X

بایگانی فروردین 1, 1400

دفتر سینمایی

«مهران مدیری» بهترین بازیگر شبکه «آی‌فیلم» شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: از نگاه مخاطبان شبکه آی فیلم، مهران مدیری عنوان بهترین بازیگر طنز ایران را کسب کرد.

به گزارش سینماپرس، سرانجام ماراتن طولانی انتخاب بهترین بازیگر طنز سریال‌های ایرانی با رأی تماشاگران شبکه آی فیلم به خط پایان رسید و مهران مدیری، مقام اول را کسب کرد. علی صادقی در جایگاه دوم ایستاد و محسن تنابنده به عنوان سومین منتخب نظرسنجی شناخته شد.

در مرحله نهایی این نظرسنجی که از روز دوشنبه ۲۵ اسفند تا روز شنبه ۳۰ اسفند به طول انجامید، مهران مدیری با کسب ۵۰.۱۳ درصد آرا به عنوان برترین بازیگر طنز ایران معرفی شد. علی صادقی نیز با کسب ۲۰.۸۱ درصد به عنوان نفر دوم انتخاب شد. همچنین محسن تنابنده با ۱۵.۵۷ درصد سوم شد، جواد عزتی با ۷.۴۴ درصد و امیرحسین رستمی نیز با ۶.۰۴ درصد به ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را از آن خود کردند.

در این نظرسنجی که از ۱۵ آبان ۹۹ آغاز شده بود، ۵۰ بازیگر طنز کشور در ۱۰ گروه پنج نفره در مرحله مقدماتی با هم به رقابت پرداختند و ۲۰ بازیگر برتر به مرحله دوم راه یافتند که در مرحله بعد در پنج گروه ۴ نفره با هم رقابت و از هر گروه ۲ نفر به مرحله بعدی صعود کردند.

از مرحله نیمه‌نهایی با رقابت ۱۰ بازیگر منتخب دوره پیش، پنج نفر برای رقابت در مرحله پایانی با رأی مخاطبان انتخاب شدند تا در یک گروه پنج‌نفره، فینال این نظرسنجی را برگزار کنند.

رقبای مرحله پایانی که از ۲۵ تا ۳۰ اسفند ۹۹ برگزار شد، مهران مدیری، علی صادقی، امیرحسین رستمی، جواد عزتی و محسن تنابنده بودند که بینندگان آی فیلم از طریق ارسال پیامک، ثبت رأی در وب سایت و… در تعیین برترین بازیگر طنز ایران مشارکت و در نهایت مهران مدیری را به عنوان برگزیده این رویداد انتخاب کردند.

هم اکنون نیز سریال «نقطه چین» این هنرمند محبوب ایرانی، با توجه به درخواست‌های تماشاگران، روی آنتن آی فیلم است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«پورحسینی» استعداد درخشان و گنجینه هنر بازیگری ایران/ سینماگران از فراق این بازیگر پیشکسوت می گویند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نوروز ۱۴۰۰ در حالی از راه می رسد که جای خالی هنرمندان بسیاری پای سفره های هفت سین به چشم می خورد؛ زنده یاد پرویز پورحسینی یکی از همان هنرمندان است که سال های سال با عشق برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کرده بود اما دست اجل مهلت بیشتری به وی نداد و او در آذر سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به دیار باقی شتافت. در آستانه سال نو هنرمندانی همچون: احمد امینی و پژمان بازغی که سابقه همکاری با وی را داشتند از او برایمان گفتند.

به گزارش سینماپرس پرویز پورحسینی ۲۰ شهریور ۱۳۲۰ به دنیا آمد. این هنرمند پرآوازه آموزش بازیگری را از سال ۱۳۳۹ در کلاس های شبانه اداره هنرهای دراماتیک آغاز کرد و در سال ۱۳۴۰ نمایش «مرد گل بدهی» را به به کارگرانی سمندریان در تلویزیون اجرا کرد. وی در سال ۱۳۴۸ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و سال ۱۳۵۴ در رشته بازیگری فارغ التحصیل شد.

پرویز پورحسینی علاوه بر فعالیت در عرصه تئاتر به ایفای نقش در سریال های تلویزیونی نیز پرداخت که از مهمترین آنها می توان به سریال های: «زهر کوی»، «امیرکبیر»، «روزی روزگاری»، «دومین انفجار»، «اتومبیل»، «تصویر یک رویا»، «بافته های رنج»، «روز ایپریت»، «حضرت مریم»، «همسفر»، «شب دهم»، «ملاصدرا»، «باران عشق» و «روزهای بیاد ماندنی» نیز اشاره کرد.

این هنرمند به فعالیت هنری خود در عرصه سینما نیز ادامه داد با درخشش خود در جشنواره فیلم فجر توانست کاندیدای بهترین بازیگر نقش مرد برای فیلم های «اوینار» و «طلسم» شود. او همچنین برای بازی خوب خود در فیلم «مریم مقدس (س)» موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره فوق شد.

وی سرانجام در آذرماه سال ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به کرونا بعد از دو هفته بستری شدن در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

هنرمندان مطرحی همچون: احمد امینی و پژمان بازغی در آستانه نوروز ۱۴۰۰ در فراق این بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون کشور با سینماپرس گفتگو کردند و از او برایمان گفتند.

*****************

احمد امینی کارگردان سینما و تلویزیون به سینماپرس گفت: زنده یاد پورحسینی یکی از مظاهر هنر، تجربه، شرافت، پاکی و انسان بودن بود. او هرگز وارد بازی های روزمره و حواشی نمی شد و زندگی بسیار ساده و قلبی بی آلایش داشت.

وی یادآور شد: خوشبختانه من این شانس را داشتم که در ۶ پروژه با این هنرمند ارزشمند همکاری داشته باشم. کار کردن با پرویز عزیز آنچنان جذابیت داشت که من هر بار بعد از تمام شدن یک پروژه آرزو می کردم پروژه بعدی ام شروع شود و نقشی مناسب برای او داشته باشم تا لذت همکاری با وی را برای خود تکرار کنم و خوشبختانه این اشتیاق در پرویز عزیز نیز وجود داشت و ما با اشتیاق بسیار با یکدیگر کار می کردیم.

امینی خاطرنشان کرد: زنده یاد پورحسینی آنقدر به من و کارهایم اعتماد داشت که بدون آنکه درخواستی برای خواندن فیلمنامه کند بعد از اینکه من مختصری از نقش را برایش توضیح می دادم می گفت همین توضیحات کافی است و می پذیرفت که در کارم حضور داشته باشد و هیچ وقت هم صحبتی از قرارداد نمی کرد و من به زور و اصرار او را پیش مدیرتولید می فرستادم و او بدون خواندن مفاد قرارداد برگه را امضا می کرد و همیشه با لطفی سرشار می گفت وقتی با تو کار می کنم که نباید مفاد قرارداد را مطالعه کنم!

این سینماگر خاطرنشان کرد: او با کسانی که دوست شان می داشت همینطور رفتار می کرد. در تمام مدت پروژه ها با تعهد و انگیزه کار می کرد. حافظه اش خوب بود و اصلاً به سنش نمی آمد. یادم می آید همیشه بازیگران جوان تعجب می کردند و می گفتند کاش ما هم وقتی به سن و سال استاد رسیدیم این حافظه و این انرژی را داشته باشیم. به هر صورت در یک کلام باید بگویم پرویز عزیز استعداد درخشان و گنجینه هنر بازیگری ایران بود و فقدانش برای فرهنگ و هنر کشور ضایعه بسیار جبران ناپذیری است که هرگز از یاد نخواهد رفت.

پژمان بازغی بازیگر مطرح سینمای کشور نیز در گفتگو با سینماپرس گفت: کار کردن با زنده یاد پورحسینی همیشه لذت بخش بود. همراهی با ایشان برای همه هنرمندان جوان تر به مثابه یک کلاس درس بود. زنده یاد پورحسینی علاوه بر هنر والای بازیگری فردی به شدت منضبط و منظم بود. او روی همه چیز دقت زیادی داشت و همیشه به بهترین شکل ممکن با دیگران برخورد می کرد.

وی ادامه داد: من وقتی فهمیدم ایشان به کرونا مبتلا شدند بسیار متعجب شدم چون می دانستم که ایشان برای آنکه با مادرشان زندگی می کردند از منزل کمتر بیرون می آمدند اما متأسفانه به این بیماری دچار و بعد از اندکی به رحمت خدا رفتند و جامعه هنری را در بهت و شوک دردآور از دست رفتشان گذاشتند.

بازغی خاطرنشان کرد: زنده یاد پورحسینی هیچ حاشیه ای در کارشان نداشتند و حتی اهل سیگار و مصرف دخانیات هم نبودند و همین ها باعث شده بود تا فکر فقدان شان هرگز به سر ما خطور نکند. درگذشت زنده یاد پورحسینی حال مرا بسیار بد کرد و تا چند روزی در شوک بودم.

این هنرمند در خاتمه اظهاراتش گفت: امیدوارم خداوند ایشان را قرین رحمت خویش قرار دهد و روح همه هنرمندان درگذشته در سال ۹۹ و بالاخص عزیزانی که بابت بیماری منحوس کرونا از میان ما پرکشیدند شاد باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حقیقتی که روزبه حصاری پس از سال‌ها متوجه شد/ ماجرای جعل اسکناس با تراکتور رینگ اسپرت!


روزبه حصاری بازیگر و خواننده، در برنامه «فرمول یک» از عیدی گرفتن خود در دوران کودکی گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امیدها و نگرانی‌های ستاره «عصرجدید»/ شایعاتی که «پارسا» تکذیب کرد


دست‌اندرکاران آلبوم «هفت الف» به آهنگسازی مهیارعلیزاده و خوانندگی پارسا خائف هنرمند نوجوان برگزیده فصل اول برنامه «عصر جدید» به ارائه توضیحاتی درباره همکاری خود در انتشار این اثر پرداختند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سینما را از سطح نازل فعلی دور کنیم/ بازار جدید شبکه نمایش خانگی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تورج منصوری تهیه‌کننده و فیلمبردار سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آرزوهایش برای سینمای ایران در سال جدید گفت: سال ۱۴۰۰ می‌تواند شروع یک دوران جدید در صنعت تولید تصویر و نمایش در ایران باشد، اسم آن را صرفاً دوران جدید برای سینما نمی‌گذارم، به این دلیل که در حال حاضر بیش از آنچه که برای پرده تولید می‌شود، آثار مختلفی برای فضای مجازی تولید می‌شود، آنتن بزرگی که تقریباً در هر خانه‌ای به آن دسترسی است و این مساله کسب و کار جدیدی را آفریده است که در تمام دنیا نیز هست.

وی بیان کرد: این پلتفرم‌هایی که آثار نمایش خانگی را عرضه می‌کنند بازار بسیار بزرگی را به‌وجود آورده که من با خوشحالی می‌توانم بگویم که بخش بسیاری از عوامل کاری که در سینما کار می‌کردند، حالا مشغول کار در این حوزه هستند و خوشبختانه پروژه‌های بسیاری نیز در حال تولید است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «لاله» ادامه داد: آرزوی من این است که همانطور که دوران عوض شده و ما در دوران دیجیتال از پرده بزرگ نقره‌ای کمی محروم شده‌ایم و سالن‌های سینمایی در حال کوچک شدن است، ما دست‌اندرکاران تولید هم یک تغییر ذهنیت نسبت به چگونگی تولیدات خود داشته باشیم.

وی بیان کرد: باید تولیدات را از این سطح نازل خارج کنیم و دوباره به آرمان‌هایی که در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ سینمای ایران داشت، بازگردیم، سینمایی که در آن دوران دست آورده‌ای بسیاری کسب کرد و می‌توان گفت پرافتخارترین سینمای غیرتجاری جهان به شمار می‌رفت.

منصوری گفت: متاسفانه طی این سال‌ها سینمای ایران تجاری نشده است و هربار که خواستیم تجاری کنیم تنها آن را به سطح آوردیم، این در حالی است که باید بازار سینمای خود را گسترش دهیم نه اینکه مفاهیم و موضوعات نمایشی را سطحی کنیم.

این مدیر فیلمبرداری توضیح داد: دست‌اندرکاران ما یاد بگیرند که مجبور به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، ما کشور بسیار ثروتمند با حساب بانکی خالی هستیم، مانند آدمی که زمین و ملک‌های بسیاری دارد اما پول نقد در حسابش ندارد، در نتیجه معلوم نیست چه زمانی واکسن کرونا به ما می‌رسد، معلوم نیست که چه زمانی جامعه ما در مقابل کرونا ایمن می‌شود.

وی تاکید کرد: این در حالی است که تولید فیلم و سریال یک کار جمعی است، در این کار جمعی اگر خود ما برنخیزیم و برای طراحی و نظارت به اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی که لازمه کار ما برای زنده ماندن است، قدمی برنداریم، نمی‌توانیم پیشرفتی داشته باشیم.

منصوری در پایان گفت: همچنین امیدوارم دولت از سر گرفتن این مالیاتی که احتمالاً بر گرده همه کسانی که در سینما هستند فشار خواهد آورد، دست بردارد و بگذرد، امیدوارم در این زمینه کمی کوتاه بیاید و ما را تشویق کند که بتوانیم امیدوار باشیم تا بیشتر به جامعه امید دهیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی مادر بهتاش در «پایتخت» یانگوم می‌شود + فیلم


سکانسی از قسمت آخر فصل ششم سریال «پایتخت» را در این گزارش ببینید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آموزش ذهن‌خوانی در تلویزیون/ «سیم آخر» رشیدپور با برگزیده «عصر جدید» دیدنی شد + فیلم


شب گذشته، سعید فتحی روشن در برنامه «سیم آخر» ذهن‌خوانی را آموزش داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اهالی سینما و تلویزیون برای تبریک سال نو به مردم چه گفتند؟ + فیلم


همزمان با فرا رسیدن سال نو شمسی، برخی هنرمندان سینما و تلویزیون این عید خجسته را به مردم تبریک گفتند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سریالی که «مبتذل» شروع شد و با بی‌تعهدی مدیران «بی‌ارزش» تمام گردید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پایتخت ۶ مبتذل شروع شد؛ بی ارزش تمام شد. سرمایه ای که قربانی بی تعهدی و سو مدیریت شد.

به گزارش سینماپرس، سریال خانوادگی پایتخت بدون تردید یکی از سرمایه های ارزشمند تلویزیون در یک دهه گذشته بود که توانسته بود با مضامین خانوادگی و به تصویر کشیدن تلخ و شیرین های فرهنگ زندگی ایرانیان با زبان طنز محبوب بسیاری از خانواده ها شود.

با این حال حواشی سری اخیر این سریال نشان داد که چگونه یک سرمایه ارزشمند در فقدان نظارت و بی تدبیری مسئولین به ضد خود تبدیل شده و از بین میرود.

اگرچه به ظاهر فقدان نویسنده مرحوم این سریال باعث ضعف قصه و پایین آمدن کیفیت پایتخت ۶ بود اما روال سریال نشان داد مشکل آن فقط ضعف قصه پردازی نبود.

دیالوگ‌های مبتذل، فاصله گرفتن از مضامین خانوادگی و پاسکاری با شبکه های ضدایرانی و خوش خدمتی برخی عوامل برای دشمنان فرهنگ و خانواده از دیگر ایرادات فاحش و دلایل سقوط این سریال بود.

این خوش خدمتی به گونه ای بود که علاوه بر تقلید سکانس های متعددی از فیلم فارسی های مبتذل قبل از انقلاب، در یکی از این سکانس ها که فیلم مبتذل همسفر را شبیه سازی می کرد برای تداعی دقیقتر این شبیه سازی در هماهنگی آشکار با شبکه ضد خانواده  «من و تو» به پخش همزمان این فیلم در این شبکه ماهواره ای مبادرت شد و در صفحات مجازی برخی بازیگران این سریال هم از این هماهنگی رمزگشایی شد که البته اعتراضات گسترده ای را نیز به همراه داشت.

این هماهنگی داخل و خارج به قدری آشکار بود که رییس صداوسیما از ستون پنجم و نفوذ فرهنگی سخن گفت، ادعایی که با فروکش کردن اعتراضات به فراموشی سپرده شد و ابعاد آن پیگیری نشد.

به نظر می رسد عدم نظارت مسیولین صداوسیما و البته بی تعهدی برخی عوامل این سریال، مهمترین دلیل از بین رفتن این سرمایه تلویزیون ملی بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آوازخوانی و آرزوی علی نصیریان در برنامه عصر جدید + فیلم


بازیگر پیشکسوت کشورمان در دقایق انتهایی سال ۹۹، به برنامه «عصر جدید» آمد و با علیخانی گفت‌وگو کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع