X

بایگانی فروردین 4, 1401

دفتر سینمایی

«درخت گردو» به صورت رایگان تماشایی می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تلوبیون، چهارمین اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی روز ایران در تلوبیون پلاس، از صبح روز جمعه ۵ فروردین با نمایش فیلم «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان با بازی پیمان معادی و مهران مدیری آغاز می‌شود.

«درخت گردو» به تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی محصول سال ۱۳۹۸ است و در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، در ۱۱ رشته نامزد شد و ۲ سیمرغ بلورین کسب کرد. محمدحسین مهدویان سیمرغ بهترین کارگردانی و پیمان معادی سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای این فیلم به دست آوردند. در جشن حافظ سال ۱۴۰۰ نیز پیمان معادی تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد را برای بازی در «درخت گردو» برنده شد.

داستان این فیلم در سه بازه زمانی و بر اساس داستان واقعیِ زندگی فردی رنج کشیده اهل کردستان، به نام قادر مولان‌پور در روستایی نزدیک سردشت است که خانواده‌اش درگیر فاجعه بمباران شیمیایی بوده‌اند.

پیمان معادی، مینا ساداتی، مینو شریفی و مهران مدیری بازیگران اصلی و ابراهیم امینی و حسین حسنی نویسندگان درخت گردو هستند. موسیقی «درخت گردو» را حبیب خزایی فر ساخته و تیتراژ این فیلم را علیرضا قربانی خوانده است. هادی بهروز به عنوان فیلم‌بردار و محمد نجاریان نیز به عنوان تدوینگر در درخت گردو با محمدحسین مهدویان همکاری داشته‌اند.

کاربران سایت و اپلیکیشن تلوبیون می‌توانند از ۸ صبح روز جمعه ۵ فروردین به صورت آنلاین و بدون اشتراک، با اینترنت رایگان، فیلم‌سینمایی «درخت گردو» را در تلوبیون پلاس به آدرس تماشا کنند.

پیش از این سه فیلم سینمایی «منصور»، «تک تیرانداز» و «یدو» نیز در تلوبیون پلاس اکران شده بودند که امکان دسترسی به این سه فیلم نیز در حال حاضر وجود دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ سینما در سالی که گذشت-۴


سینماپرس : سال ۱۴۰۰ با همه اتفاقات متفاوت خود به پایان رسید. در گزارش های پیش‌رو همه این اتفاقات را در قالب گزارش تصویری برای مخاطبان مرور خواهیم کرد. سینمای ایران نیز در این سال با فراز و نشیب، تلخی و شیرینی، حواشی و اخبار مختلف روبرو بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش درخت گردو از ۵ فروردین در تلوبیون پلاس


فیلم سینمایی «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان از ۵ فروردین به صورت رایگان در تلوبیون پلاس به نمایش در می‌آید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«تار و تاریخ» به حافظیه شیراز رسید/ بازنوازی یک قطعه قدیمی


تازه‌ترین پروژه موسیقایی «تار و تاریخ» با مدیریت هنری میدیافرج‌نژاد نوازنده تار و آهنگساز موسیقی ایرانی از حافظیه شیراز پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وظیفه رسانه ملی معرفی قهرمانان گمنام از میان مردم است


حجت الاسلام امرودی گفت: برنامه «فرمول یک» به درستی به بخش‌هایی از جامعه توجه نشان داده که شاید پیش از این از آن‌ها غافل بودیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هدیه نوروزی نوازنده سریال «پایتخت»/ «نوروزخوانی» از خطه مازندران


جلال محمدی نوازنده دو تار و سرپرست گروه موسیقی «آوای تبری» مازندران همزمان با فرارسیدن فصل بهار قطعه‌ای کوتاه مشتمل بر نوروزخوانی در منطقه مازندران را پیش روی مخاطبان خبرگزاری مهر قرار داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چگونه یک «زن» به مرحله کارتن‌خوابی می‌رسد؟/ صدایی که نمی‌شناختم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

رزیتا علیزاده بازیگر تئاتر که در مستند-انیمیشن «کاغذپاره‌ها» به کارگردانی بهزاد نعلبندی که این روزها روی پرده سینماهای «هنروتجربه» است، نقش یکی از شخصیت‌های این اثر را ایفا کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با بهزاد نعلبندی در سالن موج نو آشنا شده است، بیان کرد: رفت‌وآمد من به این سالن به واسطه اجرایی که آنجا داشتم، باعث شد با بهزاد نعلبندی آشنا شوم و درباره پروژه باهم صحبت کنیم.

وی درباره مهمترین دلیلی که باعث شد پیشنهاد حضور در «کاغذپاره‌ها» را بپذیرد، گفت: آنچه که در واقعیت اتفاق می‌افتد و قصه زنانی که در اطراف ما کم نیستند، جزو مهمترین دلایل من برای کار در این مستند-انیمیشن بود همچنین آشنایی با ایده‌ای که بهزاد نعلبندی پیش از کار برایم تعریف کرده بود، من را به این نتیجه رساند که خروجی کار جالب خواهد بود.

این بازیگر تئاتر با اشاره چالش‌های این پروژه عنوان کرد: من تنها یک صدا در اختیار داشتم که با استفاده از آن باید خود را جای زنی می‌گذاشتم که زندگی‌اش را تجربه نکرده بودم و اساساً چنین زندگی برایم غیرقابل تصور است، اگرچه در اطراف همه ما وجود دارد. از سوی دیگر هیچ شناختی نسبت به اینکه قرار است چه کاری را انجام بدهم، نداشتم و این قضیه چالش عجیبی برایم بود.

علیزاده افزود: برای رسیدن به این نقش تنها صدایی که قرار بود نقشش را بازی کنم، مدام گوش و تصور می‌کردم که فرد چه شرایطی را پشت سر گذاشته و چه اتفاقی برایش رخ داده که به چنین مرحله‌ای یعنی کارتن‌خوابی رسیده است. همچنین دیدن افرادی که در چنین شرایطی قرار دارند بدین منظور که حالت بدن‌شان چه می‌تواند باشد، چه تیک‌هایی دارند و… بسیار به من کمک کرد. ناگفته نماند که در گفتگو و هم‌فکری با بهزاد نعلبندی مواردی که برای کار مفید بود، پُررنگ و نکاتی که نبودن آن به کار آسیبی نمی‌زد، حذف کردم.

وی درباره تجربه کار با صدا برای ایفای یک نقش تصریح کرد: شاید اینکه از صدا بتوان چیزهایی را خلق کرد، عجیب و غریب باشد اما برای فردی مثل من که به شنیدن قصه عادت دارم و حتی در سنین پایین تلاش می‌کردم قصه‌ای را ضبط کنم، نداشتن متن در این پروژه برایم عجیب نبود اما در عین حال باید به جای شخصیتی صحبت می‌کردم که هیچ آشنایی با او نداشتم و این کار را سخت می‌کرد.

این بازیگر تئاتر ادامه داد: من صداها را به گونه‌ای می‌شنیدم که انگار فردی قصد دارد قصه زندگی‌اش را برای من تعریف کند پس به عنوان کسی که قصه‌ای را می‌شنیدم باید تلاش می‌کردم ما به ازای بیرونی‌اش را نشان بدهم و آن را برای کسی که صدا را نشنیده است، نمی‌داند کیست و… با خلاقیت خود و راهنمایی کارگردان زنده می‌کردم.

علیزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مهمترین کاری که فیلمساز و یا کسی که در تئاتر مشغول است، می‌تواند انجام بدهد، پرداختن به موضوعاتی است که «کاغذپاره‌ها» به گوشه‌ای از آن اشاره کرده است، مطرح کرد: قطعاً همه می‌دانند در این جامعه و شهر چه اتفاقاتی در حال رخ دادن و چه زندگی‌های عجیب و غریب و سختی در جریان است اما مهمترین وظیفه هنرمند این است که این مسایل را موشکافانه‌تر نگاه و موضوع را نمایان کند تا جایی که به چشم بیاید در این صورت می‌توان به آدم‌هایی که ساده از کنار این مسایل عبور می‌کنند، فهماند که چیزهای مهمی در این جامعه هست که کمتر به آن نگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه نقطه قوت «کاغذپاره‌ها» برخورد متفاوت کارگردان نسبت به موضوع مطرح شده است، اظهار کرد: استفاده از متریالی که کمتر به کار برده شده و به کارگیری انیمیشن برای قصه‌ای که به شدت تلخ است از جمله نقاط قوت اثر محسوب می‌شود و کار را متفاوت می‌کند.

علیزاده در پایان با اشاره به اینکه باید از سینمای مستندی که به موضوعات اجتماعی می‌پردازد، حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: قصه آدم‌های این مستند-انیمیشن بسیار مهم است و همه باید آن را بشنوند و ببیند تا متوجه آنچه که در اطرافشان در حال رخ دادن است، بشوند چراکه تصور ما بر این است که این اتفاقات فقط برای دیگران رخ می‌دهد در صورتی که اینگونه نیست و از این دست مسایل ممکن است برای هر کس رخ بدهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چکش های گرانی که برای هنر کوبیده شد


کریستیز، ساتبیز، حراج تهران و … از جمله رویدادهای حراجی‌ هستند که در داخل و خارج از کشور، رقم‌های جدیدی را در سالی که سپری شد به ثبت رساندند و به رکوردهای تازه‌ای در زمینه فروش دست پیدا کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع