X

بایگانی اردیبهشت 5, 1401

دفتر سینمایی

متاسفانه ما از تمام ظرفیت‌های هنرمندی مثل «علی نصیریان» که هنوز در صحنه ایستاده استفاده نمی‌کنیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آخرین تصویر روشنی که از کارگردان فیلم «دیوانه‌ای از قفس پرید» در رسانه‌ها متتشر شد، در اختتامیه جشنواره فیلم فجر سال قبل بود که با ویلچیر روی سن آمد و با حضور علی نصیریان برایش نکوداشتی برگزار شد. احمدرضا معتمدی اخیرا در مراسم افطاری ریاست جمهوری حضور داشته هرچند پس از سکته مغزی دو سال پیش، همچنان تحت مداوا است و می‌گوید برای این وضعیتی که دارد هرگونه کار فکری خطرناک است، ولی مگر می‌شود یک فیلمساز اهل فلسفه بیکار بنشیند!؟

به گزارش سینماپرس، در جشنواره فیلم فجر سال ۱۴۰۰ مراسم نکوداشتی برای احمدرضا معتمدی کارگردن فیلم‌های «سوءتفاهم»، «آلزایمر»، «قاعده بازی»، «زشت و زیبا» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» برگزار شد که برای این بخش ویژه از علی نصیریان دعوت به حضور شده بود. این بازیگر در وصف فیلمساز باسابقه سینما بیان کرد، «از شخصیت معتمدی به لحاظ تفکر و اندیشه و تسلط بر کار بسیار لذت برده‌ام.» او با فروتنی تمام گفت که به احمدرضا معتمدی تعظیم می‌کند.

در آن مراسم معتمدی با شرایطی سخت به جایگاه آمد و حالا چند ماه بعد، تماس ایسنا با او به بهانه احوالپرسی بود با یاداوری آن قاب که او روی صحنه مرکز همایش‌های برج میلاد در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر بر صندلی چرخدار با ماسکی بر صورت و اندکی بی‌حالی نشسته بود.

معتمدی به محض یادآوری آن شب ابتدا با خنده می‌گوید «مرا که با صندلی چرخدار بردند و آوردند»، «ولی راستش وقتی شنیدم آقای نصیریان گفته‌اند که فقط به خاطر همان بخش (نکوداشت)، چند دقیقه‌ای می‌آیند و می‌روند – و فکر هم می‌کنم به اندازه همان فرصت کوتاه در مراسم حضور داشتند -، علاوه براینکه باعث افتخار من بود، عاملی هم شد که هر طور شده در مراسم حضور داشته باشم.»

او این احترام علی نصیریان را با وجود صرفا یک تجربه همکاری در فیلم «دیوانه‌ای از قفس پرید» رفتاری می‌داند که بیشتر از بزرگان سینما سر می‌زند و در این باره می‌گوید: الان مشکل ما این است که معلوم نیست نسل جدید سینما به چه سمتی می‌رود. هیچ کدام از این قدیمی‌ها انحراف‌هایی را که این روزها می‌بینیم نداشتند. آقای نصیریان یا حتی آقای انتظامی که تا آخرین روزهای عمرشان با ایشان در رفت‌وآمد بودم، حتی یک نخ سیگار در زندگی نکشیدند و یک ریال پول مسئله‌دار به زندگی خود وارد نکردند و تا لحظه آخر عرق ریختند و تلاش کردند که پول حلال کسب کنند. اینطور نبودند که مثل الان اینستاگرام داشته باشند و هر بار عکسی بگیرند با این اداهایی که بعضی از این سلبریتی‌ها درمی‌آورند. این نوع منش‌ها و رفتارها خیلی در عالم هنر ارزش دارد، مخصوصا وقتی می‌بینیم امروز یک بازیگر برای یک حضور کوتاه در فیلمی چند میلیارد پول می‌خواهد در حالی که در فیلم «دیوانه‌ای از قفس پرید» قرارداد آقایان نصیریان و انتظامی چیزی حدود سه، چهار تومان بود که تازه بیش از ۷۰ جلسه فیلمبرداری طول کشید آن هم با اداهایی که من دارم و ۵۰ تا ۶۰ برداشت می‌گرفتم. آن‌ها یک بار هم نگفتند که تو به عنوان یک جوان ۳۰ -۴۰ ساله چه چیزی از ما بیشتر می‌دانی که این همه برداشت می‌گیری!؟ با یک دیسیپلین دقیق که بیشتر تئاتری بود تا سینمایی، هرچه کارگردان می‌گفت را به عنوان فرمانده پروژه می‌پذیرفتند و هیچ گلایه و شکایتی نداشتند. البته با هم مشورت می‌کردیم و در نهایت به آنچه صحیح بود می‌رسیدیم. روزی که ما مونتاژ فیلم «دیوانه‌ای از قفس پرید» را تمام کردیم آقای خرقه‌پوش می‌گفت اولین فیلمی است که در هنگام مونتاژ نه یک پلان اضافه داریم نه یک پلان کم، یعنی دقیقا مطابق با دکوپاژ بدون هیچ کم و کاستی بودیم.

اگرچه این گفت‌وگو برای احوالپرسی از خودش بود اما بیشتر صحبت‌ها پیرامون قدر ندانستن بزرگان این هنر چرخید. او که ترجیح می‌داد چندان از وضعیتی که از نسل جدید می‌شناسد حرفی نزند، به سبک کاری هنرمندانی مثل علی نصیریان که هنوز هم بازی می‌کند اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: ان شاءالله خدا سایه ایشان را بالای سر سینما و تئاتر ایران حفظ کند ولی متاسفانه از همه ظرفیت‌های ایشان استفاده نمی‌شود. من در بعضی حوزه‌هایی که آقای نصیریان کار کردند ورود کردم، مثل نمایش‌های روحوضی و سیاه بازی. ایشان از استادان این رشته است و عجیب است که مثلاً در ایام عید که مردم به شادی احتیاج دارند برای پروژه‌های میلیاردی پول خرج می‌شود اما برای اجرای نمایش سیاه‌بازی و روحوضی که هزینه دکور زیادی هم ندارد و بازیگرانش هم معمولاً کم توقع هستند، هیچ برنامه‌ای نیست. چرا وقتی این امکانات و استادی مثل علی نصیریان را داریم، پول می‌دهند به کسانی که هیچ خنده‌دار نیستند و ۳۰ قسمت از سریالشان را هم که تماشا می‌کنی یک بار هم نمی‌خندی؟ این‌ها از همان مافیای پشت صحنه است که حاضر نیستند استاد نصیریان را صدا کنند و بگویند امسال عید یا حتی متناسب با ماه رمضان چند قسمت نمایش سیاه‌بازی که ارزان قیمت هم باشد تولید کنید. متاسفانه ما از تمام ظرفیت‌های هنرمندی مثل علی نصیریان که هنوز در صحنه ایستاده استفاده نمی‌کنیم.

معتمدی در پایان این گپ کوتاه از حال و احوال این روزهای خودش که با کم‌لطفی همکارانش خیلی هم از او سراغی گرفته نمی‌شود، می‌گوید: تلاش می‌کنم بهتر شوم، ولی بیماری من رفت و برگشت دارد. یک مدتی که فیزیوتراپی و ورزش نکنم دوباره بیماری برمی‌گردد. ما هم که بیشتر اهل کار فکری هستیم و وقتی فیلم نمی‌سازیم، یا مشغول درس دادن در دانشگاه هستیم یا کتاب می‌نویسیم یا ترجمه می‌کنیم که معمولاً این جور کارها برای بیماری من خطر دارد. با این حال همیشه سه، چهار کتاب در حوزه سینما و فلسفه در حال نوشتن و ترجمه دارم. علاوه بر این‌ها مشغول بازنویسی یکی، دو فیلمنامه قدیمی‌ام نیز هستم و دوست دارم اگر امکانش باشد آن‌ها را بسازم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سعدی: با توجه به چارچوب تولیدات سیما، طبق ضوابط «نجلا» را ساختیم/به دنبال سرهم بندی کردن نیستیم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال «نجلا» که پخش آن در نوروز آغاز شد و در ایام رمضان ادامه پیدا کرد، همچنان در حال ساخت است؛ با این همه تهیه کننده از پایان ساخت این مجموعه تلویزیونی در نهم اردیبهشت ماه خبر داده است.

به گزارش سینماپرس، سعید سعدی در گفت و گویی با ایسنا، درباره نحوه پایان بندی سریال «نجلا» تاکید کرد: به دنبال سرهم بندی کردن نیستیم و سعی می کنیم مخاطب را راضی نگه داریم.

او در پاسخ به اینکه آیا پخش «نجلا» با حذفیاتی از سوی تلویزیون روبه رو شد؟ اظهار کرد: با توجه به چارچوب تولیدات سیما، طبق ضوابط «نجلا» را ساختیم و به همین دلیل مشکلی در پخش نداشتیم و همه ی بخش ها به پخش رسید اما خود ما برای تند کردن ریتم کار تغییراتی داشتیم تا به آنچه که مطلوب تر است برسیم. در واقع در تدوین به دنبال این بودیم که ریتم کار را تندتر و قابل قبول تر اجرا کنیم و به اصلاح آب نبندیم.

سعدی در ادامه پایان پخش سریال را همزمان با عید فطر عنوان کرد و گفت: «نجلا» در ۳۵ تا ۳۶ قسمت به پایان خواهد رسید.

این تهیه کننده در ادامه درباره ی واکنش ها به تغییر بازیگر «نجلا» نیز اظهار کرد: در هر صورت چون سارا رسول زاده سر کار آقای ایرج راد بودند، نتوانستند با ما همکاری داشته باشند و دلیل دیگری جز این نبود و خانم دهقانی توانستند به لطف خدا از پس نقش بربیایند و لطمه آنچنانی به کار نخورد. در ارتباط با گریم بازیگر نیز به هر حال معذوریت هایی در کار بود و باید لحاظ می کردیم و در چارچوب ضوابط سیما عمل می کردیم.

سعدی در پایان از دشواری های ساخت این مجموعه در دوران کرونا نیز گفت و توضیح داد: «نجلا» سریال پُر پروداکشنی بود و در هفت الی هشت شهرستان کار را پیش بردیم. به دلیل اینکه بتوانیم تصویر را با واقعیت منطبق کنیم، کار را در شادگان، اهواز، آبادان، خرمشهر، همدان، انزلی، اروندکنار، کرج و تهران تولید کردیم و این مساله بر سختی های کار می افزود.

وی در پایان با بیان اینکه ساخت «نجلا» حدود ۱۰ ماه به طول انجامید، گفت: در دوران کرونا هم سختی هایی وجود داشت اما توقفی در کارمان نداشتیم و با رعایت پروتکل ها به مشکلی برنخوردیم؛ البته برخی بازیگران و عوامل به کرونا مبتلا شدند ولی به واسطه ی کرونا توقفی در ساخت نداشتیم.

به گزارش ایسنا، سریال «نجلا ۲» هر شب ساعت ۲۰ از شبکه سه پخش می شود و تکرار آن ساعت های ۱۰ و ۱۵:۳۰ روز بعد خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مسافران شهر» به اپیزود طنز رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان سریال رمضانی «مسافران شهر» بیان کرد که اپیزود سوم این سریال که در هفته پایانی ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد، یک طنز عمیق و معنادار است.

به گزارش سینماپرس، سیروس حسن‌پور کارگردان ۳ اپیزود از سریال رمضانی «مسافران شهر» درباره این مجموعه و قسمت‌های پایانی آن به مهر بیان کرد: موضوعات و مسائل مطرح شده در اپیزودهای سریال «مسافران شهر»، موضوعات و مسائل اجتماعی بوده‌اند و ما سعی کرده‌ایم در بیان آنها، هر آنچه که در توان داشته‌ایم، به کار ببریم و فضایی را برای مخاطبان ایجاد کنیم که جنبه سازنده و معنوی داشته باشد.

وی افزود: همه گروه تلاش کرده‌اند که با توجه به کمبود وقت و مشکلات موجود، کار خوب و درخور شأنی را در قالب اپیزودهای سریال «مسافران شهر» به مردم ارائه دهند و به نظر من موفق هم بوده‌اند، چون تا امروز بازخورد خوب و مثبتی از مردم دریافت کرده‌ایم.

کارگردان «مسافران شهر»، نبود زمان کافی برای پیش تولید اپیزودهای این سریال را یکی از مشکلات کار بر روی آن عنوان کرد و گفت: کمبود زمان کار، خیلی روی کیفیت آن تاثیر می‌گذارد زیرا من به عنوان یک کارگردان، بیشتر مجبور هستم بر سر تولید باشم و آنچنان که باید روی تدوین و موارد دیگر نمی‌توانم نظارت داشته باشم.

حسن پور تأکید کرد: ما برای تولید اپیزودهای اول، دوم و سوم سریال «مسافران شهر»، فقط یک روز استراحت داشتیم و این به آن معنا بود که در زمان تدوین یک اپیزود، من مشغول تولید اپیزود بعدی بودیم.

وی ادامه داد: اپیزود سوم سریال «مسافران شهر» که در هفته پایانی ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد، یک کار طنز عمیق و معنادار است؛ به نظرم این اپیزود نیز همچنان سایر اپیزودهای سریال مذکور جذاب خواهد بود.

این کارگردان در پایان درباره ویژگی‌های مجموعه‌های رمضانی عنوان کرد: تجربه کار برای ماه رمضان، به دلیل کمبود وقت التهاباتی دارد، اما لذت‌های خودش را هم دارد.

اپیزودهای سریال رمضانی «مسافران شهر» هر روز از ساعت ۱۹ و از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم / تیزر فیلم سینمایی «روز صفر»


سینماپرس : جدیدترین تیزر فیلم سینمایی «روز صفر» به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید ملکان و بازی امیر جدیدی و ساعد سهیلی منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

افتضاح «برادران لیلا» و سکوت ادامه‌دار مدیران «سازمان سینمایی» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سازمان سینمایی در برابر موضوع نمایش فیلم «برادران لیلا» در جشنواره فیلم «کن» سکوت کرده است و بی‌آنکه ارزشی برای افکار عمومی قائل باشد خود را مبرا از هرگونه توضیحی می‌داند.

به گزارش سینماپرس، اداره کل نظارت و ارزشیابی سینما و بنیاد فارابی اصلی‌ترین نقش در وضعیت سینمای کشور را بر عهده دارند چرا که تولید یک فیلم از زمان تایید فیلمنامه تا صدور مجوز ساخت، وام های پرداختی، حمایت‌ها و سرانجام صدور مجوز پخش به تناسب تحت نظارت و پیگیری این دو مدیریت قرار دارد. در واقع هر فیلم ایرانی که در سینمای کشور به روی پرده می‌رود و یا در جشنواره‌های فجر به نمایش در می‌آید مهر تایید این دو اداره را با خود همراه دارد. حالا فیلمی از ایران با مهر این دو نهاد سر از «جشنواره بین المللی کن» سر در آورده است.

نام این فیلم سینمایی «برادران لیلا» است و هیچکس نمی‌داند که موضوع آن چیست. اینکه این فیلم چه داستانی را روایت می‌کند و چه چهره‌ای از کشور و مردم ایران را به جهان مخابره خواهد کرد بر کسی روشن نیست؟

جالب اینجاست که سازمان سینمایی هم به عنوان مهمترین متولی سینمایی کشور، تنها چیزی که از آن می‌داند یک سناریویی کلی و اولیه از فیلم است که سازندگان آن برای دریافت پروانه ساخت ارسال کرده‌اند و مشخص نیست که خروجی فیلم چقدر به سناریوی اولیه وفادار بوده است.

فرهیختگان در این باره نوشته است: فیلم سعید روستایی هنوز پروانه نمایش داخلی نگرفته و اصولا هیچ کسی از مسئولان وزارت ارشاد هم آن را ندیده است. اگر این فیلم در کن نمایش داده شد و بعد به نظر رسید که مناسب نمایش در ایران نیست یا بخش‌هایی از آن باید اصلاح شود، این اتفاق چه تبعاتی در فضای رسانه‌ای ایران خواهد داشت؟ از منظری دیگر چه ضمانتی وجود دارد که فیلم سینمایی «برادران لیلا» فیلمی شبیه به فیلم «یک خانواده محترم» نباشد؟

این نحوه از شرکت در یک جشنواره سینمایی ذهن را به سمت فیلم‌های جعفر پناهی و محمد رسول اف می‌برد که به همین شکل فیلم‌هایشان را به جشنواره‌های مختلف دنیا ارسال می‌کنند و تا می‌توانند در فیلم‌هایشان ایران را کشوری با مشکلات غیر قابل حل با مردمانی ناتوان نشان می‌دهند، تصویری از مردم ایران که دشمنان کشورمان باید میلیون‌ها دلار برای ساخت آن هزینه کنند؛ اما برخی از فیلمسازان متولی مخابره چنین تصویری از ایران به تمام دنیا می‌شوند.

به طور کلی بازنمایی ایران در وضعیت اضطراری مخرج مشترک فیلم‌هایی از این دست است. روستایی در آثار پیشینش در همین مسیر گام برداشته است و به نظر می‌رسد در این اثر جدیدش همان مسیر را رفته باشد.

از وقتی مدیران جدید سازمان سینمایی روی کار آمده‌اند؛ تغییر و تحول‌های فراوانی ایجاد شده است. هر روز خبر انتصابات و تشکیل شورا و کارگروه و…به گوش می‌رسد اما متأسفانه عملکرد آن‌ها، خروجی در خوری نداشته است.

در این بین بی‌شک بزرگترین مشکل مدیریت جدید سازمان سینمایی ناتوانی در پاسخگویی به افکار عمومی است به نحوی که حبیب ایل بیگی که معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی است و باید پاسخگوی مشکلات و سؤالات رسانه‌ها باشد، هر بار با دلایل واهی از گفت‌وگو امتناع می‌کند، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی هم به ندرت خود به این موضوعات ورود می‌کند و وارد گفتگو با خبرنگاران نمی‌شود.

در تحلیل نهایی فیلم سعید روستایی هنوز پروانه نمایش داخلی نگرفته و اصولا هیچ کسی از مسئولان وزارت ارشاد هم آن را ندیده است. پرسش اصلی که این روزها از سازمان سینمایی پرسیده می‌شود این است که: اگر این فیلم در کن نمایش داده شد و بعد به نظر رسید که مناسب نمایش در ایران نیست یا بخش‌هایی از آن باید اصلاح شود، این اتفاق چه تبعاتی در فضای رسانه‌ای ایران خواهد داشت؟ فیلم را خارجی‌ها کامل دیده‌اند و فقط ایرانی‌ها هستند که باید نسخه‌های دیگری از آن را ببینند. این قضیه در ضمن باعث می‌شود که مرجعیت خبری و تحلیلی از اصحاب رسانه ایران گرفته شود و به غربی‌ها سپرده شود.

«سازمان سینمایی» یکی از مهم‌ترین سازمان‌های هنری کشور است، از این رو انتظار می‌رود بیش از هر انتصاب، تولید شغل و توزیع پست‌های مدیریتی جدید و تکثیر موازی کاری در میدان سینمای کشور، به فکر بازنگری در سیاست‌ها و تلاش برای رونق و دمیدن روح تازه بر پیکر بی‌جان سینمای کشور باشد. از این رو در قدم اول بی‌شک پاسخگویی و احترام به افکار عمومی می‌بایست در دستور کار «سازمان سینمایی» قرار گیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شهلا ناظریان دوبلور پیشکسوت درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شهلا ناظریان دوبلور و گوینده تلویزیون و سینما شب گذشته چهارم اردیبهشت در گذشت.

به گزارش سینماپرس، شهراد بانکی مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم در گفتگو با مهر از درگذشت شهلا ناظریان دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون در سن ۷۵ سالگی خبر داد.

بانکی درباره درگذشت شهلا ناظریان عنوان کرد: شب گذشته چهارم اردیبهشت ماه حال خانم ناظریان مساعد نبود او را به بیمارستان رساندند و ساعتی بعد براثر ایست قلبی درگذشت.

همچنین قرار است روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح مراسم تشییع وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شود.

او در طول سال‌های فعالیت خود در دوبلاژ، به‌جای بسیاری از بازیگران مطرح جهان از جمله اینگرید برگمن، لورن باکال، سوفیا لورن، دایان کیتون، راکوئل ولش، فی داناوی، آن مارگرت، کاترین اسپاک، کاترین راس، الیزابت تیلور، جولی کریستی، سیلوا کوشینا، ژاکلین بی سه، کاترین دنوو، میشل مرسیه، و… حرف زده‌است.

یکی از درخشان‌ترین گویندگی‌های او در دوبلهٔ فیلم مشهور «کازابلانکا» به‌جای اینگرید برگمن در کنار گویندگی حسین عرفانی همسرش به‌جای همفری بوگارت است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ارکستر ملی ایران «عودلاجان تا آذربایجان» را اجرا می‌کند


ارکستر ملی ایران، در تازه‌ترین رویداد خود، کنسرت «عودلاجان تا آذربایجان» را در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مشخص شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان همدان، ضمن عذرخواهی از تعویق‌های پیش آمده از برگزاری این رویداد در تیر سال جاری خبر داد.

به گزارش سینماپرس، امیر مشهدی عباس دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، درباره دلایل به تعویق افتادن این رویداد، گفت: همان‌طور که می‌دانید در ابتدای امر، قصد داشتیم که جشنواره را در اسفندماه برگزار کنیم اما متأسفانه به دلیل شیوع مجدد بیماری کرونا و مسائلی که در پی داشت با حضور جمعی از مسئولان مربوطه، تصمیم گرفته شد که برگزاری جشنواره به نیمه دوم اردیبهشت ماه موکول شود.

وی افزود: متأسفانه در روند اجرایی کار، تداخل‌های متعددی بین این جشنواره و سایر برنامه‌های استان به وجود آمد، ضمن اینکه بخشی از شرکت‌کنندگان در این رویداد نیز دانش آموزان هستند که در اردیبهشت‌ ماه درگیر امتحانات خواهند شد.

مشهدی عباس، درباره زمان دقیق برگزاری این رویداد اظهار کرد: پس از هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان همدان، ان شاءالله جشنواره یکم تا ششم تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان، با تبریک به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، گفت: ضمن تقدیر از زحمات و همکاری آقای احمدرضا احسانی که در ماه‌های اخیر همکاری خوبی در جهت برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان داشتند؛ انتصاب شایسته آقای مسعود ویژه به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان را هم تبریک می‌گویم و امیدوارم با همراهی ایشان جشنواره‌ای در خور کودکان ایران زمین برگزار کنیم.

وی درباره بخش‌های بین‌المللی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، گفت: بدیهی است که تا زمان مشخص نشدن تاریخ برگزاری جشنواره، امکان اعلام قطعی شرکت‌کنندگان بین‌المللی نبود، بنابراین با مشخص شدن زمان دقیق برگزاری این رویداد، اقدامات مربوط به حضور شرکت‌کنندگان این بخش نیز در دستور کار قرار گرفت.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان، ضمن عذرخواهی از مخاطبان و شرکت‌کنندگان در این رویداد نمایشی، گفت: جا دارد که از هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد عذرخواهی کنم، زیرا من همواره خودم را یک هنرمند می‌دانم و سال‌هاست که در این شغل فعالیت دارم، بنابراین به خوبی می‌دانم که سر پا نگاه داشتن یک گروه برای جشنواره، آن هم زمانی که برگزاری آن به تعویق می‌افتد، تا چه اندازه کار مشکلی است.

مشهدی عباس ادامه داد: بابت این اتفاق از تمام هنرمندان و مخاطبان جشنواره عذرخواهی می‌کنم، اما امیدوارم که همگی درک کنند که صرفاً برگزاری جشنواره هدف ما نیست و سعی داریم که بتوانیم این رویداد فرهنگی و هنری را با استانداردهای لازم، برگزار کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: تمام تلاش من و ستاد اجرایی جشنواره، همواره این بوده که بتوانیم بهترین اتفاق‌ها را برای مخاطبان و هنرمندان، ایجاد کنیم به همین دلیل از این وقفه پیش آمده بسیار متأسفم اما بدیهی است که همه عوامل در دستان ما نیست و مسائل مختلفی مانند کرونا، تداخل برنامه با سایر رویدادهای استان همدان و امتحانات دانش آموزان، بر روند کار ما کاملاً سایه افکند و عملاً سبب شد که بخشی از اتفاقات از کنترل ما خارج شوند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، از اول تا ششم تیر ماه سال ۱۴۰۱ به دبیری امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دیگر سازمان‌ها و نهادهای استان همدان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم حاشیه‌ساز در «جشنواره چهلم» مجوز اکران گرفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش چهار فیلم موافقت کرد.

به گزارش سینماپرس، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های: «لیپار» به تهیه‌کنندگی سعید خانی و کارگردانی حسین ریگی، «شیرجه بزرگ» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی وکارگردانی کریم لک زاده، «نمور» به تهیه‌کنندگی سید یاسر جعفری وکارگردانی داود بیدل و «بی مادر» به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح وکارگردانی سیدمرتضی فاطمی موافقت کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ارکستر ملی ایران «عودلاجان تا آذربایجان» را اجرا می‌کند


ارکستر ملی ایران، در تازه‌ترین فعالیت خود کنسرت «عودلاجان تا آذربایجان» را در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

مشاهده خبر از سایت منبع