موسیقی فولکلور مشهد در خانه ملک پیچید + ویدیو
علی قمصری در جدیدترین ویدیویی که از پروژه تار ایرانی منتشر کرده، به خانه ملک در مشهد رفته و در آنجا نواخته است.
علی قمصری در جدیدترین ویدیویی که از پروژه تار ایرانی منتشر کرده، به خانه ملک در مشهد رفته و در آنجا نواخته است.
محسن چاوشی در تازهترین فعالیت موسیقایی خود قطعه «ماهی کنار رود» را منتشر کرد.
جواد علیزاده معتقد است انسان میخندد تا بتواند غمهای زندگیاش را فراموش کند و اگر عمیق به این موضوع نگاه شود متوجه میشویم که شادی سبب میشود غمهای انسان فراموش شوند.
سینماپرس: فیلم سینمایی «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی جایزه بهترین فیلم و گروه بازیگران جشنواره فیلم زنان بیروت دریافت کرد.
به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی و تهیهکنندگی علی مصفا برنده ۲ جایزه بهترین فیلم و بهترین گروه بازیگران از فستیوال بینالمللی فیلم «زنان بیروت» لبنان شد.
جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت که تحت عنوان «زنان برای تغییر» با گردآوری فیلمسازان و دوستداران سینما از سراسر جهان با استفاده از قدرت لنز و سینما که پنجرهای برای جامعه و به ویژه زنان است، با مسائلی مانند برابری جنسیتی، هویت جنسی، خشونت خانگی توسط انجمن فیلم بیروت برگزار میشود.
این جشنواره که شامل فیلمهایی درباره زنان و یا ساخته شده توسط زنان است، با هدف برجسته ساختن قدرت زنان در موقعیتهای مختلف هر سال در ماه جولای / مرداد ماه برگزار میشود.
سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، امیررضا رنجبران، صدف عسگری، محمد حیدری و آیلین جاهد به عنوان بازیگران اصلی در «خط فرضی» ایفای نقش کردهاند. عکس: حبیب مجیدی.
پیکر زندهیاد مهرزمان فخارمنفرد بانوی فقید نگارگر فردا شنبه ۹ مردادماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده میشود.
سینماپرس: شبنم فرشادجو با حضور در برنامه «سریالیست» ناگفته هایی از بازی در سریال پرحاشیهای که با نوع نگاهش به زنان جنجالی شد بیان و به این سریال انتقاد کرد.
به گزارش سینماپرس، شبنم فرشادجو بازیگر نقش نسرین در سریال «یاور» که مهمان برنامه «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی بود، در ابتدا درباره انتقاداتی که به این سریال به دلیل شباهت با سریال «ستایش» وارد بود، گفت: من سریال «ستایش» را ندیدم ولی مهمترین نقدی که به سریال ما وارد بود به خاطر متن بود و زن ستیزی که در آن وجود داشت. این نقدی بود که شد و من هم با آن موافق هستم. من طرفداران بانوان و جزو مخالفان این نوع متن بودم. من حتی یک سکانس از سریال «ستایش» را ندیدم و نمیتوانم درباره آن نظر بدهم.
او همچنین در ادامه درباره ایرادات محتوایی وارده به متن این سریال در زمینه حضور زنان و انفعالی که دارند، توضیح داد: متاسفانه باید اقرار کنم بدون خواندن فیلمنامه قرارداد بستم و به گروه اعتماد کردم. درباره نقش پرسیدم و دیدم خانم خانواده است. ۵ یا ۶ خط برایم توضیح دادند و من گفتم قرارداد میبندم. گروه یک و دو داشتند فیلمبرداری میکردند که من اضافه شدم و همه نقشها قراردادشان را بسته بودند. حالا نمیدانم به چه علتی هنوز بازیگر این نقش پیدا نشده بود. من گفتم فیلمنامهها را برایم به خانه بفرستید. قرارداد بستم و رفتم خانه و شروع به خواندن کردم. خودم جزو مخالفان و منتقد به شدت سخت نسبت به نوع نگاه آقای مطلبی به زنان هستم.
فرشادجو تاکید کرد: من جزو منتقدین هستم و برخی سکانسها بود که حتی دعوایم میشد و دلم میخواست با نویسنده کار صحبت کنم. فقط توانستم به امید آقای سلطانی نازنین که خیلی دوستشان دارم و به نظرم کارگردان صبور و بی نظیری هستند کوتاه بیایم و کار کنم. یاد سریال «پدرسالار» افتادم که دهه ۷۰ پخش میشد و من آن زمان دبیرستانی بودم. کمند امیرسلیمانی به عنوان عروس آمد و عصیان کرد و سیستم عوض شد. من را یاد آن سریال انداخت که چنین پدر سلطه گری داشت ولی آن برای ۳۰ سال پیش است.
این بازیگر تصریح کرد: من با حرفهای منتقد برنامه درباره کلیشهای بودن و مردسالار بودن این سریال موافق هستم. به نظرم همه چیز را نباید گردن زمان انداخت. به هر حال نویسنده این را نوشته بوده است، چند قسمت آماده بوده است یعنی من ۲۴ قسمت را خواندم و آماده بود.
همه خانمها در این سریال ناراحت بودند
وی در واکنش به بازیگر نقش مقابلش (محمد حاتمی) که در این گفتگو، کمبود زمان را عامل ضعف سریال خوانده بود، اذعان کرد: خیلی برایم عجیب است که آقای حاتمی از کمبود زمان صحبت میکنند. به هر حال وقت بوده که رسیدگی شود چطور میشود یک زن در این نقش ظاهر شود!؟ زنی که طبق گفته خودشان لیسانس دارد. حالا بچه دار شده و یک کمی احمق به نظرمی رسد. بعد کاملاً منفعل است و باید گذشت کند و ببخشد و هرچه مادرشوهرش میگوید همان را گوش بدهد. خانم سعیدی هم ناراحت بودند، همه خانمها در این کار ناراحت بودند.
فرشاد جو در ادامه توضیح داد: خیلی زیاد افرادی که در این کار مسنتر بودند متلکم وحده بودند. خانم سعیدی و آقای ارجمند خودشان هم ناراضی بودند از این قضیه که چقدر نصیحتش کنم. نسرین چه کرده بود که باید اینقدر نصیحت میشنید؟ حوصلهاش را دارد؟ یک زن ۴۰ ساله که بچههای ۲۰ ساله دارد. میخواهد داماد دار شود و حالا باید بنشیند نصیحت مادرشوهرش را بشنود. واقعاً نداریم، فکر نمیکنم حتی در روستاها و شهرستانهای ما این اتفاق بیفتد.
وی درباره متلکم وحده بودن کاراکترهای مادر و پدر یادآور شد: واقعاً ما یک جاهایی بعد از ۷ صفحه جمله سر ناهار و شام، فقط میگفتیم بله آقا جون چشم آقا جون! نمیدانم روی چه حسابی این متن نوشته شده بود. هربار هم خواستم با آقای نویسنده صحبت کنم به خاطر کرونا پشت یک دیوارهایی بودند و هیچ وقت تشریف نیاوردند. تا روز سوم چهارم پخش که آمدند و گفتند خسته نباشید. خیلی خوب بود. همین!
مطلبی کار دیگری بنویسد نخوانده بازی نمیکنم
این بازیگر بیان کرد: سکانسی بود که من با مادرشوهرم نشستهام تا به روز شوم و شوهرم من را بپسندد و نادم و پشیمان باشد! ما در این صحنه ژورنال نگاه میکردیم و من به کارگردان گفتم آقای سلطانی چه کسی الان ژورنال نگاه میکند! مجله خیاطی کسی نگاه نمیکند! الان اپلیکیشنها هست و به آن نگاه میکنید. ژورنال برای این دوره نیست. این سریال را آقای مطلبی دهه هفتاد نوشته است؟ من هنوز هم نمیدانم. شاید طرح برای قبل بوده است و بعداً تصویب شده است.
بازیگر نقش نسرین در سریال «یاور» گفت: به نظرم باید نویسندههای جوان برای نوشتن بیایند و از متنهای آنها استفاده شود. یک نگاه درست تری و بهروزتری نسبت به زنان داشته باشند. اگر آقای مطلبی کار دیگری بنویسند نخوانده بازی نمیکنم. نویسنده جوان و پر از انرژی بیاید. نگاه درست تر و واقعبینانهتر و منطقیتری داشته باشد، این توقع زیادی نیست.
سری جدید «سریالیست» به تهیهکنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۳:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما میرود.
پیکر زندهیاد مهرزمان فخارمنفرد فردا(شنبه) نهم مردادماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده میشود.
سینماپرس: اسکارلت جوهانسون از کمپانی دیزنی به خاطر اکران آنلاین فیلم «بیوه سیاه» شکایت کرد و دیزنی در پاسخی شدید این کار را غمبار و ناراحتکننده خواند.
به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، اسکارلت جوهانسون که بیش از یک دهه است در نقش «بیوه سیاه» در دنیای سینمایی مارول جلوی دوربین رفته است، در اقدامی غیرمنتظره از دیزنی شکایت کرد.
وی ادعا کرده که طبق قراردادش با دیزنی فیلم «بیوه سیاه» باید تنها در سینما اکران میشد و نمایش همزمان فیلم به صورت آنلاین در «دیزنی+» موجب شده تا فروش فیلم در سینما کاهش یابد و دریافتی وی نیز کم شود.
در حالی که وی شکایت خود را دیروز پنجشنبه تسلیم دادگاه کرده، دیزنی بلافاصله این رفتار را غمگینکننده خواند و وی را برای این شکایت سرزنش کرد و گفت این رفتار نشاندهنده بیتوجهی این بازیگر به روند ترسناک و طولانی مدت بیماری کرونا بر بازار جهانی است.
جوهانسون در شکایت خود تاکید کرده که دیزنی به عمد و بیدلیل موجه موجب نقض قرارداد مارول شده و افزوده است با این کار وی نتوانسته سود کامل قراردادش را دریافت کند.
«بیوه سیاه» نهمین و آخرین فیلمی است که جوهانسون برای مارول بازی کرده است و دیزنی در بیانه غیرمعمول خود تاکید کرده که این بازیگر قبلاً ۲۰ میلیون دلار برای ایفای این نقش دریافت کرده و اکران فیلم به صورت آنلاین موجب شده وی سهم دیگری هم از این بابت داشته باشد.
دیزنی توضیحی درباره اینکه آیا درصدد مذاکره مجدد با جوهانسون است یا خیر ارایه نکرده اما وکلای جوهانسون گفتهاند سعی کردهاند در مورد شرایط قرارداد دوباره مذاکره کنند.
«بیوه سیاه» در آمریکا ۸۰ میلیون دلار، در بازارهای بینالمللی ۷۸ میلیون دلار و در دیزنی+ ۶۰ میلیون دلار فروخته است.
شبنم فرشادجو با حضور در برنامه «سریالیست» ناگفتههایی از بازی در سریال پرحاشیهای «یاور» را بیان کرد.