X

بایگانی مهر 20, 1400

دفتر سینمایی

خبرهای خوب درباره از سر گیری کنسرت‌ها/ واکسیناسیون راهگشا می‌شود


مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد که به تازگی با حکم وزیر ارشاد عهده‌دار یک سمت مدیریتی جدید هم شده است، درباره تازه‌ترین اقدامات این مجموعه در زمینه برگزاری کنسرت‌ها توضیحاتی را ارائه داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شورای‌ عالی سینما احیا می‌شود/ اولین جلسه با حضور رئیس‌جمهور – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور با اعلام خبر احیای شورای عالی سینما گفت: با پیگیری‌های محمدمهدی اسماعیلی اولین جلسه شورای عالی سینما با حضور رییس‌جمهور آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

خزاعی ادامه داد: شورای عالی سینما پس از وقفه‌ای هشت ساله با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی در عالی‌ترین سطح برگزار خواهد شد. اعضای شورای عالی سینما پس از بررسی و ارزیابی‌های گسترده انتخاب شدند و به زودی معرفی خواهند شد. شورا، همزمان با اولین نشست آن با حضور رئیس جمهور آغاز به کار می‌کند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به بخش‌هایی از مهمترین اهداف شورای عالی سینما عنوان کرد: اعمال سیاست‌های متمرکز در حوزه سینمای ایران برای اجرا توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراجع ذی‌ربط در چهارچوب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، پیشرفت همه‌جانبه کمی و کیفی توانمندی‌های ملی در عرصه سینما، پیشرفت متوازن زیرساخت‌های سینمای ایران، تقویت مؤلفه‌های سینمای ملی و انقلابی به عنوان یکی از عناصر هویت اسلامی ایرانی، رونق اقتصاد سینما و توانمندسازی بخش‌های غیردولتی فعال در حوزه سینما، حمایت و هدایت سینما در جهت تحقق اهداف کلان فرهنگی انقلاب اسلامی و منویات رهبری، ارتقای حضور اثرگذار و مشارکت سینمای ایران در عرصه بین‌المللی، گسترش، تنظیم و ساماندهی بازار فیلم در راستای توسعه اقتصاد سینما و پاسخ‌گویی به نیازها و مطالبات مخاطبان، افزایش کمی و ارتقای کیفی تولیدات سینما با توجه به مضامین، موضوعات و سوژه‌های ارزشمند، تقویت و ساماندهی آموزش و پژوهش سینمایی متناسب با رویکردها و جهت‌گیری‌های پیشرفت و تعالی سینما و شناسایی و پرورش استعدادهای جدید و تربیت نیروهای متخصص و متعهد به ارزش‌های اسلامی انقلابی در کشور از جمله این اهداف است.

خزاعی با بیان اینکه با توجه به دغدغه جدی رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این شورا بعد از هشت سال تعطیلی احیا می‌شود، افزود: احیای شورای عالی سینما پس از سال‌ها تعطیلی در دولت سیزدهم و حمایت شخص رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور از فعالیت این شورا، نشان دهنده اهمیت و جایگاه راهبردی سینما و مرجعیت فرهنگی آن در جامعه است.

رئیس سازمان سینمایی اظهار امیدواری کرد که این اقدام بتواند برای سینمای ایران در گام دوم انقلاب و در جهت تحول و بازسازی انقلابی و اعتلای آن موثر باشد.

وی در پایان عنوان کرد: به شخصه از آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم و دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر توجه و اهتمام ویژه به نیازهای سینمای کشور تشکر و قدردانی می‌کنم و باور دارم برکات و نتایج فعالیت این شورا باعث رونق، پویایی و بالندگی بیش‌تر سینمای کشور خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

افزایش سهم ناشنوایان و نابینایان در جشنواره فیلم کودک – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شرایطی از روز جمعه پیشین آغاز به کار کرد که در این دوره نیز همانند دوره‌های گذشته، تعدادی از فیلم‌ها برای افراد کم توان و ناتوان جسمانی (به ویژه نابینایان و ناشنوایان) مناسب سازی شده است تا به یکی از شعارهای جشنواره که امکان دیدن فیلم برای همه کودکان و نوجوانان سرزمین است، رنگ تحقق بخشد.

در این دوره از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سالن زنده رود سینما ساحل اصفهان، میزبان کودکان نابینا و ناشنوایی خواهد بود که علاقه مند به دیدن فیلم‌های جشنواره و داشتن حس مشترک با سایر کودکان اصفهانی هستند و می‌توانند از فیلم‌های «یدو»، «بام بالا»، «خبرنگار» و «یکی بود یکی نبود» لذت ببرند.

در همین رابطه علی عباسی، رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مناسب سازی جشنواره برای ناتوانان جسمی، به صورت ویژه از سال ۱۳۹۷ و دوره سی و یکم در دستورکار قرار گرفت؛ در دوره سی و دوم دو اکران ویژه برای افراد نابینا و افراد ناشنوا داشتیم که برای نابینایان به صورت توضیح صحنه و برای ناشنوایان به صورت زیرنویس و زبان اشاره، فیلم‌ها مناسب سازی شد.

وی افزود: در سال گذشته و دوره جاری، مجموعه سوینا همکاری را در این جهت با جشنواره شروع کرده و در دوره قبل از آن نیز بنیاد سینمایی فارابی این مسئولیت را بر عهده گرفت. در دوره گذشته جشنواره، با توجه به برگزاری آنلاین جشنواره، تعداد فیلم‌های مناسب شده افزایش پیدا کرد که بازخورد بسیار خوبی را نیز دریافت کردیم.

افزایش سهم ناشنوایان و نابینایان در جشنواره فیلم کودک

رئیس امور افراد دارای معلولیت باشگاه مخاطبین سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تاکید کرد: در دوره فعلی، چهار فیلم مناسب سازی شده برای گروه نابینایان وچهار فیلم برای گروه ناشنوایان اکران شده و خواهد شد که این فیلم‌ها در سینما ساحل، سالن زنده رود اکران خواهد شد. این نمایش‌ها در روزهای شنبه و دوشنبه هفته جاری و در دو سانس در ساعات ۱۷ و ۱۹ برای افراد ناشنوا است و اکران مخصوص برای نابینایان نیز در روزهای یکشنبه و سه شنبه در همان ساعات انجام می‌شود.

عباسی درباره چگونگی انتخاب مخاطبان این سانس‌ها خاطرنشان کرد: با انجمن‌های فعال در حوزه معلولیت‌های بینایی و شنوایی همچنین با مدارس استثنایی، شنوایی هماهنگی‌هایی برای حضور این کودکان انجام شده است. با توجه به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی جز ضروریات این دوره بود، محدودیت‌هایی در تعداد و نحوه حضور این عزیزان داشتیم که با هماهنگی‌های انجام شده، حضور و خروج آنها با کمترین معطلی در محل سینما انجام خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ارکستر سازهای ملی چگونه ناپدید شد؟/ شنیدن روایت جالب علی رهبری


ارکستر سازهای ملی ایران یکی از مجموعه‌های مهم و موثر در عرصه ارکسترهای دولتی ایران بود که در زمان علی رهبری افتتاح، اما پس از چندی به شکل عجیب و غریبی از چارچوب فعالیت ها محو شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پرواز پروانه‌های خسته – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: روز چهارم از جشنواره پرواز پروانه‌های اصفهان در حالی در روز دوشنبه آغاز به کار کرد که بی‌رمقی جشنواره در روزهای گذشته بسیاری را دلسرد و ناامید کرده بود. جشنواره‌ای که همواره با شور و نشاط خود شهر را جانی تازه می‌داد و کودکان شهر در آغوش این جشنواره روزهایی سپری می‌کردند، اما امسال در زیر سایه کرونا و برگزاری موازی جشنواره در تهران خبری از آن رونق نیست.

در این روز که درست در میانه راه جشنواره قرار دارد، اکران اولین فیلم یعنی «بالابام»، با یک غافل‌گیری همراه بود. این فیلم در ساعت ۱۶ در سینمای ساحل اکران شد، اما در حالی که پیش‌تر اعلام شده بود، اکران این فیلم همراه با برخی عوامل از جمله کارگردان خواهد بود و پس از نمایش نیز نشست خبری فیلم برگزار می‌شود، اما خبری از عوامل فیلم نشد. بدین ترتیب اولین نشست خبری روز به دلیل عدم حضور عوامل در اصفهان لغو شد.

«بالابام» فیلمی با رگه‌های فانتری و برای رده سنی کودک بود و از همین روی پروانه‌ها و مخاطبان اصلی جشنواره یعنی کودکان در سالن‌های اکران دیده شدند و بالاخره نمایش فیلمی با استقبال نسبتاً قابل توجهی همراه شد. به نوعی «بالابام» توانست با توجه به جنس فیلمی که کاملاً برای کودکان ساخته شده بود، جانی تازه به کاخ اصلی جشنواره یعنی سینمای ساحل دهد.

پرواز پروانه‌های خسته

اکرانی با استقبال حداکثری

پس از «بالابام» نوبت به «میان صخره‌ها» رسید، فیلمی از دیار بختیاری و مردمان اصیل زاگرس نشین. اکران این فیلم هم با استقبال قابل توجهی همراه بود و از طرفی عوامل سازنده هم حضور حداکثری در اکران افتتاحیه و نشست خبری داشتند تا بعد از سه روز بتوانیم بنویسیم که بالاخره پروانه‌ها به اصفهان آمدند.

همچنین اکران فیلم یدو ویژه ناشنوایان با استقبال خوبی از این قشر همراه بود تا کاخ جشنواره میزبان قدوم مبارک این قشر باشد. پروانه‌های خسته جشنواره پس از سه روز در چهارباغ نیز دیده شدند و برنامه‌های جنبی نظیر غرفه‌های نقاشی و برخی برنامه‌های دیگر، جشنواره مُرده را به کما آورد. با این روند انتظار می‌رود در روز آینده و با اکران فیلم «شهر گربه‌ها» ساخته سید جواد هاشمی اوضاع جشنواره در روز یکی مانده به آخر کمی بهتر شود.

چرا جشنواره به صورت موازی در تهران و اصفهان برگزار شد

مهم‌ترین علت بی‌رمق بودن جشنواره سی و چهارم در اصفهان، برگزاری موازی آن در تهران و اصفهان است، اتفاقی که باعث شده تا جشنواره عملاً با دو کاخ و دو ستاد اجرایی نه در اصفهان و نه در تهران نتواند همه ظرفیت خود را آزاد کند.

در همین راستا ایمان حجتی، مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در حاشیه روز سوم این جشنواره به خبرنگار مهر درباره اینکه چرا جشنواره به صورت موازی در تهران و اصفهان گفت: با توجه به بحران کرونا، باید تصمیمی بین برگزاری و عدم برگزاری جشنواره می‌گرفتیم. تنها شکلی که امکان برگزاری جشنواره وجود داشت، برگزاری به شکل موازی در تهران و اصفهان بود.

وی ادامه داد: اصرار داشتیم که جشنواره زنده بماند، زیرا حتی سال گذشته و در اوج بحبوحه کرونا چراغ جشنواره روشن ماند و جشنواره فیلم کودک به صورت مجازی برگزار شد. در سال گذشته به عنوان اولین جشنواره سینمایی در اوج کرونا برگزار شد. تعطیل کردن یک رویداد مهم کار ساده‌ای است، اما درست نیست و بنابراین تصمیم گرفتیم که جشنواره به هر شکل ممکن برگزار شود.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم کودک اصفهان افزود: دو برگزار کننده اصلی جشنواره یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری اصفهان موافق برگزاری جشنواره برای حمایت از سینمای کودک و نوجوان بودند. جشنواره فیلم کودک زمینه‌ای برای هنرمندان و صاحبان آثار و محرکی برای این ژانر سینمایی است.

پرواز پروانه‌های خسته

سعی کردیم صاحبان آثار را تا جای ممکن به اصفهان بیاوریم

حجتی تاکید کرد: اگر برگزاری جشنواره فیلم کودک را با دیگر جشنواره‌های داخلی نظیر جشنواره فیلم فجر مقایسه کنیم، می‌توان متوجه تفاوت شرایط برگزاری جشنواره‌ها شد. جشنواره فجر در شرایط نرمال کرونایی و زمانی که پیک شیوع نبود تنها در تهران برگزار شد، اما پیش از زمان برگزاری جشنواره کودک پیک‌های سنگینی پشت سر گذاشتیم و تنها راه برگزاری، به همین شکل موجود بود.

وی افزود: صاحبان آثار در شرایط و موقعیت‌های جغرافیایی مختلفی داشتند، اکثر این افراد در تهران ساکن بودند و حضور آن‌ها در اصفهان با پروتکل‌های بهداشتی هم‌خوان نبود. امیدوارم به واسطه کرونا آخرین سالی باشد که جشنواره به این شکل برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم کودک اصفهان در پاسخ به این انتقاد که چرا نشست‌های خبری در تهران و اصفهان به صورت موازی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هر تصمیمی یک نقاط مثبت و منفی خواهد داشت، سال گذشته هیچ نشست خبری در اصفهان برگزار نشد و نشست‌های خبری آنلاین همه در کاخ جشنواره در تهران بود. اما امسال به اندازه تهران در اصفهان نشست خبری برگزار شد و سعی کردیم صاحبان آثار را تا جای ممکن به اصفهان بیاوریم.

حجتی با بیان اینکه «سینما بسیار پرشور و پرنشاط و خوب ارزیابی می‌کنیم»، تاکید کرد: سینما جان گرفته و چند فیلم خوب در جشنواره اکران شدند. چهارچوب و برنامه‌ریزی که داشتیم اجرا شده و نباید این جشنواره را با دوره سی و دوم مقایسه کرد. از برگزاری جشنواره تا اینجا راضی بوده‌ایم. با این حال امیدوارم در سال آینده و در دوره سی و پنجم امکان حضور همه عوامل و بخش‌های جنبی و اصلی جشنواره در اصفهان وجود داشته باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سرمایه‌گذار فیلم کودک از پیش باخته است!/ این نسل قهرمان ندارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

محمد بصیری کارگردان «ترانه‌های پدری» که در سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این فیلم گفت: «ترانه‌های پدری» درباره دوستی بین بچه‌هاست فرامتن فیلم ما این است که ارتباط بین نسل قدیم یعنی جانبازان و قهرمانان جنگ با نسل جدید برقرار شود چون بچه‌های امروزی هیچ شناختی از آنها ندارند. در بخشی از این فیلم می‌بینیم که مشکلاتی برای بچه‌ها پیش می‌آید اما این ۲ نسل دست به دست هم می‌دهند تا مشکل را حل کنند، کمک هم و دوست هم باشند. فیلم با این موضوع شروع می‌شود که این افراد دوستی چندانی ندارند اما رفته رفته دوستی آن‌ها عمق پیدا می‌کند.

وی افزود: در «ترانه‌های پدری» همه بچه‌ها قهرمان هستند اما ما ۲ نسل قدیم و جدید را به هم پیوند دادیم به این صورت که پدری که در دوران جنگ تحمیلی فرزند خود را از دست داده و به عنوان یک قهرمان شناخته می‌شود با بچه‌ای که پدر و مادر ندارد و بی سرپرست است ارتباط می‌گیرد و این پدر درواقع پدر معنوی این بچه می‌شود. از همین رو «ترانه‌های پدری» بیشتر مخاطبان نوجوان دارد.

این کارگردان در بخش دیگر از صحبت‌هایش با اشاره به شرایط اکران اظهار کرد: متاسفانه فیلم‌های نوجوان ما اکران خوبی پیدا نمی‌کنند به همین دلیل سرمایه‌گذاران روی این فیلم‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کنند چون از همان ابتدا می‌دانند که این فیلم‌ها در اکران باخت می‌دهند. بنابراین سینماگران هم به ساخت فیلم‌های نوجوان رغبت پیدا نمی‌کنند. به همین دلیل فیلم‌هایی برای تفریح و تفنن بزرگسالان داریم اما فیلم‌هایی برای تعلیم و تعلم نوجوانان نه.

وی بیان کرد: ما در «ترانه‌های پدری» چیزی نزدیک به ۴۰ صحنه با جلوه‌های ویژه بصری در نظر داشتیم که مربوط به تخیلات نوجوان بود ولی بعد از پایان فیلمبرداری متوجه شدیم که باید هزینه‌ای معادل کل فیلم برای این چند صحنه بدهیم اما این امر را هیچ سرمایه‌گذاری قبول نمی‌کند از همین رو ما تنها از سه صحنه‌ای که جلوه‌های ویژه بصری داشت در فیلم استفاده کردیم.

بصیری مطرح کرد: ما این روزها برای نوجوانان به وفور خوراک فرهنگی غربی داریم اما محصول ایرانی قابل ارایه برای آنها نداریم به طوری که رفته رفته آن‌ها تهی از فرهنگ خودمان می‌شوند. این موضوع کار را برای فیلمسازان هم سخت می‌کند مثلاً من خودم با سختی بسیار سرمایه‌گذار پیدا کردم پیش از این هم فیلمی با محوریت نوجوانان ساخته بودم اما متاسفانه هنوز امکان اکران پیدا نکرده است. ما با سختی بسیار فیلم می‌سازیم اما فیلم‌ها اکران نمی‌شوند، این نشان می‌دهد که هیچ پشتوانه‌ای نداریم.

این کارگردان در پایان توضیح داد: فیلمسازان ما می‌دانند چگونه باید فیلم بسازند و با بچه‌ها ارتباط برقرار کنند، با فرهنگ خودمان بیشتر آشنا هستند و می‌توانند آثار خوبی برای فیلمسازان تولید کنند. مشکل اینجاست که برخی فیلم‌ها حاصل نگاه هنرمندان نیست بلکه محصول خواسته مسئولان است این موضوع باعث خودسانسوری فیلمسازان می‌شود، نتیجه این می‌شود که برخی فیلم‌ها ارتباط چندانی با مخاطب برقرار نمی‌کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازگشت کودکان به سالن سینما خوشحال‌کننده است/ تشکر از یک مادر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان یکشنبه هجدهم مهرماه مهمان برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش به تهیه‌کنندگی و سردبیری مارال دوستی بود و نکاتی را در رابطه با برگزاری جشنواره بیان کرد.

تابش با اشاره به جشنواره فیلم کودک بیان کرد: امسال ویژگی عمده جشنواره این است که فراگیر است، یعنی بچه‌ها به صورت آنلاین می‌توانند در آن شرکت کنند، ضمن اینکه دو هزار و ۲۲۰ کودک و نوجوان ایرانی ۶ تا ۱۶ ساله به عنوان داور در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند که در این سه روزی که از جشنواره گذشت حضور فیزیکی بچه‌ها در سالن‌ها همه ما و به خصوص سینماداران را شاد کرد.

وی ادامه داد: در روز اختتامیه جشنواره رای و نظر دو هزار و دویست و بیست کودک و نوجوانی که آثار را داوری کردند و فیلم برگزیده‌شان را اعلام می‌کنیم و به آن فیلمی که بچه‌ها انتخاب کرده‌اند جایزه تعلق می‌گیرد. حقیقتاً امسال این میزان مشارکت کودکان به عنوان داور، یک دستاورد بسیار خوبی بود که ما را خیلی خوشحال کرده است.

در این گفتگو مارال دوستی با اشاره به یکی از رویکردهای برنامه عنوان کرد: ما در «پرانتز باز» تصمیم گرفته‌ایم تا تشکر کردن را رواج بدهیم. شما هم از یک نفر یا یک اتفاق قدردانی کنید.

دبیر جشنواره کودک و نوجوان نیز پاسخ داد: دیروز مادر آقای حسین ریگی در سالن انتظار سینما فرهنگ، پشت در سالن نشسته بودند و کنار دست ایشان مادرانی بودند که فرزندان کودک یا نوجوانشان را آورده بودند که فیلم حسین ریگی را ببینند. حسین ریگی فرزند سیستان و بلوچستان است. من دیروز از مادر حسین تشکر کردم که اگر امروز حسین به عنوان یک بلوچ، موفق شده یک فیلم نوجوانانه در جشنواره بیاورد و عرضه کند، ثمره تربیت، حمایت و مهر مادرانه است.

وی اضافه کرد: همان لحظه هم از مادرانی تشکر کردم که با صبر، حوصله و متانت و با رعایت شرایط کرونایی که همان زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است با صبوری فرزندانشان را به سینما می‌آورند. اگر یادتان باشد قبلاً مادر و پدرها دم در مدرسه به دنبال ما می‌آمدند، ما این صحنه را دیروز دیدیم که مادر و پدرها فرزندانشان را به سینما می‌آورند. به نظر من این دو قدردانی یکی از مادرانی که از فرزندانشان در شرایط سخت حمایت می‌کنند تا کار هنری را ادامه دهند و از آن طرف به مادران جوانی که با حوصله می‌آیند و فرزندشان را به سینما می‌آورند؛ که این دو نکته‌ای است که نباید فراموش شود.

«پرانتز باز» کاری از گروه برنامه‌های مستند-ترکیبی رادیو نمایش ویژه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از محل سینما فرهنگ با اجرای مارال دوستی و کارشناسی علیرضا بهرامی از هفدهم تا نوزدهم مهرماه ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ به صورت زنده از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کوچ از موسیقی به کتاب/ الهیاری مدیرکل دفتر توسعه کتاب ارشاد شد


وزیر ارشاد به پیشنهاد معاون فرهنگی این وزارتخانه، در حکمی محمد الهیاری فومنی را به عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی منصوب کرد.الهیاری پیش از این مدیرکل موسیقی ارشاد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

مراسم تشییع پیکر مرحوم عزت الله مهر آوران از بازیگران سینما و تلویزیون که بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در گذشت، صبح امروز دوشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

احیای آیین‌های کهن مشقت‌ بار اما ماندگار است


رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر ضرورت جذب جوانان از طریق فرهنگ به هنر و آیین های ریشه دار، گفت: احیای آیین‌های کهن مشقت‌ بار اما ماندگار است.

مشاهده خبر از سایت منبع