X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

عکس‌های «آن پنج نفر» از انقلاب، دفاع مقدس و جنگ بوسنی


نمایشگاه عکس «آن پنج نفر» شامل ۱۰۰ عکس از پنج عکاس جوان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنگ بوسنی در حوزه هنری افتتاح می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

برای تبیین مسائل سینما نیاز به خلاقیت، نوآوری و روحیه جهادی داریم تا صاحب روایت اول باشیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: گردهمایی مدیران روابط عمومی مراکز و موسسات فرهنگی سینمایی با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، گردهمایی مدیران روابط عمومی مراکز و مؤسسات فرهنگی سینمایی با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در سالن شهیدآوینی این سازمان برگزار شد. این گردهمایی به بهانه روز «روابط عمومی و ارتباطات» با هدف قدردانی از فعالان این حوزه از سوی سازمان سینمایی پیش‌بینی شده است.

در این دیدار محمد خزاعی ضمن قدردانی از مدیران روابط عمومی نهادها و سازمان‌های فرهنگی و سینمایی، با تاکید بر لزوم همدلی گفت: نهادهای فرهنگی همچون قطعات پازل به هم پیوسته و منسجم به رشد و رونق در حوزه فرهنگ و سینما کمک کنیم. همه ما اهداف مشترکی داریم و مهم‌ترین آن، کمک به رشد، رونق و ارتقای «سینمای ملی» است.

خزاعی با بیان اینکه در یکی دو ساله اخیر هجمه و فشار به سینما به عنوان میدان مهم و تأثیرگذار به مراتب نسبت به گذشته افزایش داشته است، عنوان کرد: واقعیت این است که دشمنان در هیچ دوره‌ای به میزان امروز نسبت به تخریب نقاط حساس جامعه و نهادهای اعتمادساز بسیج نشده بودند و در این میان سینما از جمله عرصه‌های بود که برای آن سناریو طراحی و بیش از یک دهه روی آن کار کرده‌اند و کوشیدند تا مشروعیت و مسیر سینما را خدشه دار و منحرف کنند.

وی با اشاره به بحران‌های متعدد درون سینمایی و برون سینمایی در یک ساله اخیر تصریح کرد: خوشبختانه، سازمان سینمایی، مؤسسات و خانواده سینما در مواجهه با این چالش‌ها و بحران‌ها و در آزمون سخت سال گذشته سربلند بیرون آمده‌اند و با کمک همه نهادهای فرهنگی دشمنان را در اهداف پشت پرده ناکام گذاشتند.

تلاش برای خدشه‌دار شدن ساحت سینما با فیلم‌های زن محور

خزاعی با اشاره به تلاش برای خدشه‌دار شدن ساحت سینما و بهره‌گیری از این عرصه برای لطمه به کلیت حاکمیت فرهنگی کشور به مواردی چون تلاش برای تعطیلی جشنواره فیلم فجر، امتیازدهی به فیلم‌های زن‌محور در جشنواره‌های غربی همانند کن، جنبش «می تو» و… اضافه کرد: همه این چالش‌ها با حمایت و کمک قاطبه خانواده سینما به‌رغم فراز و نشیب‌های متعدد مهار شد. البته، متأسفانه برخی انفعال‌ها و سکوت‌های برخی‌ها در حافظه‌ها خواهد ماند. سکوت برخی سینماگران و صنوف نسبت به جفایی که در جنبش «می تو» به همکاران‌شان شد در خاطر می‌ماند.

به گفته وی، بسیاری از جریان‌سازی‌های اخیر در واقع، بی‌ارتباط با سازمان سینمایی بوده و ناخواسته ما را درگیر مشکلات و چالش‌هایش کرد اما، قاطعانه می گویم نسبت به جریاناتی که اهانت و تحقیر باورهای ملی و اعتقادی جامعه باشد سکوت نمی‌کنیم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در کارزارهای رسانه‌ای امروز، گفت: روابط عمومی، صرفاً، خبررسانی و اطلاع رسانی نیست بلکه جریان‌شناسی جامعه و افکار عمومی رسالت مهم آن‌ها محسوب می‌شود.

وی همکاری نهادها با یکدیگر را ظرفیتی اثربخش برای کاهش و حل مشکلات سینما دانست و اظهار کرد: روابط عمومی رابط افکار عمومی با فرهنگ سازمانی و کل بدنه سینماست و باید گوش شنوای خوبی برای مردم و مسئولان باشد. روابط عمومی نباید جایگاه خود را کوچک ببیند و معطوف به اطلاع رسانی اولیه شود. ما برای تبیین مسائل سینما نیاز به خلاقیت، نوآوری و روحیه جهادی داریم تا صاحب روایت اول باشیم چرا که در غیر این صورت در جنگ روایت مغلوب خواهیم شد. لازم است نهادهای فرهنگی از فرصت امروز زیر چتر گفتمان مشترک همگرایی داشته باشند؛ که خوشبختانه، در شرایط فعلی، نهادهای فرهنگی از چند صدایی درآمده و با هم یک صدا شده‌اند. لازمه موفقیت این نهادها، گفتمان‌سازی، جهش و جنبش مضاعف، تبیین ضرورت‌ها، تبلیغ عملکردها و توجه به مسائل و ضرورت‌های پیش رو است.

وی تخریب سینما را، تخریب نهادهای فرهنگی و معیشت و اشتغال خانواده سینما عنوان کرد و ادامه داد: به عنوان مثال در پی کنش‌های اجتماعی برخی سینماگران در سال گذشته، بسیاری از حمایت‌ها و تسهیلات نظیر معافیت‌های مالیاتی یا رغبت سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران در بخش‌های خصوصی و… را نیز از دست داده‌ایم.

در ادامه مدیران روابط عمومی نهادها و سازمان‌های مختلف ضمن استقبال از این برنامه، بر لزوم تعامل با یکدیگر، تولید پیوست‌های رسانه‌ای برای رویدادهای مهم سینمایی، هم اندیشی نسبت به چالش‌ها و نیازها، تعامل سازنده و هدفمند با منتقدان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک برای تحقق اهداف و اشتراک امکانات، اهتمام به منافع کلان سینما، یکپارچگی و همصدایی در موضع گیری‌های راهبردی سینما، و حمایت از یکدیگر در بزنگاه‌ها و موقعیت‌های مهم، تاکید کردند.

همچنین، مقرر شد این جلسات به صورت ماهانه ادامه پیدا کند.

یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیمای جمهوری اسلامی، سیداحمد صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدای جمهوری اسلامی، مهرداد معظمی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، هادی فیروزمندی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، محمد محمدی مدیر روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، وحید گرایلی مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کیان جوادی معاون روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، احسان هوشیارگر مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، محدثه واعظی پور مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محراب محمدزاده مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، علی زادمهر مسئول روابط عمومی گروه «هنر و تجربه»، فاطمه پزشکی مسئول ارتباطات رسانه‌ای سازمان سینمایی، مرضیه فرزعلیان مسئول سایت سازمان سینمایی کشور از جمله حاضران این نشست بودند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار یک نماهنگ با صدای عبدالرضا هلالی برای دختران ایران


همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر نماهنگ «دخترایران» با صدای عبدالرضا هلالی و سجاد محمدی منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

نقویان: زیر ضرب و شدت آنتن هستیم/وقتی کمیت بالا می رود کیفیت را تحت تاثیر قرار می دهد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم در نخستین نشست خبری خود در جایگاه مدیریت این مرکز و بدون دعوت از خبرگزاری های تخصصی حوزه فیلم و سریال به ارائه توضیحاتی درباره سریال‌های جدید تلویزیون پرداخت.

به گزارش سینماپرس، نخستین نشست خبری مهدی نقویان رئیس سیمافیلم در حالی صبح امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در مرکز سیمافیلم برگزار شد که عدم دعوت از خبرگزاری‌های تخصصی عرصه فرهنگ و فیلم و سریال وجاهت خبری این نشست را تنزل بخشید و این جلسه را به یک ظاهرسازی رسانه‌ای مبدل نمود.

این اولین نشست خبری یکی از روسای سیمافیلم پس از سال‌هاست که با حضور خبرنگاران برگزار می‌شود.

پیش از نقویان، جواد رمضان‌نژاد ریاست سیمافیلم را برعهده داشت که نه تنها هیچ نشست خبری در زمان او برگزار نشد، بلکه در هیچ‌یک از پشت صحنه سریال‌ها با حضور خبرنگاران حاضر به گفتگو با اصحاب رسانه نشد.

مهدی نقویان رئیس جدید سیما فیلم، در ابتدای نشست رسانه‌ای خود درباره سریال‌های آماده پخش از تلویزیون عنوان کرد: ما در مراحل مختلف تولید، منتظرآماده‌سازی ۹ سریال جدید هستیم و بعد از اتمام پخش سریال‌های فعلی سریال‌های جدید به آنتن می‌رسند.

وی درباره سریال‌های آماده گفت: سریال‌های «طلاق»، «عاشورا»، «سرزمین مادری»، «نیکان»، «ضد»، «سوران»، «نائله» و «سنجرخان» در حال حاضر آماده هستند.

نقویان درباره سریال‌هایی که در مراحل مختلف تولید قرار دارند هم توضیح داد: سریال‌های «محرمانه»، «بازپرس»، «بچه محل»، «هادی»، «مهیار عیار»، «رخنه» و «رحیل» از سریال‌های تلویزیونی هستند که این روزها مراحل مختلف تولید را سپری می‌کنند.

نقویان درباره سرانجام پخش «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی که به دلیل برخی حواشی پخش آن متوقف شده بود، گفت: ایرادات این مجموعه رفع شده است و خیلی به سرعت به آنتن می‌رسد.

وی درباره سریال‌های در حال پیش تولید عنوان کرد: «موسی»، «ترور» درباره حاج قاسم سلیمانی، «غریبه»، «تانک خورها»، «۲۰ کویید»، «دروازه بهشت»، «رویان»، «عفیف»، «طوبی»، «گاند و۳»، «رستگاری»، «مسیر اصلی» و «آقای گرفتار سه» در مرحله پیش تولید هستند.

نقویان اظهار کرد: ۱۵ فیلمنامه داریم که در دفتر فیلمنامه صداوسیما در مرحله نگارش هستند. «شاهچراغ» درباره حادثه تروریستی شاهچراغ، «قول»، «مردونه»، «هنگامه»، «کوه مرا صدا زد»، «بارش تند»، «کوپه شماره هشت»، «دشتستان»، «پریزاد»، «رو به موت»، «لمندگان»، «سبزوار»، «سرباز کوچک امام» و «روزهای لاجوردی» از جمله این عناوین است.

وی در بخشی از سخنانش درباره تکلیف سریال کیانوش عیاری گفت: درباره سریال «۸۷ متر» کیانوش عیاری قبل از حضور من تصمیم گیری های شده است که طبق جلساتی که با آقای عیاری داشتیم احتمالاً به خارج از تلویزیون واگذار می‌شود.

رئیس سیمافیلم درباره اینکه سریال در پلتفرم‌ها پخش می‌شود یا خیر توضیح داد: هنوز مشخص نیست مباحث مالی باید به سرانجام برسد تا مشخص شود.

نقویان درباره دلیل این اتفاق و واگذاری سریال به خارج از تلویزیون گفت: همانطور که گفتم تصمیم گیری ها پیش از من بوده است. خودم هم سریال را ندیده‌ام و حقیقتاً نمی دانم مشکل محتوایی بوده است یا نکته دیگر.

وی با اشاره به بیشترین تحولی که در صداوسیما در حال رخ دادن است، عنوان کرد: این تحول در حوزه سریال نمود بیشتری دارد. همانطور که رئیس صداوسیما تاکید داشته است این تحول موارد مختلفی را در برمی‌گیرد که بحث هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی در کاراکترها، شخصیت ها و نوشتن فیلمنامه ها در آن رعایت می شود. نکته دوم بحث عدالت است که با شکستن انحصار در برابر نیروهای که پشت درمانده اند، قرار است شکسته شود و هم در حوزه ژانرها هم این انحصار شکسته می شود.

وی اضافه کرد: تلویزیون چهار باکس سریال شبانه پخش می کرد که در سال پنجاه سریال می شد. عمده این سریال ها تهرانی بودند و شکستن انحصار یعنی از ملودرام های تهرانی فاصله بگیریم. در حوزه ژانرهای مختلف نیز فیلمنامه های گوناگونی داریم.

نقویان درباره شکست انحصار تصریح کرد: در بحث نیروی انسانی هم انحصار شکسته می شود. استفاده از ظرفیت شهرها و استان های مختلف در برنامه ماست. من چندی پیش با تئاتری های استان ها جلسه داشتم. صداوسیمای جمهوری اسلامی همیشه دروازه ای بوده برای نیروهای جدید و در این مدت توجه بیشتری می شود. پیش از این در حوزه بازیگری و حتی تهیه کنندگی و کارگردانی با تعداد معدودی کار می شد که این انحصار دارد شکسته می شود. هم از جوانان بهره گرفته می شود هم از پیشکسوت هایی که در سال های گذشته نتوانسته بودند کار کنند.

وی به مراکز جدید اشاره و بیان کرد: مرکز سیمرغ هم خیلی فعال شده است و در حوزه هایی مثل سیت کام یا داکیودرام تولید ویژه ای انجام می شود.
گونه های جدید می تواند جذاب باشد که به طور مفصل جزئیات توسط خود مدیران گزارش خواهد شد. در کل در بحث شکستن انحصار در گونه های مختلف تولیدات نمایشی اتفاقاتی رخ داده است.

وی با اشاره به تولیداتی که در مرحله تولید قرار دارند و همچنین سریال های آماده پخش توضیح داد: از میان اینها ۶ سریال دفاع مقدسی، هفت سریال تاریخ انقلاب، ۹ سریال اجتماعی و سبک زندگی هستند. همچنین سه سریال امنیتی، ۳ سریال مبارزه با فساد، ۲ سریال درباره مدافعان حرم و پنج سریال در حوزه طنز قرار دارند. صداوسیما کار منحصر به فردی در حوزه کارهای الف ویژه انجام می دهد در همین راستا سریال «سلمان فارسی» جزو چند سریال سنگین در دنیاست که ساخت این آثار الف ویژه عزم ملی می خواهد.

نقویان اضافه کرد: ما حدود ۲۰ فیلمنامه الف ویژه در صداوسیما داریم که از سال های گذشته موجود است. ممکن است نقدهایی کیفی بر آثار وارد باشد ولی معمولا کارهای الف ویژه جزو آثار قابل توجه و ماندگار بوده است.

وی با اشاره به فیلمنامه های در دست بررسی در حوزه کارهای الف ویژه یادآور شد: «پوریای ولی»، «حضرت معصومه (س)»، «خواجه نصیرالدین طوسی» از جمله این آثار هستند. اینها حمایت های ملی و مجلس را می خواهد که البته بوده است و امیدوارم حمایت های ویژه تری شود.

رئیس سیمافیلم تصریح کرد: یک پیشنهاد عملی برای دولت داریم؛ بودجه های فرهنگی در حوزه های مختلف در دولت خیلی هزینه می شود هر وزارتخانه سالانه بودجه یک فیلم و سریال را کنار بگذارد و دست به تولید بزند. ترکیه از نظر فرهنگی و قالب هنرمندانی که دارد خیلی از ایران عقب است اما به دلیل توجه ویژه ای که دولت دارد و خیلی هزینه می کند تولیداتش را در کل دنیا عرضه می کند. امیدواریم دولت ما در زمینه تولید فیلم و سریال به صورت جدی ورود کند.

نقویان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره کارگردان های پشت در مانده و حواشی که درگیر برخی پروژه ها مثل «پایتخت» شده است، گفت: سیروس مقدم پشت در نمانده است کارهایی می سازد که رسانه ملی به آنها احتیاج دارد. کارگردانان مطرح جایی نرفته‌اند که برگردند. همه این کارهای الف ویژه را همواره آنها کار کرده‌اند.

وی اضافه کرد: هیچ گاه به سریال «پایتخت» نگاه منفی نبوده است. این سریال درباره قومیت هاست و اتفاقا قومیت های مختلف جزو همان مواردی است که خواسته ایم انحصار را نسبت به آن بشکنیم. اما هنوز از طرف آقای مقدم طرحی ارایه نشده است.

رئیس سیمافیلم در توضیح بیشتر تصریح کرد: عرض من کسانی بود که کار می کردند و بعد بی کار شده اند اما اینکه از نیروهای جدید و پشت در مانده ها استفاده شود، همین الان هم استفاده می شود. کارها هم بین نیروهای جدید و هم کسانی که در سال های جدید و یکی دو دهه گذشته کمتر کار کرده اند، تقسیم و پخش شود و همگی در آثار حضور دارند. ‌

نقویان درباره کار با شاخص ها گفت: سیاست ما این نیست که کارگردان های به‌نام را کنار بگذاریم و فقط جوان ها کار کنند. معنای سلبریتی زدایی هم این نیست که از هنرمندان با تجربه استفاده نشود. نقد ما به این بخش است که چرا نیروهای جدید در کنار این ها رشد نمی کنند. حرف این است که از آنها هم بهره گرفته شود.

وی با اشاره به بهره گیری از کارگردانان مطرح گفت: سریال های الف ویژه کارگردان های با تجربه می خواهد. فیلمنامه «پوریای ولی» را آقای جوزانی نوشته است و خودشان هم قرار بوده کارگردانی کند. سریال های بزرگ کارگردان های بزرگ می خواهد.

رئیس سیمافیلم در بخش دیگر صحبت هایش درباره رویکرد جدی تر به حوزه تبلیغ سریال ها اشاره کرد و گفت: تلویزیون مثل بچه پولدارها سریال می سازد و هزینه می کند. چند ده میلیارد هزینه می کند اما سریال ها که به پخش می رسد تبلیغی ندارند. اینها در حال تغییر است.

نقویان با اشاره به ساخت برنامه ای مثل «هفت» برای نقد و بررسی سریال ها گفت: پیشنهاد تولید یک برنامه تلویزیونی با موضوع نقد سریال های تلویزیون و همچنین پلتفرم ها و آثار خارجی را داده ایم که در مرحله انتخاب سردبیر است.

وی با اشاره به حجم بالای تولید در تلویزیون گفت: الان هیچ جا به گرد تولید تلویزیون نمی رسد؛ چه در زمینه بودجه ای که هزینه می کند و چه محتوا و کیفیتی که عرضه می کند.

رئیس سیمافیلم در پاسخ به خبرنگار مهر درباره کیفیت سریال های خانگی که مخاطب عادی و خاص جامعه را جذب کرده است، گفت: در پخش شورایی تشکیل دادیم و قرار است در تولید سریال ها، زیرساخت ها تغییراتی داشته باشند. در سال های گذشته ناظر کیفی تبدیل به اتفاقی اداری شده است از این رو بنا داریم دوباره ماموریت های ناظر کیفی را به او بر گردانیم.

وی در ادامه درباره ارتقای کیفیت سریال ها عنوان کرد: استفاده از آدم های باانگیزه به کیفی سازی سریال کمک می کند. بخش وسیعی در حوزه سریال سازی کار می کنند که این ظرفیت فقط در تلویزیون وجود دارد. ما زیر ضرب و شدت آنتن هستیم و وقتی کمیت بالا می رود کیفیت را تحت تاثیر قرار می دهد.

نقویان اضافه کرد: دغدغه ای داریم که آنتن را برای مخاطب شبانه پر کنیم و این باعث شده است به ناچار فیلمنامه های غیرآماده به تولید برسد اما در ریل گذاری جدید همه اینها در مسیر تغییر است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

داوری مسابقه استعدادیابی سرود و گله از حذفیاتی درباره سرود «ای ایران»


فلورا سام، بازیگر و کارگردان تلویزیون که مدتی است داوری مسابقه «همآهنگ» را بر عهده دارد، انگیزه اصلی خود برای حضور در این برنامه را بیان کرد و در عین حال از ممیزی صحبت‌هایش در زمینه شکل‌گیری سرود «ای ایران» که در بخشی از برنامه اتفاق افتاد، ابراز گله‌مندی کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دعوت از طراحان پوستر با موضوع جمعیت


از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه هفته «جوانی جمعیت» و روز ۳۰ اردیبهشت ماه «روز ملی جمعیت» نامیده شده است. رویداد طراحی پوستر فرداساز نیز با موضوع جمعیت یک فراخوان منتشر کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اکران ۵۳ اثر در جشنواره فیلم و فیلمنامه «ایثار» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس:۲ نشست تخصصی و اکران ۵۳ فیلم برنامه‌های سومین روز نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار را تشکیل می‌دهند.

به گزارش سینماپرس، دو نشست تخصصی و اکران ۵۳ فیلم در بخش‌های مختلف سینمایی، مستند، داستانی، نماهنگ و پویانمایی، برنامه‌های سومین روز نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» را تشکیل می‌دهند.

نشست تخصصی بررسی نقش صهیونیسم در سینمای جهان با حضور جان جیمز یوبل نویسنده پژوهشگر و فعال سینمایی ضد صهیونیسم از کشور آمریکا و نشست تخصصی بررسی سینمای سرزمین‌های اسلامی با حضور محمد ابو الجدایل فیلمساز و فعال رسانه‌ای از کشور سوریه در سومین روز جشنواره در سالن ستاره پردیس سینمایی مهر کوه سنگی مشهد برگزار می‌شود.

حضور برای عموم علاقه مندان به ویژه فیلمسازان جوان، پژوهشگران و دانشجویان در این نشست‌ها آزاد است.

اکران چهار فیلم سینمایی در روز سوم جشنواره

سه فیلم سینمایی «های پاور» ساخته هادی محمدپور، «هناس» ساخته حسین دارابی، «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره در روز سوم این رویداد هنری روی پرده می‌روند. همچنین فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی در بخش نگاه هشتم (نمایش فیلم‌های مرتبط با موضوعات رضوی امام رضا (ع) نمایش داده می‌شود.

در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره آثاری با عنوان: چشم‌انداز سینمای خراسان رضوی (با نگاهی به آثار فیلمسازان استان خراسان رضوی)، چشم‌انداز سینمای سرزمین‌های اسلامی (آثاری از آفریقا، خاورمیانه و آسیای میانه)، چشم‌انداز سینمای کشورهای حوزه مقاومت (آثاری از کشورهای لبنان، سوریه، یمن، عراق و فلسطین) و چشم‌انداز سینمای بوسنی (نمایش آثار فیلمسازان بوسنیایی) همه روزه تا پایان جشنواره روی پرده می‌رود.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» تا دوم خرداد با دبیری فرهاد مختاری در پردیس سینمایی مهر کوه سنگی مشهد برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گزارش ایسنا از کنسرت‌ها/ قیمت بلیت‌ها فعلا ثابت است


در شرایطی که قیمت بلیت کنسرت‌ها تنها طی چند ماه به طرز چشمگیری بالا رفت، اکنون پس از آخرین افزایش، فعلا شاهد توقف رشد قیمت‌ها در سقف ۷۰۰ هزار تومان هستیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

مختاری: این جشنواره به هیچ عنوان موازی کاری با جشنواره های مشابه نظیر جشنواره فیلم مقاومت محسوب نمی شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فرهاد مختاری مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر جشنواره بین‌المللی ایثار همزمان با برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره به هیچ عنوان موازی کاری با جشنواره های مشابه نظیر جشنواره فیلم مقاومت محسوب نمی شود و اتفاقاً ضروری است که جشنواره هایی با موضوع دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و… با تعداد بیشتری برگزار گردند.

وی در پاسخ به سوأل خبرنگار سینماپرس مبنی بر ایجاد تغییرات در این دوره جشنواره که عنوان بین المللی را با خود به همراه دارد نسبت به دوره های قبل که این جشنواره صرفاً به صورت ملی برگزار می شد اظهار داشت: ما به دنبال رسیدن به تفاهم های مشترک برای تولید آثار مشترک بین کشورهای حوزه مقاومت و ایران اسلامی هستیم و معتقدیم جشنواره موضوعی فیلم ایثار این پتانسیل و قابلیت را دارد که بتواند در دنیا حرف های جدی برای گفتن داشته باشد.

مختاری ادامه داد: خوشبختانه در همین دوره جشنواره که در واقع پنجمین دوره ملی و اولین دوره بین المللی این رویداد است ما چندین مهمان خارجی از کشورهای مسلمان، دوست و برادر داریم؛ چندین سینماگر و مسئول سینمایی از عراق، یمن، سوریه و… هم اکنون به دعوت ما در مشهد مقدس حضور دارند و امیدواریم بتوانیم با این عزیزان به تفاهم مشترک برای تولیدات مشترک برسیم.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ۴ دوره قبلی جشنواره فیلم ایثار ۴ به صورت ملی برگزار شده بود و تصمیم ما این شد که برای برقراری ارتباط رسانه ای میان کشورهای جبهه مقاومت این رویداد بین المللی شود. علاوه بر این از حوزه فیلم های سینمایی با موضوع ایثار و شهادت آثاری در کشورهای دیگر در حال تولید بودند که بین المللی بودن جشنواره باعث شد تا این آثار در بخش اصلی حضور پیدا کنند.

وی تأکید کرد: ما یک بخش فیلمنامه نیز به این دوره جشنواره اضافه کردیم چرا که معتقدیم مسأله محتوا امروز ضرورت اصلی سینمای ما است و ما به فیلمنامه هایی نیاز داریم که به صورت حرفه ای و دقیق به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند.

مختاری تصریح کرد: بنده معتقدم تعدد جشنواره هایی با موضوعات ارزشی و اسلامی ضرورت دارد؛ این نیاز امروز جامعه ما است که در مورد مفاهیم ارزشمند آثار متعددی تولید و عرضه شود و ما حتی اگر بتوانیم باید جشنواره هایی با موضوعات ارزشی را به صورت فصلی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع ایثار و جهاد و مقاومت بسیار حائز اهمیت است متذکر شد: ما باید بستر و شرایط مناسب را برای تولید و عرضه این آثار فراهم کنیم. نکته دوم این است که حتماً باید بخش خصوصی با اطمینان و طیب خاطر وارد این عرصه شود و بخشی از فعالیت هایش را به این مضامین ارزشمند اختصاص دهد.

مختاری خاطرنشان کرد: ما باید یک سینمای متفاوت را در ایران اسلامی به وجود آوریم؛ امروز وارد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شدیم و بیش از ۳ دهه از پایان دفاع مقدس می گذرد اما جای تأسف است که برای بزرگان دفاع مقدس و انقلاب هنوز فیلم نساختیم!

وی افزود: جای تأسف است که راجع به احمد کاظمی و همت و زین الدین و خیلی از شهدا و مردان نامدار و بزرگی که از همه هستی و زندگی شان گذشتند فیلم نساختیم. این ها برای حقانیت و استقلال و آزادی ایران اسلامی از جان خود گذشتند و مردانه در مقابل دشمنان قسم خورده ایستادند اما ما با سهل انگاری مفرط برای آن ها فیلم نساختیم و آن ها را به نسل جدید معرفی نکردیم. ن

مختاری در پایان این گفتگو تأکید کرد: مهم این است که جوانان امروز زیست شهیدانه داشته باشند. ما این زیست شهیدانه که آمیخته از اخلاق و تقوا و بصیرت است را به وجود نیاوردیم. ما باید شهدا و رزمندگان بزرگ دفاع مقدس را معرفی کنیم تا بتوانیم با جوانان امروزی به یک فصل مشترک برسیم و آن ها را با زیست شهیدانه آشنا کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«دختر ماه» تماشایی شد/ یک تجربه موسیقایی درباره حجاب


گروه سرود «شمیم یاس» از مجموعه‌های فعال حوزه سرود کشور همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) نماهنگ «دخترماه» را منتشر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع