال حاضر به عنوان مدیرعامل خانه تئاتر فعالیت می کند، درباره موضوع حریم مجموعه تئاتر شهر و شرایطی که در فضای پیرامون این مجموعه وجود دارد نقطه نظرات خود را مطرح کرد.

وی درباره آسیب هایی که نداشتن حریم مشخص تئاتر شهر در عرصه فرهنگ و هنر به همراه دارد، به مهر گفت: واقعیت موضوع این است هر ساختمانی یک هویتی برای شهر است و شهر هم به عنوان موجود و پدیده‌ای زنده، پویا و تأثیرگذار است. وقتی بحث حریم را می‌کنیم موضوع حرمت مطرح می‌شود و حرمت برخی هویت‌ها باید حفظ کرد. تئاتر شهر به عنوان محور و نقطه ثقل منظر نمایش کشور، حتماً نیاز به این دارد که حرمت اش حفظ شود و حفظ کردن حرمت تئاتر شهر به مثابه حفظ حرمت اندیشه، معرفت و فکر است.

تئاتر شهر به عنوان محور و نقطه ثقل منظر نمایش کشور، حتماً نیاز به این دارد که حرمت اش حفظ شود و حفظ کردن حرمت تئاتر شهر به مثابه حفظ حرمت اندیشه، معرفت و فکر استگیل آبادی اظهار کرد: اگر بی توجه به مکان‌های فرهنگی‌مان باشیم بدون شک این بی توجهی به مجموعه فرهنگ و هنر کشور لطمه خواهد زد.

مدیرعامل خانه تئاتر معتقد است اینکه حریم تئاتر شهر را به نسبت مشکلات و پیچیدگی‌ها اقتصادی، پیچیدگی‌های معیشتی مردم و مشکلات جدی‌ای که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند به فراموشی بسپاریم، بی توجهی است و شهرداری و اساساً ارگان‌های دیگری مانند نیروی انتظامی و بهزیستی که متولی هستند باید به تاریخ نسبت به این بی توجهی پاسخ دهند.

این هنرمند عرصه تئاتر با بیان اینکه تئاتر شهر تنها یک مکان نیست، تأکید کرد: تئاتر شهر در ارتباطات راهبردی، نماد پیشروی بخشی از فرهنگ کشور است. وقتی وارد پارک دانشجو که اسمش دانشجوست و محوطه مجموعه تئاتر شهر به عنوان نگین پارک است می‌شویم متأسفانه صحنه‌های خوبی نمی‌بینیم و متأسفانه تبدیل به جولانگاه کج روی‌ها، آسیب‌های اجتماعی و ربایش‌های مختلفی که دل مردم را به درد می‌آورد و خاطره خوشی از آن فضا در ذهن مردم نمی‌گذارد، شده است.

بی توجهی به تئاتر شهر دهن کجی جدی به فرهنگ است

گیل آبادی متذکر شد: بی توجهی به پارک دانشجو و مجموعه تئاتر شهر بی توجهی و دهن کجی جدی به فرهنگ کشور است.

این مدیر فرهنگی و هنری در ادامه سخنان خود یادآور شد: به یقین باید حرمت تئاتر شهر و پارک دانشجو حفظ شود و در عین حال حرمت مردم نیز باید حفظ شود. ما اگر کار فرهنگی و هنری انجام می‌دهیم برای این است که حرمت مردم را حفظ کنیم، به خاطر این است که مردم را عزیز و ارجمند بداریم و برای شان توسعه فکری ایجاد کنیم. پیشاهنگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری ارج گذاشتن به انسان است.

وی معتقد است با توجه به چیزی که الان در حال وقوع در پیرامون تئاتر شهر است، یک فاجعه در حال رخ دادن است و ثبت این موضوع به نام ما در تاریخ یکی از نقیصه‌هایی جدی است که در قبال آن پاسخی برای آیندگان نداریم.

اینکه بعضی از ارگان‌ها به غلط هنر را در مقابل مردم و در مقابل دستفروشان شریفی که برای قوت روزانه خودشان تلاش می‌کنند قرار می‌دهند، یکی از خطاهای جدی سیاستگذاری است و یکی از اشتباهات مشخص و روشنی است که جز فرار رو به جلو نیستگیل آبادی ادامه داد: حرمت و حریم تئاتر شهر، حریم پارک، حریم شهر به عنوان موجودی زنده و حرمت مردم باید مدنظر قرار بگیرد و باید تصمیم جدی و عاجلی برای حریم تئاتر شهر گرفته شود.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر تصریح کرد: اینکه بعضی از ارگان‌ها به غلط هنر را در مقابل مردم و در مقابل دستفروشان شریفی که برای قوت روزانه خودشان تلاش می‌کنند قرار می‌دهند، یکی از خطاهای جدی سیاستگذاری است و یکی از اشتباهات مشخص و روشنی است که جز فرار رو به جلو نیست.

وی متذکر شد: عضو محترم شورای شهر باید نقص خود، نقص برنامه‌ریزی و نقص کوتاهی‌های خود را بپذیرد و نباید فرار رو به جلو بکند. حریم تئاتر شهر باید در نظر گرفته شود و به دستفروشان شریف هم باید ارج گذاشته شود. سیاستمداران، سیاستگذاران و سیاست‌بازان نباید از احساسات مردم سوءاستفاده کنند تا فرار رو به جلو داشته باشند و اصل موضوع را مخدوش کنند.

گیل آبادی با بیان اینکه باید فکری عاجل برای تئاتر شهر و حریم تئاتر شهر به عنوان یک مکان فرهنگی جهانی که نقطه ارتباطات راهبردی هنر است بشود، تأکید کرد: هیچ هنرمندی مخالف این نیست که برای دستفروشان شریفی که برای روزی حلال تلاش می‌کنند فکری شود. یادمان باشد که هنرمندان کار هنری می‌کنند تا مردم توسعه فکری داشته و از زندگی بهتری بهره مند شوند. هنرمندان تلاش می‌کنند و جامعه را به خاطر مردم نقد و تحلیل می‌کنند پس هنرمندان نمی‌توانند روبروی مردم قرار بگیرند. هنرمندان هر لحظه و هر نفس پشتوانه مردم هستند و از موضع خود هم کوتاه نمی آیند.

متأسفانه کاری که در حال اتفاق است و اندیشه‌ای که از سوی برخی در رسانه‌ها مطرح می‌شود اندیشه‌ای چرک و کثیف است

مدیرعامل خانه تئاتر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: متأسفانه کاری که در حال اتفاق است و اندیشه‌ای که از سوی برخی در رسانه‌ها مطرح می‌شود اندیشه‌ای چرک و کثیف است و این اندیشه چرک و کثیف یک فرار رو به جلو است تا برخی از مسئولیت‌های خودشان شانه خالی کنند و مسئولیت پذیر نباشند.

وی معتقد است حریم تئاتر شهر یکی از جدی‌ترین موضوعاتی است که مطالبه عمومی تئاتر کشور، فرهنگ کشور و مردم شریفی است که در شهر به عنوان پدیده و موجودی زنده، زندگی می‌کنند.

گیل آبادی درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه ایجاد حریم برای تئاتر شهر باعث ایجاد فاصله میان تئاتر و مردم می شود، یادآور شد: تئاتر شهر رها شده است؛ از درگیری پلیس تا دزدان به داخل تئاتر شهر کشیده می‌شود تا درگیری‌های خونین که در بیرون آن اتفاق می‌افتد. معتقدم باید حرمت و حریم تئاتر شهر رعایت شود و موقعی حرمت و حریم رعایت می‌شود که فرهنگ و ارزش مردم را بفهمیم و برای ارزش گذاشتن به مردم و داشته‌های فرهنگی کشور برنامه‌ریزی کنیم.

چرا حصارهای قوه قضاییه و کاخ گلستان برداشته نمی‌شود مگر این بناها متعلق به شهر نیست؟

این مدیر تئاتری تأکید کرد: من معتقدم باید در خیابان ۱۵ خرداد حصارهای ساختمان تاریخی قوه قضاییه برداشته شود، حصارهای وزارت امور خارجه برداشته شود و اگر حصارها برداشته نمی‌شود پس دلیلی دارد. شورای شهر که درباره خوب نبودن حصار صحبت می‌کند چرا حصارهای قوه قضاییه و کاخ گلستان برداشته نمی‌شود مگر این بناها متعلق به شهر نیست؟ چرا در باغ ملی باز نمی‌ماند تا مردم از آن استفاده کنند؟ اگر استدلال شان به موضوعات جهانی است که همه ساختمان‌ها در همه جا در نزدیک‌ترین وضعیت به مردم قرار گرفته پس تمام بناها از جمله قوه قضاییه، وزارت خارجه و کاخ گلستان را هم در نزدیک‌ترین وضعیت به مردم قرار بدهند، مگر این ساختمان‌ها هم متعلق به مردم نیست؟

وی تصریح کرد: اگر استدلال شان چیز دیگری است و حصار خوب است پس حریم تئاتر شهر را هم با حصار مشخص کنند و در منظر شهری به گونه‌ای طراحی شود که به چشم نیاید و فقط حریم را رعایت کند. اگر حصار بد است پس باید برای همه جا بد باشد، اگر بد است دیگر ساختمان‌های مردم را هم به مردم برگردانند.

گیل آبادی در پایان سخنان خود متذکر شد: منظری که تئاتر شهر در حال حاضر دارد زشت‌ترین منظری است که دور از فضای کلی و بلایی کلی که بر سر فرهنگ کشور آمده نیست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بعد از تعطیل شدن دفتر «ادبیات نمایشی» بسیاری از نویسنده‌ها دیگر راغب نبودند برای رادیو بنویسند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دفتر «ادبیات نمایشی» اداره کل هنرهای نمایشی رادیو پس از چند سال تعطیلی و توقف فعالیت‌ها،‌ مجدد احیا و شروع به فعالیت کرد.

به گزارش سینماپرس، امین رهبر سرپرست دفتر ادبیات نمایشی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو درباره احیای این دفتر بعد از چند سال تعطیلی به مهر گفت: ابتدای دهه ۹۰ در حوزه متون نمایشی رادیو اتفاقاتی افتاد که منجر به تاسیس دفتر ادبیات نمایشی رادیو شد. آن زمان مدیریت رادیو نمایش بر عهده مهدی دهقان‌نیری و مدیریت دفتر ادبیات نمایشی با نادر برهانی‌مرند بود که یکی از چهره‌های شاخص نمایشنامه نویسی معاصر است.

وی درباره اهداف راه‌اندازی این دفتر بیان کرد: هدف این دفتر بالا بردن کیفیت آثار نمایشی رادیو بود و کل متون نمایشی که در رادیو تولید می‌شد از فیلتر دفتر ادبیات نمایشی عبور می‌کرد.

رهبر ادامه داد: چند کارشناس و نویسنده خبره هنرهای نمایشی هر کدام در بخش‌های مختلف به صورت تخصصی روی نمایش‌ها نظارت داشتند. همچنین برگزاری جشنواره‌های داخلی که به صورت ماهانه بین نویسندگان این دفتر برگزار می‌شد باعث تشویق هنرمندان بود. از دیگر برنامه‌های این دفتر می‌توان به برنامه «چهار فصل حکایت» اشاره کرد که بزرگداشت نویسندگان بزرگی چون اکبر رادی، محمد چرمشیر، محمود استاد محمد، خسرو حکیم رابط در این برنامه انجام شد.

وی درباره دلایل تعطیلی این دفتر گفت: بعد از حدود چهار سال، به دلیل نبود این دفتر در چارت اداری رادیو، با تغییر مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی، دفتر ادبیات نمایشی به راحتی تعطیل شد و کسی متوجه چنین اتفاق بزرگی نشد. اتفاقی که هنرمندان بزرگ رادیو و تئاتر نسبت به آن فخر می‌فروختند و بعد از تعطیل شدن این دفتر بسیاری از نویسنده‌ها دیگر راغب نبودند، برای رادیو بنویسند.

سرپرست دفتر ادبیات نمایشی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو با اشاره به تغییرات تازه در رادیو گفت: خوشبختانه در دوره مدیریت محسن سوهانی، تصمیم بر احیای این دفتر گرفته شد. امیدواریم با ثبت این دفتر در چارت اداری رادیو، بتوانیم با جذب نویسندگان نخبه و پرورش نویسندگان جدید برای رشد و اعتلای هنرهای نمایشی گامی موثر برداریم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیشرفت روزافزون کشور پس از انقلاب اسلامی سطح توقعات مردم را بالابرده است! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس رسانه ملی در دیدار با رئیس و معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اهمیت ترویج فرهنگ انفاق و مواسات تأکید کرد.

به گزارش سینماپرس، رئیس رسانه ملی در دیدار با رئیس و معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اهمیت نمایش توفیقات نظام در زمینه پیشرفت و توسعه در سال‌های پس از انقلاب و ترویج فرهنگ انفاق و مواسات تأکید کرد.

دکتر علی عسکری در این دیدار با اشاره به اوضاع کشور در سال‌های قبل از انقلاب و به‌ویژه انحطاط و عقب‌ماندگی در دوره قاجار و پهلوی گفت: در آن دوران که کشورهای اروپایی در زمینه صنعت با سرعت در حال پیشرفت بودند، کشور ما از توسعه عقب ماند، به‌طوری‌که بعد از انقلاب اسلامی این عقب‌ماندگی‌ها بیشتر مشخص شد.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه بالا رفتن سطح توقعات مردم موتور توسعه است، گفت: پیشرفت روزافزون کشور پس از انقلاب اسلامی سطح توقعات مردم را بالابرده است و امروز دیگر دغدغه مردم بهره‌مندی از آب تمیز برای آشامیدن و نیازهای اولیه نیست.

علی عسکری سپس با اشاره به اهمیت انفاق در دین مبین اسلام گفت: یکی از مشخصه‌های انسان متقی در قرآن کریم انفاق است که موجب رشد جامعه اسلامی می‌شود.

رئیس سازمان صداوسیما بابیان اینکه رسانه ملی امروز درک عمیقی از اوضاع کشور دارد، گفت: یکی از سیاست‌های صداوسیما گسترش فرهنگ مواسات و انفاق است.

وی با تأکید بر اینکه رسانه ملی رسانه‌ای توسعه محور و پیشرفت مدار است، گفت: نمایش توفیقات بر مردم اثر می‌گذارد و بستر اصلی رویکردهای ما در رسانه پیشرفت کشور است.

دکتر علی عسکری همچنین از حمایت‌های رسانه ملی از الگوهای مردمی انفاق یاد کرد و از تداوم آن در همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه توانمندسازی و ایجاد شغل یکی از پایه‌های اصلی از بین بردن فقر است، گفت: رسانه ملی از همه ظرفیت‌هایش برای این راهبرد در کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می‌کند و پای کار است.

وی همچنین از طرح سریال سازی با موضوع ترویج انفاق که در این نشست مطرح شد، استقبال کرد و گفت: رسانه ملی برای تحقق این امر و سریال‌سازی با چنین موضوعاتی آمادگی کامل دارد و از طرح‌های این کمیته برای ساخت سریال استقبال می‌کند و معتقدیم در این زمینه باید بیشتر تلاش کنیم.

دکتر علی عسکری از راهبردهای رسانه ملی برای حمایت از کالای ایرانی یاد کرد و گفت: ما برای تحقق شعار حمایت از تولید به همه بخش‌های تولیدی اعلام کرده‌ایم که به‌اندازه حقوقی که تولیدکنندگان کالای ایرانی به نیروهایشان می‌دهند، ما فرصت تبلیغات رایگان در اختیارشان قرار می‌دهیم که با این راهبرد به‌طور غیرمستقیم هم از تولید کالای ایرانی و هم از اشتغال‌زایی حمایت می‌کنیم.

رئیس رسانه ملی همچنین از حمایت سازمان صداوسیما از کمیته امداد در راه‌اندازی صنایع تولیدی خبر داد و گفت: اگر این نهاد برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال، صنعتی را راه‌اندازی کند، ما از آن حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: رسانه ملی در زمینه اشتغال‌زایی و حمایت از تولید و کارآفرینی از هیچ کمکی به کمیته امداد امام خمینی (ره) دریغ نخواهد کرد.

نقش بی‌بدیل رسانه ملی در ترویج همدلی مؤمنانه

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی‌کردن امدادرسانی از سابقه تشکیل این کمیته در ۱۴ اسفند سال ۵۷ به دستور امام راحل (ره) و دیدگاه ایشان در حمایت از محرومان یاد کرد و گفت: تشکیل کمیته امداد گامی‌برای رفع دغدغه امام (ره) در این زمینه بود و در طی سال‌های پس از انقلاب متبلور شد.

وی از محرومان و ایتام به‌عنوان عائله خداوند یاد کرد و گفت: چه خدمتی والاتر از کمک به عائله خداوند برای یک مؤمن که در جامعه اسلامی همه باید بر آن اهتمام داشته باشند.

بختیاری با بیان اینکه مردمی‌کردن امدادرسانی به محرومان نیازمند فرهنگ‌سازی است و رسانه ملی به‌حق در این زمینه بسیار همراه بوده است، گفت: در بحث فرهنگ‌سازی و ترویج همدلی مؤمنانه که مقام معظم رهبری در سال گذشته هنگام شیوع بیماری کرونا مطرح کردند، صداوسیما حرف اول را زد و نقش آن در فرهنگ‌سازی بی‌بدیل بود.

وی افزود: همه شبکه‌های رسانه ملی در سراسر کشور پای کارآمدند و کمیته امداد توانست در کنار ۵۳ هزار پایگاه بسیج، بنیاد مستضعفان، گروه‌های جهادی و گروه‌های مردمی‌کمک مردمی‌بسیاری جذب کند؛ این توفیق فقط به مدد تلاش‌های رسانه ملی در زمینه ترویج همدلی مؤمنانه حاصل شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از اثرگذاری و نقش رسانه ملی در برگزاری جشن‌های گلریزان، عاطفه‌ها، نیکوکاری و رمضان یاد کرد و گفت: شعار امسال ما در نوروز امسال «عید برای همه است» که قطعاً با همراهی رسانه ملی می‌تواند در جلب کمک‌های مردمی مؤثر باشد.

وی با قدردانی از تلاش رسانه ملی در این زمینه به کمک‌های مردمی هنگام بحران شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: هیچ سالی به‌اندازه امسال به کمیته امداد کمک نشده و آمار بسیار بالایی نسبت به سال‌های قبل کمک جذب شده است که این مرهون تلاش‌های رسانه ملی در ترویج این امر است.

وی با تأکید بر این اثربخشی رسانه ملی، از دکتر علی عسکری خواست تا صداوسیما در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و تبیین آن در زمینه مشارکت همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در امدادرسانی نیز به کمیته امداد کمک کند.

بختیاری با بیان اینکه ما به همه محدودیت‌های رسانه ملی و ضعفی که در تخصیص منابع به این رسانه در کشور وجود دارد واقفیم، گفت: اینکه صداوسیما پای همه بحران‌ها و مشکلات کشور باشد و همه توطئه‌ها را خنثی کند، اما منابع مالی‌اش محدود شود، ظلمی آشکار است.

وی بابیان اینکه رسانه ملی و کمیته امداد هر دو از نهادهای زیر نظر مستقیم رهبر معظم انقلاب هستند، گفت: رسانه ملی در زمینه همکاری با کمیته امداد قبلاً تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده که تقاضا می‌کنم با تشکیل کارگروهی میان دو طرف، این تفاهم‌نامه به‌روزرسانی شود.

وی همچنین در این نشست با اشاره جلسه‌ای که در معاونت امور استان‌ها با مدیران کل مراکز استانی صداوسیما به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: در آن نشست آمار بسیار خوبی از تعامل رسانه‌های استانی با کمیته امداد ارائه شد که نشان از تلاش رسانه ملی برای امدادرسانی به مردم دارد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی، عضو هیئت امنای کمیته امداد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در زمان ریاست دکتر علی عسکری کمیته امداد امام (ره) بیشترین حضور را در برنامه‌ها داشته است، از حمایت‌های رسانه ملی در این زمینه قدردانی و درخواست کرد رسانه ملی برای کمیته امداد خط ویژه‌ای قرار دهد و حمایت بیشتری داشته باشد.

وی همچنین از اثرگذاری سریال و مجموعه‌های نمایشی بر فرهنگ‌سازی در زمینه انفاق یاد کرد و خواستار تولید سریال‌هایی با مضمون انفاق و رسیدگی به محرومان جامعه شد.

در این جلسه همچنین برخی از معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) و رسانه ملی مسائل و دیدگاه‌های خود را برای ارتقای همکاری‌ها ارائه دادند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اشتراک فیلم و سریال در رسانه‌های کاربرمحور منوط به احراز هویت کاربر شد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در جلسه اخیر «ساترا» مصوب شد که اشتراک فیلم و سریال در رسانه‌های کاربرمحور منوط به احراز هویت کاربر است.

به گزارش سینماپرس، پنجمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با حضور علی عسگری رئیس رسانه ملی، صادق امامیان رئیس ساترا، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا ناجا، جواد بابایی معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور، یاسر جلالی دستیار رئیس سازمان تبلیغات، حمید شاه‌آبادی معاون سیما، احسان قاضی‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی، قاسم خالدی معاون فرهنگی- اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی و فرهمند معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا ۱۸ اسفند برگزار شد.

در این جلسه مصوب شد که اشتراک فیلم و سریال در رسانه‌های کاربرمحور (VSP) منوط به احراز هویت کاربر است.

معاونت امور حقوقی ساترا نیز موظف شد نحوه و چگونگی احراز هویت کاربران را در قالب سند و دستورالعمل تهیه کند تا در جلسه بعدی این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه گزارشی از انتشار تولیدات نمایشی ایرانی در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و عملکرد کارگزاری‌های محتوایی ارائه شد.

در پایان امامیان رئیس ساترا گزارش عملکرد این سازمان طی سال ۹۹ را ارائه کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پژمان سهامی «عبور» را منتشر کرد


پژمان سهامی آهنگساز و پژوهشگر موسیقی در تازه ترین فعالیت خود تک آهنگ «عبور» را با همراهی صادق شریعتی نوازنده تمبک منتشر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«علی نیکنام انزابی» مدیرعامل «انجمن موسیقی ایران» شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی نیکنام انزابی از سوی هیات امنای انجمن موسیقی ایران به‌عنوان مدیرعامل این انجمن معرفی شد.

به گزارش سینماپرس، با توجه به استعفای علی ثابت‌نیا و پذیرش هیات امنای انجمن موسیقی ایران، علی نیکنام‌انزابی از سوی هیات امنا به‌عنوان مدیرعامل انجمن موسیقی ایران انتخاب شد.

مدیر امور استان‌های معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران از ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ و معاون کتابخانه‌های عمومی استان تهران از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۳ از جمله تجارب فرهنگی و اجرایی نیکنام است.

هیات امنای انجمن موسیقی ایران همچنین از خدمات علی ثابت‌نیا در دوره مدیرعاملی انجمن قدردانی کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران معرفی شد


علی نیکنام انزابی از سوی هیات امنای انجمن موسیقی ایران به‌ عنوان مدیرعامل این انجمن معرفی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع