X

بایگانی اردیبهشت 12, 1401

دفتر سینمایی

جوایز پلاتینو به خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با اعلام اسامی برندگان جوایز پلاتینو ۲۰۲۲، خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز هر ۲ به عنوان برنده انتخاب شدند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، فیلم «رئیس خوب» ساخته فرناندو لئون د آرانوآ که در فهرست کوتاه نامزدهای اسکار امسال هم جای گرفته بود و سریال آرژانتینی «پادشاهی» و فیلم «مادران موازی» پدرو آلمادوار از جمله برندگان جوایز پلاتینو ۲۰۲۲ بودند.

شب پیش در نهمین دوره اهدای جوایز پلاتینو، خاویر باردم برای بازی در نقش اصلی فیلم «رئیس خوب» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد و پنه‌لوپه کروز جایزه تماشاگران را برای بازی در «مادران موازی» ساخته پدرو آلمادوار دریافت کرد.

جایزه پلاتینو که بزرگ‌ترین جایزه برای فیلم‌ها و سریال‌های آمریکای لاتین، اسپانیا و پرتغال است و مراسم اهدای جوایز آن در مادرید برگزار شد با اهدای جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد و بهترین موسیقی به فیلم «رئیس خوب» به پایان رسید و افتخارات جدیدی را نصیب فیلمی ساخت که در جوایز گویا هم درخشیده بود و با رکورد کسب ۲۰ نامزدی، ۶ جایزه مهم را دریافت کرده بود.

جایزه بهترین بازیگر زن سینما به بلانکا پورتیلو برای بازی در فیلم «ماکسیبل» اهدا شد که درباره زنی به همین نام است که با وجود کشته شدن همسرش به دست گروه تروریستی اتا، برای آشتی در باسک مبارزه می‌کرد.

سریال ۸ قسمتی «پادشاهی» از نتفلیکس که توسط «کی‌اند اس فیلمز» آرژانتین ساخته شده و کلادیا پینرو فیلمنامه‌نویس و مارسلو پینیارو کارگردان سازندگان آن بودند جایزه بهترین سریال را برد و خواکین فوریل برای بازی در آن بهترین بازیگر نقش مکمل شد. قسمت دوم این سریال در دست ساخت است.

نجوا نیمری نیز برای بازی در «مانی هایست» بهترین بازیگر زن مکمل تلویزیون شد.

جایزه انیمیشن هم به «آینبو: روح آمازون» ساخته ژوزه زلادا رسید که محصول پرو، آمریکا و هلند است و با وجود کرونا در گیشه جهانی هم از آن استقبال شده بود.

«آخرین جنگل» ساخته لوییس بولونیزی که برنده جایزه تماشاگران بخش پانورامای برلیناله ۲۰۲۱ شده بود هم جایزه بهترین فیلم مستند را به خانه برد. این فیلم درباره استخراج غیرقانونی معدن در زمین‌های جنگل‌های بارانی مرزی برزیل و ونزوئلا است.

در بخش انتخاب تماشاگران، علاوه بر پنه‌لوپه کروزه، فیلم «مادران موازی» عنوان بهترین فیلم را گرفت و خاویر باردم هم به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد و سریال «پادشاهی» نیز جایزه بهترین سریال را به خانه برد. مرسدس ماریون و چینو دارین نیز برای بازی در همین سریال از سوی مردم به عنوان بهترین بازیگر زن و مرد سریال انتخاب شدند.

جایزه پلاتینو که از سال ۲۰۱۴ تاکنون اهدا می‌شود برای حمایت از آثار سینمایی و تلویزیونی ۲۳ کشور اسپانیایی زبان راه‌اندازی شده و امسال از میان ۸۱۱ اثر دست به انتخاب برندگان خود زد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بکار گیری زبان هنر برای بیان مفاهیم پیچیده قیامت و عالم در «زندکی پس از زندگی» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت:هیچ برنامه ای در صدا و سیما تا کنون همچون برنامه زندگی پس از زندگی به زبان ساده به موضوع مرگ و قیامت نپرداخته است.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خصوص برنامه «زندگی پس از زندگی» گفت: تمایز اصلی حکمرانی اسلامی نسبت به حکمرانی غیراسلامی در این است که در حکمرانی اسلامی هدف فقط، اداره جامعه به بهترین وضع نیست بلکه علاوه برآن هدایت جامعه به سوی بهترین وضع هم می‌باشد.

وی افزو:اگر بحث هدایت مطرح شود آن وقت انسان مسافر خواهد بود نه مقیم و این نتیجه این تمایز است. یعنی در حالی که در حکمرانی سکولار هدف خوش گذراندن و ماندن و مقیم شدن در این دنیا است در حکمرانی اسلامی هدف پیشرفت، تکامل، تغییر و در نتیجه رفتن به سوی خدا است. هدف بودن و ماندن نیست بلکه سفر و سلوک در مسیر صراط مستقیم است. و آن وقت اینجا مسئله قیامت، آخرت غیب و معاد فوق العاده مهم می‌شود.
لک زایی ادامه داد: اگر ما در سالهای پس از انقلاب اسلامی جایگاه توجه به بحث معاد و قیامت و غیب را در برنامه های صدا و سیما بررسی کنیم متوجه می شویم که هیچ برنامه ای لااقل تا جایی که بنده اطلاع دارم نبوده که به اندازه برنامه “زندگی پس از زندگی” بحث غیب، معاد، قیامت، مرگ و آخرت را برای مردم اینقدر ساده و به زبان خودمانی بیان کند و باعث تامل و تفکر آنها شود. آن هم توسط کسانی که از جنس خودشان هستند، نه فیلسوف، نه حکیم و نه عارف.
وی درخصوص اهمیت برنامه «زندگی پس از زندگی» از نظر حکمرانی گفت: این برنامه مردم را وارد این فضای هدایت می‌کند. یعنی مردمی که این برنامه را تماشا می‌کنند لااقل بخش متنابهی از آنها با اندیشه غیب، روح، رابطه روح و بدن و آخرت نسبت به دنیا آشنا می‌شوند و اعتقادشان قوی‌تر می‌شود و به دنبال هادی راه می‌افتند. و اینجاست که حکومت اسلامی و حکمرانی اسلامی می تواند به ایفای ویژه هدایتی خودش هم بپردازد. در واقع جامعه را امام به سمت خدای متعال راهنمایی می‌کند. پیوند امت و امامت اینجاست که شکل می‌گیرد.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: نسبت به پیوند دولت و شهروندان که در حکمرانی سکولار خیلی برجسته است، در حکمرانی دینی سطح روابط از روابط دولت و شهروندان به سطح روابط امت و امام ارتقا پیدا می‌کند. امام هادی است امام وظیفه ذاتی‌اش این است که امت را به سوی لقاء الهی و دارالاخره هدایت کند و کمک کند مردم متوجه شوند که همانطور که به فکر ارتقا نیازهای بدنی و تامین نیازهای دنیایی خودشان هستند از آن مهم تر باید به فکر ارتقا وجود روحانی شان هم باشند.
وی در انتها گفت: از این منظر هست که من گمان می‌کنم برنامه «زندگی پس از زندگی» برنامه‌ی موفقی هست و جا دارد که مورد حمایت بیشتر قرار بگیرد و ادامه پیدا کند و حتی خیلی زیباتر و موثرتر واقع خواهد شد اگر بتواند بیش از این مقداری که الان می پردازد به تجربه های مردمان در دیگر اقصی نقاط دنیا هم بپردازد. جا دارد از دست اندرکاران این برنامه تشکر کنیم که توانستند با این زبان خیلی روان و با بهره‌گیری از زبان هنر مفاهیم پیچیده مربوط به مرگ، معاد، قیامت و عالم غیب را برای مردم مطرح کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از ترجمه چالش‌برانگیز یک کلمه تا تضاد منافع رسانه و روابط‌عمومی‌ها – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فرشاد مهدی‌پور با تاکید بر اینکه باید تفاوت‌های حوزه روابط‌عمومی و رسانه بازنمایی و تعریف شوند، گفت: روابط‌عمومی از جنس رابطه‌ای مودت‌آمیز و مثبت است و کارکرد ابهام‌زدایی و اقناع‌کنندگی دارد و در عین حال رسانه نیز وظایفی دارد.

به گزارش سینماپرس، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در جلسه‌ای با مدیرمسئول «ماهنامه مدیریت ارتباطات»، ضمن اشاره به شرایط روابط‌عمومی‌ها در ایران و بررسی وضعیت این حوزه بیان کرد: ترجمه و ترکیب واژه «روابط‌عمومی» در فارسی به نظر می‌رسد به درستی موقعیت روابط‌عمومی را نشان نمی‌دهد و ما چالش‌هایی با ترجمه این کلمه داریم. در واقع عرب‌ زبان‌ها از کلمه «علاقات عامه» استفاده می‌کنند و معنای communication را از relation جدا کردند و به این ترتیب ارتباطات را به صورت جداگانه در نظر گرفتند. به این ترتیب ارتباطات در جای خود باقی ماند و روی «علاقات عامه» تمرکز کردند.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی درباره این تفاوت‌ توضیح داد: این تفاوت واژگان، نگاه و دغدغه را تغییر می‌دهد و ما به این دلیل که آن را روابط‌عمومی در نظر گرفته و ترجمه کردیم، برداشت‌ها به سمت عمومیت داشتن این حوزه رفته است در صورتیکه روابط‌عمومی از جنس رابطه‌ای است مودت‌آمیز، مثبت، به صورت رفع شبه و اقناع کننده.
او اضافه کرد: روابط‌عمومی سازمان‌ به نوعی خودش را متولی نیمه پر لیوان می‌داند اما رسانه‌ها نیمه خالی لیوان را می‌بیند و نیمه پر لیوان را یا نمی‌بیند یا کمتر به آن توجه می‌کند. این تفاوت به دلیل مبانی و تعاریف بنیادین میان این دو حوزه به وجود آمده است. در کلاس‌های رسانه می‌گویند خبر خوب، خبر بد است و از آن طرف به روابط‌عمومی گفته‌اند کار تو «علاقات» است!
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه با شناخت تفاوت‌های این دو حوزه می‌توان ارتباط درستی بین آنها برقرار کرد، گفت: اگر می‌خواهیم رابطه‌ای بین روابط‌عمومی و رسانه برقرار کنیم باید بدانیم که اینها دو دنیا و وظیفه متفاوت از هم دارند و اگر تضاد منافعی به چشم می‌خورد، از این منظر است. اگر بتوانیم این شناخت را نسبت به کار روابط‌عمومی و رسانه به درستی بازنمایی کرده و توضیح دهیم قطعا نقش‌هایمان را نیز به درستی ایفا خواهیم کرد.
فرشاد مهدی‌پور در پایان صحبت‌های خود مطرح کرد: اگر این بازنمایی به شکل صحیحی صورت بگیرد، در این مسیر اجازه نخواهیم داد باج نیوزها فعالیت و از این محل سو استفاده کنند و از طرف دیگر روابط‌عمومی‌ها هم در راه درست حرکت می‌کنند. در نهایت اگر این اتفاق رخ دهد بخشی از مشکلات هر دو حوزه حل خواهد شد.
در این جلسه امیرعباس تقی‌پور مدیرمسئول «ماهنامه مدیریت ارتباطات» ضمن ارائه گزارشی از انتشار منظم و مستمر این ماهنامه اظهار کرد: ماهنامه «مدیریت ارتباطات» که حدود ۱۲ سال از فعالیت آن می‌گذرد و تاکنون بیش از ۱۴۰ شماره از آن منتشر شده، نشریه‌ای تخصصی در حوزه‌های ارتباطات، روابط‌عمومی، رسانه، تبلیغات و جامعه ارتباطی است که ۹۵ درصد از محتوای آن تولیدی و ۵ درصد از آن ترجمه است.
او اضافه کرد: این ماهنامه با مشارکت اساتید دانشگاه و دانشجویان در تولید محتوا به گنجینه‌ای تبدیل شده و بی‌تردید در آینده‌ای نزدیک به عنوان یک منبع تاریخی برای بررسی تحولات دوره معاصر در حوزه‌های مذکور مورد استفاده پژوهشگران قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«یادم تو رو فراموش» به شبکه نمایش خانگی می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «یادم تو رو فراموش» ساخته علی عطشانی از ساعت ۸ صبح روز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در پلتفرم نماوا منتشر می‌شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «یادم تو رو فراموش» ساخته علی عطشانی که از ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ روی پرده سینما رفته بود و اکران آن پس از مدت کوتاهی به دلیل آغاز همه‌گیری کرونا و تعطیلی سینماها متوقف شد، بعد از گذشت بیش از دو سال از اکران عمومی از ساعت ۸ صبح روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه از پلتفرم نماوا پخش می‌شود.

این فیلم در زمان کوتاه اکران با وجود نداشتن تبلیغات محیطی و همچنین شکایت ناصر محمدخانی و درخواست او برای توقیف فیلم، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و توانست ۱۰۰ سالن سینما را به خود اختصاص دهد.
فیلم سینمایی «یادم تو رو فراموش» تا کنون در جشنواره‌های مختلفی در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، هند و … به نمایش در آمده و چندین جایزه در بخش‌های بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرده است.
در خلاصه داستان «یادم تو رو فراموش» آمده است: دامون مربی بر کنار شده یکی از باشگاه‌های پرطرفدار با دختری که سال‌ها پیش با او ارتباط داشته روبه‌رو می‌شود.
در این فیلم بازیگرانی چون حسین یاری، آزاده مهدیزاده، میترا حجار، ماه چهره خلیلی، مازیار فلاحی، خشایار راد، مجید مهین‌دوست و بیتا عطشانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
عوامل تولید فیلم عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: علی عطشانی، تهیه کننده اجرایی: احسان ولی پور زند، نویسنده: پیمان عباسی، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، صدابردار: محمد شاهوردی، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری، چهره‌پرداز: فرزانه زردشت، فائزه سادات موسوی، طراح صحنه و لباس: مجید علی‌اسلام، ملیکا سادات اسماعیلی، تدوین: علی عطشانی، محمد تیموری، صداگذار: نادر بادامچی، مدیر تولید: علیرضا بیات، دستیار تهیه‌کننده: علیرضا یگانگی، گروه تهیه‌کنندگان: سید علی اسماعیلی، حسین بلاش، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: وحید مهین‌دوست، مدیر تدارکات: سعید دلاوری، دستیاران کارگردان: سینا زارعیان، عکاس: نوید خداپناهی، منشی صحنه: الهام اخوان، دستیار صدا: امیر شاهوردی، ترجمه و امور بین‌الملل: امیدعلی چوگانی، جانشین تهیه‌کننده: سید محمدتقی هاشمیان، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی بیتا فیلم: مریم قربانی‌نیا، مجری طرح: بیتا فیلم تهران، پخش ایران: رسانه فیلمسازان مولود، پخش جهانی: گلدن کی پروداکشنز و امریکن برایتلایت فیلم پروداکشنز.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فوت «نادر طالب‌زاده» برای سینمای ایران جبران ناپذیر خواهدبود/سال‌ها طول خواهدکشید تا فیلمسازی با سواد و دانش او در سینمای ایران ظهور کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: این‌که بتوانی همه اقشار را با خود همراه کنی، هنر خاصی می‌طلبد که فقط از، چون نادر طالب‌زاده‌ای برمی‌آید که حتی لوریس چکناواریان، آهنگساز برجسته ارمنی هم از او به نیکی سخن می‌گوید و از شنیدن خبر فوت او متاثر و ناراحت می‌شود.

به گزارش سینماپرس، چکناواریان که در خارج از کشور حضور دارد، با شنیدن خبر فوت مرحوم نادر طالب‌زاده بسیار متاثر و ناراحت شد و در گفت‌وگویی بدون اغراق و صادقاته درباره او سخن گفت. خواندن این مصاحبه در این ویژه‌نامه خالی از لطف نخواهدبود.

شما آهنگساز سریال «بشارت منجی» ساخته نادر طالب‌زاده هستید. از نحوه آشنایی‌تان و همکاری با ایشان بگویید.

اولین و آخرین همکاری من با مرحوم نادر طالب‌زاده همکاری در سریال «بشارت منجی» بود که ایشان از من دعوت کردند تا آهنگسازی این سریال را بر عهده بگیرم. خاطره قابل ذکری از او ندارم، اما تنها چیزی که می‌توان از این همکاری بگویم این است در مدتی که با نادر طالب‌زاده همکاری داشتم، از کار و حضور در کنار او لذت بردم. هیچ‌گاه با یکدیگر در طول کار به مشکل برنخوردیم، چون طالب‌زاده با دید باز، هنری و با دانش به مسائل
نگاه می‌کرد.

همه درباره شخصیت زنده‌یاد نادر طالب‌زاده صحبت می‌کنند. ارزیابی‌تان را از شخصیت این هنرمند چه بود؟
نادر طالب‌زاده بدون اغراق یک آقای واقعی بود. او یک انسان با فرهنگ، با دانش بالا و بسیار دوست‌داشتنی بود. ما دوستی نزدیکی با یکدیگر نداشتیم، اما در برخوردها و تماس‌هایی که شاید سالی یک‌بار اتفاق می‌افتاد و یکدیگر را می‌دیدیم، بسیار با ادب و احترام با من برخورد می‌کرد و همیشه با لطف و مهربانی با من سخن می‌گفت. من بدون این‌که بخواهم کلامی را کم و زیاد کنم باید اعتراف کنم از درون با مرحوم نادر طالب‌زاده احساس نزدیکی و دوستی داشتم. او مرد بسیار پاک و درستی بود. شما در طول زندگی خود خیلی به ندرت انسانی را خواهیدیافت که راستگو باشد و از گفتن دروغ پرهیز کند، اما طالب‌زاده در واقعیت چنین انسانی بود و با صداقت کامل با اطرافیانش رفتار می‌کرد. او خیلی آدم روراست و دوست‌داشتنی‌ای بود.

آیا پس از سریال «بشارت منجی» باز هم با یکدیگر همکاری داشتید یا شرایطی فراهم شد که با یکدیگر این نوع همکاری را تکرارکنید؟

خیر، من و مرحوم نادر طالب‌زاده بعد از همکاری در سریال بشارت منجی، دیگر همکاری در عرصه فرهنگ با یکدیگر نداشتیم، اما همان یک سریال که با او همکار بودم و او وظیفه آهنگسازی سریال را به من سپرده‌بود، برای من پر از خاطره‌های خوب از همکاری با یک فیلمساز با دانش بود. بعد از این سریال بود که به نوعی دوستی ما شکل گرفت و گاه گاهی یکدیگر را می‌دیدیم و با یکدیگر صحبت می‌کردیم. او خیلی با فرهنگ بود و همصحبتی با نادر طالب‌زاده پر از لذت بود.

ارزیابی شما درباره فیلمسازی مرحوم طالب‌زاده چیست؟ در زمان همکاری‌تان، ایشان چه نکته‌ای در فیلمسازی داشت که نظر شما را به خود جلب کرد؟

من نمی‌توانم درباره نگاه او در فیلمسازی یا این‌که فیلمساز خوب یا بدی بود، صحبت کنم. باید درباره فیلمسازی نادر طالب‌زاده یک‌کارگردان یا یک سینماگر نظر دهد، من علم فیلمسازی را ندارم، اما می‌توانم به این موضوع اذعان کنم که او یک انسان با سواد و با دانش بود. به عنوان یک هنرمند می‌توانم بگویم نادر طالب‌زاده تسلط فوق‌العاده به زبان انگلیسی داشت و در روابط بین‌المللی با همکارانش در دیگر کشورها بسیار موفق بود. او از دانش و نگاه فوق‌العاده‌ای در مستندسازی بهره می‌برد و بی‌نهایت درباره فیلم‌هایی که می‌ساخت یا صحبت‌هایی که می‌کرد، مطلع بود. فوت نادر طالب‌زاده برای سینمای ایران جبران ناپذیر خواهدبود و سال‌ها طول خواهدکشید تا فیلمسازی با سواد و دانش او در سینمای ایران ظهور کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اکران آنلاین «قوس الکتریکی» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «قوس الکتریکی» تولید شده در خانه مستند، به مناسبت هفته معلم به صورت رایگان اکران آنلاین خود را آغاز می‌کند.

به گزارش سینماپرس، به مناسبت هفته معلم مستند «قوس الکتریکی» به کارگردانی حمید علیداد و باقر سروش و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر اکران آنلاین خود را به صورت رایگان از امروز ۱۲ اردیبهشت ماه در سایت خانه مستند آغاز می‌کند.

این مستند درباره یک معلم درس جوشکاری در یک مدرسه کار و دانش در شهرستان بیجار است که در این فیلم به مشکالت این رشته پرداخته می‌شود و همچنین عواملی را که می‌تواند باعث موفقیت دانش آموزان این رشته شود، بررسی می‌کند.

در خلاصه داستان «قوس الکتریکی» آمده است: «جعفر سریش آبادی، معلم کار و دانش، سال هاست درگیر اصلاح سیستم غلط آموزش در کار و دانش است، او اعتقاد دارد که می‌تواند حداقل در محیط کارش دانش آموزان خود را به کارآفرینی تشویق کند.»

دیگر عوامل این مستند عبارتند از نویسنده، پژوهشگر و تدوین: حمید علیداد، تصویربردار: حسن ناحی، صدابردار: حمید کرمانی‌زاده، مدیر تولید: حمید سریش‌آبادی و امید مهری، عکاس: اصغر فیض‌اللهی، تولید شده در خانه مستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رونمایی از پوستر جشن کانون کارگردانان سینما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پوستر اولین جشن بزرگ کانون کارگردانان سینمای ایران رونمایی و منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، اولین جشن بزرگ کانون کارگردانان سینمای ایران در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ به دبیری مصطفی کیایی و مدیریت اجرایی وحید موساییان در بخش‌های متنوعی برگزار خواهد شد.

به همین مناسبت از پوستر این جشن رونمایی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ثبت‌نام مرحله دوم طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم آغاز شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ثبت‌نام دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و شهرهای مرزی از دوازدهم اردیبهشت ماه همزمان با عیدسعید فطر در ۹ استان جدید دیگر آغاز می‌شود.

به گزارش سینماپرس، ثبت‌نام دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و شهرهای مرزی از دوازدهم اردیبهشت همزمان با عید سعید فطر در ۹ استان جدید دیگر نیز آغاز خواهد شد.

این طرح دارای اهداف مهمی در ۲ بخش توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری و کشف استعدادهای هنری در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و شهرهای مرزی است. آغاز این طرح با شعار عدالت فرهنگی و به معنای ایجاد تسهیلات برای جامعه به منظور دسترسی همگان به امکانات فرهنگی، با یازده استان در بهمن ماه ۱۴۰۰ و مصادف با ایام الله دهه فجر افتتاح شد که با استقبال بی نظیری از سوی علاقمندان مواجه شد و با درخواست سایر استان ها دومین مرحل این طرح با افزایش نه استان جدید به ۲۰ استان توسعه یافته است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری ادارات کل استان‌های و سازمان ها و نهادهای ذیربط با تمام ظرفیت خود در به ثمر رسیدن این طرح همکاری میکنند و در اولین مرحله این طرح یازده استان کشور (خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و لرستان) در ۷۱ دوره با ۵۰ مهارت هنری اجرا شد و در دومین مرحله ۹ استان (کرمان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، همدان و چهارمهال بختیاری) به این طرح پیوستند.

همچینین کلیه علاقمندان در استان های مذکور و شهرهای مشخص شده می توانند با مراجعه به سامانه https://amoozesh.azmoonehonar.ir نسبت به ثبت‌نام در ۳۰ مهارت اقدام نمایند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«حافظه» لیام نیسون به رتبه هشتم رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انیمیشن «رفقای بد» مجددا این هفته توانست گیشه آمریکا را از آن خود کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، فیلم «حافظه» n مین فیلم لیام نیسون در دوران کووید-۱۹ در این آخر هفته از ۲۵۵۵ سالن سینمای آمریکای شمالی که در اختیار داشت، ۳٫۱ میلیون دلار فروش کرد.

«حافظه» با عملکرد ضعیف خود به رتبه هشتم دست پیدا کرد با این حال به فروش های اکران‌های اخیر نیسون مانند «Blacklight» (فروش اولیه ۳٫۶ میلیون دلار)، «دزد درستکار» (۳٫۶ میلیون دلار در هفته اول فروش) و «تیرانداز ماهر» (۳٫۱ میلیون دلار) نزدیک بود.

تحلیلگران گیشه آمریکا معتقدند نیسون پیش از دوران کرونا با مجموعه فیلم های «Taken» موفق بود اما در دوران کرونا و این روزها، دیگر مخاطب ها به آثار او علاقه ای نشان نمی دهند. در آن زمان به نظر می رسید جمعیتی بسیار وفادار وجود دارد که مایل است بارها و بارها برای تماشای فیلم های انتقامی نیسون به سینما برود.

فیلم «حافظه» به کارگردانی مارتین کمپبل (کارگردان فیلم «کازینو رویال»)، درباره نیسون است که نقش یک قاتل را دارد و با بیماری آلزایمر مبارزه می کند.

با وجود اکران فیلم «حافظه»، فاتح گیشه این آخر هفته بار دیگر فیلم انیمیشن «رفقای بد» بود.

انیمیشن «رفقای بد» با داستان مربوط به سرقت محصول یونیورسال پیکچرز در دومین آخر هفته اکران خود از ۴۰۴۲ سالن سینمایی که در اختیار داشت، ۱۶٫۱ میلیون دلار فروش کرد و مجموع فروش داخلی خود را به ۴۴٫۴ میلیون دلار رساند.

گیشه آمریکا این هفته منتظر اکران فیلم مارولی «دکتر استرنج» است که جمعه ۶ می قرار است روی پرده برود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم


ثبت‌نام دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و شهرهای مرزی از دوازدهم اردیبهشت ماه همزمان با عیدسعید فطر در ۹ استان جدید دیگر آغاز می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع