X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

آغاز پرتعداد کنسرت‌های نوروزی در تهران و شهرستان‌ها


همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ گروه‌ها و هنرمندان حوزه‌های مختلف موسیقی به‌ویژه موسیقی پاپ در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت‌های نوروزی خود هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ سینما در سالی که گذشت-۱


سینماپرس : سال ۱۴۰۰ با همه اتفاقات متفاوت خود به پایان رسید. در گزارش های پیش‌رو همه این اتفاقات را در قالب گزارش تصویری برای مخاطبان مرور خواهیم کرد. سینمای ایران نیز در این سال با فراز و نشیب، تلخی و شیرینی، حواشی و اخبار مختلف روبرو بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تک‌آهنگ «قرن جدید» در سال جدید پیش روی مخاطبان قرار گرفت


تک آهنگ «قرن جدید» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده توسط امیر عظیمی خواننده موسیقی پاپ کشورمان است که به تازگی به مناسبت فرارسیدن سال نو پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

یادی از شهدای مدافع حرم در برنامه نوروزی «از آسمان»


برنامه «از آسمان» در ایام نوروز ۱۴۰۱ با عیدانه‌ای متفاوت به قاب شبکه دو می‌آید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتقاد از عملکرد انفعالی خانه سینما/ دیگر هیچ چیز برای هنرمندان باقی نمانده؛ نه نامی و نه نانی و نه احترامی! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعدادی از سینماگران کشور در خصوص وضعیت معیشتی سینماگران و مطالبات صنفی اهالی سینما متذکر شدند: سال ها است که هیچ یک از اهالی سینما از خانه سینما خیری ندیده اند، این دسته از سینماگران متذکر شدند: وضعیت سینماگران نیاز به رسیدگی عاجل دارد.

به گزارش سینماپرس عملکرد انفعالی نهادهای صنفی و سینمایی به ویژه سازمان سینمایی، خانه سینما، صندوق اعتباری هنرمندان و… طی سال های اخیر صدای انتقاد و اعتراض بخش اعظمی از سینماگران را درآورده؛ بسیاری از اهالی سینما با انتقاد از بی توجهی مدیران به وضعیت وخیم مالی بخش کثیری از اهالی سینما خواستار رسیدگی عاجل و رفع مشکلات این قشر فرهیخته و زحمتکش شده اند.

در همین راستا با ۵ تن از سینماگران شناخته شده کشور خانم ها و آقایان: علیرضا زرین دست، مهدی سجاده چی، ثریا قاسمی، نیلوفر فتاحی و حسن زاهدی گفتگو کردیم که ماحصل آن برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

علیرضا زرین دست فیلمبردار پیشکسوت سینما در خصوص وضعیت بحرانی معیشتی سینماگران و مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو گفت: سازمان سینمایی با تعدیل نیرو در نهادهای تابعه اش و حذف جشنواره های زائد می تواند مبالغ قابل توجهی را جمع آوری و به دست نیازمندان برساند! این وظیفه مدیران سینمایی است که به فکر سینماگران بیکار و خانه نشین باشند که در این اوضاع بحرانی اقتصادی با سختی در حال گذران زندگی هستند و فریادرسی ندارند. خانه سینما هیچ کاری انجام نمی دهد! سال ها است که هیچ یک از اهالی سینما از این خانه خیری ندیده اند و آنجا مکانی شده که بچه های سینما هر چند وقت یک بار دور هم جمع شوند و دیداری تازه کنند اما مسئولان این نهاد هیچ تدبیری برای رفع معضلات مالی و معیشتی سینماگران نداشته و ندارند.

مهدی سجاده چی رئیس کانون فیلمنامه نویسان نیز به سینماپرس گفت: ارقام اعطایی صندوق اعتباری هنر به اهالی سینما رسماً «هیچ» است و هرگز نمی تواند خیال سینماگرانی که مدت ها است با بیکاری در حال دست و پنجه نرم کردن هستند را راحت کند از این رو نیاز است هرچه سریع تر تدبیری ویژه برای بحران معیشت زندگی سینماگران بیکار و خانه نشین اندیشه شود تا این افراد بیش از این دچار معضلات اساسی در زندگی شان نشوند. باید هویت فرهنگی صنوف حفظ شود و زمانی که بحرانی مانند کرونا می آید دولت بودجه مشخصی را برای رفع بحران از زندگی سینماگران اختصاص دهد.

ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتقاد شدید از مدیران سینمایی گفت: مگر کسی حرف های ما را می شنود و تدبیری برای رفع بحران زندگی هنرمندان دارد که مطالبات مان را بیان کنیم؟ سال ها است گفته ایم پیشکسوتان نادیده گرفته می شوند اما چه کسی برای ما قدمی برداشت؟ بهتر است این سوألات را از مدیران بپرسید که در آستانه سال نو چه تدبیری برای رفع مشکلات عدیده زندگی هنرمندان کرده اند!

نیلوفر فتاحی طراح صحنه و لباس سینما در خصوص وضعیت بحرانی معیشتی سینماگران و مطالبات صنفی اهالی سینما در آستانه سال نو گفت: وضعیت زندگی بخش اعظمی از سینماگران روز به روز در حال بحرانی تر شدن است؛ مدیران وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و خانه سینما تدبیری عاجل برای رفع بحران معیشتی هزاران سینماگر بیکار و خانه نشین داشته باشند به ویژه نیاز است در آستانه نوروز تدبیری ویژه از سوی مدیران سینمایی توأم با حفظ حرمت هنرمندان صورت گیرد تا در ایام عید لبخند بر لب همه سینماگران باشد و کسی شرمنده خانواده اش نشود. فقدان بیمه بیکاری، ناکارآمد بودن بیمه درمانی، نبود امنیت شغلی و… همه جزو موارد آسیب زا است؛ کمترین توقع ما از مدیران سینمایی جدید این است که تدبیری برای رفع این معضلات و مشکلات متعدد و ریز و درشت ما سینماگران داشته باشند و ما را به حال خود رها نکنند. به همه این مسائل باید مشکلات شدید اقتصادی را هم اضافه کرد که سبب شده دیگر توان و رمقی برای ما باقی نماند.

حسن زاهدی صدابردار پیشکسوت سینما نیز به سینماپرس گفت: پرداخت ارقام ناچیز در مناسبت های مختلف زننده ترین و توهین آمیزترین کاری است که می توان انجام داد! برای یکایک مسئولان متأسفم که سینماگران را گدا و فقیر فرض کرده اند و با این ارقام ناچیز آن ها را تحقیر کرده و این کار ناپسندشان را در بوق و کرنا هم می کنند! وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی رسیدگی عاجل و جدی به وضعیت وخیم معیشتی ناشی از بیکاری و خانه نشینی سینماگران به ویژه در بحران کرونا است. سینماگران رسیدگی جدی می خواهند؛ پولی که به حساب سینماگران می ریزید به اندازه تهیه یک کیسه برنج نیست و معلوم نیست مدیران با چه تدبیر و درایتی اینطور سرخوشانه عملکردشان را با شوآف و تبلیغات، رسانه ای هم می کنند!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

محمد معتمدی «کوچه» را بر اساس یک ملودی آذری منتشر کرد


محمد معتمدی خواننده موسیقی کشورمان با حضور در ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۱ از شبکه سه سیما ضمن اجرای دعای تحویل سال را به صورت زنده از قطعه جدید «کوچه» رونمایی کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

احمدجو: ساختار سینما باید در خدمت رشد و ترویج فرهنگ ارزشمند و غنی ایرانی-اسلامی باشد/ تبیین جایگاه سنت های ملی و دینی در هنرهفتم امری ضروری است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: امرالله احمدجو کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با نوروز ۱۴۰۱ در خصوص ضرورت پرداختن به فرهنگ آیین و سنن ایرانی-اسلامی در هنرهای تصویری سینما و تلویزیون گفت: ساختار سینما باید تماماً در خدمت رشد و ترویج فرهنگ ارزشمند و غنی ایرانی-اسلامی باشد؛ سینما به عنوان رسانه ای جریان ساز و اثرگذار در جهان کنونی باید متولی حمایت از فرهنگ ملی و اهداف کلان فرهنگی حکومت باشد و اگر مدیران سینمایی راهی را به غیر این بروند آن راه به بیراهه ختم خواهد شد.

کارگردان سریال های تلویزیونی «روزی روزگاری» و «تفنگ سرپر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تبیین جایگاه سنت های ملی و دینی در هنرهفتم و پرداختن به فرهنگ خودی امری ضروری و دائمی است و مدیران فرهنگی چه در سینما چه در تلویزیون نباید به این مسأله نگاهی مناسبتی داشته باشند و همواره باید به این موضوعات مهم بپردازند.

وی ادامه داد: متأسفانه در بسیاری از تولیدات سینما و تلویزیون به ویژه فیلم های سینمایی جای فرهنگ ایرانی-اسلامی به شدت خالی به نظر می رسد و این فرهنگ غربی است که در بسیاری از فیلم ها ترویج می شود. این در حالی است که سینمای ما و سایر هنرهای مان باید هویت بومی پیدا کنند و ارتباط قوی تری باید با مخاطبان داشته باشند.

احمدجو توجه به موضوعات متنوع را یکی از راهکارهای جذب مخاطب برای تولید این قبیل آثار برشمرد و در این باره اظهار داشت: مدیران باید در فرهنگ ملی و فرهنگ دینی به تمامی موضوعات و زمینه ها ورود کنند. باید به همه جور موضوعی پرداخته شود چرا که فرهنگ حوزه ای بسیار گسترده است و انواع و اقسام موضوعات را در برمی گیرد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: بدیهی است که دستیابی به این مسأله نیاز به بودجه دارد و مدیرانی که داعیه دار کار فرهنگی هستند و مدام از رشد و توسعه فرهنگ حرف می زنند و وعده های شیرین می دهند باید بودجه مناسبی برای این کارها در نظر بگیرند و از همه فیلمسازانی که تمایل برای تولید چنین آثاری را دارند دعوت به کار نموده و شرایط تولید را برای آن ها تسهیل کنند تا ان شاالله بتوانیم در کوتاه مدت شاهد تولیدات زیادی در این حوزه باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «شاخه های بید» یکی از معضلات حوزه فرهنگ و هنر را مدیرانی دانست که فضای فرهنگی را نمی شناسند و در این باره تصریح کرد: متأسفانه بارها مدیرانی را شاهد بودیم که حتی در حوزه فرهنگ اندک مطالعه ای هم نداشتند و سعی در آموختن و یادگرفتن هم نداشته اند. ما خیلی وقت ها به کسانی برخوردیم که تصمیم گیری در تصویب فیلمنامه ها را بر عهده داشتند اما شناختی به ریزه کاری های فرهنگی نداشتند؛ این اتفاقات تلخ و غلط است و باعث لطمات جدی به حوزه فرهنگ و هنر می شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم در سینما و تلویزیون مدیرانی باشند که به فرهنگ دینی و ملی عشق بورزند و از درون این فرهنگ را بشناسند و شجاعانه برای ارتقا در سطح تکنیکی و موضوعی و محتوایی آثار تلاش کنند چرا که همه آنچه در این گستره است اهمیت دارد و ما باید به صورت ویژه به همه این مسائل توجه داشته باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درخشش سینماگران زن در سال ۲۰۲۱/ رقابت جشنواره ها برای جذب بهترین فیلم ها! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در سال ۲۰۲۱ و ماه های نخست سال ۲۰۲۲ که همچنان جهان درگیر کرونا با سویه‌های جدید و متفاوت بود، انسان به ناگزیر راهکارهایی برای بازگشت به زندگی عادی در کنار ادامه شیوع این ویروس یافت و سینما نیز برای دستیابی به شرایطی بهتر و عبور از بحران چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشت و به طور کل همه این تلاش‌ها باعث شد که سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ در سینما سال پربارتری را شاهد باشیم.

علی ناصری/ به گزارش سینماپرس هر سال پس از برگزاری مراسم آکادمی اسکار به نوعی یک سال سینمایی در جهان به پایان می رسد و با در نظر گرفتن جشن ها، جشنواره ها و امتیاز منتقدان می توان به لیستی از بهترین فیلم های سینمایی سال در جهان دست یافت.

در لیستی که توسط خبرگزاری سینماپرس منتشر می شود ۲۱ فیلم برتر سال ۲۰۲۱ که تقریباً مصادف با سال ۱۴۰۰ بوده‌اند معرفی می گردد. لازم به ذکر است اسامی عنوان شده در این لیست بر اساس امتیاز منتقدان و جوایزی است که این فیلم ها توانسته اند کسب کنند و هیچ گونه اعمال سلیقه ای از سوی نگارنده در این لیست وجود ندارد و هیچ گونه نگاه محتوایی و ساختاری از سوی نگارنده بر این فیلم ها در این نوشته اعمال نشده است و فیلم ها به ترتیب خاصی در این یادداشت آورده نشده اند.

***********************

۱- مامان کوچولو (Petite Maman)

سلین سیاما کارگردان مطرح فرانسوی که در سال ۲۰۱۹ فیلم موفق «پرتره بانویی در آتش» را ساخته بود در سال ۲۰۲۱ با فیلم «مامان کوچولو» دوباره توانست توجه جشنواره‌ها، سینمادوستان و منتقدان جهان را به خود جلب کند.

«مامان کوچولو» از جشنواره استکهلم جایزه فیپرشی را از آن خود کرد.

«مامان کوچولو» توانست از سایت راتن توماتوز امتیاز ۹۶ و از سایت متاکریتیک امتیاز ۹۴ از ۱۰۰ را از آن خود کند. این فیلم همچنین از کاربران سایت لترباکسد امتیاز ۴ از ۵ و از کاربران IMDB امتیاز ۷.۴ از ۱۰ را گرفت.

۲- قدرت سگ (Power of the dog)

جین کمپیون فیلمساز پرافتخار نیوزلندی در سال ۲۰۲۱ پس از ۱۲ سال با فیلم تحسین‌شده «قدرت سگ» به سینما برگشت و توانست نظر منتقدان و جشنواره‌های مختلف دنیا را به خود جلب کند.

«قدرت سگ» توانست خرس نقره‌ای جشنواره فیلم ونیز و جایزه بهترین فیلم درام از هفتادونهمین دوره جوایز گلدن گلوب را از آن خود کند.

دیوید رونی منتقد هالیوود ریپورتر که در نقدی به تحسین فیلم «قدرت سگ» پرداخته، نوشته است: برای فیلم‌سازی که به طور معمول در آثارش بر تحقیقات پزشکی مربوط به روان زنان تمرکز داشته، این اقتباس جذاب از رمان سال ۱۹۶۷ توماس ساویج یک تغییر موضوعی جسورانه به سوی نوعی مردانگی مخرب و جنسیت سرکوب‌ شده است.

زان بروکس منتقد گاردین نیز در نقدی بر «قدرت سگ» نوشته است: جین کمپیون از سال ۲۰۰۹ به این سو فیلمی نساخته و پس از ۱۲ سال، فیلمش چنان با اعتمادبه‌نفس و خوش‌بافت است که ما را به یاد آنچه واقعا دلتنگش بودیم می‌اندازد.

«قدرت سگ» توانست از سایت راتن توماتوز توانست امتیاز ۹۴ و از سایت متاکریتیک امتیاز ۸۹ از ۱۰۰ را از آن خود کند. کاربران سایت لترباکسد نیز به این فیلم ۳.۸ از ۵ و کاربران IMDB به این فیلم امتیاز ۷ از ۱۰ را داده‌اند.

۳- گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

وس اندرسون فیلمساز محبوب آمریکایی که فیلم‌های موفقی چون «خانواده اشرافی تنبام»، «آقای فاکس شگفت‌انگیز» و «هتل بزرگ بوداپست» را در کارنامه خود دارد سال ۲۰۲۱ با فیلم «گزارش فرانسوی» به سینما برگشت.

نکته جالب توجه درباره این فیلم این است که وس اندرسن در ساختآن از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورکر الهام گرفته ‌است. فیلم سینمایی «گزارش فرانسوی» توانست نامزد نخل طلای کن شود. این فیلم که با بودجه ۲۵ میلیون دلاری ساخته شده است توانست نزدیک به ۴۴ میلیون دلار فروش داشته باشد.

نیکلاس باربر منتقد بی‌ بی‌ سی با اشاره به اینکه فیلم «گزارش فرانسوی» اثری متفاوت است، در یادداشتی نوشت: مطمئن باشید هیچ فیلم دیگری شبیه به گزارش فرانسوی پیدا نخواهید کرد، مگر سایر آثار اندرسون را تماشا کنید.

دیوید رونی منتقد هالیوود ریپورتر نیز به تحسین «گزارش فرانسوی» پرداخت و نوشت: یک فیلم کنجکاوی برانگیز و دلربا که هیچ فیلم‌ساز دیگری نمی‌توانست آن را خلق کند.

فیلم سینمایی «گزارش فرانسوی» توانست از سایت راتن توماتوز امتیاز ۷۵ و از منتقدان سایت متاکریتیک امتیاز ۷۴ از ۱۰۰ را دریافت کند. این فیلم سینمایی از کاربران لترباکسد نیز امتیاز ۳.۸ از ۵ و از کاربران IMDB امتیاز ۷.۳ از ۱۰ را دریافت کرده است.

۴ تیتان (Titane)

جولیو دوکورنو که در سال ۲۰۱۶ با فیلم «خام» توانست خود را به عنوان سینماگری آینده‌دار معرفی کند سال ۲۰۲۱ با فیلم سینمایی «تیتان» موفق به کسب جایزه نخل طلای کن شد تا جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین سینماگران زن حال حاضر دنیا تثبیت کند.

بسیاری از منتقدان فیلم «تیتان» را یک عاشقانه ترسناک دانسته‌اند که به هر شکل نقدها و تحلیل‌هایی که بر این فیلم می‌خوانیم نشان می‌دهد که «تیتان» اثری متفاوت است. هر چند که این فیلم از معدود آثار موفق کن بود که در جشنواره‌های مختلف مورد توجه چندانی قرار نگرفت اما به طور قطع می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین آثار سال ۲۰۲۱ دانست.

دیوید ارلیچ منتقد ایندی‌وایر در نقدی بر فیلم «تیتان» نوشت: «تیتان» برخاسته از نیروی خلاقه‌ دیوانه‌ واری است که توانسته کاملاً افسار ذهن وحشی‌ اش را به دست بگیرد. یک آواز درخشان از آتش و فلز که پیش از تغییرشکل‌ دادن و تبدیل‎ شدن به یک قصه خود را فرزند دیوانه و خلف فیلم «تصادف» کراننبرگ و «تتسوئو: مرد آهنین» شینیاتسو کاموتو معرفی می‌کند.

فیلم سینمایی «تیتان» از سایت راتن توماتوز امتیاز ۸۸ و از سایت متاکریتیک امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ را دریافت کرد و کاربران لترباکسد به این فیلم امتیاز ۳.۷ از ۵ و کاربران IMDB به این فیلم امتیاز ۶.۷ از ۱۰ را دادند.

۵- رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections)

سال ۱۹۹۹ که شاهکاری به نام ماتریکس از واچوفسکی‌ها خلق شد، به قدری این فیلم مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت که ساخت دنباله‌های بعدی بر این اثر فوق‌العاده مسئله‌ای چندان دور از ذهن نبود و نکته جالب توجه درباره مجموعه «ماتریکس» همین نکته است که این فیلم در قسمت‌های دوم، سوم و حالا چهارم نیز اثر موفقی بوده است.

با وجود اینکه قسمت‌های قبلی فیلم «ماتریکس» بسیار مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته بود می‌شد پیش‌بینی کرد که انتظارات شکل‌گرفته از قسمت چهارم این مجموعه سینمایی نمی‌تواند برآورده شود اما خواهران واچوفسکی پس از ۱۸ سال توانستند باز هم دنباله‌ای درخشان بر این اثر سینمایی بسازند.

مایک لاسل منتقد سانفرانسیسکو کرونیکل یکی از معدود منتقدان مطرحی است که به فیلم «رستاخیزهای ماتریکس» نمره کامل داده و در نقدش بر این فیلم سینمایی نوشته است: ایده‌هایی که در «رستاخیزهای ماتریکس» وجود دارد بسیار تأثیرگذارتر از صحنه‌های اکشن فیلم است.

دیوید ارلیچ منتقد ایندی‌وایر با کنایه به فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» این اثر را یک سم دانسته که «رستاخیزهای ماتریکس» پادزهر آن است.

با وجود نقدهای نسبتاً مثبتی که منتقدان مطرحی بر فیلم جدید خواهران واچوفسکی نوشته‌اند این فیلم از سایت راتن توماتوز و متاکریتیک امتیاز متوسط ۶۳ از ۱۰۰ را دریافت کرده است. این فیلم از سایت لترباکسد امتیاز ۳ از ۵ گرفته و کاربران IMDB به این فیلم امتیاز ۵.۷ از ۱۰ داده‌اند.

۶- دختر گمشده (The Lost Daughter)

«دختر گم‌شده» فیلمی در ژانر درام روان‌شناختی به نویسندگی وکارگردانی مگی جیلنهال است که بر پایهٔ رمان به همین نام نوشتهٔ النافرانته ساخته شده و در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. الیویا لمن، داکوتاجانسون، جسی باکلی، پاول مسکل، داگمارا دومینچیک، الیورجکسون-کوهن، پیتر سارسگارد و اد هریس بازیگران فیلم هستند.

اولین نمایش جهانی این فیلم در هفتاد و هشتمین جشنواره بین‌المللیفیلم ونیز در ۳ سپتامبر ۲۰۲۱ بود و جیلنهال در آن مراسم برندهجایزهٔ اوسلای طلایی بهترین فیلم‌نامه شد. این فیلم در ۳۱ دسامبربه‌صورت محدود در نتفلیکس پخش و در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ در ایالاتمتحده اکران شد. اولین اثر سینمایی جیلنهال در مقام کارگردان مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم علاوه بر موفقیت در ونیز توانست در چند آکادمی پایان سال جایزه بهترین فیلم اول را از آن خود کند.

تومریس لافلی منتقد پلی‌لیست در نقدی به تحسین فیلم «دختر گمشده» پرداخت و نوشت: فیلم «دختر گمشده» شما را تسخیر، متزلزل و به طرز کوبنده‌ ای زخمی می‌کند و این کاری است که تنها بهترین فیلم‌ ها قادر به انجام آن هستند.

جسیکا کیانگ منتقد ایندی وایر نیز در نقدی فیلم سینمایی «دختر گمشده» را اثری دانست که با درک بالایی از قرت سینما ساخته شده است.

فیلم سینمایی «دختر گمشده» توانست از سایت راتن توماتوز امتیاز ۹۵ از ۱۰۰ و از سایت متاکریتیک امتیاز ۸۶ از ۱۰۰ را از آن خود کند. همچنین این فیلم سینمایی از کاربران لترباکسد توانست امتیاز ۳.۶ از ۵ و از سایت IMDB امتیاز ۶.۷ از ۱۰ را از آن خود کرد.

۷- بلفاست (Belfast)

کنت برانا کارگردان مطرح بریتانیایی که ساخت چندین اثر تحسین‌شده را در کارنامه خود دارد در سال ۲۰۲۱ شاید تحسین‌شده‌ترین فیلم خود «بلفاست» را توانست اکران کند که بسیار مورد توجه منتقدان و همچنین آکادمی‌ها و جشن‌های پایان سال قرار گرفت.

پیتر برادشاو منتقد «بلفاست» در نقدی بر این فیلم سینمایی نوشت: فیلم بلفاست یک نامه عاشقانه به گذشته محسوب می‌شود. این فیلم، اثری اغواکننده و اسطوره‌ساز از کنت برانا به شمار می‌رود.

برایان لوی منتقد «CNN» نیز در نقدی بر فیلم جدید برانا نوشت: «بلفاست» شخصی‌ترین اثر سینمایی برانا به حساب می‌آید که فیلم موفق در کارنامه این نویسنده و کارگردان به حساب می‌آید.

«بلفاست» از سایت راتن توماتوز امتیاز ۸۷ از ۱۰۰ و از سایت متاکریتیک امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ را به دست آورده است. همچنین فیلم جدید برانا از کاربران لترباکسد توانست امتیاز ۳.۶ از ۵ و از کاربران IMDB امتیاز ۷.۴ از ۱۰ را از آن خود کرد که نشان می‌دهد این فیلم حتی در جلب نظر مخاطبان عام نیز موفق بوده است.

ادامه دارد…

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهران مدیری: کسی به فکر موسیقی و تئاتر نبود/ لطمات سخت کرونا


مهران مدیری در دور جدید مسابقه «دورهمی» تصریح کرد که در دوران سخت کرونایی کسی به فکر موسیقی و تئاتر نبود و از آن‌ها حمایت نکرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«احوالپرسی» نوروزی با نرگس محمدی و سینا حجازی


نرگس محمدی و سینا حجازی مهمانان برنامه «احوالپرسی» در اول فروردین می‌شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع