X

بایگانی فینال

جذابیت «کلبه‌ای در مه» در ادامه بیشتر می‌شود/ مهمترین چالش بازیگر سریال این شب‌های شبکه سه


حسام محمودی بازیگر سینما و تلویزیون از بازی در سریال «کلبه‌ای در مه» و جزئیات جالب این مجموعه در قسمت‌های آینده گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روایت زندگی رضا فیاضی در مستند «روز‌های ملی»


مستند «روز‌های ملی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی از شبکه مستند پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ایتالیایی‌ها فکر کردند کارگرم نه بازیگر/انفعالی که به انهدام رسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

علی باقری بازیگر سینما و تئاتر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: این روزها در حال مذاکره برای چند سریال شبکه خانگی هستم. در فیلم «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی هم به تازگی نقش کوتاهی داشتم. همزمان پیگیر دغدغه‌های شخصی‌ام در حوزه تئاتر مانند آموزش و پژوهش در حوزه بازیگری هم هستم.

وی درباره تجربه حضور در سریال شبکه خانگی «همگناه» که پس از سال‌ها فعالیت در حوزه تئاتر و تصویر، باعث بیشتر شناخته‌شدنش از سوی مردم شد، گفت: این درست است اما واقعیت این است که مردم کلمه واحدی نیست و سلیقه‌ها و نگاه‌های مختلفی هم دارند. در مجموع اما در مجموع به‌نظر می‌رسد سریال‌های شبکه خانگی مثل «همگناه» مخاطب گسترده‌ای دارد. در هر حال معتقدم دیده‌شدن در یک کار به پارامترهای متعددی بستگی دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند پیشنهاد یک نقش خوب، در یک زمان درست باشد.

علی باقری درباره گریم ثابت خود در آثار متنوع و عدم تأثیر منفی این تشابه ظاهر، در باورپذیری نقش‌هایش از سوی مخاطب گفت: بابت این پذیرش از سوی مخاطب که شما به آن اشاره می‌کنید واقعاً خوشحالم. مخاطبان، غالباً آنقدر طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند که ممکن است به هر دلیلی یک کار را دوست داشته یا نداشته باشند. به همین دلیل اینکه شما اشاره می‌کنید که نقش‌آفرینی‌هایم از سوی مخاطبان باورپذیر بوده، خوشحال‌کننده است. درباره گریم اما این مسئله درددل خودم هم هست و واقعاً دوست دارم با گریم‌های متنوع‌تری در آثار حاضر شوم که هنوز فرصت نشده است. امیدوارم زمان مناسب آن برسد و فکر می‌کنم هنوز زمان دارم. گریم، لباس، لوکیشن و مواردی از این دست معمولاً به کمک بازیگر می‌آید تا نقشش را باورپذیر ایفا کند. این از خوش‌شانسی من بوده است که این گریم مشابه در نقش‌های مختلف، برای مخاطب باورپذیر بوده است.

احمد بهرامی دقیقاً می‌دانست در «دشت خاموش» چه می‌خواد

بازیگر فیلم سینمایی «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی، درباره این فیلم تحسین‌شده در جشنواره ونیز و جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: من درباره کاره‌ام معمولاً خیلی سخت‌گیرم اما فیلم «دشت خاموش» از آن تجربه‌هایی است که بارها می‌توانم به حضور در آن افتخار کنم. احمد بهرامی در مقام کارگردان دقیقاً می‌دانست چه می‌خواهد و به خوبی هم توانسته همه اجزای کار را در کنار هم هدایت کند. من به‌عنوان بازیگر فیلم شاید بیشتر به چشم بیایم اما همه اجزای فیلم مانند فیلمبرداری و یا طراحی صحنه هم فوق‌العاده عمل کرده‌اند. یک تیم خوب دورهم جمع شده و توانسته‌اند به ایده کارگردان اعتماد کنند.

ایتالیایی‌ها فکر کردند کارگرم نه بازیگر/انفعالی که به انهدام رسید

باقری درباره واکنش تماشاگران خارج از کشور نسبت به نقش‌آفرینی خود در «دشت خاموش» گفت: در حاشیه اکران فیلم در ایتالیا، یکی از مخاطبان سراغم آمد و گفت همان‌طور که همایون ارشادی در فیلم «طعم گیلاس» توسط عباس کیارستمی کشف شد، شما هم بعد از این فیلم می‌توانید وارد عرصه بازیگری شوید و بازی‌های بزرگی خواهید کرد. تصورش این بود که کارگر کوره آجرپزی هستم و در عرصه بازیگری تازه‌کارم. به‌نظر صحبت از این میزان باورپذیری، بهترین تعریف از کار یک بازیگر است و من خیلی آن را دوست داشتم.

حکایت جامعه‌ای که تمایلی به تغییر ندارد!

وی درباره موقعیت انسانی فیلم «دشت خاموش» و جایگاه مضامینی چون اعمال قدرت نسبت به زیردستان در آن هم گفت: می‌توانم به‌عنوان یک مخاطب و منتقد درباره نگاه استعاری و جهان‌شمول فیلم به مضامین انسانی همچون قدرت، صحبت کنم اما واقعیت این است که در مقام بازیگر به این مباحث فکر نمی‌کردم. تمام تلاشم آن بود که صحنه‌ای که قرار است در آن بازی کنم را باورپذیر اجرا کنم و خوب از آب دربیاورم. اما اگر بخواهم از بیرون نگاهم به فیلم را بگویم فکر می‌کنم «دشت خاموش» حکایت یک جامعه کوچک و منفعل است که تمایلی هم به تغییر ندارد. چیزی شبیه حال و روز همین روزهای بخشی از جامعه ما. تلاش کردم این بی‌تفاوتی نسبت به موقعیت پیرامونی را که به یک انهدام منجر می‌شود، در بازی‌ام به تصویر درآورم.

باقری درباره شرایط فیلمبرداری «دشت خاموش» هم گفت: فیلمبرداری این پروژه در تیرماه بود و واقعاً دمای هوا بسیار بالا بود. در برخی صحنه‌ها نیاز به آتش هم داشتیم. طبیعتاً این دشواری‌ها خیلی برای مخاطبی که به تماشای فیلم می‌نشیند، موضوعیت ندارد اما واقعیت این است که نباید این سختی‌ها بر خروجی کار تأثیر بگذارد. مخاطب برای تماشای فیلم هم هزینه بلیت می‌دهد و هم وقت می‌گذارد، به همین دلیل هرچقدر هم شرایط تولید یک پروژه سخت باشد، این وضعیت را توجیه مناسبی برای ضعف اجرایی یک فیلم نمی‌دانم.

این بازیگر درباره همکاری مشترک با فروغ قجابگلی در ۲ سریال «همگناه» و «یاور» هم توضیح داد: با خانم قجابگلی در تئاتر آشنا بودم و به نوعی در تئاتر پیشکسوت هم محسوب می‌شود. ترکیب نقش‌آفرینی ما در «همگناه» جواب داد و مورد توجه قرار گرفت. در سریال «یاور» چندماهی از نقش‌آفرینی من گذشته بود هنوز نقش مقابلم انتخاب نشده بود، وقتی که به این گزینه رسیدند برایم جالب بود. در مجموع علاقمند به تجربه‌های متنوع در بازیگری هستم که این نقش‌آفرینی مشترک هم یکی از همین تجربه‌ها برایم بود.

علی باقری در پایان درباره تکرار ایفای نقش آدم‌های سختی کشیده در کارنامه‌اش هم گفت: درباره ایفای نقش آدم‌های سختی‌کشیده تا جایی که شبیه به زندگی خودمان است، حساسیتی ندارم و آن را بد نمی‌دانم. فکر می‌کنم افراد سختی‌کشیده‌ای که امروز طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند، شاید به همین دلیل با نقش‌های من ارتباط برقرار می‌کنند، اما طبیعتاً برخی نقش‌هایی که تا به امروز داشته‌ام را دوست ندارم تکرار کنم و به دنبال تجربه‌های تازه‌تر هستم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معرفی برندگان جشنواره انسی/ «فرار» برنده بزرگ شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شب پیش جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی ۲۰۲۱ با معرفی برندگان این دوره به کار خود خاتمه داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، انیمیشن «فرار» ساخته جوناس پوهر راسموسن برنده بزرگ جوایز انسی موفق شد هم جایزه بهترین فیلم بلند را کسب کند و هم جایزه بهترین موسیقی اوریجینال را از آن خود کند.

این فیلم که در جشنواره ساندنس به عنوان برنده جایزه بزرگ هیات داوری از سینمای جهان انتخاب شده بود و در جشنواره گوتبورگ هم جایزه بهترین مستند نوردیک را برد به عنوان یک داستان فلسفی و پیچیده از فرار توصیف شده و داستان واقعی امین در آستانه ازدواج را تصویر می‌کند که تصمیم می‌گیرد بخش پنهان زندگی‌اش در ۲۰ سال گذشته را عیان کند. در این فیلم داستان دراماتیک زندگی امین به عنوان یک پنهانده افغان به دانمارک تصویر شده است.

جایزه هیات داوران هم به «معاد آفتابی من» اولین فیلم بلند ساخته میکائلا پاولاتووا اهدا شد. این فیلم محصول مشترک جمهوری چک و فرانسه و درباره زن جوانی از چک است که با یک مرد افغان ازدواج می‌کند و به زندگی در افغانستان در دوره پس از طالبان می‌پردازد.

انسی کمتر به موضوعی خاص به طور ویژه در جشنواره پرداخته اما موضوع اصلی فیلم‌های امسال و به ویژه برندگان با تمرکز بر مهاجرت و پناهندگی استوار بود. فیلم «عبور» ساخته فلورانس میاهی نیز که در بخش رقابت اصلی جای گرفت اولین انیمیشن بلند روی شیشه است که فرار از یک کشور نامشخص اروپای شرقی را تصویر کرده است.

«پوسته» ساخته ساموئل پتی و سیلیون مانی هم جایزه کریستال بهترین فیلم کوتاه را در بخش رقباتی از آن خود کرد. این انیمیشن با مداد نقاشی شده و درباره زندگی در خانه سالمندان در سوییس است.

در بخش فیلم کوتاه «تخم‌مرغ‌های عید پاک» انیمیشن دو بعدی نیکلاس کیپینس برنده جایزه داوران شد. این فیلم درباره ۲ جوان در یک رستوران چینی است که می خواهند پرنده عجیبی را به فروش برسانند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش «فصل قاصدک» در بازار جشنواره کن – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «فصل قاصدک» به کارگردانی مریم پیربند در بازار جشنواره فیلم کن نمایش داده می شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «فصل قاصدک» به نویسندگی و کارگردانی مریم پیربند در بخش بازار جشنواره فیلم کن حضور دارد. «فصل قاصدک» با حضور بازیگران و عواملی از کشورھای ایران، ایتالیا، یونان، مصر، اکراین و آمریکا سال گذشته ساخته شد و اولین حضور خود را در بخش Marché du film این رویداد هنری تجربه می کند.

«فصل قاصدک» داستان خانواده مهاجر ایرانی است که با فرار دخترشان از مراسم عروسی با مشکلات متعددی روبرو می شوند. از نکات قابل توجه این فیلم حضور رودی یانگ بلاد بازیگر فیلم آپوکالیپتو اثر مل گیبسون مقابل گوهر خیراندیش و سعید بدریا ستاره سینمای مصر است.

همچنین مراحل صداگذاری توسط حسین مهدوی در استودیوی اوگو سوند در هالیوود و اصلاح رنگ و نور توسط سندی چوکاداریان در نیوزیلند به تازگی پایان یافته است تا این فیلم سینمایی در بازار فستیوال کن آماده شود.

حمید رازی، رضا موسوی، نیما جعفری، سایه یابنده، استن هارینگتون، ایان لایر، شانون موری، ارین میراکل، آنابل مونرو، مایکل مینو دیگر بازیگران «فصل قاصدک» هستند.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن در فرانسه از ۶ تا ۱۷ ماه جولای سال جاری برگزار می شود و عوامل و بازیگران «فصل قاصدک» در آن حضور خواهند داشت.

عوامل و دست اندرکاران این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: مریم پیربند، تدوینگر: علیرضا پیربند، آھنگساز: بھزاد عبدی، مدیران فیلمبرداری: استفانو میلا، افشین احمدی، فیلمبرداران: این هوسی، فابریزرو میمندی، کسری شجاعی، طراح چهره پردازی: ویکتوریا ولاسنک، طراح صحنه: نازنین بختیاری، صدا برداران: اریک روسو و نویل پالاسیوس، اصلاح رنگ: محمدرضا تیموری، مدیریت پست پروداکشن: سندی چوکاداریان، کارگردانی تیزر: بهزاد مولود، مشاور رسانه ای: منصوره بسمل، تهیه کننده گان: ای اف سی فیلم – جشنواره اکشن فیلم، دندلاین سیزن فیلم، سیتکو کورپ.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خسته نباشید به مدیران برای کارهای نکرده‌شان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حمیدرضا نعیمی با گلایه از وضعیت تئاتر در یک سال و نیم گذشته و بی‌توجهی دولت به مقوله فرهنگ و هنر، عنوان کرد فعلا تصمیم گرفته به تئاتر فکر نکند و به دنبال شغلی دیگر باشد.

به گزارش سینماپرس، حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره تازه‌ترین فعالیت‌هایش به مهر گفت: این روزها حالم به شدت بد است و قطعاً، این حرف تازه‌ای نیست. خانواده تئاتر یک سال و نیم است که به حال خود رها شده‌اند و دولت ناکارآمد تدبیر و امید برای معیشت، کار و زندگی خانواده تئاتر هیچ تدبیر و راهکاری نداشت و من که در این دوران یکی از خوشبخت‌ترین آدم‌های تئاتر به حساب می‌آیم و این شانس را داشتم که در دوران کرونا در ۲ اثر نمایشی بازی کنم و یک نمایش را با شرایط ترسناک پاندمی کرونا به صحنه ببرم، امروز هیچ تفاوتی با کسانی که در این یک سال و نیم خانه نشین بودند و کاری انجام ندادند، ندارم.

وی ادامه داد: به این دلیل که تهیه‌کننده‌ای که برای او با قرارداد کار کردم تا این لحظه حاضر به پرداخت دستمزد من و باقی بازیگران نیست. اداره کل هنرهای نمایشی هم تا این لحظه با وجودی که در جریان کامل وقایع است هیچ اقدامی برای ستاندن حق بچه‌های تئاتر نکرده است. نمایشی را هم که با عنوان «گرگاس‌ها» توانستم کارگردانی کنم به فروش چندانی دست نیافت و در نهایت هزینه رفت و آمد سه ماه تمرین و ۴۰ شب اجرای بازیگرانم را هم تامین نکرد. از طرف دیگر انجمن هنرهای نمایشی هیچ اقدامی برای جبران خسارت نمایش نکرده است و تا این لحظه هم هزینه ۵۰ درصد ظرفیت خاموش سالن نمایش نیز به ما پرداخت نشده است. بنابراین خسته نباشید می‌گویم به همه مدیران بابت تمام کارهایی که نکردند.

کارگردان «سقراط» یادآور شد: فکر می‌کنم در ایران کار تئاتر بی‌خودترین کار است و بی‌شک دلال بازار بودن به مراتب در این مملکت بیشتر مایه خوشبختی است تا کار فرهنگی و هنری کردن. ترجیح می‌دهم تا مدت‌های طولانی به تئاتر فکر نکنم. این روزها تمام تلاشم این است که هرگونه اندیشه درباره تئاتر، نمایشنامه، کارگردانی، روشنایی چراغ سالن‌های تئاتر و تلاش برای زنده ماندن این هنر را از ذهن خودم دور کنم.

وی در پایان صحبت‌هایش درباره عملکرد فرهنگی دولت در چندسال اخیر بیان کرد: در دولت‌های قبلی برای تئاتر هیچ قدمی برداشته نشد. در دولت آقای روحانی هم که هیچ وقت دغدغه فرهنگی نداشته نیز قدمی برای فرهنگ این مملکت برداشته نشد. در مناظراتی هم که از کاندیداهای ریاست جمهوری دیدیم حتی در کلام یک نفر از آن‌ها صحبتی درباره فرهنگ و هنر این مملکت مطرح نشد به همین دلیل ترجیح می‌دهم آرام‌آرام به فکر شغلی باشم که حداقل روزهای باقی مانده عمرم را ترسناک‌تر از این پشت سر نگذارم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مردم به خنده و سرگرمی نیاز دارند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شهین تسلیمی بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به شرایط امروز بیان کرد که مردم به سریال‌های کمدی بیشتر نیاز دارند.

به گژارش سینماپرس، شهین تسلیمی بازیگر سریال «غیرعلنی» که از آی‌فیلم پخش می‌شود درباره این سریال به مهر بیان کرد: مردم این روزها با توجه به شرایط سخت زندگی نیاز به خنده و سرگرمی دارند و نسبت به آثار کمدی اقبال بیشتری نشان می‌دهند، بسیاری از تهیه‌کنندگان و کارگردانان هم در سال‌های اخیر به طرف ساخت فیلم‌ها و سریال‌های کمدی رفته‌اند.

وی درباره اینکه این روزها در نقش‌های مختلف کمدی حضور دارد اضافه کرد: بازی در نقش‌های کمدی زیادی به من پیشنهاد می‌شود، با توجه به این نیاز، ساخت سریال‌های کمدی اتفاق خوبی است و حالا اگر مثل «غیرعلنی» موضوع متفاوت و خاصی داشته باشند هم که خیلی بهتر است و اصلاً چه ایرادی دارد به سوژه‌های متفاوت بپردازیم؟

این بازیگر درباره اینکه سریال را از آی‌فیلم دنبال می‌کرده است یا خیر؟ گفت: از روزی که کارم تمام شد و در خانه بودم، سریال را می‌دیدم.

تسلیمی در ادامه درباره حضورش در سریال تصریح کرد: من نقش مادر یکی از جوانان داوطلب در انتخابات (برزو ارجمند) را بازی می‌کردم، همسرم هم آقای فیلی بودند. این مادر چند دغدغه ذهنی دارد؛ اول که نگران پسر جوانش است که در انتخابات شرکت کرده و دوست دارد ببیند نتیجه کار چه می‌شود. از سوی دیگر، باید حواسش به همسرش هم باشد که خرابکاری نکند. اتفاقاً بیشترین وقت و انرژی‌اش را صرف شوهرش (حاج عباس) می‌کند تا پسرش. البته این مادر اصلاً آدم سیاسی‌ای نیست و به عمد سعی می‌کند خودش را از این ماجراها دور نگه دارد. او بیشتر یک زن خانه است و امور زندگی را می‌چرخاند.

مادری که فقط چای نمی‌برد و بیاورد

وی در ادامه درباره شباهت این مادر با دیگر مادرانی که ایفا کرده است گفت: درست است که در «غیرعلنی» هم نقش یک مادر را بازی می‌کنم اما این کاراکتر منفعل نیست، اینگونه نیست که فقط کار چای آوردن و بردن را داشته باشد. حضور او در قصه موثر است و نقش تأثیرگذاری در اتفاقات سریال دارد از این نظر، نقش را دوست داشتم.

تسلیمی یادآور شد: با توجه به موضوع خاص و تازه سریال حدس می‌زدم که در هنگام پخش با استقبال روبرو شود. واکنش مردم هم خوب بود و آنهایی که سریال را دیده بودند رضایت داشتند و تعریف می‌کردند. البته به نظرم «غیرعلنی» می‌توانست سریال طولانی‌تری هم باشد و قسمت‌هایش بیشتر.

این بازیگر درباره حضور در نقش‌های کمدی عنوان کرد: با وجودی که من بیشتر نقش‌های مثبت را بازی کرده‌ام، از نقش‌های منفی هم استقبال می‌کنم، مثل نقشم در سریال «وضعیت سفید» درواقع مثبت و منفی بودن نقش اهمیت چندانی برایم ندارد و بیشتر به تاثیرگذاری و متفاوت بودن آن فکر می‌کنم. حضور بیشتر در قالب نقش‌های مثبت هم به دلیل پیشنهادهایی بوده که به دستم رسیده است، بیشتر کارگردانان مرا برای نقش‌های مثبت می‌خواهند اما خودم از نقش‌های منفی هم استقبال می‌کنم.

سریال‌های قدیم کیفیت بهتری داشت

وی درباره فعالیت‌های این روزهایش نیز یادآور شد: اگر در خانه باشم حتماً شبکه آی‌فیلم را می‌بینم. این روزها به طور مرتب سریال «پاورچین» را نگاه می‌کنم و لذت می‌برم. سریال‌های قدیمی کیفیت بهتری داشتند و مثلاً همین «پاورچین» کار بسیار خوب و سرگرم کننده‌ای است که غم و غصه ندارد و می‌تواند مخاطب را بخنداند.

تسلیمی در پایان عنوان کرد: چند روز است که کارم تمام شده و در خانه هستم، طی چند ماه گذشته به طور همزمان در سه سریال «زن زندگی مرد زندگی» به تهیه کنندگی آقای جودی، در «بچه مهندس ۴» و «رعد و برق» بازی داشتم. دو سریال اول در مشهد تصویربرداری می‌شد و سریال سوم در گرگان. در این مدت، بین این دو شهر در رفت و آمد بودم و واقعاً خسته شدم و ترجیح می‌دهم فعلاً مدتی را استراحت کنم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مجمع عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجمع عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت شنبه ۲۹ خرداد با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیات امنای این موسسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مجمع عمومی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنا، اعضای هیأت امنا، مدیرعامل، بازرس قانونی، اعضای کمیته حسابرسی و امور مجامع معاونت امور هنری و حسابرس مستقل برگزار شد.

نیکنام حسینی پور مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در این جلسه با قدردانی از هیأت امنا و هیأت مدیره مؤسسه گزارشی از فعالیت‌های اصلاحی مؤسسه و اقدامات صورت گرفته از جمله واکسیناسیون هنرمندان، نشست‌های فرهنگی، جلب مشارکت نهادهای دیگر و… ارائه کرد.

در ادامه جلسه سید مجتبی حسینی با قدردانی از هیأت امنا، هیأت مدیره و مدیرعامل مؤسسه و کمیته حسابرسی و امور مجامع معاونت امور هنری به دلیل تقلیل بندهای گزارش حسابرس مستقل به یک بند نسبت به سال‌های گذشته و ایجاد انضباط مالی و اصلاح ساختارهای مالی و تشکیلاتی گفت: یکی از اهداف عالیه مؤسسه هنرمندان پیشکسوت انتقال تجربیات ارزشمند هنرمندان گرانقدر به نسل آینده است و بهتر است این انتقال تجربه همراه با معرفت هنر هم باشد و فقط مهارت مورد توجه نباشد.

تعامل سازنده با هنرمندان پیشکسوت و انتقال تجربیات ایشان به نسل آینده، تکریم از هنرمندان در راستای عزتمندی و پاسداشت هنرشان، پیگیری لازم برای تصویب اساسنامه اصلاح شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تهیه و تدوین آئین نامه‌های مورد نیاز مؤسسه از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

در این جلسه، مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت و بازرس قانونی، گزارش عملکرد یک سال (سال ۱۳۹۹) مؤسسه را بر اساس استانداردهای حسابرسی ارائه کردند و اعضای هیأت امنا به بحث و تبادل نظر پرداختند و نظرات خود را در خصوص گزارش‌های ارائه شده بیان کردند و در ادامه، حسابرس مستقل نیز گزارش حسابرسی را ارائه کرد و بر اساس گزارش مزبور تکالیف قانونی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تعیین و ابلاغ شد.

مجمع عمومی مؤسسات و انجمن‌های مرتبط با معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور انسجام و انضباط اداری و مالی بیشتر از سال ۱۳۹۷ به صورت مداوم و منظم و با رعایت کلیه قواعد و استانداردهای قانونی برگزار می‌شود و تکالیف قانونی هر مؤسسه نیز توسط کمیته حسابرسی تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ارجمند: توجه به مقوله مهم فرهنگ و هنر از نظر انسان سازی، رشد و توسعه ارکان مختلف کشور و… بسیار حائز اهمیت است/ سینما نیاز به حضور مدیری کارآمد و متعهد دارد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: توجه به مقوله مهم فرهنگ و هنر از نظر انسان سازی، رشد و توسعه ارکان مختلف کشور و… بسیار حائز اهمیت است و شخص آقای رئیس جمهور و یکایک وزرا و معاونین و مشاورین ایشان باید به این مسأله بسیار مهم توجه ویژه داشته باشند و اجازه ندهند حوزه فرهنگ و هنر کشور بالاخص سینما همانند سال های گذشته به کجراهه و بیراهه هدایت شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «راه آبی ابریشم» و «پایان نامه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما نیاز به حضور مدیری کارآمد و متعهد دارد و اولین انتظار بنده از آقای رئیس جمهور این است که فردی را برای پست مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر بگیرند که بتواند مدیرانی شایسته و متعهد و کاربلد را در حوزه های زیرمجموعه خود از جمله سازمان سینمایی به کار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از حسرت هایی که بنده پیش از برگزاری انتخابات خوردم این بود که هیچ یک از کاندیداهای محترم در خصوص مقوله مهم هنر شامل سینما، موسیقی، تئاتر و… سخنی نگفتند! این اتفاق بسیار ترسناک است چرا که ما شاهدیم مهمترین مسأله مهم که امروزه اغلب کشورهای دنیا به آن اتکا دارند از نظر کاندیداهای ریاست جمهوری نادیده گرفته شد.

ارجمند خاطرنشان کرد: اما بنده امیدوارم آقای رئیس جمهور با آگاهی نسبت به اهمیت حوزه فرهنگی و هنری کشور اشخاصی را برای اداره امور این حوزه مهم انتخاب و معرفی کنند که بتوانند فرهنگ و هنر کشور را از ورطه خطرناکی که در آن سقوط کرده نجات بخشند.

این سینماگر برجسته در خاتمه اظهاراتش افزود: بنده پیشگو نیستم و نمی توانم پیشگویی کنم که در سال های پیش رو قرار است شاهد چه قبیل اتفاقاتی در حوزه فرهنگ و هنر کشور باشیم اما امیدوارم هرچه پیش می آید به نفع فرهنگ و هنر کشورمان و همچنین قشر بی پناه و مظلوم فرهنگیان و هنرمندان باشد که متأسفانه طی سال های اخیر به شدت مورد بی مهری واقع شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شرایط کرونا بر عکاسی اثر گذاشته است


یک عکاس پیشکسوت درباره ثبت حال و هوای این روزهای جامعه به دلیل مشکلاتی که کرونا به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم درگیر مشکلات اقتصادی باشند، جامعه شاد نیست و نمی‌توان انتظار پویایی داشت. شاید تمام این موارد را نتوان در یک عکس نشان داد، اما آمارها، اطلاعات و اخبار بیانگر این شرایط هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع