X

بایگانی خرداد 7, 1400

دفتر سینمایی

تئاتری‌ها بیشترین ضربه را از کرونا خوردند و ممکن است سالها پس از این اتفاق نتوانند کمر راست کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر سریال تلویزیونی «ستایش» گفت: با اینکه پیشنهاد بازی داشتم اما بنا به وضعیت فعلی بیماری کرونا آن را نپذیرفتم، ترجیح دادم صبر کنم تا کرونا فروکش کند زیرا در سن من خطر ابتلا بیشتر است.

به گزارش سینماپرس، عنایت بخشی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های خود در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: طی یکسال گذشته تماما در خانه ماندم، با اینکه پیشنهاد بازی داشتم اما بنا به وضعیت فعلی بیماری کرونا آن را نپذیرفتم، ترجیح دادم صبر کنم تا کرونا فروکش کند زیرا در سن من خطر ابتلا بیشتر است.

وی درهمین راستا ابراز کرد: شرایط بیماری کرونا در سال گذشته و امسال به نحوی پیش رفته که ناچارا خانه نشین شده ام و اگر نه هیچ بازیگری نیست که دوست نداشته باشد جلوی دوربین برود، من هم دلتنگ بازیگری هستم، هرچند کار خودم را در بازیگری انجام داده ام اما این عطشی است که هیچگاه سیراب نمی شود، آخرین بار صرفا برای حضور در یک برنامه نوروزی به عنوان «دست در دست» توسط حسین رفیعی دعوت شدم و بعد از مدتها در تلویزیون حاضر شدم و به غیر از آن هیچ پیشنهاد سینما و یا تلویزیونی را قبول نکردم.

وی در همین رابطه اضافه کرد: تا چه حد می توان کار نکرد، هنرمندانی که تنها راه معیشتشان بازیگری و یا حضور در پشت صحنه آثار است چطور خرج خانواده خود را در خواهند آورد. متاسفانه در این موضوع هیچ حمایتی از هنرمندان بیکار صورت نگرفته است.

بخشی پیرامون وضعیت بد عرصه نمایش خاطرنشان کرد: تئاتری‌ها بیشترین ضربه را از کرونا خوردند و ممکن است سالها پس از این اتفاق نتوانند کمر راست کنند. با وضع موجود تئاتر اگر هم روزی بازگشایی شود قطعا تا سالها باید ضرر این دوران کرونایی را جبران نماید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

موسیقی‌های درخواستی با رنگ‌وبوی انتخابات


«صباهنگ» برنامه موسیقی محور رادیو صبا، در این روزها با موضوع انتخاباتی پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«میراث کهن» به تلویزیون رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «میراث کهن» تولید جدید شبکه مستند سیما با موضوع معرفی پرونده های میراث فرهنگی ناملموس ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس، مستند «میراث کهن» تولید جدید شبکه مستند سیما با موضوع معرفی پرونده های میراث فرهنگی ناملموس ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو از روز شنبه ۸ خردادماه ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.

ایمان حسین تاش تهیه‌کننده این مجموعه مستند گفت: کشورمان ایران به عنوان پرچمدار حفظ و اشاعه میراث فرهنگی ناملموس در دنیا شناخته می‌شود. برهمین اساس تصمیم گرفتیم سراغ پرونده این میراث‌های فرهنگی ناملموس رفته و آنها را از ابعاد مختلف روایت کنیم. به صورت کلی، کشورمان ۱۵ پرونده میراث فرهنگی ناملموس ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو دارد که در این فصل از مجموعه مستند «میراث کهن»، سراغ ۵ پرونده مهم آن که درباره موضوعاتی نظیر «آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای»، «تعزیه»، «فرش فارس»، «نقالی و داستان‌سرایی» و «چوگان» رفته‌ایم و ماحصل آن ۵ مستند حدوداً ۴۵ دقیقه‌ای شده است.

وی افزود: این پرونده‌ها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ اول آیین‌هایی که رو به اضمحلال هستند، مانند نقالی که در حال از بین رفتن است و باید از آن پاسداری کرد و دوم خرده فرهنگ‌هایی که توسط گروه‌هایی در مناطف مختلف کشورمان ایجاد شده و دارای تاثیرگذاری است. تمام این پرونده‌ها از نظر سیاسی، فرهنگی، ژئوپلتیکی و … دارای اهمیت بوده و ثبت آنها در یونسکو برگ برنده‌ای برای ما در منازعات سیاسی است. مثلا برای ثبت صنعت لنج‌سازی در استان‌های جنوبی کشورمان تحت عنوان «دریانوردی و لنج‌سازی حوزه خلیج فارس» در یونسکو امتیاز ویژه‌ای است چرا که بار دیگر نام خلیج فارس را ثبت می‌کند.

حسین‌تاش درباره روند تحقیق و پژوهش این مجموعه مستند بیان کرد: از حدود ۹ سال پیش پژوهش‌های مربوط به این مجموعه را زیر نظر گروهی ۷ نفره آغاز کردیم و به صورت متمرکز حدود ۵ سال پژوهش داشتیم. برای مثال سراغ پژوهش‌های قبلی که در سال‌های گذشته انجام شده بود رفتیم و آنها را جمع‌آوری کردیم. هم‌چنین سراغ کارشناسانی رفتیم که در این پژوهش‌ها کار کرده بودند. علاوه بر این، سراغ باستان‌شناسان دانشگاه پاریس رفتیم. خیلی از آنان ایرانی بودند و به ما کمک کردند.

وی ادامه داد: در مورد اسناد و مدارکی که در ایران وجود نداشت سراغ موزه‌هایی در خارج از ایران رفتیم. بسیاری از این اسناد در کتابخانه‌های ملی و موزه‌های دیگر کشورها پخش شده بود و آنها را که در قالب عکس، ویدئو و صوت بودند جمع‌آوری کردیم. علاوه بر این، کتاب‌ها و نسخ خطی وجود داشت که در آنها درباره این میراث فرهنگی صحبت شده بود. این کتاب‌ها را از سراسر ایران جمع‌آوری کردیم.

تهیه‌کننده مستند «میراث کهن» در مورد جمع‌آوری اسناد پژوهشی توضیح داد: به دلیل تمرکزی که بر موضوع میراث فرهنگی ناملموس و آیین‌های هنری داشتم، بسیاری از پژوهشگران هر حوزه را می‌شناختم. سراغ آنان رفتیم تا اسناد و پژوهش‌هایی که دارند را در اختیار ما قرار بدهند. در حوزه چوگان، تعزیه و نقالی توانستیم اطلاعات خوبی را جمع‌آوری کرده و با تحلیل آنها در فیلم ارائه بدهیم. برای مثال در هنر نقالی، چند فرم از آن را نشان داده و تحلیل کردیم. در چوگان اسناد ۳ هزار ساله و ۲۵۰۰ ساله را برای اولین بار نشان دادیم. جالب است بدانید که هنری مثل چوگان باارزش‌ترین میراث فرهنگی ناملموس در نظر یونسکو است. در این مستند نشان دادیم که چوگان یک فرهنگ ساده نبوده بلکه دارای اسناد و قوانین مختلفی بوده است. در فرش فارس چند سند از بافت‌های بسیار پیچیده که در بین عشایر رواج داشته است را ارائه کردیم.

این مستندساز با تاکید بر لزوم تصویربرداری میدانی در ساخت این مجموعه گفت: یکی از موضوعاتی که کمک می‌کند تا یک میراث فرهنگی در یونسکو ثبت شود این است که رواج داشتن آن در تمام ایران ثابت شود. برهمین اساس، در تمام پرونده‌ها باید این موضوع را ثابت می‌کردیم که کار بسیار سختی بود. به ویژه آنکه تیم تصویربرداری باید به ۱۰ منطقه مختلف در سراسر کشور می‌رفت. برای مثال، تیم تولید مستند فرش فارس، به مدت ۳ تا ۲۰ روز در بین عشایر، کوه‌ها و مناطق صعب‌العبور بودند تا بتوانند مستندنگاری کرده و اطلاعات پژوهش‌ها را با اطلاعاتی که در پرونده‌ها به یونسکو ارسال شده است تطبیق بدهند. بنابراین در استان‌های تهران، خراسان، اصفهان، همدان، اراک، شیراز، لرستان، خوزستان، مازندران، گیلان تصویربرداری داشتیم.

حسین تاش اضافه کرد: شروع تولید ما مقارن با آغاز کرونا در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ بود. همین موضوع سختی‌ها و محدودیت‌های فراوانی را برای ما به همراه داشت. برای مثال خیلی از کسانی که نگهدارنده این میراث بودند، سن‌شان بالا بوده و متاسفانه آنان را از دست دادیم. علاوه بر این، تقریبا در همه استان‌ها نیاز به تصویربرداری داشتیم که به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا شرایط سخت می‌شد. به همین دلیل مجبور می‌شدیم تا برنامه‌ریزی تولید را مکرر عوض کنیم. جالب است بدانید که نزدیک به ۵ بار برنامه‌ریزی تولید خود را تحت تاثیر شرایط عوض کردیم. تصویربرداری این ۵ قسمت نزدیک به ۱.۵سال طول کشید.

تهیه‌کننده مستند «میراث کهن» بیان کرد: در این مستند از انیمیشن، گفت‌وگو، جلوه‌های ویژه، تصاویر میدانی روایتی و … استفاده شده است. از تکنیک فیلم ۳۶۰ درجه نیز در بعضی از قسمت‌ها استفاده شده است. علاوه بر این، تقریبا تمام مستندهای داخلی و خارجی در موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی را دیدیم و تحلیل کردیم.

مجموعه مستند «میراث کهن» به کارگردانی امیر شریفی و تهیه‌کنندگی ایمان حسین ‌تاش از روز شنبه ۸ خردادماه روی آنتن شبکه مستند رفته و تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۹ پخش خواهد شد.

ایمان حسینی‌تاش، حسین حیدری، عظیم موسوی، حمزه ایلخانی‌زاده، حجت الله دهخدایی، مهرگان گرامی، محسن میرزاعلی پژوهشگران مستند «میراث کهن» هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بدوک» ممکن است فیلم تلخی باشد اما فیلم تسلیم‌شده‌ای نیست/ «آوینی» به عنوان یکی از حامیان این فیلم ظاهر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجید مجیدی در قالب مسترکلاس مروری بر فیلم «بدوک» به روایت بخشی از خاطرات و ناگفته‌های خود درباره این فیلم سینمایی پرداخت.

به گزارش سینماپرس، مسترکلاس مجید مجیدی با عنوان نگاهی به فیلم «بدوک» در خلال برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اجرای شادمهر راستین برگزار شد.

مجید مجیدی در ابتدای این کارگاه گفت: ساخت «بدوک» به اواخر دهه ۶۰ برمی‌گردد. قبل از ساخت این فیلم، چند فیلم کوتاه تولید کرده بودم و مترصد این بودم که بتوانم یک موضوع درگیرکننده بسازم. آن دوره من در حوزه هنری، مسئول برگزاری جُنگ ادبی هنری در استان‌های مختلف بودم. این جنگ ادبی هنری تحت عنوان عصر سوره، یک‌بار قرار بود در سیستان‌وبلوچستان برگزار شود. من یک هفته جلوتر به آنجا رفتم تا مقدمات اجرایی را فراهم آورم. قرار بود این سفر دو، سه روزه باشد، اما تبدیل به سفری دو هفته‌ای شد، فضای آنجا من را درگیر کرد، چون جغرافیای خاصی داشت، ولی شرایط مرزی و جغرافیایی که دارد ویژه است. آن زمان، تعداد زیادی از بچه‌ها بودند که از مرز میرجاوه خارج می‌شدند و جنس می‌آوردند. احساس کردم به‌عنوان فیلمسازی که از ابتدا دغدغه کودکان را داشتم باید فیلمی بسازم، البته این دغدغه به دوران نوجوانی من برمی‌گردد.

او گفت: شرایط سختی به جهت اجرا و فضایی که در آن قرار داشتیم، وجود داشت، ولی بچه‌هایی با ما همراه بودند که گرچه کار اولشان بود، اما حرفه‌ای بودند، ما کار را به‌صورت دانشجویی جمع کردیم.

هیچ‌وقت دغدغه بازیگری نداشتم

مجیدی درباره اینکه در آن سال‌ها بازیگری هم می‌کرده، بیان کرد: من کار بازیگری را هیچ‌وقت به‌صورت جدی پیگیری نکردم بلکه این کار من نوعی کمک به دوستان و یک تجربه بود. با توجه به اینکه جهان سینما بزرگ بود، فکر کردم بهتر است با بازیگری به این حرفه وارد شوم، اما هیچوقت، دغدغه بازیگری نداشتم.

این کارگردان در پاسخ به این اظهار نظر راستین که «بدوک» اصلا به‌نظر نمی‌رسد که کار یک فیلم‌اولی باشد، بیان کرد: این موضوع به همان دورانی برمی‌گردد که ما سینما را به‌شکل ویژه‌ای دنبال می‌کردیم. ما سه، چهار سالی فقط فیلم می‌دیدیم. خودم سینمای کلاسیک را خیلی دوست داشتم و علاقه‌مند بودم که هر قصه‌ای را در سینما کار کنم تا به جهت ریتم و موضوع جذابیت داشته باشد، سعی می‌کردم پلان‌ها و سکانس‌ها به همان سینمای مورد علاقه‌ام نزدیک شود و در «بدوک» چنین صحنه‌هایی وجود دارد.

کارگردان «بچه‌های آسمان» مطرح کرد: قصه پرتنش «بدوک» باعث می‌شد که دوربین ما هم اکتیو باشد. به‌ویژه اینکه تأثیرات فیلم‌هایی که دیده بودم در فیلمم بود. البته همیشه دوست دارم مخاطبان با فیلم ارتباط بگیرند. «بدوک» جزو نخستین ساخته‌های سینمایی ایران بود که اولین حضورش در جشنواره کن تجربه می‌شد. همان موقع خیلی‌ها با نگاه تند گفتند مجیدی از اول کن را هدف قرار داده بود، ولی هدف اول من مخاطبان بودند. برخی می‌گفتند سیاه‌نمایی کردم، ولی دغدغه من مسأله و رنج افراد آن منطقه بود. به‌عنوان یک دغدغه اجتماعی به سراغ موضوع «بدوک» رفتم. حضور آقای شجاعی به مسأله کمک کرد، ما برای تحقیقات رفتیم، ولی نزدیک به ۴۵ روز در آنجا ماندیم و در دل تحقیقات میدانی، شروع به نگارش فیلم‌نامه کردیم.

آوینی در مقام حامی «بدوک» ظاهر شد

مجیدی درباره همکاری نیروی انتظامی در فرآیند تولید این فیلم، بیان کرد: از این نظر شرایط بسیار سختی داشتیم، چون به هر حال مسئولان هر منطقه‌ای به‌طور طبیعی دوست دارند درباره پیشرفت‌ها و آبادانی‌های منطقه فیلمی ساخته شود. آوینی یکی از حامیان این فیلم بود. وقتی این فیلم ساخته شد، توسط مسئولان وقت آن دوره با مشکل مواجه شد. آقای زم رئیس حوزه هنری وقت هم خیلی موافق نبود. یادم است از سوی دفتر رئیس‌جمهوری گفتند ما در آن منطقه کارهای بسیاری از جمله سدسازی کرده‌ایم، اما آقای آوینی به عنوان یکی از حامیان این فیلم ظاهر شد. به نظرم رسالت هنرمند همین است که به جاهای ناشناخته و جاهایی که کسی نمی‌رود، برود.

کارگردان «خورشید» ادامه داد: نمی‌شود فرمولی، با موضوع‌ها برخورد کرد. بخشی از این موضوع ناشی از دیدگاه و زیست افراد است و خود من، بر خلاف زندگی پرچالشی که در دوران نوجوانی داشتم، نگاهی امیدوارانه به همه چیز دارم؛ بنابراین این موضوع بستگی به زیست آدم‌هاست و نمی‌شود آن را فرمولیزه کرد. «بدوک» ابتدای راه فیلمسازی من بود، اما یادم است وقتی فیلم به جشنواره آمد، همه گفتند مجیدی چه فیلمساز جسوری است. ما فیلم را با بودجه محدودی ساختیم. یادم است برآورد ما برای ساخت آن هفت میلیون تومان بود، ولی در نهایت با چهار میلیون تومان ساخته شد، هرچند بودجه کم بود، اما ما تسلیم نشدیم. من قهرمانان فیلم را که بچه‌های حاشیه‌نشین بودند، به تهران آوردم تا در اطراف تهران برخی سکانس‌ها را بگیریم. آن‌زمان همه می‌گفتند «بدوک» فیلمساز جسوری دارد، ولی انگار کسی به خود فیلم توجه نمی‌کرد. بعد از آن، فیلم «پدر» از همین خاستگاه آمد، ولی فکر کردم در «پدر» باید کاری کنم که خود فیلم دیده شود.

بچه‌های «بدوک» شهر را از نزدیک ندیده بودند

مجیدی گفت: خیلی از بچه‌های «بدوک» شهر را از نزدیک ندیده بودند، مثلاً وقتی بچه‌ها را به ساختمان آوردم، از پله‌ها که بالا آمدند؛ به دیوار چسبیدند، چون فکر می‌کردند پله می‌ریزد، این فضای ساختمان برای آن‌ها جذاب بود. طبیعت خشن در «بدوک» خودش یک کاراکتر است و کاربرد دارد. در چند فیلم دیگر هم، چنین است. یادم می‌آید، پول ما برای ساخت فیلم تمام شده بود، حتی پول بنزین نداشتیم. ما بسته سیگار و پارچه از انبار امانی حوزه گرفتیم و این سیگارها را به‌صورت باکسی فروختیم. شخصیت محمد کاسبی فیلم دقیقاً از همین فضاها آمده است.

این کارگردان درباره پایان‌بندی این فیلم توضیح داد: واقعا اگر حمایت آقای آوینی نبود، شاید این فیلم به مرحله عرضه نمی‌رسید. آقا مرتضی، خودش حوزه را اقناع کرد. یادم است از این فیلم ایرادهای اساسی گرفتند و ۱۱ مورد به آن اصلاحیه زدند. وقتی فیلم به کن رفت، برخی گفتند که فیلم سیاهی ساخته‌ایم. بعد از آن چندباری جلوی رفتن فیلم به جشنواره‌ها را گرفتند و بعد از آن هم سه سال جلوی فیلمسازی من را گرفتند. «بدوک» سرنوشت عجیبی داشت، اما برای من از منظری با آن اتفاقات خوبی افتاد، «بدوک» که ساخته شد این اتهام به ما وارد شد که سیاه‌نمایی کرده‌ایم. من «پدر» و «بچه‌های آسمان» را در یک سال نوشتم هر دو فیلم‌نامه در حوزه رد شد، در آنجا کارگاهی با حضور آقای افخمی، جوزانی، میرباقری، اربابی و… بود، اما وقتی موضوع فیلم‌نامه‌ها را مطرح کردم، هیچکس نگفت این فیلم‌نامه‌ها بد هستند. البته «بچه‌های آسمان» را جایی نبود که رد نکند، کانون هم با داستان‌هایی طرح آن را پذیرفت. مصائب «بدوک» هم باعث شد از حوزه خارج شوم، هرچند حالا می‌گویند مجیدی حوزه‌ای است، اما آن زمان کسی بودم که اسباب شرمندگی آن‌ها شده بودم.

کارگردان «به رنگ خدا» مطرح کرد: «بدوک» ممکن است فیلم تلخی باشد، اما فیلم تسلیم‌شده‌ای نیست. نگاه‌های کج‌سلیقه باعث می‌شود مسیر آدم‌ها تغییر کند، همیشه می‌گویم اگر لطف خدا و آن صبر و تلاش نبود به اینجا نمی‌رسیدم. بعد از «بدوک» با آن فشارها و سختی‌ها هم می‌شد تسلیم شوم و دیگر فیلم نسازم، اما نخواستم تسلیم شوم.

وی درباره فیلمساز مورد علاقه خودش گفت: من علاقه خاصی به فلینی دارم شاید بیش از پنجاه بار «جاده» را دیده باشم، هنوز هم وقتی آن را می‌بینم جذابیت عجیبی برای من دارد. سینمای جان فورد را از جوانی دوست داشتم و به نظرم دوربین او معجزه می‌کرد. در سینمای آسیا سینمای کوروساوا را دوست داشتم، ولی سینمایی که برای همیشه با من مانده، همان سینمای فلینی است.

روایت مجید مجیدی از هوشیاری کیارستمی

مجیدی در پاسخ به این سوال که آیا دوست دارید در سینمای آسیا یعنی هند و… دیده شوید؟ گفت: حتما. به‌نظرم اروپا را هیچ‌گاه نمی‌شود کامل فهمید، چون ما ریشه در شرق داریم، خیلی از هنرمندان خوب ما هم به آن سو رفتند، ولی هیچ‌وقت موفق نبودند. به نظر من یکی از هوشیاری‌های مرحوم عباس کیارستمی این بود که برخلاف توفیقاتی که می‌توانست در سینمای غرب به دست بیاورد، ولی هیچوقت وسوسه نشد در آنجا خیلی بماند و کار کند. حتی اواخر هم در سینمای شرق ماند، چون شرق دست‌یافتنی‌تر است. سینمای چین را اساسا دوست دارم، چون ظرفیت‌های خوبی برای سینمای ایران دارد و یکی از غفلت‌هایی که سینماگران و مسئولان ما در این سال‌ها کرده‌اند، این است که نگاه به شرق را هم به لحاظ فرهنگی، هم اقتصادی کمتر داشته‌اند. برای مثال سینمای چین با این که گردش مالی زیادی دارد، ولی سهم ما از آن هیچ است. بخشی از این موضوع به دلیل بی‌کفایتی مسئولان است و بخشی حاصل بی‌رغبتی سینماگران ماست که هیچگاه علاقه‌ای به شرق نداشتند. اگر فیلم‌های ما بتوانند به سینمای شرق راه پیدا کنند و بازاری ایجاد شود، اوضاع اقتصادی خوبی خواهیم داشت. با اینکه هند مناسبات چندان زیادی با چین ندارد، اما سینمای هند توانسته سهمی پنج شش درصدی از بازار چین داشته باشد.

وی در بخش دیگر از صحبت‌هایش گفت: در فیلم «خورشید» قابلیت‌هایی در جواد عزتی دیده بودم و می‌دانستم این نقش برای اوست؛ بنابراین باید انتخاب‌هایی درست داشته باشیم و درباره نابازیگران باید بگویم این کار سخت و نیازمند جستجو است.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: تجربه شهودی من می‌گوید سینما و هنر چندان مقوله اکتسابی نیست، استعداد شرط اصلی است، اما مهم‌تر زیست افراد است. اگر روزی رئیس دانشگاه باشم حتما دو سال از دانشگاه را تعطیل می‌کنم و به دانشجویان می‌گویم بروند و کشور را بشناسند، در پایان هم از آن‌ها گزارش وضعیت، همراه با عکس و تفسیر می‌گیرم. خیلی وقت‌ها، زیست ما به محل کار و فاصله خانه ما با محل کارمان منحصر می‌شود. درحالی‌که باید ورای آن‌ها را ببینیم. باید ببینیم، دیدن و شناختن آدم‌ها به ما در فیلمسازی کمک می‌کند، گاهی برخی فکر می‌کنند زیست به‌معنای لوکیشن است و با تغییر محل زندگی، افراد را می‌شناسند، اما زیست هنرمند برگرفته از یک جهان‌بینی است، جهان بینی که با لوکیشن قابل تغییر نیست. به همین خاطر معتقدم باید جامعه را شناخت، باید بدانیم وجه میدانی به ما خیلی کمک و دریچه‌هایی برایمان باز می‌کند که اگر صدها کتاب هم می‌خواندید، نمی‌توانستید به آن شناخت برسید.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«درخت گردو» به جشنواره فیلم شانگهای چین دعوت شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی پس از نمایش در جشنواره فیلم «شب‌های تالین» استونی و جشنواره بین المللی فیلم مسکو، برای سومین بار به یکی دیگر رویدادهای سینمایی جهان یعنی جشنواره فیلم شانگهای چین دعوت شده است.

پیمان معادی، مینا ساداتی، مینو شریفی و مهران مدیری بازیگران فیلم سینمایی «درخت گردو» هستند و قصه فیلم روایت‌گر داستانی واقعی در دل فاجعه‌ بمباران شیمیایی سردشت است.

پخش بین‌المللی فیلم بر عهده‌ کمپانی «الی ایمیج» به مدیریت الهه نوبخت است.

بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای از یازدهم تا بیستم ماه ژوئن ۲۰۲۱ (۲۱ خرداد تا ۱ تیر ماه) در شهر شانگهای برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

ویژه برنامه از دژپل تا دزفول روی موج رادیو فرهنگ


رادیو فرهنگ به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول ویژه برنامه «از دژ پل تا دزفول» را تقدیم شنوندگان می‌کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۴۰ چهره سیاسی کشور در یک برنامه انتخاباتی


امیر قربانی تهیه کننده برنامه «مجری» از ویژگی‌های این برنامه انتخاباتی گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی «سربداران» در ژنو آبروی ایران را خرید/ ۳۰ سال ماندگاری


موسیقی متن و تیتراژ سریال «سربداران» ساخته فرهاد فخرالدینی بدون هیچ تردیدی یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین تیتراژهای تلویزیونی است که همچنان دربرگیرنده فضایی خاطره انگیز برای مخاطبان است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیام اکبر عبدی به دوستدارانش بعد از بستری شدن در بیمارستان+فیلم


اکبر عبدی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص بستری شدن خود در بیمارستان توضیحاتی ارائه کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ان‌شالله نی‌زن حسینی گوینده خبر رادیو و تلویزیون درگذشت


ان‌شالله نی‌زن حسینی گوینده رادیو و تلویزیون امروز دوشنبه سوم خرداد بعد از ۴۰ روز کما بر اثر مرگ مغزی درگذشت.

مشاهده خبر از سایت منبع