X

بایگانی فروردین 3, 1400

دفتر سینمایی

برگزاری برنامه «پهنه نوروز» در تهران


پهنه رودکی تهران در ایام نوروز میزبان رویداد «پهنه نوروز» است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سینایی» هنرمندی جامع الاطراف/ هنرمندان از فراق این کارگردان پیشکسوت می گویند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نوروز ۱۴۰۰ در حالی از راه می رسد که جای خالی هنرمندان بسیاری پای سفره های هفت سین به چشم می خورد؛ زنده یاد خسرو سینایی یکی از همان هنرمندان است که سال های سال با عشق برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کرده بود اما دست اجل مهلت بیشتری به وی نداد و او در مرداد سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به دیار باقی شتافت. همزمان با سال نو بزرگانی همچون: لوریس چکناواریان و طهماسب صلح جو از او برایمان گفتند.

به گزارش سینماپرس خسرو سینایی در سال ۱۳۱۹ در شهر ساری بدنیا آمد.  دوران ابتدایی تا پایان دبیرستان را در تهران سپری کرد و در سال ۱۳۳۷ از کالج آمریکایی‌ها یا همان دبیرستان البرز دیپلم گرفت. کالج آمریکایی‌ها در سال ۱۲۵۲ توسط ساموئل جردن آمریکایی در تهران تأسیس شده است و از نظر اهمیت و اعتبار پس از مدرسه‌ی دارالفنون در رتبه‌ی دوم در بین مراکز آموزشی در ایران قدیم جای دارد. وی فارغ‌ التحصیل کارگردانی و فیلمنامه نویسی از آکادمی هنرهای نمایشی و رشته تئوری موسیقی از کنسرواتوار وین است. سینایی از سال ۱۳۴۶ در وزارت فرهنگ و هنر و از سال ۱۳۵۲ در تلویزیون ایران شروع به کار کرد. سینایی افزون بر نویسندگی و کارگردانی، ساخت موسیقی و تدوین برخی از آثارش را نیز بر عهده داشته است.

 او اولین مجموعه‌ی شعر خود به‌نام «تاول‌های لجن» را از طریق نشر گالری هنر جدید در سال ۱۳۴۲  به‌چاپ رساند. وی خود در مصاحبه‌ای درباره‌ این مجموعه‌ شعر گفته است که جرقه‌های آن در دوران نوجوانی و زمانی که او تحت تأثیر شاعران کمترشناخته‌شده‌ای مثل نادر نادرپور بوده زده شده، اما در آن سال به پختگی رسیده است. بنابه‌گفته‌ سینایی مجموعه‌شعر «تاول‌های لجن» بیشتر در زمانی سروده شده است که او مشغول مطالعه‌ی کتاب‌های اگزیستانسیالیستی و تحت تأثیر نویسندگان و فیلسوفانی مثل سارتر و کامو بوده است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی خسرو سینایی کارگردانی فیلم سینمایی «عروس آتش» است. وی در سال ۱۳۷۸ این فیلم را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. از خسرو سینایی نقل قول شده است که برای کارگردانی در این فیلم و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. خسرو سینایی توانست با فعالیت در این فیلم تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند.

با اینکه خسرو سینایی را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. خسرو سینایی علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان نویسنده، آهنگ ساز، تدوینگر و تهیه کننده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.

خسرو سینایی درطول فعالیت هنری خود جوایز داخلی و بین‌المللی متعددی را از آن خود کرد که شاید بتوان مهم‌ترین آن‌ها را نشان ویژه‌ی «صلیب لیاقت» یا «صلیب شوالیه» کشور لهستان از دست رئیس جمهور وقت این کشور برای ساخت فیلم مستند «مرثیه‌ی گمشده» دانست. این فیلم به مهاجرت تعداد زیادی از لهستانی‌ها به ایران در سال‌های ۱۹۴۱ و ۱۹۴۲ و درطول جنگ دوم جهانی پرداخته است. این فیلم سینایی یکی از وقت‌گیرترین فیلم‌های او بوده و ساخت آن حدود ۱۳ سال زمان برده است. سینایی برای ساخت همین فیلم نشان «هنرمند باافتخار» را از وزارت فرهنگ لهستان دریافت کرد.

خسرو سینایی در دومین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر در سال ۱۳۶۲ لوح زرین بهترین کارگردانی را برای فیلم «هیولای درون» دریافت کرد و همچنین در هجدهمین جشنواره‌ی فیلم فجر در سال ۱۳۸۷ برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه برای فیلم «عروس آتش» شد.

گلدان بلورین انجمن مبارزان ضد فاشیسم در جشنواره‌ی کارلوی واری چک برای فیلم‌های «زنده‌باد» و جایزه‌ی داوران همین جشنواره برای فیلم «عروس آتش» از دیگر جوایز قابل‌توجه خسرو سینایی هستند.

وی سرانجام در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ به دلیل ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

هنرمندان مطرحی همچون: لوریس چکناواریان و طهماسب صلح جو همزمان با نوروز ۱۴۰۰ در فراق این بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون کشور با سینماپرس گفتگو کردند و از او برایمان گفتند.

*****************

لوریس چکناواریان آهنگساز ساز مطرح در خصوص زنده یاد سینایی به سینماپرس گفت: آشنایی من با زنده یاد سینایی به نزدیک ۶۰ سال قبل بازمی گردد؛ ما اولین بار در شهر وین با یکدیگر آشنا شدیم. آن زمان من در دانشگاه موسیقی می خواندم و زنده یاد سینایی برای تحصیل در رشته کارگردانی به اتریش آمده بود.

وی ادامه داد: دوستی ما ادامه دار شد و بعدها توانستیم چند همکاری مشترک و خاطره انگیز با یکدیگر داشته باشیم و بعدها رفت و آمد خانوادگی با یکدیگر پیدا کردیم و جزو صمیمی ترین افراد زندگی هم بودیم.

چکناواریان با بیان اینکه زنده یاد سینایی هنرمندی جامع الاطراف و بسیار باشخصیت و بافرهنگ بود اظهار داشت: بی تردید فقدان و نبود هنرمندانی مانند زنده یاد خسرو سینایی را نمی شود با هیچ چیز جایگزین کرد. من فکر نمی کنم فرد دیگری بتواند در عرصه فرهنگی و هنری کشور جای او را بگیرد؛ مگر ما چند هنرمند داریم که هم زمان کارگردان، فیلمنامه نویس، مترجم، نویسنده، موسیقی دان و… باشند؟ او هنرمندی بود که در همه امور وارد بود.

این دارنده نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: زنده یاد سینایی هنرمندی بود که به شدت عاشق مطالعه بود و زندگی اش همواره با کتاب عجین شده بود و به خصوص در مورد تاریخ ایران مطالعات جدی داشت و همین باعث شد فیلم هایی که می سازد از نظر تاریخی و اجتماعی هیچ کم و کسری نداشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: فقدان این دوست ارزشمند و هنرمند گرانمایه به شدت مرا متأثر کرد و همچنان همواره به یاد او هستم و امیدوارم پروردگار او را مورد رحمت و مغفرت خویش قرار دهد.

طهماسب صلح جو منتقد شناخته شده سینما نیز در خصوص جایگاه زنده یاد سینایی در سینمی کشور به سینماپرس گفت: هنرمندانی مانند زنده یاد سینایی جزو شخصیت هایی در تاریخ معاصر کشور ما هستند که برای تحصیل به فرنگ رفتند و با فرهنگ آنجا آشنا شدند و هنر را از طریق فرنگی ها آموخته و وارد ایران کردند. آن ها سعی کردند از آموخته های شان در فضای فرهنگی کشور بهره بگیرند.

وی ادامه داد: شاید امروزه درس خواندن در خارج کشور اتفاق عادی به نظر برسد  ولی این ها در دورانی زیست می کردند که چنین اتفاقی کمتر رخ می داد. آن ها در دورانی زیست می کردند که فرنگ رفتن و درس خواندن در اروپا نصیب هر کسی نمی شد، این افراد از طبقه خاص اجتماعی و از درون خانواده های خاصی بودند از تیپی بودند که اصطلاحاً دست شان به دهان شان می رسید؛ آن ها با علاقه و پشتکار این کار را می کردند چرا که در آن روزگاران امکان تحصیلات عالیه و قوی در ایران فراهم نبود!

صلح جو خاطرنشان کرد: ما نباید وضعیت امروز کشور را که امکان تحصیلات عالیه در کشور فراهم است را با آن روزگاران قیاس کنیم؛ از این نظر می توان گفت هنرمندانی مانند زنده یاد سینایی که تحصیلات عالیه از معتبرترین دانشگاه های دنیا داشتند گوهرهای کمیابی هستند که نمونه آن ها در عرصه فرهنگی و هنری کشور کمتر یافت می شود.

این عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران یادآور شد: این ها نسل خاصی هستند که سعی کردند از تکنیک ها و فرم های هنری و علمی استفاده بهینه کنند. سینایی مثل هم نسلان خود وقتی به ایران آمد با مناسبات سینمای حرفه ای آن دوره نمی توانست همراه شود چون دانش خود را در فرنگ آموخته بود و نمی توانست با سینمای فیلمفارسی همراه شود از این رو جذب نهادهای فرهنگی زمان خود شد. 

صلح جو در خاتمه اظهاراتش افزود: یکی از ویژگی های کاری زنده یاد سینایی ساختن فیلم های زیاد برای آموزش و پرورش بود. آثاری که جنبه های آموزشی و تربیتی داشت. ایشان در این زمینه کار کرد. او مستندهای بسیار خوبی نیز ساخت یک فیلم درباره کوچ عشایر دارد که بسیار تماشایی است؛ فعالیت خسرو سینایی در عرصه فیلمسازی بسیار گسترده و وسیع است در بخش سینمای بلند داستانی (سینمای حرفه ای) فعالیتش محدود بود اما در جریان فیلم کوتاه چه داستانی یا مستند بسیار فعال بود و آثار ماندگاری از خود بر جای گذاشته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شنیدن موسیقی «پهنه نوروز» در «پهنه رودکی»


پهنه فرهنگ و هنر رودکی در ایام نوروز میزبان هنرمندان و گروه های مختلف موسیقایی در رویداد «پهنه نوروز» است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

به جای سینمای جعلی و دروغ بزرگی به نام «سینمای اجتماعی» جوانان را به سمت ساخت آثار در حوزه «منافع ملی» ترغیب کنیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جهانگیر الماسی درباره آرزویش برای آینده حوزه فرهنگ و هنر در کشور، عنوان کرد: امیدوارم که مدیریت کلان سیاسی هماهنگ با مدیرت کلان فرهنگی جامعه و هماهنگ با هنرمندان، هدف واحدی داشته باشند. فقط تلخی‌ها را داد زدن و نشان دادن، یک اغتشاش ذهنی ایجاد می کند. دوربین باید به سمت مدیران بچرخد و از مدیران باید پرسید که چه کار کرده‌اند.

به گزارش سینماپرس، این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایسنا درباره تغییراتی که کرونا در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کرده است، گفت: به نظر من حذف سینما از سالن‌های جمعی و کشاندنش به داخل خانه‌ها و کنترل ذهن انسان‌ها از طریق نظام‌های نمایش خانگی، طرح جدیدی است که در مدیریت جهانی ریخته شده است و آثار غریبی هم خواهد داشت. وقتی آدم‌ها اثری را با یکدیگر در سالن سینما می‌دیدند، با همدیگر هیجان نشان می‌دادند، با هم می‌خندیدند و متاثر می‌شدند؛ این مساله، اگرچه با هم بودنِ سطحی و ظاهری را تبلیغ می‌کرد اما آن هم دارد گرفته می‌شود. در واقع فردگرایی مورد نظر دنیای غرب در قرن بیستم دارد شکل تازه تری به خودش می‌گیرد.

او افزود: این واقعیتی هست که هم خوشحالی دارد هم ناراحتی؛ کره زمین با بمب، خمپاره‌ و گلوله‌ها تکه پاره و خسته شده بود و نفس‌های سختی می‌کشید و باید نگاه تازه‌ای به آن می‌شد. در سال ۱۹۷۰ باشگاه رم و سازمان ملل متحد کتابچه‌ای را منتشر کردند که در ایران هم وزارت علوم ترجمه‌اش کرد در این کتابچه لزوم بازنگری به تمام این مشکلات و مصائب تبیین شده بود.

الماسی درباره هنرمندانی که در سال ۹۹ درگذشتند، عنوان کرد: از همه کسانی که جان سپردند و از دنیای بُعد سوم خداحافظی کردند و در بُعد دیگری جای دارند به خوبی یاد می‌کنم و یادشان را گرامی می‌دارم و برای امتداد راهشان آرزوی توفیق دارم. من به جهان مادی به طور دیگری نگاه می‌کنم.

این بازیگر همچنین تصریح کرد: شکلی که از مملکت ما به دلیل شرایط اقتصادی و مدیریت نادرست در برخی نهادها، نشان داده می شود، خیلی ابتدایی است. کولبری و نفت بری برای کشوری با سابقه چند هزار سال‌ اصلا درست نیست؛ یعنی ما هنوز موفق نشدیم توزیع عادلانه‌ای برای نیازها و قوت روزانه جمعیتمان طراحی کنیم. هنوز نسبتمان را با یکدیگر نمی‌دانیم. نمی‌دانیم چرا با هم زندگی‌می‌کنیم و این با هم زندگی کردن چه توانمندی و چه امکانات بی نظیری را در اختیار ما قرار می‌دهد. به جز امنیت، ما دنبال رفاه بیشتری هم هستیم و آدم‌ها برای همین با یکدیگر زندگی می‌کنند. وگرنه فرد به تنهایی هم می‌تواند نیازهای اولیه اش را تامین کند، اما برای اینکه دنبال درک بهتری از جهان هستی و دنبال رفاه و آرامش و همه چیزهای خوب بیشتری هستند، با یکدیگر زندگی می‌کنند. ان شاءالله که دولت‌های ما متوجه این حساسیت شوند و این بلایا را از این مملکت دور کنند تا آدم ها برای پیدا کردن قوت لایموت تن به هر کاری ندهند؛ مثلا همین کولبری باعث می‌شود سطح فکر و دانش در نازل ترین شکل خودش باقی بماند؛ من یکی ـ دو بار در کردستان دیده‌ام شخصی با فوق لیسانس هم این کار را می‌کرد! راه مقابله با آن زور نیست. راهش درست کردن نهاد یا وزارت خانه‌ای به نام رفاه ملی است تا هر کسی که با شناسنامه ایرانی متولد می‌شود دارای درآمدی جزیی از منابع ملی باشد. ما منابع و امکانات زیادی داریم چطور نمی‌توانیم این‌ها را بین مردم توزیع کنیم؟ البته گاهی مسوولان ما عالی هستند اما مجریان ما مجریان توانمندی نیستند.

او تاکید کرد: من آدم سیاسی نیستم و نه دلم می‌خواهد و نه توانش را دارم که مسوولیت سیاسی داشته باشم، ولی عاشق مملکتم و مردمش هستم؛ اینجا زندگی می‌کنم تا عمرم تمام شود. ولی ای کاش تلاش کنیم در این زمانِ کوتاه عمرمان، اثر خوبی از خودمان باقی بگذاریم، نه تنها در حوزه تخیل بلکه در واقعیت و در ارتباطات انسانی.

جهانگیر الماسی به ایسنا گفت: مدیران باید احساس مسوولیت کنند و هر مساله کوچکی به یک معضل ملی تبدیل نشود. من به این آب و خاک که نگاه می‌کنم لذت می‌برم؛ هیچ‌جای دنیا هیچکس دلشان به حال ما نسوخته و همه به دنبال منافعشان هستند. در این چند سال چقدر گنجینه‌ها را با کمترین بها از مملکت خارج کردند؟ مردم وقتی دلیل این‌ها را بفهمند و بدانند چرا نباید اجازه بدهند این میراث از این مملکت خارج شود و وقتی بدانند گردشگری چقدر می‌تواند برای این مملکت درآمد داشته باشد، من فکر نمی‌کنم به سرزمین و تاریخشان بی توجه شوند. ما باید در این زمینه کار پژوهشی کنیم. این همه نیروهای دانشجویی و ستادهای خوب داریم. این همه نهادهایی که بودجه فرهنگی دارند به ما لیستی نشان دهند که میراث فرهنگی ما چیست؟ منابع طبیعی ما چیست؟ چقدر آب داریم؟ چقدر خاک داریم؟ هیچ جا ما این‌ها را نداریم. برخی از رسانه ها انصافا به دور از غوغای سطحی سیاسی و هیجانات، کارهای اساسی و بنیادین خوبی انجام می‌دهند. این همه موبایل دست مردم است کاش به جای این ها مردم می‌دانستند ما چند نوع درخت داریم و چه نوع خاکی داریم؟

الماسی در پایان گفت: من ۳۰ سال است هر کجا که دعوت می شوم اول این‌ها را گفته‌ام. در انجمن سینمای جوان که قبلا مسوولیتی کوچک داشتم گفتم خواهش می‌کنم به این جوان هایی که دوربین دستشان می‌دهید، به جای سینمای جعلی و دروغ بزرگی به نام سینمای اجتماعی، یا بدهید ثروت ملی ما در حوزه منابع ملی تاریخی و طبیعی چیست و متعلق به چه کسی است؟ مسوولیت استان‌هایمان نسبت به یکدیگر چیست؟ چرا باید استان خوزستان ما  ۱۲ سال در آتش ریزگردها خفه شود؟ و مسائلی دیگر از این دست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آمریکایی‌ها «جنایت‌ بی‌دقت» مُکری راخریدند!


سینماپرس: نشریه سینمایی اسکرین دیلی از فروش حق پخش فیلم «جنایت بی‌دقت» ساخته شهرام مکری به یک کمپانی آمریکایی و نمایش آن در آمریکای شمالی خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی علی مشهدی حرف خواهر زاده اش را تایید نکرد+فیلم


شب گذشته در برنامه «شوتبال»، بین علی مسعودی و خواهرزاده اش چالش جالب درباره کرونا به وجود آمد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شادیانه‌های نوازندگان «پایتخت» برای نوروز ۱۴۰۰/ بهار آمد خوش آمد


گروه موسیقی «آوای تبری» مازندران به سرپرستی سیدجلال محمدی همزمان با ایام عید نوروز سه قطعه موسیقایی از جمله تیتراژ مجموعه «پایتخت» را به صورت اختصاصی برای خبرگزاری مهر اجرا کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نماهنگ «تازگی» در قالب یک اثر «وکاپلا» منتشر شد


نماهنگ «تازگی» توسط فرهنگسرای ارسباران با مشارکت مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۲۵ فیلم سینمای ایران در نوروز ۱۴۰۰ از تلویزیون پخش می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ایام نوروز ۱۴۰۰، ۲۵ عنوان از آثار بنیاد سینمایی فارابی از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش خواهد شد.

بر اساس این خبر، از بین این تعداد فیلم، پخش ۲ فیلم «یدو» ساخته مهدی جعفری و «مهران» ساخته رقیه توکلی برای نخستین بار بدون اکران عمومی از تلویزیون رخ خواهد داد.

فهرست ۲۵ فیلمی که برای پخش ویژه نوروز ۱۴۰۰ از شبکه‌های مختلف ارائه شده‌اند، عبارتند از:

«شهر موش‌ها» ساخته مرضیه برومند و محمدعلی طالبی، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند» ساخته ابوالحسن داودی، «نیاز» ساخته علیرضا داودنژاد، «بیدار شو آرزو» ساخته کیانوش عیاری، «رویای سینما» ساخته علی شاه‌حاتمی، «فرزند چهارم» ساخته وحید موسائیان، «فرزندخوانده» ساخته وحید نیکخواه آزاد، «خاموشی دریا» ساخته وحید موسائیان، «رنگ خدا» ساخته مجید مجیدی، «سرتو بدزد رفیق» ساخته علی عبدالعلی‌زاده، «قاعده بازی» ساخته احمدرضا معتمدی، «ملک سلیمان» ساخته شهریار بحرانی، «عصر روز دهم» ساخته مجتبی راعی، «همبازی» ساخته غلامرضا رمضانی، «پرواز مرغابی‌ها» ساخته علی شاه‌حاتمی، «ملکه» ساخته محمدعلی باشه‌آهنگر، «مامان بهروز منو زد» ساخته عباس مرادیان، «وروجک‌ها» ساخته فرزاد اژدری، «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند، «برگ جان» ساخته ابراهیم مختاری، «خواب آب» ساخته فرهاد مهران‌فر، «نسترن‌های وحشی» ساخته رهبر قنبری، «سوم شخص غایب» ساخته وحید نیکخواه آزاد، «مهران» ساخته رقیه توکلی و «یدو» ساخته مهدی جعفری.

همچنین این بنیاد در ایام تعطیلات نوروز، ۴۰۰ عنوان فیلم‌های سینمایی نوستالژیک و خاطره‌انگیز از دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و ٨۰ و ۹۰ را بر روی پلتفرم‌های انترنتی عرضه کرده است.

این آثار از نظر تنوع ژانری و مضمونی قابل توجه هستند و آثار فیلمسازان از طیف‌ها و نسل‌های مختلف را در بر می‌گیرد که از جمله این آثار می‌توان به فیلم‌های «ماهی» ساخته زنده‌یاد کامبوزیا پرتوی، «روز کارنامه» ساخته مسعود کرامتی، «راه آبی ابریشم» ساخته محمد بزرگ‌نیا، «عصر روز دهم» ساخته مجتبی راعی، «درخت گلابی» ساخته داریوش مهرجویی، «خاک آشنا» ساخته بهمن فرمان‌آرا، «رنگ خدا» ساخته مجید مجیدی، «دیده باخ» ساخته ابراهیم‌حاتمی‌کیا، «حکم» ساخته مسعود کیمیایی، «دوئل» ساخته احمدرضا درویش، «ملکه» ساخته محمدعلی باشه‌آهنگر و «شاید وقتی دیگر» ساخته بهرام بیضایی را که برای اولین بار روی این سامانه‌ها عرضه می‌شود، نام برد. همچنین آثار دیگری چون «زرد قناری» ساخته رخشان بنی‌اعتماد، «عبور از غبار» ساخته پوران درخشنده، «گورداله» ساخته نادره ترکمانی، «افسانه آه» ساخته تهمینه میلانی، «سوز گلاویژ» ساخته یاسمن نصرتی و عناوین دیگر که هم‌اکنون بر روی پلتفرم‌های پخش اینترنتی در دسترس عموم است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اکران دو زبانه «لاله» در سینماهای کشور/ اولین تیزر رسمی منتشر شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد با حضور بازیگران ایرانی و به زبان انگلیسی ساخته شده است و در زمان اکران در ۲ نسخه جداگانه، به زبان انگلیسی همراه با زیرنویس فارسی و دوبله فارسی به نمایش در می‌آید.

همزمان با آغاز نمایش این فیلم اولین تیزر رسمی که توسط حمید نجفی راد ساخته شده رونمایی و منتشر شد.

سارا امیری، سام قریبیان، ایرج نوذری، نیکی کریمی، میترا حجار، محمد صادقی، امیرعلی دانایی، همایون ارشادی، آزیتا حاجیان، لیلا اوتادی، محمود اردلان، ژوبین رهبر، پیام اینالویی، بهرام حیدری و محمد متوسلانی بازیگران این فیلم هستند.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: اسدالله نیک‌نژاد، تهیه کنندگان: پروانه پرتو، تورج منصوری، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، تدوین: حسن ایوبی، موسیقی: احسان بیرق‌دار، طراح صحنه: ایرج رامین‌فر، طراح لباس: بهزاد آدینه، طراح چهره‌پردازی: اکرم نویدی، دانیال حقیقت، صداگذاری و میکس: احسان خانزادی، عرفان یزدی، مدیر روابط عمومی: علی زادمهر، مدیر تبلیغات: محمد موحد نیا، پخش: فیلمیران، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

مشاهده خبر از سایت منبع