X

بایگانی اردیبهشت 27, 1400

دفتر سینمایی

سلیمی: اگر منافع شخصی سلبریتی ها به خطر بیفتد از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهند کرد!/ برخی چهره ها به صورت مهندسی شده وارد عرصه حمایت های انتخاباتی می شوند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سهیل سلیمی کارگردان سینما در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اردوکشی سلبریتی های بی سواد برای حمایت از کاندیدای موردنظرشان گفت: اگر منافع شخصی سلبریتی ها به خطر بیفتد از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهند کرد، پس اگر دیدید یک سلبریتی از کاندیدایی حمایت بکنید بدانید که از قبل آن فرد منافعی دریافت می کند!

کارگردان فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برخی چهره ها به صورت مهندسی شده وارد عرصه حمایت های انتخاباتی می شوند؛ در واقع سیاست مداران، هنرمندان را تحریک می کنند و از طریق ارتباطات پشت پرده از شهرت و محبوبیت آن ها سوءاستفاده کرده و آن ها را به بازی می گیرند. در واقع سلبریتی ها با انتخاب شخصی، علم و آگاهی وارد عرصه حمایت انتخاباتی نمی شوند و حضور آن ها قطعا هدایت شده و مهندسی شده است.

وی ادامه داد: بی تردید دلیل عمده این اتفاق پول است! شک نکنید که اگر پول های هنگفتی در میان نبود قطعا بخش عمده ای از سلبریتی ها هرگز وارد گود حمایت های انتخاباتی نمی شدند چرا که برای آن ها تنها چیزی که مهم است منافع شخصی شان است و بس!

این سینماگر تأکید کرد: بارها دیده ایم که وقتی نامزدهای مورد حمایت برخی سلبریتی ها در رقابت ها پیروز شده اند شرایط بهتری برای کار آن ها فراهم شده است. در واقع احزاب و گروه های سیاسی برای سلبریتی ها تأمین کار می کنند و همین باعث می شود تا سلبریتی هایی که در بدنه هنرمندان هم نفوذ دارند دوستان شان را وارد گود کرده و از آن ها بهره برداری انتخاباتی کنند اما هیچ عایدی نصیب این دسته از دوستان سلبریتی ها نمی شود!

سلیمی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم مردم تنها به دانش و بینش و خرد خود تکیه کنند و فرد اصلح را انتخاب نمایند و دیگر دنباله روی برخی جریاناتی که سلبریتی ها در کشور راه می اندازند نشوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

یک آهنگساز در حوزه ساخت پادکست فعال شد


رامین بهنا به زودی ۲ پادکست درباره شناخت موسیقی و موسیقی تلفیقی منتشر می کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«ماهِ پشت ابر» با خوانندگی سالار عقیلی و مصطفی جلالی پور منتشر شد


آلبوم موسیقی «ماه پشت ابر» در قالب تازه ترین اثر گروه «قمر» با خوانندگی سالار عقیلی و مصطفی جلالی پور پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بسیاری از سریال‌هایی که در سال‌های اخیر در ماه رمضان به نمایش درآمده‌ هیچ ارتباطی به این ماه نداشته‌اند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد کاسبی معتقد است قصه سریالی که قرار است به مناسبت ماه رمضان ساخته شود باید نشانه‌هایی قرآنی و متناسب با حال‌وهوای این ماه را در خود داشته باشد و بسیاری از سریال‌هایی که در سال‌های اخیر در ماه رمضان به نمایش درآمده‌ هیچ ارتباطی به این ماه نداشته‌ است.

به گزارش سینماپرس، کارنامه بازیگری محمد کاسبی در تلویزیون اگرچه محدود و سختگیرانه است اما پربار و قابل اعتنا به نظر می‌رسد، به‌خصوص بازی در سریال‌های خاطره انگیزی چون «خوش رکاب»، «صاحبدلان»، «سه در چهار» و «سِرِ دلبران». یکی از ماندگارترین نقش‌آفرینی‌های کاسبی به حضورش در سریال «صاحبدلان» برمی‌گردد، در قالب شخصیت جلیل جاویدیان. کاسبی کاراکتر جلیل جاویدیان را به‌مثابه فرعون زمان حال می‌داند که از سوی خلیل، برادر کوچکش به عذابی سخت وعده داده می‌شود. او همچنین معتقد است اگر چه جلیل در پایان خود را از عذاب می‌رهاند و به راه راست بازمی‌گردد اما در این مسیر، هزینه زیادی متقبل می‌شود که بزرگترینش از دست دادن برادر کوچک است. این بازیگر پیشکسوت تاکید می‌کند که نقشش در سریال «صاحبدلان» را بسیار دوست دارد و برای ایفایش زحمات زیادی کشیده است.

به باور کاسبی، سریالی که به مناسبت ماه رمضان ساخته می‌شود باید نشانه‌های این ماه را در خود داشته باشد و از این حیث، سریال «صاحبدلان» را یک اثر ممتاز و بی‌تکرار می‌داند. این بازیگر مجرب، علت استقبال فوق‌العاده مخاطبان از «صاحبدلان» را هم، به محتوای غنی و پربارش مرتبط می‌داند. کاسبی می‌گوید جذابیت یک اثر نمایشی در مرتبه اول به قصه‌اش وابسته است، تاکید می‌کند بسیاری از سریال‌های امروزی، قصه‌هایی تکراری و فاقد جذابیت دارند و علت کم‌کاری‌اش را در سال‌های اخیر جذاب نبودن نقش‌های پیشنهادی عنوان می‌کند.

کاسبی البته علاوه بر بازیگری، در حوزه‌های کارگردانی، نویسندگی و دوبلوری هم فعالیت‌هایی داشته است. ضمن این که او سوابق اجرایی زیادی نیز دارد و ازجمله بنیان‌گذاران حوزه هنری و مرکز هنرهای نمایشی بوده است.

سریال «صاحبدلان» به عنوان یکی از آثار شاخص مناسبتی تلویزیون این روزها از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. به همین بهانه، خبرانلاین گفت‌وگویی داشت با محمد کاسبی بازیگر نقش جلیل جاویدیان در این سریال. حسین محجوب، ثریا قاسمی، باران کوثری، پوریا پورسرخ، برزو ارجمند و مهرانه مهین‌ترابی دیگر بازیگران سریال «صاحبدلان» بودند.

این روزها چه می کنید و مشغول چه کاری هستید؟

فعلا که در خانه هستم و کار نمی‌کنم. آخرین فعالیتم در بازیگری همان سریال «دادستان» بود که اواخر سال گذشته از شبکه یک پخش شد.

چرا بعد از «دادستان» در فیلم و سریال دیگری بازی نکردید؟

به خاطر کرونا ترجیح می‌دهم کمتر کار کنم، به‌خصوص که یک مرتبه هم به این بیماری مبتلا شدم و در نتیجه خیلی احتیاط می‌کنم.

محمد کاسبی: بسیاری از سریال‌های مناسبتی ربطی به ماه رمضان ندارند
محمد کاسبی، پوریا پورسرخ و حسین محجوب در سریال «صاحبدلان»

جلیل جاویدیان یکی از ماندگارترین نقش‌آفرینی‌های شما در تلویزیون بود و مردم همچنان با این نقش خاطره دارند. چرا نقش‌تان در سریال «صاحبدلان» تا این حد ماندگار شد؟

شخصیت‌پردازی خیلی درستی روی این کاراکتر انجام شده بود. نه فقط جلیل جاویدیان که سایر شخصیت‌های سریال «صاحبدلان» هم دارای عقبه و پیشینه‌ای هستند که در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. مخاطب می‌داند که این کاراکتر از کجا آمده و چگونه به موقعیت کنونی‌اش رسیده است. جلیل یک کاسب جزء بوده که حالا تبدیل به یک برج‌ساز شده است و البته برای بالا کشیدن خودش از حق‌خوری هم ترسی نداشته و حرام و حلال هم کرده است. او در سریال «صاحبدلان» نماد فرعون است و دیگر خدا را بنده نیست.

هر ساله چند سریال به مناسبت ماه رمضان تولید و پخش می‌شوند که خیلی از آن‌ها هیچ ارتباطی به این ماه ندارد

به همین دلیل هم برادرش خلیل به سراغ او می‌رود تا نسبت به عواقب کارها و رفتارش به او هشدار دهد. شخصیت‌پردازی درستی که برای کاراکتر جلیل انجام شده بود کمک می‌کرد مخاطب با او رابطه برقرار کند. جلیل هم برای کارهایش دلایلی داشت که شاید از نظر خودش موجه و منطقی بود.

به هر حال، شخصیت‌پردازی درست و طراحی دیالوگ‌های جذاب برای کاراکترها باعث شده بود که کاراکترهای سریال «صاحبدلان» و از جمله همین جلیل در ذهن و خاطره مردم بمانند.

همان‌طور که خودتان هم اشاره کردید جلیل نمادی از فرعون است که البته برخلاف او و قبل از نزول بلا، متنبه شده و به راه راست بازمی ‌گردد.

بله، اما به قیمت از دست دادن برادر کوچکش. این خودش دست کمی از عذاب الهی ندارد. جلیل ذاتا انسان بدی نیست اما به نظر می‌رسد بیشتر با خودش و اطرافیانش لجبازی می‌کند. خودم اعتقاد دارم که گذشته جلیل است که او را نجات می‌دهد. او عقبه‌ای دارد که برایش یک پشتوانه است.

این نقش برای خودتان چه جایگاهی دارد؟ به هر حال، شما به عنوان یک بازیگر پیشکسوت دارای کارنامه پربار و قابل‌اعتنایی هستید.

من نقشم را در سریال «صاحبدلان» بسیار دوست داشتم و برایش زحمت کشیدم. همیشه در پذیرش نقش‌ها معیارهایی برای خودم دارم. وقتی فیلمنامه را خواندم احساس کردم نقش جلیل جاویدیان از آن نقش‌هایی است که خنثی نیست و واقعا جای کار دارد.

سال‌ها از پخش اولیه «صاحبدلان» می‌گذرد و این سریال نه تنها همچنان ارزش تماشا دارد که در قیاس با بسیاری از مجموعه‌های امروزی یک سروگردن بالاتر است. دلیل جذابیت و ماندگاری «صاحبدلان» را در چه می‌بینید؟

هر ساله چند سریال به مناسبت ماه رمضان تولید و پخش می‌شوند که خیلی از آن‌ها هیچ ارتباطی به این ماه ندارد. ماه رمضان مشخصات و مختصات خودش را دارد و سریالی که قرار است مختص این ماه ساخته شود، باید بخشی از این نشانه‌ها را در خود داشته باشد. به نظرم صاحبدلان از جمله معدود سریال‌هایی بود که مخصوص ماه رمضان ساخته شد و به همین دلیل هم مورد استقبال چند نسل از بینندگان تلویزیون قرار گرفت.

ماه رمضان مشخصات و مختصات خودش را دارد و سریالی که قرار است مختص این ماه ساخته شود، باید بخشی از این نشانه‌ها را در خود داشته باشد

سریال «صاحبدلان» به روش اصولی و نه به شکل شعارزده به قرآن و قصص آن پرداخت. جذابیت یک سریال تلویزیونی اول از همه به قصه‌اش وابسته است. قصه فیلم یا سریالی که قرار است به مناسبت ماه رمضان ساخته و پخش شود باید نشانه‌های قرآنی و متناسب با حال‌وهوای این ماه را در خود داشته باشد، آن هم به شکلی که برای مخاطب جذاب به نظر برسد. نکته دیگر که حتما باید مدنظر قرار گیرد شناخت درست مخاطب و دغدغه‌هایش است. هر نسلی از مخاطب، نیازها و سلایق مخصوص به خود را دارد و نمی‌توانیم همان مدلی که برای بینندگان دو، سه دهه قبل سریال می‌ساختیم برای نسل امروز هم بسازیم. بسیاری از سریال‌هایی که در سال‌های اخیر در ماه رمضان به نمایش درآمده‌ هیچ ارتباطی به این ماه نداشته‌اند.

در سال‌های اخیر چه در سینما و چه تلویزیون خیلی کم‌کار شده‌اید. علت این کم‌کاری چیست؟

خیلی از فیلمنامه‌ها نمی‌توانند نظرم را جلب کنند. به نظرم قصه‌ها تکراری و شبیه به هم هستند. نقش‌هایی که پیشنهاد می‌شوند هم از جذابیت لازم برخوردار نیستند و جای کار چندانی ندارند. در این شرایط ترجیح می‌دهم اصلا کار نکنم.

واکنش مردم نسبت به صاحبدلان و نقش شما در این سریال چگونه بود؟ آیا در بازپخش‌های سریال هم واکنش و بازخوردی گرفتید؟

«صاحبدلان» از آن سریال‌هایی بود که واقعا مخاطبان خاص خودش را داشت و بسیاری از مردم به تماشای آن می‌نشستند. هنوز هم که تکرار این سریال پخش می‌شود خیلی‌ها در کوچه و خیابان درباره آن با من صحبت می‌کنند. انگار سریال «صاحبدلان» و موضوعش قرار نیست برای مردم تکراری شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز واکسیناسیون هنرمندان در موسسه هنرمندان پیشکسوت از سه‌شنبه


واکسیناسیون هنرمندان عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ در محل موسسه هنرمندان پیشکسوت انجام می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ابلاغ دستورالعمل پروانه فیلمسازی و نمایش فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دستورالعمل‌های صدور پروانه فیلمسازی و صدور پروانه نمایش فیلم به سازمان سینمایی ابلاغ شد.

به گزارش سینماپرس، دستورالعمل‌های نهایی صدور پروانه فیلمسازی و صدور پروانه نمایش فیلم که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است به سازمان سینمایی ابلاغ شد.

این دو نسخه ابلاغی جایگزین دو نسخه آزمایشی قبلی گشته و در استنادات و سایر ارجاعات مربوطه، مطمح نظر و ملاک عمل دست اندرکاران صدور پروانه‌های مزبورو ارایه خدمات مرتبط با آن دو قرار می‌گیرد.

دستورالعمل صدور پروانه فیلمسازی

دستور العمل صدور پروانه نمایش فیلم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آلبومی که از غبار زمان بیرون آمد/ تجربه شنیدن «دفینه»


آلبوم «دفینه» به‌عنوان تازه‌ترین اثر موسیقایی شریف لطفی آهنگساز، نوازنده و پژوهشگر موسیقی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«رادیو انتخابات» شروع به کار کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رادیو انتخابات از امروز ۲۶ اردیبهشت روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵ و از ساعت ۷ صبح آغاز به کار کرد.

به گزارش سینماپرس، رادیو انتخابات با مدیریت رضا کوچک زاده از امروز ۲۶ اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کرد. رادیو انتخابات هم اکنون روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵ و همچنین سایت ایران صدا قابل دریافت است و از امروز ۷ صبح به صورت رسمی برنامه‌های آن آغاز شده است.

رضا کوچک زاده مدیر رادیو انتخابات پیش از این درباره رویکرد این شبکه رادیویی که به طور موقت و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ راه اندازی شده است بیان کرده بود: پوشش تمامی رویدادهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی (در برخی شهرها) و مجلس خبرگان رهبری از جمله ماموریت‌های رادیو انتخابات است.

کوچک زاده همچنین درباره پرداختن به برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری گفته بود: در قالب‌های گوناگون برنامه سازی مسائل مختلف در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و همچنین نگاه ویژه برنامه‌های رادیو انتخابات به مباحث اقتصادی که بخش زیادی از آحاد ملت برای حل آن به این انتخابات چشم دوختند هم مورد توجه ویژه خواهد بود لذا تشریح برنامه‌های ارائه شده در بستر انتخابات ۱۴۰۰ و معرفی کارنامه کاندیداهای ریاست جمهوری از جمله کارهای مهم در رادیو انتخابات است.

رادیو انتخابات از سه بخش خبری در ساعت‌های ۹ صبح ۳ عصر و هشت شب تشکیل شده است و اولین بخش جدی این شبکه رادیویی با تهیه کنندگی عباس پیری و گویندگی حمید عبیری شروع به کار کرد.

اگرچه که مدیر رادیو انتخابات از برنامه‌های مناظره محور هم خبر داده است اما هنوز مشخص نیست که تا چه حد نامزدها یا نمایندگان آنها می‌توانند در این شبکه به مناظره بپردازند. با این حال با توجه به اینکه رادیو انتخابات شبکه‌ای تخصصی برای پرداخت به مباحث انتخاباتی است می‌تواند ظرفیت ویژه ای برای مناظره‌های نامزدهای ریاست جمهوری نیز باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در شرایط استثماری امروز «عرضه اینترنتی» فیلم‌ها غلط است و تنها منجر به سود بیشتر پلتفرم‌ها می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حجت قاسم‌زاده اصل کارگردان فیلم سینمایی «روز ششم» معتقد است با توجه به تغییر دغدغه‌ها و دلمشغولی‌های مردم، فیلم‌های قبل از کرونا به درد پس از این بحران نمی‌خورند.

به گزارش سینماپرس، حجت قاسم‌زاده اصل کارگردان فیلم سینمایی «روز ششم» در گفتگو با مهر درباره وضعیت اکران این فیلم گفت: شرایط نیمه تعطیل سینماها در یکسال گذشته باعث شده است که عادت سینما رفتن از سر مردم برود و بعید می‌دانم به این زودی، مجدد مخاطبان به سینما بازگردند.

وی ادامه داد: بحرانی که با آن مواجه هستیم، بحرانی ناشناخته است که تنها مختص به ما هم نیست. در این مدت هم مردم عادت کرده‌اند که فیلم را در خانه ببینند. اتفاقی که فی‌نفسه هم بد نیست اما بعید است به این زودی مجدداً شاهد تغییر این عادت در مخاطبان باشیم.

فیلم‌های قبل از کرونا به درد بعد از کرونا نمی‌خورند

این کارگردان سینما تأکید کرد: حتی از منظری معتقدم فیلم‌هایی که قبل از کرونا ساخته شده‌اند، به درد بعد از کرونا نمی‌خورند. موضوع و ساختار این آثار و روابط درون روایت آن‌ها به‌کل تغییر کرده است. از یک دست دادن ساده بگیرید تا روابط دیگر. فاصله عمیقی میان مردم امروز با روزگار قبل از کرونا ایجاد شده و دغدغه‌ها و دلمشغولی‌های آن‌ها تغییر کرده است.

اگر بخواهیم بعد از این هم با همان سیستم سینماداری پیش برویم و تفکر قائل به «علاقه مردم به فیلم‌های کمدی» همچنان بخواهد حاکم باشد، فکر نمی‌کنم اتفاق خوبی در انتظار ما باشد. همین تفکر پیش از کرونا داشت سینما را نابود می‌کرد و از این منظر کرونا سینمای ما را از دست این تفکر نجات داد قاسم‌زاده اصل با اشاره به حدود ۳۰۰ فیلم مانده در صف انتظار اکران هم گفت: از قبل از کرونا هم سینمای ایران با بحران اکران مواجه بود. پیش‌تر هم فیلم‌های خاصی که همه از محتوای آن‌ها خبر داریم، با حمایت‌های خاص به فروش‌های میلیاردی می‌رسیدند. اگر بخواهیم بعد از این هم با همان سیستم سینماداری پیش برویم و تفکر قائل به «علاقه مردم به فیلم‌های کمدی» همچنان بخواهد حاکم باشد، فکر نمی‌کنم اتفاق خوبی در انتظار ما باشد. همین تفکر پیش از کرونا داشت سینما را نابود می‌کرد و از این منظر کرونا سینمای ما را از دست این تفکر نجات داد و اعلام ورشکستگی کامل سینمای ایران را به تأخیر انداخت!

وی افزود: سینمای ایران یک سینمای «ژانرکُشی شده» بود. هیچ تنوعی در فیلم‌ها نداشتیم. سینمای ما در مسیر ورشکستگی بود که کرونا آن را به تأخیر انداخت. بعد از کرونا باید ببینم آیا این هوش در مدیران ما وجود دارد که راه جدیدی در پیش بگیرند؟ شخصاً بعید می‌دانم و به همین دلیل هم افق روشنی پیش روی سینمای ایران متصور نیستم.

این کارگردان سینما درباره سیاست‌های حمایتی دولت برای فعالیت سینماها در دوران کرونا گفت: در این مدت سینماها زمانی که باز بوده‌اند، با ظرفیت یک سوم امکان فعالیت داشتند و دولت هم وعده حمایت‌هایی را داد که نمی‌دانم تا چه اندازه محقق شده است. طرف دیگر فیلمسازانی هستند که طبیعتاً می‌خواهند فیلم‌هایشان بیشتر دیده شوند و فروش بهتری داشته باشند. همه منتظر تغییر این شرایط هستند اما معتقدم ما هیچگاه به دوران پیش از کرونا بازنخواهیم گشت. پس از واکسیناسیون هم فکر می‌کنم کرونا همچنان با ما باقی خواهد ماند. جهان تغییر کرده است و برخی از ما اصرار داریم مقاومت کنیم تا شاید به جهان قبل، بازگردیم.

پلتفرم‌ها با پول ناچیز صاحب فیلم‌ها می‌شوند!

قاسم‌زاده اصل ادامه داد: در این شرایط جدید شاید اکران آنلاین یک راه نجات برای سینمای ایران باشد، اما فقط شاید. ما با پلتفرم‌هایی مواجه هستیم که عملاً فیلم‌ها را با ارقام بسیار ناچیز خریداری می‌کنند و با پرداخت پول بسیار کم، صاحب یک فیلم می‌شوند! بعد هم برای آن بلیت‌فروشی می‌کنند، در حالی که مخاطبی که مشترک یک پلتفرم است، نباید ملزم به خریداری بلیت برای تماشای یک فیلم شود. طبیعتاً آن مخاطب منتظر می‌ماند تا یک ماه بعد، نسخه خانگی فیلم را به‌صورت رایگان و مبتنی‌بر حق‌اشتراکی که پرداخت کرده است روی پلتفرم تماشا کند.

وی تصریح کرد: آینده سینما در حال حرکت به سمت نمایش خانگی است و تنها فیلم‌های بیگ پروداکشن و یا ژانر وحشت هستند که در سینماها اکران می‌شوند. ما هنوز خود را برای جهان جدید آماده نکرده‌ایم و نمی‌خواهیم قبول کنیم که قرار نیست این شرایط تمام شود. فکر می‌کنیم اگر شرایط به قبل از کرونا برگردد همه چیز خوب می‌شود در حالی که در همان شرایط هم وضعیت سینما بد بود، همان زمان هم فیلم‌های پرفروش ما «مطرب» و «هزارپا» و «رحمان ۱۴۰۰» بود که با هر نگاه و مرامی فیلم‌های بدی هستند. سینماداران ما اما هنوز منتظر بازگشت فیلم‌های شبیه «مطرب» هستند!

این کارگردان سینما درباره امکان عرضه اینترنتی فیلم «روز ششم» تأکید کرد: با شرایط فعلی حتماً حاضر نیستم اما در شرایط درست، بله آن را عرضه اینترنتی خواهیم کرد. در شرایط استثماری امروز که بر پلتفرم‌ها حاکم است، عرضه اینترنتی فیلم‌ها غلط است و تنها منجر به سود بیشتر پلتفرم‌ها می‌شود.

وی در پایان مطرح کرد: من فیلمم را ساخته‌ام تا دیده شود و طبیعتاً امید دارم که شرایط مطلوب آن فراهم شود. بنابر اعلام متولیان، تا حوالی زمستان امسال ما همچنان درگیر واکسیناسیون کرونا خواهیم بود و بعید است در آینده نزدیک تغییری رخ دهد. همه درون چرخه‌ای گرفتار شده‌ایم که برای ورود به آن آمادگی نداشتیم. اینکه برای آینده چه باید کرد را من هم نمی‌دانم، اما مطمئنم که دیگر به روزهای قبل از کرونا بازنخواهیم گشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلمبرداری فصل پنجم «سرقت پول» به پایان رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلمبرداری فصل جدید سریال اسپانیایی نتفلیکس به نام «سرقت پول» به پایان رسیده است.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، با اعلام نتفلیکس فیلمبرداری فصل پنجم سریال محبوب نتفلیکس به نام «La Casa de Papel» که در کشورهای دیگر به «سرقت پول» مشهور شده است، به پایان رسید.

نتفلیکس در صفحه رسمی خود نوشت: چیزی که با سرقت شروع شد، با ایجاد یک خانواده به پایان رسید. فیلمبرداری فصل پنجم سریال «سرقت پول» به پایان رسیده و برای نمایش آن بسیار مشتاقیم. بازیگران این فیلم هم در هفته‌های اخیر تصاویری را از روزهای پایانی فیلمبرداری منتشر کرده بودند.

سریال «سرقت پول» تا به امروز موفق‌ترین سریال اسپانیایی زبان نتفلیکس بوده و پیش از آغاز نمایش سریال فرانسوی «لوپین» در ماه دسامبر، مهمترین اثر غیر انگلیسی زبان این شرکت به شمار می‌رفت.

این سریال در مورد گروهی از سارقان است که به وسیله فردی به نام پروفسور هدایت می‌شود. آن‌ها دست به سرقت از بزرگترین بانک‌های اسپانیا می‌زنند. این سریال در ابتدا از شبکه‌های اسپانیایی پخش می‌شد تا اینکه شبکه نتفلیکس حق پخش و ساخت فصل‌های بعد آن را دریافت کرد. اکنون این سریال به بزرگترین برنامه در بازار اسپانیا تبدیل شده است.

نتفلیکس تابستان سال گذشته اعلام کرد که این سریال با پخش فصل پنجم پایان می‌یابد. ۶۸ میلیون خانوار طی ۲۸ روز ابتدایی نمایش فصل چهارم «سرقت پول» در سال گذشته این سریال را تماشا کرده بودند.

مشاهده خبر از سایت منبع