سرامیکهایی که «حرف» برای گفتن دارند/ آغازی برای هنرهای کاربردی
بهزاد اژدری معتقد است کاربردی در رویداد سالانه نمایشگاه کاربردیهای معناگرا به وجهه معناسازی و تولید مفهوم به کار رفته است و هنر معاصر منافاتی بین کاربرد و آثار هنری قائل نیست.
بهزاد اژدری معتقد است کاربردی در رویداد سالانه نمایشگاه کاربردیهای معناگرا به وجهه معناسازی و تولید مفهوم به کار رفته است و هنر معاصر منافاتی بین کاربرد و آثار هنری قائل نیست.
سینماپرس: بازیگر مجموعه تلویزیونی «کلبهای در مه» گفت: مردم ما باهوش هستند و سراغ مجموعه و فیلمهای با کیفیت میروند. اگر فیلمی دچار افت کیفیت شود مطمئنا آن را رها میکنند به همین خاطر مستقیما از چندنفری پرسیدم و گفتند «کلبهای در مه» آب و رنگ خوبی دارد، بازیها خوب، کارگردانی عالی و قصه جذاب است.
به گزارش سینماپرس، خشایار راد در گفتوگو با میزان پیرامون چگونگی حضور خود با سریال «کلبهای در مه» گفت: انتخاب هر بازیگری برای ایفای نقش در هر سریال یا فیلمی بر مبنای پیشینه او است و طبیعتا من هم بر همین اساس انتخاب شدم. در سریال «کلبهای در مه» هم کارگردان به این نتیجه رسید که نقش سروان در این مجموعه به من نزدیکتر است و من میتوانم آن را بازی کنم. من هم فیلمنامه را خواندم و آن را دوست داشتم و قبول کردم و در کنار دوستان خیلی خوبی بازی کردم. ضمن آنکه حسن لفافیان را هم میشناختم و با سوابق کاری او آشنا بودم و خوشحالم این همکاری صورت گرفت.
وی در همین راستا افزود: علاوه بر فیلمنامه و کارگردان، حضور بازیگران مطرح مجموعه از جمله فرخ نعمتی، سام قریبیان، رزیتا غفاری، آشا محرابی و … بودند که برای بازی در نقش سروان راغبتر شدم. خدا را شکر این سریال در این شبها که از شبکه سه سیما پخش میشود مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
وی با اشاره به تیم عالی عوامل پشت و جلوی دوربین سریال «کلبهای در مه» و حساسیت بالا برای بالا بردن کیفیت کار ابراز کرد: مردم ما باهوش هستند و سراغ مجموعه و فیلمهای با کیفیت میروند. اگر فیلمی دچار افت کیفیت شود مطمئنا آن را رها میکنند. مستقیما از چندنفری پرسیدم و گفتند مجموعه آب و رنگ خوبی دارد، بازیهای خوب، کارگردانی عالی و قصه جذاب است که روایت سریال مخاطب را جذب میکند. مجموعه این عوامل باعث شده که بعد از چندوقت دوری از تلویزیون؛ مردم با «کلبهای در مه» پای تلویزیون بنشینند و این مجموعه را تماشا کنند.
وی با اشاره با تزریق دوز اول واکسن کرونا بیان کرد: دوز اول واکسن کرونا را زدم و در حال حاضر در سریال «دیو و ماه پیشونی» به تهیهکنندگی علی شیرمحمدی و کارگردانی فرزاد اژدری در محمودآباد مشغول بازی هستم. هم در این مجموعه و هم کارهای دیگر از جمله «کلبهای در مه» رعایت پروتکلهای بهداشتی از طرف عوامل پشت و جلوی دوربین مورد توجه بود. در حقیقت این دوستان برای آنکه بتوانند در شرایط کرونایی فعالیت خود را ادامه بدهند و منعی صورت نگیرد و پروژهها متوقف نشود؛ این موارد را تا جایی که میشود رعایت میکنند. این رعایت کردن به نفع همه ما است و از همه مردم میخواهم در این روزهای اوجگیری دوباره کرونا بیشتر رعایت کنند و به هیچ عنوان نکات بهداشتی را دست کم نگیرند.
راد با اشاره به اینکه مشغول بازی در سریال «دیو و ماه پیشونی» است بیان کرد: در این سریال در نقش صاحب رستوران بازی دارم و گروه مخاطبان مجموعه کودکان و نوجوانان هستند و سعی شده داستانی خوش آب و رنگ و جذاب تهیه و تولید شود. من دو روز در این مجموعه شبکه نمایش خانگی بازی داشتم و گویا قرار است نقش من اضافه شود که در این صورت دوباره به گروه ملحق میشوم.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «متهم گریخت» در خصوص وضعیت دستمزدها بیان کرد: من همیشه اول فیلمنامه را میخوانم و بعد از آن سوابق کارگردان و کارهای او برایم مهم است. بعد از آن پیشنهاد دستمزد میدهم که البته در بیشرت اوقات از طرف تهیهکننده پیشنهادی میشود که یا به توافق میرسیم یا خیر. طبیعتا این پیشنهاد از طرف تهیهکننده به رزومه و توان و لول بازیگر بستگی دارد. من از آن دست بازیگرانی هستم که همیشه شاکرم و به قسمت و هرآنچه برای من مقدر شده راضی هستم. خارج از هرگونه تعارفی رضایت مردم برای من در درجه اول اهمیت قرار دارد و امیدوارم لطف مردم همچون سابق شامل حالم شود. قطعا من هم سعی دارم در انتخاب نقشها دقت و حساسیت بالایی داشته باشم.
خشایار راد با اشاره به بازی در دیگر فعالیتهای خود در عرصه بازیگری خاطرنشان کرد: قرارداد بازی در سریالی به کارگردانی سعید عباسی را بستهام که احتمالا ۲۰ روز دیگر کلید میخورد و الان در مرحله پیش تولید کار هستند.
شهاب مظفری در فیلم سینمایی «خانه شیشهای» به کارگردانی امیر پورکیان نقش آفرینی کرده است.
سینماپرس: هیأت داوران بخش پویانمایی پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری از سوی دبیرخانه این رویداد هنری معرفی شدند.
به گزارش سینماپرس، «معین صمدی» تهیه کننده، نویسنده و کارگردان فیلمهای انیمیشن و بازیهای ویدیویی، مدرس انیمیشن، داور جشنوارههای انیمیشن، نایب رییس انجمن صنفی انیمیشن و دبیر جشن مستقل انیمیشن ایران، «حمیدرضا حافظی» مدرس دانشگاه، نویسنده و کارگردان فیلمهای داستانی کوتاه، بلند، سریالی زنده و انیمیشن و عضو کانون فیلمنامهنویسان سینمای ایران، «حامد جعفری» تهیه کننده سینما و تلویزیون، داور و عضو هیئت انتخاب جشنوارههای مختلف و رئیس هیئت مدیره استودیو هنر پویا، هیأت داوران بخش پویانمایی این مسابقه را تشکیل میدهند.
بر همین اساس هیأت داوران بخش پویانمایی، ۱۹ فیلمنامهی پویانماییِ برتر که در مرحلهی اول پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان از سوی هیأت انتخاب اعلام شده بود، را داوری کردند.
پنجمین مسابقهی فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان در دو مرحله صورت گرفت، ابتدا طرحهای ارسالی با توجه به شرایط مسابقه از سوی هیات انتخاب بررسی و آثار برتر معرفی شدند.
در مرحله دوم نیز صاحبان آثار برتر یک ماه فرصت داشتند تا نسخه اصلی پویانمایی خود را برای داوری پایانی به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.
مجید رجبیمعمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در نشستی خبری، از رییس جمهور منتخب درخواست کرد که برای شورای عالی انقلاب فرهنگی که کمترین خاصیت را دارد، فکری جدی کند.
سینماپرس: فیسبوک در روز استقلال آمریکا هشتگ «revolution»(انقلاب) را مسدود کرد و به دنبال آن با موج شدیدی از انتقادها روبرو شد.
به گزارش سینماپرس، فیسبوک در روز استقلال آمریکا هشتگ واژه «revolution» را بلاک کرد و به دنبال آن با موج شدیدی از انتقادها روبرو شد.
فیسبوک روز یکشنبه به دلیل مسدود کردن هشتگ «انقلاب» در چهارم جولای، روز تعطیلات فدرال به مناسبت تصویب اعلامیه استقلال در طی انقلاب آمریکا، مورد انتقاد قرار گرفت.
رسانههای اجتماعی با تیز بینی از روز جمعه متوجه شدند که در جستجوی فیسبوک برای #انقلاب (revolution) با اعلان «ایمن نگه داشتن جامعه ما» (Keeping Our Community Safe) همراه با تصویری از یک صفحه قفل شده و پیامی تحت عنوان «پست های با موضوع و واژه انقلاب به طور موقت در اینجا پنهان می شوند» مواجه شدند.
در این پیام که پیوندی به صفحه استانداردها داشت، آمده است: «برخی از مطالب در آن پست ها با استانداردهای انجمن ما مغایرت دارد.
فیس بوک در دسته بندی هایی که شامل «خشونت و فتنه انگیزی»، «درخواست جنسی» و «اخبار دروغ» است، محتواهای ناقض استانداردهای جامعه را مسدود می کند، اما این پلتفرم فناوری به طور آنلاین توضیح نمی دهد که چرا «# انقلاب»(#revolution) لغو شده است.
این بلاک(مسدودسازی) در تمام طول روز یکشنبه اعمال شد و باعث انتقاد بسیاری از مردم در مورد تصمیم فیسبوک برای مسدودسازی واژه انقلاب در روز استقلال آمریکا به رسانه ها و شبکه های اجتماعی کشیده شود.
«توماس ماسی» نماینده جمهوری خواه کنتاکی در توییتر خود نوشت: «در روز استقلال برای بازتعریف مجدد آمریکا خوش آمدید.»
«مدیسون کاثورن» نماینده جمهوری خواه کارولینای شمالی، در توئیتی نوشت که «#BigTech(غول فناوری) دوباره پادرمیانی می کند و آمریکایی ها را از گرامیداشت روز استقلال از یک دولت مستبد و ظالم منع می کند.»
آقای کاثورن گفت: «آنها نمی خواهند تاریخ را آموزش دهند زیرا تاریخ در حال تکرار است. بیدار شو، آمریکا!»
واشنگتن تایمز برای اظهار نظر و توضیح در این خصوص با فیس بوک تماس گرفته است.
#BigTech(غول فناوری) مجدداً در این زمینه، آمریکایی ها را از گرامیداشت استقلال از سوی یک دولت مستبد منع می کند.
آنها نمی خواهند تاریخ را آموزش دهند زیرا این تاریخ در حال تکرار است.
آلبوم موسیقی «شاید هرگز تو را نبینم» به آهنگسازی صبا علیزاده پنجشنبه ۱۷ تیر ماه منتشر خواهد شد.
برخی برنامههای فرهنگی و هنری در حالی به صورت حضوری برگزار خواهد شد که کرونا دلتا با سرعت بالای انتقال خود وضعیت پایتخت را به قرمز رسانده است.
سینماپرس: فرود عوض پور مستندساز در خصوص ۸ سال بی تدبیری در حوزه سینمای مستند در دولت تدبیر و امید گفت: بنده امیدوارم مدیران جدید سینمایی باید شخصیت را به سینمای مستند برگردانند چرا که متأسفانه سال ها است سینمای مستند به واسطه بسیاری اتفاقات جایگاه و شخصیت واقعی خود را از دست داده و با توجه به اهمیتی که این گونه مهم سینمایی دارد بایستی همه دست در دست هم بدهند و مجدداً شخصیت و وجهه واقعی این سینما را بازگردانند.
کارگردان مستندهای «۲۲/۲۲» و «هفت کوه مراد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم برای آنکه بتوانیم نگاهی منصفانه به معضلات و مشکلات سینمای مستند در کشورمان داشته باشیم بایستی به ۲ سال قبل بازگردیم چرا که در این ۲ سال اخیر شیوع و گسترش ویروس منحوس کرونا در سراسر دنیا تمامی کارها را دچار لختی کرده و به تبع سینمای مستند هم از این قاعده مستثنی نیست.
وی ادامه داد: اگر این ۲ سال اخیر را نادیده بگیریم متوجه می شویم که معضل اصلی سینمای مستند در کشورمان از ۲ ناحیه است؛ اولین معضل مباحث مالی است که متأسفانه مدیران سینمای مستند آنطور که باید برای تولید این آثار هزینه نمی کنند و همین مسأله باعث می شود تا بسیاری از پروژه های عظیم مستند نتوانند به تولید برسند.
عوض پور سپس با بیان اینکه آثار مستند نیازمند اکران در سراسر کشور هستند متذکر شد: یکی دیگر از معضلات مهم و اساسی ما بحث اکران و نمایش آثار مستند است. با اینکه ما در سینمای مستند فیلم های خوب بسیاری داریم که در جشنواره ها و یا نمایش های خصوصی با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه می شوند، مدیران سینمایی هرگز حمایتی برای اکران عمومی و گسترده این آثار نمی کنند.
این سینماگر تأکید کرد: متأسفانه در خصوص سینمای مستند همواره این پیش داوری وجود دارد که مخاطب از آن استقبال نمی کند در صورتی که این پیش داوری از اساس غلط است چرا که ما در جشنواره هایی مانند سینماحقیقت و یا فجر شاهد هستیم که اکران آثار مستند با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان روبرو می شوند و یا در جشنواره های جهانی مردم له له می زنند که این فیلم ها را تماشا کنند.
وی ادامه داد: پس مشکل از جای دیگری است؛ اگر این آثار درست توزیع شوند و مدیران سینمایی برای آن ها تبلیغات گسترده انجام دهند آثار مستند نیز مانند سایر فیلم های سینمای داستانی می توانند مخاطب را به سالن های سینما بکشانند.
عوض پور در همین راستا اظهار داشت: پرسش بنده از مدیران سینمایی این است که چرا برای فیلم های برگزیده سینمای مستند در جشنواره های متعدد سینمایی اکران عمومی گذاشته نشد تا همه ببینیم که فیدبک اکران آن ها چگونه است؟
این مستندساز در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: من امیدوارم مدیرانی که به زودی اداره امور فرهنگی و سینمایی کشور را در دست می گیرند حداقل در شهرهای بزرگ کشور سالن هایی را تنها به اکران آثار مستند اختصاص دهند تا ان شاالله از این رهگذر بتوانیم شاهد افزایش چشمگیر میزان مخاطبان این گونه مهم سینمایی باشیم.
درهای یکی از چندین گالری هنری که در پی انفجار بندر لبنان دچار خسارت و آسیب شده بودند بار دیگر به روی بازدیدکنندگان باز شد.