X

بایگانی شهریور 23, 1400

دفتر سینمایی

برای شورای صدور پروانه ساخت و نمایش باید کارشناسانی دائمی تعیین شوند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مسعود اطیابی، کارگردان، معتقد است هم‌افزایی در سینمای ایران، می‌تواند به کم‌تر شدن زیان‌های کرونایی به این صنعت- هنر شود. او در این باره توضیح می‌دهد: «دربازه زمانی اوایل اکران «دینامیت»، مصادف با مطرح‌شدن نام «قهرمانِ» اصغر فرهادی و خبرسازشدن سینمای ایران شد؛ خبرساز شدنی که اتفاقا به فروش فیلم ما هم کمک کرد. یا اکنون که «درخت گردو» هم‌زمان با «دینامیت» روی پرده است، وقتی تبلیغ خودش را می‌کند، انگار تبلیغ سینما و به‌نوعی تبلیغ فیلم ما را هم می‌کند.»

به گزارش سینماپرس، کلاب هاوس خبرآنلاین با موضوع «سینمای ایران در ژانر وحشت از کرونا؛ فردا چه می‌شود؟» دیشب (دوشنبه ۲۲ شهریور)، با حضور گروهی از کارگردانان، تهیه‌کنندگان، سینماداران و کارشناسان و منتقدان برگزار شد.

یکی از مهمانان این نشست، سیدمسعود اطیابی، کارگردان سینما بود که این روزها کمدی «دینامیت» را روی پرده دارد که در دو ماه گذشته، توانسته بیش از ۱۰ میلیارد تومان بفروشد.

اطیابی، در آغاز با بیان این‌که «کرونا شرایط کل کشور و از جمله شرایط سینما را تغییر داد» گفت: «کرونا می‌توانست فرصتی برای بازنگری در سیاست‌های کلان و برنامه‌های اساسی ما در سینما باشد. فرصتی که از آن استفاده نکردیم و درواقع زمانی را که می‌توانستیم صرف تعمیر قطار متوقف‌شده سینما و تصحیح نحوه مدیریت کلان، رابطه دولت، اصناف و هنرمندان و تغییر چرخه تولید و توزیع کنیم از دست دادیم. تغییری ایجاد نکردیم و طبیعی است که بعد از کرونا نیز با همان شرایط قبل ادامه خواهیم داد و مخاطب‌مان افزایش پیدا نخواهد کرد.»

کارگردان فیلم سینمایی «دینامیت» ادامه داد: «بحث صنعت سینما یک چیز است و بحث تامین نیاز مردم یک چیز دیگر. اگر در حال حاضر مشتری فیلم‌های کمدی روزبه‌روز بیشتر می‌شود، دلیل دارد و دلیلش تنزل سطح سلیقه مخاطب نیست، بلکه نیاز مخاطب به خنده و فیلمی است که روحیه‌اش را عوض کند و به گمان من با توجه به بحرانی که در حال پشت سر گذاشتنش هستیم، تا چند سال آینده نیز همین‌طور خواهد بود. امروزه نیاز جامعه به فیلم مفرح و سرگرم کننده بیشتر است تا فیلمی که کار دیگری کند یا جنبه تجربی داشته باشد.»

او با اشاره به آن‌چه مدیریت بد ممیزی خواند، ادامه داد: «این‌ها دست‌ و پای فیلم‌ساز بسته است؛ این که چند سلیقه متشکل از ۸، ۹، ۱۰ نفر روبه‌روی هم نشسته‌اند، قصاوت می‌کنند و معتقدند قضاوت‌شان باید عملیاتی هم بشود، این قابل قبول نیست. به خصوص این که شوراها از کسانی تشکیل شده است که کارشناس هم نیستند. معتقدم برای شورای صدور پروانه ساخت و نمایش باید کارشناسانی دائمی تعیین شوند، نه کسانی که عملا حضور ندارند و جایی برای تعامل فیلم‌ساز با خود باقی نگذاشته‌اند. همچنین به عقیده من تغییرات بسیاری باید به سرعت در سیستم مدیریت سینما اتفاق بیفتد و تشکل‌ها در حد مدیرکل پایین بیاید و نیازی به این حد از گستردگی نیست.»

اطیابی افزود: «سومین معضل ما، نوع مناسبات‌مان در حرفه فیلمسازی است. به‌عنوان مثال در چیدمان اکران، پنج فیلم کمدی با هم می‌افتند و به‌تبع هرکدام، دیگری را از بین می‌برند. در حالی که هرکدام‌شان می‌توانستند هم زمان با فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف اکران شوند.»

او درباره هم‌افزایی در سینمای ایران توضیح داد: «بازه زمانی اوایل اکران «دینامیت»، مصادف با مطرح‌شدن نام «قهرمانِ» اصغر فرهادی و خبرسازشدن سینمای ایران شد. خبرساز شدنی که اتفاقا به فروش فیلم ما هم کمک کرد. یا اکنون که «درخت گردو» هم‌زمان با «دینامیت» روی پرده است، وقتی تبلیغ خودش را می‌کند، انگار تبلیغ سینما و به‌نوعی تبلیغ ما را هم می‌کند. درواقع زندگی و پویایی سینما به ادامه حیات ما در کنار یکدیگر بستگی دارد و این که کنار هم کار کنیم و به هم اجازه کار کردن دهیم.»

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «نمی‌دانم چرا در ایران هر فیلمی که ساخته می‌شود حتما باید اکران شود!؟ به عقیده من بعد از فصل کرونا، باید تکلیف را مشخص و اعلام کرد که فیلمی ممکن است ساخته شود، اما اکران نشود. فیلمی که مخاطب را به سینما جذب نمی‌کند باید با این نکته کنار بیاید. چراکه مخاطب هر فیلمی را نخواهد دید و وارد هر سالن سینمایی نخواهد شد و یا باید یکی از نیازهایش را پاسخ دهید یا حرفی برای گفتن داشته باشید.»

در ادامه این نشست، محمدرضا لطفی، کارگردان و منتقد سینما، با اشاره به صحبت‌های اطیابی درباره نیاز جامعه به ساخت فیلم مفرح، در سخنانی انتقادی گفت: «تا کنون و مخصوصا پیش از کرونا، فیلم‌های کمدی زیادی ساخته شده است، پس چرا هنوز هم مردم روحیه ندارند و ما مردمی عبوسی داریم؟ این جریان فرهنگی است که سلیقه را می‌سازد. یک زمانی «سگ کشی» و «قرمز»، پُرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی بودند، یک زمانی یک سوم جمعیت ایران به تماشای «عقاب‌ها» نشستند. کدام یکی از این فیلم‌ها باعث خنده مخاطب می‌شد؟»

در پاسخ به این سخنان، اطیابی پاسخ داد: «موافق حرف‌تان هستم. من «عقاب‌ها» را سه بار تماشا کردم و هربار هم به‌خاطر جنبه مفرح آن به سینما رقتم نه جنبه فرهنگی. ما می‌توانیم یک فیلم اشک‌آور و تلخ مثل «متری شیش و نیم» بسازیم اما در ژانر خودش مفرح باشد. منظور من، تنها ساخت فیلم کمدی نبود، بلکه ساخت فیلمی بود که ارزش دیدن داشته و سرگرم کننده باشد.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مرحله مقدماتی داوری پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان آغاز شد


داوری مرحله مقدماتی آثار راه یافته به بخش نهایی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به ۲ صورت حضوری و مجازی آغاز شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

علی قمصری «دل دیوانه» را در ارگ بم نواخت


علی قمصری در چهلمین گام از پروژه‌ «تار ایرانی» ویدیویی از اجرایش منتشر کرد که به اجرای او و روزبه ارجمند نوازنده کمانچه در ارگ بم اختصاص دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعضای شورای راهبری «سمفا» انتصابی نیست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر شورای صنفی نمایش در پاسخ به برخی شائبه‌ها گفت: اعضای شورای راهبری سمفا انتصابی نیستند.

به گزارش سینماپرس، مرتضی شایسته انتصابی بودن شورای راهبری سامانه مدیریت فروش و اکران سینما «سمفا» را رد کرد و ضمن تشکر از حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی برای اجابت درخواست صنوف گفت: او طی ابلاغیه‌ای شورای راهبری سمفا را تشکیل داد. این شورا ۵ عضو دارد که علاوه بر مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش و مدیرعامل موسسه سینما شهر، نمایندگان صنوف تهیه کنندگان، پخش و سینماداران هم در آن عضویت دارند.

دبیر شورای صنفی نمایش در پایان تاکید کرد: البته از آنجا که سنیماداران دو نماینده در شورای صنفی نمایش دارند یکی از آن‌ها توسط انجمن سینماداران معرفی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری نشست «بررسی ردیف آوازی در تعزیه‌خوانی»


نشست تخصصی «بررسی ردیف آوازی در تعزیه‌خوانی» یکشنبه ۲۸ شهریور به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

قهرمانی: سیاست و خط مشی حوزه فرهنگ و هنر باید ترویج ارزش های دینی و انقلابی باشد/ باید از ظرفیت جوانان خوش ذوق، کاربلد و متبحر انقلابی بهره بگیریم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در پی اولین دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای هیأت دولت سیزدهم و تأکید ایشان در خصوص لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: سیاست و خط مشی حوزه فرهنگ و هنر باید ترویج ارزش های دینی و انقلابی باشد؛ ما اگر به این سیاست گذاری برسیم می توانیم حوزه فرهنگی و هنری کشور را نجات دهیم و اگر این کار را نکنیم متأسفانه راه به جایی نخواهیم برد و روز به روز بیشتر در منجلاب لودگی و ابتذال فرو خواهیم رفت.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خاک و آتش» و «گیرنده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همانطور که بنده چندی قبل در گفتگو با خبرگزاری سینماپرس مطرح کردم اشکال عمده ما این است که فونداسیون فرهنگ مان سالم نیست و باید ضوابطی بر آن اعمال شود. باید سیاست و خط مشی ما رشد ارزش های دین و انقلاب باشد تا جامعه تعالی پیدا کند.

وی ادامه داد: ما باید ذوق هنری هنرمندان انقلابی را کشف کنیم؛ شاید برخی از هنرمندان فعال در کشور عامل نفوذی باشند اما بحمدالله اکثریت این گونه نیستند و باید با سیاست گذاری مناسب و اصولی کاری کنیم که هنرمندان متعهد به آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی جایگاه وسیع تری در حوزه فرهنگ و هنر پیدا کنند و بتوانند با تولیدات قوی و موثر خود عملکردی بر ضد جنگ نرم دشمنان داشته باشند.

قهرمانی سپس با بیان اینکه حضرت آقا وقتی این فرمایش را مطرح فرمودند به استفاده از ظرفیت جوانان اشاره کردند متذکر شد: ما باید از ظرفیت جوانان خوش ذوق، کاربلد و متبحر انقلابی بهره بگیریم و هرگز نباید از این مسأله مهم غفلت کنیم.

این سینماگر تأکید کرد: هنرمندان هم نسل بنده بایستی نقش شان عمدتاً نقش اتاق فکر و تبیین سیاست ها و خط مشی ها باشد لذا الآن ظرفیت خوبی در کشور از جوانان با انگیزه و هنرمند وجود دارد که باید از آن ها استفاده شود. دولت اگر بخواهد موفق شود و اگر انقلاب بخواهد مسیر درست خود را بر اساس آرمان و خواسته کسانی که انقلاب کردند ادامه دهد باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گام های شیدایی» و «فرشتگان قصاب» خاطرنشان کرد: ما نیاز به کادرسازی از نیروهای جوان انقلابی داریم. خوشبختانه در سطح کشور هنرمندان جوان و باانگیزه و جسور بسیار زیادند و باید به آن ها میدان داده شود تا در مسیر انقلاب اسلامی و ساختن تمدن اسلامی با ابزار هنر به جنگ با بیگانگان و عوامل نفوذی بیایند.

قهرمانی در پایان این گفتگو افزود: ما در مرحله دولت سازی اسلامی هستیم. اگر نیازها و آرمان های مردم که به خاطر آن انقلاب کردند و شهید دادند را مدنظر قرار بدهیم می توانیم به سوی تمدن بزرگ اسلامی حرکت کنیم در غیر این صورت باید بدانیم پیروز این میدان نبرد نخواهیم بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری کارگاه‌های هنری «اتفاق هنر» در حوزه هنری استان تهران


رویداد «اتفاق هنر» در قالب کارگاه‌های هنری در حوزه هنری استان تهران به صورت حضوری و مجازی شکل می‌گیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اوضاع سینما اصلا خوب نیست/نزدیک به دو سال است که ما سینما به معنای واقعی آن نداریم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمود پاک‌نیت، پیشکسوت سینما و تلویزیون معتقد است دلیل کوچ اکثر سینماگران به شبکه نمایش خانگی، تعطیلی مدت‌دار سینماها و ترس از بیکاری بوده است.

به گزارش سینماپرس، شوک وارده به سینما به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا، اوضاع را تاحدود زیادی برای سینماگران به هم ریخت. تعطیلی سینماها، خوابیدن پروژه‌ها و بیکاری درصد زیادی از عوامل پشت صحنه، همه چیز را به سمت یک فاجعه صنفی پیش می‌برد. اما در همین حال با خانه‌نشینی بیشتر مردم، برخلاف آنچه که در سینماها رخ داد، پلتفرم‌های اینترنتی و VOD ها سود کردند. همین مسئله هم باعث شد که بسیاری از سینماگران به سمت سریال‌سازی بیایند و بازیگرانی که قبلا عادت داشتیم آنها را بیشتر روی پرده سینماها ببینیم، در سریال‌های شبکه نمایش خانگی نقش ایفا کنند.

در این میان اما بودند بازیگرانی که در سینما و شبکه نمایش خانگی آثاری نداشتند و تمام وقت‌شان با بازی در سریال‌های مختلف تلویزیونی پر شده بود. سریال‌هایی که هرازچندگاهی خبر از درگیر شدن عوامل آنها به بیماری کرونا منتشر می‌شد. یکی از بازیگران پرکار در دوران کرونا، محمود پاک‌نیت است، پیشکسوت خوشنام سینما و تلویزیون که در کارنامه هنری‌اش بازی در بیش از ۷۰ فیلم و سریال را به ثبت رسانده است و نامی آشنا برای مخاطبان سینما و تلویزیون به حساب می‌آید. در این روزهای سخت کرونایی و یک روز پس از روز ملی سینما، آنا با این بازیگر با سابقه گفتگو کرد.

آنا: حال و احوال این روزهای سینما و به طور کلی هنرهای نمایشی ما چگونه است؟

پاک‌نیت: این روزها اوضاع سینما اصلا خوب نیست. این بیماری که وارد دنیا شد همه چیز را فلج کرد و حالا کشور ما، هنر ما و سینمای ما در این وضعیت می‌سوزد. نزدیک به دو سال است که ما سینما (به معنای واقعی آن) نداریم و این جای تاسف دارد. امیدوارم که این مسئله هرچه زودتر تمام شود و سینما یکبار دیگر رونق بگیرد و دوباره روی پای خودش بایستد.

آنا: با وجود تعطیلی سینما، اما خیلی از پروژه‌های تلویزیونی به کارشان ادامه دادند. در این مدت شما هم در چند سریال حضور داشتید، کار کردن در این شرایط چگونه بود؟

پاک‌نیت: واقعا بسیار سخت بود و در این مدت عزیزان‌مان را از دست دادیدم. مثل کریم اکبری مبارکه که در سریال «جشن سربرون» با ما هم‌بازی بود که خبر آمد ایشان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت کردند.

آنا: لحظه‌ای که خبر درگذشت مرحوم اکبری مبارکه را شنیدید، چه حس و حالی داشتید؟

پاک‌نیت: خدا شاهد است وقتی این خبر را شنیدم یک هفته خواب نداشتم و هر وقت چشمانم می‌بستم ایشان جلوی نظرم بود و همیشه به این فکر می‌کردم که چرا این بزرگوار باوجود اینکه سن زیادی هم نداشت، باید اینطور ما را ترک می‌کرد.

آنا: باتوجه به اینکه مرحوم مبارکه در همان پروژه بودند، پس احتمالا روزهای پراسترسی را از سر گذراندید، درست است؟

پاک‌نیت: بله استرس زیادی در آن کار و اکثر پروژه‌ها وجود دارد. ما مجبور بودیم کار کنیم، ولی ترس از اینکه خودمان کرونا نگیریم و به خانواده یا دیگران منتقل نکنیم واقعا زیاد بود. در سریال «جشن سربرون» حسن نجاریان تهیه‌کننده پروژه هماهنگ کرده بود که هرروز یک نفر سر صحنه حضور داشت و از بچه‌ها تست می‌گرفت و تا ساعت ۳ بعدازظهر هم در لوکیشن حضور داشت تا مطمئن شود که همه بچه‌ها مشکلی نداشته باشند. این خیلی دلگرمی خوبی بود و از نظر روانی روی بچه‌ها تاثیر خوبی داشت.

آنا: بعد از فوت مرحوم اکبری مبارکه این ایده به ذهن تهیه‌کننده رسید؟

پاک‌نیت: نه از همان ابتدای فیلمبرداری این ایده عملی شد. راستش را بخواهید نمی‌دانم که مرحوم مبارکه سر این پروژه به بیماری مبتلا شدند یا جای دیگر.

سینماگران مجبورند به شبکه نمایش خانگی کوچ کنند/ قیمت بلیت سینما زیاد است اما از یک کیلو هویج که گران‌تر نیست!

آنا: باتوجه به اینکه سریال‌ها معمولا عوامل زیادی دارند، بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و… در پشت صحنه چگونه است؟

پاک‌نیت: اکثر عزیزانی که در پشت صحنه کار می‌کنند، خیلی رعایت می‌کنند که بچه‌های جلوی دوربین محفوظ بمانند. بازیگران وقتی از ۵-۶ صبح به سرکار می‌روند، به دلیل گریم شدن نمی‌توانند از ماسک استفاده کنند و مجبور هستند تا شب بدون ماسک رفت و آمد کنند.

آنا: شما در این مدت به جز «جشن سربرون» دیگر در چه پروژه‌هایی حضور داشتید؟

پاک‌نیت: من سر سریال‌های «گیلدخت» و «سنجرخان» هم بودم خدارا شکر در آنها نیز همه شرایط را رعایت می‌کردند. من در سریال‌های «گیلدخت» و «جشن سربرون» گریم سنگینی داشتم و نمی‌توانستم از ماسک استفاده کنم ولی در «سنجرخان» چون گریم خاصی نداشتم، تا زمانی که جلوی دوربین نمی‌رفتم ماسک می‌زدم.

بیشتر بخوانید:

هنرمندانی که در سال ۹۹ از دست دادیم

یادداشت کارگردان «جشن سربرون» برای بازیگر فقید

گیشه‌هایی که بدون تعطیلی هم بی‌رونق بودند

آنا: این روزها سریال‌های شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌های آنلاین، از محبوبیت بالایی برخوردار است و به نوعی جور سینما و تلویزیون را می‌کشد، تصور می‌کردید که روزی این رسانه‌ها تا این محبوب شوند؟

پاک‌نیت: هدف اصلی آثار نمایشی این است که کار ساخته شود و مردم ببینند، فرقی هم نمی‌کند که پخش کننده کار تلویزیون باشد، یا شبکه نمایش خانگی یا سینما. اگرچه سینما مقوله‌ای کاملا جداست و دوست داریم هرچه زودتر سالن‌ها مثل قبل کارشان را انجام دهند. اما رونق گرفتن شبکه نمایش خانگی در این روزها به معنای این نیست که روی دست سینما آمده است. شما هرچه‌قدر هم که در سریال‌های مختلف کار کنید، باز سینما یک اتفاق دیگر است که تضعیف نمی‌شود. من برای همه عزیزانی که در این راه قدم برمی‌دارند و با ساخت سریال‌ها نگذاشتند چراغ این هنر خاموش بماند، آرزوی موفقیت می‌کنم.

سینماگران مجبورند به شبکه نمایش خانگی کوچ کنند/ قیمت بلیت سینما زیاد است اما از یک کیلو هویج که گران‌تر نیست!

آنا: شما سریال «شهرزاد» را در شبکه نمایش خانگی داشتید، چرا دیگر در سریال‌های تولید شده در آنجا بازی نکردید؟ پیشنهادات کم بود یا خودتان نخواستید؟

پاک‌نیت: پیشنهاد که اتفاقا زیاد بود، ولی من زمانی که در یک پروژه هستم، نمی‌توانم سر یک کار دیگر هم باشم. در این مدت نزدیک به دو سال با فیلمبرداری «جشن سربرون» مشغول بودم که هنوز هم یک سکانس آن مانده و باید لوکیشن‌اش آماده شود. بیش از یک سال هم با پروژه «گیلدخت» درگیر بودم. بازی در این آثار زمانگیر است و زمانی که در پروژه‌ای حضور دارید، نمی‌توانید همزمان جای دیگر هم باشید، چون ممکن است یک پروژه در تهران باشد و یکی دیگر در شهرستان. من هم آدمی هستم که وقتی یک کار دارم، پروژه دیگری را قبول نمی‌کنم، مگر اینکه بدانم از عهده آن برمی‌آیم و به کار اول لطمه‌ای وارد نمی‌شود.

آنا: شما از سریال‌های این چند وقت اخیر در شبکه نمایش خانگی چه کارهایی را دیدید؟

پاک‌نیت: من «زخم کاری» و «می‌خواهم زنده بمانم» را دنبال می‌کردم و هر دو را دوست داشتم. در حال حاضر هم سریال «خاتون» را می‌بینم.

آنا: در همین سریال‌هایی که نام بردید، تعدادی از بازیگران و کارگردان‌های مطرح سینما حضور داشتند. فکر می‌کنید دلیل کوچ سینماگران به سمت سریال‌ها چیست؟

پاک‌نیت: چاره‌ای جز این ندارند. وقتی سینما تعطیل شده و فقط سریال‌ها در حال تولید هستند، هنرمندان که نمی‌توانند در خانه بنشینند، مجبورند کار کنند. البته تفاوت در این حوزه‌ها چشمگیر است، در پروژه‌های سینمایی ممکن است نهایتا یک یا دو ماه درگیر پروژه باشید، ولی در سریال‌ها این زیاد پیش می‌آید که یک سال یا بیشتر در پروژه حضور داشته باشید. به همین دلیل فکر می‌کنم برای بچه‌هایی که این روزها برای شبکه نمایش خانگی سریال کار می‌کنند، سینما خیلی بهتر است. اگرچه بازخورد سریال‌ها بیشتر است، ممکن است عده‌ای علاقه‌مند به سینما و فیلم‌های سینمایی نباشند ولی در هر خانه‌ای تلویزیون هست و خانواده‌ها در کنار هم سریال‌های مختلف را می‌بینند.

آنا: البته شاید دلیل اقبال بیشتر مردم به سمت سریال‌ها این باشد که سینما رفتن برای خانواده‌ها هزینه‌بر شده است. یک خانواده چهار نفره، باید برای بلیط سی هزار تومانی سینما، ۱۲۰ هزارتومان بپردازند و اگر بخواهند بیرون از خانه چیزی هم بخورند باید همین مقدار یا بیشتر هزینه کنند.

پاک‌نیت: متاسفانه حق با شماست، هزینه‌ها بالا رفته، ولی باید به این مسئله هم دقت کنیم که ۳۰ هزار تومان یعنی یک کیلو هویج! یعنی یک نفر برای نوشتن فیلمی سینمایی پنج ماه زمان می‌گذارد و فیلمنامه را می‌نویسند، پنج ماه هم پیش تولید آن کار زمان می‌برد، دو تا سه ماه هم فیلمبرداری و چند ماه هم برای کارهای موسیقی و مونتاژ و… طول می‌کشد. با وجود این زمان و هزینه به نظرم ۳۰هزار تومان واقعا زیاد نیست. اگرچه منکر نمی‌شوم که شرایط اقتصادی جامعه خوب نیست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مجوز انتشار ۱۴ آلبوم صادر شد/ تهیه چند کار برای وطن


دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲ هفته نخست شهریور ماه مجوز ۱۶۶ تک آهنگ و ۱۴ آلبوم را صادر کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برپایی کارگاه تولید آثار در قالب «سوگواره عاشورایی پوستر هیات»


ایمان رشیدی مدیر روابط‌عمومی «جامعه ایمانی مشعر» از برگزاری کارگاه تولید آثار گرافیکی در قالب «سوگواره عاشورایی پوستر هیأت» خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع