X

بایگانی آذر 19, 1400

دفتر سینمایی

«کشتن خواجه» به جشنواره «اِسلم دنس» می‌رود/ یک قاتل سریالی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «کشتن خواجه» به نویسندگی و کارگردانی عبد آبست در بخش مسابقه بیست و هشتمین دوره جشنواره «اِسلم دنس» (SLAMDANCE) آمریکا به رقابت با دیگر آثار این فستیوال می‌پردازد.

این جشنواره از ۲۰ تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ مصادف با یکم تا یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰، در ایالت یوتا آمریکا در شهر پارک سیتی برگزار می‌شود. برای اولین بار در تاریخ ۲۸ ساله این جشنواره، یک فیلم بلند ایرانی برای حضور در این فستیوال انتخاب شده است.

در بخش مسابقه با نام «رهایی» (Breakout) تنها ۶ فیلم از ایران، آمریکا، آلمان، استرالیا و کانادا حضور دارند، این آثار برای بدست آوردن جایزه بهترین فیلم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

فستیوال «اِسلم دنس» رقیب سنتی فستیوال «ساندنس» است هر دو این جشنواره‌ها در یک زمان برگزار شده و محل برپایی آنها در شهر پارک سیتی روبروی یکدیگر و در یک خیابان است.

این جشنواره کاشف کارگردان‌های نامداری در صنعت سینما است که فیلم‌های آنها برای اولین بار در این فستیوال به نمایش درآمده‌اند، از میان این فیلمسازان می‌توان به کریستوفر نولان، برادران روسو، آری آستر و بون جونگ هو اشاره کرد.

فستیوال «اِسلم دنس» سومین حضور بین‌المللی «کشتن خواجه» در سه هفته گذشته پس از «شب‌های سیاه تالین» و «گوآ» است.

شهرزاد سیفی تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد. ابراهیم عزیزی، وحید راد، میثاق زارع، ایمان بسیم، سارا محمدی، مه‌سیما کباری بازیگران این فیلم هستند. «کشتن خواجه» داستان یک قاتل زنجیره‌ای را روایت می‌کند.

این فیلم محصول شرکت «هیچ فیلم» است و پخش و فروش بین‌المللی آن را محمد اطبایی در کمپانی «مستقل‌های ایرانی» برعهده دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش آثار سینمایی بدون اخذ پروانه حتی در محافل فرهنگی تخلف است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با اشاره به اینکه مدیریت جدید سازمان سینمایی در روزهایی آغاز به کار کرد که سینما درگیر کرونا بود، گفت: تحلیل‌های ابتدایی حاکی از این بود که بازگشت به دوره رونق در سینما و زمانی که مردم به سینماها می‌روند بسیار سخت خواهد بود. اما خوشبختانه این روزها شاهد رونق مجدد سالن‌های سینما و حضور گسترده مردم در سینماها برای تماشای فیلم‌ها هستیم.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره برخی اظهارنظرها در مورد نحوه صدور مجوزهای اکران ادامه داد: همواره ملاک سازمان سینمایی در صدور پروانه تولید و نمایش، تمسک به قانون بوده است و در حوزه پروانه نمایش آیین‌نامه قانونی وجود دارد که به استناد آن تصمیم‌گیری می‌شود. اگر قرار باشد اقدامی درباره جلوگیری از نمایش یک فیلم و یا تخلفات احتمالی که ممکن است صورت گرفته باشد انجام پذیرد، سازوکار آن در آیین‌نامه و دستورالعمل شوراها وجود دارد.

ایل بیگی با بیان اینکه ما امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند همدلی هستیم، گفت: من معتقدم باید بین سینماگران، هنرمندان و اهالی سیاست و دیگرگروه‌ها گفتگو و تبادل نظر صورت گیرد و نشست‌های کارشناسی انجام شود نه اینکه این گروه‌ها از طریق رسانه با هم حرف بزنند، بی شک نشست‌ها و گفتگوها به بالندگی سینمای ایران کمک می‌کند.

وی ادامه داد: شوراهایی که طبق مصوبه هیات دولت در سازمان سینمایی تشکیل شده است براساس آیین‌نامه، مقررات و دستورالعمل‌هایی که وجود دارد نسبت به بررسی فیلمنامه‌ها و فیلم‌ها و مجوز دادن یا ندادن و یا اصلاح فیلم و فیلمنامه‌ها اقدام می‌کنند.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: هیچ فردی به جز اعضای شوراهای مذکور که به عنوان معتمدین سازمان سینمایی معرفی شده‌اند و در شوراها حضور پیدا می‌کنند، مجاز به دیدن آثار سینمایی رسیده برای دریافت مجوز نیستند زیرا فیلم‌های سینمایی که هنوز اکران عمومی نشدند، مصداق حق‌الناس است.

ایل بیگی با تاکید بر اینکه اهالی سینما توقع دارند که حقوقشان در زمان نمایش فیلم برای شوراهای مختلف رعایت شود، گفت: طبیعی است سینماگران دارای حقوقی هستند و در کنار این حقوق، تکالیفی نیز برعهده آنها است که باید رعایت شود و یکی از این تکالیف اخذ پروانه ساخت و پروانه نمایش برای هر اثر تصویری است. همچنین جلوگیری از نمایش فیلم‌های بدون مجوز در محافل و جشنواره‌ها یکی دیگر از این تکالیف است.

ایل بیگی در پایان تاکید کرد: روزهای خوبی برای سینمای ایران شروع شده است. مردم بانشاط در سالن‌های سینما حضور پیدا می‌کنند و این فرصت به وجود آمده تا جامعه سینمایی با برگشت به دوران پیش از کرونا؛ دورانی که در تولید و اکران آثار پررونقی وجود داشت، برگردیم و شرایط بهتری را برای همه اهالی سینما فراهم کنیم. امیدوارم فیلمسازان تولیدات مناسبی در شان مردم و متناسب با ارزش‌های جامعه مسلمان ایرانی تولید کنند تا تماشاگران بیشتری از تولیدات سینمای ملی بهره ببرند و رونق بیشتری در این حوزه ایجاد شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جمعه سیاه کوهنوردان چگونه مستند شد؟/ «برفگیر» روایت می‌کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «برفگیر» روایت حادثه‌ای در جامعه کوهنوردی ایران است که از آن به عنوان جمعه سیاه کوهنوردی یاد می‌کنند. علاوه بر اینکه نوع حادثه رخ داده جزو موارد بسیار نادر در کوهستان است و ممکن است این پدیده هر صد سال در هیمالیا یا آلپ رخ بدهد، پوشش لحظه‌ای عملیات نجات از ساعات آغازین تا خاتمه عملیات و پیدا کردن ۱۲ جسد قربانیان این حادثه از بخش‌های نمایش داده شده این فیلم است.

کیارش اشراقی کارگردان و تهیه کننده این مستند درباره جزئیات ساخت آن به خبرنگار مهر بیان کرد: شرایط تولید مستند «برفگیر» بسیار دشوار و سخت بود و تولید این فیلم یک هفته بعد از وقوع حادثه شروع شد.

وی اضافه کرد: تیم تولید مستند باید در دمای منفی ۲۰ درجه در فصل زمستان با وجود خطراتی در ارتفاعات تهران بالغ بر بالای ۳۰۰۰ متر و نقاطی که حادثه رخ داده حضور پیدا می‌کرد و این فیلم را از لحاظ دقت بالا و سناریوی از پیش تعیین شده مانند سایر مستندهای عادی، دچار محدودیت می‌کرد.

مرتضی قاضیان دیگر کارگردان این مستند به پوشش کامل سه منطقه‌ای که حادثه در آن رخ داده بود اشاره کرد و گفت: این فیلم بیشتر از ۳۰ نفر مصاحبه شونده دارد؛ از عوامل نجات تا مدیران عملیات و کسانی که در دل حادثه گرفتار بودند.

قاضیان درباره تلاشی که برای کشش و جذابیت مستند انجام شده است نیز بیان کرد: نحوه نمایش ماجرا، روایت را از ابتدا تا انتهای این حادثه، برای مخاطبی که هیچ اطلاعی از موضوع فیلم ندارد، جذابیت ایجاد می‌کند.

وی همچنین به سختی‌های ساخت مستند اشاره و عنوان کرد: ما در این مستند پوشش لحظه‌ای عملیات و نجات قربانیان را داشتیم که خود کار را سخت و طاقت فرسا می‌کرد.

مستند «برفگیر» علاوه بر حضور در بخش ملی فیلم بلند پانزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت، در سالروز حادثه پنجم دی ماه ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نشان های «مانا» و «مانی» به کدام هنرمندان اهدا شد؟


مراسم اهدای نشان عالی و افتخار «مانا و مانی» امروز ـ جمعه ـ ۱۹ آذر ماه در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مراسم اکران افتتاحیه «جنایت بی‌دقت» برگزار شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایش گستران، مراسم اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری شب گذشته پنجشنبه ۱۸ آذرماه با حضور سینماگران، بازیگران، عوامل فیلم و اهالی رسانه در موزه سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم نگار اسکندرفر تهیه‌کننده فیلم گفت: امروز خوشحالم در جمع شما هستم تا یک فیلم مستقل از یک فیلمساز مستقل را باهم تماشا کنیم. در این روزهایی که آلودگی هوا و بیماری کرونا جسم و جان ما را هدف گرفته است؛ هنر بهترین پناه است. دیدن یک تابلو نقاشی، شنیدن یک اثر موسیقی خوب، خواندن یک کتاب خوب، نشستن به تماشای تئاتر و فیلم، جایی برای نفس کشیدن در زندگی ایجاد می‌کند.

اسکندرفر با اشاره به وضعیت فرهنگی و اقتصادی کشور در دو سال گذشته، گفت: سینما در دو سال گذشته دچار آسیب شده است اما خوشبختانه با تلاش‌های سینماگران، تولید متوقف نشد و سینماگران با چنگ و دندان کار کردند و فیلم سینمایی ساختند.

وی با اشاره به اینکه حال ما در هنگام ساختن فیلم «جنایت بی‌دقت» خوب بود، ادامه داد: در این دو سال هر وقت می‌خواستم فیلم جدیدی را شروع کنم به دوستان می‌گفتم ما فیلم می‌سازیم تا حالمان خوب شود و در هنگام ساخت فیلم «جنایت بی‌دقت» علی رغم مشکلات و سختی‌هایی که وجود داشت به دلیل همدلی و همراهی گروه، حال همه ما خوب بود و امروز از اینکه بعد از گذشت دو سال فیلم به نمایش در می‌آید خوشحالم.

اسکندرفر با تشکر از همه عوامل فیلم به خصوص شهرام مکری، گفت: از همه کسانی که شرایطی را فراهم کردند تا این فیلم امروز اکران شود بسیار سپاسگزارم و وظیفه خود می‌دانم از رضا اسدی، مسعود دلیری و گلاویژ نادری تشکر کنم که بعد از پایان فیلمبرداری نیز پیگیر امور این فیلم در بخش‌های مختلف داخلی و خارجی بودند و از شما می‌خواهم دوستانتان را به تماشای این فیلم و حمایت از سینمای مستقل دعوت کنید. به امید آنکه حال مردم و حال سینما در این سرزمین هر روز بهتر شود.

بابک کریمی یکی از بازیگران فیلم نیز طی سخنانی بیان کرد: در شرایط امروز ما کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم جز آنکه هر روز کمی زیبایی تولید کنیم. فیلم «جنایت بی‌دقت» سومین تجربه همکاری من با شهرام مکری است و او همیشه چه در زمان فیلمسازی و چه در برگزاری کلاس‌ها سعی می‌کند محیط خوب و گرمی را ایجاد کند و همه ما در این فیلم از تهیه کننده تا عوامل دیگر مانند یک خانواده بودیم و حالمان خوب بود. خوشحالم که امروز سینماها باز شده و می‌توانیم نتیجه زحماتمان را ببینیم.

مسعود دلیری مجری طرح و مدیرتولید فیلم گفت: از موزه سینما و مدیریت آن آقای مهران عباسی و همچنین دفتر پخش سپاسگزارم که شرایطی را فراهم کردند تا مراسم امروز به خوبی برگزار شود.

در انتهای این مراسم پیام تصویری شهرام مکری برای حاضران پخش شد.

مکری در بخشی از این پیام از فریدون جیرانی، منوچهر شاهسواری و همایون اسعدیان برای حمایت‌هایی که از وی کرده‌اند تشکر کرد و گفت: از دوستان هنر و تجربه تشکر می‌کنم که راه و رسم اکران و نمایش فیلم را به من یاد دادند تا قدم‌های بعدی‌ام را در این مسیر بردارم. همچنین از دوستان و مدیریت موزه سینما تشکر می‌کنم که هم در زمان ساخت فیلم اجازه فیلمبرداری در فضای موزه را به ما دادند و هم شرایط برگزاری این مراسم را فراهم کردند.

وی با تشکر ویژه از بازیگران و عوامل فیلم گفت: از امیر اثباتی که برای من نقشش از مدیر هنری و مشاور کارگردان بالاتر است و از بابک کریمی که همیشه مانند یک دوست کنار من بوده نیز تشکر کنم زیرا همیشه سهم بزرگی در تولید فیلم‌های من دارد.

شهرام مکری خاطرنشان کرد: از نگار اسکندرفر به عنوان تهیه کننده فیلم تشکر می‌کنم و اگر این فیلم نکته مثبتی دارد به دلیل حمایت‌هایی است که وی از ما کرد و اگر نقصی وجود دارد به دلیل این است که اسکندرفر اجازه داد هر کاری دوست دارم انجام بدهم. از اینکه سرمایه شخصی خود را گذاشت تا یک فیلم بدون هیچ چشم داشتی ساخته شود بسیار قدردان هستم.

وی با تشکر ویژه از همه عوامل و بازیگران فیلم ادامه داد: اجازه می‌خواهم مراسم اکران افتتاحیه فیلم «جنایت بی‌دقت» را به محمد ساربان که یک بازیگر فوق‌العاده، خوش اخلاق و حرفه‌ای است تقدیم کنم.

در این مراسم افرادی همچون فرهاد توحیدی، لیلی گلستان، سروش صحت، شادمهر راستین، امید روحانی، تینا آخوندتبار، المیرا دهقانی، پردیس احمدیه، مهدخت مولایی، ندا قاسمی، شقایق فتحی، پیام اینالویی، بزرگمهر حسین پور، شاهو رستمی، بهرنگ دزفولی زاده، محسن خانجهانی، ابوالفضل کاهانی، میثم دامن زه، سعید نادری، راضیه منصوری، کیانا منتجبی، مینا درودیان، بهزاد دورانی، محمدرضا جنگی، امین قلی پور، گلنوش قهرمانی، آریا تقی پور، حامد محمودی، ایهان شایگان، محمد حسین محمدیان، سوگند علی ولی الهی، پرویز آبنار، رضا اسدی، مهدی قزلو، گلزار فرزانه، مجید عبدی، الهه برادران، احسان صدیق، گلاویژ نادری، آرمان جامع، احمد عبدالهی، محسن پرهیزکار، آرش نجفیان حضور داشتند و اجرای مراسم را علی زادمهر بر عهده داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اولین رویداد بزرگ نقاشی معاصر ایران برگزار شد


رویداد بزرگ نقاشی معاصر ایران که از دو سال قبل صحبت‌های اولیه‌اش شده بود و بخاطر شیوع ویروس کرونا عقب افتاده بود، امروز برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی داود میرباقری از صدایِ آقای مجری برای وصیتنامه امام علی (ع) استفاده کرد


امیر افشار درباره سریال امام علی (ع) و خاطرات اجرای خود در تلویزیون گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم اولم با دشمنی یک فرد از «فجر» حذف شد/ «شادروان» خلاف موج است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نمازی کارگردان سینما و تلویزیون که با آثاری چون فیلم سینمایی «آپاندیس» و سریال «حوالی پاییز» شناخته می‌شود، در حال انجام مراحل پس‌تولید دومین اثر سینمایی‌اش با نام «شادروان» است.

نمازی در این فیلم سینمایی با چینش کنجکاوی‌برانگیزی از بازیگران متفاوت، موضوعی اجتماعی را با بیانی شیرین و دراماتیک روایت می‌کند. فیلمنامه «شادروان» توسط حسین نمازی به نگارش درآمده و تلاش دارد همچون فیلم «آپاندیس» با نگاهی اجتماعی، قصه تازه‌ای را در دلِ خانواده‌ای حاشیه‌نشین در تهران، روایت کند.

این اثر تابستان امسال با دریافت مجوز ساخت و طی کردن پیش تولید، جلوی دوربین رفته و هم اکنون مراحل پس تولید خود را طی می‌کند تا آماده نمایش در چهلمین جشنواره فیلم فجر شود.

چرا هیچ نقطه امیدی در فیلم‌ها نیست؟

حسین نمازی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سلیقه مخاطب فعلی سینما و ساخت فیلم جدیدش با در نظر گرفتن معیارهای مخاطب عام گفت: در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، موضوعی برایم مدام تکرار می‌شد که بسیار با اهمیت بود؛ اینکه مردم و منتقدان بعد از دیدن بسیاری از فیلم‌های جشنواره و بیرون آمدن از سالن‌های نمایش، حس ناخوشایندی از فضای تلخ آن‌ها داشتند و مدام از این صحبت می‌شد که چرا هیچ نقطه امیدی در این فیلم‌ها نیست؟ چرا هیچ فیلمی ولو به اندازه چند صحنه هم که شده مخاطب را نمی‌خنداند؟

وی در ادامه این بحث اضافه کرد: علاوه بر اینها، من تجربه اکران فیلم «آپاندیس» را هم با خود داشتم؛ فیلمی که در نیمه اولش مخاطب را می‌خنداند اما از نیمه دوم تلخ می‌شد. فیلم توانست با استقبال خوبی از سمت مخاطبان مواجه شود اما به وضوح برایم روشن شد که مردم دوست داشتند نیمه دوم هم مثل نیمه اول، به موازات درگیری با درام، کمی هم بخنداند. این موضوع تجربه بسیار جذابی را برای پروژه‌های بعدی‌ام رقم زد. من در تمامی اکران‌های خصوصی، اکران منتقدان و اکران‌های جشنواره جهانی «آپاندیس» با سالن‌های مملو از مخاطب حضور داشتم و ایستاده، تمام واکنش‌ها را به چشم می‌دیدم.

این کارگردان با اشاره به اینکه تجربه اکران فیلم قبلی‌اش، در شکل‌گیری ایده فیلم جدیدش نقش موثری داشته است، ادامه داد: تمام ایده‌هایی که در ذهن من بود و از قبل هم وجود داشت، ایده‌هایی جدی بودند. فیلمنامه‌هایی داشتم که برای آنها تهیه‌کننده هم وجود داشت، ولی احساس کردم الان و در این شرایط جامعه وقت آن نیست که حرف‌های جدی را خیلی تلخ بیان کنم. بنابراین تصمیم گرفتم فضا را متفاوت و بر پایه موضوعی تلخ، روایتی شیرین را بیان کنم. «شادروان» فیلمی جدی است که قصد دارد نقد اجتماعی داشته باشد و در این مسیر مخاطب را با خود همراه می‌کند.

«آپاندیس» چرا در «فجر» غایب بود؟

نمازی با اشاره به عدم حضور «آپاندیس» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، افزود: زمانی که فیلم من ساخته شد، تعدادی از دوستانی که آن زمان مسئولیت داشتند، از من خواستند که فیلمم را در جایی اکران نکنم و برای اکران در جشنواره بماند. درخواستی که در نهایت به دلیل دشمنی یک فرد باعث عدم حضور فیلم در جشنواره شد!

کارگردان «آپاندیس» در ادامه عنوان کرد: در کمال ناباوری چند ماه بعد، فیلم راهی جشنواره «مونترال» کانادا شد و یکی از مهم‌ترین جوایز حوزه سینما در حوزه فیلمنامه را دریافت کرد که باعث تعجب بسیاری از افراد شد که فیلمی در جشنواره فجر حضور نداشت، اما توانست جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره مونترال کانادا را دریافت کند! بعد هم باز موفقیت پشت موفقیت برای «آپاندیس» رقم خورد و پس از گذشت ۶ سال باز هم تا همین حالا هم ادامه دارد.

نمازی ادامه داد: به عنوان کسی که این دوران را گذرانده و این تجربیات را کسب کرده‌ام، به این نتیجه رسیدم که من باید فیلمی که خودم فکر می‌کنم درست است بسازم و «شادروان» همان فیلم است؛ فیلمی که آنطور که خودم دوست داشتم آن را ساخته‌ام و اصلاً به این نگاه نکرده‌ام که کارم خلاف موج جاری در سینماست. من دنیای خودم را دارم و قرار نیست فیلم‌های من شبیه فیلم دیگری باشد.

وی در پایان درباره مراحل فنی این فیلم سینمایی توضیح داد: تدوین توسط عماد خدابخش به پایان رسیده و در حال حاضر صداگذاری توسط آرش قاسمی و جلوه‌های ویژه کامپیوتری توسط کامیار شفیع‌پور در حال انجام است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گسترش همکاری انجمن سینمای جوانان و انجمن صنفی سینمای مستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، بابک بهداد رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند به همراه شهرام درخشان، هادی آفریده و رضا عاطفی اعضای هیئت مدیره این انجمن با حضور در ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران، با مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان و جمعی از مدیران این نهاد دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌های مشترک، در خصوص استفاده از ظرفیت‌های صنفی در آموزش و توانمندسازی هنرجویان و مستندسازان انجمن به تبادل نظر پرداختند.

همچنین در این جلسه که سعید پوراسماعیلی معاون فرهنگی و آموزش، آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی، محمدحسین امیری دستیار ارشد مدیرعامل و سیدجواد میرهاشمی مدیر انتشارات انجمن سینمای جوانان نیز حضور داشتند، استفاده از ظرفیت مستندسازان شهرستانی برای ساخت مستندهای کوتاه و نیز استمرار همکاری در برگزاری آموزش‌های برخط در حوزه مستند مورد تأکید و توافق حاضران قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«برف گیر» روایت جمعه سیاه جامعه کوهنوردی +فیلم


برف گیر روایت حادثه‌ای است که در روز جمعه ۵ دی ماه ۱۳۹۹ کوهنوردان در سه منطقه کلکچال، دارآباد و آهار دچار سرمازدگی و بهمن شدید شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع