X

بایگانی اسفند 12, 1401

دفتر سینمایی

سرانجام فهرست آثار راه یافته به بخش‌های گوناگون «جشنواره فیلم مقاومت» منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آثار راه‌ یافته به بخش‌های گوناگون جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از سوی ستاد برگزاری این رویداد اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، آثار راه‌ یافته به بخش‌های گوناگون جشنواره از جمله آثار برگزیده بخش اصلی(جایزه شهید حاج قاسم سلیمانی)، آثار برگزیده بخش دفاع مقدس(جایزه مرحوم رسول ملا قلی‌پور)، آثار برگزیده بخش جهان بدون اسرائیل ( جایزه شهید عماد مغنیه)، آثار برگزیده بخش نسل روایت(جایزه شهید محسن حججی)، آثار برگزیده بخش فیلم نامه (جایزه شهیدسید مرتضی آوینی) و بخش چشم انداز (آثار بلند اقتصادی فیلم سازان جوان) به شرح زیر است:

آثار برگزیده بخش اصلی

داستانی بلند

اسامی آثار کارگردان تهیه کننده

اتاقک گلی محمدعلی عسگری داود صبوری

غریب محمدحسین لطیفی حامد عنقا

سرهنگ ثریا لیلا عاج جلیل شعبانی

دسته دختران منیر قیدی محمدرضا منصوری

هناس حسین دارابی محمدرضا شفاه

های پاور هادی محمدپور مهدی عظیمی

ضد امیرعباس ربیعی محمدرضا شفیعی

موقعیت مهدی هادی حجازی فر حبیب الله والی نژاد

شماره ده حمید زرگرنژاد ابراهیم اصغری

پالایشگاه مهردادخوشبخت سعید سعدی

مستند بلند

اسامی آثار کارگردان تهیه کننده

من دهه هفتادی ام مظفر حسینخانی هزاوه زهرا مرجانی

عملیات المپیک حسین الهام امید میرزاآقائی طهرانی

اِگلانتین سمیه ذاکری خطیر سمیه ذاکری خطیر

۷۲ساعت مصطفی شوقی مهدی مطهر

آغازگر یک پایان امید حسن زاده مهدی مطهر

مستند نیمه بلند

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

تولدت مبارک بامیلا محمد صالحی مرتضی شعبانی

دالگ، چم، جاده روح اله اکبری روح اله اکبری -فاطمه محسنی

قاسوو روح اله اکبری روح اله اکبری

عقلا سید محمد مهدی دزفولی محمد تقی جزء بستجانی

به رنگ انار مهدی آخوندی مهدی آخوندی

راکال احمد ابراهیمی مهدی همایونفر

مستند شهید کجباف ابوالقاسم غلامحیدر محمودرضا ایزدپناه

داستانی کوتاه

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

هانه میثم ملکی پور حسن وارسته

نگین سلیمان محمدامین امامی خانه طراحان انقلاب اسلامی

حوض خان محمد دیماسی ابراهیم ارجمندی- بسیج صدا و سیما

محافظ باشگاه فیلم سوره باشگاه فیلم سوره

گماشته محمدصالح شاه آبادی

مستند کوتاه

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

مادر نعمت الله سرگلزایی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی

بچه زرنگ محمد حسین امانی رشید حاجتمند

فصل شیدایی احمد احمدپور احمد احمدپور

پویانمایی

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

بادها کجا می میرند پژمان علی پور مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی

سمپاش فرنوش عابدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

پوتین سید محسن پورمحسنی شکیب سید محسن پورمحسنی شکیب

آسمان دوست داشتنی امیر مهران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

بیگانه امید سیفی ابراهیم جعفری

سریال

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

سرباز هادی مقدم دوست محمدرضا شفیعی

زیرخاکی جلیل سامان رضا نصیری نیا

گاندو جواد افشار مجتبی امینی

شاهرگ سید جلال اشکذری محمدرضا شفیعی

سینمایی

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

تک تیرانداز علی غفاری ابراهیم اصغری

غریب محمدحسین لطیفی حامدعنقا

اتاقک گلی محمدعلی عسگری داود صبوری

موقعیت مهدی هادی حجازی فر حبیب الله والی نژاد

منصور سیاوش سرمدی جلیل شعبانی

دسته دختران منیر قیدی محمدرضا منصوری

مستند بلند

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

سرباز شماره صفر محمد سلیمی راد

۶۴۱روز اسارت زهره نجف زاده سید مصطفی موسوی تبار

روایت صادق مرتضی مطوری سعید راضی حویزه

مسیر رستگاری سید مهدی خیام الحسینی احمد شفیعی

معجزه بناسان حبیب احمدزاده حبیب احمدزاده

مستند نیمه بلند

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

تولدت مبارک بامیلا محمد صالحی مرتضی شعبانی

دالگ، چم، جاده روح اله اکبری روح اله اکبری -فاطمه محسنی

قاسوو روح اله اکبری روح اله اکبری

عملیات دماوند احسان مشکور محمد فریدونی

فریور گل خوشبو مظفر حسینخانی هزاوه زهرا مرجانی

داستانی کوتاه

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

نوشابه مشکی محمد پایدار محمدجواد موحد

سهم امیرحسین نوروزی پژمان لشکری پور- امیرحسین نوروزی- بسیج صدا و سیما

خون گرم علی ثقفی عادل معمارنیا

اسماء مصطفی آقامحمدلو – فرهاد حاجی عباسی انجمن سینمای جوان

بنی آدم امیرحسین نوروزی پژمان لشکری پور- امیرحسین نوروزی- بسیج صدا و سیما

هم قسم حمید بیات هانی شیرازی

مستند کوتاه

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

مادر نعمت الله سرگلزایی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی

فصل شیدایی احمد احمد پور احمد احمدپور

بچه زرنگ محمدحسین امانی رشید حاجتمند

چند قدم ان طرف تر محمدصالحی محمدصالحی

لارا رضا گنج خانلو سید جواد حسینی- بسیج صداوسیما

پویانمایی

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

روایت ستاره ها – شهید کشوری سید محمد پیشنمازی سید محمد پیشنمازی

نامه ای به آرتین معصومه عربخانی معصومه عربخانی

آخرین پیام حسن اسدی خانوکی کنگره سرداران شهید استان کرمان

سلام مرد بزرگ بزرگ معصومه عربخانی معصومه عربخانی

یاماها فرزانه قبادی حوزه هنری شاهرود

آثار برگزیده بخش فلسطین

داستانی بلند

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

۳۰۰۰ night می مصری

مستند بلند

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

مادرِ اسرائیل / Israeil s mother احسان شادمانی محمدهادی نعمتی

آی سی عبدالرضا پناهی فرهاد حاجی عباسی

الراحل الی الفلسطین حزب الله لبنان

WANTED ۱۸ عامر شمالی فلسطین_فرانسه_کانادا

مستند نیمه بلند

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

متهم ردیف اول عباس وهاج ساسان فلاح فر

معراج از رم مظطفی رضوانی بنیاد شهید

در جستجوی سرباز میثم غلامی بنیاد شهید

ام یاسر حزب الله لبنان

الفیلم وثائقی الزعفران حزب الله لبنان

داستانی کوتاه

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

اسماء مصطفی آقامحمدلو – فرهاد حاجی عباسی انجمن سینمای جوان

اتاق عقد حسن حبیب زاده محمدجواد موحد

پستوی خالی داود جلیلی داود جلیلی

ماموریت حسن حبیب زاده محدثه پیرهادی

کلوز آپ یاسر پارسا جواد اسماعیلی

مستند کوتاه

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

چند قدم آن طرف تر محمد صالحی

سر به مهر رضا گنج خانلو رضا گنج خانلو- بسیج صدا و سیما

مردی با آرزوهای بزرگ عباس وهاج ساسان فلاح فر

آنها وجود دارند حسین الهام حسین الهام

مرد شنی حسین نظری انجمن سینمای جوان

پویانمایی

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

فرمانده همیشه بیدار سعیدرضا جهانتاب سعیدرضا جهانتاب

کارنامه ترور ملیحه پاک یاری ملیحه پاک یاری

ماشین قاتل علی خورشید سوار علی خورشید سوار

داستان مزرعه سید محمد پیشنمازی سید محمد پیشنمازی

زیتون

احمد المناصره محمد مهند العانی

پیش از بهشت احمد حیدریان محدثه پیرهادی

آثار برگزیده بخش نسل روایت

داستانی کوتاه

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

بنی آدم(مشترک) امیرحسین نوروزی پزمان لشکری پور- امیرحسین نوروزی- بسیج صدا و سیما

هم قسم(مشترک) حمید بیات هانی شیرازی

اتاق عقد موحدحبیب زاده محمدجواد موحد

صلاحیت محمد دیماسی علی طادی- بسیج صدا و سیما

انتظار امیرحسین نوروزی پزمان لشکری پور- امیرحسین نوروزی- بسیج صدا و سیما

ماهی مهدی باران طلب مهدی باران طلب

نمر (شیخ نمر باقر النمر) حمید بیات حمید بیات

مستند کوتاه

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

سر به مهر(مشترک) رضا گنج خانلو رضا گنج خانلو- بسیج صدا و سیما

تاریخ تکراری ناصر عباسی

شیخ حسن(مشترک) سید محمد جواد رجائی سید محمد جواد رجائی

حیله بر راهب(مشترک) کمیل احمدی کمیل احمدی

زنان جبهه شمالی(مشترک) محمد مجیدپور حمید صالحی- بسیج صدا و سیما

خراشاد احمد نیک فرجام احمد نیک فرجام- بسیج صدا و سیما

انفطار صورت محمد نصرالهی محمد نصرالهی

پویانمایی

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

بیگانه(مشترک) امید سیفی ابراهیم جعفری

پیش از بهشت احمد حیدریان محدثه پیرهادی

نامه ای به آرتین(مشترک) معصومه عربخانی معصومه عربخانی

موزه صلح سید احمد جعفریان انجمن سینمای جوان

جنگ و رنگ عدنان زندی انجمن سینمای جوان

اسلم بن عمرو مهسا زینی حمید نخعی امرودی

نی لبک نسیم عینی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر بروجرد

امیدآفرینی

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

اسماء مصطفی آقامحمدلو فرهاد حاجی عباسی انجمن سینمای جوان

خوش خبر محمد صادق مبینی محمد رضا حسینی

جنگ و رنگ عدنان زندی انجمن سینمای جوان

هنا . . . بلا اُمّ فاطمه قربان علی نسیم اسدپور

آثار برگزیده بخش فیلم نامه

فیلمنامه بلند

اسامی اثار نویسنده موضوع

مرگ به فرمان خودم هوشنگ جاوید دفاع مقدس

دریادار بایندر عبدارحمن شلیلیان میهن پرستی و مقاومت در مقابل اشغال وطن

۳۰ سی سی خون محسن راست خانه _ راحله پاشایی مقاومت و استکبار ستیزی

سوگلین مهدی صالحیار دفاع مقدس و اجتماعی

فیلمنامه کوتاه

اسامی اثار نویسنده موضوع

آنها نمی دانستند زهرا یزدان‌پناه جنگی

آنسوی شط سعید سراج دفاع مقدس

سکوت سیاه محمدجواد صالحی

شجاعت سیدپرویز شجاعی

اقتباسی

اسامی اثار نویسنده موضوع

سووشون نوشا عبداله زاده مقاومت و ایستادگی در برابر بیگانه گان

چگونه از جنگیدن لذت ببریم؟ زهرا میری مقاومت (ملی شدن صنعت نفت)

پژوهش

نام و نام خانوادگی نام اثر

شیرین زارع پور اینجا بالای تل تکفیری ها می رقصند

مهری غلام پور یگاریا رو سوریه نمی برن

پایان نامه

نام و نام خانوادگی نام اثر

عمران چراغی شیوه های بهره گیری رسانه ای داعش از شبکه های اجتماعی و راهکارهای مقابله رسانه ای با آن

امیرعباس محمدی فشارکی طراحی و تدوین راهبرد حضور جشنواره فیلم مقاومت در عرصه بین الملل

پیام تاجی ویژگی های سینمای کمدی-جنگی ایران در دهه های

مقاله

افروز باوفا تصویر انسان الهی در تلویزیون

جایزه چشم انداز (آثار بلند اقتصادی فیلم سازان جوان)

اسامی اثار کارگردان تهیه کننده

پرواز ۱۷۵ محمدحسین حقیقت سعید شرفی کیا

نگهبان حمید بیات هانی مهدی پور

قاب عاشقی حسن ساجد سجاد ساجد

رگبرگ سجاد امیریزدانی فاطمه باقری چیزه

تروا محمد علیزاده یوسف منصوری

آب از آتش جمال احمدی پیام تاجی- اشرف شاه حسینی- جمال احمدی

در پی استقبال گسترده سینماگران از جشنواره فیلم مقاومت و با تصمیم ستاد اجرایی جشنواره جایزه چشم انداز ، ویژه آثار بلند اقتصادی که فیلم سازان و سینماگران اقدام به ساخت آنها کرده بودند، درآیین اختتامیه جشنواره اهدا خواهد شد.

هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با شعار گفتمان مقاومت نهضت جهانی مستضعفین و آزادی قدس شریف به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری جلال غفاری تقدیراز ۱۲ تا۱۷ اسفند ماه در خلیج فارس برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

صدرعاملی: ما هستیم و می‌مانیم و با هم می‌سازیم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با حضور هنرمندان حاضر در این رویداد در ایوان شمس تهران برگزار شد.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با برگزاری امشب جمعه ۱۲ اسفندماه با برگزاری آیین اختتامیه در محل ایوان شمس تهران به کار خود پایان داد.

این مراسم رأس ساعت ۱۹:۵۵ با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره، محسن یزدی مدیر شبکه مستند، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوان، محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم و محمدجواد موحد مدیر باشگاه فیلم سوره از مدیران حاضر در این مراسم بودند.

حبیب والی‌نژاد، رسول صدرعاملی، علی‌اصغر پورمحمدی، کاظم دانشی، کمال تبریزی، محمدحسین لطیفی، هادی مقدم‌دوست، محمدرضا شهیدی‌فرد، محمد خیراندیش، هادی محمدیان، جواد قارایی و محمدرضا خردمندان هم از سینماگرانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

عبدالله روا اجرای این برنامه را برعهده داشت. روا با حضور بر روی صحنه و خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: بنا نیست این مراسم خیلی جدی و خشک برگزار شود. نمی‌خواهیم که یک شب خسته‌کننده داشته باشیم به گونه‌ای که همه به ساعت‌های خود نگاه کنند! پس سعی کنیم بیشتر به ما خوش بگذرد.

در ادامه یوسف منصوری دبیر این رویداد روی صحنه آمد و گفت: هرچه قرار بود گفته شود، پیش از این گفته شده دوستان ما امشب کمی مراسم را جوانانه دیدند و به ما گفتند مراسم با دبیر جشنواره شروع شود. پس دیگر چیزی نمی‌گویم بعداً اگر خواستیم چیزی بگوییم از طریق سایت می‌گوییم.

در ادامه کلیپ طنزی با عنوان «رهایی» پخش شد و پس از آن گروه موسیقی «آکاپلا نیاوران» به اجرای برنامه پرداختند.

برگزیدگان بخش بین‌الملل

اولین بخش از اهدای جوایز به بخش بین‌الملل اختصاص داشت که در ابتدای این بخش کلیپی از آثار راه‌یافته پخش و هیأت داوران معرفی شدند.

سپس نوبت به اهدای جوایز رسید.

در این بخش تندیس بهترین پویانمایی به «پیشنهادهای کاغذی» اهدا شد. سازندگان این اثر که در مراسم حضور داشتند در قالب پیامی ویدئویی گفتند: خیلی مفتخریم که این فیلم برای جشنواره ارسال شده، خیلی هیجان‌زده هستیم و از این رویداد بابت این جایزه تشکر می‌کنیم.

دیپلم افتخار بهترین مستند در این بخش هم به «هیس‌طوری» به کارگردانی اسماعیل عظیمی اهدا شد.

تندیس بهترین مستند به «آخرین شعر یرموک» ساخته کیومرث محمد چناری رسید.

دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی در بخش بین‌الملل به «بارسا» ساخته شیوا پراساد تعلق گرفت.

او در پیامی ویدئویی گفت: خیلی خوشحالم که فیلم من در جشنواره حضور پیدا کرد. از تیم خودم و تیم جشنواره تشکر می‌کنم و برای همه آرزوی موفقیت می‌کنم.

تندیس بهترین فیلم داستانی بخش بین‌الملل هم مشترکاً به «ابر» و «بالای سر» اهدا شد.

برگزیدگان بخش کودک و نوجوان

در ادامه مراسم با پخش کلیپ مربوط به بخش مخاطبان کودک و نوجوان و معرفی هیأت داوران نوبت به اهدای جوایز این بخش رسید.

اولین تندیس به «درخت ترش» ساخته اکبر تراب‌پور اهدا شد.

دومین تندیس به «پدرم» ساخته احسان عابدنیا تعلق گرفت.

عابدنیا گفت: این فیلم حاصل تلاش جمعی از بچه‌های اصفهان در کارگاه استاد خردمندان بود. همه دوستانی که در این کارگاه بودند در ساخت این فیلم سهیم هستند. پیامی که این کارگاه برای ما داشت این بود که با کمترین امکانات می‌شود بهترین فیلم را ساخت.

سومین تندیس مشترکاً به دو فیلم «کیک تولد» ساخته وحید انصاری و «قاب دلتنگی» به کارگردانی محسن عقیلی رسید.

تجلیل از رسول صدرعاملی

در بخشی از این مراسم از رسول صدرعاملی تجلیل شد.

پس از پخش ویدیویی، کمال تبریزی و پوران درخشنده برای تجلیل از رسول صدرعاملی روی صحنه آمدند.

سپس رسول صدرعاملی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: می‌بینید؟ هنوز سینما زنده است. با همه مسایل و مشکلات اینجا سرزمین ماست و بچه‌ها و سینماگرانی که دارند مثل ما می‌شوند، سینما را متعالی نگه خواهند کرد.

وی افزود: آنها هرگز این کشور را ترک نمی‌کنند، می‌مانند، می‌سازند و با سینما و ادبیات حرف خود را به همه جهان می‌گویند. ما هستیم و می‌مانیم و با هم می‌سازیم.

معرفی برگزیدگان از نگاه حامیان جشنواره

در ادامه مراسم اختتامیه حامیان جشنواره جوایز خود را اهدا کردند.

برگزیده فیلم داستانی از نگاه شبکه کودک و نوجوان فیلم «تشک» ساخته آرش حسن‌پور بود.

بهترین فیلم از نگاه شبکه نسیم «تاسمانی» ساخته میثم مهدوی بود.

فیلم «نیرو» ساخته حسین امانی و میلاد ابراهیمی هم عنوان بهترین فیلم پویانمایی از منظر شبکه کودک و نوجوان را دریافت کردند.

بهترین فیلم از دید شبکه مستند هم «قاچ» ساخته فاطمه مرزبان بود.

حمایت انجمن سینمای جوانان هم دو اثر «سینما بی پول» ساخته علی عارف نسب و فیلم «نشانه» به کارگردانی سعید ولیزاده در بخش داستانی را برگزید و اعلام شد حمایت انجمن سینمای جوانان اینگونه است که از اثر بعدی سازندگان این فیلم‌ها حمایت خواهد کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سلام فرمانده ۲» منتشر شد


سرود «سلام فرمانده ۲» در آستانه نیمه شعبان به عنوان اثر جدید گروه ماح (ملت امام حسین) رونمایی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تجلیل «ولادیمیر پوتین» از هنرپیشه مشهور هالیوود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ولادیمیر پوتین از استیون سیگال هنرپیشه هالیوودی با اعطای یک جایزه دولتی تجلیل کرد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از رویترز، رئیس جمهوری روسیه برای فعالیت‌های بشردوستانه و فرهنگی بین‌المللی استیون سیگال بازیگر هالیوودی با اعطای نشان دولتی روسیه از وی تجلیل کرد.

در این فرمان آمده است که این بازیگر ۷۰ ساله فیلم‌های اکشن نشان دوستی روسیه را دریافت می‌کند.

در این فرمان به تلاش سیگال که بازیگر فیلم‌هایی مانند «در محاصره» بوده به عنوان نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه برای روابط بشردوستانه با آمریکا و ژاپن اشاره شده است.

این بازیگر که در هنرهای رزمی هم تبحر دارد متولد آمریکاست و در ژاپن کار و زندگی کرده و سال ۲۰۱۶ پاسپورت روسی دریافت کرده است.

سیگال که همواره تحسین‌کننده پوتین بوده بارها به روسیه رفته و از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به عنوان حرکتی معقول دفاع کرده است. وی سال ۲۰۲۱ به یک حزب طرفدار کرملین پیوست و تابستان امسال هم از بخشی در شرق اوکراین که در اختیار روسیه قرار گرفته است، بازدید کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امیدوارم فرصت داشتن و تصویر کردن «اندیشه آزادی» همواره برای‌مان وجود داشته باشد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پوران درخشنده با مثبت ارزیابی کردن تجربه حضور در داوری جشنواره فیلم ۱۰۰ و ابراز امیدواری برای تصویر کردن «اندیشه آزادی» بیان کرد: طرح مسائل انسانی و ْآنچه مسئله امروز ماست، از سوی فیلمسازان بخش بین‌الملل این جشنواره برای من از نکات قابل تامل این رویداد بود.

به گزارش سینماپرس، پوران درخشنده، یکی از اعضای هیأت داوران بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «۱۰۰» درباره ارزیابی خود از این رویداد به ایسنا گفت: استقبال از این جشنواره و اینکه ما توانستیم از کشورهای بسیاری در این رویداد فیلم داشته باشیم، تجربه جالبی بود. در میان آثار نیز مضامینی که فیلمسازان به آن‌ها پرداخته بودند برایم قابل توجه بود، از این منظر که در دنیای کنونی و مقطعی که در آن زندگی می‌کنیم، چه چیزهایی توجه فیلمسازان را به سمت خود جلب می‌کند. مسائل انسانی خیلی در این آثار جایگاه داشت و حرف اول را می‌زد. این نکته برایم جالب بود که فیلمسازان سراغ مضامینی رفته‌اند که مسئله امروز ماست.

وی افزود: در مجموع به نظر می‌رسد در این زمینه مرزهای جغرافیایی تعیین‌کننده نیستند. مرزهای انسانی در میان همه آدم‌های جهان مشترک است و ما باید تمام تلاش‌مان بر این باشد که بتوانیم به یک نگاه مشترک انسانی برای داشتن جهانی عاری از جنگ و خون‌ریزی برسیم و در صلح و آرامش باشیم.

این کارگردان سینما درباره تأثیر برگزاری جشنواره‌هایی مانند فیلم «۱۰۰» در کشف استعدادهای جدید در سینما هم گفت: این جشنواره‌ها صددرصد می‌توانند موثر باشند. شما اگر بخواهید سوژه‌ای را انتخاب و آن را در ۱۰۰ ثانیه با مخاطب خود به اشتراک بگذارید و با آن ارتباط برقرار کنید، قطعا از همه نظر فیلمساز موفقی هستید و خیلی راحت‌تر می‌توانید سراغ یک فیلم بلند هم بروید. در یک فیلم بلند شما زمان بیشتری برای حرف زدن با مخاطب دارید و اینکه بخواهید تنها در ۱۰۰ ثانیه با مخاطب خود حرف بزنید، قطعا کار دشوارتری دارید. فیلمسازی که تمام تلاشش را می‌کند در این زمان ۱۰۰ ثانیه ارتباط خوبی با مخاطبش بگیرد و حرفش را درست، ساده و روان مطرح کند، به نظرم جای تقدیر و تحسین دارد. چنین فیلمسازی به‌راحتی می‌تواند فیلم بلند هم بسازد و این همان کشف استعداد است.

درخشنده درباره به کیفیت فیلم‌های ایرانی حاضر در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم «۱۰۰» بیان کرد: در میان این فیلم‌ها بودند آثاری که بتوانند موردتوجه قرار بگیرند. ما فیلمسازان خوبی را از میان همین فیلمسازانی که فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای ساخته بودند کشف کردیم که بعدها به سینمای ایران معرفی شدند و فیلم‌های بلند خوبی هم ساختند. در کار فیلمسازی ۱۰۰ ثانیه‌ای، اندیشه بسیار مهم است و شما باید صاحب اندیشه باشید. باید بدانید چه می‌خواهید بگویید و آنچه می‌خواهید بگویید چقدر مهم است. اصلا اگر این حرف را مطرح نکنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر آن را بگویید چه اتفاقی را رقم می‌زند؟ این انتخاب، برگرفته از همان اندیشه است. اندیشه درست است که به ما می‌گوید به کدام وجه باید بیشتر بها بدهیم تا بهترین ارتباط را بتوانیم با مخاطب برقرار کنیم.

این کارگردان سینما تأکید کرد: فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای باید تأثیرگذاری بالایی داشته باشد. از صفر تا صد فیلم نباید ارتباط شما با مخاطب‌تان قطع شود و بعد از آن هم مخاطب باید با خودش بگوید «عجب فیلمی بود…» مخاطب باید به شما انرژی بدهد تا در تعامل با هم احساس کنید جهان می‌تواند جای بهتری باشد. در میان آثار جشنواره امسال چنین نمونه‌هایی را شاهد بودیم.

وی خطاب به فیلمسازان جوانی که امروز در ابتدای راه فیلمسازی قرار دارند هم گفت: توصیه‌ام به این فیلمسازان جوان این است که خیلی برای ساخت فیلم بلند عجله نکنند. درست است که ساخت فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای کار سختی است اما برای انتخاب سوژه یک فیلم بلند، خیلی خیلی باید فکر کرد تا بدانید چه می‌خواهید بگویید. باید بدانید چرا یک فیلم را می‌خواهید بسازید و به‌دنبال چه تأثیری بر مخاطب خود هستید. آیا صرفا به‌دنبال مخاطب عام هستید یا نه می‌خواهید مخاطب خاص و یا حتی بین‌المللی داشته باشید. «سینما» واژه مشترکی میان همه کشورهای جهان است و اگر در این عرصه بتوانید نوری بر یک حقیقت بتابانید، همه چیز روشن می‌شود. باید فکر کنیم، بخوانیم و ببینیم و با تأمل سراغ فیلمسازی حرفه‌ای برویم. اندیشه و پژوهش بسیار مهم است. سینما اصلا کار آسانی نیست. فیملسازی کار بسیار سختی است و نیاز به عشق دارد.

وی افزود: برای ساخت یک فیلم باید با تمام توان وارد میدان شوید و نباید خسته شوید. عاشق بودن و احساس رضایت در دل فیلمساز بسیار مهم است. قبل از هر چیز دیگری فیلمساز باید از کار خودش راضی باشد و احساس کند به آنچه می‌خواسته رسیده است این نکته بسیار مهم است.

درخشنده درباره حضور در ترکیب هیأت داوران جشنواره فیلم «۱۰۰» هم گفت: این مهم است که بالاخره گروهی آرزویی دارند و می‌خواهند درباره آن حرف بزنند. حالا عده‌ای این حرف را می‌خواهند در ۱۰۰ ثانیه بگویند و برایم مهم بود که بدانم این افراد چه می‌خواهند بگویند. می‌خواستم بدانم امروز بحث روز در دنیا چیست و این فیلمسازان جوان چه می‌خواهند بگویند. در هر برهه‌ای به‌واسطه اتفاقات مختلف رویکرد فیلمسازان تغییر می‌کند و برایم مهم بود که الان در جهان فیلمسازان به‌دنبال چه هستند و چه می‌خواهند بگویند، به همین دلایل قبول حضورم در ترکیب هیأت داوران این جشنواره یک انتخاب کاملا آگاهانه برایم بود. می‌خواستم نسل جوان را بهتر بشناسم. هم در سطح جهانی و هم در سطح فیلمسازان جوان خودمان. امروز هم بسیار خوشحالم که در این ترکیب حضور داشته‌ام. امیدوارم فرصت داشتن و تصویر کردن «اندیشه آزادی» همواره برای‌مان وجود داشته باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«رابرت دنیرو» بازیگر مینی‌سریال «روز صفر» می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تولید سریالی با بازی «رابرت دنیرو» به سفارش «نتفلیکس» آغاز می‌شود.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، ساخت سریال کوتاهی با عنوان «روز صفر» و با بازی رابرت دنیرو در نخستین تجربه سریالی او به عنوان بازیگر ثابت به سفارش نتفلیکس در دستور کار قرار می‌گیرد.

«لزلی لینکا گلاتر» کارگردانی و تهیه‌کنندگی اجرایی این سریال ۶ قسمتی با داستان هیجانی را بر عهده خواهد داشت.

«اریک نیومن» و «نوآ اوپنهایم» نویسندگی این سریال را برعهده دارند و علاوه بر آن به عنوان تهیه کننده اجرایی هم فعالیت خواهند داشت.

«رابرت دنیرو» که در این پروژه به عنوان بازیگر ظاهر می‌شود، تهیه‌کننده اجرایی نیز خواهد بود.

دنیرو به عنوان یکی از مشهورترین بازیگران تاریخ سینما جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در «گاو خشمگین» و «پدرخوانده قسمت دوم» کسب کرده است. این هنرپیشه در مجموع نامزد هفت جایزه اسکار بازیگری شده و چندین بار نامزدی امی را به خود اختصاص داده است.

«گلاتر» به عنوان کارگردان این سریال تاکنون ۸ نامزدی امی را در کارنامه خود به ثبت رسانده که از جمله آن‌ها به کارگردانی سریال «هوملند» می‌توان اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت» رسما آغاز به کار کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما فعالیت‌های خود را آغاز نمود.

به گزارش خبرنگار اعزامی سینماپرس، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت امروز جمعه با حضور سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سید محمد یاشار نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و چندی از اهالی فرهنگ و هنر در محل پتروشیمی مبین در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس آغاز به کار کرد.

در حال تکمیل…

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اگر در این زمان پیامبری بودند و می‌خواستند پیام خود را به مردم برسانند، با زبان تصویر و سینما سخن می‌گفتند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تاثیر جشنواره فیلم مقاومت در جمع خبرنگاران اعلام داشت: باید توجه داشت که تصویر خیلی تاثیر دارد، زیرا مردم دنیا از تصویر استفاده می‌کنند. همانطور که یکی از علما گفتند اگر بر فرض محال حضرت محمد(ص) آخرین پیامبر نبودند و دراین زمان پیامبری بودند و می‌خواستند پیام خود را به مردم برسانند، با زبان تصویر و سینما سخن می‌گفتند. این نشان دهنده میزان تاثیر تصویر از نوع فیلم و سینماست.

به گزارش خبرنگار اعزامی سینماپرس، سردار علی فدوی از جمله میهمانان افتتاحیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بود که امروز در محل برگزاری این جشنواره در پتروشیمی مبین حاضر شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تاثیر جشنواره فیلم مقاومت در جمع خبرنگاران اعلام داشت: باید توجه داشت که تصویر خیلی تاثیر دارد، زیرا مردم دنیا از تصویر استفاده می‌کنند. همانطور که یکی از علما گفتند اگر بر فرض محال حضرت محمد(ص) آخرین پیامبر نبودند و دراین زمان پیامبری بودند و می‌خواستند پیام خود را به مردم برسانند، با زبان تصویر و سینما سخن می‌گفتند. این نشان دهنده میزان تاثیر تصویر از نوع فیلم و سینماست.

سردار فدوی افزود: اگر خداوند به افراد متخصص در هنر سینما توفیق دهند و این‌ها در راه درست بیفتند، بسیار خوب است. این جشنواره هفدهمین جشنواره فیلم مقاوت است و باید دائم آن را تقویت کنیم تا تاثیر اساسی و متقابل داشته باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: هر لحظه در روز و و سال اگر همه جهاد مقاومت را رعایت کنند، جبهه باطل با شکست مواجه می‌شود. در این ۴۴ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ وقت جبهه حق شکست نخورد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس «پیروز» جهانی شد + تصاویر منتخب حیات‌وحش جهان


گاردین با انتشار عکس‌های برگزیده هفته جاری، تصویری از پیروز ـ یوزپلنگ آسیایی ـ را هم منتشر کرده است. امروز (۱۲ اسفند ماه) روز جهانی حیات‌وحش است و به همین مناسبت، گاردین تمامی عکس‌های منتخب خود را به حیوانات اختصاص داده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلمنامه مثل قرمه‌سبزی است و باید جا بیفتد/گاهی باید سرمایه‌گذار را گول بزنید! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پس از آنکه با تدبیر متولیان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ پدید آورنده فیلم سیاه و مجعول «علفزار اصلی ترین نقش را در انتخاب و گزینش آثار راه یافته به این جشنواره عهده دار شد؛ حالا نوبت به ایجاد فضایی برای تدریسی وی در مهمترین کارگاه این جشنواره بود تا به این وسیله ایشان بتواند الهام بخش نسل جوان فیلمساز شود!

به گزارش سینماپرس، نخستین کارگاه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با عنوان کارگردانی در فیلم کوتاه توسط کارگردان فیلم سیاه و مجعول «علفزار» برگزار شد. فردی که فیلم او به عنوان یکی از تولیدات به شدت سیاه «جشنواره چهلم» به خوبی توانست در چرک‌ترین صورت ممکن «حاکمیت دینی» را آنچنان ناکارآمد و مستاصل در اداره جامعه نشان دهد که تقریبا هیچ امیدی به آینده برای او وجود نداشته باشد. اثری که ایران و ایرانی را اسیر در «فلاکتی مطلق» ترسیم می‌سازد و در طی داستان نشان می‌دهد که این فلاکت برای نسل آینده دارای تداوم بیشتری است. نسلی که یا وَلدالزنا است و در صورت وضعیت آن دختر بچه خردسال و در جایگاه «مام آینده میهن» پس از متوجه شدن از این ولادت ناپاک است که دارای هویت و شناسنامه می‌شود و یا همچون پسر بچه‌های اثر، یا صحنه تجاوز به مادر خود را درک می‌کند و یا در بستر مریضی و بیماری لاعلاج است و یا با تیر هوایی حاکمیت کشته می‌شوند و …

فیلمنامه مثل قرمه‌سبزی است و باید جا بیفتد/گاهی باید سرمایه‌گذار را گول بزنید!

حالا با تدبیر متولیان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ پدید آورنده «علفزار» اصلی ترین نقش را در انتخاب و گزینش آثار راه یافته به این جشنواره عهده دار بود و تدریسی در مهمترین کارگاه این جشنواره نیز به او سپرده شد تا به نوعی الهام بخش نسل جوان فیلمساز شود!

فیلمنامه مثل قرمه‌سبزی است و باید جا بیفتد/گاهی باید سرمایه‌گذار را گول بزنید!

در این کارگاه کاظم دانشی در ابتدا با اشاره به آثاری که در این دوره از جشنواره فیلم «۱۰۰» دیده است، گفت: برخی فیلم‌ها واقعا درخشان و از نظر کارگردانی، پرداخت و روایت استاندارد بودند. به نظرم در حال حاضر سازندگان این آثار ورودشان به سینمای حرفه‌ای دیر شده است! برخی تولیدات استان‌ها هم بسیار برایم هیجان‌انگیز بود اما به نظرم یکی از سخت‌ترین فیلم‌ها از لحاظ ساخت، فیلم‌های صدثانیه‌ای است. چون محدودیت زمان برای روایت و طرح مساله کار را سخت می‌کند.

این کارگردان ادامه داد: در دنیا برای یک فیلم خوب ویژگی‌هایی وجود دارد که یکی از آن‌ها تک سکانس و تک لوکیشن بودن است. ویژگی بعدی، شگفتی در داستان است. باید بتوانید در قصه خود یک مساله و یک کشمکش را مطرح کنید، غافلگیری در پایان‌بندی هم از دیگر ویژگی‌هاست که البته در بسیاری از فیلم‌ها وجود ندارد. بسیاری از فیلم‌ها همین مولفه‌های اولیه را هم ندارند چون خیلی‌ها درگیر فرم می‌شوند. در حالی که قصه باید به شما از فرم بگوید و بگوید با چه فرمی باید یک قصه را تعریف کنید.

دانشی افزود: بسیاری از این فیلم‌ها بر اساس داشتن یک لوکیشن خوب ساخته شدند اما در ابتدا به فرم فکر کرده‌ و به قصه توجه نکرده‌اند. فیلم‌های صدثانیه‌ای که چند لوکیشن دارند، درآوردن روایت از آن‌ها خیلی سخت است. خیلی از فیلم‌ها مقدمه ندارند و برخی به سبک فیلم‌های بلند چنین فیلم‌هایی می‌سازند. خیلی از فیلم‌های کوتاه در دقیقه دهم هنوز مساله خود را تعریف نکرده‌اند که این درست نیست! در فیلم‌های صد ثانیه‌ای هم باید در ده ثانیه اول مساله خود را بگویید تا بدانیم قصه چیست، اتفاقا این ورودیه هرچه پرشورتر هم باشد فیلم جذاب‌تری می‌شود.

در فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای باید شعار داد

این کارگردان سینما تاکید کرد: در فیلم صد ثانیه‌ای باید حرف زد و شعار داد و یک نتیجه‌ای از آن گرفت. باید نگاه جدیدی به یک موضوع ارایه کرد. به نظرم یک فیلم‌ساز با نگاه و جهان‌بینی خود زنده است، حالا با هر رویکرد سیاسی و اجتماعی. در فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای هم باید نگاه خود به جهان هستی را منتقل کنید. داشتن یک حرف و نگاه نو درباره یک مساله تکراری، مهم است. چون دیگر همه موضوعات گفته شده و دنیا تشنه نگاه جدید به مسایل تکراری است. پس شما باید راهکار و نگاه خود را ارایه بدهید. در سراسر دنیا همه آدم‌ها دنبال یک نگاه و حرف تازه هستند که شما برای آن‌ها بگویید. بشریت در سراسر دنیا در بدترین شرایط اخلاقی قرار دارد و دنیا به دنبال این است که یک حرف نو بشنود.

وی گفت: در چند دقیقه اولیه فیلم و به عبارتی در یک ششم ابتدایی فیلم مساله خود را مطرح کنید. خیلی وقت‌ها وقتی مساله دیر مطرح می‌شود شما دیگر نمی‌توانید نگاه و راهکار خود را جا بیندازید. اساسا ساختار فیلم کوتاه در فیلمنامه و کارگردانی متفاوت‌تر از فیلم بلند است. مثلا اساسا فلش بک در یک فیلم صد ثانیه‌ای منسوخ شده است. گرچه جشنواره‌های مبتنی‌بر فرم گرایی در جهان وجود دارد اما به طور کلی درگیری‌های فرمی در جهان منسوخ شده است و باید قصه تعریف کرد.

دانشی تاکید کرد: فرم هم براساس تاثیر و نتیجه شما باید شکل بگیرد نه اینکه شما بر اساس خوش‌آمد یک جشنواره و یک تهیه‌کننده بخواهید فرم فیلم‌تان را انتخاب کنید. جشنواره‌ها از این منظر آسیب دارند و کارگردانان را خراب می‌کنند. یعنی شما برای جشنواره فیلم می‌سازید اما مخاطب را فراموش می‌کنید. فیلم «قصر شیرین» آقای میرکریمی که ممکن است در ظاهر چیز عجیب و غریبی نباشد، اما شما در تمام طول فیلم به تماشای آن می‌نشینید، چون آقای میرکریمی ابتدا قصه می‌گوید، نگاه خود را ارایه می‌دهد و بر اساس فرم فیلم نمی‌سازد.

وی افزود: گاهی بچه‌ها برای اینکه بخواهند توانایی‌ خود را نشان بدهد، در حالی که هیچ کارکردی ندارد و در خدمت روایت و قصه نیست. گاهی به گونه‌ای فیلمبرداری می‌شود که انگار تبلیغ «چی‌توز» ساخته است! گاهی بچه‌های استان‌ها تصاویری می‌گیرند که بگویند شهر ما قشنگ است، یا کارگردان‌هایی به خارج از ایران می‌روند و مثلا در همان اول نمایی از برج ایفل می‌دهند! این به گونه‌ای شلنگ تخته انداختن است برای اینکه داوران را راضی کنند تا به آن‌ها جایزه بدهند. این باعث ریزش مخاطب می‌شود و گاهی به اندازه استادیوم آزادی هم تماشاگر به تماشای یک فیلم نمی‌نشیند. اولویت ابتدا قصه و بعد فرمی که آن قصه را تاثیرگذارتر کند، است.

یک فیلم به روحش زنده است

دانشی بیان کرد: در دنیای امروز سینما دیگر همه خط فرضی را بلد هستند پس فیلم به روحش است که زنده است، باید در فیلم زندگی باشد. وقتی درگیر تکنیک و جنگولک بازی‌های آن می‌شوید، روح فیلم می‌میرد و ما با یک فیلم خشک و مهندسی‌شده است، طرف می‌شویم. گاهی برخی فیلم‌ها به مثابه یک تیزر تبلیغاتی هستند! درگیر تکنیک و فرم شدن، ابتدا روح فیلم را از شما می‌گیرد. بخشی از این روح داشتن فیلم، انتخاب بازیگر است.

وی ادامه داد: ما در فیلم کوتاه وقتی برای انتخاب بازیگر نمی‌گذاریم و هرکسی مفت‌تر بیاید بیشتر به او بازی می‌دهیم! مثلا چه اشکالی دارد در فیلم‌های کوتاه از بازیگر تیپیکال استفاده کنید که حس منفی بدهد؟ در خیلی از فیلم‌ها بی‌خود و بی‌جهت همه حرف می‌زنند در حالی که می‌شود بازیگری را آورد که با چشم خود حرف بزنند. این یک ضعف بزرگ است!

این کارگردان اظهار کرد: در بسیاری از فیلم‌ها می‌بینیم وقتی کسی عصبی می‌شود، سیگار می‌کشد، آیا ما نوع دیگری از عصبانی شدن نداریم؟ یا مثلا فیلمی از بلوچستان می‌بینیم اما تنها تفاوتش با فیلم تهرانی در این است که طرف با لباس بلوچی خیانت می‌کند، آیا نباید در چنین فیلم‌هایی مسایل بلوچستان را ببینیم؟ برخی سایت‌ها هم هستند که همه به آن‌ها مراجعه می‌کنند و از روی آن‌ها کپی می‌کنند! فکر می‌کنند کسی به جز آن‌ها این فیلم‌ها را ندیده است. فقط فیلم را ایرانیزه می‌کنند.

فیلمنامه مثل قرمه‌سبزی است!

وی در پاسخ به سوالی درباره بازنویسی متعدد فیلمنامه هم مطرح کرد: فیلمنامه مثل قرمه‌سبزی است و باید جا بیفتد. من حتی گاهی فیلمنامه را به مادرم هم می‌دهم تا بخواند. مثلا یک بار مادرم گفت خانمی که در فیلمنامه نقشی دارد، چقدر غر می‌زند. آنجا متوجه شدم باید تغییرش بدهم تا موجب سردرد مخاطب نشود.

این فیلمساز مطرح کرد: فیلمنامه جدیدم را هم تاکنون ۶ بار بازنویسی کرده‌ام و دیروز نسخه‌ای از آن را به ارشاد داده‌ام. حس می‌کنم ارشاد هم از دست من عاصی شده و عکس من را آنجا گذاشته‌اند و مدام با دارت روی آن می‌زنند! من سکانسی در «علفزار» داشتم که در راهروهای ارشاد گریه کردم و گفتم که آن را درنیاوردید ولی به طور کلی در ارشاد حرف آخر را شما می‌زنید یعنی باید بگویید چشم! چون شما چند میلیارد برای ساخت فیلم هزینه کرده‌اید و دستتان زیر ساطور آنهاست. جاهایی باید به حرف آنها تن بدهید.

وی گفت: فیلمساز نباید در جناح‌بندی اینستاگرامی قرار بگیرد باید برای همه مخاطبان فیلم بسازد، نمی‌شود به مخاطب «بخارست» بی‌احترامی کرد. به نظرم ما به امثال مسعود اطیابی مدیونیم چون چرخ بسیاری از سینماها با همین فیلم‌ها می‌چرخد، اگر چنین فیلم‌هایی نباشد و سینما جمع شود منِ نوعی هم نمی‌توانم «علفزار» بسازم. آن‌ها هم به سینما لطف می‌کنند.

دانشی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی باید سرمایه‌گذار را گول بزنید. سینما بیزنسی است که دو دو تای آن چهارتا نمی‌شود و واقعا یک صنعت شکست خورده است. ما باید کسی را پیدا کنیم که به این صنعت علاقه داشته باشد البته این به معنای این نیست که سرمایه دیگران را به فنا بدهیم. من هم سرمایه‌گذارم را گول زدم اما شش یا هفت میلیارد تومان چک و سفته دست سرمایه‌گذار دادم، گرچه توانستم بودجه سرمایه‌گذاران را برگردانم اما به نوعی با جوانی خودم بازی کردم.

مشاهده خبر از سایت منبع