X

بایگانی خرداد 29, 1400

دفتر سینمایی

مستغاثی: خانه سینما در طول حیات خود به جای تلاش برای احقاق حقوق اصناف، بیشتر درگیر ماجراجویی های سیاسی بود!/ آپارتاید صنفی همیشه در این نهاد وجود داشته و دارد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سعید مستغاثی رئیس پیشین انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در خصوص ۸ سال فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید که با شوآف بازگشایی خانه سینما در سال ۱۳۹۲ همراه بود گفت: خانه سینما در طول حیات خود به جای تلاش برای احقاق حقوق اصناف، بیشتر درگیر ماجراجویی های سیاسی و بیانیه دادن های حزبی بود! این نهاد هیچ گاه از حقوق سینماگران دفاع نکرد، بحث تعاونی مسکن سینماگران را جدی نگرفت و تدبیری برای تأمین امنیت شغلی و بیمه بیکاری نداشت.

این منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسأله صنف در سینمای ایران پس از سال ها هنوز درست درک نشده! به نحوی که برخی افراد وقتی عنوان صنف می آید از آن درک حزبی دارند.

وی در همین راستا ادامه داد: تجربه ثابت کرده در این سال ها چه کسانی که رئیس اصناف خانه سینما بودند یا رئیس و مدیرعامل این نهاد همگی نگاه باندی و گروهی و حزبی داشتند و هیچ قدم مثبتی در راستای انجام امور صنفی انجام ندادند.

مستغاثی سپس با بیان اینکه صنف های سینمایی رسماً توسط دولت به وجود آمدند و این نقض غرض است اظهار داشت: اصولاً صنف در تقابل با کارفرمای دولتی یا خصوصی به وجود می آید که بتواند حقوق اعضایش را استیفا کند اما صنفی که توسط دولت تأسیس می شود اصلاً دیگر صنف نیست!

این سینماگر در همین راستا خاطرنشان کرد: آپارتاید صنفی همیشه در این نهاد وجود داشته و دارد چرا که صنوف از درون خود اهالی سینما نجوشیده و بیرون نیامده اند. این دولت و کارفرماها بودند که اصناف را اداره می کردند. قضیه صنوف در خانه سینما مانند این است که در یک اتحادیه کارگری روسای کارخانه در کنار کارگران حضور داشته باشند، خوب مشخص است که همه چیز به نفع روسا خواهد شد!

وی متذکر شد: شکل مضحکی از صنف امروز در خانه سینما وجود دارد که روسا کارفرماها هستند! در همین هیأت مدیره خانه سینما یا مدیرعامل آن جستجو کنید که در این سال ها چند تهیه کننده حضور داشته اند؟ خوب حضور این ها از اساس اشتباه است.

مستغاثی در همین راستا تأکید کرد: از سوی دیگر صنف رانت می آورد و این باعث درگیری و جنجال در اصناف سینمایی شده؛ در این سال ها صنوف مختلف ده ها بار انشعاب زدند که از جمله آن ها می توان به صنوف بازیگران و تهیه کنندگان اشاره کرد که در این صنوف همیشه دعواهای باندی و سلیقه ای وجود داشته و دارد.

این کارشناس فرهنگی در پایان این گفتگو تأکید کرد: به هر حال در تمامی سال هایی که از عمر خانه سینما می گذرد هیچ اتفاق مثبتی برای اهالی سینما رخ نداده؛ بیمه به صورت قطره چکانی به اهالی سینما اختصاص داده شده، شورای داوری خانه سینما عملاً عملکرد درستی نداشته و خلاصه هیچ رنگ و بویی از انجام کار صنفی در این نهاد دیده نشده و همه این مسائل دست به دست هم داده تا دیگر اغلب اهالی سینما هیچ اعتمادی به این خانه نداشته باشند و بود و نبود خانه سینما برایشان خالی از هرگونه اهمیتی شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزیدگان جشنواره «موسیقی‌ها و نغمه‌های محمدی» معرفی می‌شوند


مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی «موسیقی ها و نغمه های محمدی» بیست و نهم خرداد ماه به صورت مجازی از سالن مهر حوزه هنری پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پخش «حالا برعکس» طنز جدید اهالی «خندوانه» از امشب – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال طنز «حالا برعکس» از امشب ۲۹ خرداد ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

به گزارش سینماپرس، «حالا برعکس» که ماجراهایی را در استودیو «خندوانه» روایت می‌کند و به کارگردانی محمود کریمی و تهیه‌کنندگی سیدعلی احمدی ساخته شده است، هر شب ساعت ۲۱ از شبکه نسیم پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد در ساعت‌های ۲، ۹ و ۱۴ پخش خواهد شد.

رامبد جوان، جناب‌خان، مهدی شاه‌حسینی، دانیال غفارزاده، هومن شاهی از اهالی «خندوانه»، در کنار فاضل ژیان، حامد وکیلی، بدرالسادات برنجانی، رامین سیار دشتی، هومن رهنمون و… در این مجموعه تلویزیونی حضور دارند.

هدی ایزدی نویسنده «حالا برعکس» است و ایمان سلیمی مدیر تصویربرداری، فرخ فدایی مدیر صدابرداری، ولی‌الله نظمی مدیر تولید، میثم محفوظ طراح صحنه، مریم تجدد طراح لباس و اشکان عسکری طراح گریم دیگر عوامل این سریال هستند و سیامک مهماندوست و علی نخجوانی تدوین آن را برعهده دارند.

این مجموعه از امشب ۲۹ خرداد روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نقاشی‌های ارزشمندی که در سطل زباله پیدا شدند


پلیس آلمان از کشف دو تابلو نقاشی قدیمی در سطل زباله یک استراحتگاه میان‌جاده‌ای خبر داده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بزدوده: سینمای کودک در کشور ما محدود به یکی دو اسم است/ نگاه جشنواره زده بنیاد سینمایی فارابی به سینمای کودک آسیب جدی بر پیکره آن وارد ساخته! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عادل بزدوده نویسنده، کارگردان نمایش عروسکی و عروسک‌ ساز در خصوص ۸ سال بی تدبیری مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید در حوزه سینمای کودک و نوجوان گفت: بزرگترین معضل و مسأله امروز سینمای کودک و نوجوان در کشور ما این است که ما هنوز راهکار رفتن به دامان خانواده ها را پیدا نکرده ایم؛ سینمای کودک در کشور ما محدود به یکی دو اسم مانند مرضیه برومند و ایرج طهماسب است و محدود شدن به همین اسامی باعث شده تا این سینما نتواند همانند گذشته مورد توجه قرار بگیرد از این رو بنده معتقدم باید مشعلی پیدا کنیم تا در این دوران رکود بتوانیم سینمای کودک و نوجوان را فروزان کنیم.

این فارغ‌التحصیل رشتهٔ نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر تهران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در این سال ها ما تنها تعداد انگشت شماری آثار سینمایی داشتیم که خانواده ها را به سینما می کشاند؛ آثاری مثل «کلاه قرمزی» و «شهر موش ها» جزو این دسته آثار بودند.

وی ادامه داد: نگاه فستیوالی و جشنواره ای به سینمای کودک و نوجوان مانند آنچه در آثار زنده یاد عباس کیارستمی و یا ابراهیم فروزش و… وجود دارد و وجه هنری این آثار غالب است قطعاً نمی تواند در گیشه درآمدزایی داشته باشد و کودکان را به سوی خود جذب کند.

بزدوده با بیان اینکه نگاه جشنواره زده بنیاد سینمایی فارابی به سینمای کودک آسیب جدی بر پیکره آن وارد ساخته تصریح کرد: متأسفانه فقدان وجود یک اتاق فکر کارآمد و سیاست گذاری صحیح و اصولی در مواجهه با سینمای کودک و نوجوان در این نهاد سینمایی که متولی اصلی سینمای کودک و نوجوان است ضربات جبران ناپذیری بر پیکره این گونه مهم سینمایی وارد آورده است.

این سینماگر خاطرنشان کرد: آنچه در حوزه سینمای کودک و نوجوان مورد توجه قرار نمی گیرد این است که کسی تمایل کودکان و نوجوانان امروزی را به درستی نمی شناسد و درک نمی کند! ذائقه مخاطب اصلی آثار سینمای کودک درست مورد توجه قرار نمی گیرد و همین مسأله باعث می شود تا این گونه مهم سینمایی با دست سازندگان آثار رو به نابودی برود.

طراح عروسک فیلم های سینمایی «الو الو من جوجوام» و «کلاه قرمزی و پسرخاله» متذکر شد: برای احیای سینمای کودک باید ببینیم خاستگاه تهیه کننده ها برای خانواده ها و کودکان و نوجوانان چیست؟ چرا کسی به کاستی های بارز این گونه مهم سینمایی توجه نمی کند؟ چرا مدیران و مسئولان نمی فهمند که چه باید بکنند؟

وی ادامه داد: اینکه آثار سینمای کودک به صورت دورهمی تولید می شوند به صلاح این گونه مهم سینمایی نیست و باید در این روش و منش تجدیدنظر اصولی و جدی صورت پذیرد تا اوضاع کمی به سامان شود.

بزدوده در ادامه این گفتگو علاوه بر بنیاد سینمایی فارابی سایر نهادهای دیگر را نیز در خصوص افول و اضمحلال سینمای کودک و نوجوان مقصر برشمرد و تأکید کرد: قسمت سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانه سینما، وزارت آموزش و پرورش و سایر ارگان ها و نهادهای ذی ربط دیگر از جمله مقصران نابودی سینمای کودک و نوجوان هستند.

وی متذکر شد: همچنین مدیران تلویزیون نیز در این راستا بی تقصیر نیستند و بی تدبیری آن ها در خصوص تولید برنامه های مناسب کودک در تلویزیون باعث شده تا ما در سینما هم شاهد تولید آثار ارزشمند نباشیم. ما هیچ گاه نباید فراموش کنیم آثار سینمایی شاخصی همچون «شهر موش ها» و یا «کلاه قرمزی» در ابتدا مجموعه های تلویزیونی بودند که سپس نسخه سینمایی شان هم تولید شد از این رو تلویزیون اگر کمی اهتمام به خرج دهد و برنامه های مناسب تولید کند شاید سال ها بعد بتوانیم آثار ارزشمندی را در سینما شاهد باشیم که در ادامه این مجموعه ها تولید شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مصیری: امیدوارم آقای رئیس جمهور شخصی را برای ریاست سازمان سینمایی انتخاب کند که دغدغه رشد و تعالی سینما را داشته باشد/ دولتمردان آقای روحانی با واژه «هنر» بیگانه بودند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: منوچهر مصیری کارگردان سینما در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: مهمترین مسأله برای اهالی سینما انتخاب یک مدیر کارآمد، متخصص، متعهد و کاربلد در سازمان سینمایی است؛ من امیدوارم آقای رئیس جمهور شخصی را برای ریاست سازمان سینمایی انتخاب کند که دغدغه رشد و تعالی سینما را داشته باشد نه اینکه مانند ۸ سال گذشته ما با مدیرانی در سازمان سینمایی مواجه باشیم که کمترین دانش و تجربه و تخصصی در حوزه سینما نداشتند و این عرصه مهم را با ندانم کاری های شان به ویرانی کشاندند.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین خون» و «ازدواج صورتی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دولتمردان آقای روحانی با واژه «هنر» بیگانه بودند! خود آقای روحانی حتی یک بار واژه هنر را در تمام سال های ریاست جمهوری شان به کار نبردند!

وی ادامه داد: وای به حال سینما که در این ۸ سال چه اتفاقات تلخ و دردآوری را تحمل کرد! آقایان در این سال ها اصلاً نه هنرمندان را دیدند نه آن ها را درک کردند؛ اصلاً با ما جوری رفتار کردند که انگار وجود نداریم.

مصیری سپس با بیان اینکه امیدوارم دولتمردان دولت سیزدهم نگاهی به صنف هنرمندان داشته باشند اظهار داشت: ما نباید شعر ارزشمند «هنر نزد ایرانیان است و بس، ندادند شیر ژیان را به کس» از یاد ببریم! هنر و هنرمند باید روز به روز شکوفاتر شود و این اتفاق نمی افتد مگر آنکه دولتمردان به آن ها و زندگی شان رسیدگی کنند.

این سینماگر متذکر شد: این باعث شرم و تأسف است که یک رئیس جمهور مقوله مهم فرهنگ و هنر را جدی نگیرد و به هنر و هنرمند فکر نکند! آقای روحانی که در ۸ سال مدیریتش یک تافته جدا بافته بود که با هنر و وضعیت اقتصادی هنرمندان کار نداشت. ایشان حتی یک بار سوأل نکردند که ما چطور زندگی می کنیم و روزگار می گذرانیم و همه این اتفاقات برای ما بسیار تلخ و متأثرکننده بود.

وی تأکید کرد: بنده بار دیگر تأکید می کنم امیدوارم شخصی در دولت جدید به عنوان رئیس سازمان سینمایی انتخاب شود که عاشق هنر و سینما باشد؛ امیدوارم مدیری روی کار بیاید که با آمدنش سینمای ورشکسته و ویران شده کشورمان بتواند بار دیگر رونق بگیرد. مدیران دولت آقای روحانی هیچ یک با سینما آشنایی نداشتند و وقتی این پست به آن ها محول شد تنها به صرف انجام وظیفه کار خود را به پیش بردند.

کارگردان فیلم های سینمایی «دنیا» و «تشکیلات» در خاتمه این گفتگو افزود: ما امروزه نیاز به رئیس جمهور و مدیران فرهنگی و سینمایی داریم که اهالی سینما را دور هم جمع کنند، حرف ها و درددل های آن ها را بشنوند. ما نیاز به مدیرانی داریم که اهمیت سینما به عنوان یک رسانه بسیار مهم و اثرگذار در دنیای امروزی را بشناسند؛ این قاعده کار است و مدیران موظف هستند این کار را انجام دهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کلان موزه کرمانشاه در مسیر خروج از بن بست!


موزه منطقه‌ای یکی از قدیمی ترین پروژه های کرمانشاه است که سال ۱۳۵۴ علمیات کلنگ زنی آن انجام گرفت، اما تزریق اعتبارات قطره چکانی به آن طی چند دهه بعد باعث شد تا روند پیشرفت این پروژه بسیار کُند پیش برود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شکایت در جهت ایجاد رعب و وحشت و بستن دهان منتقدان؟! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدرضا گلزار از یک منتقد سینما به دلیل انتشار خبری درباره دستمزد میلیاردی شکایت کرده و این کار با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو شده است.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا گلزار از یک منتقد سینما به دلیل انتشار خبری درباره دستمزد میلیاردی شکایت کرده و این کار با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو شده است.
رسانه‌ها شکایت گلزار از منتقدی را که به مسئله دستمزد وی پرداخته بود در جهت ایجاد رعب و وحشت و بستن دهان منتقدان تعبیر کرده‌اند، اما هنوز رقم میلیاردی دستمزد گلزار تکذیب نشده است!
نزدیک دو ماه پیس پوریا ذوالفقاری، منتقد شناخته‌شده سینما در صفحه اینستاگرامش نوشت: «شنیده‌ام ۸۱ میلیارد تومان! به گلزار داده‌اند، هفت خان را چند نفر دیده‌اند؟ شنیده‌ها می‌گوید کم‌بازدیدترین تولید پلتفرم‌هاست… نه برای مردم تماشا دارد و نه برای تولیدکننده بازدید، اما برای مجری‌اش در این زمستان اقتصادی و در کوران توصیه مردم به مقاومت و صبر، ۸۱ میلیاردتومان دستمزد داشته که همان اول هم پرداخت شده که مبادا این چکیده‌ترین ماست تاریخ هنر سرگرمی ما برنجد و لطف نکند به مردم و ننشیند جلوی دوربین و مفتون‌مان نکند با هنرنمایی‌اش!» این پست اینستاگرامی در رسانه‌ها بازتاب زیادی داشت. مقایسه رقم ۸۱ میلیارد تومانی دستمزدی که گفته شده گلزار برای اجرای یک مسابقه برای پخش در شبکه نمایش خانگی گرفته، با هزینه‌هایی که یک کارگر ساده در ایران باید با دستمزد حداقلی دریافت کند، اعتراض را به بی‌عدالتی‌ها بالا برد.
در آن مقطع و پس از اعتراض‌های متعدد، گلزار متنی در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و نوشت: «باید سکوت کنی و به جای قانع‌کردن آدم‌ها استوار و مصمم مسیر هدف‌هایت را دنبال کنی، بگذار تصور کنند که نمی‌توانی، که شدنی نیست و داری بیهوده تلاش می‌کنی، تو محدود به زمان و مکان و نظرها نیستی و برای مسیری که سختی‌اش را به جان خریده‌ای، توضیحی به هیچ کس بدهکار… که پیروزی را فقط با عمل نشان می‌دهند نه با کلام، بگذار آدم‌ها در دنیای محالات خودشان بمانند و زیر لب آیه‌های رکود بخوانند، تو راه خودت را برو، مادامی که به مقصد رسیدی، خودشان مفهوم توانستن را به چشم می‌بینند و می‌پذیرند باورهایی فراتر از باور آن‌ها هست که به اهدافی فراتر از اهداف آن‌ها می‌رسد و یاد می‌گیرند که بعد از این هیچ کس را از دریچه توان و اعتقادات خودشان قضاوت نکنند، جسورانه بایست و فاتح قله‌های محال باش، فراموش نکن، دنیا به آدم‌های بلندپرواز و اتفاقات تازه نیاز دارد.» ا
ین متن از سوی رسانه‌ها به عنوان پاسخی کنایه‌وار و تلویحی به آن ادعای دستمزد ۸۱ میلیارد تومانی منتشر شد، اما بدیهی بود که نمی‌تواند به عنوان تکذیبیه‌ای رسمی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد. در واقع گلزار با این عدم صراحت در تکذیب دستمزد ۸۱ میلیادری بر ابهام‌ها افزود و خیلی‌ها را قانع کرد که او تن به این دستمزد داده است.
سکوت و دیگر هیچ
مسابقه تلویزیونی «هفت خان» که گلزار اجرای آن را برعهده داشت، متعلق به پلتفرم «نماوا» است و جای تعجب داشت که در طول مدت زمانی که از اولین بحث‌ها درباره دستمزد میلیاردی گلزار آغاز شد تا انتشار خبر شکایت از منتقد سینما، «نماوا» هیچ واکنشی به این موضوع نداشت و این بی‌تفاوتی باز مؤیدی بر قبول اتهام تفسیر می‌شد و اساساً بی‌اعتنایی به اتهامات رسانه‌ای خود از شخصیت غیرحرفه‌ای این پلتفرم حکایت داشت. تنها پس از اینکه گلزار از پوریا ذوالفقاری شکایت کرد، نماوا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پیرو انتشار خبری مبنی بر شکایت محمدرضا گلزار از یک منتقد سینمایی درباره میزان دستمزد او در برنامه «هفت خان» نماوا لازم می‌داند این توضیح را ارائه دهد: «تمامی قراردادهای مالی نماوا با مهدی منیری، تهیه‌کننده برنامه هفت خان بوده و تیم نماوا در طرح این شکایت نه تنها نقشی نداشته بلکه از آن مطلع هم نبوده است. نماوا مثل همیشه از اظهارنظرها و همچنین روحیه پرسش‌گری منتقدین و اهالی رسانه استقبال می‌کند و آماده پاسخگویی به سؤالات و ابهامات آنهاست». نماوا که مدعی پاسخگویی به شبهات است، درباره میزان قراردادی که با تهیه‌کننده برنامه «هفت خان» بسته شده، سکوت کرده است، در حالی که همین روشنگری می‌توانست باعث جلوگیری از شائبه‌های مطرح شده باشد.
شکایت برای بستن دهن منتقدان!
تا امروز نه گلزار، نه تهیه‌کننده «هفت خان» و نه «نماوا» حاضر به تکذیب مبلغ ۸۱ میلیارد تومان دستمزد برای اجرای مسابقه نشده‌اند! البته شکایت گلزار از ذوالفقاری نشان می‌دهد احتمالاً رقم دستمزد وی با آنچه این منتقد به عنوان شنیده‌هایش منتشر کرده تفاوت دارد، ولی سؤال این است که چرا این کار ساده را بدون طرح شکایت انجام نداده‌اند! ذوالفقاری در این زمینه به «جوان» می‌گوید: «من حاضر بودم همان طور که شنیده‌هایم را درباره دستمزد منتشر کردم، پاسخ آن‌ها را نیز منتشر کنم!» ولی این کار صورت نگرفت تا دو ماه بعد از آن با شکایت قضیه به نوع دیگری رقم بخورد. رسانه‌ها این عمل گلزار را به نوعی ایجاد رعب و وحشت در بین منتقدان تعبیر کرده‌اند. یک رسانه در مقاله‌ای با عنوان «شکایت محمدرضا گلزار از یک منتقد سینمایی یا ایجاد رعب و وحشت برای نقد!؟» نوشت: «در دنیای سینما همواره رابطه منتقدان با کارگردانان، تهیه‌کننده‌ها، هنرپیشه‌ها و… با فراز و فرود همراه است و این اتفاق تازه‌ای نیست ولی در مورد اخیر و شکایت گلزار یک نکته و پیام نهفته است که نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد؛ واقعیت این است اگر شکایت گلزار به دلیل اعلام رقم دستمزد یا هر اتفاق دیگری بوده است، می‌توانست از طریق همان پلتفرم اینستاگرام آن را تکذیب یا رد کند و همانگونه که ذوالفقاری نوشته است او هم اخلاقاً و قانوناً آن را بازنشر می‌کرد و همه چیز تمام می‌شد، اما این شکایت حکایت از یک رویه دیگری دارد و آن هم این است که هر شخص یا اشخاصی را که به جناب سلبریتی یا یک اتفاق مربوط به جناب سلبریتی نقدی داشته باشد باید چنان نقره‌داغ کرد که دیگر هوس این کارها را نکند و البته درس عبرتی هم باشد برای دیگران. واضح است که محمدرضا گلزار خود به دادگاه یا پلیس فتا برای شکایت و ادامه آن مراجعه نمی‌کند، او همچنان که در فیلم جدید یا فصل چندم سریال فلان یا مسابقه و… به تکرار نقش‌های همیشگی مشغول است وکیل یا وکلای خود را می‌فرستد تا آن‌ها پیگیر شکایت او باشند و منتقد سینما را درگیر هزینه و تبعات این اقامه دعوی کنند.» در بخش دیگری از این مقاله آمده است: مگر روزنامه‌نگاری غیر از این است؟ تعهد اجتماعی مهم‌ترین خصوصیت یک روزنامه‌نگار یا منتقد است که نسبت به هر آنچه کج و معوج، نادرست و… است ساکت نمی‌نشیند و این اعوجاج، زشتی و ناهمگونی را به چالش می‌کشد. امروز (شنبه) ذوالفقاری باید برای تفهیم اتهام در دادسرای فرهنگ، هنر و رسانه حضور پیدا کند و قطعاً این حضور می‌تواند ابعاد بیشتری از شکایت گلزار را مشخص کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بدر توس» تماشایی شد/ هدیه موسیقایی در آستانه میلاد امام رضا(ع)


گروه هم‌آوایی بین‌المللی «الغدیر» تهران در آستانه میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) نماهنگ «بدر توس» را پیش روی مخاطبان قرار داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حوزه هنری تا پایان سال ۵۰ سینما افتتاح می‌کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

عبدالحمید قره داغی در گفتگو با خبرنگار مهر به خریداری ساختمان نیمه کاره و تجهیز ۷ سالن سینما در بجنورد اشاره کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این مجتمع فرهنگی، بجنورد دارای ۷ سالن چند منظوره در حوزه سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و… خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری ادامه داد: در این پروژه ۳۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی افزود: اکنون ۷۰ درصد ساخت مجموعه به اتمام رسیده و روند تجهیز آن آغاز شده است.

قره داغی تصریح کرد: طی ۲۰ ماه گذشته نزدیک به ۵۰ سالن سینما به ۱۰۰ سالن سینما حوزه هنری افزوده شده است و تا پایان سال جاری ۵۰ مورد دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

مشاهده خبر از سایت منبع