X

بایگانی فروردین 16, 1402

دفتر سینمایی

«معرکه در معرکه» در ایرانشهر آغاز شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اجرای نمایش «معرکه در معرکه» به کارگردانی سیاوش طهمورث شامگاه سه شنبه ۱۵ فروردین با حضور مهرداد باقری رئیس سازمان‌ فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان تئاتر آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، نمایش «معرکه در معرکه» به نویسندگی داود میرباقری و کارگردانی سیاوش طهمورث در نخستین اجرای خود شامگاه سه شنبه ۱۵ فروردین ماه میزبان مهرداد باقری رئیس سازمان‌ فرهنگی هنری شهرداری تهران و هنرمندانی چون فریده سپاه‌منصور، هوشنگ توکلی، ایرج راد، رضا بابک، جلیل فرجاد، حسن مصطفوی، اتابک نادری، سهیل دانش اشراقی، محمد حسین مهدویان، ارمغان بهداروند، عظیم موسوی، قاسم جعفری و حسین مسافر آستانه‌ بود.

نمایش «معرکه در معرکه» با بازی سیاوش طهمورث، نسیم ادبی، سیروس سپهری، مجید رحمتی، دنیا فتحی تا ۲۹ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۰:۱۵ در سالن‌ سمندریان تماشاخانه‌ ایرانشهر به صحنه‌ می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بچه ایفل صدای پاریسی‌ها را درآورد


وقتی تصاویری از دو برج ایفل در کنار یکدیگر منتشر شد، شهروندان پاریس فکر می‌کردند که این یکی از شوخی‌های اول آوریل است،‌ اما شهرداری پاریس با نمایش نسخه کوچک‌تر برج ایفل در کنار نسخه اصلی صحت این خبر را تایید کرد. اما برپا کردن برجی کوچک‌تر در کنار ایفل اصلی، صدای بسیاری از پاریسی‌ها را درآورده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«قادر آشنا» دبیر ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: طی حکمی از سوی رئیس سازمان سینمایی، قادر آشنا به سمت دبیر «ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران» منصوب شد.

به گزارش سینماپرس، متن حکم محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به این شرح است:

جناب آقای دکتر قادر آشنا

با سلام

احتراما، به استناد ماده ۶ آئین نامه جایزه پژوهش، به موجب این حکم به عنوان دبیر «ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران» منصوب می‌شوید، امید است در این دوره ضمن تقویت، شناسایی و معرفی پژوهش‌های برتر سینمایی با اهتمام جدی جنابعالی و همکاران موجبات ارتقای این رویداد در سطح ملی، با عنایت ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول دولت مردمی از طریق گفتمان‌سازی علمی در مسائل و چالش‌های اساسی سینمای ایران فراهم شود.

لازم به یادآوری است، قادر آشنا دارای مدرک دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر سوابق علمی و دانشگاهی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و البرز، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، فعالیت داشته و در حال حاضر معاون مطالعات و فناوری‌های نوین سازمان سینمایی است.‌

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هدیه‌ بهاری شجریان و مشکاتیان به مردم + فیلم


بهار همیشه نشان از نو بودن و تولدی دوباره داشته و دارد، اصلا هر فرهنگی را هم که نگاه کنید، از شرقی و غربی، بهار مفهومی ثابت و یکسان دارد؛ فصلی که سرما از زمین می‌رود، گرمایی مطلوب به جان طبیعت می‌تابد و زمین باری دیگر سبز می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ساعت پخش «آتش و باد» تغییر کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نوزدهمین قسمت «آتش و باد» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان فردا شب بلافاصله بعد از اذان مغرب پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، این سریال که با گذشت ۱۷ قسمت، ۱ میلیون و ۱۸۰ هزار بار در تلوبیون تماشا شده، دومین سریال پرمخاطب سیما در نوروز و رمضان به حساب می‌آید.

قسمت هجدهم «آتش و باد» امشب با دقایقی فاصله از افطار روی آنتن می‌رود اما فردا شب پخش قسمت نوزدهم آن بلافاصله بعد از اذان خواهد بود تا شبکه سه بتواند بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس، ملوان را به موقع پوشش دهد.

جمعه شب نیز مخاطبان شاهد پخش خلاصه قسمت‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ این سریال خواهند بود.

حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌ میرزایی، مهران نائل از بازیگران «آتش و باد» هستند.

این مجموعه تلویزیونی به عنوان سریال نوروزی و رمضانی شبکه سه سیما هر شب حوالی ساعت ۱۹ در حال پخش است و تا پایان اردیبهشت ماه پخش آن در ۵۸ قسمت ادامه خواهد داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایشگاه اینفوگرافی انقلاب در عرصه هنر


نگارخانه فرهنگسرای معرفت اقدام به برگزاری نمایشگاه اینفوگرافی با موضوع معرفی هنرمندان، فرهیختگان و نامداران انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درختی که الهام‌بخش کتاب‌های دوست‌داشتنی شد


خانواده «جیل بارکلم»‌، نویسنده و تصویرگر مجموعه کتاب‌های محبوبی درباره خانواده موش‌ها،‌ درختی را پیدا کرده‌اند که الهام‌بخش خلق این مجموعه کتاب‌های مصور شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«طناز» از لیست انتشار روبیکا خارج شد

محمد‌صادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا درباره در دسترس نبودن برنامه «طناز» در روبیکا گفت: روبیکا در هفته آخر اسفندماه (۲۸ اسفندماه) برای دریافت مجوز اقدام کرده بود که به دلیل مصادف شدن با تعطیلات نوروزی و ارسال قسمت‌های برنامه بعد از آخرین جلسه شورای صدور مجوز در سال گذشته، بررسی این برنامه برای صدور مجوز به نخستین جلسه شورای صدور مجوز در سال ۱۴۰۲ موکول شد.

افراسیابی ادامه داد: اینکه پلتفرمی برنامه‌ای را که مجوز ندارد از لیست برنامه‌های خود حذف می‌کند، یک نوع رویکرد است و در مقابل پلتفرم دیگری اقدام به حذف مجموعه بدون مجوز نمی‌کند، مواجهه دیگری است. ما دو نوع مجوز تولید و انتشار داریم که روبیکا برای دریافت مجوز انتشار در تاریخ ۲۸ اسفندماه اقدام کرده است، اما اگر اصرار داشت که این برنامه در ایام نوروز منتشر شود باید زودتر اقدام میکرد.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا ابراز امیدواری کرده که این هفته یا هفته آینده موضوع برنامه «طناز» در شورای صدور مجوز ساترا مطرح خواهد شد و بعد از طی مراحل صدور مجوز طبق آیین نامه محتوایی ساترا، این برنامه مجدداً از طریق سکوی روبیکا منتشر می‌شود. 

به گفته وی، روبیکا بعد از تذکر ساترا برنامه را حذف کرد و اکنون این برنامه از دسترس خارج شده است.

با این حال یکی خبرگزاری‌ها این گونه استدلال کرد که نبود مجوز «طناز» به صحبت‌های حاشیه‌ای دو مهمان برنامه برمی‌گردد که افراسیابی تصریح کرد: خیر، اینگونه نیست که صرفاً قسمت‌های دارای حاشیه فاقد مجوز باشد. بلکه حواشی باعث شد مشخص شود این برنامه هنوز مجوز ندارد.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در پاسخ به این سوال که اگرچه برنامه از دسترس خارج شده، ولی گفتگو‌های اخیر مهمانان برنامه در فضای مجازی موجود است، تصریح کرد: طبیعتاً وقتی یک پلتفرم یک اثری را بدون مجوز منتشر می‌کند، تاثیرش را در رتبه‌بندی‌ها می‌گذارد. 

با این حال، وی براین باور است که اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس در روز‌های پایانی سال گذشته و بازنشر سخنان ایشان در فضای مجازی باعث شد برخی سکو‌ها تصور کنند که تغییری در مسئولیت نهاد تنظیم‌گر صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی انجام شده است. 

به گفته افراسیابی، طبق قانون تنها نهاد تنظیم گر صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی صدا و سیما و ساتراست و قانون بودجه ۱۴۰۲ هم مسئولیت این حوزه را طبق رویه مرسوم و قانونی به صدا و سیما و ساترا سپرده است.

معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا تصریح کرد: البته این به معنای آن نیست که هر برنامه‌ای بدون مجوز در ایام نوروز پخش شده، مسئولیت‌اش با نماینده مجلسی است که آن اظهارات را توییت کرده بود. قطعاً مدیران پلتفرم‌ها دقت نظر لازم را دارند. 

پیش از این مجتبی توانگر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در رشته توییتی نوشت: مجلس و شورای نگهبان صلاحیت انحصاری صداوسیما (⁧ساترا⁩)  را از قانون بودجه ۱۴۰۲ حذف کردند. یعنی دیگر صداوسیما هیچ بهانه‌ای برای انحصارگرایی و فشار بر VOD‌ها ندارد.

فصل اول برنامه طناز در ۶ قسمت به کارگردانی هنری کمال تبریزی و با طراحی و تهیه‌کنندگی حامد قشلاقی تولید شده که ایام نوروز از روبیکا پخش می‌شد. این برنامه با دعوت از مازیار لرستانی سر زبان‌ها افتاد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رادیو تا همیشه آفریننده و الهام‌بخش است

پیمان جبلی در ضیافت افطار دوشنبه ۱۴ فروردین، در سالن مذاکرات مرکز همایش‌های بین‌المللی، میزبان گویندگان و هنرمندان رادیو بود و در جریان نقطه نظرات آنان در زمینه مسائل گوناگون این حوزه قرار گرفت.

او همچنین، در بخشی از این دیدار با قدردانی از حضور پیشکسوتان رادیو و ابراز افتخار از شروع کارش در رسانه ملی با رادیو، بیان کرد: حضور شما در این جمع برای من یادآور شروع کارم در صداوسیما و شاگردی در محضر پیشکسوتان خبر رادیو از جمله حاج حسین نادری، ناهید تاج‌نیا و خانم باقری است که امیدوارم حق شاگردی این بزرگواران را ادا کرده باشم.

وی افزود: واقعیت این است که رادیو همواره برای مردم و مخاطبان در جایگاهی وزین و جاافتاده قرار دارد.

رادیو تا همیشه آفریننده و الهام‌بخش است

رئیس رسانه ملی گفت: شاید به نظر بیاید که با ورود تلویزیون از جایگاه رادیو کاسته شد و یا همیشه این نگرانی وجود داشته که تلویزیون، فضای مجازی و دیگر رسانه‌ها جای رادیو را گرفته است، اما تجربه صد سال اخیر نشان می‌دهد هیچ رسانه‌ای جای رسانه دیگر را نمی‌گیرد. این اتفاقات هم که در فضای عمومی رسانه‌ها شاهدیم، فقط مختص صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه این بحرانی است که در دنیای برودکست به وجود آمده است.

جبلی در توضیح این مطلب مثال زد: چند سال پیش یکی از روزنامه‌های پرتیراژ دنیا اعلام کرد که از این پس فقط نسخه الکترونیک منتشر می‌کند و نوع دیگری از رسانه را تجربه خواهد کرد؛ اما این اتفاق به این معنی نیست که بگوییم ژورنالیسم از بین رفته است. موضوع این است که اکنون میدان رسانه عوض شده و به همین منوال اگرچه فناوری‌های جدید رادیو و تلویزیون سنتی را به چالش کشیده‌اند، اما هیچگاه این جایگاه از بین نرفته و نخواهد رفت.

رادیو تا همیشه آفریننده و الهام‌بخش است

رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد: در دوره جدید رسانه ملی اصلا اینگونه نیست که رادیو در حاشیه باشد. به قول حافظ؛ از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر/ یادگاری که در در این گنبد دوّار بماند؛ این نشان می‌دهد صداست که از هر یادگاری در این گنبد دوار ماندگارتر است.

جبلی با بیان اینکه کار رادیو به مراتب سخت‌تر از تلویزیون است تأکید کرد: کار یک هنرمند رادیویی به قدری ظریف و خلاقانه است که می‌تواند به صدا جان ببخشد و صدا را دیدنی کند. رادیو همیشه آفریننده، خلاق، نوآور و الهام‌بخش بوده و بسیاری از بزرگان تلویزیون از رادیو برآمدند. اگر امروز بسیاری هنرمندان در تلویزیون موفق‌اند، ریشه شان در رادیو بوده و بخشی از توانمندی‌های رادیویی شان را تصویری کرده اند.

وی با اشاره به مشکلات هنرمندان رادیو از جمله مشکلات ناترازی در پرداخت‌ها میان هنرمندان رادیو و تلویزیون و شهرستان‌ها، تصریح کرد: عزممان را جزم کردیم که به رادیو توجه جدی داشته باشیم.

رادیو تا همیشه آفریننده و الهام‌بخش است

جبلی خطاب به هنرمندان باسابقه رادیویی حاضر در جلسه گفت: چه خوب است که بخشی از توانتان را برای جوان‌پروری صرف می‌کنید. شما باید تکثیر شوید و جوانان رادیو باید در کنار شما آموزش ببینند.

وی تأکید کرد: صدای شما بخشی از هویت و شناسنامه فرهنگی رادیوست و تقاضای ما این است که امثال خودتان را بپرورانید و به جوانان پروبال دهید.

رئیس رسانه ملی در پایان اظهار کرد: سرپا نگه داشتن رادیو به معنی زنده نگه داشتن رادیو با به‌روزکردن نیرو‌های جوان است. اگر شما بزرگان رادیو در کنار جوانان باشید، رادیو هم زنده خواهد ماند.

گفتنی است این نشست صمیمی با حضور گویندگان پیشکسوت و جوانی همچون حمید منوچهری، اصغر سمسارزاده، عباس محبی، امیر پارسی، داوود نماینده، شمسی فضل‌اللهی، عذرا وکیلی، منوچهر آذری، بیوک میرزایی، بهروز رضوی، شهین نجف‌زاده، رامین پورایمان، داوود حیدری، علیرضا جاویدنیا، رضا خضرایی، داوود حیدری، فاطمه آل‌عباس، لاله اکبری، مصطفی ابراهیمی، پیمان طالبی، علیرضا کنگرلو، وحید رونقی، مهبد قناعت‌پیشه، فریبا باقری برگزار شد.

این هنرمندان با رئیس صداوسیما و همچنین با یکدیگر وارد گفتگو شدند و درباره دغدغه‌هایشان از جمله لزوم توجه به اهالی رادیو و دیدار‌های بیشتر رئیس صداوسیما با آن‌ها و دیگر نکات مرتبط حوزه کاری‌شان گفتند. رئیس رسانه ملی و معاون صدا هم در پایان پاسخگوی این نظرات، پرسش‌ها و پیشنهاد‌ها بودند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«زندگی پس از زندگی» برای مرگ ساخته نشده بلکه برای زندگی است

«زندگی پس از زندگی» یک برنامه با رویکرد علمی است که نتایج اخلاقی و انسانی دارد و این روزها، مخاطبانی از طیف های متعددی را پای تلویزیون نشانده است که قصد دارند تجربه های متعدد تجربه گرهای این برنامه را مشاهده کنند چراکه کلیدواژه این برنامه، زندگی است.

عباس موزون، مجری و تهیه کننده «زندگی‌ پس از زندگی»، درمورد این برنامه بیان کرد: افرادی که می خواهند به میزان واقعیت این تجربه ها پی ببرند دو کار می توانند انجام دهند. یکی این که از طریق اینترنت، به تجربه های مشابه در سراسر دنیا مراجعه کرده و در این خصوص، جست و جو کنند تا ببینند حدود ۵۰ سال است که  کشف و اطلاع رسانی و ثبت و گزارش دهی این تجربه ها در همه کشورهای دنیا به ویژه اروپا و آمریکا شروع شده است و پزشکان و روسای بیمارستان ها و کادرهای درمانی، این موارد را ثبت می کنند و عملاً ما در ثبت و گزارش این موضوعات از دنیا عقب هستیم.

به گفته او، دومین کاری که افراد می توانند در این خصوص انجام دهند این است که تحقیق کنند.زیرا ما تجربه گرانی را معرفی می کنیم که پزشک و شاهد و افراد متعدد، آن چه رخ داده است را تأیید می کنند که همه آن ها زنده هستند و وقتی تجربه گر به طور مثال می گوید در دوران بستری ام در آی سی یو یا سی سی یو بودم  و می دیدم در حیاط بیمارستان یا طبقه های بالا و یا بیرون از آن جا، دیگران مشغول چه کاری بوده اند، به دنبال این افراد می رویم و با آن ها صحبت می کنیم و این افراد نیز، تأیید می کنند. در نتیجه، بینندگان می توانند به بیمارستان های مذکور مراجعه کنند و از پزشکان بپرسند که آیا چنین چیزی وجود داشته است یا خیر؟!

تهیه کننده این برنامه ادامه داد: در جریان این اتفاق ها، فرد می گوید من از بدنم بیرون بودم و دیگرانی که افراد علمی هستند، این موضوع را تأیید می کنند. مثلاً رئیس بیمارستان و رئیس تیم احیاء روبروی تجربه گر می نشینند و با یکدیگر صحبت می کنند و او می گوید وقتی قلب من ایستاده بود این افراد، چنین کارهایی انجام می دادند و به بیان تمام جزئیات می پردازد و تیم‌ شگفت زده بیمارستان هم این موضوع را تأیید می کنند.

او درمورد این که آیا موارد تکذیب شده ای از تجربه گرها وجود داشته است یا خیر؟ افزود: پس از پخش برنامه چنین مواردی وجود نداشته اند و تولید بدین صورت است که تا الان، بیش از ۴۴۰۰-۴۳۰۰ ابراز تجربه، بررسی می شوند و فقط ۱۴۰ نفر در این چهارفصل دیده شده اند. یعنی هر فصل، حدود ۳۰ نفر به بیان تجربه های خود پرداخته اند و برخی از آن هزاران موارد، یا خواب هستند، یا عده ای دیگر، تصور و تخیل می کنند و تعدادی دیگر هم، خلاف واقع را بیان می کنند و افراد بیمار هم وجود دارند و به همین دلیل، غربالگری صورت می گیرد.

موزون درمورد غربالگری کردن تجربه گرها تصریح کرد: فقط به گفته های تجربه گر استناد نمی کنیم و شاهدانی می خواهد و اسناد و شواهد باید وجود داشته باشد و ۵۴-۵۳ مولفه برای تأیید صحبت های تجربه گر موردنیاز است و همه این ها باید بررسی شوند. ضمن این که اصلاً یک بار مصاحبه صورت نمی گیرد و به همین دلیل، مثل برنامه های گفت و گو محور دیگر نیست که مهمان وارد استودیو شود و پس از ضبط برنامه برود.

او تأکید کرد: حداقل پنج بار مصاحبه با تجربه گر داریم و آن چیزی که مخاطب در تلویزیون می بیند حاصل مصاحبه های چهار و پنج باره از تجربه گر است و فاصله گذاری زمانی بین مصاحبه ها وجود دارد که یکی از دلایل این کار، برای این است که ببینیم آیا تناقضی در میان صحبت های تجربه گر وجود دارد یا خیر؟! در نتیجه، در تدوین برنامه نشان می دهیم صحبتی که تجربه گر در استودیو بیان کرده با صحبت ماه ها قبل او به هم نزدیک هستند و درواقع، تدوین ما هم، پژوهشی است و به هیچ وجه، هیچ چیز در این برنامه ساختگی نیست.

تهیه کننده «زندگی پس از زندگی» درمورد هدف از ساخت این برنامه بیان کرد: بدون شک، شگفتی و تازگی این برنامه برای مخاطبانی که پیش از این، برنامه را در فصل های قبلی دیده اند کم شده و پذیرش بیشتری ایجاد شده است. بنابراین، هدف اصلی برنامه این است که عالَم دیده ناشدنی یا عالَم غیب وجود دارد و ما هم در آن عالَم، ادامه زندگی خواهیم داشت و سیستم جزا و پاداش داریم و باید پاسخگو باشیم. این باعث می شود که زندگی امروز ما روبراه شود. زیرا برای زندگی امروز تلاش می کنیم.

موزون گفت: برنامه «زندگی پس از زندگی» برای مرگ ساخته نشده بلکه برای زندگی است و این موضوع در عنوان برنامه هم وجود دارد و دوبار تکرار شده است تا سبک زندگی و رفتار و افکار و گفتار و ارتباطاتمان و همچنین، رابطه انسان با خداوند و خلق خداوند و خود بهبود پیدا کنند. این چهار خ، یعنی خدا، خود و خلایق خوب شدن مهم هستند و اعتقاد داریم فرد بپذیرد عالم فقط ماده نیست و در فضا و عالم غیر مادی می توان ادامه حیات داد و باید مراقب بود چراکه پاسخگو خواهد بود.

تهیه کننده «زندگی پس از زندگی» درمورد بازخوردهای برنامه تأکید کرد: صفحه ای در اینترنت داریم که در آن جا، اظهارات افرادی که به طور عمیق متحول شده اند را قرار می دهیم و صدها پیام داریم که فرد در حوزه های فردی، خانوادگی و اجتماعی ارتقاء پیدا کرده و بدی ها را کنار گذاشته و به خوبی ها روی آورده است. این مسائل، از حق الناس گرفته تا حق الله و حق النفس است.

او تصریح کرد: در سال گذشته یعنی در فصل سوم، نظرسنجی داشتیم و در آن عنوان کردیم آیا بر اثر دیدن این برنامه، کسی بوده است که از خودکشی منصرف شده باشد؟ و این نظرسنجی شامل چهارگزینه و گزینه اول، بله خودم بوده است که ۷۳۴۰ نفر این گزینه را انتخاب کرده اند و ۳۷۳۷ نفر گفته اند یکی از آشنایان نزدیک که آن را می شناسم و ۴۰۳۸ نفر گفته اند کسی که از آشنایان من است و درباره او شنیده ام و ۷۵درصد  شرکت کنندگان گفته اند که نه خودم و نه دیگری. یعنی بیش از ۱۵هزار نفر فقط در ۲۴ ساعتی که زمان نظرسنجی بوده است گفته اند فرد از خودکشی نجات پیدا کرده است. این در حالی است که طبق آمارهای دولت، ۱۰۰هزار خودکشی سالانه داریم. البته ایران در میان جدول جهانی خودکشی هاست و می توان به این موضوع پرداخت که تا چه اندازه آمارهای این برنامه درست هستند؟
موزون افزود: کاهش خودکشی ها، یکی از آثار برنامه«زندگی پس از زندگی» است و موارد متعدد دیگری هم داریم که مثلاً طلاق گرفته اند و دوباره با یکدیگر ازدواج کرده اند و یا منصرف از طلاق شده و یا اموال برده شده را پس داده اند و…

مشاهده خبر از سایت منبع