X

بایگانی خرداد 19, 1401

دفتر سینمایی

دادگاهی برای سارقان نقاشی «بنکسی»


هشت نفر به جرم سرقت نقاشی که «بنکسی»‌ بر روی درِ یک سالن خلق کرده بود در دادگاه حاضر شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نوجوانان؛ مجری برنامه «جوانه‌ها» در شبکه فرهنگ


برنامه تخصصی «جوانه‌ها» با اجرای نوجوانان در زمینه فرهنگ، هنر و ادب روی آنتن شبکه فرهنگ می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری کارگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط «ولایت عشق» در باغ کتاب


کارگاه هنری بزرگ خوشنویسی و نقاشی‌خط «ولایت عشق» پنجشنبه ۱۹ خرداد در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درگذشت هنرمند پرتغالی در ۸۷ سالگی


«پائولا رگو»‌ نقاش مشهور پیشگام اهل پرتغال درگذشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سیدتقی سهرابی» معاون حقوقی و امور مجلس صدا وسیما شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با حکم رییس صدا و سیما، معاون حقوقی و امور مجلس صدا وسیما منصوب شد.

به گزارش سینماپرس، با حکم رئیس صدا و سیما، معاون حقوقی و امور مجلس صدا وسیما منصوب شد.

در حکم پیمان جبلی خطاب به سیدتقی سهرابی آمده است:
«باسمه تعالی
برادر گرامی جناب آقای سید تقی سهرابی

نظر به مراتب تعهد، تخصص، شناخت و تجارب سازمانی، به موجب این حکم جناب عالی را به عنوان “معاون حقوقی و امور مجلس” منصوب می‌کنم.
با عنایت به طرح تحول سازمان بر اساس سیاست راهبردی هویت محوری و عدالت گستری انتظار می‌رود با اتخاذ تدابیر مناسب، نسبت به انجام مأموریت‌های ذیل، اهتمام جدی داشته باشید:
تحکیم جایگاه قانونی و واقعی رسانه ملی در برقراری ارتباط فعال با مجلس شورای اسلامی
تعامل مؤثر با قوای سه‌گانه به منظور هم افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی در جهت تأمین منافع رسانه ملی
تثبیت و ساماندهی مالکیت معنوی و مادی محصولات سازمان
مدیریت و ساماندهی امور حقوقی با رعایت صرفه و صلاح سازمانی
پی گیری طرح‌ها و لوایح مرتبط با رسانه ملی و تأمین منافع و مصالح سازمان از طریق شرکت در جلسات کمیسیون‌های تخصصی
تقویت و تنظیم ارتباط کارآمد حوزه‌های محتوایی سازمان با نمایندگان محترم و کمیسیون‌های تخصصی.
حوزه‌های مختلف سازمان در اجرای مأموریت‌های محوله همکاری لازم را با جنابعالی خواهند داشت.
لازم می دانم از تلاش‌ها و خدمات برادر گرامی جناب آقای حسن گروسی در طول تصدی این مسئولیت قدردانی نمایم.
دوام توفیقات شما را از خداوند متعال خواستارم.»

بر اساس این گزارش؛ سید تقی سهرابی دارای مدرک کارشناسی ارشد ارتباطات است. مدیریت مرکز صدا وسیمای مرکز فارس، مشاور رئیس سازمان صدا و سیما، مدیر کل روابط عمومی صدا وسیما، عضویت در شورای معاونان سازمان صدا و سیما، عضویت در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌کشور، مدیریت ارتباطات و تولید حوزه ریاست صدا و سیما، معاونت اطلاعات و اخبار مراکز خراسان و آذربایجان غربی، مدیریت تأمین و پخش سیمای مراکز آذربایجان غربی و لرستان و مدیر دفتر خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در شمال عراق در ایام تهاجم آمریکا به عراق، از جمله سوابق مدیریتی و کاری سهرابی به شمار می‌آید.

وی در مدت خدمت خود در چند مرحله به عنوان مدیر و کارمند نمونه انتخاب شده که از جمله می‌توان به موفقیت‌های او در جشنواره تولیدات صدا و سیمای استان‌ها در شیراز (۱۳۷۶) به‌عنوان گوینده برتر و یزد (۱۳۸۳) به‌عنوان مدیر خبر برتر بین مراکز استان‌ها و برگزیده بخش برترین‌های مدیران کل روابط عمومی‌کشور (۱۳۹۲) اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«هیچ برای گفتن» منتشر شد/ شنیدن یک تعامل مشاهده گرانه!


آلبوم «هیچ برای گفتن» با هنرمندی ارسلان عابدیان مشتمل بر مجموعه آثاری در حوزه موسیقی الکتروآکوستیک این آهنگساز از سال ۸۲ تا ۸۵ پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سیدزاده: قاطعانه عنوان می کنم با هدررفت بیت المال به بهانه حضور سینمای ایران در بازارهای جهانی مخالفم/ مسئولان فقط شعار می دهند و حرف های قشنگ می زنند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما با انتقاد شدید از حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی و هدررفت بودجه های بیت المال گفت: بنده قاطعانه عنوان می کنم با هدررفت بیت المال به بهانه حضور سینمای ایران در بازارهای جهانی مخالفم و معتقدم زمانی می توان از حضور سینمای ایران در بازارهای جهانی حمایت کرد که افراد با بودجه شخصی شان به این جشنواره ها بروند و غرفه اجاره کنند و برای آینده سینما رایزنی کنند نه اینکه در این اوضاع با پول دولت به این رویدادها بروند که هر عقل سلیمی با این رفتار و کردار مخالف است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پاسیو» و «شماره ۱۷ سهیلا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از بهانه های حضور سینمای ایران در بازارهای جهانی تولید محصول مشترک با دیگر کشورها است اما تا زمانی که تعریف درست از تولید محصول مشترک نداشته باشیم و کسانی که به عنوان رایزن و سیاست گذار و به نمایندگی از سینمای ایران در این بازارها حضور پیدا می کنند شناختی از محصول مشترک نداشته باشند در همین مسیری پیش خواهیم رفت که تا الآن پیش رفته ایم.

وی ادامه داد: بزرگترین معضل سینمای ایران در ابعاد بین المللی این است که ما هیچ هدف گذاری مشخصی برای این حوزه نداریم. ما شناخت مناسبی از تولید مشترک نداریم اما وارد این عرصه می شویم و تلاش هم می کنیم و هرگز به نقطه قابل قبول نمی رسیم. این معضل در مسئولان فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی و تهیه کنندگان بخش خصوصی که همیشه عزم تولید محصول مشترک با دیگر کشورهای دنیا را داشتند بیشتر دیده می شود.

سیدزاده سپس با بیان اینکه محصول مشترک باید با فرهنگ ملی ما دارای سنخیت باشد اظهار داشت: تا خواسته های مشترک میان ما و سایر کشورهای جهان تعریف نشود نمی توانیم محصول مشترکی تولید کنیم که با فرهنگ و آداب و رسوم اجتماعی ما جور باشد. ما نباید همینطور بی محابا دست به تولید آثاری به عنوان محصول مشترک بزنیم که هیچ توجیهی ندارند و فقط پول های مان را به باد می دهند.

این تهیه کننده متذکر شد: همه باید بدانند اگر ما بدون هدف و شناخت بخواهیم وارد این حوزه شویم هیچ فایده ای ندارد و قاعدتا فقط پول های بیت المال را حرام می کنیم. این اتفاقی است که ما حداقل طی ۲ دهه گذشته به شدت شاهد آن هستیم چرا که طی ۲ دهه اخیر تلاش های بیشتری صورت گرفت تا سینمای ایران در عرصه های بین المللی دیده شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خانوم» و «زندگی جای دیگری است» در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که نظر شما در مورد ارائه آمار و بیلان توسط برخی مدیران که از سوی نهادی مانند بنیاد سینمایی فارابی به جشنواره های خارجی می روند چیست اظهار داشت: دو صد گفته چو نیم کردار نیست! این ضرب المثل خیلی به کار این مطلب می آید!

سیدزاده تصریح کرد: مسئولان فقط شعار می دهند و حرف های قشنگ می زنند! آن ها فکر می کنند با حرف قشنگ زدن مطلب تمام است. در سال های متمادی این شوآف ها و شعارها همیشه بوده اما کسی نبوده بپرسد خروجی این شوآف ها به کجا رسیده؟ آیا این شوآف ها و بیلان ها باعث شده تا ما بتوانیم محصولات مشترکی با استانداردهای جهانی تولید کنیم و برای سینمای مان درآمدزایی عالی داشته باشیم؟‌ آیا توانستیم اصلا فیلمی تولید کنیم که به اندازه خرجش دخل هم برایمان داشته باشد؟ آیا توانستیم محصول جهانی ارزشمندی را به دنیا معرفی کنیم که فرهنگ و آداب و سنن ما در آن لحاظ شده باشد؟ چنین موارد امکان ندارد در تمامی این سال ها حتی یک بار هم اتفاق بیفتد.

وی در پایان این گفتگو افزود: این خاصیت مسئولان است که شعار می دهند و قشنگ حرف می زنند اما عمل ندارند و در نهایت هم که مورد انتقاد سینماگران و اهالی رسانه قرار می گیرند خود را توجیه می کنند! من امیدوارم دیگر شاهد از دست دادن بودجه های بیت المال برای حضور در این جشنواره ها نباشیم!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اجاره ۳۰ میلیونی فضای باز کاخ سعد آباد برای اجرای «کنسرت-نمایش»


رئیس کاخ سعد آباد از اجاره ۳۰ میلیون تومانی فضای باز کاخ برای هر شب اجرای یک کنسرت-نمایش خبر داد و گفت: رقم اجاره برای واگذاری زمین توسط کارشناس دادگستری تعیین شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش سه فیلم کوتاه با موضوع امام رضا (ع) در «بلیت مشهد» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سه فیلم کوتاه به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) در بسته «بلیت مشهد» در پلتفرم‌های هاشور، ودیو و تیوال اکران می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، سه فیلم کوتاه «لالایی نزدیک ابرها»، «شفاعت» و «ماجان» از روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ به مدت ۲ ماه در پلتفرم‌های هاشور، ودیو و تیوال در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

«لالایی نزدیک ابرها» ساخته جمیل عامل صادقی است و در خلاصه داستان آن آمده است: «فاطمه از دردی عمیق رنج می‌برد، ترس از اجتماع، عطا و او را آواره جنگل کرده است، عطا تمام تلاشش را می‌کند تا فاطمه دوباره به روزهای بهترش برگردد.»

مستند کوتاه «شفاعت» به کارگردانی رضا اکبریان هم داستان دسته‌ای از کبوتران حرم را روایت می‌کند که به دلیل نوعی بیماری قادر به پرواز نیستند.

«ماجان» نیز عنوان فیلم کوتاهی از فردین انصاری است که داستان پسربچه‌ای به نام سجاد را روایت می‌کند که تا به‌حال به مشهد نرفته است و حالا می‌خواهد به دروغ انشا بنویسد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«جوکر» دنباله‌دار می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تاد فیلیپس ضمن اعلام عنوان فیلم بعدی «جوکر» گفت که خواکین فینیکس در حال خواندن فیلمنامه این فیلم است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، تاد فیلیپس کارگردان با انتشار پستی در اینستاگرام برای اولین بار تایید کرد که ادامه فیلم «جوکر» سال ۲۰۱۹ در حال جلو رفتن است. وی در این پست که صبح امروز (سه‌شنبه به وقت محلی) منتشر شد با به اشتراک گذاشتن تصویری از جلد فیلمنامه که توسط فیلیپس واسکات سیلور – که با او در فیلم اول هم همکاری کرده بود – نوشته شده است، عنوان روی جلد را نشان داد. روی این جلد عنوان فیلم نوشته شده است Joker: Folie à Deux

در همان پست فیلیپس تصویری از خواکین فینیکس منتشر کرده که در حال خواندن فیلمنامه است.

عنوان فیلم با نام «جنون مشترک» ترجمه شده که اصطلاحی برای اختلال هذیانی مشترک است و می‌تواند به استقبال گسترده از جنایت‌های آرتور در فیلم نخست اشاره داشته باشد و هم می‌تواند تفسیر خاص جنایت و جنون در زندگی جوکر را نشان دهد.

فیلیپس جزییاتی از داستان فیلم جدید «جوکر» را به اشتراک نگذاشته است اما تاریخ روی جلد فیلمنامه ۱۸ می است و نشان می‌دهد مدتی از اتمام نوشته شدن فیلمنامه می‌گذرد.

سخنگوی وارنر برادرز واکنشی به این پست اینستاگرامی نشان نداده است.

فیلم اصلی «جوکر» شخصیت شرور و دشمن بتمن را موضوع اصلی خود قرار داده بود و این شخصیت ضدقهرمان را به عنوان یک کمدین و یک دلقک پاره‌وقت به نام آرتور فلک معرفی کرده بود که در شهر گاتهام پس از انجام قتل‌های خشونت‌بار به قهرمان مردمی بدل می‌شود. این فیلم در سراسر جهان به فروشی بیش از یک میلیارد دلار رسید و ۱۲ نامزدی اسکار کسب کرد و در نهایت فینیکس برنده جایزه بهترین بازیگر مرد و هیلدور گونادوتیر برنده بهترین موسیقی متن فیلم اسکار شدند.

بلافاصله پس از اولین اکران فیلم در سال ۲۰۱۹ فیلیپ و سیلور با تونی امریک رئیس وقت کمپانی برادران وارنر برای ادامه احتمالی فیلم ملاقات کردند.

فیلیپس از ۱۳ فوریه که پستی مبنی بر درگذشت ایوان رایتمن کارگردان «شکارچیان روح» و خاطراتش از وی نوشته بود تاکنون پست دیگری در صفحه‌اش به اشتراک نگذاشته بود.

مشاهده خبر از سایت منبع