X

بایگانی آذر 18, 1400

دفتر سینمایی

کاروان هنری «روایت حبیب» به زنجان رسید


کاروان هنری روایت حبیب در سومین استان مقصد خود به زنجان رسید و نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی را در حسینیه اعظم زنجان افتتاح کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیام رئیس رسانه ملی در پی تحریم خبرنگار صداوسیما


رئیس رسانه ملی در پیامی اعلام کرد شجاعت رسانه‌ای آقای رضوانی خبرنگار صدا و سیما دولت متکبر انگلیس را عصبانی و سرگردان کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نادر طالب‌زاده – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی در ادامه دیدار و تکریم اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این بار به عیادت نادر طالب زاده تهیه کننده و کارگردان کشور رفت و ضمن ملاقات وی در جریان روند درمانی این مستندساز و مجری تلویزیون کشور قرار گرفت.

در این دیدار عضو کابینه دولت سیزدهم در گفت‌وگویی صمیمانه با طالب زاده درباره فعالیت‌ها و تولیدات این کارگردان تلویزیون و سینمای کشور، از تلاش‌های این هنرمند پیشکسوت قدردانی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار همچنین تکریم و پاسداشت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را از اولویت‌ها و برنامه‌های این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: سینمای ایران به حضور افرادی مانند نادر طالب زاده نیاز دارد.

اسماعیلی در ادامه ضمن آرزوی سلامتی کامل برای این تهیه کننده و کارگردان پیشکسوت، از خداوند منان برای او شفای عاجل مسئلت کرد.

نادر طالب زاده نیز در این دیدار ضمن قدردانی از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روند درمانی و همچنین حال و هوای این روزهای خود گفت.

در این دیدار محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و مهدی نورعلیشاهی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشتر نیز در راستای برنامه‌های حمایت و تکریم هنرمندان در دولت سیزدهم، با حضور در منزل جمال شورجه کارگردان سینما، از وی عیادت کرد.

«بشارت منجی» نام مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی نادر طالب‌زاده بود که با محوریت داستان مسیح از زبان انجیل برنابا در سال ۱۳۸۷ در ۱۳ قسمت ساخته شد و در تابستان ۱۳۸۹ روی آنتن شبکه اول سیما رفت.

نادر طالب زاده از سه شنبه هفته گذشته (۹ آذرماه ۱۴۰۰) به علت عارضه قلبی در بیمارستانی در تهران بستری شده بود. وی چند روز گذشته پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

نادر طالب‌زاده (متولد ۱۳۳۲ در تهران) مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و کارگردان است. وی همچنین دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه است.

طالب‌زاده فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتخابات انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران


انتخابات انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ویدئو / مجمع عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران


مجمع عمومی سالانه انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران پیش از ظهر پنجشنبه (۱۸ آذر) برگزار شد. در این مجمع انتخابات هیات مدیره انجمن برگزار شد که در نهایت آرش خاموشی، حمید فروتن‌فر، سجاد صفری، صبا طاهریان، علی آقاربیع، محمد دلکش و مجید عسگری‌پور به عنوان اعضای اصلی و مرتضی فرج‌آبادی و امیر خلوصی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین مهدی قاسمی و ابوالفضل نسایی به عنوان بازرسان انجمن و اصغر خمسه هم به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتخابات انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران


انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرسان انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در تالار غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور اعضا انجمن برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روز پرستار را با نسیم نفس بگیرید


ویژه برنامه نفس به مناسبت روز پرستار از شبکه نشاط و سرگرمی پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«نمور» با بازی باربد بابایی راهی جشنواره فیلم فجر شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه؛ همزمان با پایان مراحل فنی فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داود بی دل و تهیه‌کنندگی یاسر جعفری، این اثر برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر، راهی دبیرخانه جشنواره شد تا در صورت پذیرش، اولین نمایش خود را در رقابت با دیگر آثار سینماییِ جشنواره پشت سر بگذارد.

محمدرضا علیمردانی، سمیرا حسن‌پور، نسیم ادبی، پریسا شاهولیان، محمدرضا عباسی، سید بنیامین شهیدزاده و با حضور بهاره کیان افشار بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین به تازگی عکسی از نقش‌آفرینی باربد بابایی، مجری برنامه‌های تلویزیون نیز در این فیلم منتشر شده که اولین حضورش در سینما را با «نمور» پشت سر گذاشته است.

نوشین معراجی فیلمنامه این ملودرام اجتماعی را به نگارش درآورده است که دومین فیلم بلند سینمایی بی دل در مقام کارگردان محسوب می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «تالاب رو از زندگی من نقاشی کردند، لجن‌زار و نمور

فهرست کامل عوامل این فیلم عبارتند از تهیه کننده: یاسر جعفری، کارگردان: داود بی دل، مجری طرح و سرپرست گروه کارگردانی: ایمان یزدی، نویسنده: نوشین معراجی، برنامه‌ریز: الناز کریمی، مدیر تولید: امیر اسکندری، مدیر فیلمبرداری: مهدی ایل بیگی، مدیر صدابرداری: امید عاشوری، موسیقی: عیسی حبیب‌زاده، طراح گریم: امید گل‌زاده، طراح صحنه: امین جهانی، طراح لباس: زهره سلطانی، منشی صحنه: سمیه شهرابی، تدوین: محمدحسام لواف زاده، صدا گذار: عرفان ابراهیم، اصلاح رنگ و نور و جلوه‌های ویژه کامپیوتری: علی تصدیقی، مدیر تدارکات: محسن دیانت، عکاس: حسن شجاعی.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ویژه برنامه «مخاطب خاص» در شب میلاد حضرت زینب (س)


برنامه تلویزیونی «مخاطب خاص» به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) از سوریه پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تصاویر گریز غیرممکن یک خلبان از موشک«سام۶»/ او استاد «بابایی» بود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

محمدعلی یزدان‌پرست کارگردان مستند «بعد از ۲۲ سال» که به بخش شهید آوینی پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» راه پیدا کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: این مستند روایتگر زندگی سرلشگر خلبان اسدالله بربری است، او یکی از متبحرترین خلبانان نیروی هوایی بوده که سال ۴۸ به آمریکا اعزام می‌شود، در سال ۵۲ با وجود اینکه دعوت نامه‌های زیادی از سوی کشورهای مختلف برای او ارسال می‌شده که در نیروی هوایی آن کشورها خدمت کند اما به ایران بازمی‌گردد و در نیروی هوایی کشور خودمان مشغول می‌شود. وقتی جریانات انقلاب و تسویه ارتش پیش می‌آید، مقداری به او کم لطفی می‌شود اما دوباره به ارتش بازمی‌گردد. روز ۱۸ مهرماه و در حالی که تنها ۱۸ روز از جنگ ایران و عراق گذشته بود، در عملیاتی که به موصل می‌رود، دیگر برنمی‌گردد، این عملیات تنها عملیات دفاع مقدس بود که هیچ خبری از آن مخابره نشد. آقای اسدالله بربری به همراه هم تیمی خود با نام ابراهیم دل‌حامد مفقودالاثر می‌شود و در نهایت بعد از ۲۲ سال پیکر ایشان در سال ۸۲ به ایران باز می‌گردد.

وی افزود: آقای اسدالله بربری متعلق به یکی از روستاهای دلیجان با نام روستای راونج از استان مرکزی بود. من روزی از دلیجان رد می‌شدم و تندیسی از ایشان در یکی از میدان‌های اصلی شهر دیدم. این موضوع برای من جالب بود که در شهر کوچکی مانند دلیجان چطور یک خلبان جنگنده به این شهرت می‌رسد. این شد که پیگیر و متوجه شدم قصه جذابی دارد.

یزدان‌پرست با اشاره به اینکه «بعد از ۲۲ سال» یک اثر مستند- انیمیشنی است، بیان کرد: طبق اطلاعاتی که من دارم برای اولین بار بخشی از عملیات مهم نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس با جزییات کامل به صورت انیمیشن در این فیلم درآمده و در این مستند روایت می‌شود.

شرکت در ۴ عملیات مهم تنها در ۱۸ روز

وی عنوان کرد: آقای بربری ۱۸ روز بیشتر در جنگ نبود ولی در این ۱۸ روز در ۴ عملیات مهم شرکت کرده که ما آن‌ها را در فیلم بازسازی کرده‌ایم. اتفاق خیلی مهمی که درباره ایشان رخ می‌دهد این است که در یکی از عملیات‌ها هواپیمای آقای بربری با موشک سام ۶ مورد هدف قرار می‌گیرد، دستورالعمل جهانی هوانوردی در هنگام شلیک سام ۶ قطعاً اجکت کردن است، تمام خلبانان دستور دارند که حتماً اجکت کنند چون تقریباً فرار کردن از سام ۶ به دلیل سرعت بالا و حرارت زیادش یک امر غیرممکن است اما در پنجمین روز از جنگ یک موشک سام ۶ به سمت هواپیمای اسدالله بربری شلیک می‌شود، جزو معدود اتفاقاتی که در تاریخ جنگ‌های جهان رخ داده این است که او موشک سام ۶ را دفع می‌کند و موفق می‌شود از آن فرار کند. وقتی هواپیمای او به زمین می‌نشیند، می‌بینند که ۱۸ سوراخ روی بدنه هواپیما ایجاد شده، این در حالی است که او هواپیما را با یک موتور فرود آورده است. به محض اینکه اسدالله بربری از هواپیما پیاده می‌شود، فرمانده پایگاه می‌آید و به او درجه افتخاری می‌دهد. این مهمترین ویژگی این خلبان بوده است که با جزییات کامل این موضوع را به تصویر کشیده‌ایم.

این کارگردان مطرح کرد: ما برای ساخت این مستند به سراغ همسر و فرزند این شهید هم رفتیم. ما سه سال مشغول ساخت مستند «بعد از ۲۲ سال» بودیم گاهی آنقدر اذیت می‌شدم که چند بار بی خیال قضیه شدم، واقعاً حس می‌کردم دیگر توان ندارم که این ماجرا را ادامه بدهم به همین ترتیب به خانم شایانی همسر اسدالله بربری هم گفتم دیگر از توان من خارج است اما ایشان به من گفتند اسدالله بربری استاد شهید عباس بابایی و عباس دوران بوده است، آن‌ها شاگردان همسرم بوده‌اند اما همگان آن دو شهید بزرگوار را می‌شناسند ولی همسر من را تعداد اندکی. دلیل این موضوع این بود که اسد برادر نداشت، تو برادر او باش و این کار را انجام بده. همین حرف ایشان باعث شد من کار را ادامه بدهم. هنوز هم که هنوز است متاسفانه ارگان‌هایی که باید و وظیفه دارند با ما همکاری نکرده‌اند، هنوز حتی یک رونمایی برای این فیلم برگزار نکرده‌اند و این خیلی بد است. امیدوارم فیلم در جشنواره دیده و اسدالله بربری به مردم شناخته شود.

۲۲ سال عذاب بلاتکلیفی یک خانواده

وی توضیح داد: اسدالله بربری با وجود همه خدماتی که برای این مملکت داشته است، خیلی شناخته شده نیست. در آن ۲۲ سال هم خانواده او وسط هوا و زمین بوده‌اند؛ یک روز به آنها می‌گفتند اسد شهید شده، یک روز می‌گفتند اسیر است و هر روز یک حرف تازه به آنها می‌زدند؛ این عذاب آورترین اتفاق زندگی آنها بوده، هنوز هم که هنوز است آنها جواب دی ان ای را نگرفته‌اند. این خانواده استخوان‌هایی را که از سوی بنیاد شهید برای آنها آورده شده است، با نام اسدالله بربری به خاک سپرده‌اند اما بعد از ۱۸ سال که پیکر او بازگشته، بنیاد شهید به این خانواده جواب دی ان ای ارایه نداده است. خانواده بربری هنوز شک و شبهه دارند که آیا این استخوان‌ها متعلق به اسدالله بربری است یا نه. هرچند این شهید در حال حاضر مزاری دارد و از نظر بنیاد شهید همه چیز رو به راه است، اما خانواده بربری هنوز دلشان اطمینان پیدا نکرده است چون هیچ نشانه‌ای ندارند که به صورت قطعی مطمئن شوند.

یزدان‌پرست در بخش دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به هزینه‌های ساخت مستند-انیمیشن بیان کرد: بخشی از هزینه‌های این فیلم را از سوی ارتش دریافت کرده‌ایم البته برخی نهادهای دیگر هم حمایت‌هایی از این پروژه داشته‌اند. اما متاسفانه هزینه‌های ساخت فیلم بسیار بالا رفته است. ساخت این فیلم از سال ۹۸ شروع شد و دو سال زمان برد تا به انتها برسد. یک گروه ۱۰ نفره انیمیشنی هم همراه ما بودند. البته این درک هم وجود ندارد که این سبک از فیلمسازی چقدر نو و جدید است و می‌تواند تاثیرگذار باشد. متاسفانه تا می‌گوییم می‌خواهیم درباره دفاع مقدس فیلم بسازیم همه تصور می‌کنند می‌خواهیم از یک سری آرشیو تکراری استفاده کنیم و با کمترین هزینه فیلم بسازیم اما به نظرم انیمیشن برای رسیدن به آن هدف و تاثیرگذاری بیشتر کمک می‌کند. بازسازی صحنه‌ها و استفاده از آرشیو جنگی برای به تصویر کشیدن رشادت‌های این خلبان و اتفاقات جنگ غیرممکن بود به همین دلیل ما مجبور بودیم برای درک لحظات حساسی که آن زمان به وقوع پیوسته بود از انیمیشن استفاده کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع