تازهترین آلبوم ارسلان کامکار منتشر شد/دلایل انتخاب یک اسم متفاوت
ارسلان کامکار از آهنگسازان و نوازندگان باسابقه موسیقی کشورمان در تازهترین فعالیت اجرایی خود اقدام به انتشار یک آلبوم جدید با عنوان «نوستالجیا» کرده است.
ارسلان کامکار از آهنگسازان و نوازندگان باسابقه موسیقی کشورمان در تازهترین فعالیت اجرایی خود اقدام به انتشار یک آلبوم جدید با عنوان «نوستالجیا» کرده است.
تهیهکننده و سردبیر برنامه تلویزیونی «بدون توقف» گفت: درهای این برنامه به روی همگان باز است و ما به دنبال تضارب آرا بر مدار عقلانیت هستیم.
تهیهکننده و سردبیر برنامه تلویزیونی «بدون توقف» گفت: درهای این برنامه به روی همگان باز است و ما به دنبال تضارب آرا بر مدار عقلانیت هستیم.
جواد شمقدری معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت محمود احمدینژاد که در دوره او شورای عالی سینما و سازمان سینمایی شکل گرفت، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره طرح موضوع فعال شدن دوباره این شورا در دوران ریاست محمد خزاعی در سازمان سینمایی پس از ۸ سال تعطیلی این شورا گفت: اینکه چرا و چگونه شورای عالی سینما در دورهای که بهعنوان معاون سینمایی فعالیت میکردم شکل گرفت، دلایل پنهان و آشکار بسیاری دارد، اما مساله این است که هرچند تلاش و زحمات بسیاری صورت گرفت تا این شورا بتواند شکل گرفته و به وظایف خود عمل کند، اما با روی کار آمدن دولت آقای روحانی شورا منحل شد. فکر میکنم اگر اهالی سینما دغدغه و دل سوزی نسبت به حوزه سینما دارند، باید بررسی کنند که چرا در دولت آقای روحانی، رؤسای سینمایی و وزیر وقت تصمیم میگیرند که این شورا را منحل کنند. اگر به دنبال دلایل این امر بگردید متوجه بسیاری از فریبکاریها در سینما میشوید.
وی با اشاره به اینکه چنین تجسمی در زمان تصمیمگیری برای انحلال شورای عالی سینما نشان میدهد که عدهای فریبکار و دروغگو هستند که به دنبال ارتقای سینما به مفهوم حرکت کلانی که در کشور باید رخ دهد، نبوده و تنها به دنبال منافع شخصی خود هستند، توضیح داد: این گروه که منافع شخصی خود را در سینما دیدهاند به دنبال آن بودند که همه امتیازها، فرصتها و رانتها برای آنها باشد و دیگران نتوانند از این امکانات استفاده کنند. به گونهای که امروز نزدیک به ۹۰ درصد کسانی که در سینما هستند شرایط مطلوبی ندارند اما در مقابل آن، برخی از افراد تبدیل به کارتلهای بزرگی شدهاند که ثروتهای میلیاردی برای خود جمع کردهاند.
اولین رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: همین شرایط نشان میدهد که سینما تبدیل به سکویی برای منافع این گروه شده است. در حالی که شورای عالی سینما در آن زمان به این دلیل شکل گرفت تا منابع و فرصتها را به صورت عادلانه بین همه اهالی سینما تقسیم کند و بی شک مدیریت جدید سازمان سینمایی نیز با همین نگاه به دنبال شکلگیری دوباره شورای عالی سینما است.
شمقدری با اشاره به اینکه در سینمای ایران با افرادی سروکار داریم که شاهنشینان سینما هستند، گفت: در آن زمان برای اینکه از شر این شاهنشینان رها شویم (به این معنا که از شاهنشینی فاصله بگیرند نه اینکه از سینما خارج شوند) و برای ایجاد عدالت در ایجاد فرصتها در سینما، نیازمند تشکیل شورای عالی سینما بودیم. زمانی که این پیشنهاد را ارائه کردم، طرح مورد استقبال قرار گرفت و در نهایت شورای عالی سینما شکل گرفت.
وی ادامه داد: در مجموع قوانین و آئین نامههایی که در حوزه سینما وجود دارد، شاید بیش از ۷۰ درصد آن، مصوبات هیأت دولت است که این مصوبات در جریان برگزاری جلسات هیأت دولت با حضور رئیسجمهور تصویب میشود. در دورههایی، این آئین نامهها و قوانینی که دستمایه کار کارگزاران حوزه سینما است، نیاز به بازبینی، بازنگری و اصلاح دارد. حتی گاهی نیاز به حذف برخی از آئین نامهها بوده تا به جای آن قوانین جدیدی را جایگزین کنند.
حکمی برابر شورای عالی انقلاب فرهنگی
معاون سینمایی دولت احمدینژاد تاکید کرد: البته این را هم نباید فراموش کرد که قانون زمانی قانون است که در مجلس شورای اسلامی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود. ما در آن زمان به دنبال آن بودیم که این مصوبات در شورای عالی سینما که یک شورای جمع و جورتر است دنبال شود تا دیگر در صف لایحه و مصوبات هیأت دولت قرار نگیریم، چرا که در چنین صفی سینما همیشه در آخر قرار میگرفت و هیچ وقت نیز به نتیجه نمیرسیدیم. به همین دلیل شورای عالی سینما سبب میشود که خارج از این صف، مسائل سینما مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
در آن زمان حتی به دنبال این بودیم که شورای عالی سینما حکم شورای عالی انقلاب فرهنگی را پیدا کند و یا مصوبات مورد تأیید در شورای عالی سینما به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته تا حکم قانون را نیز پیدا کرده و تنها مصوبه هیأت دولت تلقی نشود. در واقع این شورا را میتوان یک مسیر میانبر برای حل معضلات سینما در محضر بالاترین مقام کشوری دانست وی بیان کرد: در آن زمان حتی به دنبال این بودیم که شورای عالی سینما حکم شورای عالی انقلاب فرهنگی را پیدا کند و یا مصوبات مورد تأیید در شورای عالی سینما به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته تا حکم قانون را نیز پیدا کرده و تنها مصوبه هیأت دولت تلقی نشود. در واقع این شورا را میتوان یک مسیر میانبر برای حل معضلات سینما در محضر بالاترین مقام کشوری دانست.
شمقدری گفت: معتقدم شورای عالی سینما در طول فعالیت خود تأثیرات مثبتیبر ساختار سینما داشت که یکی از مواردی که میتوان به آن اشاره کرد، تشکیل سازمان سینمایی است. در واقع تأسیس سازمان سینمایی در ابتدا در شورای عالی تصویب شد، اگر قرار بود برای ایجاد این سازمان در هیأت دولت تصمیم گرفته شود، شاید اصلاً چنین سازمانی تشکیل نمیشد. اما در نهایت تأسیس سازمان سینمایی به سرعت تصویب شد و معاونت نیروی انسانی رئیس جمهور موظف شد ساماندهی جدید این تشکیلات را تدوین کرده و مصوب کنند. منظور من از این توضیح این است که همین شورای عالی سینما بود که تصمیمگیری و اجرای آن را در بسیاری از امور سینمایی تسریع کرد.
وی با بیان اینکه در آن دوره با راه اندازی شورای عالی سینما، گامهای خوبی در حوزه رفاهی و معیشتی سینماگران از جمله مسکن و بیمه برداشته شد، توضیح داد: البته این را هم باید بگویم زمانی که مسألهای تصویب میشود باید مسیری را طی کند تا در نهایت جنبه اجرایی پیدا کند. برخی از این موارد بار مالی داشت که باید در مجلس تصویب میشد، در سال ۱۳۹۱ که شرایط ارزی کشور دچار یک تشنج و شوک شدید شده و دلار به ۳ برابر قیمت رسید، در آن دوران بودجه اکثر نهادها و سازمانها بسیار تقلیل پیدا کرد. زمانی که بودجه یک نهاد یا سازمان به نصف تقلیل پیدا کند عملاً حوزه کاری مورد نظر نیز نصف میشود. اما سینما از طریق شورای عالی توانست نقص بوجود آمده را جبران کرده و آن سال سینما دچار شوک نشد و سینمای ایران همان برنامههایی که در دستور کار داشت را دنبال کرد، در واقع توانستیم مبلغ قابل توجهی را مصوب کنیم تا به سینما کمک کنیم.
هر کسی میتواند «خراب» کند، مهم ایجاد کردن است
رئیس سازمان سینمایی دولت دهم تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که به آن میتوان اشاره کرد، بحث ساماندهی صنوف سینمایی بود، در همین راستا مصوبهای را دنبال میکردیم که در نهایت با روی کار آمدن دولت آقای روحانی این امر به نتیجه نرسید. مساله این است که هرکسی میتواند در هر زمان هرچیزی را خراب کند، اما هنر این است که بتوان با وجود شرایط مختلف، چیز جدیدی را ایجاد کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که شورای عالی سینما با آئین نامه جدید کار خود را آغاز کند توضیح داد: با توجه به اینکه چگونگی ترکیب شورا و مأموریتهای آن در آئین نامه شورای عالی سینما مشخص است، بعید میدانم که برای ایجاد دوباره شورا، آئین نامه اصلی دست کاری یا تغییر داده شود، در حال حاضر مهم این است که آئین نامه مورد نظر اجرایی شود. در واقع آئین نامهای که آن زمان تدوین شد یک کار کامل بوده و زمان بسیاری برای آن صرف شد. زمانی که بهعنوان مشاور هنری رئیس جمهور فعالیت میکردم، بسیاری از مباحث را در دستور کار قرار داده و با گروههای مختلف مشورت میکردیم و در همان دوران بود که بحث ایجاد سازمان سینمایی و شورای عالی سینما طراحی شد.
شمقدری در پایان گفت: البته این را هم باید بگویم که در ابتدا نام سازمان سینمایی، سازمان امور هنری و سینمایی بود و به دنبال آن بودیم که سازمانی که تشکیل میشود حوزه هنر را نیز در بر بگیرد و فعالیتهای آن شامل هنرهای نمایشی، موسیقی، سینما و بسیاری دیگر از شاخههای هنری باشد. حتی پیشنهاد را داده بودیم که این سازمان خارج از چتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گیرد، که به دلیل حجم بالای تغییرات با شکلگیری چنین سازمان گستردهای به خصوص از سوی وزارت ارشاد موافقت نشد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی عماریار، فیلم سینمایی انیمیشن «بنیامین» به تهیهکنندگی مصطفی حسنآبادی و کارگردانی محسن عنایتی به دوازدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستقل «یونیورسال» راه یافت.
فیلم سینمایی «انیمیشن» که در جشنواره بینالمللی فیلم کودکان اصفهان اولین موفقیتهای خود را آغاز کرد اینک به صورت رسمی به دوازدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستقل «یونیورسال» راه یافت.
این جشنواره که از سال ۲۰۰۷ کار خود را آغاز کرده هر ساله در یک کشور اروپایی یا آمریکایی برگزار میشود اما مرکزیت آن شهر نیویورک آمریکاست که روزهای ۲۹ و ۳۰ اکتبر برابر با ۷ تا ۸ آبان ماه به صورت آنلاین برگزار میشود.
پیش از این فیلم سینمایی «بنیامین» در جشنوارههای بینالمللی انیمیشن و کارتون سئول (سیکاف ۲۰۲۱)، زوما در نیجریه، کووتو در تانزانیا و انیمافیلم در کشور آذربایجان انتخاب شده بود و در تانزانیا برنده بهترین فیلم داستانی و برنده بهترین کاراکتر انیمیشن شد.
انیمیشن سینمایی «بنیامین» که پخش بینالمللی آن در اختیار گروه عماریار و شرکت فیلمارکت (به مدیریت سونیا سرلک) است، همچنین برنده جایزه بهترین انیمیشن سینمایی کشور در سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان شده بود.
در خلاصه داستان «بنیامین» آمده است: «خرابکاری آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه میشود. بنیامین تصمیم میگیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر…»
انیمیشن سینمایی «بنیامین» محصول موسسه پویانمایی «آیندهنگار» به تهیهکنندگی مصطفی حسنآبادی و کارگردانی محسن عنایتی است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی «روایت فتح»، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در بنیاد فرهنگی «روایت فتح» از بخشهای مختلف این بنیاد و انجمنها تابعه بازدید کرد. در این دیدار که به مدت هفت ساعت طول کشید سیدمحمد یاشار نادری رییس بنیاد و جمعی از مدیران ستادی و انجمنها نیز وی را همراهی میکردند.
سردار فدوی در ابتدای ورود و ضمن خیرمقدم از سوی مدیران شاهد اجرای نمایش میدانی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و سپس به همراه سیدمحمد یاشار نادری از آرشیو و گنجینه گروه مستند «روایت فتح»، انتشارات «روایت فتح» و انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بازدید و سپس با حضور در سالن شهید آوینی با مدیران این بنیاد جلسه برگزار کرد.
در این جلسه نادری به عملکرد بنیاد فرهنگی «روایت فتح» طی ۲ سال گذشته پرداخت و با ارائه گزارش از روند تولیدات و محصولات و رویدادهای برگزار شده به تولید سند اعتلای آثار فرهنگی هنری انقلاب و دفاع مقدس توسط بنیاد فرهنگی «روایت فتح» اشاره کرد.
سپس مجتبی کوچکی قائممقام بنیاد فرهنگی «روایت فتح» و مدیران انجمنهای ۶ گانه نیز به ارائه گزارش درباره فعالیتهای بنیاد و انجمنهای تخصصی پرداختند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ادارهکل روابط عمومی و امور بینالملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان با هدف شناسایی و تبادل دستاوردهای حوزه فیلمنامه و نمایشنامهنویسی و ایجاد فرصت ارتباطات و تبادل تجربه در زمینههای مختلف هنر سینما و تئاتر کودک و نوجوان در سطح ملی برگزار شد.
پس از انتشار فراخوان، ۱۱۹۹ اثر به دبیرخانه رسید که از این تعداد، ۳۴۸ اثر سینمایی بلند، ۲۵۲ نمایشنامه، ۲۲۶ فیلم کوتاه و ۱۷۲ اثر پویانمایی بود.
پس از بررسی آثار هیات انتخاب ۴۲ اثر سینمایی بلند، ۱۹ نمایشنامه، ۴۱ فیلمنامه کوتاه و ۱۹ اثر در بخش پویانمایی را به عنوان راهیافته به مرحله دوم معرفی کردند.
اسامی برگزیدگان ۲ بخش پویانمایی و نمایشنامه از سوی گروههای داوری اعلام شده است.
هیات داوران بخش نمایشنامه این مسابقه متشکل از شهرام کرمی نویسنده، کارگردان، منتقد، مدرس دانشگاه و مدیر فرهنگی و هنری، حسن دادشکر کارگردان، نویسنده، بازیگر، مدرس دانشگاه، مدیر سابق مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نادر برهانیمرند نویسنده و کارگردان تئاتر و نمایشهای رادیویی و دبیر جشنوارههای تئاتر، سه اثر «گردنبند خورشید» اثر مریم علینیا، «اپ بابایاب» از محمد عبدیجمالی و «هیولایی در میان ما» نوشته نجیبه نعمتی را به ترتیب حایز مقام اول تا سوم دانستند و «پنگوئن طلایی» اثر مرضیه شریفی را شایسته تقدیر معرفی کردند.
در عین حال در بخش پویانمایی نیز مونا عبدالهشاهی با اثر «کران» به عنوان نفر اول، نیاز اسماعیلپور با «نقل سیاه گالش» دوم، نوید ایزدیار با «سفر آبان» سوم و عطیه آقاحسینی با «خرگوش و تمساح» شایسته تقدیر شناخته شد.
داوری آثار این بخش را معین صمدی تهیهکننده، نویسنده و کارگردان فیلمهای انیمیشن و بازیهای ویدیویی، مدرس انیمیشن، داور جشنوارههای انیمیشن، نایب رییس انجمن صنفی انیمیشن و دبیر جشن مستقل انیمیشن ایران، حمیدرضا حافظی مدرس دانشگاه، نویسنده و کارگردان فیلمهای داستانی کوتاه، بلند، سریالی زنده و انیمیشن و عضو کانون فیلمنامهنویسان سینمای ایران و حامد جعفری تهیه کننده سینما و تلویزیون، داور و عضو هیات انتخاب جشنوارههای مختلف و رئیس هیات مدیره استودیو هنر پویا، برعهده داشتند.
اسامی برگزیدگان ۲ بخش فیلمنامه کوتاه و سینمایی بلند این مسابقه نیز در روزهای آتی اعلام خواهد شد.
پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان در سه قالب تالیفی به منظور ارائه آثار خلاق در زمینههای سینما و تئاتر مرتبط با مخاطبان کودک و نوجوان و تلاشی در راستای ارتقای این حوزه تخصصی، اقتباسی با تاکید بر اقتباس از آثار چاپ شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و قالب ویژه (اسطوره من- همچون پدر، مهربان- شهید سردار قاسم سلیمانی) با توجه به شخصیت والای سردار قاسم سلیمانی و با نگاه پدری مهربان برای نوجوانان ایران، برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری سیوهشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران، صبح امروز سهشنبه، ۲۷ مهرماه مراسم افتتاحیه این رویداد در سالن ۸ پردیس سینمایی «ایران مال» برگزار شد.
در ابتدای این مراسم الهام عادلی مجری مراسم از دبیر جشنواره دعوت به سخنرانی کرد. سیدصادق موسوی دبیر جشنواره به روی صحنه آمد و گفت: سیوهشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران مثل هر سال در دو بخش ملی و بینالملل برگزار میشود. امسال از سوی آکادمی اسکار نیز تاییدیه گرفتیم تا در خاورمیانه سومین کشور و در آسیا هفتمین کشوری باشیم که به این مهم دست یافته است.
وی افزود: امسال ۱۲۸ کشور جهان با ۶۴۰۲ فیلم در دبیرخانه آثار خود را ثبت کردند. در بخش ملی نیز ۱۷۷۵ فیلم ثبتنام کردند و بعد از رقابت تنگاتنگ ۷ درصد افراد توانستند به این دوره از جشنواره راه پیدا کنند که در بخش داستانی ملی به ۴ درصد و در بخش بینالملل به کمتر از ۱ درصد میرسد.
دبیر جشنواره ادامه داد: به قصد دانشافزایی ۲۰ نشست تخصصی رایگان با عنوان نشستهای تخصصی مجازی ۳۸-۲۰ نیز از طریق پلتفرمها و اینستاگرام برگزار میشود.
وی خاطر نشان کرد: با تمرکز بر غنای تئوریک سینمای تجربی در این دوره تمرکز جشنواره به این حوزه معطوف شده است و امیدواریم که این رویداد سینمایی فرصت مغتنمی برای کشف استعدادهای تازه به شمار بیاید. از تمامی فیلمسازان سراسر گیتی و بهخصوص ایران که فرصت اکران آثارشان را به هر دلیلی نداشتیم عذر میخواهیم و امیدواریم که فرصت دیده شدن و تشویق شدن را در سایر رویدادها پیدا کنند.
سینما روایتگر مسلط واقعیت و حقیقت است
او در ادامه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سیوهشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه را قرائت کرد که به شرح زیر است: «هنر، بازآفرینی واقعیت است و اندیشهای که با واقعیت زندگی پیوند نخورد، درختی بی ریشه است. هنر، گزارش واقعه است و هنرمند، گزارنده و جوینده راهگشا. طرح نوساختهای که هنرمند از واقعیت پدید میآورد آینهای است در مقابل جامعه و سینما هنری راهبردی، هنری متعالی و رسانهای تاثیرگذار، نافذ و سریعالامضاست و در عصر حاضر معرف تاریخ، فرهنگ و تمدن کشورهاست. فیلم کوتاه، سرآغاز حرکتهایی سازنده و ثمربخش است و جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران خاستگاه چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه بوده و به دلیل ارتباط تنگاتنگاش با نسل جوان و نوگرای کشور، افق نگاه آن میبایست مبتنی بر نگاهی ملی و انقلابی باشد و امروز در دومین گام انقلاب، با حضور نسل جوان متعهد کار آزموده دانا و پرانگیزه سبب شکوفایی و بالندگی فرهنگ ایرانی اسلامی و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی خواهد شد. به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «هنر سینما بلاشک یک هنر برتر است؛ یک روایتگر کاملاً مسلط-که هیچ روایتگری تاکنون در بین این شیوههای هنری روایت یک واقعیت و یک حقیقت، تا امروز به این کارآمدی نیامده-و یک هنر پیچیده و پیشرفته و متعالی. برای هنرمندان و سینماگران سرزمینم، ایران عزیز، موفقیت و سربلندی را آرزومندم.»
در ادامه تیزر این رویداد ساخته بهمن ارک با نقشآفرینی سینماگرانی همچون حامد سلیمانزاده، تییام یابنده، امید شمس و… به مناسبت آغاز جشنواره سی و هشتم پخش شد.
سپس با پخش یک کلیپ، از هنرمندانی که سال گذشته جان خود را از دست دادند، یاد شد.
در ادامه کلیپی از تازههای انتشارات انجمن سینمای جوانان ایران پخش شد و سپس آیین معرفی این کتابها با حضور سعید پوراسماعیلی مدیر فرهنگی و آموزش و سیدجواد میرهاشمی مدیر انتشارات انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.
سعید پوراسماعیلی گفت: انتشارات انجمن سینمای جوانان ایران مدتی تعطیل بود تا دوباره از فستیوال ۳۴ به بعد با تمرکز بر فیلم کوتاه آثار بسیاری در این انتشارات به چاپ رسیدند. از آنجا که جان دادن به فیلم از طریق فیلمنامه است، سعی کردیم تمرکز ما بر فیلمنامه فیلم کوتاه باشد. تمرکز این دوره نیز بر محوریت «سینمای تجربی» متکی بود. این در حالی است که گاهی میبینیم که جسارت فیلم کوتاه به محاق رفته و صرفاً از سینمای بلند روایتگری میکند.
سپس کلیپی درباره چکیده نظرات سینماگران درباره تاییدیه آکادمی اسکار بر جشنواره پخش شد. همچنین ویدیوی بعدی به مرور اختتامیه دوره سی و هفتم جشنواره اختصاص داشت.
سپس گروه موسیقی گلها به رهبری استاد مهیار فیروزبخش به روی صحنه آمدند تا قطعاتی از موسیقی را اجرا کنند. علیرضا افتخاری خواننده پیشکسوت نیز به اجرای آوازی قطعاتی پرداخت.
سیوهشتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار میشود. این رویداد برای اولینبار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، احمد مهرانفر اولین بازیگری است که به فیلم سینمایی «پاکول» به کارگردانی نوید اسماعیلی و تهیهکنندگی غلامرضا آزادی پیوسته است و این اثر در حال حاضر در مرحله انتخاب بازیگران قرار دارد.
مهرانفر به عنوان نقش اصلی «پاکول» قرار است با شخصیت متفاوتی به ایفای نقش بپردازد.
«پاکول» دومین فیلم سینمایی اسماعیلی است که به صورت مشترک با کشور افغانستان ساخته میشود و قرار است برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر و همچنین فستیوالهای جهانی آماده شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «امیر تمام دیدگاهش نسبت به چرخه زندگی روزمرهاش تغییر کرده، اما روزی از تلاقی ۲ سرنوشت، طبیعت به او نشان میدهد که میتواند بیشتر از آنچه که فکر میکند خودش را ثابت کند.»
اسامی کامل عوامل «پاکول» عبارتند از تهیهکننده: غلامرضا آزادی، کارگردان: نوید اسماعیلی، نویسندگان: وحید اسماعیلی، امیر یوشی، مجری طرح و جانشین تهیهکننده: سعیده حمیدی، مدیرتولید: حامی جهانی، جانشین تولید: امین شفا، مدیر فیلمبرداری: شهرام نجاریان، تدوین: منوچهر صانعی، طراح صحنه: مهرداد رنجی، طراح گریم: جنان صدفی، مدیر صدابرداری: فرزان معاونیان، طراحی و ترکیب صدا: بهروز معاونیان، مشاور پروژه: امیر صیدآبادی، مدیر برنامهریزی: گلچهره دانش، دستیار اول کارگردان: ایمان غیرتمند، منشی صحنه: داریوش اسقایی، عکاس: اردلان آزرمی، مدیر تدارکات: علیرضا مظفری.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود میرکاظمی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، جواد اوجی وزیر نفت، سعید محمد مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، علی عسگری معاون ستاد اجرایی فرمان امام، علیرضا مختارپور قهرودی دبیرکل نهاد کتابخانههای عمومی کشور، میثم نیلی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن خجسته معاون پیشین صدا و سیما، سیدمحسن مهاجرانی معاون پیشین صدا و سیما و مشاور رییس رسانه ملی به همراه محمد خزاعی به عنوان هیات امناء بنیاد سینمایی فارابی معرفی شدند.
اعضای هیات امناء بنیاد سینمایی فارابی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت ۲ سال منصوب شدند.