سینماپرس: فیلم «کت چرمی» از هفته آینده با بازی جواد عزتی که پس از یک سال به سینماها می آید اکران خواهد شد.
به گزارش سینماپرس، در آستانه اکران عمومی فیلم سینمایی «کت چرمی» در سینماهای سراسر کشور از پوستر رسمی فیلم رونمایی به عمل آمد.
طراحی پوستر «کت چرمی» را محمد شکیبا و همچنین طراحی لوگو را محمد روح الامین بر عهده داشته اند.
«کت چرمی» یک درام معمایی به کارگردانی حسین میرزامحمدی و تهیه کنندگی کامران حجازی است که از هفته آینده روی پرده سینماهای سراسر کشور می رود.
در خلاصه داستان فیلم کت چرمی آمده است: عیسی فرهمند، کارمند بازرسی سازمان بهزیستی در جریان بازدید از یک مرکز نگهداری دختران خیابانی، متوجه باند فساد مشکوکی میشود که او را به یک مهمانی زیرزمینی ممنوعه میرساند؛ مهمانی کُتچرمی …
جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، با هنرمندی پانتهآ پناهیها، ستاره پسیانی، عباس جمشیدیفر، مائده طهماسبی، بهزاد خلج، امین میری، محمد صدیقی مهر، آیدا ماهیانی، با معرفی سارا حاتمی و با حضور افتخاری رویا تیموریان و سیامک احصایی گروه بازیگران «کت چرمی» را تشکیل میدهند.
این فیلم که سال گذشته در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، توانست در ١٠ رشته نامزد شود و سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را بدست آورد.
پخش «کت چرمی» بر عهده موسسه شهر فرنگ است که فعالیتش را به تازگی و با این فیلم آغاز کرده است.
سایر عوامل فیلم کت چرمی عبارتند از؛ نویسنده: مسعود هاشمینژاد، مدیر فیلمبرداری: آرمان فیاض، مجری طرح: پیمان حجازی، مشاور کارگردان: محمدحسین مهدویان، تدوین: عماد خدابخش، آهنگساز: مسعود سخاوتدوست، مدیر تولید: پیمان حمیدی، مدیر صدابرداری: محمد شاهوردی، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، طراح صحنه: بهزاد جعفریطادی، طراح لباس: آرتا ماهان، طراح چهرهپردازی: عباس عباسی، برنامهریز: افشین رضائی، دستیار اول کارگردان: علیرضا هاشمی، طراح جلوههای ویژه بصری: امین پهلوانزاده، جانشین تولید: فرامرز رضایی، دستیار تولید: سعید رضا صاحبی، مدیر تدارکات: محسن مقاره عابد، منشی صحنه: گل کوشان، عکاس: امید صالحی، روابط عمومی: عطیه موذن، تبلیغات: استودیو شهرفرنگ، محصول بنیاد سینمایی فارابی و موسسه ایوان آفرینش.
آریا عظیمینژاد گفت: موسیقی آسیای مرکزی یکی از موسیقیهای غنی ماوراءالنهر است و موسیقی میتواند سرفصلی برای سایر اتفاقات از لحاظ فرهنگی و هنری و بابی برای شناخت باشد.
سینماپرس: سریال «آتش و باد» که شب گذشته، با پخش قسمت ۵۷ به پایان رسید، دو قسمت هم پشت صحنه خواهد داشت.
به گزارش سینماپرس، این سریال به کارگردانی مجتبی راعی و تهیهکنندگی حسن نجاریان پخش خود را از ۲۶ اسفند ماه به عنوان سریال نوروزی شبکه یک آغاز کرد و در ماه رمضان نیز روی آنتن بود.
«آتش و باد» در قالب سریالی پرکاراکتر که حوادث بسیاری نیز در قصه آن جریان داشت، برههای از تاریخ ایران و نحوه شکل گیری مشروطه را در بستر زندگی یک ایل در فارس به تصویر کشید.
چهرههای متعددی همچون حسین محجوب، محمود پاکنیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، جواد قامتی، بیوک میرزایی، الهام نامی و… از بازیگران این مجموعه بودند.
امشب چهارشنبه ۱۰ خرداد خلاصه آخرین قسمتهای «آتش و باد» پخش میشود و در شبهای پنجشنبه و جمعه نیز دو قسمت پشت صحنه سریال روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.
فراخوان شانزدهمین جشنوارۀ منطقهای موسیقی نواحی ایران پیرامون «تنوع موسیقایی قومی بر اساس وحدت سنتهای اقوام ایران» و بر پایۀ «خلاقیتهای موسیقایی بااصالت» با امکان حضور انواع موسیقی آوازی و سازی اقوام در حوزۀ ایرانِ فرهنگی توسط انجمن موسیقی ایران منتشر شد.
سینماپرس: سخنگوی انجمن سینماداران روزهای تعطیلی سینماها را در هفته آینده اعلام کرد.
به گزارش سینماپرس، محمدرضا صابری در آستانه فرارسیدن رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، به ایسنا گفت: سینماهای سراسر کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده (۱۴ و ۱۵ خردادماه) تعطیل هستند و فعالیت آنها از روز سهشنبه ۱۶ خرداد از سر گرفته خواهد شد.
او با اشاره به وضعیت نسبتا خوب این روزهای سالنهای سینمایی گفت: فیلم «فسیل» که فروش بالایی در این مدت داشته، یک اتفاق خوب برای سینما است و نکته مثبت درباره آن رضایت مخاطبان است. با این حال امیدوارم این روند برای تمام فیلمها در سینما ادامه داشته باشد.
در حال حاضر فیلمهای «یقه سفیدها»، «آهنگ دو نفره»، «جنگ جهانی سوم»، «دسته دختران»، «سه کام حبس»، «غریب»، «بابا سیبیلو»، «ملاقات خصوصی»، «عروس خیابان فرشته» و «بخارست» نیز در سینماه روی پرده هستند.
کتاب «اخبار کنسرت در مطبوعات از دوره قاجار تا پایان سال ۱۳۳۰» به کوشش مهدی نورمحمدی منتشر شد.
همزمان با فرارسیدن میلاد امام رضا(ع) تکآهنگ «همدم» به آهنگسازی حسام ناصری و خوانندگی محمد اصفهانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
سینماپرس: کاظم دانشی کارگردان سینما که سال گذشته اولین فیلم خود با نام «علفزار» را روی پرده سینماها داشت، از ساخت پروژه سینمایی تازه خود در فضایی جنایی با نام «اردوبهشت» خبر داد.
به گزارش سینماپرس، کاظم دانشی کارگردان سینما در گفتگو با مهر درباره جدیدترین پروژه سینمای خود با نام «اردوبهشت» که مدتی است برای آن درخواست پروانه ساخت داده است، گفت: این فیلم سینمایی نیز فضایی نزدیک به فیلم گذشتهام با نام «علف زار» دارد که داستان آن در فضای دادگاه روایت میشود و یک اثر جنایی به شمار میرود.
وی ادامه داد: این پروژه مربوط به یکی از پرحاشیهترین پروندههای دادگاهی است که در دهه ۸۰ رخ میدهد، بعد از دریافت پروانه ساخت این فیلم را جلوی دوربین میبریم تا در جشنواره فیلم فجر سال جاری به نمایش گذاشته شود.
این کارگردان سینما بیان کرد: نکته مهم این است که اتفاقی که در این پرونده رخ داده همانند «علف زار» برداشتی آزاد از چند پرونده مشابه جنایی است.
دانشی ادامه داد: قصه فیلم در یک شهر کوچک خارج از استان تهران روایت میشود و تاکید میکنم فیلمنامه «اردوبهشت» از چندین پرونده مشابه شکل گرفته است و روایت مستقیم یک پرونده نیست.
کارگردان فیلم سینمایی «علفزار» در پایان تاکید کرد: فیلم «اردوبهشت» یک فیلم پربازیگر خواهد بود که از بازیگران مطرح سینمای ایران نیز در آن استفاده خواهد شد. در حال حاضر منتظر دریافت پروانه ساخت هستیم تا پیش تولید فیلم را آغاز کرده و آن را تابستان جلوی دوربین ببریم.
به گزارش سینماپرس وعده «کاظم دانشی» برای تولید «اردوبهشت» در حالی است که اثر قبیلی او یعنی فیلم سینمایی «علفزار» به عنوان یکی از تولیدات به شدت سیاه «جشنواره چهلم» محسوب میشود که در چرکترین صورت ممکن سعی کرد تا «حاکمیت دینی» را آنچنان ناکارآمد و مستاصل در اداره جامعه نشان دهد که تقریبا هیچ امیدی به آینده وجود ندارد. اثری که ایران و ایرانی را اسیر در «فلاکتی مطلق» ترسیم میسازد و در طی داستان نشان میدهد که این فلاکت برای نسل آینده دارای تداوم بیشتری است. نسلی که یا وَلدالزنا است و در صورت وضعیت آن دختر بچه خردسال و در جایگاه «مام آینده میهن» پس از متوجه شدن از این ولادت ناپاک است که دارای هویت و شناسنامه میشود و یا همچون پسر بچههای اثر، یا صحنه تجاوز به مادر خود را درک میکند و یا در بستر مریضی و بیماری لاعلاج است و یا با تیر هوایی حاکمیت کشته میشوند و …
فیلم سینمایی «علفزار» علاوه بر «پژمان جمشیدی» بر یک پدیده بازیگری نیز دارد «صدف اسپهبدی» بازیگر جوان فیلم که برای اولین بار در یک فیلم سینمایی نقشآفرینی میکند با گریمی متفاوت و سخت توانسته به خوبی در نقش یک زن معتاد عرضه اندام کند و به همراه «مهدی زمینپرداز» در سکانسهای معدودی که حضور دارند ریتم فیلم کاظم دانشی را حفظ کنند. از دیگر نکات جالب توجه فیلم سینمایی «علفزار» موقعیت ثابت و زمان واحد فیلم است که به یکپارچگی فضای فیلم کمک میکند و این وحدت زمانی و مکانی امکانهای زیادی به فیلمساز میدهد که یکی از آنها جلب کامل تمرکز مخاطبان بر روی قصه است. |
فیلم سینمایی «علفزار» ساختار حاکمیت را فاسد و معیوب نشان میدهد و اگر چه سعی دارد تا با اعمال اصلاحات ابلاغی و حتی با آوردن یک جمله آن هم به صورت نریشن و در پایان اثر، از غلظت میزان سیستماتیک این فساد بکاهد؛ اما این تک جمله نمیتواند تغییری در ذهنیت شکل گرفته در طی ۹۰ دقیقه فیلم نماید. ذهنیتی که رسما برخی احکام اسلام را سوری و غیرکاربردی و عامل بدبختی معرفی میکند. اثری که میتوان تولید آن را مصداقی برای سخنان هفت تیر ۱۳۹۹ هجری شمسی مقام معظم رهبری و «غفلت متولیان سینمایی کشور» به جهت صدور مجوز برای تولید آن ارزیابی نمود. اثری به شدت هتاک که نه تنها به قباحتزدایی از بیان داستان «زنای محصنه» و «تجاوز دسته جمعی» و نمایش «فرزند حرامزاده» و … و بیان آن به شکلی کاملا شفاف و واضح بر پرده نقرهای سینما مبادرت میورزد؛ بلکه جامعه ایران را به صورت «علفزاری» به تصویر میکشد که پُراست از آلودگی و معضلات گوناگون اجتماعی!
فیلم سینمایی «علفزار» ضمن تحقیر ملت ایران و نشان دادن وضعیت در حال فروپاشی جامعه، سعی میکند تا حیثیت دستگاه قضایی را نیز به چالش بکشد و این در حالی است که اگر نهادی مسئول در «قوه قضاییه» وجود داشت که سوای نظر از بررسی محتوای حقوقی و مشاورههای معمول قضایی به تولیدات سینمایی و …؛ از هوشمندی لازم برای فهم خروجی این تولیدات، آن هم در قالب «فیلمنامه» برخوردار بود، قطعا این حجم از پردهدری و وقاحت در یک اثر سینمایی جای نمیگرفت و فیلمی پدید نمیآمد که اساس و مبانی قضایی جمهوری اسلامی را این چنین زیر سؤال برد.
پس «قوه قضاییه» را میبایست نخستین متهم در تولید اثر مجعولی همچون فیلم سینمایی «علفزار» قلمداد نمود. زیرا توقع بر آن بود که این نهاد مهم و تاثیر گذار حاکمیتی، در راستای تحقق فرمایشات «امام خامنهای» اقدام به تشکیل فوری و سریع «کارگروه فرهنگی» در سطح ریاست و یا معاون اول قوه قضاییه و یا دادستان کل کشور مینمود و محصول این اقدام در طی بیش از یکسال و نیم گذشته، منجر به تاسیس و تشکیل «سازمان فرهنگی قوه قضاییه» آن هم متشکل از طیف نخبگان فرهنگی و هنری متعهدی میشد که با مشورتهای خود به اصلاح محتوای اثر خوش ساختی همچون «علفزار» مبادرت میورزیدند. موضوعی که متاسفانه نه تنها تحقق نیافته بلکه حرکت به سمت آن نیز مشاهده نمی شود.
برنامه فرهنگی «به توان هفت» با محوریت روایت داستانهای عامیانه همراه سکانسهایی از فیلمهای جذاب تقدیم مخاطبان میشود. این برنامه در هر قسمت یک کلید واژه را به عنوان موضوع ومحور برنامه انتخاب میکند که داستان کتاب و فیلم سینمایی با محوریت آن تقدیم مخاطبان میشود.
روز سه شنبه نهم خرداد با موضوع وقتی من نبودم! تقدیم شنوندگان میشود. این برنامه در این قسمت، بخشهایی از کتاب «روی خط چشم» نوشته پیمان هوشمندزاده را تقدیم مخاطبان میکند.
«روی خط چشم» شما را به این فکر میاندازد که تا چه اندازه نسبت به محیط اطراف و زندگی خود آگاهی و هوشیاری دارید. این باب فکری را در ذهن شما باز میکند که تا چه حد ممکن است آنچه در زندگیتان نادیده گرفتهاید نقش حیاتی و اصلی را در زندگی شما بازی کند. پیمان هوشمند زاده توانایی منحصر به فردی در ساده نویسی دارد.
«به توان هفت» سکانسهایی از فیلم سینمایی مرد نامرئی را تقدیم مخاطبان میکند.
«به توان هفت» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۳:۳۰ به تهیه کنندگی مژگان فرزین و اجرا امیرحسین مدرس تقدیم مخاطبان میشود.