X

بایگانی اردیبهشت 1, 1400

دفتر سینمایی

امهال نشد!


با وجود آن‌که معاون گردشگری از تمدید مهلت بازپرداخت اقساط وام کرونا تا شهریورماه ۱۴۰۰ خبر داده بود، اما فعالان گردشگری می‌گویند بانک‌ها با انکار چنین مصوبه‌ای، به اجرای آن تمکین نکرده و هر روز تاخیر در بازپرداخت را مشمول جریمه می‌کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خانواده تهرانی» به «رادیو تهران» می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه جدید «خانواده تهرانی» از رادیو تهران با تمرکز بر خانواده، پنجشنبه ها از ساعت ۱۲:۳۰ روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، برنامه جدید «خانواده تهرانی» با محوریت خانواده تدارک دیده شده است و به موضوعات و مسائل پیرامون خانواده می پردازد. خانواده از دیر باز بستر اولیه جامعه است و برنامه «خانواده تهرانی» با پوشش همه مسائل روز و مربوط به خانواده سعی دارد تا کیفیت زندگی خانوادگی و روابط بین افراد خانواده بهبود یابد.

لوکیشن برنامه یک کتابفروشی (کافه کتاب) در دل یک پارک است، در این لوکیشن مجری برنامه حضور دارد و صاحبان کافه کتاب، بازیگران هستند که در خور موضوع برنامه و بخش های مختلف برنامه، شاهد دیالوگ‌ها و ایفای نمایش هایی بین‌ آنها و کارشناسان خواهیم بود.

کافه کتاب مشتریان پایه ثابتی هم دارد که با بازیگران و مجری، درخور موضوع برنامه درگیر نمایش و دیالوگ می شوند.

در هر برنامه شخصیت های گذری هم در کافه کتاب حضور پیدا می کنند که گفتگو بین آنها یک آیتم خواهد شد. از این شخصیت ها می توان به مربی مهارت های گفتگو یا یک متخصص طب ورزشی که درباره حرکت های اصلاحی نشستن بچه ها پشت میز صحبت خواهد کرد و موارد متنوع دیگر اشاره کرد.

در هر برنامه بخش های مختلف فرهنگی، هنری، مهارت های زندگی و اجتماعی، جامعه شناسی، آسیب شناسی، معرفی کتاب و … پیش بینی شده است. در بخش دیگری از برنامه «خانواده تهرانی» اخبار روز درباره خانواده ضمن اطلاع رسانی، تحلیل و بررسی می شود.

«خانواده تهرانی» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که پنجشنبه ها از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۱۵ به تهیه کنندگی انسیه سمیع پور روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایت WWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید. در محدوده استان تهران نیز از طریق موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز  برنامه های رادیو تهران قابل دسترسی است.

همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هنرمند موسیقی نواحی دار فانی را وداع گفت/ پیام تسلیت دفتر موسیقی


عبدالحمید تنگستانی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی بوشهر دوشنبه سی‌ام فروردین ماه بر اثر ابتلا به کرونا دارفانی را وداع گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پزشک دهکده بازیگر «هری وایلد» شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جین سیمور در سریالی ایرلندی که برای شبکه آنلاین ای‌ام‌سی تولید می‌شود، جلوی دوربین می‌رود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جین سیمور بازیگر سریال «پزشک دهکده» در سریال ایرلندی با عنوان «هری وایلد» نقش‌آفرینی می‌کند.

سیمور با امضای قرارداد بازی در این سریال برای شبکه آنلاین ای‌ام‌سی، به این پروژه پیوسته است.

تولید «هری وایلد» قرار است از ماه آینده در دوبلین شروع شود. پیش‌بینی سازندگان این است که بتوانند فیلم را سال ۲۰۲۲ برای همه مشترکان خود در آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، آمریکای لاتین، اسپانیا و پرتغال در دسترس قرار دهند.

دیوید لوگان کارگردان «کریسمس از دست رفته» سازنده و از نویسندگان فیلمنامه این فیلم است.

سیمور که به مدتی طولانی در نقش «دکتر کویین، پزشک دهکده» برای شبکه سی‌بی‌اس بازی کرد به تازگی بازیگر فیلم «متد کامینسکی» برای نتفلیکس بوده است.

وی در پروژه جدیدش که یک سریال هشت قسمتی است در نقش هریت (هری) استاد زبان انگلیسی بازی می‌کند. وقتی وی قربانی یک حمله می‌شود و به سختی کتک می‌خورد بر سر دوراهی قرار می‌گیرد و عاقبت می‌پذیرد که مدتی با پسرش که کارآگاه پلیس است، زندگی کند تا حالش بهبود یابد. در این مدت او درگیر پرونده‌ای می‌شود که پسرش در حال تحقیق درباره آن است.

سیمور ۷۰ ساله که علاوه بر بازی در این سریال از تهیه کنندگان آن هم است گفته از همان اول که فیلمنامه را خوانده شیفته شخصیت این زن شده است.

«هری وایلد» توسط لوگان و جو اسپین نوشته شده و رونان و راب بروک که کارگردان پروژه‌هایی چون «مرا در پاریس پیدا کن» و «صخره سرخ» بودند، کارگردانی  آن را انجام خواهند داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مرحله نهم لیگ سرود آغاز شد/ معرفی تک آهنگ «بخشش»


مرحله نهم لیگ سرود از پروژه‌های مرکز موسیقی«مأوا» با محوریت ایام گرامی ماه مبارک رمضان آغاز شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

باید حواسمان باشد که لوکیشن‌های شهرستان‌ها را تزئینی نکنیم و حتماً منطق داستانی ایجاب کند که در شهرستان کار کنیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: موفقیت سریال «نون‌خ» در جلب مخاطب و موفقیت نسبی سریال «پایتخت» در جلب بیننده حکایت از آن دارد که سریال‌سازی بومی می‌تواند به افزایش کلی مخاطبان تلویزیون کمک کند.

به گزارش سینماپرس، داوود بیدل کارگردان با بیان این مطلب به «جوان» گفت: یک کار خوب سریال‌سازان این بوده که سریال‌ها را از تهران خارج و از پتانسیل سایر استان‌ها برای جلب مخاطب استفاده کنند. اینکه بشود کارهای مخاطب‌پسند و جذاب را خارج از تهران ساخت، به شدت به وحدت ایرانیان کمک می‌کند.


کارگردان «عشق و خیانت» ادامه داد: نباید واهمه کنیم از اینکه سریال‌ها را در خارج تهران فیلمبرداری کنیم. الحمدلله کشور ما پر از لوکیشن‌های جذاب است و هر نقطه آن، طبیعت خاصی دارد که می‌تواند زمینه‌ساز ساخت یک سریال شود و امیدوارم این اتفاق مختص صداوسیما نماند و در نمایش خانگی هم شاهد این باشیم که کارگردان‌ها و نویسنده‌ها از تهران بیرون بروند و سرکی هم به شهرستان‌ها بکشند و ایران را به طور کلی نمایش دهند. کارگردان سریال «در قصه‌ها زندگی می‌کنند»، افزود: باید حواسمان باشد که لوکیشن‌های شهرستان‌ها را تزئینی نکنیم و حتماً منطق داستانی ایجاب کند که در شهرستان کار کنیم. اینکه برای ثبت چند قاب کارت پستالی، کاراکترها را به شمال یا جنوب و شرق یا غرب ببریم، منطقی نیست. داوود بیدل با اشاره به اهمیت جذب بازیگران بومی در سریال‌ها عنوان کرد: در جای جای ایران کلی هنرمند بومی داریم که می‌توانند زمینه‌ساز شکل‌گیری یک سریال دیدنی شوند، پس نترسیم از بازی دادن به این هنرمندان. سعید آقاخانی با مهارت توانست هنرمندان بومی کرد را شناسایی و از آن‌ها برای ساخت سریال «نون‌خ» استفاده کند، روش کاری آقاخانی درست بود و جواب هم داد، پس حالا همه کارگردانان می‌توانند از این روش استفاده کنند. کارگردان سریال «راه و بیراه» در ادامه گفت: برای ساخت سریال در شهرستان‌ها باید از منطقه موردنظر اطلاعات کامل داشت، آدم‌هایش را شناخت و با تاریخ و جغرافیای منطقه آشنایی پیدا کرد. سعید آقاخانی، چون خودش کرد بود، خیلی درست محل وقوع قصه‌اش را به کردستان برد و نتیجه هم گرفت.


این کارگردان با اشاره به تنوع ژانری مورد نیاز برای سریال‌سازی گفت: الان در سریال‌سازی به جز تلویزیون، شبکه خانگی و حتی شبکه‌های اجتماعی را داریم که همه می‌کوشند بیننده داشته باشند ولی در نهایت تمام سریال‌ها دیده نمی‌شوند و فقط بخشی از سریال‌هاست که بیننده دارند. داوود بیدل در پایان بیان کرد: باید بر ویژگی‌های مثبت تولیدات کار کنیم و وقتی می‌بینیم همین ایده سریال‌سازی بومی با هنرمندان بومی جواب می‌دهد، به درستی و بدون کپی‌کاری‌های جعلی از آن استفاده کنیم تا به تدریج صنعت سریال‌سازی ما در همه جای ایران ریشه‌دار شود و در نهایت بتوانیم در همه فصول سال سریال‌های باارزش میهنی داشته باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آلبوم «سرو و تَذَرو» منتشر شد/ ارائه یک رویکرد دوگانه


آلبوم موسیقی «سرو و تَذَرو» به آهنگسازی محمد عشقی و المیرا مردانه در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شاید همه غزل‌هایی که نوشته می‌شود مطلوب نباشد، اما بخش مهمی از شعر معاصر غزل است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شاعر و منتقد ادبی زنجانی معتقد است: با وجود گسترش شکل‌های جدید شعر هنوز شاهد این هستیم که بخش مهمی از شعر معاصر به شکل غزل نوشته می‌شود و غزل امروز در امتداد همان غزل منزوی است که شاعران نسل جوان پرچمدارش هستند و آن را به پیش خواهند برد.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا طریقی، شاعر و منتقد ادبی در گفتگو با ایبنا ضمن اشاره به برگزاری نخستین جایزه ادبی منزوی گفت: یکی از دغدغه‌های بنده در برگزاری چنین بزرگداشتی، این است که برنامه ادبی باید در خور و شأن منزوی باشد. نفس برگزاری جشنواره دوسالانه منزوی حرکت بسیار خوبی است و امیدواریم با مستقرشدن دبیرخانه و همچنین برطرف‌کردن نواقص آن، شاهد برگزاری هر چه بهتر آن باشیم.

این شاعر زنجانی در ارتباط با جایگاه منزوی در غزل نیز گفت: ظهور حسین منزوی و دیگرانی که با ایشان در توفیق غزل و شعر معاصر همراه بودند و تأثیرگذاری آن‌ها در دهه ۷۰ و تغییر دادن مسیر دوباره شعر و ترغیب شاعران جوانی که الان تأثیرگذار هستند، نشان داد همان‌طور که قبلاً پیش‌بینی شده بود، غزل باید همچنان باقی بماند و با تغییر زمان پیش برود. طریقی با اشاره به اینکه امروزه نیز با وجود گسترش شکل‌های جدید شعر هنوز شاهد این هستیم که بخش مهمی از شعر معاصر به شکل غزل نوشته می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه امروز استقبال خوبی از غزل صورت می‌گیرد، شاید همه غزل‌هایی که نوشته می‌شود مطلوب نباشد، اما بخش مهمی از شعر معاصر غزل است و ما این موضوع را مدیون بزرگانی، چون شهریار و ابتهاج و سیمین و بهمنی و منزوی هستیم. وی با اشاره به اینکه با روند در پیش گرفته شده، غزل بخش اعظمی از شعر معاصر را پوشش می‌دهد و به صورت مستمر به‌روز خواهد شد، اضافه کرد: شاید شاعرانی که امروز در این عرصه فعال هستند، شناخته‌شده نباشند، اما قطعاً وقتی از این دهه بگذریم، چهره‌های موفقی همچون ادوار گذشته خواهیم داشت.

طریقی تصریح کرد: در گذشته ما افرادی همچون منزوی را در غزل داشتیم، امروز هم کسانی را داریم که در این زمینه به صورت جدی فعالیت دارند، اما فعلاً شناخته شده نیستند. این منتقد ادبی در پاسخ به این سؤال که آیا غزل نسبت به دوره منزوی افت کرده است یا خیر؟ گفت: مقایسه دو دوره مختلف اشتباه است و به عقیده بنده غزل افت نکرده بلکه در حال طی مسیر است. یک مسئله نیز این است که این غزل ادامه همان غزل منزوی است و ادامه همان پرچم است و این عزیزان پرچم را به شاعران جوان سپرده‌اند، شاعران این نسل هم، این پرچم را پیش خواهند برد، خواه یک قدم باشد، خواه ۱۰ قدم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

متأسفانه وقتی همه چیز سرسری باشد نمی‌توان انتظار اثر باکیفیت داشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: متأسفانه وقتی همه چیز سرسری باشد، نمی‌توان انتظار اثر باکیفیت داشت.

به گزارش سینماپرس، محمود پاک‌نیت با بیان این مطلب پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری به میزان گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «جشن سربرون» هستم، کار در شرایط کرونا بسیار سخت شده است، البته پروتکل‌ها کامل رعایت می‌شود، اما تنها مشکلی که بازیگر دارد این است که وقتی زیر دست گریمور می‌نشیند، مجبور است ماسکش را بردارد و فقط گریمور ماسک می‌زند. بعد از گریم هم بازیگر دیگر نمی‌تواند ماسک بزند برای همین رعایت فاصله و نکات ایمنی برای بازیگران سخت‌تر از دیگر عوامل است. وی در همین راستا ادامه داد: خوشبختانه نکات بهداشتی در پشت صحنه «جشن سربرون» به خوبی رعایت می‌شود و پزشک همیشه سر صحنه حاضر است، مدام عوامل را تست می‌کنند، یعنی ما صبح اول تست می‌شویم و بعد گریم می‌شویم. همه رعایت می‌کنند، زیرا اگر از جان خودشان هم بگذرند به خاطر خانواده و اطرافیان‌شان باید رعایت کنند.


وی با اشاره به مشکل فیلمنامه در سینما و تلویزیون اضافه کرد: خوشبختانه نویسنده‌های خیلی خوبی داریم، اما متأسفانه سر برخی از کارها که می‌رویم، آنقدر با عجله کار می‌کنند که نویسنده و کارگردان و بازیگر اصلاً نمی‌دانند دارند چه کار می‌کنند.


وی در همین رابطه ادامه داد: متأسفانه وقتی همه چیز سرسری باشد نمی‌توان انتظار اثر باکیفیت داشت، این روزها متن داغ داغ آماده می‌شود و مثلاً می‌خواهند ۳۰قسمت کار را در چند ماه تمام کنند. طبیعتاً هر چه کمتر زمان باشد بهتر و به نفع تهیه‌کننده است و این باعث می‌شود همه سرگردان شوند. وی درباره موفقیت شبکه نمایش خانگی در دوران کرونا افزود: این موفقیت طبیعی است زیرا مردم بیش از پیش خانه می‌مانند، اما ما باید از این فرصت کمال استفاده را بکنیم و کاری کنیم که مخاطب بعد از کرونا هم آثار ایرانی را رها نکند، البته در قبال شخص بنده بازیگری در هیچ مدیومی فرقی نداشته و در هر کاری کار خودم را می‌کنم. این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره فعالیت هنرمندان در دوران کرونا اضافه کرد: هرچند کرونا هر روز اوضاع بدتری پیدا می‌کند، اما به واقع کاری نمی‌توان کرد، نمی‌توانم تولیدات را متوقف کرد، زیرا علاوه بر مسئله معیشت هنرمندان تلویزیون بدون تولید نمی‌تواند به کارش ادامه دهد. پاک‌نیت درباره بازگشایی سینماها در شرایط فعلی عنوان کرد: واقعاً مردم حق دارند که به سینما نروند، زیرا در حال حاضر سینما رفتن ترس دارد، اگر همه افراد هم در سینما نکات بهداشتی را رعایت کنند، اما حتی یک لحظه قصوری صورت گیرد، جان بسیاری از آدم‌ها به خطر خواهد افتاد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«وزارت ارشاد» و «خانه سینما» می‌توانستند در وضعیت فعلی در کنار بازیگران باشند اما متاسفانه هیچ کمکی به ما نشده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» گفت: بازیگران پیشکسوت قبل از کرونا هم وضع خوبی نداشتند، در زمانه اوج کرونا به دلیل مشکلات معیشتی سر پروژه‌ها می‌رفتند و با جان خود بازی می‌کردند، حتی شاهد این بودیم که بسیاری از عزیزان بازیگر را به دلیل این بیمای از دست دادیم، اما چه می‌توان کرد.

به گزارش سینماپرس، جعفر دهقان در ‌گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر به دلیل وضعیت فاجعه بار بیماری کرونا مثل بسیاری همکارانم مشغول پروژه خاصی نیستم، اکثریت کارها متوقف شده اند و علاوه بر بازیگران عوامل پشت صحنه نیز بیکار شده اند.  

وی در همین رابطه اضافه کرد: متاسفانه کرونا همه چیز را مختل کرده است، بازیگران پیشکسوت قبل از کرونا هم وضع خوبی نداشتند، در زمانه اوج کرونا به دلیل مشکلات معیشتی سر پروژه ها می رفتند و با جان خود بازی می‌کردند، حتی شاهد این بودیم که بسیاری از عزیزان بازیگر را به دلیل این بیمای از دست دادیم، اما چه می توان کرد، وقتی کسی حمایت نکند بازیگر از کجا باید درآمد داشته باشد، متاسفانه این روزها وضعیت بازیگران بد نیست بلکه فاجعه است.  

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» درباره وضعیت بد معیشت بازیگران در سال گذشته تاکنون تاکید کرد: من می‌توانم ساعت‌ها درباره مشکلات و مصیبت‌های وارده بر بازیگران صحبت کنم، اما واقعاً گفتنش وقتی هیچکس برایش مهم نیست چه دردی را دوا می‌کند، هیچکس صدای مظلوم بسیاری از بازیگران مخصوصا پیشکسوتان را نمی‌شوند.

وی در همین رابطه ادامه داد: متاسفانه گلایه از وضعیت موجود بازیگران تنها به گفتن ختم می‌شود، زیرا اصلا کسی گوشش بدهکار حرف ما نیست، قرار بود حقوق بازنشستگی بازیگران افزایش پیدا کند، اما متاسفانه در حال حاضر من به عنوان بازیگری قدیمی کمترین حقوق را دریافت می‌کنم. چرا هیچ مسئولی در این مدت حال بازیگران را نپرسیده است، آیا اصلا می‌دانند بسیاری از بازیگران ما در چه شرایط بدی زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد و خانه سینما می‌توانستند در وضعیت فعلی در کنار بازیگران باشند، اما متاسفانه هیچ کمکی به ما نشده است، شاید همه فکر می‌کنند که هنرمندان وضعیت مالی خوبی دارند، اما به واقع به جز عده انگشت شماری اکثر هنرمندان وضعیت مالی بدی دارند.

بازیگر فیلم «بوی پیراهن یوسف» در همین رابطه افزود: ما همیشه امیدمان به خداست، از خدا یاری می‌گیریم، شاید زندگی‌مان به مو بند است، اما به یاری خدا هیچگاه پاره نمی‌شود، اما به واقع هستند بازیگرانی که طی یک سال گذشته شرایط نگران کننده‌ای دارند، از مسئولین فرهنگی خواهش می‌کنم که به این دسته از هنرمندان نگاه کنند.

وی با اشاره به تعریف نشدن درست بازیگری به عنوان یک شغل در سینما ایران ادامه داد: باور کنید که بازیگری یک شغل است، اما نمی‌دانم چرا این شغل هیچگاه به طرز درستی تعریف نشده تا بتواند دارای مزایای خاص خود شود، در حال حاضر من بازنشسته هستم، اما باور کنید حقوقم پول بنزین ماشینم را هم تامین نمی‌کند، تا چه زمانی ما باید از وضعیت موجود گلایه کنیم و هیچکس هم به حرفمان گوش نکند؟.

دهقان خاطرنشان کرد: درد و دل بازیگران زیاد است، به شخصه یک بازیگر بازنشسته هستم، اما وقتی از پس هزینه‌های زندگی بر نمی‌آیم مجبورم تا جایی که توان دارم بازی کنم، امیدوارم وضعیت فعلی تمام شود تا بتوانیم حداقل کار کنیم، وقتی از ما حمایتی نمی‌شود تنها با کار کردن می‌توانیم گذران زندگی کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع