عکس / نشست خبری فیلم سینمایی «شهرک»
سینماپرس : نشست خبری فیلم سینمایی «شهرک»به کارگردانی علی حضرتی و با اجرای حامد مهربانی در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.
سینماپرس : نشست خبری فیلم سینمایی «شهرک»به کارگردانی علی حضرتی و با اجرای حامد مهربانی در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.
لیلی گلستان گالری دار و مترجم پس از تماشای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» عنوان کرد که این فیلم مانند یک شعر بلند زیباست.
سینماپرس : نهمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلمهای “شهرک” به کارگردانی علی حضرتی و “۲۸۸۸” به کارگردانی کیوان علیمحمدی در برج میلاد تهران برگزار شد.
مولاژ منشور کوروش در پاویون گردشگری ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی خودنمایی میکند، دو سرباز هخامنشی در نقطهای دور از دید، نگهبانی میدهند و سرستون تختجمشید به کناری رانده شده تا مانع تردد بازدیدکنندگان نشود، چند مولاژ دیگر هم از هخامنشان در ویترینهای کوچک جا خوش کردهاند و این همۀ آن تمدن کهنی است که از ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی به نمایش درآمده است.
سینماپرس: علی سرتیپی در نشست فیلم سینمایی «شهرک» گفت: بعد از کرونا سینمای ما باید یک پوستاندازی کند و باید فیلمهای خاص تولید شود. فکر میکنم شهرک میتواند موفقیتهای فرامرزی داشته باشد و همین مساله باعث حمایت من از این فیلم شد!
به گزارش سینماپرس، عصر امروز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه نشست خبری فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی، با حضور این کارگردان و علی سرتیپی تهیه کننده، رویا جاوید نیا، ساعد سهیلی، همایون ارشادی، شاهرخ فروتنیان، کاظم سیاحی، مرتضی ضرابی، بازیگران، عباس عباسی طراح گریم، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، نعیم مسچیان طراح صدا، شورا کریمی آهنگساز برگزار شد.
در ابتدای این نشست، ساعد سهیلی درباره تجربه خود برای تست بازیگری گفت: من خیلی جاها تست دادم و اولین جایی که قبول شدم فیلمی از بهروز شعیبی بود با نام میان ماندن و رفتن بود، مسئول انتخاب بازیگران آن فیلم با جواد عزتی بود.
وی درباره شباهت تست بازیگری در دنیای واقعی با آنچه در فیلم به تصویر درآمده است گفت: البته امیدوارم کسی چنین تست بازیگری را در فیلم شهرک نداشته باشد چرا که بسیار سخت بود.
جاویدنیا نیز تاکید کرد: بازی برای من بسیار چالش برانگیز بود و امیدوارم از دیدن این فیلم لذت برده باشید.
ارشادی ادامه داد: ساعد سهیلی در این فیلم بسیار خوب بود و البته همه بار روی دوش این بازیگر بود. او حتی در یک سکانس هم اگزجره نبود و کاملاً بازی زیرپوستی را ایفا کرد.
علی سرتیپی درباره افزایش فعالیت خود در حوزه بین الملل توضیح داد: بعد از کرونا سینمای ما باید یک پوست اندازی کند و باید فیلمهای خاص تولید شود و نمیتوانیم فیلمی بسازیم که نتواند با دنیا ارتباط برقرار کنیم و اگر به فکر تولید فیلمهای با استاندارد بالا و نمایش آن در خارج از ایران نباشیم سینمای ما تا چند سال آینده از بین میرود و فکر میکنم شهرک میتواند موفقیتهای فرامرزی داشته باشد و همین مساله باعث حمایت من از این فیلم شد.
حضرتی درباره اینکه چرا کار پدر خود را دنبال نمیکند، گفت: کار سینما را از پشت صحنه تئاتر شروع کردم و فکر نمیکنم بخواهم کار پدر خود را ادامه دهم.
کریمی درباره موسیقی فیلم بیان کرد: اندازه موسیقی در فیلم مناسب است ما هم در صحنه و هم در متن به موسیقی نیاز داشتیم که چنین امری رخ داده است.
حضرتی درباره اینکه تا چه اندازه شهرک یک “بازی مرکب” وطنی است: زمانی که در دوره پست پروداکشن بودیم که بازی مرکب پخش شد و این دو هیچ ربطی به هم ندارد و هیچ مشابهتی بین آنها نیست.
سهیلی برای بازی در این فیلم بیان کرد: حضرتی به من گفت که ممکن است پایان این فیلم نشست امروز باشد. بازی در این فیلم برای من عجیب بود چرا که فکر میکردم این فیلم قرار است چگونه با مخاطب ارتباط برقرار کند، علی حضرتی به فیلمنامه کاملاً اشراف داشت و به سوالات من پاسخ میداد.
حضرتی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان کرد: روایت فیلم در بستر آماده شدن قهرمان داستان در نقش خود است و هرچقدر نقش قهرمان جایگزین هویت خود میشود حس خیال و رویا را ایجاد میکند. خط اولیه قصه درباره یک بازیگر و حضور او در فیلم بود، اما در نهایت به یک حس عمیق میرسد که یادآور زندگی واقعی است.
وی ادامه داد: اگر این فیلم تاثیر خود را میگذارد و مخاطب را درگیر میکند، چرا نباید ساخته میشد.
سهیلی بیان کرد: سعی کردم در فیلم لحظات و صحنهها را باور کنم. اگر درست این مسیر را نمیرفتم کارگردان تذکر لازم را به من میداد. البته ما درباره فیلمنامه خیلی صحبت کردیم تا به یک درک مشترک برسیم.
حضرتی ادامه داد: یادمان نرود که گروه بازیگران در شهرک برای بازی در یک فیلم تمرین میکنند و همه کپشن ها از قبل نوشته شده به همین دلیل منطق این فیلم با فیلمهای کلاسیک متفاوت است.
سهیلی درباره بی مهری داوران دورههای قبل توضیح داد: خوشحالم این نقش مورد توجه قرار گرفته است. امسال بازیهای درخشانی وجود دارد اما چه با سیمرغ و چه بدون آن، هدفی دارم که دنبال میکنم و جشنواره را حتی بدون سیمرغ دوست دارم.
حضرتی گفت: طیف وسیعی از مخاطب میتواند با فیلم ارتباط گیرد چرا که فیلم لایههای مختلفی دارد. سعی میکنیم سال آینده در زمان مناسب فیلم را اکران کنیم.
سرتیپی بیان کرد: من همیشه طرفدار سینمای بدنه هستم و سینمای بدون مردم را دوست ندارم اما معتقدم این فیلم متفاوت بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.
سهیلی گفت: از آنچه امروز دیدم راضی هستم و امروز مانند کسی که دور از فیلم است آن را تماشا کنم و با آن ارتباط برقرار کنم.
وی درباره دوئل برادران سهیلی در این جشنواره توضیح داد: فکر میکنم سینا هم مانند من سیمرغ برایش مهم نیست. بازی سینا را دیدم و شگفت زده شدم و میتوانم بگویم اصلاً شبیه خودش نبود.
حضرتی در بخش دیگری بیان کرد: ما درباره سینما و قهرمانمان که آرزوی بازیگری دارد فیلم ساختیم اما همه داستان درباره سینما نیست و به تغییر هویت و حسهای جدید و شکل گیری دنیای دیگری است. تفاوت قهرمان داستان با دیگر شخصیتها این است که خیلی سخت زندگی گذشته خود را فراموش کند.
سیاحی درباره شباهت نقشش با نقش وی در سریال کرگدن گفت: فکر میکنم این نقش من با نقش سریال کرگدن متفاوت است.
حضرتی درباره ریختن خاک روی جنازه توضیح داد: حسی که خاک ریختن روی جنازه کفن پوش شده به دلیل حسی بود که باید روی قهرمان بگذارد از طرف دیگر نمیخواستم در فیلم به یک آیین خاص اشاره کنم.
احسان آقایی درباره ادعای اخیر مبنی بر کپی بودن گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران تصریح می کند: «سیاست موزه این نیست که به هر اظهارنظری آن هم اظهارنظری که از بنا غلط است، پاسخ دهد. شما برای پاسخ دادن باید حداقل های یک مفاهمه را داشته باشید. در این سالها من به اظهار نظرهایی که مبنای درستی ندارند، پاسخ ندادم. این در حالی است که به اظهارنظرهایی که ناشی از کم آگاهی در موضوع بوده، همیشه پاسخ دادیم.»
سیوهفتمین جشنواره موسیقی فجر پس از یک دوره برگزاری مجازی به علت شرایط کرونا، از امروز ـ چهارشنبه ـ ۲۰ بهمن ماه به صورت حضوری اما محدود و با ظرفیت ۳۰ درصدی سالن ها برگزار خواهد شد.
سینماپرس: رادیو سلامت به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ پویش «سالم برانیم سلامت بمانیم» را برگزار میکند.
به گزارش سینماپرس، صدیقه اعتمادسعید مدیر رادیو سلامت درباره برگزاری پویش نوروزی گفت: هر سال ضمن برنامه ریزی برای ایجاد نشاط اجتماعی در برنامه ها، اقداماتی هم در تعامل با مخاطبان برگزار می شود. باتوجه به اینکه آمارها در کشور ایران نشان داده است که پس از کرونا و بیمارهای قلبی – عروقی، حوادث ترافیکی سومین علت مرگ و میر در همه گروههای سنی و اولین عامل مرگ در گروه سنی زیر ۴۰ سال است. لذا با کمک گروه فضای مجازی رادیو سلامت «پویش سالم برانیم سلامت بمانیم» برای ایام نوروز برنامه ریزی شده و هشدار های لازم در پیشگیری از تلفات جاده ای داده شود.
وی ادامه داد: طبق آخرین تحقیقات چهار عامل انسان، وسیله نقلیه، جاده و عوامل محیطی در تصادفات و حوادث ترافیکی دخیل هستند. با کنترل سرعت می توان از بروز تصادفات پیشگیری کرد و ضربه ناشی از تصادفات و شدت آسیب وارده بر مصدوم را کاهش داد. ارتباط بین سرعت و شدت آسیب، غیر قابل انکار است. افزایش ۵ درصدی سرعت باعث افزایش حدوداً ۲۰ درصد میزان سوانح منجر به مرگ می شود. خستگی ایجاد شده ناشی از بیخوابی، مصرف موادمخدر و الکل عامل مهمی در بروز تصادفات مرگبار است. افرادی که در طول شبانه روز ۳ ساعت یا کمتر خوابیده باشند(اختلال شدید خواب)، در معرض بالاترین میزان خطر تصادف قرار دارند.
مدیر رادیو سلامت اظهار کرد: خطر بروز حوادث ترافیکی در حوالی ساعت ۲ صبح پنج برابر بیشتر از ساعات دیگر شبانه روز است. ۶٠ درصد حوادث رانندگی در ٣٠ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد. گرمای محیط هرچه بیشتر باشد، احتمال بروز حوادث با عامل انسانی نیز بیشتر می شود. هرچه محیط گرمتر باشد، چنانچه فرد سعی نکند که وضعیت گرمایی بدنش را کنترل کند به دلیل کاهش آب بدن، فرد زودتر از معمول احساس خستگی می کند و اگر به این امر توجه نشود، امکان بروز انواع تصادفات بیشتر می شود. استفاده از کمربند ایمنی به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای کاهش میزان آسیب در حوادث رانندگی به شمار می آید که تا به حال بیش از هر مداخله دیگری جان انسانها را نجات داده است. بر اساس مستندات نسبت شانس زنده ماندن فردی که کمربند ایمنی میبندد در مقایسه با فردی که نمیبندد ۵ برابر بیشتر است، زیرا کمربند ایمنی از هر جهت ضربه وارده را در تصادفات کاهش می دهد. کمربند ایمنی بدن سرنشین یا راننده را روی صندلی ثابت نگه میدارد و در صورت جلورفتن این میزان از چند سانتیمتر تجاوز نخواهد کرد.
اعتمادسعید افزود: حواس پرتی ناشی از تلفن همراه باعث عکس العملهای تاخیری (در گرفتن ترمز و یا توجه به علایم راهنمایی و رانندگی)، انحراف از مسیر و عدم رعایت حداقل فاصله طولی میشود. رانندگانی که از تلفن همراه استفاده می کنند ۴ برابر رانندگانی که از تلفن همراه استفاده نمیکنند در معرض تصادفات رانندگی قرار دارند. استفاده از سیستمهای hands free در مقایسه با سیستمهای hands hold مزیتی نداشته اند. همچنین دید نامناسب یک عامل خطر کلیدی است که سرنشینان خودرو و عابران پیاده را مورد تهدید قرار میدهد. وقوع تصادفات رانندگی در غروب یا شب و در هنگام طلوع خورشید بر اثر دید ناکافی بیشتر از ساعات دیگر شبانه روز اتفاق می افتد.
اعتمادسعید در پایان تأکید کرد: از علاقمندان، هنرمندان و نخبگان جامعه دعوت می کنیم به این پویش به پیوندند و از آحاد جامعه در خواست می کنیم عکسهایی با محوریت پویش برایمان ارسال کنند و ما را در ارتقای سلامت جامعه یاری دهند. امیدواریم امسال ضمن پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید از تصادفات جادهای هم پیشگیری کنیم و تلفات جادهای کاهش پیدا کند.