X

بایگانی خرداد 7, 1400

دفتر سینمایی

سریال های محبوب ماه رمضان مشخص شدند/ «زندگی پس از زندگی» انتخاب نخست مردم در لحظات افطار


دومین نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در خصوص برنامه‌های رمضانی صداوسیما منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کنسرت آنلاین «آوای دوست» در «تالار وحدت» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شهرام ناظری خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی روز جمعه هفتم خرداد ماه کنسرت آنلاین «آوای دوست» را در تالار وحدت اجرا می‌کند.

به گزارش سینماپرس، تازه‌ترین کنسرت شهرام ناظری خواننده پیشگام موسیقی ایرانی در قالب یک اجرای آنلاین روز هفتم خرداد ماه از تالار وحدت تهران پیش روی مخاطبان قرار داده می‌شود.

در این اجرا، قطعاتی چون «آتش در نیستان»، «شیدا شدم»، «اندک اندک»، به همراه قطعات برگزیدۀ دیگر از این خواننده موسیقی ایرانی، اجرا می‌شود.

این کنسرت با مشارکت بنیاد رودکی، جمعه ۷ خردادماه از ساعت ۲۱ برای علاقه‌مندان به صورت زنده پخش می‌شود.

این اجرای آنلاین در ادامه مجموعه کنسرت‌های آنلاینی است که از ابتدای همه‌گیری کرونا به میزبانی بنیاد فرهنگی هنری رودکی اجرا شد.

پخش اینترنتی «آوای دوست» تا روز ۲۲ خرداد، برای علاقه‌مندانی که امکان مشاهده آنلاین آن را نداشته‌اند، در دسترس خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شیر ۹۰ ساله فرهنگی آمریکا به مالکیت «آمازون» درآمد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آمازون پس از مدتی مذاکره سرانجام با پرداخت هشت میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار مالک شرکت نامدار مترو گلدوین مایر شد تا بتواند فیلم‌های بیشتری را برای اکران در دست داشته باشد.

به گزارش سینماپرس، مترو گلدوین مایر سرانجام به تملک آمازون درآمد تا بسیاری از فیلم‌های به یادماندنی هالیوود در اختیار آمازون قرا بگیرد و امکان اکران اینترنتی آنها وجود داشته باشد.

در این میان سرنوشت جیمزباند از همه مهم‌تر است و با تاکید گفته شده جدیدترین فیلم جیمزباند طبق آنچه انتظار می‌رود ابتدا در سینماها اکران می‌شود.

با این حال هنوز روشن نیست این پنجره سینمایی برای تماشای «زمانی برای مردن نیست» در سینماها تا چه مدت باز باشد و پس از چه فاصله‌ای فیلم در آمازون پرایم ویدیو به صورت آنلاین در دسترس قرار بگیرد.

ام‌جی‌ام از مشهورترین و قدیمی‌ترین استودیوهای فیلم‌سازی هالیوود است و جیمز باند از تولیدات مهم آن است. این کمپانی که نزدیک به یک قرن سابقه فعالیت دارد و از سال ۱۹۲۴ در بورلی هیلز هالیوود کارش را شروع کرد، از سال پیش وارد مذاکره با آمازون شده بود.

مایک هاپکینز قائم مقام «آمازون استودیوز» و «پرایم ویدیو» درباره این معامله گفت: ارزش اصلی این معامله اقتصادی دستیابی به گنجینه بسیار ارزشمند آثار و مالکیت معنوی فهرست بزرگی از فیلم‌های مهم تاریخ است.

آمازون با این قرارداد مالک فیلم‌های مترو گلدوین مایر می‌شود و مشترکان آن امکان دسترسی به ۱۷ هزار فیلم و ۴۰۰۰ مجموعه تلویزیونی را به دست می‌آورند.

جدیدترین فیلم جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست»، فیلم «خاندان گوچی» به کارگردانی ریدلی اسکات و فیلم بعدی پل توماس اندرسون از فیلم‌هایی است که به این ترتیب در تملک آمازون قرار می‌گیرد.

باربارا بروکولی و مایکل جی. ویلسون تولید کنندگان «جیمزباند» اندکی پس از انتشار خبر این معامله با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند جیمز باند جدید طبق وعده داده شده ابتدا وارد سینماها می‌شود و بعد در سیستم آنلاین آمازون قرار می‌گیرد.

با شیوع کرونا بازار تماشای فیلم از خانه بسیار داغ شده و شرکت‌هایی چون نتفلیکس و آمازون در تلاش بوده‌اند تا امکانات نمایشی خود را افزایش دهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دستپخت سیاه و تلخ «بنیاد سینمایی فارابی» پروانه نمایش گرفت! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «مسیر معکوس» فیلمی به شدت سیاه و تلخ از ابوالفضل جلیلی مجوز نمایش گرفت. این نخستین فیلم اوست که به احتمالاً اکران عمومی می‌شود.

به گزارش سینماپرس، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «افسانه بناسان غول چراغ جادو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حبیب احمد زاده و «مسیر معکوس» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل جلیلی موافقت کرد.

اقدام قابل تامل سازمان سینمایی در صدور مجوز نمایش برای فیلم سینمایی «مسیرمعکوس» در شرایطی است که این فیلم اثری به شدت سیاه و تلخ است. اثری که مُشتی فحش سیاسی و اعتراض به حکومت و حاکمیت را به صورتی شلخته با هم مخلوط کرده و تمام تلاش خود را بکار می بندد تا این درهم سازی مبتذل را به اسم فیلم سینمایی به خورد مخاطب خود دهد. اثری که شاید از کمترین قرابت ممکن برای دسته‌بندی در گروه سنی کودک و نوجوان برخوردار باشد. البته کودک و نوجوانی که قراراست تمدن ساز باشد وگرنه کودک و نوجوانی که قرار باشد توسط رسانه به پوچی رسیده و خشکانده شود و یا ریشه های تمدنی اش را آنچنان سُست و منقطع ببیند و …؛ اساسا نیازمند چنین اثری می باشد!

در مجموع فیلم سینمایی «مسیرمعکوس» اثری است که به خوبی اثبات می کند که چگونه ثروت مردم ایران به عنوان بیت المال، خرج تولید آثاری سیاه و فلاکت‌بار می شود. آثاری که دیگر دیدن آن حتی برای خود جشنواره های غربی هم تَکراری شده است. آثاری که بر عمق جهالت و یا نفوذی بودن مدیریت فرهنگی و سینمایی کشور گواهی می دهد. قطعا مدیرانی که از تولید چنین آثاری حمایت کرده و در شرایطی که کشور درگیر بحران های اقتصادی و بیکاری طیف گسترده ای از اهالی دغدغه مند سینما است و …، بودجه عمومی کشور را در اختیار تولید اثری همچون «مسیرمعکوس» قرار می دهند؛ یا خائن هستند و یا جاهل و بی سواد! زیرا هر کودک و نوجوانی با مختصر سواد رسانه ای قطعا متوجه می شود که «مسیرمعکوس» تعداد زیادی تک جمله سیاسی با ربط و بی ربط به هم است که در تقابل با نظام مستقر حاکم بر ایران نگاشته شده و در نهایت با روتوش و اضافه نمودن مقداری فُحش های نمادین و ناسزاهای استعاره گونه در قالب شوخی و جدی، به اثری ظاهرا سینمایی برای کسب ۷۲۰ میلیون تومان از بودجه فیلمسازی بنیاد سینمای فارابی مبدل گردیده.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تعیین تاریخ ۷ فروردین ۱۴۰۱ به عنوان زمان برگزاری مراسم اسکار نود و چهارم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آکادمی اسکار اعلام کرد که نود و چهارمین دوره خود را مانند سال‌های پیش از پاندمی برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ددلاین، آکادمی اسکار روند برگزاری اهدای جوایز ۲۰۲۲ خود را اعلام کرد.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام کرد یکشنبه ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین ۱۴۰۱) زمان اهدای جوایز نود و چهارمین دوره جوایز اسکار خواهد بود.

در حالی که انتظار می‌رفت جوایز اسکار نود و چهارم به تاریخ‌های پیش از پاندمی باز گردد و ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ برگزار شود، اما برگزاری مسابقات پربیننده سوپربول که قرار است ۱۳ فوریه در لس‌آنجلس انجام شود و مسابقات المپیک زمستانی که ۴ فوریه تا ۲۰ فوریه برگزار خواهد شد، موجب شده که تاریخ‌ها درست با تاریخ‌های برگزاری هر سال مطابقت نداشته باشد.

اما می‌توان گفت اسکار به زمان همیشگی خود پیش از پاندمی بازگشته و در اواخر فصل اول سال برگزار می‌شود.

گفته شده اسامی نامزدها نیز سه‌شنبه ۸ فوریه اعلام می‌شود. گرچه این تاریخ‌ها به معنی یک ماه زودتر از آن چیزی است که امسال و در ۲۵ آوریل برگزار شد، اما هنوز یک ماه با تاریخ اصلی برگزاری اسکار در سال‌های پیش از این تفاوت دارد.

زمان نهایی برای پخش فیلم‌هایی که می‌خواهند در این رقابت حضور داشته باشند نیز ۳۱ دسامبر تعیین شده که جلوتر از تاریخ ۲۸ فوریه است که امسال به دلیل کرونا تعیین شده بود. به این ترتیب فیلم‌هایی که در رقابت اسکار شرکت می‌کنند در واقع به جای ۱۲ ماه فرصت برای پخش، حدود ۱۰ ماه وقت دارند تا اکران سینمایی شوند.

جوایز مدیران آکادمی (جوایز گاورنرز) هم که امسال به دلیل پاندمی لغو شده بود دوباره بازمی‌گردد و دو ماه زودتر از معمول ۱۵ ژانویه برندگانش را معرفی می‌کند.

مراسم نهار دسته‌جمعی نامزدهای اسکار هم که در اسکار نود و سوم به دلیل پاندمی لغو شده بود دوباره برگزار می‌شود و دوشنبه ۷ مارس این گردهمایی شکل می‌گیرد.

با اعلام این تاریخ‌ها، دیگر جوایز هم‌زمان مانند بفتا و جایزه موسسه فیلم و جوایز منتخب منتقدان و انجمن‌های سینمایی نیز می‌توانند تاریخ‌های معرفی نامزدها و برندگانشان را تعیین کنند.

این مراسم طبق معمول توسط ABC از دالبی تیاتر در بیش از ۲۰۰ منطقه جهان به صورت مستقیم پخش می‌شود.

تاریخ روند اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۲ چنین است:

مهلت پایانی ثبت آثار: دوشنبه ۱۵ نوامبر ۲۰۲۱

آغاز رأی‌گیری اولیه: جمعه ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱

پایان رأی‌گیری اولیه: چهارشنبه ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱

تعیین فهرست اولیه نامزدها: سه‌شنبه ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱

آغاز رأی‌گیری انتخاب نامزدها: پنج‌شنبه ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲

پایان رأی‌گیری انتخاب نامزدها: سه‌شنبه ۱ فوریه ۲۰۲۲

اعلام اسامی نامزدها: سه‌شنبه ۸ فوریه ۲۰۲۲

آغاز رأی‌گیری نهایی: پنج‌شنبه ۱۷ مارس ۲۰۲۲

پایان رأی‌گیری نهایی: سه‌شنبه ۲۲ مارس ۲۰۲۲

مراسم اسکار نود و چهارم: یکشنبه ۲۷ مارس ۲۰۲۲

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مخاطبان «احضار» و «یاور» به ۵۰ درصد رسید! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نظرسنجی جدید صداوسیما در حالی منتشر شده است که دو سریال «احضار» و «یاور» هر دو بیش از ۴۹ درصد مخاطب داشته‌اند.

به گزارش سینماپرس، دومین نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در خصوص برنامه‌های رمضانی صداوسیما منتشر شد و بر اساس آن، ۸۱.۷ درصد بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند و در میان سریال‌های تلویزیون، «احضار» شبکه یک و «یاور» شبکه سه به ترتیب با ۴۹.۷ و ۴۹.۳ درصد مخاطب و رضایت ۶۸.۹ و ۸۱.۳ درصد در حد زیاد در رتبه‌های اول و دوم سریال‌های رمضانی قرار گرفتند.

بر اساس این نظرسنجی، فصل چهارم «بچه مهندس» از شبکه دو سیما نیز با ۴۳.۱ درصد مخاطب و رضایت ۷۴.۸ درصد در حد زیاد در جایگاه سوم سریال‌های رمضانی سیما در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است، فصل چهارم «بچه مهندس» نسبت به فصل سوم ۱.۴ درصد افزایش مخاطب داشته است، اما مخاطبان فصل سوم ۸۴.۸ درصد درحد زیاد از آن رضایت داشته‌اند و ۷۴.۸ درصد مخاطبان فصل چهارم که امسال پخش شد، رضایت در حد زیاد خود را از این مجموعه به ثبت رسانده‌اند.

مقایسه میزان بیننده مجموعه‌های جدید نمایشی سیما در ماه مبارک رمضان نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد میزان بیننده این مجموعه‌ها افزایش داشته است و از معدود ماه رمضان‌هایی است که سه سریال بالای ۴۳ درصد مخاطب به ثبت رسیده است.

درخشش «زندگی پس از زندگی»

نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد بیش از ۳۳.۴ درصد مردم در لحظات افطار امسال پای ویژه‌برنامه‌های افطار رسانه ملی نشسته‌اند که این میزان نسبت به رمضان سال ۹۹، ۲.۱ درصد رشد مخاطب را نشان می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی، برنامه‌های «زندگی پس از زندگی» از شبکه چهار سیما با ۲۶.۲ درصد مخاطب و کسب رضایت ۹۳.۱ درصد، «دعوت» از شبکه یک سیما با ۲۴.۷ درصد مخاطب و کسب رضایت ۷۸.۷ درصدی و «مثل ماه» از شبکه سه سیما با ۱۹.۷ درصد مخاطب و کسب رضایت ۸۰ درصدی، پربیننده‌تر از دیگر برنامه‌های ویژه افطار سیما بوده‌اند.

«زندگی پس از زندگی» که دومین فصل خود را پشت سر گذاشت نسبت به فصل اول که رمضان ۹۹ پخش شد، حدود بیست درصد رشد مخاطب داشته است که جهشی تامل برانگیز است.

«ضیافت» از شبکه قرآن و معارف سیما، «آدم های خوب شهر» از شبکه دو، «ماه ماه» از شبکه سلامت، «شهر زیبا» از شبکه پنج، «رفیق» از شبکه امید، «بی‌انتها» از شبکه نسیم و «چشمه» از شبکه افق به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

صدرنشینی دوباره «ماه خدا»

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی حدود ۲۱.۳ درصد از مردم مخاطب ویژه‌برنامه‌های سحر تلویزیون در رمضان امسال بوده‌اند که در مقایسه با برنامه‌های سحر رمضان سال گذشته چهار دهم درصد افزایش مخاطب داشته‌اند.

در میان برنامه‌های سحر سیما در رمضان ۱۴۰۰، «ماه خدا» از شبکه یک سیما با ۱۵.۳ درصد مخاطب و رضایت بیش از ۹۱ درصد در حد زیاد در صدر برنامه‌های سحر سیما قرار گرفت.

«ماه من» از شبکه سه سیما با ۱۱.۵ درصد مخاطب و رضایت ۹۴.۳ درصد در حد زیاد در رتبه دوم برنامه‌های سحر تلویزیون قرار گرفت و بعد از آن «مهمان خدا» از شبکه قرآن و معارف سیما، «وقت سحر» از شبکه افق، «به افق بهشت» از شبکه دو سیما، «سجاده» از شبکه پنج سیما، «نواهای رمضانی» از شبکه آموزش، «رفیق» از شبکه امید و «سحوری» از شبکه چهار سیما در رتبه‌های سوم تا هفتم ویژه‌برنامه‌های سحر سیما قرار گرفتند.

بیش از ۳۰ درصد پیگیر ترتیل‌خوانی

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی ۳۰.۱ درصد مردم در رمضان امسال پای برنامه‌های ترتیل خوانی قرآن کریم سیمای رسانه ملی نشسته‌اند که شبکه سه سیما با ۱۲.۶ درصد مخاطب در صدر شبکه‌های سیما از این منظر ایستاده است.

شبکه‌های یک و دو سیما به ترتیب انتخاب‌های دوم و سوم مردم در ترتیل خوانی قرآن کریم بوده‌اند.

بیش از ۲۳ درصد از مردم هم در رمضان ۱۴۰۰ پای سخنرانی‌های مذهبی سیما از شبکه‌های مختلف نشسته‌اند و در این میان شبکه سه با ۹.۳ درصد مخاطب در رتبه نخست شبکه‌ها قرار گرفته است.

شبکه‌های یک و دو سیما بعد از شبکه سه در رتبه‌های دوم و سوم جذب مخاطب سخنرانی‌های مذهبی قرار گرفتند.

حدود ۲۷ درصد مردم هم بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات مناجات خوانی شبکه‌های مختلف سیما را بیننده بوده‌اند که در این میان شبکه یک سیما با ۱۰.۶ درصد مخاطب، افراد بیشتری را پای خود نشانده است و شبکه‌های سه و دو سیما از این منظر در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات همچنین نشان می‌دهد ۳۴.۴ درصد مردم بیننده برنامه‌های عید فطر از شبکه‌های سیما بوده‌اند. ۱۷.۹ درصد این ویژه‌برنامه‌ها را بیشتر از شبکه سه و ۱۶.۸ درصد هم از شبکه یک سیما تماشا کرده‌اند. شبکه‌های دو، استانی و پنج، دیگر انتخاب‌های مخاطبان برای تماشای ویژه‌برنامه‌های روز عید سعید فطر بوده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

زن یا مرد بودن مجری مناظره‌ها هیچ تفاوتی نمی‌کند/مهم این است که مجری از توانایی لازم برخوردار و اختیارات کافی هم داشته باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدرضا حیاتی بهره مندی از اختیار کافی برای مجری مناظره ها را از ضروریات اجرای چنین برنامه هایی عنوان و در عین حال خاطرنشان کرد که صداوسیما اغلب مجری برنامه هایی مانند مناظره‌ را در پرسیدن سوالات محدود می‌کند.

به گزارش سینماپرس، حیاتی که سال ها به عنوان گوینده خبر با صداوسیما همکاری داشت و بسیاری از خبرهای تاریخی و مهم، توسط او به بینندگان تلویزیونی منتقل شد، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره انتخاب مجری مناسب برای مناظره‌های انتخاباتی چنین عنوان کرد: تعداد مجری ها محدود است و من شخص خاصی را نمی‌شناسم که بتوانم بگویم توانایی این کار را دارد یا خیر؛ اما در نهایت این اتفاق بستگی به شرایط دارد و اینکه دست مجری در اجرا و سوال پرسیدن چقدر باز باشد و بتواند سوالات چالشی بپرسد.

حیاتی تصریح کرد: صداوسیما برای مجری برنامه هایی مانند مناظره، محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند. مجری چنین برنامه هایی معمولا، بر اساس پرسش هایی که سازمان صداوسیما یا کاندیداها برایش تعیین می‌کنند، سوال می‌پرسد. در چنین شرایطی، مجری هر چقدر هم که توانا باشد، وقتی اختیار کافی نداشته باشد، خودش، خودش را محدود می‌کند.

گوینده سابق خبر در تلویزیون با تاکید بر اینکه زن یا مرد بودن مجری مناظره‌ها هیچ تفاوتی نمی کند و مهم این است که مجری از توانایی لازم برخوردار و اختیارات کافی هم داشته باشد، در این زمینه تاکید کرد: مجری باید به مسایل مهم اشراف داشته و مشکلات روز مردم را بشناسد؛ زن و مردش هم فرقی ندارد.

حیاتی باتجربه بودن را از ویژگی های ضروری برای مجری برنامه ای مانند مناظره‌های انتخاباتی دانست و گفت: تجربه خیلی مهم است؛ یک گوینده باتجربه وقتی مقابل کاندیدای ریاست جمهوری قرار می‌گیرد، اعتماد به نفسش را از دست نمی‌دهد. اطلاعات و آگاهی مجری باید در سطح کاندیداها و حتی بیشتر از آن‌ها باشد.

او در پایان گفت: سواد رسانه‌ای، اطلاعات عمومی، آگاهی به مشکلات مردم و خیلی فاکتورهای دیگر برای مجری مناظره‌ها لازم است اما مساله مهم این است که چقدر به مجری ها جای کار می‌دهیم. اگر مجری همه ویژگی‌های لازم را دارا باشد، اما محدودیت داشته باشد، در این صورت فرقی نمی‌کند که چه کسی مجری باشد؛ در این حد را هر کسی می‌تواند اجرا کند.

به گزارش ایسنا، پخش مناظره های تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی از دوشنبه ـ ۱۷ خرداد ماه ـ در شبکه اول سیما آغاز می شود و تاکنون نام فردی به عنوان مجری به صورت رسمی از سوی صداوسیما اعلام نشده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مرضیه برومند» با «مجتمع مسکونی کلیله و دمنه» به شبکه نمایش خانگی می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مرضیه برومند «مجتمع مسکونی کلیله و دمنه» را به تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی می‌سازد.

به گزارش سینماپرس، مرضیه برومند ساخت سریال عروسکی جدیدی را با نام «مجتمع مسکونی کلیله و دمنه» به تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی کلید زده است.

کارگردان مجموعه‌های خاطره‌انگیزی چون «مدرسه موش‌ها»، «قصه‌های تا به تا» و «خونه مادر بزرگه» تولید سریال تازه عروسکیش با عنوان «مجتمع مسکونی کلیله و دمنه» را آغاز کرد.

این مجموعه در شبکه نمایش خانگی ساخته شده و از یکی از پلتفرم‌ها پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در بحران کرونا تا ورشکستگی مضحک و عدم استقبال از این رویداد بودجه بربادده توسط دست اندرکاران زبده سینما و رسانه! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شوی جشنواره جهانی فجر در حالی برگزار می شود که علیرغم تأکیدات مسئولان بهداشتی کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی، داشتن ماسک و… توسط برخی شرکت کنندگان رعایت نمی شود و احتمال شیوع موج جدید کرونا در هفته های پس از برگزاری این رویداد بسیار محتمل است!

به گزارش خبرنگار سینماپرس ورشکستگی مضحک و عدم استقبال از این رویداد بودجه بربادده توسط دست اندرکاران زبده سینما و رسانه از جمله نکات حائز اهمیت اولین روزهای برگزاری شوی جشنواره جهانی فجر بود.

بسیاری از شرکت کنندگان در این رویداد بی هویت تنها به عشق خرید از فودکورت پردیس سینمایی چارسو در این رویداد شرکت کرده و به جای حضور در سالن نمایش فیلم ها حضوری موثر و چشمگیر در غرفه های خرید مواد غذایی دارند و بی تردید اگر این امکان خرید فراهم نبود استقبال از این فودکورت هم صورت نمی گرفت!

متأسفانه دست اندرکاران این رویداد هیچ نظارتی بر روی حاضران ندارند و هر فردی که بلیت نمایش فیلم ها را در دست داشته باشد حتی بدون هرگونه ارتباطی به سینما و رسانه می‌ تواند وارد سالن ها شده و به تماشای فیلم ها بنشیند در این میان بازار سلفی گرفتن بدون ماسک با بنرهای جشنواره و همچنین هنرمندان درجه چندم حاضر در این رویداد نیز بسیار داغ است!

از سوی دیگر فقدان نظم و برنامه ریزی باعث شد تا پس از آغاز این رویداد یک فیلم به جمع آثار حاضر در جشنواره اضافه شود. فیلم سینمایی «گیجگاه» ساخته عادل تبریزی که در جشنواره ملی فجر نیز حضور داشت به بخش فیلم‌های ژانر معاصر سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اضافه شد و از پنجشنبه ۶ خرداد ماه در جدول اکران سینماهای نمایش دهنده آثار جشنواره قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

با تزریق واکسن کرونا توانستم برای بازی در سریال «جشن سربرون» حاضر شوم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر فیلم سینمایی «خروج» گفت: خوشبختانه توانستم واکسن کرونا را دریافت کنم و با خیال راحت‌تری به ادامه کارم برسم.

به گزارش سینماپرس، مهدی فقیه در گفت‌وگو با میزان پیرامون تزریق واکسن کرونا گفت: خوشبختانه پس از مدت‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک و نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا توانستم واکسن کرونا را دریافت کنم و امروز با خیال راحت تری سر صحنه یک سریال تلویزیونی حاضر شوم.

وی پیرامون بیکاری یک سال و نیمه خود گفت و ابراز کرد: من حدود یک سال چند ماهی است که با شیوع ویروس کرونا در جهان در خانه نشستم، بیکار بودم و هیچ کاری را قبول نکردم چراکه در شرایط سنی نیستم که بخواهم ریسک کنم و سر صحنه فیلمبرداری ظاهر شوم اما خدا را شکر حالا با تزریق واکسن کرونا توانستم برای بازی در سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی حاضر شوم.

این بازیگر پیشکسوت عرصه بازیگری پیرامون ویژگی‌های سریال تلویزیونی «جشن سربرون» خاطرنشان کرد: «جشن سربرون» اثری طولانی و البته جذاب است که می تواند یکی از بهترین های سال آینده تلویزیون باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع