نتایج مسابقه نقاشی اعلام شد/ هنرنمایی ۱۶ کودک نقاش ایرانی در ژاپن
۱۶ عضو مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به کسب نشان و دیپلم افتخار در سیامین مسابقه بینالمللی نقاشی کودکان انجمن هیکاری کشور ژاپن شدند.
۱۶ عضو مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به کسب نشان و دیپلم افتخار در سیامین مسابقه بینالمللی نقاشی کودکان انجمن هیکاری کشور ژاپن شدند.
سینماپرس: مهدی فرجی تهیهکننده سریال «نونخ» درباره ماجرای ممیزیهای این مجموعه تلویزیونی در تلوبیون، توضیحاتی مطرح کرد.
به گزارش سینماپرس، همزمان با بازگشت سریال «نونخ» بعد از چند روز به آنتن شبکه یک سیما، استوریای از سعید آقاخانی کارگردان این مجموعه تلویزیونی توجه کانالهای مجازی و برخی از رسانهها را به خودش جلب کرد.
سعید آقاخانی کارگردان و بازیگر «نونخ» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نسبت به ممیزی «نونخ۴» برای قرار گرفتن در پلتفرم «تلوبیون» واکنش نشان داد. به گفته وی این ممیزیها بدون اطلاع گروه سازنده اتفاق میافتد و باعث سردرگمی مخاطب شده است.
مهدی فرجی تهیهکننده این سریال درباره ممیزیها و انتقاد کارگردان «نونخ» به تسنیم گفت: برداشت آقای آقاخانی صرفاً براساس یک سوء تفاهم اتفاق افتاده است. تلوبیون امکان مونتاژ و ممیزی را ندارد، چون سیستم پخش اینترنتی است. تلوبیون هرآنچه را که منتشر میکند همان خروجی تلویزیون است. از این رو، اساساً ممیزی در تلوبیون صورت نمیگیرد؛ نه شرایطش و نه اختیار و امکانش وجود دارد.
وی با اشاره به پیگیریها از تلوبیون و واکنش مدیرعامل این پلتفرم، افزود: آقای خورشیدی مدیرعامل تلوبیون توضیحاتی در خصوص مشکلات ایجاد شده ارائه کردند و معلوم شد مشکل به وجود آمده صرفاً یک اشکال فنی است و هیچ ممیزی صورت نگرفته است. در نتیجه آقای آقاخانی استوریِ مربوط به ماجرای ممیزیها را از اینستاگرام خودش حذف کرد.
روز گذشته مرکز تحقیقات صداوسیما «نون خ۴» را به عنوان پربینندهترین سریال نوروزی معرفی کرد.
سینماپرس: سن لوران طراح مشهور مد فرانسوی با راهاندازی بخش فیلم وارد صنعت سینما شد.
به گزارش سینماپرس و به نقل از هالیوود ریپورتر، سن لوران پروداکشنز با ساخت جدیدترین فیلم پدرو آلمادوار وارد عرصه سینما شد.
«راه عجیب زندگی» ساخته جدید آلمادوار که یک فیلم کوتاه وسترن است و نیز پروژههایی از دیوید کراننبرگ و پائولو سورنتینو حاصل عملکرد سینمایی خانه مد فرانسوی است.
ایتن هاوک و پدرو پاسکال در فیلم کوتاه آلمادوار در نقش ۲ تفنگچی سابق میانسال که پس از ۲۵ سال دوباره دوستی قدیمیشان را زنده میکنند بازی کردهاند.
به نظر میرسد سن لوران پس از اینکه ستارگان سینمایی سالها با پوشیدن لباسهای این خانه مد روی فرش قرمز جشنوارههای مختلف رفتند، حالا میخواهد به صورت جدیتری در صنعت سینما دیده شود.
سن لوران پروداکشنز توسط آنتونی واکارلو مدیر این خانه مد اداره میشود و ۲ پروژه جدید دیوید کراننبرگ و پائولو سورنتینو اکنون در همین کمپانی در حال ساخت است.
کراننبرگ کارگردان کانادایی چهره محبوب جشنواره کن است و سال پیش آخرین فیلمش «جنایتهای آینده» را در کاخ جشنواره به نمایش درآورد. سورنتینو کارگردان ایتالیایی نیز با «دست خدا» در سال ۲۰۲۱ در جشنواره کن حضور داشت.
هدف این است که در فیلمهای بعدی سن لوران پروداکشنز لباسهایی از این برند مد نیز نمایش داده شود.
واکارلو گفته است قصد دارد با استعدادهای بزرگ سینمایی که سالها الهامبخش وی بودهاند کار کند و برای آنها فضای بیشتری فراهم آورد.
عبدالصمد صمدی از هنرمندان پیشکسوت و شناخته شده قرآن و آثار مذهبی در دیدار با مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به بیان نقطه نظرات و مشکلات پیش روی هنرمندان این عرصه پرداخت.
سینماپرس: فیلم سینمایی «قطع فوری» ساخته مریم بحرالعلومی از ۶ اردیبهشتماه در سینماهای منتخب «هنروتجربه» روی پرده میرود.
به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «قطع فوری» به کارگردانی و تهیهکنندگی مریم بحرالعلومی از روز چهارشنبه ۶ اردیبهشتماه در سینماهای منتخب گروه «هنروتجربه» اکران میشود.
فیلمنامه این فیلم سینمایی بر اساس طرحی از مریم بحرالعلومی، توسط او به صورت مشترک با لیلا نیکزاد به نگارش درآمده و قصهای عاشقانه از شبی کرونایی را روایت میکند که زمین لرزهای پنج ریشتری، تهران را میلرزاند.
مریم بحرالعلومی پیش از این کارگردانی دو فیلم سینمایی «پاسیو»، «شهربانو» را در کارنامه دارد که چندین جایزه از جشنوارههای متعدد داخلی و خارجی را از آن خود کردهاند. «قطع فوری» اولین تجربه بحرالعلومی در مقام تهیهکنندگی فیلم بلند سینمایی محسوب میشود.
بازیگران «قطع فوری» عبارتند از سامان صفاری، افسانه کمالی، غزال نظر، علی کیانارثی، محمدرسول صفری، یاسمن ترابی، سادیا جلالیپور، علی یعقوبی، احمدرضا معراجی، علی اردلان، خشایار بحرالعلومی، آرمان درویشملا، گلبرگ محمدی، رامینا حسینی و روشنک عجمیان، با هنرمندی شقایق فراهانی، سوگل طهماسبی و سیاوش چراغیپور، با معرفی الهه منصوریان، سیداحمد حسینی، ساسان کریمی و آخرین نقشآفرینی جاودانه علی انصاریان.
دیگر عوامل سازنده این فیلم شامل مدیر فیلمبرداری: آرش خلاقدوست، مدیران صدابرداری: ارسلان کیانارثی و اردلان کیانارثی، طراحی و ترکیب صدا: سیدمحمود موسوینژاد، آهنگساز: یوگنی گرینکو، تدوین: محمدحسین کشاورز و مریم بحرالعلومی، طراح چهرهپردازی: مهدیه اعرابی، طراح صحنه: علی اسماعیلی، طراح لباس: مریم بحرالعلومی، برنامهریز و دستیار اول کارگردان: کتایون درخشان، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، اصلاح رنگ و نور: سامان مجدوفایی و آرش کاظمزاده، عکس: علی یعقوبی، مشاور رسانهای: مریم قربانینیا، مدیر تدارکات: بهمن صدیق، مجری طرح و جانشین تولید: علیرضا کیانارثی هستند.
فیلمهای گروه سینمایی «هنروتجربه» در دو سانس ۱۶ و ۱۸ در سالنهای منتخب این گروه در تهران اکران میشود و روزهای چهارشنبه نیز در سینماهای «هنروتجربه» شهرستانهای مختلف سراسر کشور روی پرده میرود.
تعدادی از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ طی روزهای پیش رو و با پایان گرفتن شبهای گرامی قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع) خود را برای برگزاری فصل تازه کنسرتها آماده میکنند.
چهار تابلو نقاشی که زمانی از دیوار موزه اورسی آویخته شده بودند و چندی پیش به وارثان یک فروشنده مشهور آثار هنری بازگردانده شده بودند در بازار هنر ارائه خواهند شد.
سینماپرس: در حالی که بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر به ویژه سینماگران کشور به واسطه رکود حاکم بر تولید کالاهای فرهنگی و هنری زندگی های شان با بحران شدید مالی و معیشتی روبرو شده نهادهایی همچون صندوق اعتباری هنر، خانه سینما و… که وظیفه ذاتی شان رسیدگی به امور رفاهی، صنفی و مادی هنرمندان است ضمن بی توجهی به خواسته مکرر هنرمندان برای رسیدگی به امور زندگی شان خود را درگیر کارهای شوآف گونه ای کرده اند که هیچ عایدی مثبتی برای هنرمندان در پی ندارد! این افراد رسماً مشغول رزومه سازی برای خود هستند و باعث شده اند تا اعتبار صندوق دچار خدشه شود!
به گزارش سینماپرس صندوق اعتباری هنر که با تبلیغات بسیار مبادرت به توزیع گسترده هنرکارت میان اهالی فرهنگ و هنر کرد و طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مناسبت هایی نظیر: شب یلدا، عید نوروز و میلاد امام حسن مجبتی (ع) مبالغی را به حساب اهالی فرهنگ و هنر واریز کرد از ماه رمضان سال گذشته تاکنون حتی یک ریال به حساب هنرمندان واریز نکرده و این اتفاق در حالی است که این روزها به واسطه تورم فزاینده و رکود حاکم بر فضای تولیدات فرهنگی و هنری بخش گسترده تری از اهالی فرهنگ و هنر به ویژه سینماگران محتاج این کمک های مادی بودند.
انتقادات سینماگران نسبت به بی تفاوتی مسئولان فرهنگی و هنری کشور به اهالی فرهنگ بالا گرفته بود که در زمستان سال ۱۴۰۱ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از ایام الله دهه مبارکه فجر خبری مبنی بر اعطای بسته های کمک معیشتی به اهالی فرهنگ و هنر داد. این اتفاق باعث شد تا بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر خرسند شوند و در صفحات شخصی شان در فضای مجازی به عنوان اتفاقی نیک از این امر یاد کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد سیاستهای حمایتی این وزارتخانه برای اهالی فرهنگ و هنر گفته بود: ما بستههایی را برای اهالی سینما آماده کردیم که در جلسه شورای عالی سینما مطرح خواهد شد؛ یک مصوبه نیز از قبل داشتیم و به دنبال اجرای آن هستیم که انشاءالله با تأمین نقدینگی آن کمکی به حوزه سینما خواهیم داشت!
وی با بیان اینکه ما تلاش میکنیم که انشاءالله برای دهه فجر یک حمایت خوب از اهالی فرهنگ و هنر انجام دهیم، افزود: به جز اهالی سینما که باید مورد حمایت قرار گیرند، در حوزههای موسیقی و تئاتر نیز بنده به مدیر عامل صندوق هنر مأموریت دادهام که یک بسته حمایتی را پیشبینی کند که ما بتوانیم از همکاران هنرمند حوزههای موسیقی و تئاتر خودمان که دچار مشکلات معیشتی شدهاند، حمایتهای حداقلی داشته باشیم.
اما تا امروز نه تنها وعده ی آقای وزیر برای اعطای بسته های کمک معیشتی به سینماگران به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر عملی نشد بلکه مسئولان وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، خانه سینما و صندوق اعتباری هنر بنا به مناسبت های دیگری نظیر عید سعید نوروز و ماه مبارک رمضان نیز هیچ گونه سبد کالا یا بسته کمک معیشتی به سینماگران و سایر اهالی فرهنگ و هنر اعطا نکردند.
این اتفاقات متناقض با وعده های مسئولان فرهنگی و هنری در حالی است که مدیران صندوق اعتباری هنر در حال شوآف های مکرر هستند؛ در حالی که اهالی فرهنگ و هنر به ویژه سینماگران در رفع مشکلات معیشتی برای گذران زندگی شان هستند مسئولان صندوق اعتباری هنر در آستانه نوروز خبر از اعطای کارت کیشوندی به هنرمندان دارای درجه یک هنری می دهند؛ در حالی که اهالی فرهنگ و هنر به کرات در مصاحبه های شان با رسانه ها و نگارش مطالبی در فضای مجازی خواهان اعطای سبد کالا، بسته های کمک معیشتی، بن خرید کالا از فروشگاه های زنجیره ای و… هستند مدیران صندوق اعتباری هنر به جای تعامل با نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی برای رسیدگی به امور رفاهی هنرمندان در سایت شان به معرفی گالری هایی می پردازند که هنرمندان می توانند با خانواده های شان به آنجا بروند و ساعتی وقت بگذرانند! درست همانند آنچه پیش از این خبر از مسابقات رالی هنرمندان داده بودند!
به راستی مشخص نیست چه اصراری وجود دارد تا این مدیران ظاهرا کم تجربه در صندوق اعتباری هنر حضور داشته باشند؟ چرا فردی به عنوان مدیر برای این صندوق به کار گرفته نمی شود که اندکی دغدغه تأمین معاش هنرمندان را داشته باشد و شب و روز خود را بگذارد برای اینکه بتواند به زندگی آن ها ساماندهی کند، نه آنکه به شرح و توصیف خدمات تعریف شده و سطح بندی های اعتباری برای هنر کارت با مدلهای لاکچری و عملا غیر قابل استفاده مخصوصا برای پیشکسوتان دل خوش کند!
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر چطور رویش می شود که در پاسخ به پرسشی درباره ارائه بستههای ویژه نوروز یا ماه رمضان بگوید: دوست داشتیم چنین کاری انجام شود ولی منابع آن را نداریم. آن بسته حمایتی ۳۵۰ میلیاردی هم که در سه بخش برای حمایت از هنرمندان در دوران کرونا ارایه شد، به دلیل همزمانی با برخی روزهای خاص مثل یلدا، مناسبتی برداشت شد ولی مرتبط با کرونا بود. البته برای ماه رمضان قصد داریم در طرح اکرام برای عدهای که مشکلاتی دارند اقداماتی انجام دهیم!
این هنرکارت امروز به چه درد سینماگران بیکار و خانه نشین به ویژه پیشکسوتان این حوزه می خورد؟ چرا به جای آنکه مدیران صندوق تدبیری اندیشه کنند تا هر ماه یک بار یا حداقل هر فصل یک بار سبد کالا در شأن هنرمندان به ایشان اهدا کنند و مبالغ قابل توجه به حساب اعضای شان واریز کنند خود را درگیر کارهای لوکس و لاکچری و شوآف گونه کرده اند؟
فاجعه بار است که رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به سطوح مختلف هنرکارت شامل آبی، نقرهای، طلایی و پلاتینیوم، می گوید: هنرمندان گرامی با دریافت هنرکارت از سطح آبی وارد این چرخه شده و با افزایش تراکنش ها و میزان موجودی حساب هنرکارت ایشان، امتیازاتی دریافت می کنند که امکان ارتقاء به سطح بالاتر و بهره مندی از درصدهای بیشتر بازگشت نقدی را برای ایشان فراهم می سازد! یعنی مدل های بانکی برای جذب سرمایه های مردم، حالا با هنر کارت و در سبد بانک آینده و صندوق اعتباری هنر برای هنرمندان به عنوان دستاورد مدیران در حال پیاده سازی است!
این کارها برای سینماگرانی که غم معیشت دارند نان و آب می شود؟ آقایان دست از شوآف بردارید!
در دومین شب تجلیل از چهرههای سال هنر انقلاب اسلامی، چهرههایی در رشتههای هنرهای تجسمی، ادبیات، طنز و ادبیات دفاع مقدس و ادبیات پایداری تجلیل و تقدیر شدند.
سینماپرس: نویسنده و کارگردان تئاتر از آخرین فعالیتهای تئاتری خود گفت.
به گزارش سینماپرس، «امیر دژاکام»، مدرس، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر در گفتوگو با آنا گفت: مدتی پیش نمایشنامه احمد شمس و چند نمایشنامه دیگر را آماده کرده و حتی به تمرین هم رسیدیم اما دوستان شورای نظارت آنها را نپذیرفتند و علت را هم نیاز به اصلاح متن دانستند اما منظورشان از این اصلاح تغییر دادن کامل متن بود که من هم نپذیرفتم.
وی در ادامه افزود: بعد از آن یک فیلمنامه بلند داشتم که آن هم تایید نشد و حال یک نمایشنامه جدید تک نفره برای اجرا در یکی از سالنهای شهرزاد طراحی کردم که در این نمایشنامه یک بازیگر هفت نقش را اجرا میکند و اجرای سختی میشود. موضوع هم بازخوانی آنتیگونه به صورت ایرانی است مثل همان کاری که برای مکبث هم انجام دادیم.
*سه نمایشنامه در آستانه انتشار دارم
دژاکام درباره مجموعه آثار نگارشیاش نیز گفت: این مدت که کارهایم به نتیجه نرسید، دست به نگارش زدم و ازاین جهت برایم کارها خیلی خوب پیش رفت، سه نمایشنامه «احمد شمس»، «خیام» و «آنا» را آماده کردم تا برای انتشار به نشر نیستان بدهم.
این کارگردان تئاتر با تأکید بر اینکه هیچگاه تئاتر را ترک نکرده و نخواهد کرد، گفت: خون دل خوردم اما تئاتر را رها نکردم و رها هم نخواهم کرد. تئاتر هم فقط کارگردانی نیست، نگارش و پژوهش هم بخشی از آن است.
دژاکام در ادامه افزود:پیش از این هم گفتهام و باز هم میگویم که به نظر من تئاتر همیشه در مضیقه مالی بوده امروز هم بیش از پیش در این مضیقه است و مسئولان هم تلاش ندارند که به تئاتر کمکی بکنند چون شعارشان این است که تئاتر باید خودش اقتصادش را بگرداند هرچند که من با آن موافق نیستم، علی رغم اینکه مخالف تئاتر تجاری هم نیستم، شاید یک روز خودم هم کار کنم.
وی در پایان گفت: منتها با این مخالفم که همه تئاتر کشور از تهران و شهرستانها میتوانند خرج خودشان را در بیاورند. تئاتر زمانی خرج خودش را در میآورد که چهرههای شناخته شدهای مثل نوید محمدزاده، پژمان جمشیدی، شهاب حسینی و … در آن باشند یا اینکه کار کمدی باشد. این نسخه را نمیتوان برای شهرستانهای دورافتاده هم پیچید که هیچ چهره شناخته شدهای ندارند، هیچ اسپانسر و بودجهای هم ندارند، این اشتباه است!