X

بایگانی فروردین 21, 1400

دفتر سینمایی

نیرومند: تا زمانی که افراد نالایق پست های کلیدی و مهم را در اختیار دارند نمی توانیم امیدی به مانع زدایی داشته باشیم/ مردم در انتخابات پیش رو فرد اصلح را برگزینند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدحسین نیرومند مدیرعامل پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و کارشناس فرهنگی در پی نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: تا زمانی که افراد نالایق پست های کلیدی و مهم را در اختیار دارند نمی توانیم امیدی به مانع زدایی داشته باشیم! این افراد خودشان مانع اصلی بر سر راه انجام هر کار مثبت و سازنده ای هستند و تنها عدم حضور آن ها است که می تواند نویدبخش رفع موانع برای تولید کارهای شایسته باشد.

نویسنده کتاب های «مدیریت چشم مخاطب» و «مبانی فرم فیلم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در حوزه فرهنگ بحث پشتیبانی باید معطوف به تولید محتوا باشد و بحث مانع زدایی باید معطوف عزل افرادی باشد که مانع کار فرهنگی می شوند.

وی ادامه داد: مانع شدن به این معنا نیست که این افراد بیایند و به صورت فیزیکی مانعی در مقابل دیگران شوند بلکه همین که برخی افراد صلاحیت کار فرهنگی ندارند اما در پست های مهم فرهنگی و هنری به کار گمارده می شوند یک مانع بزرگ است.

نیرومند سپس با تأکید بر اینکه جا به جایی افرادی که در ساختار سیستمی مسئولیتی را به عهده گرفته اند بسیار دشوار است تصریح کرد: جا به جایی این افراد تنها با تغییرات دولت ها حاصل می شود و بنده امیدوارم انتخاب درست مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو باعث شود افرادی روی کار بیایند که صلاحیت لازم در مدیریت به ویژه مدیریت در عرصه فرهنگ و هنر را داشته باشند و از این رو به عموم مردم توصیه می کنم تا در انتخابات پیش رو اصلح ترین فرد را برگزینند!

این کارشناس فرهنگی در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: حوزه فرهنگ حوزه فکر و اندیشه است تا زمانی که افراد بی لیاقت هستند نه پشتیبانی حس می شود نه مانعی از سر راه برداشته می شود. ما نیاز به حضور نیروهای انسانی فهیم در این عرصه داریم و امید که با روی کار آمدن افراد فهیم شعار سال بتواند در تمامی عرصه ها به ویژه عرصه مهم و ارزشمند فرهنگی و هنری تحقق پیدا کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پوریامین: روزآمدی قصه و ساختار سریال مسأله مهمی است که در تولیدات رسانه ملی مغفول مانده/ در بحران کرونا سریال های طنز می توانند باعث ایجاد شادی و تحرک در خانواده ها شوند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مریم پوریامین عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان و منتقد سینما پس از اتمام پخش سریال های نوروز ۱۴۰۰ گفت: روزآمدی قصه و ساختار سریال مسأله مهمی است که در تولیدات رسانه ملی مغفول مانده و بنده معتقدم شوراهای بررسی فیلمنامه در سازمان صدا و سیما باید بیش از پیش به دنبال خلاقیت و بروز بودن باشند.

این کارشناس سینما و عضو سابق شورای پروانه نمایش سینمای خانگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شوراهای  فیلمنامه در سازمان صدا و سیما بایستی یار مشورتی سازندگان آثار باشند تا از این رهگذر تولیدات رسانه ملی بتواند بیش از گذشته موجبات جذب عموم افراد را فراهم کند و مردم تمایل بیشتری برای تماشای فیلم ها و سریال های تولید شده در رسانه ملی داشته باشند.  

وی سپس با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف رسانه در جوامع مختلف پر کردن اوقات فراغت مردم با توجه به ذائقه بو فرهنگ عمومی ملل است متذکر شد: برای اینکه رسانه ملی مخاطب مستمر داشته باشد باید سریال های مناسب و خوش ساختار طراحی و تولید شوند. سریال هایی که فیلمنامه های آشنا به ذائقه مخاطب و آموزش دهنده هنجارهای اجتماعی باشند و مهمتر از همه اینکه ایجاد امید و انگیزه و شور زندگی در آن جاری و مستتر باشند.

پوریامین تأکید کرد: در بحران کرونا سریال های طنز می توانند باعث ایجاد شادی و تحرک در خانواده ها شوند؛ ما نباید فراموش کنیم که بحران کرونا باعث شده مردم دچار رخوت و کم تحرکی و حتی افسردگی شوند و از این رو سازمان صدا و سیما باید با تولید سریال ها و برنامه های پرشور و مثبت و سازنده امید را در دل مردم زنده سازد.

این کارشناس فرهنگی در خاتمه اظهاراتش افزود: ما نباید فراموش کنیم که برخی سریال ها با توجه به مضامین شان قدرت سال ها پخش مستمر دارند چون شخصیت های شان نزدیک به عامه مردم و باورپذیر هستند و توانایی همذات پنداری برای مخاطب را دارند. امید که زین پس شاهد تولید سریال هایی مناسب در آینده ای نه چندان دور باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عباسی: افزایش قیمت در سینما و پلتفرم ها به معنای راندن هرچه گسترده تر اقشار ضعیف و متوسط از حوزه فرهنگی است/ رفتار پلتفرم ها مانند کسانی است که در بحران کرونا مبادرت به احتکار ماسک می کردند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس مطرح سینما در خصوص افزایش بی رویه نرخ بلیت سینماها و حق اشتراک پلتفرم ها که با انتقادات گسترده ای از سوی مردم و سینماگران روبرو شده گفت: افزایش قیمت در سینما و پلتفرم ها به معنای راندن هرچه گسترده تر اقشار ضعیف و متوسط از حوزه فرهنگی است؛ گویا تصمیم برخی سیاست گذاران این است که تنها اقشار مرفه جامعه امکان استفاده از تولیدات فرهنگی و هنری را داشته باشند و این مسأله ای بسیار متأثرکننده و شوک آور است چرا که در این بحران اقتصادی کنونی تمامی مدیران فرهنگی باید تدبیری اندیشه کنند تا کالای فرهنگی راحت تر و با قیمت ارزان تر در اختیار مردم قرار بگیرد و همه آحاد افراد جامعه امکان استفاده یکسان و عادلانه از تولیدات فرهنگی و هنری را داشته باشند.

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «توفیق اجباری» و «زهرمار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هرگونه افزایش قیمت در هزینه اشتراک پلتفرم ها و قیمت بلیت سینماها یک سوءاستفاده صرف است. رفتار مدیران برخی پلتفرم ها مانند کسانی است که در بحران کرونا مبادرت به احتکار ماسک می کردند و سلامت افراد جامعه را به خطر می انداختند.

وی ادامه داد: در این بحران شدید اقتصادی چنین رفتاری تنها باعث دوری هرچه گسترده تر طبقات متوسط و فرودست جامعه از حوزه فرهنگ و هنر می شود و این اتفاق از انصاف و عدالت به دور است!

عباسی با تأکید بر اینکه مردم امروزه چیزی برای تماشا ندارند و افزایش بی رویه قیمت بلیت سینماها و نرخ اشتراک پلتفرم ها باعث سوق دادن آن ها به سمت دانلودهای غیرقانونی و یا تماشای شبکه های ماهواره ای می شود اظهار داشت: تلویزیون که متأسفانه سریال های جذاب پخش نمی کند، از سینماها هم که به دلیل بحران کرونا چندان استقبالی صورت نمی گیرد و در این وانفسا چشم امید مردم به همین پلتفرم ها بود که بتوانند ساعتی خود و خانواده شان را سرگرم کنند اما افسوس که بی تدبیری های فراوان این امید را هم ناامید کرد.

این سینماگر متذکر شد: بنده شخصا دیگر هرگز اشتراک این پلتفرم ها را نمی خرم چرا که خرید اشتراک آن ها هیچ ارزشی ندارد. عموم مردم باید این کار را بکنند تا پلتفرم ها بعد از ریزش شدید مخاطبان به اشتباه خود پی ببرند.

وی متذکر شد: وقتی مردم می توانند چندین قسمت از یک سریال را در یک دی وی دی غیرقانونی با مبلغی در حدود ۵ هزار تومان خریداری کنند چرا باید بیایند و حق اشتراک چند صد هزار تومانی به فلان پلتفرم بپردازند؟ طبیعی است که با این رفتار استقبال مردم از دانلود غیرقانونی بیشتر می شود و مسبب اصلی این اتفاق هم کسانی هستند که چشم خود را به جیب مردم دوخته و درصدد سوء استفاده از آن ها هستند.

عباسی تأکید کرد: همه چیز می بایست بر اساس نرخ تورم افزایش یابد. مثلا اگر امسال نرخ تورم در کشور ۲۰ درصد است قیمت ها نیز باید ۲۰ درصد رشد کنند اما برخی قیمت ها ۲۲۰ درصد رشد کرده اند و این بسیار تلخ است و تلخ تر از این اتفاق اینکه هیچ نهادی وجود ندارد که جلوی این رفتار ضد مردمی را بگیرد!

نویسنده فیلمنامه های سینمایی «مرد نقره ای» و «یادم تو را فراموش» در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: نکته جالب آنجا است که برخی از پلتفرم ها در پاسخ به انتقادات بسیار اعلام کرده اند که برای تولید سریال های فاخر و ارزشمند مبالغ اشتراک خود را افزایش داده اند اما این دروغی بیش نیست چرا که سریال ها پول های شان را از روبیکا و… که اسپانسر این آثار هستند می گیرید. حالا اینکه چرا منت روی سر ما می گذارند خود جای سوأل دارد!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکاسی هنر خاطره سازی است/ مرحوم «دروی پور» از یادها نخواهد رفت


رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه عکاسان هنرمندان خاطره سازی هستند که هرگز از خاطر مردم پاک نمی‌شوند، گفت: مرحوم «دروی پور» از یاد مردم گیلان نخواهد رفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«فرهاد اصلانی» روایتگر ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان «رادیو جوان» می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فرهاد اصلانی روایت آیتم نمایشی برنامه زنده «خدا اجازه …؟» ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان رادیو جوان را بر عهده دارد.

به گزارش سینماپرس، عباس پیری تهیه کننده ویژه برنامه سحرهای ماه رمضان گفت: برنامه زنده «خدا اجازه…؟» ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان رادیو جوان است که از ساعت ۳:۳۰ تا ۵:۳۰ بامداد به صورت زنده و با اجرای فاطمه عباسی و روایت فرهاد اصلانی روی آنتن می‌رود.

پیری ادامه داد: «خدا اجازه…؟» بر اساس رابطه جوانان و خدا بر اصل برادری طراحی شده و با محوریت قراردادن اسماء الهی و استخراج شده از دعای جوشن کبیر و با پخش آیتم‌های بسیار متنوع سعی در ارائه هرچه بهتر رابطه انسان با معبود خودش در زندگی اجتماعی و دینی‌اش دارد. کارشناس برنامه حجت الاسلام مهدی دربانی است.

وی با اشاره به حضور و همکاری فرهاد اصلانی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون افزود: یکی از بخش‌های جذّاب برنامه، آیتم نمایشی با روایت فرهاد اصلانی است که ماجرای جوانی را بیان می‌کند که درون چاهی سقوط کرده و ماجراهای مختلفی برایش رقم می‌خورد. همچنین دعوت از مداحان جوان و مناجات‌خوانی، نامه‌های صوتی به خدا به زبان شیرین یزدی به روایت دختر نوجوان زهرا دهقان و… از دیگر بخش‌های متنوع برنامه «خدا اجازه …؟» است.

پیری، گفتگو با رزمندگان و خاطرات شیرین سحرهای دفاع مقدس را یکی دیگر از قسمت‌های شنیدنی برنامه دانست و بیان کرد: در شرایط فعلی که محدودیت های کرونایی بیشتری اعمال شده است و نمی‌توانیم مهمانان حضوری در استودیو داشته باشیم، تمرکز اصلی ما عمدتاً روی پخش موسیقی‌های متناسب با فضای معنوی لحظات سحرگاهی‌ است و همچنین بخش نمایشی که طرفداران زیادی دارد تا لحظات ماندگار و مفرّحی را برای مخاطبانی که در این مدت به دلیل کرونا نمی‌توانند در جمع‌های خانوادگی و دوستانه حاضر شوند، فراهم آوریم.

برنامه زنده «خدا اجازه …؟» کاری از گروه اندیشه، ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان رادیو جوان است که با تهیه‌کنندگی عباس پیری، اجرای فاطمه عباسی، نویسندگی مهدی رسولی، هماهنگی بابک شکری و تلاش حسن معین، حسین پیرحیاتی و نیما عزت پور به مدت سی شب ساعت ۳:۳۰ تا ۰۵:۳۰ بامداد از موج FM ۸۸MHz تقدیم شنوندگان می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سنگ مزار بانوی مجسمه‌ساز نصب می‌شود/ توضیحاتی بر حواشی


وکیل خانواده ناهید سالیانی با انتشار اطلاعیه‌ای درباره دلیل نصب نشدن سنگ مزار این هنرمند توضیحاتی ارائه کرد و به برخی حواشی در این ارتباط پایان داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فرهاد اصلانی، راوی سحر‌های ماه مبارک رادیو جوان شد


شبکه رادیویی جوان در سحر‌های رمضان ۱۴۰۰، صدای آسمانی این ماه پر خیر و برکت را به گوش دوست‌داران و مخاطبانش می‌رساند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چه خبر از سریال رمضانی شبکه یک؟ + عکس


تصویربرداری سریال «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید در تهران همچنان ادامه دارد تا ماه مبارک رمضان این محصول جدید مرکز سیمافیلم روی آنتن شبکه یک برود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نحوه پرداخت حق بیمه هنرمندان در سه ماه اول ۱۴۰۰ اعلام شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: صندوق اعتباری هنر با انتشار اطلاعیه‌ای جزییات نحوه پرداخت حق بیمه و سرانه درمان سه ماه اول سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، جزییات نحوه پرداخت حق بیمه و سرانه درمان سه ماه اول سال ۱۴۰۰ هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر اعلام شد

در اطلاعیه جدید صندوق اعتباری هنر آمده است:

پیرو اطلاعیه‌های قبلی شیوه نامه تخصیص و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی فصل بهار سال ۱۴۰۰(سهم عضو) به استحضار بیمه شدگان محترم صندوق اعتباری هنر می‌رسد:

۱- مبلغ حق بیمه و سرانه درمان (برابر اعلام سازمان تامین اجتماعی) مستقیماً به حساب هنرکارت بیمه شده واریز خواهد شد.

۲- مشمولین طرح، تمامی بیمه شدگانی هستند که تا پایان اسفندماه سال ۱۳۹۹ (برابر اعلام رسمی سازمان تامین اجتماعی) بیمه ایشان برقرار بوده است.

۳- تاریخ واریز به حساب هنرکارت براساس شیوه نامه به شرح ذیل است. حتی‌المقدور تلاش خواهد شد قبل از موعد مقرر مبلغ حق بیمه و سرانه درمان به حساب اعضا واریز شود.

● حق بیمه فروردین حداکثر تا پایان خرداد

● حق بیمه اردیبهشت حداکثر تا پایان تیر

● حق بیمه خرداد حداکثر تا پایان مرداد

توصیه می‌شود تمامی بیمه شدگان برابر ضوابط، شرایط و در مهلت قانونی (طبق روال عادی) نسبت به پرداخت حق بیمه خود به حساب سازمان تامین اجتماعی اقدام نمایند و از پیگیری دریافت کمک هزینه تا پایان مهلت‌های اعلام شده خودداری کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چه خبر از سریال رمضانی شبک یک؟ + عکس


تصویربرداری سریال «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید در تهران همچنان ادامه دارد تا ماه مبارک رمضان این محصول جدید مرکز سیمافیلم روی آنتن شبکه یک برود.

مشاهده خبر از سایت منبع